Beleid APKMirror

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:18
Beste Moderators,

Vandaag heb ik een (uitermate vriendelijke) mail ontvangen met de mededeling dat mijn reactie is aangepast.
De reden hiervoor is dat het linken naar onofficiële bronnen van software met copyright, gratis of niet, niet is toegestaan.
APKMirror is een website waar de redactie géén problemen mee heeft. Het is een website die alleen APK's aanbiedt die bewezen veilig zijn. Daarnaast honoreren ze DMCA requests. De website is van Android Police, een ontwikkelaar zit op Tweakers en de redactie schijnt hem te kennen.

Ik heb alleszins respect voor het beleid, maar vroeg me af of APKMirror niet een 'speciaal geval' is. Het is niet de doorsnee website die onofficiële downloads aanbied, maar een gecureerde en veilige omgeving om je van je APK behoefte te voorzien. Ik kan het ook begrijpen als jullie geen uitzonderingen willen maken en gewoon één lijn trekken.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat de redactie er wel naar linkt (en de ontwikkelaar blijkbaar kent) is niet relevant, er is een verschil tussen wat de redactie mag plaatsen en wat gebruikers mogen.

M.b.t het punt dat ze DMCA honoreren, dat is mooi, maar APK's zijn gewoon copyrighted en mogen in de eerste plaats niet eens geüpload of verspreid worden op APKMirror zonder toestemming.

Daarnaast vind ik dat het huidige beleid een goed signaal afgeeft m.b.t het downloaden en installeren van APK van onbekende/ombetrouwbare bron. (Dat het dus over het algemeen niet een goed idee is)

[ Voor 6% gewijzigd door _David_ op 11-07-2016 21:48 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:18
_David_ schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:44:
Dat de redactie er wel naar linkt (en de ontwikkelaar blijkbaar kent) is niet relevant, er is een verschil tussen wat de redactie mag plaatsen en wat gebruikers mogen.
Dat is uiteraard zo, vandaar ook dit topic ;)
M.b.t het punt dat ze DMCA honoreren, dat is mooi, maar APK's zijn gewoon copyrighted en mogen in de eerste plaats niet eens geüpload of verspreid worden op APKMirror zonder toestemming.

Daarnaast vind ik dat het huidige beleid een goed signaal afgeeft m.b.t het downloaden en installeren van APK van onbekende/ombetrouwbare bron.
Duidelijk, helemaal niet gewenst dus :)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het plaatsen van links naar onofficiële bronnen van software met copyright, gratis of niet, is inderdaad niet toegestaan. We moeten daar consequent in zijn. Niet in de laatste plaats omdat het voor ons niet mogelijk is om elke link of alle software te controleren of het bijvoorbeeld een betaalde app is, of de ontwikkelaar het goed vindt, of de aangeboden download geen malware bevat etc.

De redactie heeft op dit punt wellicht meer bevoegdheden / vrijheid en kan de overweging om een link wel te plaatsen makkelijker maken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum