Graag zou ik de powerkabel van de CPU koeler splitten naar een extra ventilator. De ventilator zit onder het moederbordje. Meer info is eventueel hier te vinden in mijn eerste Casemod in Progress. Het betreft namelijk dit PC'tje:
[CiP] ICOSAHEDRON
Het betreft volgens mij een "mini 4 pin" aansluiting en ik zou een male naar 2x female nodig hebben.

Deze lijkt mij geschikt, maar graag advies.
http://www.performance-pc...ter.html#Customer-Reviews

Het lijkt mij namelijk dezelfde aansluiting als de bovenstaande PCI kaart.
Daarnaast heb ik ook de optie om de extra fan op USB aan te sluiten (wellicht veiliger? - hoewel de extra koeler wel impact heeft op de CPU koeler, gezien het een kleine case is). Het lijkt mij wel zo dat wanneer de CPU fan te traag zou draaien, het mainboard meer stroom zal doorsturen, waardoor (lijkt mij) beide ventilatoren prima draaien. Daarnaast is deze aansluiting SMART en zal de snelheid van de fans aanpassen naar wat nodig is.
De USB aansluiting loopt uit op een USB3.0 hub naar 4 aansluitingen.

Ik ben alleen bang dat de USB hub daardoor minder power zal hebben om bijv. een externe USB3.0 HDD aan te sluiten en tegelijkertijd een USB3.0 stick.
Tips?
[CiP] ICOSAHEDRON
Het betreft volgens mij een "mini 4 pin" aansluiting en ik zou een male naar 2x female nodig hebben.

Deze lijkt mij geschikt, maar graag advies.
http://www.performance-pc...ter.html#Customer-Reviews

Het lijkt mij namelijk dezelfde aansluiting als de bovenstaande PCI kaart.
Daarnaast heb ik ook de optie om de extra fan op USB aan te sluiten (wellicht veiliger? - hoewel de extra koeler wel impact heeft op de CPU koeler, gezien het een kleine case is). Het lijkt mij wel zo dat wanneer de CPU fan te traag zou draaien, het mainboard meer stroom zal doorsturen, waardoor (lijkt mij) beide ventilatoren prima draaien. Daarnaast is deze aansluiting SMART en zal de snelheid van de fans aanpassen naar wat nodig is.
De USB aansluiting loopt uit op een USB3.0 hub naar 4 aansluitingen.

Ik ben alleen bang dat de USB hub daardoor minder power zal hebben om bijv. een externe USB3.0 HDD aan te sluiten en tegelijkertijd een USB3.0 stick.
Tips?