• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:32:
Heeft iemand wel eens een offerte van de ene keukenzaak voorgelegd aan een andere keukenzaak met het verzoek exact dezelfde keuken te offreren?

En zo ja, wat kwam daar uit? Nagenoeg dezelfde prijzen of compleet wat anders?
Dat zal een beetje afhangen van de keuken en de leverancier.

Met de Bemmel en kroon next125 keukenofferte kwamen we bij ekelhoff bijvoorbeeld ongeveer 6,5k lager uit...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:33:
Kijk, dat geeft hoop. Die Schüller keuken blijft door mijn hoofd spoken (en ik weet eigenlijk niet exact waarom), maar de offerte die we daarvoor gekregen hebben vind ik echt te absurd voor woorden.

Ik heb vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en een andere Schüller leverancier benaderd en hem de situatie uitgelegd. Ik heb hem (in overleg) de offerte doorgestuurd. Met een weekje zou ik hun aanbod moeten ontvangen. Ik ben benieuwd.

@MikeyMan Ekelhoff kwam ik toevallig van de week ook tegen in mijn zoektocht. Het is voor ons een roteind rijden, dus ik ben wat terughoudend. Maar misschien moet ik hen ook maar eens per email benaderen. Ik kon Schüller alleen niet meer vinden tussen hun merken. Wel showroomkeukens, alsof ze dat merk niet meer leveren.
Tsjah, ik ben uiteindelijk twee keer bij ekelhoff geweest vanuit Zoetermeer. Uiteindelijk maar een weekendje van gemaakt in Nordhorn en Denekamp. Voor een keuken van dit bedrag wil ik best wat rijden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

100% luchtvochtigheid neem ik aan... Hoe dat ook berekend wordt..

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook wij hebben inmiddels, na de nodige aanloop, een keuken besteld.
Zijn eerst uitgegaan van een Next125, hadden al een beeld van de mogelijkheden vooraf.
Eerst bij Bemmel en Kroon geweest, toen naar Ekelhoff, in de tussentijd nog even bij Aswa en uiteindelijk toch in Zuid Nederland terecht gekomen. Heeft ons ongeveer vijf dagen gekost (goed, en drie weekendjes weg), maar dat mag m.i. ook wel als je dergelijke bedragen uit gaat geven.

Het is uiteindelijk een maatwerkkeuken geworden van Tristar, met de volgende opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rK9pTR1PP1cqrKFBYtAwQw5j/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gO9kEZ7bDiUqfEgVa4KBjDlG/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b36iE0Pbtpc3ThKytkqq85wy/thumb.jpg

Kleur van het hout wordt meer zoals de Next125 oud eiken. Komt een PVC vloer in met visgraatpatroon.
De apparaten zijn allemaal van Miele, behalve de Bora kookplaat met afzuiging.

Moet nog wel hard gewerkt worden voordat ie erin kan, gezien de oude keuken op een andere plek in huis zit. Moet tevens nog een hele dekvloer uit, vloerverwarming erin, nieuwe vloer erop etc. Plannen nu op oplevering eind februari.

Het witte vlak is overigens waar bij ons de woonkamer nog begint, dus het is gewoon een open keuken.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2018 15:20 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brooky schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:15:
[...]

Cool! Zou je niet de lijn van de lades laten doorlopen in de vaatwasser deur?
Goed punt... Denk dat dat ook de bedoeling is. Zal het nog even voorleggen aan de leverancier.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mokum80 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:05:
[...]

Ik werd ook erg goed geholpen door Ekelhoff, maar zijn inderdaad niet de allersnelste met digitale oplevering van uitwerkingen. Heb overigens nog niet definitief besteld, maar de klanttevredenheid (reviews maar ook van directe omgeving) zijn voor mij wel een belangrijke pré. Overweeg om in de buurt nog eens bij een keukenzaak langs te gaan.
Dat is volgens mij ook wel redelijk Duits. Reageren op email gaat over het algemeen niet echt lekker.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mokum80 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:14:
[...]

Mooie keuken! Mag ik vragen waarom je uiteindelijk niet voor Next125 gekozen hebt?
Vooral omdat dat net niet lekker uitkwam aan alle kanten. We hebben hem nu op maat natuurlijk.
De hoogte is ook nog een ding. We gaan voor 6cm plinten icm een 2cm blad. Maar de werkhoogte moet wel op 98/99 cm uit komen. Dat was met next ook niet gelukt :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tito129 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:15:
[...]

Oei 99 cm is wel hoog. Wij gaan voor 96 cm. Voor mij zelf mag die wem hoger. Ben 1,95. Vriendin vond dat Iets te hoog. Dus ik over mij op;)
Tsjah, ik ben 1m98, mijn vrouw 1m82... We kunnen wel wat hebben ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarnaast heeft Tulp ook wel een heel eigen 'sfeer' met hun keukens. Moet je ook aanstaan.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Och, ik heb na een dagje klussen vaak een beter gevoel over wat ik gepresteerd heb dan na een dag kantoor. En een beetje sjouwen kan ook geen kwaad. Goede voorbereiding voor een biertje ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wrstylo schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:43:
Weet iemand een paar keukenzaken die standaard HDF keukenkasten verkoopt? Of zijn dat vooral de hoogsegment merken?
Zelfs bij hoog segment is dat uitzonderlijk. Waarom wil hdf?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:46:
Ik val net even van mijn stoel van verbazing. Ik heb letterlijk de offerte van Tieleman doorgestuurd naar keukenstudio Maassluis. Exact dezelfde keuken dus, maar in plaats van ruim 31k, kunnen zij hem leveren voor rond de 25k.
En dan te bedenken dat keukenstudio Maassluis er ook nog een leuke winst op zal draaien. Bizar dit verschil.
Helaas is mij dat niet gelukt, maar dit is natuurlijk niets nieuws onder de zon.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Harrie_ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:49:
[...]

Ik val überhaupt van mijn stoel als ik die prijzen hoor. Werkblad van ivoor met 'n gouden randje? :o
Tsjah, het is net wat je wilt...
Ben bij Bulthaup eens tegen een keuken aan gelopen van 140k.
En zo bijzonder was dat nieteens.

Ik had waarschijnlijk bij Ikea voor de helft klaar geweest, maar daar word ik uiteindelijk niet blij van.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 21-11-2018 14:57 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:06:
[...]

Dekton. Met een mat grijs randje ;)

Ik zal na 8 december eens een lijstje maken met alles wat er in zit, dan zal je zien dat die prijs niet heel gek is.
Maar eerst volgende week woensdag op visite bij Miele in Vianen. Ik ben benieuwd.
Waar ben je naar op zoek/wat voor info zoek je?

Sowieso leuk hoor, even bij Miele op bezoek, we zijn onlangs ook geweest ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:19:
[...]

Vooral over hun stoomovens. Die schijnen toch een klasse apart te zijn.
Ja daar kan ik het helemaal mee eens zijn. Mis hem nog dagelijks, blij als ik er weer een heb.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

meermarco schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:33:
[...]

TriStar ben ik ook wel tevreden over. Scharnieren en deuren werken nog top. Alleen toentertijd voor folie gekozen. Nu al de derde deur die een nwe folie nodig heeft.
we gaan voor Fineer en Fenixlak, dus ga er vanuit dat dat beter voor elkaar is.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nyarlathotep schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:21:
Ik geniet nu al enige tijd van mijn nieuwe keuken, aangeschaft bij Keukenloods.

Nu is er nog één dingetje wat ik moet afwerken. Dit is de kier tussen het aanrechtblad en de muur.
Opvullen met kit gaat er niet zo mooi uit zien. De kier is op een bepaald punt bijna een centimeter... Leuk, van die scheve muren :X

Hoe hebben mensen dat hier opgelost? Ik dacht zelf aan een soort metalen hoeks randje er op zetten.
Ik heb alleen geen idee hoe zoiets heet, en wat verder nog opties zijn.
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen?
Spatrand of achterwand monteren?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nyarlathotep schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:33:
[...]

Het gaat in dit geval om donker graniet. Een granieten plintje gaat denk ik behoorlijk in de kosten lopen.
En of ze nog exact ditzelfde graniet kunnen leveren is maar de vraag...
Is het echt graniet, of een soort natuursteen?
Meestal is het niet heel erg noodzakelijk om echt exact dezelfde te hebben, als je een 'hoek om gaat'.
Of anders een contrastkleur tegelen?

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 27-11-2018 14:06 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:05:
@unezra wie heb je nu precies met je eigen handelen?
Als hij 5 voor 10 aankwam dan je ook een afspraak op je werk gehad? Werk moet toch uitgevoerd worden en dat zal geen 5 minuten duren? Snap niet waarom je op dat soort momenten er een principe zaak van wilt maken.

Heb het topic doorzocht en je ziet veel mensen met push tot open, maar weinig concrete ervaringen. Hoe is de techniek tegenwoordig? Werkt goed en ook degelijk?
Met lades werkt het meer dan prima. Voor deuren vind ik het minder. Wij krijgen half/half op de lades. Bovenste lades krijgen een greeplijst ivm zwevend blad. Onderste lades krijgen push to open.
Deuren volgens mij verder allemaal een greeplijst.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:54:
[...]

Weet je dat zeker dat je dat wil, push to open. Wij hebben dat bij onze woonkamermeubels, maar damn, wat irritant is dat. Soms pakt het magneetje wel, soms niet. Soms sta je 3, 4 keer te drukken voor een kastje dicht zit als je net niet op de goede plek drukt.
Daarom zeg ik, op de lades wel. Daar werkt het echt prima. Deurtjes zijn allemaal met greeplijst.

@Verwijderd met extra groot bedoel je hogere corpus?
Next125 of Nolte zou nog een optie kunnen zijn. Of Tristar, wat op maat gemaakt wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 30-11-2018 15:24 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Let wel op met die Miele zonder grepen. Ik zou gek worden van het tempo waarmee ze open gaan :X

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NLS_ schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:58:
Ongeveer een jaar terug heb ik hier samen met jullie gekeken naar de beste manier om onze keuken in te richten. Wellicht vinden jullie het leuk om te zien wat er van is gekomen.

We hebben bij eigenlijk alle grote keukenleveranciers gekeken. Van Keukenloods, tot Siematic, tot Ikea, in Duitsland, in Nederland enz. enz. Eigenlijk nergens was het mogelijk om een keuken te vinden die ons beviel qua ontwerp en prijs. Uiteindelijk heb ik na het advies hier besloten om zelf potlood en papier ter hand te nemen om te komen tot een ontwerp waar we tevreden mee zijn en zijn we daarmee verschillende bedrijven af gegaan voor een offerte.

De ruimte.
[Afbeelding: Keuken ruimte]

Het ontwerp.
Bovenaanzicht
[Afbeelding]

Achteraanzicht
[Afbeelding]

Later hebben we besloten om de keuken iets groter te maken en het eiland aan de linker kant aan de muur aan te laten sluiten. Waardoor je een groter werkblad krijgt. Het leek ons namelijk handig om de spoelbak, de kookplaat, en de afwasmachine aan 1 kant te plaatsen zodat je geen natte afwas of groente boven de vloer hoeft te houden.

Uiteindelijk hebben we een meubelmaker in Amsterdam gevonden die een keuken naar onze smaak (staal en eikenhout) kon maken die ook binnen ons budget past. Werkblad en apparatuur heb ik zelf besteld bij 123 apparatuur en 123werkblad. Deze zijn geinstalleerd door de loodgieter die ook onze badkamer heeft gedaan.

De keuken bestaat uit een gelast stalen frame, multiplex kasten en massief eikenhouten fornten.

Het stalen frame in de ruimte geplaatst zodat het werkblad ingemeten kan worden.
[Afbeelding]

De frontjes zonder afwerking
[Afbeelding]

De keuken half afgewerkt
[Afbeelding]

Eindresultaat
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag gaan we de keuken langzaamaan inrichten. De koof van de afzuigpijp moet nog afgemaakt worden, er moeten nog een paar tegels tegen de muur en de vuilnisbak gaat nog weg. Verder is het meeste wel gedaan.

Leerpunten.
  • Als je zelf niet goed weet wat je wilt, kunnen keukenadviseurs je niet goed adviseren.
  • Kwaliteit kost geld, maar niet zoveel als sommige keukenadviseurs je willen laten geloven.
  • Net zo lang doorzoeken totdat je hebt gevonden wat je zoekt is frustrerend maar in ons geval de moeite waard.
  • Het is mogelijk om ergens anders de apparatuur te kopen dan de kasten, maar een goede coördinatie is dan heel belangrijk. Ik heb dat zelf gedaan en de loodgieter die het installeerde was er steeds bij als dat nodig was. Deze heeft mij voor een aantal fouten behoed, bijvoorbeeld bij het inmeten van het blad.
Al met al ben ik tevreden over de keuken. Gisteren zijn de frontjes in de olie gezet en nemen we hem in gebruik. Ik ben benieuwd naar wat jullie er van vinden!

We zijn nog op zoek naar een houten bestekbak in de maat 47,5 bij 106. Jullie nog ideeën waar ik die tegen een redelijke prijs en kwaliteit kan vinden?
Gave keuken hoor! Ben je bij de keukenboeren überhaupt gelijkwaardige keukens tegengekomen? Heb ze nog niet gezien in deze combi.

Mag ik vragen waar je nu uiteindelijk uit uit bent gekomen qua prijs?

