• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-01 15:27
Kashika schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:46:
[...]

Ik gaf het hierboven al aan met de HDR10 comment. Wees er bewust van dat HDR op dit scherm nagenoeg geen doorslaggevend verschil zal geven.

Kijk even tot de CES geweest is hoe dit ontwikkelt. Ik verwacht dat er betaalbare opties beschikbaar komen die goed HDR weer kunnen geven :)
Verwacht je veel van de aankomende modellen? Ik hou de boot misschien nog even een jaartje af, want er mankeert in mijn ogen te veel aan de midrange modellen dit jaar. De high-end modellen vind ik nog een tikkeltje te duur, helemaal nu ik ga verhuizen en de financiele middelen ook nodig heb voor andere zaken.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-02 11:33
keest12 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:17:
[...]

Verwacht je veel van de aankomende modellen? Ik hou de boot misschien nog even een jaartje af, want er mankeert in mijn ogen te veel aan de midrange modellen dit jaar. De high-end modellen vind ik nog een tikkeltje te duur, helemaal nu ik ga verhuizen en de financiele middelen ook nodig heb voor andere zaken.
HDR is belangrijk voor een TV, samen met 10 bit kleur. Toestellen die dit goed weer geven zitten echt in het hogere segment, vanwege de backlight en dimming.
Daarom is de Premium UHD ook gemaakt om duidelijker te maken wanneer een toestel meer future-proof is.

Bij de CES wordt de UHD Premium certificering uitgebreid met een 2e fase. Dus ja we krijgen wat nieuws.
En zoals gebruikelijk wordt alles betaalbaarder bij een nieuwe line-up.

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
De tweede fase is toch HFR ?

• Kashika
Klopt. Ze hebben niet alles losgelaten nog, maar dat zit er zeker in.

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-02 09:08
Ik heb onlangs een Sony Bravia KDL-32WD757 gekocht(http://www.mediamarkt.nl/...y%20bravia%20kdl%2032W757).

Nu ondervind ik vertraging van het geluid t.o.v. beeld wanneer ik mijn TV voor het volgende gebruik:
- Wanneer ik aan het gamen (Battlefield 1, Xbox One) en er veel verschillende geluiden plaatsvindt of een zwaar geluid(bijv. een granaatontploffing) dan heb ik een vertraging op het geluid t.o.v. het beeld. De vertraging wordt groter na mate dit vaker gebeurd.
Als ik switch tussen geluidinstellingen (bijv gaming naar cinema) is de vertraging weer tijdelijk verdwenen.

- Wanneer ik Netflix (bijv. Narcos) kijk (via Xbox One) heb ik bij series van hoge kwaliteit ook standaard een vertraging tussen het beeld en het geluid. (dit kan ik niet verhelpen door te switchen met geluidinstellingen)

- Wanneer ik TV kijk (via ziggo app -> ChromeCast TV) heb ik geregeld last van vertraging tussen beeld en geluid.

- Wanneer ik TV kijk via de analoog, heb ik nergens last van (waarschijnlijk door de lage kwaliteit van beeld en geluid.

Zijn er mensen die dit ook hebben ervaren met zelfde/andere TV en/of tijdens het gamen/netflix/TV kijken?
Wat is of kan een oorzaak zijn?
Hoe is dit eventueel op te lossen?

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Inmiddels de Sony 43-xd8088 gekocht bij Amazon voor €628,- euro en mijn oude tv voor €300 kunnen verkopen. Niet verkeerd aangezien de tegen hanger de Sony xd8099 hier €899,- euro kost. pricewatch: Sony Bravia KD-43XD8099 Zwart. Deze 4k tv ga ik gebruiken puur voor het 4k gamen op de Xbox Scorpio en PS4 Pro. Nu had ik vernomen dat een ci slot niet zal werken met een buitenlands model, maar een decorder van Ziggo er op aansluiten wel toch? Netstroom is gewoon hetzelfde, dus een andere stekker kopen is al voldoende om het te laten werken. Aangezien ik ook een OLED tv wil aanschaffen heb ik nu nog geen behoefte aan een tv welke 1100 euro of meer kost.

[Voor 18% gewijzigd door Koning-Admiraal op 08-12-2016 16:21]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• keest12
Diederik-Jan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:15:
Inmiddels de Sony 43-xd8088 gekocht bij Amazon voor €628,- euro en mijn oude tv voor €300 kunnen verkopen. Niet verkeerd aangezien de tegen hanger de Sony xd8099 hier €899,- euro kost. pricewatch: Sony Bravia KD-43XD8099 Zwart. Deze 4k tv ga ik gebruiken puur voor het 4k gamen op de Xbox Scorpio en PS4 Pro. Nu had ik vernomen dat een ci slot niet zal werken met een buitenlands model, maar een decorder van Ziggo er op aansluiten wel toch? Netstroom is gewoon hetzelfde, dus een andere stekker kopen is al voldoende om het te laten werken. Aangezien ik ook een OLED tv wil aanschaffen heb ik nu nog geen behoefte aan een tv welke 1100 euro of meer kost.
Mooie deal! Was het een aanbieding bij Amazon en loopt ie nog steeds? Ik hoor veel positiefs over de 43xd8005. Mooie tv voor de slaapkamer denk ik.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

keest12 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:30:
[...]

Mooie deal! Was het een aanbieding bij Amazon en loopt ie nog steeds? Ik hoor veel positiefs over de 43xd8005. Mooie tv voor de slaapkamer denk ik.
Kun je nog gewoon kopen in de UK store, al moet je er op wachten omdat het uitverkocht is.

Prijs lijkt net aangepast te zijn nu alweer 616 pound, ik kocht hem voor 535 pound op Amazon.

[Voor 13% gewijzigd door Koning-Admiraal op 08-12-2016 19:07]

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
keest12 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:30:
[...]

Heeft wel maar een 50 Hz paneel.
XD8305 heeft 100 Hz.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

rsca777 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 02:48:
[...]

Heeft wel maar een 50 Hz paneel.
XD8305 heeft 100 Hz.
Dat maakt dus echt helemaal niks uit, tv zenders kunnen niet eens in 100 Hz uitgezonden worden. En het paneel is snel genoeg voor sport wedstrijden. Overigens gaat het gebruikt worden voor consolegaming en Netflix 4k. Voor beide uitermate geschikt. De XD8305 is IPS de XD80 op 43 inch VA, wat best een groot verschil is qua contrast.

[Voor 22% gewijzigd door Koning-Admiraal op 09-12-2016 09:15]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-02 10:16
Diederik-Jan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:11:
[...]

Dat maakt dus echt helemaal niks uit, tv zenders kunnen niet eens in 100 Hz uitgezonden worden.
Televisies =/= monitoren

Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-12-2022
[...]

Dat maakt dus echt helemaal niks uit, tv zenders kunnen niet eens in 100 Hz uitgezonden worden.
Ik denk dat je je nog even moet verdiepen in de techniek voordat je een dergelijke uitspraak doet...

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Agima! schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:15:
[...]

Ik denk dat je je nog even moet verdiepen in de techniek voordat je een dergelijke uitspraak doet...
Nee, ik denk dat jij je even moet verdiepen in de techniek voordat je dergelijke uitspraken doet. 50 Hz panelen bestaan al jaren, er zijn genoeg goede panelen waarbij de motion blur beperkt is. Een hogere waarde maakt een scherm niet meteen beter. Overigens is de contrast ratio op de XD8305 maar 1000:1 en die van de XD80 4000:1 dat merk je veel eerder.

[Voor 16% gewijzigd door Koning-Admiraal op 09-12-2016 10:25]

• Agima!
[...]

Succes met wachten tot TV zenders in 100 Hz uitgezonden worden dan... :-)

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Agima! schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:31:
[...]

Succes met wachten tot TV zenders in 100 Hz uitgezonden worden dan... :-)
Ga lekker ergens anders onwetend doen.
https://www.homecinemamag...vs-refresh-rate-verschil/

• Dimens
Je eigen bron spreekt je tegen..

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Dimens schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:59:
[...]

Je eigen bron spreekt je tegen..
Nee hoor.
Voor Nederland is bijvoorbeeld 25Hz/50Hz standaard voor tv-kanalen

• Dimens
Maar lees ook even de rest van het artikel door, want nu mis je een groot en belangrijk stuk wat jouw bewering over het niet toevoegende nut van een 100Hz paneel tegenspreekt.

Of lees ook even de blog Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates door die ik eerder al had gepost. Deze is op zo'n manier geschreven dat bijna iedereen het kan begrijpen. Ik weet zeker dat je kijk op het nu van 100Hz panelen daardoor zal veranderen.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Dimens schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:15:
[...]

Maar lees ook even de rest van het artikel door, want nu mis je een groot en belangrijk stuk wat jouw bewering over het niet toevoegende nut van een 100Hz paneel tegenspreekt.

Of lees ook even de blog Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates door die ik eerder al had gepost. Deze is op zo'n manier geschreven dat bijna iedereen het kan begrijpen. Ik weet zeker dat je kijk op het nu van 100Hz panelen daardoor zal veranderen.
Ik zeg absoluut niet dat een 100hz paneel geen toegevoegde waarde heeft. Ik geef alleen aan dat een 50hz paneel niet meteen slechter dan een 100hz paneel hoeft te zijn. Maar dat hangt ook van de factoren af waarvoor je het gaat gebruiken. Sluit je bijvoorbeeld een console op aan (is het minder relevant) en kijk je er Netflix of films op dan zou ik eerder naar de contrastwaarde kijken.

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 23:23

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

Ik heb sinds deze week een KD-55XD8505 staan. :) Damn, wat ben ik tevreden. Sommige gevallen is het scherm nog wat flets, maar langzamerhand aan het finetunen. Gelijktijdig een Xbox One S gekocht voor Ultra HD Blu-Ray. :D

Ik ervaar nog wel eens wat problemen met Android. Gisteren had ik een vastloper. Vervolgens had ik wat internetproblemen en opvolgend kon ik de tijd niet meer aanpassen. Ik heb de 1-2-3 stel in optie gebruikt om dit weer uit het systeem te krijgen.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:48
Ik heb sinds Juli dit jaar mijn 47KDLW807 omgeruild met een XD9305 55"
Nu kreeg ik vorige week een bericht van mijn vrouw dat bij het aanzetten van de tv er een verticale groene streep aan de linkerkant verscheen.

Daar schrik je natuurlijk ontzettend van, maar na het uit en aanzetten was het ook direct weg en is het niet meer teruggekomen. De rest van de week ook geen last gehad van dit fenomeen. Nu heeft de tv toevallig ook eerder die week een nieuwe software update binnengehaald, kan het toevallig een software issue zijn? Ik heb hier zelf nog nooit van gehoord? Voor hetzelfde geval is dit het begin van een groter probleem. Iemand die dit toevallig herkend?

Misschien niet onbelangrijk om te vermelden, het HDMI signaal werd via de soundbar doorgegeven naar de tv, dit kan er natuurlijk ook iets mee te maken hebben.

Verder niks anders dan lof over het toestel. Android tv is het enige waar ik minder over te spreken ben maar wat betreft beeldkwaliteit!

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• keest12
Dark Master schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:10:
Ik heb sinds Juli dit jaar mijn 47KDLW807 omgeruild met een XD9305 55"
Nu kreeg ik vorige week een bericht van mijn vrouw dat bij het aanzetten van de tv er een verticale groene streep aan de linkerkant verscheen.

Daar schrik je natuurlijk ontzettend van, maar na het uit en aanzetten was het ook direct weg en is het niet meer teruggekomen. De rest van de week ook geen last gehad van dit fenomeen. Nu heeft de tv toevallig ook eerder die week een nieuwe software update binnengehaald, kan het toevallig een software issue zijn? Ik heb hier zelf nog nooit van gehoord? Voor hetzelfde geval is dit het begin van een groter probleem. Iemand die dit toevallig herkend?

Misschien niet onbelangrijk om te vermelden, het HDMI signaal werd via de soundbar doorgegeven naar de tv, dit kan er natuurlijk ook iets mee te maken hebben.

Verder niks anders dan lof over het toestel. Android tv is het enige waar ik minder over te spreken ben maar wat betreft beeldkwaliteit!
Zou me er zeker niet druk over maken. Sony en Android TV staan er niet bepaald om bekend dat ze geheel bugvrije software leveren. Opnieuw aan en uit en de boel moet het weer goed doen. :)

• barakuda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11-2022
Lijkt er op dat in USA de uitrol van Marshmallow update voor de 2015/2016 serie is begonnen.
Bron

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Hopelijk komt Sony weer terug met dit soort design voor de 2017 lineup.

De lelijke voetjes die ze nu toepassen voor hun 2016 modellen zien er niet uit.

[Voor 5% gewijzigd door Koning-Admiraal op 17-12-2016 02:53]

• pclinde

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

Diederik-Jan schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 02:53:
Hopelijk komt Sony weer terug met dit soort design voor de 2017 lineup.

Ik vind het nieuwe design juist mooier. :P Ieder zijn smaak. Tevens vind ik een middenpoot praktischer. Als je tv-meubel te klein is zijn pootjes aan de uiteindes wat lastiger, een middenpoot heeft dit probleem niet. :)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 15:35
Diederik-Jan schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 02:53:
Hopelijk komt Sony weer terug met dit soort design voor de 2017 lineup. [afbeelding]

Ik vind de 2015 modellen met de pistool zwarte beugel standaard erg mooi. Bovenstaande is ook mooi, maar verplicht je altijd een ondergrond te hebben die even lang is als de TV, dat is bij een midden standaard niet het geval en is af en toe wel makkelijk. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Juncto
  • Laatst online: 03-02 20:59
Gisteren hebben we de 43XD8305, maar helaas gebeurd er weinig als we op de AB, op "Home" drukken, het beeld wordt wat donker, maar verder komt er geen menu, en als ik dan op "Back" druk, dan blijft het, het beeld wordt weer "normaal" als ik de knop indruk om spraakgestuurd te besturen.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

• Jumpman
Juncto schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:18:
Gisteren hebben we de 43XD8305, maar helaas gebeurd er weinig als we op de AB, op "Home" drukken, het beeld wordt wat donker, maar verder komt er geen menu, en als ik dan op "Back" druk, dan blijft het, het beeld wordt weer "normaal" als ik de knop indruk om spraakgestuurd te besturen.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Het lijkt er op dat het menu niet op komt. Ik zou de stekker er uit halen en er weer opnieuw indoen. Misschien is de TV verkeerd opgestart.

• Juncto
  • Laatst online: 03-02 20:59
Jumpman schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:20:
[...]

Het lijkt er op dat het menu niet op komt. Ik zou de stekker er uit halen en er weer opnieuw indoen. Misschien is de TV verkeerd opgestart.
Ik had ook al zo'n vermoeden, ik zal vanavond eens de stekker eruit halen en opnieuw "opstarten". Dank voor je tip.

• Jumpman
Juncto schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:30:
[...]

Ik had ook al zo'n vermoeden, ik zal vanavond eens de stekker eruit halen en opnieuw "opstarten". Dank voor je tip.
Als je de TV uit- en aanzet, dan gebeurt er niets anders dan dat de boel in slaapstand gaat. Je moet dit echt hard aangeven in het menu of de stekker er uit en in doen.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Jumpman schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:36:
[...]

Ik vind de 2015 modellen met de pistool zwarte beugel standaard erg mooi. Bovenstaande is ook mooi, maar verplicht je altijd een ondergrond te hebben die even lang is als de TV, dat is bij een midden standaard niet het geval en is af en toe wel makkelijk. :)
Het desbetreffende model heeft ook de mogelijkheid om de voetjes in het midden te laten staan, perfect voor mensen met een kleine tv kast.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 21:03
apis29 schreef op zondag 9 oktober 2016 @ 22:03:
[...]

Hier is er al een review van: http://ca.rtings.com/tv/reviews/sony/x750d 100Hz IPS scherm dus ...
Mooie review. Ben erg benieuwd, de 65" komt woensdag hier.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 21:32

flexje

got-father

Inmiddels mijn ZD9 65inch opgehangen en mijn god wat een prachtig beeld geeft ie!

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• pclinde

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

Diederik-Jan schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:00:
[...]
Het desbetreffende model heeft ook de mogelijkheid om de voetjes in het midden te laten staan, perfect voor mensen met een kleine tv kast.
[afbeelding]
Dat wist ik niet. Mooie oplossing. Alsnog vind ik het er wat krampachtig uitzien. :P

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:43
Komt omdat de voetjes niet zo mooi zijn, plus ze staan wel wat erg dichtbij mekaar. [/mening]

• Agima!
Jumpman schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:40:
[...]

Als je de TV uit- en aanzet, dan gebeurt er niets anders dan dat de boel in slaapstand gaat. Je moet dit echt hard aangeven in het menu of de stekker er uit en in doen.
Oppassen hoor!

Gewoon de groene knop op de afstandsbediening 10 seconde vasthouden... stekker erin en eruit is niet echt bevorderlijk voor het OS.

Ikzelf heb nog crash gehad waarbij de groene knop niet werkte...

• PuckStar
  • Laatst online: 28-01 12:30
Ik heb gisteren de 43XD8099 (voor dezelfde prijs als de 8005) gekocht.
Ik heb al even gezocht op internet maar kan het niet zo gauw vinden: een guide voor het instellen van de kleuren etc.
Er kan zo veel aangepast worden dat ik niet zo goed weet hoe/waar ik moet beginnen.
De standaard instellingen vind ik niet helemaal goed.
Dus weet iemand specifiek voor deze tv waar ik instellingen kan vinden die anderen al hebben gemaakt?
Of waar ik een guide kan vinden om dit zelf te gaan doen?

[My Home Automations]

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

PuckStar schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:22:
Ik heb gisteren de 43XD8099 (voor dezelfde prijs als de 8005) gekocht.
Ik heb al even gezocht op internet maar kan het niet zo gauw vinden: een guide voor het instellen van de kleuren etc.
Er kan zo veel aangepast worden dat ik niet zo goed weet hoe/waar ik moet beginnen.
De standaard instellingen vind ik niet helemaal goed.
Dus weet iemand specifiek voor deze tv waar ik instellingen kan vinden die anderen al hebben gemaakt?
Of waar ik een guide kan vinden om dit zelf te gaan doen?
Wat vind je van het beeldkwaliteit?

• PuckStar
  • Laatst online: 28-01 12:30
Diederik-Jan schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:57:
[...]
Wat vind je van het beeldkwaliteit?
wat me nog wel een beetje tegenvalt is dat full hd materiaal (en ja dat is wat ik heb, want 4K films/series zijn er niet veel en daarnaast zou kodi die niet kunnen afspelen) er niet heel erg mooi uitziet.
Althans ik wil natuurlijk donkere zwartwaardes maar nog wel details in het donker kunnen zien.
Echter dan zie je soms die blokjes ipv egaal beeld. Misschien door het supersamplen van 1080 naar de 4K resolutie?
Het beeld is dus wel scherper en helderder en in die zin mooier, maar wat in het donker zit wordt soms een klein beetje blokkerig.
Als ik dan met wat settings speel zodat ik dat niet zie, dan verlies ik dus juist ook weer detail.
Daarom wil ik dus wat guidance daarin.
Heb inmiddels wat algemene guides gevonden maar goed test materiaal nog niet.

[My Home Automations]

• flexje

flexje

got-father

Zojuist melding gemaakt bij Mediamarkt over een defect aan mijn ZD9. Word volgende week omgeruild voor een nieuwe.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 13:21
Heb een topic aangemaakt voor mijn Backlight Bleeding met een KD55SD8505. Maar zie nu dit topic haha

Backlight bleeding bij een nieuwe Sony KD55SD8505

Ziet er ongeveer net zo slecht uit als hierboven!
TV is 1 dag oud:

[Voor 28% gewijzigd door Rohit op 04-01-2017 17:11]

Samsung Galaxy Z Fold4 5G 1TB Black

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:58
flexje schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:32:
Zojuist melding gemaakt bij Mediamarkt over een defect aan mijn ZD9. Word volgende week omgeruild voor een nieuwe.

[afbeelding]

[afbeelding]
is dat een 65'' ? oogt best klein, wel zuur hoor meteen een defect toestel.

• flexje

flexje

got-father

Ambition88 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:23:
[...]

is dat een 65'' ? oogt best klein, wel zuur hoor meteen een defect toestel.
Ik heb mijn tv omgeruild gekregen voor een nieuwe. En wat denk je? Idem dito, weer scherm niet goed!!!

Ja het is een 65 inch. Wand is 3 meter tot gashaard vandaar.

[Voor 8% gewijzigd door flexje op 04-01-2017 21:36]

• Jonasken
  • Laatst online: 01-01 20:35
flexje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:32:
[...]

Ik heb mijn tv omgeruild gekregen voor een nieuwe. En wat denk je? Idem dito, weer scherm niet goed!!!

[afbeelding]

Is dit ips?

PSN: Jonasken

• flexje

flexje

got-father

Nee een VA panel

• Kashika
[...]

Clouding heb je altijd in zekere mate bij LCD. Hoewel het bij full LED minder moet voorkomen, is dit niet compleet te voorkomen.

Wat je zelf kan doen is het scherm met een vochtige doek, licht masseren. Je kunt het effect van clouding daar mee verkleinen.

• Rohit
[...]

Het mooie beeld wordt mogelijk gemaakt door een 'full array local dimming backlight' met zo'n 650 zones. Hierdoor zijn de zwartweergave en het daarmee samenhangende contrast veel beter dan bij andere lcdtv's

HAHAHA ik zie het!

vraagje, waarom voor die 5000 euro deze gekozen en geen Oled?

• flexje

flexje

got-father

rohit schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:26:
[...]

Het mooie beeld wordt mogelijk gemaakt door een 'full array local dimming backlight' met zo'n 650 zones. Hierdoor zijn de zwartweergave en het daarmee samenhangende contrast veel beter dan bij andere lcdtv's

HAHAHA ik zie het!

vraagje, waarom voor die 5000 euro deze gekozen en geen Oled?
Het probleem is niet zozeer het clouding maar vertical banding. Het gaat mij om de verticale banen.

Waarom ik voor de zd9 gekozen heb is duidelijk. Kleuren van de Bravia en het zwart contrast is vele malen beter dan een OLED. Bij oled is de zwart weergave te overdreven vind ik en de kleuren té intens.

De kleuren op een bravia vind ik er dan ook veel natuurlijker/realistischer uitzien.

En eigenlijk heb ik het ook gedaan om Kodi :) :) :)

• Rohit
flexje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:51:
[...]

Het probleem is niet zozeer het clouding maar vertical banding. Het gaat mij om de verticale banen.

Waarom ik voor de zd9 gekozen heb is duidelijk. Kleuren van de Bravia en het zwart contrast is vele malen beter dan een OLED. Bij oled is de zwart weergave te overdreven vind ik en de kleuren té intens.

De kleuren op een bravia vind ik er dan ook veel natuurlijker/realistischer uitzien.

En eigenlijk heb ik het ook gedaan om Kodi :) :) :)
Oke, wat ik tot zover in de winkels gezien heb van OLED zag er echt super uit. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.. Ik hou wel van intense kleuren.. Maar ik neem aan dat je de kleuren ook kan aanpassen op de OLED haha, dan zou je alleen nog met de zwart weergave zitten die te overdreven is. Maar wat bedoel je daarmee? Zwart is toch gewoon zwart daarop?
Kodi zou ik dan eventueel omzeilen met een goeie externe mediaplayer met Kodi erop!

• flexje

flexje

got-father

rohit schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:54:
[...]

Oke, wat ik tot zover in de winkels gezien heb van OLED zag er echt super uit. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.. Ik hou wel van intense kleuren.. Maar ik neem aan dat je de kleuren ook kan aanpassen op de OLED haha, dan zou je alleen nog met de zwart weergave zitten die te overdreven is. Maar wat bedoel je daarmee? Zwart is toch gewoon zwart daarop?
Kodi zou ik dan eventueel omzeilen met een goeie externe mediaplayer met Kodi erop!
Ik heb in de zaak een aantal filmscenes bekeken op een LG Oled en de ZD9. Bij de donkere scenes vielen gewoon hele stukken beeld weg op de LG door té donker beeld.

