Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:57

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Topicstarter
De keuze is reuze dus het valt niet mee. Vandaar dat ik jullie hulp er bij roep om mij te helpen bij een juiste keuze. Ik heb nu een Samsung S3.

Ik zoek een?
(aangepaste copy paste van Dion zijn topic :) )
Telefoon met volgende features:

Must:
- dualsim (Ik woon en werk door de week in Duitsland)
- 2GB RAM
- 16GB internal storage
- 1280x720 scherm
- 4G voor Vodafone in NL en tweede SIM moet minstens 3G ondersteunen
- niet groter dan 5.5"
- mogelijkheid custom ROM erop te zetten en/of regelmatige updates van fabrikant.
-redelijk goede camera

Nice to have:
- 3GB of meer RAM
- 1920x1080 scherm
- 4G support voor Duitsland (Netwerk E-plus/AldiTalk)
- Goede camera (vooral: acceptabele foto's bij weinig licht)
- lange accuduur
- <5.5"
- een goede GPU
- tweede SIM op 4G

Het maakt mij niet uit hoe en waarvan een behuizing gemaakt is. Als het er maar leuk uitziet en stevig is.

Wat is je budget?
Het liefste hou ik het onder de €250,00. Meer wil ik eigenlijk niet uitgeven. De G4 Plus zit eigenlijk al boven het budget van wat ik er aan wil uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik app veel met het thuisfront via Whatsapp. Vanuit dat thuisfront komen er geregeld foto's en filmpjes richting Duitsland van de kinderen. Daarnaast volg ik het nieuws via een app en Facebook ik gemiddeld. Een spelletje als World of Tanks lijkt mij leuk om te spelen, en daarnaast wil ik nog wel eens een platform spelletje spelen. Verder email en tekstverwerking van Word en Excel documenten. Verder luister ik graag muziek en bekijk ik wel eens een gedownload YouTube filmpje (muziekclips).

Ik gebruik een bluetooth headset en het is de bedoeling dat er een bluetooth speaker komt zodat ik overal fatsoenljk muziek kan luisteren als ik dat wil.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb uiteraard al een shortlist gemaakt en ben na veel vergelijken en reviews lezen uitgekomen op de volgende smartphones in volgorde van interesse:

- HTC Desire 628 (vanwege de stereospeakers en de camera. Beide sim slots ondersteunen 4G LTE )
- Honor 5X (FullHD scherm en uiterlijk)
- Moto 4G Plus (algemene indruk maar zit over het budget heen. Tenzij er een hele goede reden is wil er aan gaan denken)

Vergelijk via PW: https://tweakers.net/pric...are/542417;484839;547953/

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb heel veel smartphones bekeken. Ook de China phones. Ik weet dat je wat meer bang for buck krijgt, maar de douane kosten en btw liggen op de loer en ik zit met de garantie dat ze het juiste toestel/ROM sturen. Maar ook als er wat mee is dan ben je je phone gewoon een aantal weken kwijt. Daarnaast zijn er nogal wat ditjes en datjes met de 4G verbindingen van die toestellen dat zer alleen goed werken op de Aziatische netwerken. In mijn geval is dat ondenkbaar.

De vraag is welke van de drie het beste aansluit op wat ik er mee doe en de eisen die ik stel. Ik wil namelijk ook dat het toestel een aardig tijdje mee gaat. Of is er een beter toestel dat ik over het hoofd heb gezien? Dat kan natuurlijk ook. De eis is dat ik kan updaten via de fabrikant of via ROM/CM.

Ik heb geen bezwaar tegen een tweedehands telefoon mits in perfecte staat en met garantie. Deze telefoon kwam ik tegen en hij woont bij mij vlak om de hoek: V&A aangeboden: Umi Super Aluminium, Grijs

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag.

Tuintje wijzigde deze reactie 10-07-2016 20:07 (4%)

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-11 12:54
Misschien een tweedehands oneplus 2? Heeft de beste Qualcomm processor van vorig jaar, de 810. Er zijn ook sites waar je de Chineze smartphones kunt kopen zonder import en duanekosten te betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JBK2211
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23-06 07:37
En de G4 (dus zonder Plus) van € 227,00 dan? deze blijft wel binnen je budget.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:54
Kijk eens naar Wileyfox https://www.wileyfox.com/nl/#phones

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

• Tuintje

Tuintje

Topicstarter
quote:
BatmanNL schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:58:
Misschien een tweedehands oneplus 2? Heeft de beste Qualcomm processor van vorig jaar, de 810. Er zijn ook sites waar je de Chineze smartphones kunt kopen zonder import en duanekosten te betalen.
Had ik naar gekeken maar voor zover ik kon zien alleen via buitenlandse sites te bestellen. Daarnaast zijn ze er tweedehands wel maar dan mankeert er vaak ook wat aan of ze zijn al gereserveerd.
quote:
JBK2211 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:09:
En de G4 (dus zonder Plus) van € 227,00 dan? deze blijft wel binnen je budget.
Die mist fingerweetikveelwattes maar dat is geen ramp. Wel is de telefoon heel erg groot. Maar dan ook echt groot. Ik begeef mij al op de grens van wat ik eigenlijk wil want kolenschoppen heb ik helaas niet. Ik neem hem mee als alternatief voor de Plus versie.
quote:
Heb ik meegenopmen in mijn overpeinzingen maar op één of andere manier spreekt het toestel mij niet aan. Alleen de duurdere variant, de Storm, zou aan mijn verwachtingen voldoen. En die is boven mijn budget helaas.

Mooie toestellen. Dat zeker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bvapple
OnePlus X ?
Must:
- dualsim (Ik woon en werk door de week in Duitsland) => Check
- 2GB RAM => 3 dus check
- 16GB internal storage => Check
- 1280x720 scherm => 1080p Full HD, 441 PPI AMOLED dus Check
- 4G voor Vodafone in NL en tweede SIM moet minstens 3G ondersteunen => Tweede SIM doet maar 2G
- niet groter dan 5.5" => Check
- mogelijkheid custom ROM erop te zetten en/of regelmatige updates van fabrikant. => Cyanogen, Paranoid Check
-redelijk goede camera => Check 13 MP f 2.2

Nice to have:
- 3GB of meer RAM => Check
- 1920x1080 scherm => Check
- 4G support voor Duitsland (Netwerk E-plus/AldiTalk) => Check
- Goede camera (vooral: acceptabele foto's bij weinig licht) => voldoet denk ik
- lange accuduur => 2525 mAh
- <5.5" => Check
- een goede GPU => Qualcomm Adreno 330 dus Check
- tweede SIM op 4G => Nee, en zal je bij mijn weten ook niet vinden

Dus enkel je dual sim op 2G kan een struikelblok zijn. Verder voldoet die aan alles ook aan je 'Nice to haves'

https://oneplus.net/be_nl/x/ (BE) https://oneplus.net/nl/oneplus-x (NL) wees snel want voor je het weet zijn ze uitverkocht
[OnePlus X] Ervaringen & Discussie
nieuws: OnePlus X zal beperkt leverbaar blijven en fabrikant blijft hem onder...

Bvapple wijzigde deze reactie 11-07-2016 17:58 (15%)

• Tuintje

Tuintje

Topicstarter
Er zijn toestellen met 4G op beide sims. De HTC Desire 628 ondersteund het bijvoorbeeld ook. 2G is voor mij in Duitsland niet te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bvapple
Dan wissel je de Sims toch gewoon. Doe ik ook. Buitenlandse sim in tray 1 en binnenlands in tray 2 en als ik thuis ben omgekeerd. Anders kijkje evt voor een goede mifi. Tweakers leerde mij net dat dat absoluut niet veel hoeft te kosten.
http://www.banggood.com/O...Power-Bank-p-1022541.html
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47507753

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JBK2211
Ik zou mijn Moto G4 Plus niet willen ruilen voor een Samsung Galaxy S7 of iPhone 6. Mijn vrouw heeft zelfs haar S7 aan de kant gegooid en ook een G4 Plus besteld. De vingerprint scanner werk perfect en is de meerprijs t.o.v. de gewone G4 meer dan waard.

En de grootte?, die is perfect om te kijken en of je een 5" of deze 5,5 inch bij je hebt dat verschil merk je niet, tenminste ik niet.

Je kunt hem bij BOL.com bestellen en dan mag je hem 30 dagen proberen, bevalt hij niet dan mag hij gratis terug! Is dat geen tip of optie voor je Tuintje?

