Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuw gaming PC 1000€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn huidige pc visionx 321b vervangen, deze heeft nog een m2 ssd 120GB en HDD 750GB. Wat ik vooral doe is Football Manager, Cycling Manager. Hiervoor zijn niet de hoogste graphische specs nodig. Toch zou ik ook de nieuwe Battlefield 1 willen spelen. 1080p resolutie is voor mij momenteel wel voldoende.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is zo'n 1000€, randapperatuur is niet ingebrepen. (deze ga ik recuperen)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou graag voor een mini-Itx systeem gaan, vermits ik weinig nood zie aan een uitbreiding in de verdere toekomst. Qua grafische kaart zou ik één van de nieuwe generatie willen (1060 of rx480) momenteel nog even afwachten welke de beste prijs/prestatie zal zijn

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe grotere SSD minstens willen verdubbelen. 2 HDD's van 500GB wil ik recupereren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet een merk voorkeur, vermits ik nog niet veel ervaring heb met verschillende componenten.
Ik heb wel een lichte voorkeur voor de manta case.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Even mee bekijken of mijn huidige componenten goed gekozen zijn, indien mogelijk hier en daar wat bijsturen ;)
Ik veronderstel dat de stock cooler voor cpu voldoende is. De 3 meegeleverde coolers bij de Manta case zullen ook wel volstaan? Ik heb volgende blog gelezen ivm Manta cooling, waaruit blijkt dat de standaard coolers voldoende zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1 Intel Core i5-6500 - Boxed € 204,20€ 204,20
1 ASRock H110M-ITX€ 73,30€ 73,30
1Crucial - DDR4-2133 - 16GB€ 68,30€ 68,30
1NZXT Manta - Matte Black/Windowless€ 118,90€ 118,90
1Corsair CX450M€ 59,80€ 59,80
1Samsung 850 EVO 500GB€ 150,60,-€ 150,60,-
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 288,90,-€ 288,90,-
Totaal€ 964,00

Alvast bedankt voor de info

• peteremck
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-11-2022
Er zijn al verschillende geruchten waarbij de GTX 1060 er beter uit komt dan de RX 480. Zo zou de 1060 er 15% bovenuit steken.

Ik zou bovendien even wachten met zo'n videokaart. De prijs v/d RX 480 zal flink dalen omdat hij pas net uit is gekomen, en waarschijnlijk komt er ook nog een flinke daling n.a.v. de prijsaankondiging v/d GTX 1060.

edit: stock cooler is natuurlijk voldoende, tenzij je gaat overklokken (waarvan je hebt aangegeven dat niet te gaan doen).

[ Voor 15% gewijzigd door peteremck op 12-07-2016 14:06 ]

Verwijderd

Een H170 chipset kies je als je opslag in RAID gaat gebruiken. In de OP lees ik niet dat je dat gaat doen. Kan je net zo goed kiezen voor B150 pricewatch: ASRock B150M-ITX of zelfs H110 pricewatch: ASRock H110M-ITX. Presteren doen ze er niet minder om.

De voeding is een oud model. Het 2016 model pricewatch: Corsair CX450M is weliswaar iets lichter maar wel beter en goedkoper. Aan 450w heb je meer dan genoeg. het systeemverbruik zal niet boven de 230w uit komen.

Waar je de onderdelen gaat bestellen weet ik niet maar de prijzen in je lijstje zijn soms absurd hoog. €100,- voor een 850 EVO bijvoorbeeld zou ik er nooit voor over hebben en is de ssd ook niet waard.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn onderdelen zou ik bestellen bij afuture, deze hebben gratis levering naar BE.
Goede tip voor Mobo en PSU. beide gewijzigd.

Voor de SSD, welke is dan beter prijs-kwaliteit?.
edit:: beter de 500GB versie voor 50% meerprijs :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2016 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn onderdelen ontvangen.
Heb enkel nog een wijziging gedaan het mobo veranderd naar asus

tijdens montage zie ik dat de psu geen 4pins atx 12V adapter heeft, maar een 8 pins.
Moet ik hiervoor een tussenstuk bestellen? of hoe sluit ik deze aan?

Verwijderd

Die 8 pins zijn 2x4 pins en kun je los van elkaar halen.

Verwijderd

Topicstarter
ok gefixt :)
Pagina: 1