Je zou het ook eens moeten vergelijken in een winkel.

• Rohit
flexje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:57:
[...]

Ik heb in de zaak een aantal filmscenes bekeken op een LG Oled en de ZD9. Bij de donkere scenes vielen gewoon hele stukken beeld weg op de LG door té donker beeld.

Hmm goeie! Dat is wel raar dan... Toevallig nog een tip wat ik precies moet kijken waar het bijvoorbeeld wegviel? Misschien kan ik hetzelfde filmpje ook gebruiken voor mijn bleeding probleem..

• flexje

flexje

got-father

Hij liet me The Crown zien (via netflix)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Bestaat dat ook al, te zwart?

De kleuren zijn prima in te regelen bij OLed. In de winkels staan de TV's altijd in de demo stand. Dat is om op te vallen, maar niet mooi in huis. Voor sommigen een reden om de TV te kopen, anderen knappen er op af.

Voor 5000 euro zou ik oled willen, maar ik heb geen 5000 euro over voor een TV. 500 komt eerder ;)

• Jumpman
De ZD9 heeft erg mooi beeld, maar mijn inziens te duur. Ook is de SOC en processor niet echt snel genoeg voor hele hoge kwaliteit, met dus een hoge bitrate 4K materiaal, dan zit je sowieso nog aan een extern aparaat vast. Ik hoop dat je hem goedkoop via (werk) of iets hebt kunnen kopen, anders zou ik sowieso even wachten op de BTW dagen, scheelt nogal een pak geld.

• Rohit
flexje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:59:
Hij liet me The Crown zien (via netflix)
Thanks!

Trouwens geen optie om hem terug te brengen en je geld terug te vragen? Er zijn deze week nieuwe tv's aangekondigd! Als ik jou was dan had ik dat zeker gedaan.. dan maar misschien een maandje of 2 met een kleiner tv of wat dan ook haha!

• Jonasken
flexje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:57:
[...]

en bij hdr weergave is de ondertiteling niet storend? ik had ergens gelezen dat hdr en lcd niet goed samen gaan klopt dit?

• flexje

flexje

got-father

Jonasken schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:07:
[...]

en bij hdr weergave is de ondertiteling niet storend? ik had ergens gelezen dat hdr en lcd niet goed samen gaan klopt dit?
Marco Polo HDR

Edit: foto niet echt scherp. iig... nergens last van met hdr / lcd

[Voor 10% gewijzigd door flexje op 06-01-2017 00:17]

• Jonasken
flexje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:14:
[...]

Marco Polo HDR

[afbeelding]

Edit: foto niet echt scherp. iig... nergens last van met hdr / lcd
dus je ziet niet de achtergrondverlichting constant flikkeren?

• flexje

flexje

got-father

Jonasken schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:27:
[...]

dus je ziet niet de achtergrondverlichting constant flikkeren?
Nee helemaal niet, integendeel juist rustig en scherp

• Agima!
Fairy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:03:
Voor 5000 euro zou ik oled willen, maar ik heb geen 5000 euro over voor een TV. 500 komt eerder ;)
OLED is mooi maar LED staat ook niet stil. Het beoordelen van het beeld blijft de beste manier om te bepalen wat mooi is. Wel moeilijk om de beeldkwaliteit te bepalen als leek en je niet te laten leiden door settings of praatjes van de verkoper. Maar dat is een ander punt...

Je hebt zelfs nu nog mensen die blijven beweren dat Plasma beter is dan de huidige LED schermen. Tja je kunt er ook een beetje in blijven hangen. :-) Volgens sommige is OLED altijd beter... Ik vind dat onzin. Techniek staat niet stil.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Agima! schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:01:
[...]

OLED is mooi maar LED staat ook niet stil. Het beoordelen van het beeld blijft de beste manier om te bepalen wat mooi is. Wel moeilijk om de beeldkwaliteit te bepalen als leek en je niet te laten leiden door settings of praatjes van de verkoper. Maar dat is een ander punt...

Je hebt zelfs nu nog mensen die blijven beweren dat Plasma beter is dan de huidige LED schermen. Tja je kunt er ook een beetje in blijven hangen. :-) Volgens sommige is OLED altijd beter... Ik vind dat onzin. Techniek staat niet stil.
Klopt helemaal. Het is alleen wel zo dat oled (relatief) nieuwer is dan led en de ontwikkelingen daar net weer even harder gaan. Ik blijf het contrast van oled (en plasma) het prettigst vinden omdat de pixels zelf licht geven. Bij standaard led backlights moet er altijd licht tegengehouden worden om een beeld te vormen. Iets wat tot op heden nooit voor 100% lukt (backlight bleeding).

• steffanneke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2018
Heeft er iemand ervaring met het volgende type http://www.mediamarkt.nl/...-kd-55sd8505-1434900.html ? SONY Bravia KD-55SD8505

[Voor 8% gewijzigd door steffanneke op 06-01-2017 14:25]

• Rohit

• Rohit
Tot zover niet.. Ze komen het toestel omruilen dus ben benieuwd!
Als de nieuwe er is zal ik verdere info plaatsen over de kwaliteit..

[Voor 14% gewijzigd door Rohit op 06-01-2017 14:31]

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-01 21:30
Gisteren de Sony KD-55XD8599 gekocht met echt flinke korting.
Ben nu alleen aan het stoeien met de beeld instellingen.
Heb al op het net gezocht maar kom er niet veel over tegen, iemand hier gebruikerstips?

DaveD

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-02 12:10
Mag ik vragen waar en voor welke prijs?

• DaveD1109
securitymayo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:16:
Mag ik vragen waar en voor welke prijs?
Bij plattetv.nl voor €1199! Krijg ook nog €100 terug van Sony.
Maar ik zeg je eerlijk.. als ik het beeld niet mooi krijg gaat hij retour.
Het beeld van mijn panasonic tx-l47et60e is mooier! En dat is een full HD tv!