JBK2211 wijzigde deze reactie 11-07-2016 19:17 (14%)

• Tuintje

Tuintje

Topicstarter
quote:
Bvapple schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:30:
Dan wissel je de Sims toch gewoon. Doe ik ook. Buitenlandse sim in tray 1 en binnenlands in tray 2 en als ik thuis ben omgekeerd. Anders kijkje evt voor een goede mifi. Tweakers leerde mij net dat dat absoluut niet veel hoeft te kosten.
http://www.banggood.com/O...Power-Bank-p-1022541.html
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47507753
Ik wil niet wisselen. Het moet gewoon werken zoals ik het wil. Ik zit in het grensgebied met Nederland en ik kom op die manier ook door de week wel eens in Nederland.Dat apparaatje waar je naar toe linkt kost ook weer eens €70,00 ;)

@JBK2211
Ik ga morgen eens langs de MediaMarkt. Ik ben heel even in Nederland en kan dan wel even langswippen.

Ik heb overigens ook een Tweaker een DM gestuurd voor zijn/haar Umi Super. Ook een prachtig toestel met alles er op en eraan. Valt binnen het budget en heeft alles wat ik zoek. Nog niets terug gehoord. De Desire 628 staat nog steeds op nummer één vanwege dual SIM op 4G en veel opslaggeheugen.

• Tuintje

Tuintje

Topicstarter
Ik heb de Moto 4G nog eens goed overdacht en ik dacht: dat wordt hem. Ik de Mediamarkt bellen in Groningen om de voorraad te checken. Ik lieg niet dat ik elk sub menu gebeld heb om maar iemand aan de lijn te krijgen. Geen soelas na 45 minuten. Snel de auto in en naar het Sontplein. Ik heb 50 minuten gewacht tot ik eindelijk geholpen werd. Wat een ongelooflijke kut service daar en ik werd er pijnlijk aan herinnert waarom ik er al jaren niet meer kwam. En het ergste? Ze hebben de dual sim niet eens in het assortiment. Of ik de P9 Lite wilde.... Donder op man!

Ik ga mij nog even verder oriënteren want ik zie dat de Lumia 640 behoorlijk wat waar voor zijn geld biedt. Daarnaast is hij veel goedkoper wat altijd goed is. Ik lever wel wat zaken in maar ik weet uit ervaring dat het Windows platform heel erg fijn werkt. Ik heb een Lumia 800, 820, 920 en 925 gehad waar ik erg veel plezier aan beleefd heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JBK2211
Ja dat is echt MediaMarkt, gauw alledaagse (Samsung = Samshit) omzet halen en verder niet zeuren voor garantie of service. Daarom gaf ik je ook de BOL.com tip.

Ik heb mezelf al jaren gelden een verbod opgelegd om bij MediaMarkt te kopen en dat bevalt uitstekend. Dat zelfde heb ik ook gedaan voor Samshit producten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 24-09 14:22
quote:
[b][message=47558567,noline]

Must:
- dualsim (Ik woon en werk door de week in Duitsland)
- 2GB RAM
- 16GB internal storage
- 1280x720 scherm
- 4G voor Vodafone in NL en tweede SIM moet minstens 3G ondersteunen
- niet groter dan 5.5"
- mogelijkheid custom ROM erop te zetten en/of regelmatige updates van fabrikant.
-redelijk goede camera

Nice to have:
- 3GB of meer RAM
- 1920x1080 scherm
- 4G support voor Duitsland (Netwerk E-plus/AldiTalk)
- Goede camera (vooral: acceptabele foto's bij weinig licht)
- lange accuduur
- <5.5"
- een goede GPU
- tweede SIM op 4G
Lenovo K5 voldoet aardig denk ik. En kost minder dan 180 euro.

Must:
- dualsim (Ik woon en werk door de week in Duitsland) -> JA
- 2GB RAM -> JA
- 16GB internal storage -> JA
- 1280x720 scherm -> JA
- 4G voor Vodafone in NL en tweede SIM moet minstens 3G ondersteunen -> JA
- niet groter dan 5.5" -> JA (5 inch)
- mogelijkheid custom ROM erop te zetten en/of regelmatige updates van fabrikant . -> komt nog er is wel TWRP
-redelijk goede camera -> JA

• Tuintje

Tuintje

Topicstarter
Na even spelen in een ander filiaal van de Mediamarkt en de goede reviews heb ik weer een Lumia gekocht. De Lumia 650 :) De Lumia 950 Dual Sim lag ver boven mijn budget maar is zeker iets om rekening mee houden in de toekomst.

Het is een licht toestel met een amoled scherm. Kleurweergave is heel erg mooi en alles werkt, zoals ik gewend ben bij de Lumia's, heel soepel. Een verrassende wending want het was niet mijn insteek om een Windows phone te kopen. Ik heb er €150,00 voor betaald.

Specs hier>> pricewatch: Microsoft Lumia 650 Dual Sim Zwart

Iedereen erg bedankt voor de input!!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True