Weet iemand waarom mijn twer weken oude 49XD8305 geen update krijgt (in eerste instantie)?barakuda schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:04:
Vanaf volgende week Android 6.0
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1487327717
Drie keer radenCard Nox schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:41:
[...]
Weet iemand waarom mijn twer weken oude 49XD8305 geen update krijgt (in eerste instantie)?
Lezen blijft een kunst. Voor de andere: deze draait al Android 6.
Iemand ervaring met nieuwe software update marshmallow 6.0 op de 55XD8599?
[ Voor 11% gewijzigd door SC4RF4C3 op 26-02-2017 15:52 ]
het is wachten op 7.0....medio mei/juni misschien? (aangezien ze vanaf mei sideview eruit slopen.....)
Ltrz,....
"Android Marshmallow-update opgeschort voor Android TV van Sony - 1 maart 2017"
http://www.sony.nl/suppor...roid-Marshmallow-on-hold/
http://www.sony.nl/suppor...roid-Marshmallow-on-hold/
Op de valreep voor een scherpe prijs een 65XD9305 aangeschaft. De XE-serie is toch weer een hele klap duuirder en bij de XD weet ik precies wat ik krijg. Kan niet wachten tot hij hangt.
Catch my drift?
De 65XD9305 bevalt erg goed. Mooi beeld.
Wat me wel stoort is dat de toplaag van het paneel niet strak is. Het lijkt wel een lachspiegel. Aan het TV-beeld zie je niks, maar in de reflectie dus wel. Meer mensen die dit hebben? En hebben jullie er melding van gemaakt? Zo ja, wat was de reactie?
De TV hangt bij mij aan de muur aan de originele beugel.
Wat me wel stoort is dat de toplaag van het paneel niet strak is. Het lijkt wel een lachspiegel. Aan het TV-beeld zie je niks, maar in de reflectie dus wel. Meer mensen die dit hebben? En hebben jullie er melding van gemaakt? Zo ja, wat was de reactie?
Catch my drift?
Anoniem: 102122
Bij mijn 55XD9305 is het paneel vlak, geen noemenswaardige lachspiegeleffecten. Het is dan wel 55 inch en hij staat op de voet.
Bij mijn 55XD9305 (die op de voet staat) tevens geen last van een vervormde toplaag. De weerspiegelingen lijken dan ook kaarsrecht.DaMenaz schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:02:
De 65XD9305 bevalt erg goed. Mooi beeld.
Misschien zou je eens een demo model van de 65XD9305 kunnen bekijken bij een winkel in de buurt.
Ik heb sinds bijna twee weken een 43XD8305 in de huiskamer staan.
Met het beeld ben ik heel erg tevreden, geen lightbleed, geen banding en ook nauwelijks clouding.
De software is niet altijd even intuitief, het is soms wel even zoeken waar ze een bepaalde instelling hebben verstopt. De uitleg bij sommige instellingen is ook niet altijd even duidelijk, evenals de naam van de optie zelf. (bijv. "simpele IP besturing")
De hulp functie is helaas niet context gevoelig. Als je bij een bepaalde instelling bent beland en dan op de help knop drukt kom je altijd op dezelfde startpagina van de help pagina terecht. Dat moet toch wel slimmer kunnen lijkt me.
Wat ik behoorlijk irritant (en eigenlijk ook wel dom) vind is dat het niet mogelijk is om de bluetooth zichtbaarheid uit te schakelen. Als iemand bij de buren met zijn tablet of telefoon verbinding probeert te maken met mijn tv krijg ik een bijna beeldvullende popup in beeld met een koppelingsverzoek.
Je kunt wel bluetooth in zjin geheel uitschakelen maar dan verlies je de spraak functionaliteit van de afstandbediening. Ook dit had een betere implementatie verdiend, dit komt nogal knullig over.
Hopelijk komen er nog updates die dit oplossen maar ik heb mijn twijfels.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben, met eventuele suggesties?
Met het beeld ben ik heel erg tevreden, geen lightbleed, geen banding en ook nauwelijks clouding.
De software is niet altijd even intuitief, het is soms wel even zoeken waar ze een bepaalde instelling hebben verstopt. De uitleg bij sommige instellingen is ook niet altijd even duidelijk, evenals de naam van de optie zelf. (bijv. "simpele IP besturing")
De hulp functie is helaas niet context gevoelig. Als je bij een bepaalde instelling bent beland en dan op de help knop drukt kom je altijd op dezelfde startpagina van de help pagina terecht. Dat moet toch wel slimmer kunnen lijkt me.
Wat ik behoorlijk irritant (en eigenlijk ook wel dom) vind is dat het niet mogelijk is om de bluetooth zichtbaarheid uit te schakelen. Als iemand bij de buren met zijn tablet of telefoon verbinding probeert te maken met mijn tv krijg ik een bijna beeldvullende popup in beeld met een koppelingsverzoek.
Je kunt wel bluetooth in zjin geheel uitschakelen maar dan verlies je de spraak functionaliteit van de afstandbediening. Ook dit had een betere implementatie verdiend, dit komt nogal knullig over.
Hopelijk komen er nog updates die dit oplossen maar ik heb mijn twijfels.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben, met eventuele suggesties?
Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip
Shit. Ik heb net de Sony KD-49XD7004 (4K HDR) gekocht. Mooi ding, maar eerst zie ik al dat mijn pc 'm niet meer dan Full-HD wil geven; zal wel aan mijn aftandse Radeon HD 5800 videokaart liggen. En nu duw ik mijn smartcard er in, zegt ie dat mijn toestel niet geschikt is voor Ziggo digitale tv (CI+ 1.3). Een gloednieuwe tv?!
Ziggo bevestigd dit trouwens:

Hoe ga ik dit oplossen? Ik heb al de nieuwste firmware er op volgens mij.

https://chelloo.nl/ziggo/index.php?topic=40142.0 (in het 2015 topic is het ook al vaak voorbij gekomen maar is gewoon werkend te krijgen). Beetje oude posts in het Chelloo topic zie ik maar de laatste komt misschien van pas en anders in het 2015 topic zoeken, daar staat het zeker in.aufbakanleitung schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:45:
Shit. Ik heb net de Sony KD-49XD7004 (4K HDR) gekocht. Mooi ding, maar eerst zie ik al dat mijn pc 'm niet meer dan Full-HD wil geven; zal wel aan mijn aftandse Radeon HD 5800 videokaart liggen. En nu duw ik mijn smartcard er in, zegt ie dat mijn toestel niet geschikt is voor Ziggo digitale tv (CI+ 1.3). Een gloednieuwe tv?!
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 15-04-2017 11:59 ]
Grote onzin!!!aufbakanleitung schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:45:
rl]]
Dat het toestel niet gecertificeerd is wil niet zeggen dat het niet mogelijk is om volledig gebruik te maken van Ziggo DTV.
Nogmaals: waarschijnlijk is de CI+ module niet geschikt meer (te oud).
1.3 moet het nog doen, in de topicstart van de 2015 modellen staat al het een en ander (bijv. dat die van Smits het beter doen maar ik zie ook dat er mensen zijn met een Quantis die werkt)
Installeer DTV eerst eens zonder de CI+ module met de netwerkID 4444 of 5555 (voor later met de CI+ module).
Ik had gezegd dat ik de 1.3 versie had, maar nu ik goed kijk zie ik dat nergens staan. Ik heb deze gehaald: SMiT CAM CI+ module
5555 moet ik volgens Ziggo gebruiken met CI+ module. 4444 zonder module. Met NetwerkID 5555 krijg ik zonder kaart alleen Nederland 1,2,3. Met kaart helemaal niks.
5555 moet ik volgens Ziggo gebruiken met CI+ module. 4444 zonder module. Met NetwerkID 5555 krijg ik zonder kaart alleen Nederland 1,2,3. Met kaart helemaal niks.