DaveD

DaveD1109 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:16:
Gisteren de Sony KD-55XD8599 gekocht met echt flinke korting.
Ben nu alleen aan het stoeien met de beeld instellingen.
Heb al op het net gezocht maar kom er niet veel over tegen, iemand hier gebruikerstips?
Zo moeilijk vinden is het nou ook weer niet:

[Voor 11% gewijzigd door apis29 op 14-01-2017 03:02]

• Sjah
tJa, behulpzaam van je, maar als je 1e (2e,3e,4e) indruk niet gelijk is dat je iets beters hebt,al met standaardinstellingen (dan bedoel ik niet dynamisch maar bioscoop pro oid), dan ben je vrij kansloos, ga dat psychologische nadeel nog maar es repareren.

• DaveD1109
Bedankt! De eerste had ik zelf al geprobeerd maar was niet zo onder de indruk van het resultaat.
De Franse en Duitse had ik overgeslagen want Google translate is niet alles en werkt bovendien niet met tekst op foto's! 😉
Was eigenlijk meer opzoek naar persoonlijke ervaringen van medetweakers.

[Voor 3% gewijzigd door DaveD1109 op 13-01-2017 22:02]

DaveD

• DaveD1109
Sjah schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:42:
tJa, behulpzaam van je, maar als je 1e (2e,3e,4e) indruk niet gelijk is dat je iets beters hebt,al met standaardinstellingen (dan bedoel ik niet dynamisch maar bioscoop pro oid), dan ben je vrij kansloos, ga dat psychologische nadeel nog maar es repareren.
Enerzijds heb je gelijk, maar aan de andere kant zijn de presets van Sony echt slecht in deze tv's.

DaveD

DaveD1109 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:01:
[...]

Enerzijds heb je gelijk, maar aan de andere kant zijn de presets van Sony echt slecht in deze tv's.
Uit de 1e en 4e link:

"Luckily Sony has included other color profiles that are much better. For example the "Cinema Pro" mode, which offers fairly accurate colors. We like the Cinema Pro profile a lot because it is very close to our reference levels. The color temperature is a bit too high and there is an underrepresentation of red in the picture but besides that it is close. Therefore we also had to carry out only minimal adjustments to reach our calibrated results seen below. We are very pleased with the result. You can find our calibrated settings in the measurements table in the next section."

"Calibration notes: Prior to calibration the Cinema Pro, Cinema Home and Custom picture modes were all quite accurate, but Pro was best in my darkened room by a hair, thanks to darker gamma. All were too bright, however, and skewed slightly blue toward the brighter end of the scale."

Waarvoor heb je google translate nodig, die instellingen zitten in "elke" taal op dezelfde plek >:) (zie net pas dat die duitse review van het 2015 model is; die voet is heel anders :+ . 2016 modellen vind ik zelf mooier alleen hebben veel ervan een IPS paneel tov de 2015, zal vast één vd redenen zijn dat dit topic zo actief is geweest. De 2015 waren simpelweg een betere koop toen de 2016 modellen in de winkels kwamen gezien ook de al lagere prijzen).

[Voor 16% gewijzigd door apis29 op 14-01-2017 03:09]

• DaveD1109
apis29 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 02:45:
[...]

Uit de 1e en 4e link:

"Luckily Sony has included other color profiles that are much better. For example the "Cinema Pro" mode, which offers fairly accurate colors. We like the Cinema Pro profile a lot because it is very close to our reference levels. The color temperature is a bit too high and there is an underrepresentation of red in the picture but besides that it is close. Therefore we also had to carry out only minimal adjustments to reach our calibrated results seen below. We are very pleased with the result. You can find our calibrated settings in the measurements table in the next section."

"Calibration notes: Prior to calibration the Cinema Pro, Cinema Home and Custom picture modes were all quite accurate, but Pro was best in my darkened room by a hair, thanks to darker gamma. All were too bright, however, and skewed slightly blue toward the brighter end of the scale."

Waarvoor heb je google translate nodig, die instellingen zitten in "elke" taal op dezelfde plek >:) (zie net pas dat die duitse review van het 2015 model is; die voet is heel anders :+ . 2016 modellen vind ik zelf mooier alleen hebben veel ervan een IPS paneel tov de 2015, zal vast één vd redenen zijn dat dit topic zo actief is geweest. De 2015 waren simpelweg een betere koop toen de 2016 modellen in de winkels kwamen gezien ook de al lagere prijzen).
Sorry maar ik was niet duidelijk genoeg. Ik had deze settings al geprobeerd en deze site zelf al gevonden maar het beeld was niet echt mooi in tegenstelling tot wat hun beweren

DaveD

• DaveD1109
Ik heb het beeld nu wel aardig voor elkaar denk! Vind het alleen wel vervelend dat hij zelf veranderd van beeldmodus bij het schakelen tussen verschillende bronnen.
Is dat ergens uit te zetten?

DaveD

DaveD1109 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 07:00:
[...]

Sorry maar ik was niet duidelijk genoeg. Ik had deze settings al geprobeerd en deze site zelf al gevonden maar het beeld was niet echt mooi in tegenstelling tot wat hun beweren
Ok, dat is dan een verschil in smaak ipv dat de instellingen slecht zijn van Sony. Met die instellingen geef je de kleuren weer zoals ze bedoeld zijn. Als je dat op je Panasonic niet zo had ingesteld dan is het idd wennen en dat kan wel een paar dagen duren, daarna lijkt het alsof het nooit anders geweest is. Wat je iig kan doen bij zulke instellingen is de helderheid een stuk hoger zetten, dat geeft al meteen een effect van meer 'pop' ipv met andere kleuren gaan rommelen.
Voor Android TV kon je wel kiezen tussen overall beeldinstellingen en per input maar hoe dat nu zit zou ik niet weten. Kwam wel tegen dat als je het juist wél per input instellingen wilde doen dat je het via het Option menu moest doen (=Action Menu knop?):
Instellingen optimaliseren voor verschillende bronnen
Een van de eenvoudigste manieren om de algehele beeldkwaliteit snel te verbeteren, is de scène selecteren die overeenkomt met uw inhoudsbron. Indien u bijvoorbeeld een PlayStation 4 hebt aangesloten op een van de HDMI-poorten, dient u ‘Game’ te selecteren in het scèneselectiemenu. Als u een pc hebt aangesloten, kunt u het beste ‘Graphics’ selecteren. Vervolgens kunt u de instellingen naar uw eigen smaak verder verfijnen. Let er wel op dat u instellingen aanpast via de knop ‘Options’ op uw afstandsbediening, zodat de wijzigingen alleen worden toegepast op de specifieke bron.

