• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:00:
[...]

Als je een warmwaterleiding hebt, heb je toch al onbeperkt warm water? Met of zonder Quooker?

En of je nou een gewone Quooker of Combi+ hebt, is dan het enige verschil dat je niet hoeft te "wachten" op je warm water? Dus je wint er 5 seconden mee?
Nou, warm water duurt bij mij echt wel een minuut ofzo.
En daarnaast; er lag al 20 meter (?) ww leiding naar de keuken toe. Die kon ik niet elders afdoppen, dus verplicht combi+.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ruudzaan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:09:
Voor een greeploze keuken bestaan er al vaatwassers die makkelijk open gaan door er 2 x op te kloppen.
Bij koelkasten en diepvriezers kan ik zoiets niet vinden.
Ligt dat aan mij (dikke kans) of bestaat zo'n systeem nog niet?

Ik zie wel systemen van Blum met servo-openingen, maar ik bedoel dus een systeem dat in de Miele/Siemens/whatever koelkast zelf zit.
Voor zover ik weet alleen die servo-drive. Zou daar voor mijn koelkast echt niet geduldig genoeg voor zijn.
Dus dat hebben we opgelost met een vertikale ingefreesde greep ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tristan schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:09:
[...]

Off-topic: Haha, ik mag hopen dat dit niet zijn wachtwoord is wat er op die post-it geschreven staat :+

On-topic: Wie heeft er goede ervaringen met after-market lade verlichting en welk merk en type raden jullie dan aan?
Heb die van IKEA in een lade geplaatst, maar dat ding vreet batterijen. Was voornemens de hele keuken ermee uit te rusten, maar dat is hiermee geen optie.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sNielz123 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:03:
Komt iedereen hier uit met 1 vriezer en 1 koelkast? Volgens mij zijn wij echt hamsteraars dan.
Ik heb nu een Amerikaanse koel/vries combi, een 177 vrieskast met lades en een tafelmodel koelkast (laatste 2 in de garage). en die zitten altijd hartstikke vol. Met feestjes kom ik zelfs nog plek te kort.
Nou, mijn huidige vriezer is echt ruk. Veel te klein dat ding. Dacht dezelfde ruimte te krijgen als bij mijn vorige vriezer, maar had niet door dat no-frost ongeveer 20% van de ruimte in je vriezer opslokt.

Daarmee krijg je een stuk kortere lades, wat echt heel erg irritant is.

Maargoed, dat is een 90cm vriezer met 4 lades.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Robbedp schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Die stoeltjes aan een eiland ga ik nooit begrijpen. Wat is er daar nu leuk aan als je daar met twee naast elkaar zit? Kijkend naar een spoelbak en een muur met de rug naar het leef gebeuren?
Het is wel zo gezellig als er eentje staat te koken dat je erbij kunt gaan zitten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Scuderia110 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:33:
Eindelijk kunnen afspreken om live ook de next 125 te gaan bekijken, wat opviel aan de offerte die we nu hebben is het volgende:

De laden en scharnieren zijn van BLUM. Laden van BLUM primus.

Ik vond dat wat apart, ik neem aan dat next een standaard type laden/scharnieren heeft?
Wat is precies je vraag? Blum is redelijk standaard spul.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MirroRobin schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:55:
Wij zitten met een 'bijzondere' situatie: recentelijk een nog op te leveren (eind 2021) nieuwbouwhuis overgekocht van een ander koppel. De oorspronkelijke eigenaren hadden al een keuken uitgekozen en gekocht. Binnenkort gaan we bij die zelfde leverancier langs om te kijken hoe we deze meer aan onze wensen kunnen laten voldoen . Wellicht zijn er hier creatieve mensen die het leuk vinden om mee te denken met een betere/leukere/spannendere opstelling. De 'huidige' (gekochte) keuken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aan het leidingwerk kan helaas weinig/niks meer aangepast worden (behalve bijv. loze leiding gebruiken voor kookgroep), dus de opstelling met een kookeiland en iets aan de wand lijkt een must. Ter info: de keuken komt in een ruimte van 4.2m hoog, wellicht is hier nog wat mee te doen.

Wat we graag willen is het volgende:
- Een aparte koelkast en vriezer of een Amerikaanse koelkast
- Een losse oven en combimagnetron
- Een groter kookeiland, daarop liefst ook kunnen koken + afzuigen (Bora)
- Een grote spoelbak
- Meer kastruimte

Zelf ben ik met het volgende ontwerp gekomen (in de IKEA kitchen planner, maar het betreft geen IKEA keuken). Ik denk dat dit het meest voor de hand liggend is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zou heel fijn als iemand een kritische blik hier op kan werpen. Dank! :)
Dit is de hele ruimte?

Zou in dat geval eerst eens pogen de rest van de meubels in te tekenen. Als hier nog een zithoek en eethoek bij moeten, kom je misschien tot de conclusie dat de keuken wat kleiner mag?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SquareOne schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Even een vraag een ervaringsdeskundige. Als je opnieuw moest kiezen, denk je dat met 8cm plint wel weg zou komen of zou je nog hoger nemen?
Denk dat je er met 8cm een heel stuk minder last van hebt. Voor de zekerheid misschien 9.
Drie centimeter extra hoogte had hier ook wel gekund :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zit even te zoeken naar kindersluiting voor (blum) tip-on lades. Maar kan zo snel niets vinden. Je zou verwachten dat ze zelf iets leveren. Iemand ervaring met deze combinatie? Of misschien tijdelijk de tip-on eraf halen?

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 03-08-2021 10:59 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SquareOne schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Ik heb geen oplossing voor je. Maar ervaar je de tip-on lades als heel vervelend met (kleine) kinderen? Wij overwegen ook een keuken met de onderste laden allemaal uitgevoerd in tip-on. Nu nog geen kinderen, maar wie weet wat de toekomst brengt. Zou irritant zijn als dan die laden de hele dag open geduwd worden :D , helemaal niet over nagedacht.
Geen idee nog, kind is nog in ontwikkeling. Verwacht half volgend jaar de eerste resultaten ;)

Maar als ik zie dat de hond af en toe al de lades open duwt als ie er tegenaan gaat zitten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chaoss schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:09:
Zaterdag voor deze Nobilia keuken getekend:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Incl bijkeuken:
[Afbeelding]

Hoogglans wit met betonlook, en 3cm gebrand graniet met 50cm spoelbak.

Apparatuur:
-Bosch combioven,
-Progress 80cm inductie kookplaat.
-Junker vaatwasser
-Progress koelkast van 178cm
-Progress onderbouw vriezer.
-Elica hilighte afzuigunit
-Quooker Combi Flex.

Totaalprijs is €15.500 montage kasten en maken schouw kost €1750 installatie werk moet bij het inmeten bekeken worden.

Uiteindelijk toch de Quooker Flex gekozen wij vonden hem mooier dan de Fusion en lijkt ons wel praktischer Wel voor de rvs variant gekozen.

Enige waar ik over twijfel is of we nog de quooker zeeppomp moeten toevoegen. Aan de ene kant ben ik bang dat ik er spijt van krijg als we het niet doen: spoelbak zit in het eiland dus dan heb je daar altijd een flacon in het zicht staan. Aan de andere kant is 175 euro voor een zeeppomp wel absurd :P
Ik zou toch wat met die apparaten doen. Liefst alles van 1 merk (Bosch/Siemens), al was het maar voor de uitgebreide garantie.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SquareOne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Agree, wat betreft kleurstelling. Nu niks meer aan te doen, maar toch even checken bij iemand anders hier in het topic met een Tristar Fenix keuken om anderen te helpen in dit topic en omdat Tristar geen brochure / optielijst heeft. @MikeyMan is de buitenkant van jouw korpus en onderkant bovenkasten van Fenix of ander zwart materiaal?

MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Ben nu niet thuis, maar volgens mij is de onderkant van de bovenkasten geen fenix, rest rondom wel

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SquareOne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Agree, wat betreft kleurstelling. Nu niks meer aan te doen, maar toch even checken bij iemand anders hier in het topic met een Tristar Fenix keuken om anderen te helpen in dit topic en omdat Tristar geen brochure / optielijst heeft. @MikeyMan is de buitenkant van jouw korpus en onderkant bovenkasten van Fenix of ander zwart materiaal?

MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Bij deze bevestiging. Alles aan de buitenkant van de kasten is fenix. Behalve de onderkant van de bovenkasten en de plinten...

What has been seen... :|

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SquareOne schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

haha, sorry :+

Voor de mensen die voor Tristar in de markt zijn goed om te weten dat de buitekant van de korpus gewoon in Fenix kan ipv extra zijpanelen zoals we laatst voorbij zagen komen bij iemand.

Plinten begrijp ik overigens wel in het geval van zwarte plinten. Zeker als ze zo laag zijn.
Nouja, ze zijn zo laag dat ik er ook niet tegenaan kan trappen die plinten.
Sluit overigens niet uit dat als je persé de onderkant ook in Fenix wilt hebben; dat ook nog kan.
@Kapitein Merijn enig idee?

Nog maar eens; neem geen 6cm lage plinten! :+

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 26-10-2021 12:54 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LaTiNo156 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

Waarom was dat ook al weer not done?
Omdat je er dan niet meer met je voeten onder kan met schoenen aan... Daar is die plint tenslotte voor.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LaTiNo156 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

oh, en dan schop je tegen het frontje aan natuurlijk!
Ja dat, de tip-on lades gaan dan open en je kunt alsnog minder dicht tegen je keuken aan staan. Centimeter werk uiteraard, maar ik ben nou eenmaal een zeikerd met dat soort dingen ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@[Maikel] Toevallig precies op maat dan met de standaard maatvoering van Next?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sebexer schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:53:
In onze zoektoch naar een nieuwe keuken zijn wij gestuit op de veschillende hoogtes van onderkasten. Mijn partner en ik zijn beide lang en zouden de onderkast ruimte zo efficient mogelijk willen benutten door de grootst mogelijke onderkast te nemen en daarmee de plint ook niet al te groot wordt.

Hebben jullie advies bij welke partij(en) we moeten zijn voor de 'hoogste' onderkast?
In een ouder bericht ben ik gestuit op Next125 welke 87,5 kan realiseren.

[...]
Zijn uiteindelijk voor Tristar gegaan. Daar heb je nog wat meer mogelijkheden qua maatwerk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Petje72 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:20:
[...]

Een kleine update, het plafond zit er in, althans de gipsplaten en tevens is deze avond de vloerisolatie aangebracht. Nu hebben we wat meer zicht hoe het er uit gaat zien en we vinden dat de koof al een heel stuk kleiner oogt nu. Ik durf wel te zeggen dat mijn vrouw en ik er tevreden over zijn.

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat een lel van een koof joh. Lijkt me aardig inbreuk doen aan de ruimtebeleving. Komt er alleen afzuiging in?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Er is natuurlijk al een hoop over gezegd en uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat jullie zelf tevreden zijn.
Ik vraag me echter nog steeds af of dit een advies van de keukenzaak is geweest. Hebben jullie dit zo samen besproken of hebben jullie dit echt zelf bedacht zonder dit met de keukenzaak te bespreken?
Even teruggelezen... Ik zie architect staan...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mitsumark schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

Die speelkamer, klinkt leuk, maar ga je die over een paar jaar nog steeds echt gebruiken?
Als de kids nog jong zijn hebben ze misschien bergen met speelgoed, maar straks alleen nog maar een fiets, tablet en hoekje op de bank (of liever nog hun eigen kamer), dan heb je je huis omgebouwd voor 100k euro voor een paar jaar speelhoek..
Ik zou dan eerder (tijdelijk) een speelhoek maken van de bijkeuken.
Over een paar jaar is het toch mooi tijd voor weer wat veranderingen ;)
Pagina: 1 ... 7 8

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1