Hkuit schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:00:
[...]
Grappige meningen heb je.
Ik denk, zoals meerdere anderen hier, dat ventilatie goed voor je is, en ik zou dus nooit dat apparaat uitzetten, gewoon minimaal op stand 1 rond laten draaien.
Apparaat gaat gewoon uit. Het mag eigenlijk niet uit, want blablabla contract dit contract dat, maar dat ding zuipt stroom.
Ik vind ramen open voldoende. Geen stroomverbruik en geen lawaai behalve herten die scheten laten of vogeltjes die zingen. Mijn oma is 98 en leeft ook nog. Die leefde in het vliegtuig, waar de lucht al ongezonder is dan aan de grond.
Ik ken mensen die in de auto de ventilator helemaal uitzetten; doe ik ook nooit.
Ventilator uit vind ik onzin. Ik ben verslaafd aan luchtstroom. Altijd stand 2 of 3 en op tropische dagen stand 1. Omdat ik een lichtgekleurde auto heb en altijd in parkeergarages parkeer, heb ik voor ritten tot 45 minuten geen airco nodig. Cabrio rijd ik het liefst met dak open, ook als het wat kouder is.
Dan: "Scheelt ...75 Wh". Dat ziet er behoorlijk technisch uit maar het kan niet kloppen, want Wh is net zoiets als Joule, het is een hoeveelheid. Net alsof je zegt "scheelt 2 liter benzine". Je moet er nog bij zetten per hoeveel minuten/uren oid. Ik denk dat je bedoelt "scheelt elk uur weer 75 Wh" want hij verbruikt 75 Watt.
Dat ding verbruikt 75 Wh. Daarom staat hij uit. Als het 75 Watt per uur per uur verbruikte dan was ik in een hoekje gaan huilen.
en dan: Alles dicht als ze het gras maaien ivm hooikoorts. Hooikoorts heeft toch met pollen te maken? En die zijn er toch altijd, niet alleen als ze gras maaien? Die stukjes gras gaan jouw neus niet in hoor (of, als ze dat wel doen, dan veroorzaken ze niet de hooikoortsklachten in ieder geval).
Je hebt wel flink sterke ventilatie trouwens!

Euhm, als het gras wordt gemaaid dan gaat het de lucht in. Ik kan gewoon op gras liggen hoor, maar zodra men het begint te maaien, dan heb ik binnen een paar minuten hooikoorts. Waarom denk je dat Rijkswaterstaat tegenwoordig meldt als ze het gras in de berm gaan maaien? Zodat mensen met hooikoorts dan die wegen kunnen mijden, want een allergie aanval terwijl je autorijdt is hartstikke gevaarlijk. De laatste keer dat het mij overkwam heb ik godzijdank de auto kunnen stilzetten, maar ik kwam tot stilstand op de rijbaan en niet op de vluchtstrook. Die was afgezet zodat ze het gras konden maaien. Gelukkig kon de hulpverlener de situatie veiligstellen.
Anyway, MV is mijns inziens onzin. Ook moderne huizen kun je zonder MV prima ventileren. De essentie is dat af en toe ventileren niet voldoende is, maar dat je continu moet ventileren.