Nu alle beeldinstellingen op uw tv zijn geoptimaliseerd, zou u een echte verbetering moeten kunnen zien - en u dacht dat het beeld waar u mee begon er al geweldig uitzag! Het enige wat u nu nog hoeft te doen is achteroverleunen, ontspannen en genieten van de allerbeste beeldkwaliteit die mogelijk is.
http://sony-eur-eu-nl-web...ers/detail/a_id/85346/kw/

Misschien als je hem op de TV als input zet dat dat dan algemene instellingen worden?

• Sjah
DaveD1109 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:11:
Ik heb het beeld nu wel aardig voor elkaar denk! Vind het alleen wel vervelend dat hij zelf veranderd van beeldmodus bij het schakelen tussen verschillende bronnen.
Is dat ergens uit te zetten?
Nee, voor het smartgedeelte moet je ook de kleuren aanpassen, evenals elke andere hdmi ingang. Let wel: die smart-tv kleuren (zeg de kleuren waarin de apps zich afspelen en het menu) gedragen zich wat instabiel, maar de Hdmi houdt zich bij mij wel aan wat ik hem ooit vertelde.

• DaveD1109
Bedankt voor jullie reacties! Het beeld is nu gewoon goed.
Ik ga morgen even kijken naar de andere bronnen.😉

DaveD

• torp
  • Laatst online: 03-02 14:30
Vandaag is de KDL-43WD750 bij CoolBlue in de aanbieding voor €412,37.

De omschrijving bij CoolBlue: "De Sony KDL-43WD750 is een Full HD televisie met een slank, aluminium ontwerp. Je verbindt het toestel via wifi met internet en hebt dan toegang tot apps, streaming video's en gemiste uitzendingen. Sluit op de usb ingang een externe harde schijf of usb stick aan en neem programma's op. Door de dunne rand rond het scherm lijkt het beeld groter. Aan de achterkant van de voet kun je kabels uit het zicht wegwerken."

En als minpunten geven ze:
  • Films en muziek naar de tv streamen vanaf een computer, tablet of NAS in je netwerk is niet mogelijk.
  • De tv beschikt niet over een internet browser.
Is dit slordigheid? De minpunten zijn in tegenspraak met de omschrijving. 8)7

• rsca777
  • Niet online
Hoe merk je het verschil tussen 50Hz en 100 Hz paneel? Als het voor wat gaming, films, series en voetbal is.
torp schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:34:
Vandaag is de KDL-43WD750 bij CoolBlue in de aanbieding voor €412,37.

De omschrijving bij CoolBlue: "De Sony KDL-43WD750 is een Full HD televisie met een slank, aluminium ontwerp. Je verbindt het toestel via wifi met internet en hebt dan toegang tot apps, streaming video's en gemiste uitzendingen. Sluit op de usb ingang een externe harde schijf of usb stick aan en neem programma's op. Door de dunne rand rond het scherm lijkt het beeld groter. Aan de achterkant van de voet kun je kabels uit het zicht wegwerken."

En als minpunten geven ze:
  • Films en muziek naar de tv streamen vanaf een computer, tablet of NAS in je netwerk is niet mogelijk.
  • De tv beschikt niet over een internet browser.
Is dit slordigheid? De minpunten zijn in tegenspraak met de omschrijving. 8)7
Ik zie er niks tegenstrijdigs aan ;) (van internet streamen met apps is niet hetzelfde als naar je tv streamen van een extern apparaat en over een internet browser zie ik al helemaal niks staan)

• torp
  • Laatst online: 03-02 14:30
:/ Dank je.

[Voor 69% gewijzigd door torp op 27-01-2017 00:41]

Zie wel dat er in één van de laatste updates toegang tot de Opera TV app store is gekomen met daarin o.a. Plex en mogelijk ook een Opera browser ...

[Voor 7% gewijzigd door apis29 op 27-01-2017 10:51]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

rsca777 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:32:
Hoe merk je het verschil tussen 50Hz en 100 Hz paneel? Als het voor wat gaming, films, series en voetbal is.
Dat maakt het beeld vloeiender, mits er een processor in zit die de tussenliggende frames kan genereren. Voor games heb je daar niets aan, dan moet je de game modus gebruiken anders gaat het beeld achter lopen t.o.v. de (spel) computer.

• Jumpman
Is het juist dat de KD-43XD8005 een VA paneel heeft en de KD-55XD8005 een IPS paneel?

Volgens dit forum: https://www.avforums.com/threads/sony-xd80-thread.2050698/.

KD-43XD8005: VA.
KD-49XD8005: IPS.
KD-55XD8005: IPS.

KD-43XD8088: VA.
KD-43XD8099: VA.
KD-43XD8305: IPS.

[Voor 62% gewijzigd door Jumpman op 30-01-2017 20:50]

• Sjah
46xd8005? 46 inch? Dacht dat je die nergens meer zag die maat....misschien elders in de wereld wel?

• Jumpman
Sjah schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:31:
46xd8005? 46 inch? Dacht dat je die nergens meer zag die maat....misschien elders in de wereld wel?
Dat was een typefout, sorry.

Jumpman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:52:
Is het juist dat de KD-43XD8005 een VA paneel heeft en de KD-55XD8005 een IPS paneel?

Volgens dit forum: https://www.avforums.com/threads/sony-xd80-thread.2050698/.

KD-43XD8005: VA.
KD-49XD8005: IPS.
KD-55XD8005: IPS.

