Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen in mijn thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robintlen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-12-2021
Beste Tweakers,

Ik heb sinds dinsdag problemen met mijn thuisnetwerk en ik kom er zelf even niet meer uit, wat de oorzaak is.
Ik hoop dat mensen die meer kennis hebben, mij hier kunnen helpen met tips en suggesties.

Het probleem is als volgt:
Sinds dinsdag merk ik dat erg regelmatig, voor korte momenten, hoge latency heb. Soms gebeurt dit een paar keer per minuut en soms eens per 5 minuten. Als dit gebeurt, dan is het meestal maar voor een paar seconden, maar voor games/streams blijft mijn internet ook wel eens volledig weg totdat ik refresh of de applicatie herstart. Maar als deze dan eenmaal wel verbinding heeft, lijkt alles ook gewoon even snel als normaal te gaan. Dit merk ik vooral op mijn PC (bedraad netwerk, direct aan het modem).
Voor mijn mobiele telefoon krijg ik soms helemaal geen verbinding meer met het internet als ik op de Wifi zit. Deze gebruik ik ook om mijn Chromecast aan te sturen.
Ik heb meerdere speedtests gedaan, maar deze geven niks vreemds weer. Mijn ping zit tussen de 10 en 20ms en mijn down- en upload snelheden zijn rond de 40 en 4 Mbps, wat overeen komt met mijn abonnement.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WSKfpIm.png

Mijn netwerk:
Ik heb een vrij simpel netwerk. Het internet komt binnen op mijn Ubee modem. Deze gaat met de kabel door naar mijn PC, en met Wifi naar mijn mobiel en Chromecast. Ik heb hier verder ook niks veranderd sinds dinsdag.

Wat heb ik geprobeerd:
Modem gereset (eerst een normale reset, later ook restored naar Factory Defaults)
Alledrie mijn devices 1 voor 1 uitgezet, om te kijken of 1 hiervan problemen geeft.
Als ik in mijn modeminstellingen kijk, zie ik ook geen andere devices behalve mijn PC, mobiel en Chromecast in de afgelopen dagen hierop verbonden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mm5hMMS.png
Ik heb ook Wireshark geinstalleerd om iets mee te proberen, maar als ik eerlijk ben heb ik hier nog nooit mee gewerkt en kreeg ik het ook niet werkende :( ik kon mijn packets helaas niet tracen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nvfFaYj.png

Ik hoop dat dit misschien helpt om jullie toch een beetje een beeld te kunnen geven van het verkeer op mijn netwerk.
http://i.imgur.com/nvfFaYj.png

Hebben jullie ideeën of suggesties waar ik nog niet aan heb gedacht? Zie ik hier iets over het hoofd? Moet ik toch terug naar Wireshark om hier iets over te kunnen zeggen? Ik weet eerlijk gezegd niet meer in welke richting ik moet gaan kijken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast heel erg bedankt!
Robin

[ Voor 0% gewijzigd door robintlen op 09-07-2016 18:09 . Reden: image fixen ]

Alle reacties

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Misschien eens proberen de router een 30-30-30 reset te geven.

Wat betreft Wireshark, heb je WinPcap geïnstalleerd? Deze is namelijk als het goed is nodig om wireshark te kunnen gebruiken.

200 fish found!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:53

Kraz

Saving the world

Ik denk dat hij nog geen interface heeft geselecteerd om te tranen. Vandaar dat de startknop nog niet geactiveerd is.

• robintlen
Dankjewel voor de replies.
Ik zal morgen een 30-30-30 reset proberen. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
WinPcap heb ik geinstalleerd, tegelijkertijd met Wireshark, omdat deze tijdens de installatie inderdaad aangaf dat dit nodig was.
@Kraz, Ik zal morgen ook even uitzoeken hoe dat dan werkt in Wireshark. Hopelijk kom ik dan weer een stapje verder.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Kijk voor de zekerheid ook even naar je docsis waarden in het modem of deze goed zijn. In de startpost van dit topic
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9
staat uitgelegd hoe je dit kan doen en wat de waardes moeten zijn.

• robintlen
Beste allemaal,

Iedereen heel erg bedankt voor de hulp!
Ik heb vanochtend de 30/30/30 reset geprobeerd en daarna even een paar uur getest voor de zekerheid.
Het lijkt wel wat minder te zijn geworden (voor mijn gevoel), maar ik merk wel nog dat het internet niet altijd meteen reageert.
Daarna las ik de tip van VVV-007 nog, over de Docsis waardes. Dus deze heb ik ook nog even gecontroleerd. Volgens die post, zouden mijn waardes goed moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RuEKVrM.png

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Hou het even in de gaten, ik heb toevallig een soort gelijke situatie gehad bij mijn schoonvader. Alles leek goed maar toch soms een hele korte onderbreking. wat na een modem herstart weer was opgelost. Echt alles geprobeerd (alle kabels vervangen zowel netwerk kabels naar zijn computer als coax tussen modem en AOP , TV coax los gekoppeld zodat alleen modem er nog maar aan hing en daar weer alleen 1 PC aan, verschillende resets, meerdere PC's, klantenservice gebeld die ook nog op afstand wat hebben geprobeerd ) en uiteindelijk bleek dat een nieuwe modem (een cisco model van ziggo ) de oplossing. Dit was het laatste wat geprobeerd werd omdat hij de ubee ook net in gebruik had genomen omdat zijn oude modem (zonder router functie) was overleden (hij had nog een ubee modem router staan omdat ziggo die ooit had opgestuurd als nieuw modem na de verhuizing, maar de oude + zijn eigen router werkte prima dus bleef hij die gebruiken en stond de ubee op reserve).

Mischien kan je bij ziggo om een nieuwe modem vragen?

[ Voor 7% gewijzigd door VVV-007 op 10-07-2016 13:46 ]

Pagina: 1