Waar woon je? Oud upc gebied?aufbakanleitung schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:51:
Ik had gezegd dat ik de 1.3 versie had, maar nu ik goed kijk zie ik dat nergens staan. Ik heb deze gehaald: SMiT CAM CI+ module
Lees even de reacties op die module bij bol....aufbakanleitung schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:51:
ik quote>>>> Achteraf blijkt ie alleen geschikt voor oude tv's je moet de 1.3 versie hebben niet 1.2
Kortom deze module is dus idd niet 1.3
Ik woon in Groningen. Dat is Ziggo gebied.

Weet je het zeker? Ik wil verder niet veel mee bemoeien en heb er ook niet echt verstand over Ziggo en UPC (ik woon namelijk in Zeeland en daar heb je geen Ziggo), maar waarom zie ik dan geen rood vlek in Groningen op de kaart?aufbakanleitung schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:43:
[...]
Ik woon in Groningen. Dat is Ziggo gebied.
[afbeelding]
Omdat rood=UPCIReptile schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:23:
[...]
Weet je het zeker? Ik wil verder niet veel mee bemoeien en heb er ook niet echt verstand over Ziggo en UPC (ik woon namelijk in Zeeland en daar heb je geen Ziggo), maar waarom zie ik dan geen rood vlek in Groningen op de kaart?
Prima. Ik ga een CI+ 1.3 CA Module kopen en kijken of het daarmee wel werkt. Maar ik snap niet helemaal waarom de Ziggo website dat zegt dat ze mijn TV niet ondersteunen. Misschien omdat zij een oudere versie (1.2 oid) uitgeven?
Ik ben aan het overwegen om een 55XD8599 te kopen als de prijs op de 1000 euro komt.
Dat lijkt nu rustig te gaan gebeuren, de prijzen zakken.
Echter nu twijfel ik omdat de OLED panel ook in prijs zakken.....
Dat lijkt nu rustig te gaan gebeuren, de prijzen zakken.
Echter nu twijfel ik omdat de OLED panel ook in prijs zakken.....
Iemand misschien een goede 2016 serie Sony TV kopen?
Sony KD-55XD9305 € 1299,00 nu: https://www.plattetv.nl/info/sony-kd-55xd9305-13676.html?.
Review: https://www.whathifi.com/sony/kd-55xd9305/review.
Zelf ga ik wachten op een OLED met HDMI 2.1, hoewel het moeilijk is.
Sony KD-55XD9305 € 1299,00 nu: https://www.plattetv.nl/info/sony-kd-55xd9305-13676.html?.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ben zelf benieuwd of de verschillen tussen de XD93 en de XD85 dusdanig groot zijn dat het prijsverschil te rechtvaardigen is?
De xd is 2016, de 2017 Xe9005 schijnt beter te zijn. Maar wat klaag ik als de plattetv.nl ze voor die prijs biedt? Nou, ik vertrouw die gasten niet, sorry.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 18-04-2017 22:48 ]
Heb zelf een lange tijd de xd93 overwogen, design is fantastisch. Ook is de beeldkwaliteit erg hoog. Voor 1299 is het prachtige prijs en krijg je enorm veel tv voor dat geld. De reden dat ik de xd93 niet kocht was de inputlag en het verschil in prijs. Inputlag was zeker merkbaar bij snelle aktie spellen. Ook was het verschil in prijs te klein 1450 vs 1650 voor de lg55b6v. Daarom ben ik voor de laatste gegaan. Best "jammer" want ik ben best wel een Sony fanboy 
Edit: de xe9000 is inderdaad een stuk beter dan de xd93 en die had ik eigenlijk willen kopen als de prijs lager lag. Maar die zal pas rond november/december rond de 1500 zitten.
En plattetv, ik vermijd die winkel nav alle leugens die ze constant vertellen.
Edit: de xe9000 is inderdaad een stuk beter dan de xd93 en die had ik eigenlijk willen kopen als de prijs lager lag. Maar die zal pas rond november/december rond de 1500 zitten.
En plattetv, ik vermijd die winkel nav alle leugens die ze constant vertellen.
[ Voor 21% gewijzigd door Fietsbel op 18-04-2017 22:46 ]
39
Just curious, waarom wil je persee hdmi 2.1 hebben? denk je dat je binnen nu en 3 jaar 8k films kan kijken? los van het feit dat je dan ook meteen een 100+''' tv mag kopen om het verschil te zien.Jumpman schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:12:
Iemand misschien een goede 2016 serie Sony TV kopen?
Omdat HDMI 2.0 te weinig bandbreedte heeft voor om 2160p 60 FPS HDR 10 Bit 4:4:4 Chroma weer te geven. Je ziet zelfs de PS4 Pro al tegen de limiet aanlopen met bijvoorbeeld Uncharted 4: A Thief's End. Daarom heeft o.a. de XBOX One Scorpio al wel HDMI 2.1 aan boord. De huidige TV's kunnen 2160p 60 FPS HDR 10 Bit 4:4:4 Chroma wel weergeven, als het via de ethernet of Wi-Fi direct wordt aangeboden bij de beeldprocessor, maar niet via de HDMI 2.0 poort.Ambition88 schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:58:
[...]
Just curious, waarom wil je persee hdmi 2.1 hebben? denk je dat je binnen nu en 3 jaar 8k films kan kijken? los van het feit dat je dan ook meteen een 100+''' tv mag kopen om het verschil te zien.
Ah oke, ik dacht dat dat meer te maken met de kracht van een gfx kaart? Ik zie het voordeel eigenlijk alleen maar bij gamen, wanneer je de tv als pc monitor gebruikt en zelfs dan heb je nog een beest van een pc nodig.Jumpman schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:18:
[...]
Omdat HDMI 2.0 te weinig bandbreedte heeft voor om 2160p 60 FPS HDR 10 Bit 4:4:4 Chroma weer te geven. Je ziet zelfs de PS4 Pro al tegen de limiet aanlopen met bijvoorbeeld Uncharted 4: A Thief's End. Daarom heeft o.a. de XBOX One Scorpio al wel HDMI 2.1 aan boord. De huidige TV's kunnen 2160p 60 FPS HDR 10 Bit 4:4:4 Chroma wel weergeven, als het via de ethernet of Wi-Fi direct wordt aangeboden bij de beeldprocessor, maar niet via de HDMI 2.0 poort.
Ik heb alleen zo een vermoeden dat er best wat (connection)issues met hdmi 2.1 zullen zijn en je zal ongetwijfeld diep in de buidel moeten tasten voor een OLED met deze aansluiting denk niet dat je die snel voor 1800 euries op de kop zal tikken, maar als jij het dat waard vind, fair enough.
Ik heb trouwens begrepen dat sommige Tv's via een firmware update alsnog hdmi 2.1 zullen ''ondersteunen'' geen idee hoe ik dat voor me moet zien, maar wellicht wordt dat allemaal nog wat duidelijker.
Elk nieuw model is aan het begin prijzig, ik denk niet dat HDMI 2.1 duurder is, dan een andere TV bij introductie. Dit is gewoon het verloop in technische vooruitgang. Ik denk ook niet dat HDMI 2.0 softwarematig te upgraden is naar HDMI 2.1, de bandbreedte gaat van 18Gbps (HDMI 2.0) naar 48Gbps (HDMI 2.1).Ambition88 schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:28:
[...]
Ah oke, ik dacht dat dat meer te maken met de kracht van een gfx kaart? Ik zie het voordeel eigenlijk alleen maar bij gamen, wanneer je de tv als pc monitor gebruikt en zelfs dan heb je nog een beest van een pc nodig.
Ik heb alleen zo een vermoeden dat er best wat (connection)issues met hdmi 2.1 zullen zijn en je zal ongetwijfeld diep in de buidel moeten tasten voor een OLED met deze aansluiting denk niet dat je die snel voor 1800 euries op de kop zal tikken, maar als jij het dat waard vind, fair enough.
Ik heb trouwens begrepen dat sommige Tv's via een firmware update alsnog hdmi 2.1 zullen ''ondersteunen'' geen idee hoe ik dat voor me moet zien, maar wellicht wordt dat allemaal nog wat duidelijker.
Anoniem: 111246
Ben sinds kort de blije bezitter van een XD93.
Windows 10 HTPC, Intel NUC er aan gehangen (met HDMI 2.0) aansluiting en ditto kabel.
PowerDVD herkent HDR films netjes en geeft dat subliem weer op het scherm.
Wilde deze tv ook graag hebben vanwege de 3D functionaliteit, ja ik ben een uitzondering ik weet 't.
Maar dat is nu net wat ik nog niet aan de praat heb kunnen krijgen vanaf mijn HTPC.
Met mijn vorige scherm (HX 800, staat te koop in V&A trouwens) ging dat prima. De TV gaf dan netjes aan '3D signal detected'.
Met de XD93 nog niet aan de praat kunnen krijgen.
Heb al de volgende zaken getracht:
- Andere player (WinDVD Pro ipv PowerDVD)
- Andere HDMI poorten, allemaal gehad.
- Andere HDMI kabel.
- Display Adapter op andere resoluties dan 4K instellen (bijv. 3D 1920x1080p @ 24hz).
- ISO's v.s. échte Blu-Ray disks (heb een USB Blu-Ray brander aan het systeem hangen).
Allemaal geen succes. Systeem 'ziet' dat het een 3D scherm is wat er is aangesloten.
Krijg gewoon geen 3D beeld op het scherm.
Wat zie ik over het hoofd? Iemand tips?
Windows 10 HTPC, Intel NUC er aan gehangen (met HDMI 2.0) aansluiting en ditto kabel.
PowerDVD herkent HDR films netjes en geeft dat subliem weer op het scherm.
Wilde deze tv ook graag hebben vanwege de 3D functionaliteit, ja ik ben een uitzondering ik weet 't.
Maar dat is nu net wat ik nog niet aan de praat heb kunnen krijgen vanaf mijn HTPC.
Met mijn vorige scherm (HX 800, staat te koop in V&A trouwens) ging dat prima. De TV gaf dan netjes aan '3D signal detected'.
Met de XD93 nog niet aan de praat kunnen krijgen.
Heb al de volgende zaken getracht:
- Andere player (WinDVD Pro ipv PowerDVD)
- Andere HDMI poorten, allemaal gehad.
- Andere HDMI kabel.
- Display Adapter op andere resoluties dan 4K instellen (bijv. 3D 1920x1080p @ 24hz).
- ISO's v.s. échte Blu-Ray disks (heb een USB Blu-Ray brander aan het systeem hangen).
Allemaal geen succes. Systeem 'ziet' dat het een 3D scherm is wat er is aangesloten.
Krijg gewoon geen 3D beeld op het scherm.
Wat zie ik over het hoofd? Iemand tips?
Verwacht deze maand nog: update naar .................
Android 7.0 (Nougat) update staat online.pa3eia schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:05:
Verwacht deze maand nog: update naar .................
Hier is de link naar de firmware:
http://sony-eur-eu-en-web...nswers/detail/a_id/140771
Dit zijn de verbeteringen:
•Picture-in-Picture, Half-screen and Task-switching (recent apps) functionality
•Multiple Google accounts support for your TV
•Opera browser voice search support
•Google Cast 4K support and Hybrid Log-Gamma (HLG) content support, as well as other improvements
Update is voor deze 16 modellen:
KD-43XD8005
KD-43XD8077
KD-43XD8088
KD-43XD8099
KD-43XD8305
KD-49XD7004
KD-49XD7005
KD-49XD8005
KD-49XD8077
KD-49XD8088
KD-49XD8099
KD-49XD8305
KD-50SD8005
KD-55XD7004
KD-55XD7005
KD-55XD8005
KD-65XD7504
KD-65XD7505
KD-65ZD9
KD-75ZD9
KD-100ZD9
http://sony-eur-eu-en-web...nswers/detail/a_id/140771
Dit zijn de verbeteringen:
•Picture-in-Picture, Half-screen and Task-switching (recent apps) functionality
•Multiple Google accounts support for your TV
•Opera browser voice search support
•Google Cast 4K support and Hybrid Log-Gamma (HLG) content support, as well as other improvements
Update is voor deze 16 modellen:
KD-43XD8005
KD-43XD8077
KD-43XD8088
KD-43XD8099
KD-43XD8305
KD-49XD7004
KD-49XD7005
KD-49XD8005
KD-49XD8077
KD-49XD8088
KD-49XD8099
KD-49XD8305
KD-50SD8005
KD-55XD7004
KD-55XD7005
KD-55XD8005
KD-65XD7504
KD-65XD7505
KD-65ZD9
KD-75ZD9
KD-100ZD9
Iemand iets gehoord of de KD-xxXD85 modellen ook de update gaan krijgen naar Android 7?
Het laatste dat ik gelezen heb is dat er een minderwaardige Mediatek chip in deze tv's zou zitten en de update naar Android 7 dus nogal onzeker is...
Het laatste dat ik gelezen heb is dat er een minderwaardige Mediatek chip in deze tv's zou zitten en de update naar Android 7 dus nogal onzeker is...
PSN: Carreon_TO
Gewoon een oudere chip maar ik las dat het mogelijk in kwartaal 4 zou komen ....Carreon schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:20:
Iemand iets gehoord of de KD-xxXD85 modellen ook de update gaan krijgen naar Android 7?
Is de Android 7.0 (Nougat) update nu zo goed?
Lees nergens dat er problemen voordoen.
Lees nergens dat er problemen voordoen.
[ Voor 3% gewijzigd door pa3eia op 14-06-2017 16:22 ]
Op de Sony UK site wordt inderdaad bevestigd dat het Q4 2017 gaat worden:apis29 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:42:
[...]
Gewoon een oudere chip maar ik las dat het mogelijk in kwartaal 4 zou komen ....
Daarnaast heeft Sony update v3.885 uitgebracht voor de SD85, XD85, XD93 en XD94 modellen:2016 Sony's Android TVs: SD85, XD85, XD93 and XD94 Series
Software update schedule will be announced during autumn 2017
Voordelen en verbeteringen m.b.t. de vorige update
Voegt ondersteuning toe voor de HLG-HDR-indeling (Hybrid Log-Gamma) via de HDMI-ingang
Vermindert de invoervertraging bij 4K HDR gamen
Lost het probleem op waarbij de rechterkant van het scherm helder wordt als de invoer wordt gewijzigd van HDMI (4K-signaalingang) naar aardverbinding
Lost het probleem met overslaand geluid op bij gebruik van de Sonos Soundbar
Lost het probleem op van haperingen tijdens het afspelen via Amazon Video als er op de knop ACTION MENU (Actiemenu) of de volumeknoppen wordt gedrukt
Lost de slechte videokwaliteit bij BBC iPlayer op bij gebruik van de functie 'Watch from start' (Kijken vanaf het begin)
Onlangs de Sony KD43XD8005 aangeboden gekregen voor rond de 700,-.
Heeft iemand ervaring met dit 43" VA paneel?
Heeft iemand ervaring met dit 43" VA paneel?
Die vind je voor 739 in de pw, zo een winst is dat niet. Ik zou hem weigeren, afgelopen weekend was de XD8305 43 inch voor 675 bij MM, en die is wel 100Hz. Enige wat aan die Tv (8005) echt mooi is voor mijn smaak, is de voet.
Thanks Sjah. Die is rap gezakt, had ik nog niet gezien. 100Hz is zeker een plus. Maar als ik 't goed begrijp heeft de XD8305 een IPS paneel ipv het VA paneel van de XD8005?
Is het dan Hz VS HDR kwaliteit?
Is het dan Hz VS HDR kwaliteit?
Nougat update is uit voor de 2016/2017 modellen
Firmware-update naar v5.381
https://www.sony.nl/elect...xd8599/downloads/00015062
http://services.sony.nl/s...come-to-android-tv-nougat
Firmware-update naar v5.381
https://www.sony.nl/elect...xd8599/downloads/00015062
http://services.sony.nl/s...come-to-android-tv-nougat
Anoniem: 111246
Mooi, vanavond maar eens installeren.
Zou fijn zijn als er een optie in zou zitten om die streaming channels te killen.
Vrij regelmatig komen die irritante trailers naar voren als ik de tv aanzet... met geen mogelijkheid weg/uit te krijgen (ja een factory reset...).
Zou fijn zijn als er een optie in zou zitten om die streaming channels te killen.
Vrij regelmatig komen die irritante trailers naar voren als ik de tv aanzet... met geen mogelijkheid weg/uit te krijgen (ja een factory reset...).
Heeft iemand ervaringen met de nieuwste update?
Vraagje betreffende gaming op deze serie, ik heb overigens de KD55-XD8577
Op mijn XBox merkte ik een jaartje terug dat Pinball FX3 een vertraging heeft waardoor de flippers later reageren dan gewenst. Het is maar een beetje, maar genoeg om de gameplay te verpesten. Zoeken op google leverde me destijds geen oplossing op, wellicht zocht ik in de verkeerde richting, ik dacht namelijk dat het aan de programmering van het spel lag, althans, aan de Xbox versie.
Nu kreeg ik van de week een Steamlink binnen en ik dacht, laat ik eens kijken of dat flipperen hier wel goed op gaat. Dus geïnstalleerd, opgestart maar wederom lag. Met andere spellen merk ik dit niet maar vermoedelijk is het daar minder belangrijk/merkbaar.
Inmiddels denk ik dat het aan de video instellingen ligt van mijn tv maar ik kan op de tv en qua instellingen nergens vinden hoe de TV in een "game" modus te zetten of het aantal hz terug te schroeven.
Wellicht zit ik in de compleet verkeerde richting, of zie ik iets over het hoofd. Het is geen big issue maar ik baal hier wel van op de een of andere manier
. Iemand dit al bij de hand gehad?
Op mijn XBox merkte ik een jaartje terug dat Pinball FX3 een vertraging heeft waardoor de flippers later reageren dan gewenst. Het is maar een beetje, maar genoeg om de gameplay te verpesten. Zoeken op google leverde me destijds geen oplossing op, wellicht zocht ik in de verkeerde richting, ik dacht namelijk dat het aan de programmering van het spel lag, althans, aan de Xbox versie.
Nu kreeg ik van de week een Steamlink binnen en ik dacht, laat ik eens kijken of dat flipperen hier wel goed op gaat. Dus geïnstalleerd, opgestart maar wederom lag. Met andere spellen merk ik dit niet maar vermoedelijk is het daar minder belangrijk/merkbaar.
Inmiddels denk ik dat het aan de video instellingen ligt van mijn tv maar ik kan op de tv en qua instellingen nergens vinden hoe de TV in een "game" modus te zetten of het aantal hz terug te schroeven.
Wellicht zit ik in de compleet verkeerde richting, of zie ik iets over het hoofd. Het is geen big issue maar ik baal hier wel van op de een of andere manier
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Via het action menu kun je gewoon een scene instelling kiezen genaamd Game. Dat is wat je nodig hebt.Ngangatar schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:23:
Vraagje betreffende gaming op deze serie, ik heb overigens de KD55-XD8577
Wellicht zit ik in de compleet verkeerde richting, of zie ik iets over het hoofd. Het is geen big issue maar ik baal hier wel van op de een of andere manier. Iemand dit al bij de hand gehad?
Dat hoopte ik ook, helaas vind ik daar alleen de volgende opties:Kashika schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:18:
[...]
Via het action menu kun je gewoon een scene instelling kiezen genaamd Game. Dat is wat je nodig hebt.
Info
Pip
Picture Off
Football Mode
Picture
Wide Mode
Sounds
Speakers
TV Mode Volume
Sync Menu
*edit: als ik naar "football mode" ga is dat geen keuze menu maar puur de optie om "Football Mode" te activeren.
[ Voor 12% gewijzigd door Ngangatar op 05-09-2018 15:54 ]
Oh haha, je gaat naar picture. En dan krijg je een menu waarbij je door verschillende scenes kan gaan. Game staat daar tussen.Ngangatar schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:39:
[...]
Dat hoopte ik ook, helaas vind ik daar alleen de volgende opties:
Info
Pip
Picture Off
Football Mode
Picture
Wide Mode
Sounds
Speakers
TV Mode Volume
Sync Menu
*edit: als ik naar "football mode" ga is dat geen keuze menu maar puur de optie om "Football Mode" te activeren.
En nee het is niet superduidelijk.
Thanks, dat was het inderdaad. Vaag menu inderdaadKashika schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:34:
[...]
Oh haha, je gaat naar picture. En dan krijg je een menu waarbij je door verschillende scenes kan gaan. Game staat daar tussen.
En nee het is niet superduidelijk.
Ik heb hier een 43XD8305 op de slaapkamer staan. Helaas nu een probleem met het opstarten van deze TV.
Het komt wel eens voor dat ik de tv niet met de ab aan kan zetten, probeer ik het via de knop aan de zijkant, lukt dat ook niet.
Pas wanneer ik de TV even van het stroom afgehaald heb dan gaat die weer aan, maar dan wel eerst met de gekleurde bewegende bollen in beeld.
Bekend bij iemand?
Het komt wel eens voor dat ik de tv niet met de ab aan kan zetten, probeer ik het via de knop aan de zijkant, lukt dat ook niet.
Pas wanneer ik de TV even van het stroom afgehaald heb dan gaat die weer aan, maar dan wel eerst met de gekleurde bewegende bollen in beeld.
Bekend bij iemand?
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
er is een nieuwe firmware versie uitgebracht voor oa de XD85 serie:
https://www.sony.nl/elect...5xd8505/software/00259462
https://www.sony.nl/elect...5xd8505/software/00259462
Voordelen en verbeteringen
- Oplossing voor het probleem met het zwarte scherm dat wordt veroorzaakt door het decoderen van de High efficiency Video Codering (HEVC)-indeling via de tv-tuner
- Verbetert de Wi-Fi-functie
Hier staat mijn Sony KD-49XD8305B nog altijd. Opzich nog wel happy over, voelt nog altijd redelijk snel en verder eigenlijk weinig over te klagen. Ik zal binnenkort eens kijken of ik ook een update heb.
Check anders even hier, ik ervaar nu een soortgelijk (erger) probleem: linkje naar ander topicjohoo schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:27:
Ik heb hier een 43XD8305 op de slaapkamer staan. Helaas nu een probleem met het opstarten van deze TV.
Bekend bij iemand?
[ Voor 67% gewijzigd door DMC90 op 17-05-2021 12:55 ]
Nieuw probleem met de TV.
De TV staat in standby. Wanneer ik de tv aanzet (met ab) dan springt het aan, echter meteen valt die dan weer uit. Als ik de tv dan weer aanzet dan blijft het goed.
Heel soms gaat de tv zelfs zover uit dat de gekleurde android ringen in beeld komen.
Natuurlijk laatste updates geinstalleeerd, harde reset gedaan en ook fabrieksinstellingen. Geen verandering.
De TV staat in standby. Wanneer ik de tv aanzet (met ab) dan springt het aan, echter meteen valt die dan weer uit. Als ik de tv dan weer aanzet dan blijft het goed.
Heel soms gaat de tv zelfs zover uit dat de gekleurde android ringen in beeld komen.
Natuurlijk laatste updates geinstalleeerd, harde reset gedaan en ook fabrieksinstellingen. Geen verandering.
[ Voor 16% gewijzigd door johoo op 03-06-2021 08:57 ]
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K