KD-43XD8088: VA.
KD-43XD8099: VA.
KD-43XD8305: IPS.
Dat klopt idd, alleen de 43 XD80.. heeft een VA paneel (persoonlijk geinspecteerd voor alle maten ;) )
Sjah schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:31:
Hoe kan dat dan? Vreemd dat andere fabrikanten dat niet hebben dan. Sony is geen Loewe waar het zo is dat ze gewoon duur zijn en dus meer kunnen doen
Aan de Rtings reviews kan je het makkelijk zien maar in het kort zijn er twee manieren om de backlight te verminderen. Enerzijnds door LEDs die kunnen dimmen en anderzijds door ze heel snel aan en uit te laten gaan (de makkelijke uitweg). Hier geldt in principe wel hoe hoger de frequentie hoe beter/rustiger ... De enige Sony in het lijstje op Rtings is de XD9305 maar die heeft dan iig nog een frequentie van 720; alle Samsungs in de tabel zitten op 120Hz (dus ook de 60Hz modellen) ...

XD8005

KS7000

http://uk.rtings.com/tv/tests/motion/image-flicker

Random quote over het verschil: "The reason backlight flickering is used at all is one of manufacturing convenience. It is very simple to produce a dimmable light source by rapidly turning it on and off, though doing it well is another matter. Flicker-free technology is not new, it just means they took the time to design a proper electrical circuit." https://hardforum.com/thr...ood-for-our-eyes.1813835/

EIZO uitleg voor dummys :D http://www.eizo.com/library/basics/eyestrain/
En nog eentje voor morgen :P :P http://www.tftcentral.co....ulse_width_modulation.htm

[Voor 88% gewijzigd door apis29 op 30-01-2017 23:10]

• Jumpman
De KD-xxXD80xx serie staat nog niet in de Topicstart, wellicht een idee om die voor de volledigheid toe te voegen?

[Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 30-01-2017 22:12]

• Sjah
Tx apis, ik lees de links morgen wel echt goed door, nu te gecompliceerde stuff voor als je al aan het wijntje zit. ;)

• Card Nox
  • Laatst online: 22:58
Vandaag een 49XD8305 en 40WD650 in ontvangst genomen. De eerst voor in de woonkamer als vervanging voor mij 3 jaar oude defecte Philips 47" FHD. De laatste voor op de slaapkamer.

Eerste issues met de 49" heb ik al. Hij zegt verbonden te zijn met wifi maar Krijg geen content geladen...

Screen cast geeft aan verbonden te zijn maar laat helaas ook niets op de tv zien.

[Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 31-01-2017 23:44]

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb met de BTW dagen mijn slag geslagen en ben sinds een week in het bezig van een 43XD8305. Tot nu toe erg tevreden over de TV! Ik vind de TV om te zien erg mooi en ook over het beeld ben ik erg tevreden. Ik maakte me naar aanleiding van een aantal reviews een beetje zorgen over de zwartwaardes, maar daar is naar mijn mening niks mis mee. Al moet daar wel bij zeggen dat ik geen goed vergelijkingsmateriaal heb. Ik ben nog wel bezig met alle opties en het instellen van het beeld.

Het enige wat me tot nu toe opvalt is dat er tijdens het opstarten van de TV een klein beetje blacklight bleeding zichtbaar is, maar dat dit eigenlijk alleen aan de linkerkant zit. Als de TV eenmaal aan staat kan ik hier niks meer van zien. Ook als ik op youtube wat contrast test video's bekijk, valt me niks vreemds op.
Verder heb ik het idee dat het beeld aan de linker en rechter rand een heel klein beetje donkerder is (heel subtiel). Ik kan dit eigenlijk alleen zien als er een egaal gekleurd beeld op TV is. Ik heb het proberen vast te leggen op de foto, maar dit is erg lastig aangezien het een erg subtiel effect is.

Met dank aan de VARA:

Het is misschien moeilijk te herkennen op de foto, maar ik zie aan de linker en rechterkant een iets donkerdere rand, rechts duidelijker dan links. Ik overweeg niet om mijn TV retour te doen aangezien ik hier niks van zie bij bewegende beelden, maar ik ben wel benieuwd of dit normaal is.

• Card Nox
  • Laatst online: 22:58
Homer.J schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 15:56:
maar ik ben wel benieuwd of dit normaal is.
http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x800d
Gray uniformity is average on the X800D. The corners and side of the screen are a bit darker, but the center remains fairly homogeneous.
Dit is wel een iets ander model maar ik zie hetzelfde op mijn 49XD8305.

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-02 15:30
Weet iemand het verschil tussen de KD-49X8305C en de KD-49XD8305 dit kan ik zo 1,2,3, niet vinden.
Zit een beetje te twijfelen tussen deze of een KS7000 van samsung, uit de test/specs komt deze er beter uit echter in de winkel vond ik de Sony realistischere kleuren hebben.

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-01 23:23
Volgens mij is de KD-49XD8305 de serie van 2016 en komt de KD-49X8305C uit 2015.

• Sjah
Ja, en wat ik zie heeft ook de 2016 versie 100Hz dus daarmee heb je de belangrijkste valkuil al gehad, nml. dat je toch opeens een 50Hz scherm zou hebben. Beide zijn ze dacht ik Ips panel. Hou je uiterlijk over, mijn mening is dat de 2015 net wat mooier oogt.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 21:27
De XD (2016) heeft een TRILUMINOS-display en de X (2015) niet.
De XD (2016) heeft officieel HDR en de X (2015) niet.

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Card Nox schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:42:
[...]
http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x800d
[...]

Dit is wel een iets ander model maar ik zie hetzelfde op mijn 49XD8305.
Dank voor de link. Die foto's lijken erg op wat ik zie, is dus blijkbaar niet ongewoon voor dit type schermen. Zoals gezegd: het valt alleen op als je er op let, bij homogeen gekleurde beelden. Bij normaal TV kijken zie je er niks van. Nog steeds erg tevreden over deze tv!

• barakuda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11-2022

• Sjah
Tx.

Even over compatible Tv's list, in die link, ik zie 2 vage modellen...

W9xxD, W8xxD...?? Wtf zijn er 2 FHD android geweest in 2016..? De W duidt op FHD, hmmm zal niet in dit land zijn geweest die modellen, maar ik ben verbaasd.,

edit...lijkt Sony India te zijn.

[Voor 11% gewijzigd door Sjah op 17-02-2017 15:30]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee