Full HD Monitor voor PC én PS4

Pagina: 1
Acties:

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:26
Ik zoek een?
FullHD monitor, minimaal 24"om te gebruiken voor PS4 én als monitor voor films/series

IPS is wel een "eis", ik draai nu op een oude Iiyama met een TN scherm en de kleuren zijn best droevig..
Over VA lees ik vele tegenstrijdige berichten, waarbij de inputlag veel hoger zou zijn dan wordt aangegeven, klopt dit?

Daarnaast een niet té hoge inputlag, ivm gebruik met de PS4, waarbij ik games speel als Destiny/Battlefield 4.

Wat is je budget?
Budget is max 260 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct, door alle bomen zie ik het bos niet meer zo goed.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
pc met hdmi, dvi en vga uit en een ps4.

De pricewatch al volledig doorgelopen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed..zeker omdat er in dit segment weinig reviews bij de monitoren staan en ik voor het geld een écht goed scherm wil hebben :)

[ Voor 28% gewijzigd door Henkie op 11-07-2016 16:09 ]

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een goed beeldscherm voor fotobewerking, dus ik lees mee.:-)
Mijn budget ligt rond de 300 euro.

En een monitor die ook als tv gebruikt kan worden, gaat dat samen?

dit is wel een link naar een goed overzicht https://nl.hardware.info/categorie/8/monitoren/koophulp

ik snap nu dat PS hier niet Photoshop mee wordt bedoeld, maar Play station 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 20:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een misschien nog wel betere guide: *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

Welke monitor heb je zelf al op het oog? 24" op fullHD is vrij standaard te vinden, zelfs met een fatsoenlijk IPSpaneel voor onder de 300 euro.

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01 19:49
Ik raad je aan om er 1 te kiezen met een audio uitgang, zodat je je headset/boxen op je monitor kunt aansluiten voor het geluid van je PS4 :)

Ook is de PS4 max 60fps, dus hoger dan 60hz hoef je niet te gaan.

Ik weet niet zeker of VA hoge input lag heeft, volgens mij valt dat reuze mee, zeker aangezien TV's over het algemeen een veel hogere input lag hebben en de meeste ps4's aangesloten zijn op tv's.
Waar je wel op kunt letten is ghosting en VA-schermen hebben hier over het algemeen meer last van.

Verder: hoe wil je er tv op kijken? Via een kabel/kaartje (maakt het lastiger) of wil je een box aansluiten via HDMI (dan maakt het niet uit welke je neemt, mits je ergens je audio kwijt kan)?

[ Voor 26% gewijzigd door Castanje op 13-07-2016 08:11 ]

• Henkie
Castanje schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:08:
Ik raad je aan om er 1 te kiezen met een audio uitgang, zodat je je headset/boxen op je monitor kunt aansluiten voor het geluid van je PS4 :)

Ook is de PS4 max 60fps, dus hoger dan 60hz hoef je niet te gaan.

Ik weet niet zeker of VA hoge input lag heeft, volgens mij valt dat reuze mee, zeker aangezien TV's over het algemeen een veel hogere input lag hebben en de meeste ps4's aangesloten zijn op tv's.
Waar je wel op kunt letten is ghosting en VA-schermen hebben hier over het algemeen meer last van.

Verder: hoe wil je er tv op kijken? Via een kabel/kaartje (maakt het lastiger) of wil je een box aansluiten via HDMI (dan maakt het niet uit welke je neemt, mits je ergens je audio kwijt kan)?
Thanks voor de reactie!

audio van de PS4 verloopt via ps4 headset (draadloos) en optisch naar reciever dus dat is niet belangrijk voor mij :).

TV kijken gebeurd gewoon op de TV, dus daar is dit schrm ook niet voor. Hij komt echt ter vervanging van mjn huidige oude Iiyama TN paneel (met 2ms).

Zelf had ik bv. de volgende monitor al op het oog:

pricewatch: Dell U2417H Zilver, Zwart

of eventueel deze 27", waarbij ik vooral veel goede reviews lees van de 23", en weinig over deze 27":

pricewatch: Asus VC279H Zwart

Ben gewoon echt opzoek naar hele goede beeldkwaliteit.

• Castanje
Henkie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:51:
[...]

Thanks voor de reactie!

audio van de PS4 verloopt via ps4 headset (draadloos) en optisch naar reciever dus dat is niet belangrijk voor mij :).

TV kijken gebeurd gewoon op de TV, dus daar is dit schrm ook niet voor. Hij komt echt ter vervanging van mjn huidige oude Iiyama TN paneel (met 2ms).

Zelf had ik bv. de volgende monitor al op het oog:

pricewatch: Dell U2417H Zilver, Zwart

of eventueel deze 27", waarbij ik vooral veel goede reviews lees van de 23", en weinig over deze 27":

pricewatch: Asus VC279H Zwart

Ben gewoon echt opzoek naar hele goede beeldkwaliteit.
Ik had zelf ook even gekeken. Die Dell zou ik links laten liggen omdat die op papier niet zo goed scoort qua reactietijd.

Maar die Asus is denk ik wel een goede keuze. Ik vraag me af of het paneel hetzelfde is als van deze (maar dan goedkopere behuizing):

https://nl.hardware.info/...-reactietijd-en-input-lag

Als het hetzelfde scherm is, dan is het zeker weten een goede keuze :D zo niet, dan denk ik dat deze alsnog een goede keuze is :p

[ Voor 4% gewijzigd door Castanje op 13-07-2016 15:04 ]

• Henkie
Castanje schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:00:
[...]
Ik had zelf ook even gekeken. Die Dell zou ik links laten liggen omdat die op papier niet zo goed scoort qua reactietijd.

Maar die Asus is denk ik wel een goede keuze. Ik vraag me af of het paneel hetzelfde is als van deze (maar dan goedkopere behuizing):

https://nl.hardware.info/...-reactietijd-en-input-lag

Als het hetzelfde scherm is, dan is het zeker weten een goede keuze :D zo niet, dan denk ik dat deze alsnog een goede keuze is :p
Ja, dat zijn wel de geruchten, al is daar (door mij) online geen echte bevestiging van te vinden helaas :( ..

• Castanje
Henkie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:46:
[...]

Ja, dat zijn wel de geruchten, al is daar (door mij) online geen echte bevestiging van te vinden helaas :( ..
Hoe dan ook, ik lees overal dat het een goede monitor is voor de prijs en ik betwijfel of je iets beters zult vinden voor die prijs.

Ik zou zeggen ga ervoor :p je kunt hem altijd nog binnen twee weken terugbrengen als je hem online bestelt (retourrecht, mits je de dozen heel laat en geen gebruikssporen, maar dat spreekt voor zich). Maar ik denk dat hij je zal bevallen. Ga wel idd voor de 27" versie want 23 is wel aan de kleine kant tegenwoordig :p

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-01 21:21
Sorry verkeerde thread haha.

[ Voor 92% gewijzigd door FramesPerSecond op 13-07-2016 21:37 ]

• Henkie
Castanje schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:41:
[...]

Hoe dan ook, ik lees overal dat het een goede monitor is voor de prijs en ik betwijfel of je iets beters zult vinden voor die prijs.

Ik zou zeggen ga ervoor :p je kunt hem altijd nog binnen twee weken terugbrengen als je hem online bestelt (retourrecht, mits je de dozen heel laat en geen gebruikssporen, maar dat spreekt voor zich). Maar ik denk dat hij je zal bevallen. Ga wel idd voor de 27" versie want 23 is wel aan de kleine kant tegenwoordig :p
Ja, hij is besteld, ik laat morgen/vrijdag wel weten hoe hij bevalt!

Verwijderd

Als je een 27"neemt kun je beter kiezen voor een hogere schermresolutie.

• Henkie
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:07:
Als je een 27"neemt kun je beter kiezen voor een hogere schermresolutie.
Door het gebruik ook met mn PS4 was/is dat geen optie.

Gisteren de Asus VC279H binnen gekregen. Geweldig scherm! Het verschil met mn oude Iiyama is (bizar) groot. Heerlijk scherm, geen last van inputlag of ghostingen geweldige kleuren.

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01 08:39
Leuk voor je man ,veel plezier ermee!
ik was ook op zoek ga hem is even bekijken ;)
Pagina: 1