Ruimte tussen eiland en de wand, hoe bevalt dat?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De prijs valt mij eerlijk gezegd nog mee. Inderdaad uniek hoor zo!

Had denk ik zelf het staal zwart gespoten ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kapitein Merijn schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:30:
@PaT @ID-College
Ik kan even niet terug vinden of jullie een stoomoven krijgen in de keuken.
Indien je voor een (combi) stoomoven kiest heb je echt geen 5 pits kookplaat nodig, laat staan eentje op 11kW.
Het is uiteraard de bedoeling dat je ook gebruik gaat maken van de stoomoven. Alle groente, aardappelen, rijst enz gaan in de stoomoven. Je zou theoretisch dus voldoende hebben aan een 2 pits kookplaat om pasta te maken of een pannetje jus en vlees op te zetten.
Vrees dat het nog afzien wordt met onze bora.
Komen van deze jongen:
Afbeeldingslocatie: https://www.arredatutto.com/nl/images/piani_cottura/km391g.jpg
90 cm, en ideale positionering van de pitten.

Inclusief oven en stoomoven stonden er toch geregeld vier pitten vol. Gok dat vijf ook nog weleens gelukt is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 10-12-2018 11:03 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn hier mensen die ervaring hebben met zowel de Quooker Combi als de Combi+?

Zit nog in dubio.
De Quooker zou als voordeel hebben dat we tegelijkertijd nog gewoon kunnen douchen. Dat zal met de Quooker+ niet gaan lukken. Nog los van het feit dat met de manier van aanspreken van deze Quooker de ketel constant aanspringt bij warm water vraag. Terwijl dit bij kleine hoeveelheden niet nodig is. Neig om die reden toch naar de non-plus.

Aan de andere kant, maakt de Quooker+ beter gebruik van onze zonneboiler. Hoewel deze waarschijnlijk na twee douchebeurten ook wel leeg is, en je bent niet beperkt met 15 liter water.
Of misschien toch maar de + nemen en als er gedoucht moet worden de warmwater aanvoer stoppen?

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 10-12-2018 13:08 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kever678 schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:11:
[...]

Heb zelf een combi+ in bestelling, deze kan omgebouwd/omgezet worden naar een combi. Andersom niet mogelijk (voor zover ik weet)
Gok dat de combi+ als er geen warm water wordt aangeleverd, uit zichzelf gaat werken als een combi. Ga de warmwaterleiding toch maar leggen, met een afsluiter ertussen. Kunnen we eventueel voor het douchen het warm water uit zetten.

Vind nog steeds dat ze die combi+ praktischer hadden kunnen inzetten. Pas vanaf half leeg reservoir warm water vragen zou efficiënter omgaan met de warmwater voorziening. Zal wel te knutselen zijn misschien :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheJVH schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:21:
Wij hebben een Combi genomen, vooral omdat we na de badkamer verbouwing geen warm water meer hebben in de keuken. Voordeel daarvan is dat we inderdaad niet elke keer warm water van de CV vragen, en gezien we zonnepanelen hebben, is de elektriciteit wat minder relevant :) . Ikzelf heb nog nooit gehad dat ik geen warm water meer had.
Zit hier een beetje in dezelfde situatie. Heb een zonneboiler en zonnepanelen. Zit er nu aan te denken om in de zomer, als de boiler z'n best doet, de warmwater voorziening wel te gebruiken, en in de winter niet.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

My-life schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:47:
[...]

Ja, en in de kast zijn die soms zichtbaar. Het is daarom wel fraai als er mooie schroeven worden bijgeleverd.
Achter het scharnier of achter de planken hoeft dat niet zichtbaar te zijn.

M.b.t. de stopcontacten; wij krijgen er uiteindelijk een stuk of vijf. Hier wil ik ook een tweetal USB WCD's in plaatsen. Daar zouden we dus wel voldoende aan moeten hebben ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gluten Parody schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:16:
Mooi hoor! Wel een beetje druk op het aanrecht zo, met die zeep en messenset.
Druk? Er staan welgeteld twee dingen op heel wat meters :?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mokum80 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:25:
[...]

Ik ben momenteel bezig met het uitkiezen van een Next keuken. Het kan waarschijnlijk ook bij andere fabrikanten, maar in de kastenwand laat ik achter een deur een uittrekbare 'plank' maken. Er komt verlichting boven en zit een WCD achterin. Handig voor apparaten die je af en toe gebruikt, bv koffiezetapparaat of blender. Heb er helaas geen foto van, maar dit komt in de buurt. [Afbeelding].
Heb je al eens gevraagd naar de prijs van die slide in deuren? Je gaat schrikken vrees ik :)

Daarnaast, hoe vaak doe je ze dicht. Ziet er leuk uit, maar ik denk dat ze in de praktijk altijd open staan.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kever678 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:16:
[...]

Lokale zaken met goede recensies? Bedrijven met hun eigen achternaam op de gevel gooien deze vaak niet zomaar te grabbel.
Vaak is daarbij een belangrijk woord. Onlangs bij mijn schoonouders gezien hoe dat ook faliekant mis kan gaan. Niet zozeer oplichtingspraktijken, maar wel belabberde service.

Het is gewoon erg moeilijk om het kaf van het koren te scheiden met zaken die je 1x in de tien jaar koopt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Werkt dit niet netjes twee kanten op? Ook de keukenboer kan niet aan de overeenkomst voldoen als daarin niet staat vermeld waaraan hij moet voldoen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@zwembroek lijkt me tijd om met de argumenten die je hier ook al mee hebt gekregen ze toch eens met de neus op de feiten te drukken. Zonder paraaf per pagina wordt het een lastig verhaal voor ze.
Gewoon dezelfde praktijken spelen, en hoog van de toren blazen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shunt schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:14:
[...]

Maar niet om het een of ander maar heb je de apparatuur ongezien / gebruikt gekocht? Want dit zijn juist allemaal dingen die je uitprobeert in een showroom voor je het koopt.
Op zich heb je wellicht een punt, maar vaak kom je er pas echt achter als je het thuis hebt staan.

Die idioterie van Siemens was ik bij m'n schoonouders al tegen gekomen. Misschien bewuste keuze om de app te pushen, maar ik herken het issue wel ja.

We zijn wel wezen kijken naar onze apparatuur, maar ik ben eerlijk gezegd geen menu in geweest. Hoop dat het goed gaat komen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 07-01-2019 17:26 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shunt schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:01:
[...]

Ik ben dan wellicht zo'n rand idioot die letterlijk van ieder merk de toplijn per apparaat type een minuut of vijf / tien in de menu's heeft gespendeerd. Zo is die van Siemens absoluut niet het beste die award gaat naar de Miele menu's. Die van AEG zijn ook prima die van ATAG vond ik verschrikkelijk maar wel erg mooie schermen.

Maar het connect stukje dacht ik ook wat een onzin. (het zit letterlijk op alles behalve de afzuigkap en plaat). Laatst en date over de vloer gehad en om dan vanuit een knuffel positie in bed de oven aan kunnen zetten om de verse broodjes en croissants sneller klaar te hebben. Connect op de koelkast is dan wel weer echt compleet nutteloos op de updates na. Maar ja alles studiolinie heeft het tegenwoordig. En ik denk stiekem dat straks steeds meer spul het gaat krijgen want ze kunnen zo een hoop domme problemen met een simpele firmware update rond pushen.
Wellicht kom ik dan ook in een gespreid bedje terecht bij Miele. Mijn vorige apparaten hadden een prima menu, ga er vanuit dat dat bij de nieuwe ook het geval is.

Maar die broodjes en croissantjes leg je de avond van tevoren al in de oven ofzo? Daar gaat bij mij de meerwaarde van al die apps verloren. Je moet toch ergens een keer naar het apparaat toe voor een interactie.

Zodra m'n eten van de koelkast of vriezer naar de oven kan ben ik helemaal voor :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

M.b.t. De bovenstaande app en update discussie... Zie ik het nou goed dat er bij Miele nog een unit van tussen de 80 en 120 euro per apparaat aangeschaft dient te worden voor smart functies? 8)7

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:58:
[...]

Juist dit punt was voor mij een reden om niet voor BSH maar voor Miele te gaan. Hun (nog) duurdere lijn heeft ook een app, maar dat is duidelijk 'erbij' in plaats van dat het eigenlijk je primaire/complementaire inputmethode zou moeten zijn.

Spullen in mijn huis moeten ook zonder app's prima kunnen functioneren.

Wij zijn inmiddels uit de opstelling, indeling en apparatuur van de keuken. Het is een Rotpunkt keuken geworden met allemaal Miele apparatuur (stoomoven, combi oven, koelkast, inductiekookplaat met 3 flexzones en koelkast van 1,73m. Alleen de afzuigkap is van Novy geworden omdat die echt stiller is dan die van Miele (64 vs 40dB). De vriezer (Liebherr) komt los in de bijkeuken.

Het blad is van Dekton, 2 cm dik in de kleur Korus (mat warm grijs).
Bijzonder detail is dat men echt niet de spoelbak onder het blad wilde monteren (heb ik nu ook met mijn glazen blad) omdat Dekton erg hard is, maar daardoor ook weinig taai. Een verkeerde tik is dus snel fataal voor je blad. Nu is de spoelbak dus in het blad gefreesd.
Fronten worden greeploos mat wit en er komt een matte Quooker Flex Pro op.
Al met al een flinke investering, maar we zijn er nu al blij mee.
We zijn puur en alleen op basis van de stoomoven al bij Miele terecht gekomen. Tegen mijn merk-ocd in een bora kookplaat erbij genomen, maar anders was dat ook Miele geworden...

Kan niet wachten tot het spul staat. Word een beetje treurig van de combimagnetron en IKEA kookplaat. En nog het meest irritante, afwassen in de badkamer.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mokum80 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:16:
[...]

Ik heb net een Next keuken in Duitsland besteld, qua prijs komt het redelijk overeen met wat je in NL betaalt. Maar uiteindelijk in Duitsland de beste klik en vertrouwen, de woning wordt nl pas over 2 jaar opgeleverd. Maar als ik zie wat je voor een Next keuken moet betalen, vind ik het wel aan de prijzige kant voor wat je krijgt. Toch heb ik een Next besteld vanwege de goede kwaliteit en fijne corpushoogte.
Ligt er misschien een beetje aan wat je precies bestelt, maar de offertes die wij in NL hadden voor next keukens lagen 6-7k hoger dan bij ekelhoff. En die zijn ongetwijfeld al niet de goedkoopste...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mokum80 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:38:
[...]

Ik heb de keuken besteld bij Ekelhoff, circa 24k dus ik denk beetje in de medium range voor een Next 125. Ja, in NL was het iets hoger (circa 2k schat ik), al was het niet helemaal 1-1 te vergelijken. Maar Ekelhoff wat een fabriek is dat, alleen maar NL'ers :D
Ja, ik ging van 38k in NL naar 31,5k bij Ekelhoff. Dus zal idd wel afhankelijk zijn van wat opties en apparatuur.
Maar wel een mooie zaak, je krijgt wel een goed idee van de mogelijkheden.

We hadden in het begin vooral het issue dat we wisten voor niet een te standaard keuken te willen gaan, maar hadden ook niet echt een idee wat het dan zou moeten worden. Dan is zo'n zaak met veel testopstellingen wel handig natuurlijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Quartje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:32:
Ik lees al geruime tijd met veel plezier mee in dit topic. Wij zijn voor ons nieuwe huis ook op keukenjacht geslagen, O.a. Bruynzeel in NL (Optima-lijn) bezocht, als ook Ekelhoff en Mobel Faber in Duitsland.

Het voorstel waar wij zelf naar neigen, is van Mobel Faber. Prettige advies gekregen en goed gevoel erbij (geldt ook voor Ekelhoff overigens). Toch zouden wij graag nog even jullie (ervaren) blik op de prijsstelling van het aangebodende willen:

Hacker Systemat AV6000 keuken (mat afgelakt)

Eiland (311 x 117 cm) + Bar (90 x 117cm)
  • 4x ladekast 120cm breed (incl. 2 bestekladen)
  • 1x kast 60 cm tbv vaatwasmachine
  • 5 cm afwerkingsplaten aan beide zijden
Kastenwand
• 1x lage kast 60cm breed
• 1x lage kast 60cm breed met lades (incl. afvalsysteem
• 6x hoge kast (180 hoog)

Werkblad
  • 1x Composiet Diresco 2cm dikte: 311 x 117cm
  • 1x Composiet Diresco 2cm dikte: 120 x 59cm
  • 1x Barblad 90 x 117cm(
Apparatuur
  • Vaatwasser: Siemens StudioLine SN858D01PE
  • Inductieplaat (incl. downdraft afzuiging): Siemens StudioLine Induction Air iQ700 80cm EX807LX33E
  • Combioven (45cm): Siemens iQ700 CM836GPB6 (BlackSteel)
  • Opberglade onder oven: Siemens BI630ENS1
  • Stoomoven (60cm): Siemens iQ700 HS858GXB6 (BlackSteel)
  • Vriezer (178cm): Siemens GI81NAC30
  • Koelkast (178cm): Siemens KI81RAD30
  • Wijnklimaatkast (onderbouw): Miele KWT 6322 UG
  • Kokendwaterkraan: Quooker COMBI+
Diverse toebehoren
  • Spoelbak: Reginox Elite 54cm OHIO
  • Afvalsysteem (42L)
  • 3x Ledspots
  • Verzinkbare (Elevator) stopcontact in eiland (incl. 1x USB)
  • 2x Legplanken (boven de lage kasten)
Totaal geoffreerd voor EUR 24.200 (incl. levering & montage).

Vragen:
1. Is dit een schappelijke totaalprijs (heb helaas geen break-down gekregen in de diverse onderdelen)?
2. Mochen er evt. opmerkingen zijn over de set-up, dan hou ik mij aanbevolen :)

Foto-impressie:

[Afbeelding: Keukenaanzicht MF1] [Afbeelding: Keukenaanzicht MF2] [Afbeelding: Keukenaanzicht MF3]
Kijk vooral nog even naar de wijnkast. We hebben er ook naar gekeken, maar prijs icm stroomverbruik heeft ons uiteindelijk doen besluiten om toch maar niet te doen.
Verder lijkt het me op het oog, gezien de hoeveelheid kasten en apparatuur, een schappelijke prijs.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Harrie_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:00:
Wat ik me afvraag m.b.t. het 'bargedeelte' aan het kookeiland met de barkrukken, ik zie dat in vrijwel elke moderne keuken terugkomen. Zit dat er meer voor de sier in of gaat men (degenen hier die dat hebben?) ook echt daadwerkelijk 's ochtends aan dat ding zitten met een croissantje en een bakkie koffie :?
Wij hebben het vooral gedaan omdat er vrij vaak vrienden over de vloer zijn en we vaak uitgebreid koken. Je kunt dan met een borreltje bij elkaar gaan zitten. Wel zo gezellig.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brooky schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:33:
[...]

Mooie keuken!

Opmerkingen qua apparatuur:
1. Wijnkoelkast zou je ook bij Liebherr kunnen halen, misschien dat dit qua prijs scheelt. Miele haalt hem ook bij Liebherr vandaan wat ik begreep en past hem hier en daar aan.
2. Je zou ook voor een "twist" stopcontact kunnen gaan, scheelt kastruimte als die boven een kast zit.
Weet het niet voor dit specifieke apparaat, maar Liebherr is vaak duurder dan Miele.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:33:
Bij AEG krijg je 2+3 jaar garantie in nederland bij 4 of meer gekochte apparaten. ( de eerste 2 zonder voorrijkosten )

In duitsland krijgen we op al het AEG apparatuur 5 jaar volledige garantie via de keukenboer.

Vraag me btw af worden er nog wel inductie kookplaten verkocht met 3 fase? Is alles tegenwoordig standaard 2 fase of zit er ook nog altijd een 3 fase optie op?

Was vandeweek bij iemand met een nieuwbouwwoning. Die had voor 1000 euro zijn meterkast laten aanpassen. oa. krachtstroom voor zijn inductie kookplaat. Hij liet dit zien. Moest wel lachen want de kookgroep was gewoon een 2 fase kookgroep. Waarom laten de bouwbedrijven je flink betalen voor iets wat totaal niet nodig is. Op 1 fase kan ook gewoon een 2 fase kookgroep. Die zijn juist hiervoor gemaakt voor de 1 fase woningen.
Zal het je nog mooier vertellen, er zijn bora's die op twee normale stopcontacten werken. Zet ze voor de zekerheid maar gelijk op twee verschillende fasen, maar was een beetje een verrassing ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:41:
[...]

Dit is toch niet veilig. Als er 1 groep uitvalt staat er toch nog spanning op je kookplaat van de andere groep. Daar is juist de 2 fase kookgroep voor dan valt alles tegelijk uit. Beetje rare manier dan van Bora.
Mwoh, het zijn letterlijk twee losse kookplaten met de ventilatie ertussen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Annuk schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:30:
[...]

Dit is dus sinds de jongste NEN1010:2015/C2:2016 NIET meer zo (> De regel dat alles boven de 2000W een eigen groep MOET).
Het wordt nog wel geadviseerd maar is dus geen verplichting meer.

[...]
Daar zat ik ook al aan te denken... Met 16A groepen is het eigenlijk vrij onzinnig om een limiet van 2000w aan te houden. Genoeg headroom voor extra verbruikers lijkt me. Op een 10A groep is het wel logisch...

Wel apart dat ze de verplichting er wel af halen, maar niet verhogen naar bijvoorbeeld 3000 watt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik begrijp dat nooit zo goed... Nieuwe keuken en dan de apparatuur elders bestellen?
Hoeveel bespaar je daarmee? Is dat de moeite waard als er iets mis gaat met het installeren? Krassen e.d.?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ruudje88 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:01:
[...]

De keukenmarkt is gewoon een grote koeienhandel en door enkel het kastenwerk op offerte te laten zetten en zelf de apparatuur uit te zoeken kan dat behoorlijk wat opleveren. Op mijn keuken scheelde dat een leuke €1500 (De Prijs van een mooie Oled TV ;) ) en de apparatuur is gewoon door hetzelfde bedrijf geplaatst.
Ja, die snap ik wel, maar op zich moet er onder de streep met de keukenboer toch ook wel een dealtje te maken zijn?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Zijn er perse vier zitplaatsen nodig?
Wij hebben een eiland van ongeveer dezelfde afmeting op het oog (3m lang, 1m breed), met dezelfde indeling qua spoelbak/fornuis en zijn van plan om in het midden van het eiland een zitplek voor twee personen te maken en wellicht dat drie ook wel lukt.

Dus middelste twee kastjes achterwege laten en daar de barkrukken/stoelen onder schuiven. Zo heb je ruimte voor spoelen/koken, maar ook voldoende ruimte om aan te zitten (meer als aan het houten barretje gok ik).
Daarnaast bespaard het je de kosten van de separate bar en twee á drie kastjes.

Nu hebben we ook nog een grote keukentafel, dus van mij hadden de zitplaatsen aan het eiland überhaupt niet gehoeven maar onder het mom "happy wife, happy life" komt het er waarschijnlijk wel van.
Precies, wij gaan ook voor drie krukken. Is er normaal gesproken toch eentje aan het koken...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Harrie_ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:22:
[...]

Dat is ook waar, misschien haal ik me wel meer ellende op de hals dan nodig is en moet ik inderdaad gewoon een plaat monteren die 1mm boven de afvalbak zit. Ik ben telkens bang dat er allerlei gore lucht uit komt zetten, maar dan moeten de bakjes misschien vaker geleegd worden 8)
Er moet toch ook wel iets op te vinden zijn om die deksel een paar mm te liften? Moet ook in hout best uitvoerbaar zijn.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of desnoods zet je er schuifdeuren voor. Weet niet meer welke merken dat leveren, maar ik heb ze langs zien komen in verschillende showrooms.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@FrankSpin mooie opstelling, voorbeeldgebruik van een eiland. Je zou nog kunnen kijken naar het laten vervallen van de onderste greeplijst van de wand. Zou de greeplijsten in deze combi sowieso wel donker maken IPV alu.

Blad van het eiland en eiland zelf zouden nog 'zwevend' gemaakt kunnen worden.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 20-01-2019 09:46 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sport_Life schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Miele of Neff ligt een prijsklasse hoger, niet echt te vergelijken. Kwalitatief zal Miele wellicht beter zijn, al vraag ik me af of je het verschil merkt in de 15 jaar dat een keuken staat. Een Miele wasmachine gaat ook 20 jaar mee, maar ik koop zelf liever iedere 10 jaar een nieuwe Siemens / Bosch / Aeg om de nieuwe snufjes en om lekkages door slijtage te voorkomen.
Vergeet alleen niet dat Miele wel functionaliteit levert die de rest domweg niet heeft. Gaat dan wel specifiek om de stoomfuncties, maar ik kan echt niet meer zonder...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GeeMoney schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Ik heb nu ook een stoomoven gepland staan en een combi oven/magnetron. Ik ga nog naar het Experience Center maar jij bent dus tevreden gebruiker? Ik heb nog geen directe referenties want in mijn familie heeft niemand het nog.
Yup, zonder meer. Zeker als ik het vergelijk met de Siemens stoomoven van m'n schoonouders. Die mogen elke keer zelf het overtollige vocht uit de bodem halen. Of de oven nog een uur laten dampen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:57:
[...]

Heb jij je stoomoven ook met vaste water aan en afvoer? Dat leek mij namelijk wel een heel groot pluspunt t.o.v. de andere merken.
Vorige alleen aanvoer, de nieuwe wordt ook met afvoer. Zeker een pluspunt, aangezien we nog weleens vergaten om het vuile water weg te gooien.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand ervaring met deze spullen:

https://www.adapt-r.nl/nl/winkel/

Gaat in mijn geval dan niet om een Ikea keuken, maar Miele levert geen vario-scharnieren. Kan daardoor geen XL model in mijn nieuwe keuken kwijt.
Als het hiermee toch lukt, zou dat mooi zijn!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

orf schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:44:
[...]

Ja, dat is echt énorme troep!
Ik had het gekocht voor vaatwassers in mijn kantoor. Ze leveren gewoon aluminium hoeklijnen van de bouwmarkt waar een boutje als scharnier moet werken. Slaat helemaal nergens op.

Ik had eerst Ikea vaatwassers in de Ikea keuken, maar heb die later zelf vervangen met Miele vaatwassers. De ruimte tussen bovenkant vaatwasser en blad heb ik opgevuld met hout en afgedekt met een strook dibond. Die strook zie je alleen als de vaatwasserdeur open is. Ingeklapt dekt de deur het front netjes af.
Welk type heb je gebruikt? De premium ziet er redelijk robuust uit.

In een keuken van bijna 35k ga ik niet met allerlei stroken knutselwerk aan de slag... Als het niks is gaan we dus gewoon voor de non-xl.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

orf schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:01:
[...]

Ik vond de adapt-r het grootste broddelwerk (scheef geboorde gaatjes in hoeklijnen e.d.). Toen ik 'm kocht was er nog maar één versie. De strook dibond is juist heel strak, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet wil in een dure keuken. Ik weet vrij zeker dat je die adapt-r niet wil.
Tsja, als het niks is, is het niks. De premium ziet er redelijk uit, maar of het ook de juiste feel heeft icm de rest van de keuken is een tweede natuurlijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@FrankSpin dan krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://www.uw-woonmagazine.nl/uploads/productinbeeld/big/superkeukens-sorrento-plus-90972.jpg

In feite dus ook plint en greeplijsten aan de zijkant.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sport_Life schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:18:
[...]

Hoeft niet per se, bij ons is het zijpaneel doorgetrokken. Waarschijnlijk standaard bij tristar.
:?

Nee, hoeft niet perse, maar is het overwegen waard.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Reinier schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:56:
[...]

Wat 97,52% van de mensen niet boeit. Hoe vaak bak je twee taarten simultaan?
Twee pizza's dan... :+

Hoewel ik in mijn 45cm Miele toch wel zonder problemen 4 pizza's tegelijk kon bakken :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Reinier schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:07:
[...]

Dat moet lukken in elke 45cm oven :)

[...]

Van die Piccolinis zeker :D
Nee zeker niet, big Americans O-)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:08:
Ik ben ook weer bezig met mijn favoriete onderwerp, een nieuwe keuken.

Frontjes, bladen en alle tekeningen, ik kan ze niet meer zien :p Mijn vrouw is er bedreven in, dus we gaan er wel komen uiteindelijk.

Budget is ~45.000,- voor de keuken, inbouw, leidingwerk, electra, etc. Ik zal binnenkort eens het bijna eindresultaat plaatsen zodat mensen kunnen schieten :+
Ik weet wat je doormaakt... Ik trok het ook zeer slecht :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eens met @Verwijderd hoor. De keuken is een integraal onderdeel van onze leefomgeving. Daar wil je vooral ook kunnen genieten van hoe het eruit ziet. Losse koelkast is leuk voor in de berging, maar ziet er natuurlijk niet uit in een mooie keuken.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:55:
2e koelkast in de bijkeuken is echt een must. Ding staat vol met bier want euh.. bier!
In de bijkeuken helemaal? Dat moet toch zoveel mogelijk onder handbereik liggen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GustavSan schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 03:23:
Jullie meningen mbt een stroompunt in het keukeneiland zijn gewenst. Er is nu vanuit gegaan dat er een Matcall Twist met 2 wcd's komt. Dat is een rond apparaat.

Ik ben onbekend met leveranciers. Welke zijn er zoal en is hier de laatste tijd nog wat mooie innovatie in geweest?

Ik zie bv die pilaren, waarbij zo'n paal uit je werkblad komt, maar dat vind ik persoonlijk niet zo fraai.

We gaan zeer wrs voor een matzwart werkblad, dus een matzwarte oplossing zou goed passen.

Iemand wat suggesties?
Ik vond al die oplossingen matig. Rammelen vrijwel zonder uitzondering. Zij dus zelf voor stopcontacten in een lade gegaan.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zwembroek schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:46:
[...]

Kan een hoger model niet mooier ingebouwd worden? Of is er geen verschil door de stelpoten. Ik vraag dit omdat keukenloods een laag / normaal model heeft afgeraden.
Het kan ook andersom, je kunt met een hoog model in de knoop komen met de lengte van de deur in een hoge kast.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

My-life schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:37:
[...]

Is dat zo? De lengte van je front blijft hetzelfde, ik zie niet hoe een hogere vaatwasser zo een probleem kan opleveren.
De combinatie hoge kasten, lage plint, greeplijsten en ontbreken van Vario scharnieren bij Miele maken het monteren van een XL apparaat in onze keuken een lastig verhaal...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

My-life schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:59:
@MikeyMan Bij een extra lage plint heb je waarschijnlijk een vario schanier nodig, maar dat staat los van de hoogte van je vaatwasser volgens mij. Als je werkblad hoog genoeg is voor een XXL vaatwasser dan wordt die ruimte met een paneeltje opgevuld als je een kleinere vaatwasser monteert.
Ja dat zei ik al. Maar Miele heeft die niet in het assortiment ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

My-life schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:11:
Je zei:

[...]

Dat klopt volgens mij niet. Of je nou een hoge of gewone vaatwasser monteert. De hoogte van de plint en van het front blijven hetzelfde.
Ja dat dacht ik ook, maar er is mij verzekerd dat het echt niet gaat lukken helaas :'(

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wannanoow schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:49:
Wij hebben net een nieuwbouwhuis gekocht en moeten al erg snel de installatietekening voor de keuken aanleveren bij de aannemer. Het voorbehoud financiering is voor die deadline nog niet eens verstreken en ook de opschortende voorwaarden zijn nog niet vervallen. Planning is overigens wel om snel te starten met de bouw, maar de aannemer heeft zich uiteraard aan alle kanten ingedekt en wij zouden dit eigenlijk graag ook doen. We hebben tot nu toe twee offertes gekregen voor een vergelijkbare keuken, maar enkel de tweede wil meegaan in een ontbindende voorwaarde voor als het huis om wat voor reden dan ook niet doorgaat. De eerste heeft echter wel een scherpere offerte. Ik zit nu met drie vragen en ben benieuwd naar jullie mening:
  • Zouden jullie nog iets anders doen qua opstelling/indeling?
  • Is het inderdaad een scherpe offerte of zou ik sowieso nog ergens anders moeten gaan kijken?
  • Kennen jullie misschien een keukenleverancier die ook niet zo moeilijk doet over een mogelijke annulering (onkosten willen we best betalen, maar 30% van de order vinden we wat ver gaan) en ook een wat scherpere offerte zou kunnen doen?
Voor beide vragen geldt dat een leverancier enigszins in de buurt van Nijmegen onze voorkeur heeft.

De keuken ziet er zo uit:
Members only: render vd keuken
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De eerste offerte is op basis van een Hacker Systemat 2035 AV keuken met een composiet werkblad en de volgende apparatuur:

CM836GNB6 Siemens Combioven
EH877LVC1E Siemens Inductie kookplaat
LC97BIP50 Siemens wandschouwkap
SN857X00PE Siemens vaatwasser
KI41RSD30 Siemens koelkast
GI11VAD30 Siemens vrieskast
3FRBLK Quooker PRO3

De totaalprijs van deze offerte inclusief montage is ~€17,5k

De tweede offerte is op basis van vergelijkbare Neff apparatuur (Siemens zou nog duurder worden) en een Tristar keuken met tevens composiet blad. Voor de rest is de opstelling identiek aan de eerste offerte.

De totaalprijs van deze offerte inclusief montage is ~€19k

Beide offertes zijn op basis van nettoprijzen en onderhandelen doen beide leveranciers niet.

Alvast bedankt voor jullie input
Heeft die Tristar keuken dezelfde afmetingen aan alle kanten? Die kan NL op maat gemaakt worden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@wannanoow de vraag is of je met maatwerk wat out of de box kunt gaan, of betere passing kunt krijgen. Anders heeft dat geen meerwaarde natuurlijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je precies in die lades onder de kookplaat neerlegt hé ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GustavSan schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 04:03:
Is er iemand bekend met de Siemens stoomovens? Wij wilden eerst een volledige stoomoven met eronder een bakoven...maar later bedachten we ons dat we liever een combi van stoom/bak willen met de bakoven eronder.

Het was dus deze: CD634GBS1 en deze: HB676GBS1

En dat wordt nu deze: HS636GDS1 en deze: HB676GBS1

Nu is de HS636GDS1 dus een bakoven met stoom. Wat lever ik dan precies in qua functies?

Op de Siemens website kom ik geen duidelijke verschillen tegen, maar zij leggen in positieve zin de nadruk op de dubbele functie (bak en stoom): https://www.siemens-home....ews/Togglebox=1512472887/

Is het een inferieure versie van de volledige stoomoven, of kunnen we er ook gewoon prima groente etc in stomen?
Ik zou sowieso altijd voor een combi apparaat gaan. Groente lukt wel met alleen stoom, maar een stuk vlees, brood of lasagna bijvoorbeeld niet.

Overigens levert Siemens alleen maar interieure versies van het fenomeen stoomoven voor zover mij bekend :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je met een langere pijp een sterkere motor nodig? Alleen bochten beperken de flow toch? Als de lucht in beweging is snap ik niet wat de lengte van de afvoer hierin zou doen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blihi schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:39:
Daarom is het dus goed dat je dit gewoon gaat uitproberen. Wij hebben niet de noodzaak voor twee van zulke grote pannen tegelijk, dus dan is 80cm prima. Maar ik snap dat sommigen die behoefte wel hebben en dan is 90cm of zelfs 6-pits een betere keuze.
6 pits levert je normaal gesproken eerder minder dan meer bruikbare ruimte op.

Mis onze Miele gas op glas plaat nog steeds hoor. 90 cm, vijf pitten met grote in het midden.

Then again, ik heb al twee maanden geen keuken meer :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Normaal gesproken mag je nog een serienummer oid invullen. Geloof nooit dat Siemens daar in trapt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@GeeMoney Afnemen staat er niet, alleen registreren.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Edit .. blijkbaar wel...

[ Voor 93% gewijzigd door MikeyMan op 31-01-2019 20:01 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

arpeggio schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:27:
@MikeyMan Nog even opgezocht: op 16-07-2018 heb ik de cashback aangevraagd en op 26-07-2018 stond het bedrag (EUR 500) op mijn bankrekening.
Tot heden heb ik aan de keukenleverancier nog geen cent betaald...

Ter verduidelijking: een wederzijds getekende offerte staat gelijk aan een koopovereenkomst. Het dient als orderbevestiging. Je hebt het apparaat dus al gekocht. Dat de levering en de betaling op een later moment plaatsvinden, is een ander verhaal. De afspraken daarover staan in de koopovereenkomst.
Bij de koop van een huis gaat het net zo...
Blijf het raar vinden. Je kunt bij wijze van spreken nog wisselen naar een ander apparaat of model.
Ik ken alleen cashback met invoer van serienummer.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:25:
Grrr, we werden er vandaag door de keukenleverancier op gewezen dat de Miele Artline stoomoven geen vaste water aan- en afvoer als optie heeft. Dan moeten we naar de niet Artline uitvoering, maar dan hebben we dus apparaten met grepen terwijl het doel juist was alles greeploos te maken.

Wel typisch dat Miele die optie niet op hun duurste apparaat heeft :(
On the upside, het scheelt je uren in de week wachten tot je deur open is ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die van ons komen ook rond de 120, gezien de vriezer eronder komt.
Vind dat persoonlijk nog aan de lage kant, maar hoger wordt lastig voor anderen. Ben zelf rond de twee meter, dus voor mij prima :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kever678 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:53:
[...]

Snap ik dan de definitie niet? (Lage oven zit laag, hoge oven erboven?)
45 VS 60 cm? Of iets in die orde ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kever678 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:57:
Ah, zou kunnen inderdaad :)

Zelf 2 ovens boven elkaar met hetzelfde formaat (combi oven en stoom oven), in mijn geval is de "hoge oven" gewoon de bovenste.
Ja ik ben er sowieso geen fan van. Liever naast elkaar.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kever678 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:02:
[...]

Snap ik, heeft mijn voorkeur ook. Wij hebben (krijgen) 3 hoge kasten naast elkaar: koelkast/vriezer combi, 2 ovens boven elkaar en hiernaast een vaatwasser op hoogte. Moeten de vaatwasser verplaatsen als we de ovens naast elkaar willen, de vrouw werd hier echter heel blij van.

Vaatwasser wordt ook meer gebruikt dan de ovens dus ik vond het prima.
Daarom hadden we in de vorige keuken ook twee ovens en een koffieapparaat naast elkaar... Puur een design ding.

Blijf overigens een vaatwasser op hoogte ook vreemd vinden ogen, maar dat heeft uiteraard wel zo zijn voordelen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan zo gauw niet terug vinden hoe groot dat eiland wordt, maar is iets kleiner geen optie dan?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GeeMoney schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:54:
[...]

We moeten het probleem niet om gaan draaien natuurlijk :9 :*)

@Mokum80 poetsen zelf red je niet, dan komen ze het waarschijnlijk polijsten. Maar dat kan ook bij de meeste composiet bladen.
Tsja, als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat ;)

Als 20cm het verschil maakt tussen een blad naar wens en een naad is het de overweging waard.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 02-02-2019 10:23 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Den_S85 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:52:
[...]

Dat is nogal een persoonlijke opvatting die je hier als feit neerlegt.

Een (schier-)eiland biedt een bak aan extra werkblad ruimte, het is zeer persoonlijk of je daar behoefte aan hebt of niet.
De praktijk leert dat er vaak meer behoefte dan ruimte is voor een eiland :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op basis van de tekening vind ik het inderdaad wat aan de krappe kant voor een eiland. De opstelling zoals weergegeven zou ik persoonlijk aanhouden hierin.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kapitein Merijn schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:07:
[...]

Keuken naar achter verplaatsen!
Daar kan je echt een mooie leefkeuken realiseren zonder concessies te moeten doen.
Nou, de concessie zou kunnen zijn dat je dan geen woonkamer meer hebt ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@woekele dit is de hoofd entree van je huis? Dus iedereen moet hierlangs om bij de woonkamer te komen? Dan zou dit niet echt mijn voorkeur genieten. De doorgangen zijn vrij krap, en je struikelt als het ware gelijk over het eiland.

Zou er dan eerder voor kiezen om de keuken naar achteren te brengen en de eettafel daar neer te zetten. Stuk minder massief dan een eiland.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

woekele schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:47:
Ja, goede feedback. De keuken naar achteren brengen zal ik nog eens 'in de groep' gooien hier. We moeten er wel rekening mee houden dat de laatste 3 meter voor de achterpui een vide bevat. Dus daar is het 6 meter hoog. Maar op zich maakt dat niet zoveel uit voor een keuken denk ik. Hoogstens hoe we de afuizgkap/verlichting gaan ophangen.
Je ziet tegenwoordig wel vaker wat industriële oplossingen met hoge plafonds. Recirculatie afzuigkap met lange staalkabels. Of natuurlijk een afzuiging in het blad. Kan best gaaf worden met zo'n vide. Maar weet niet welke stijl jullie willen natuurlijk. Met een landelijke uitstraling wordt dat wat lastiger ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FrankSpin schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:44:
Inmiddels ook de offerte ontvangen voor de bijkeuken.

Uitvoering in dezelfde stijl als de kastenwand in de keuken. In de bijkeuken ruimte voor koeler en vriezer. Kast voor stofzuiger en strijkplank, servieskast/ voorraadkast en een kast voor wasmachine en de droger.

[Afbeelding]

Specificatie:
Type front fineerdeur Aries Eiken geborsteld
Plint Eiken geborsteld
Passtuk 3x234 cm.
Hoge kast 60x234 cm., t.b.v. koeler/vriezer
Koeler Bosch KIR31SD30 nis 102
Vriezer Bosch GIN31AC30 nis 102
Hoge kast 55x234 cm., met bovenin legplanken
Hoge kast 55x234 cm., met legplanken
Hoge kast 70x234 cm., t.b.v. wasmachine/droger
Passtuk 4x234 cm.

Het totaal van bovengenoemde bedraagt € 4.500,00 incl. 21% B.T.W.
Tsjah, voor een bijkeuken zou ik persoonlijk lekker naar IKEA gaan. Ben je voor minder dan de helft klaar. Vind het voor vier kasten sowieso wel aan de prijs.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FrankSpin schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:14:
@MikeyMan @sanvv78 @PaT

Dank voor jullie reacties. Mijn eerste indruk was ook wel dat dit redelijk aan de prijs is.

Het klopt dat je natuurlijk ook voor je bijkeuken kan kijken naar keuken van ikea. Denk ik het verschil als je de bijkeuken als verlengstuk van je keuken ziet, of als een aparte ruimte.

Bij ons wordt de bijkeuken en de keuken straks gescheiden door een deur met glas Zie het daarom graag in de zelfde stijl als de keuken.

Ik denk dat groot deel van de prijs ook te maken heeft met het maatwerk onderdeel van de kasten. 72 diep i.p.v. van de standaard 60cm. En paar afwijkende breedtes van 55 en 70cm.

Voor de apparatuur kom ik bij keukenloods uit op 1500.
Dat is uiteraard een prima afweging. Maar 3000 euro voor vier hoge kasten slaat echt nergens op... Daar moet echt de helft vanaf. Zeker als je bij dezelfde toko ook nog je complete keuken hebt aangeschaft.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

carpebios schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:24:
Vandaag is onze keuken geplaatst. Doordat we wat werkzaamheden hebben geschrapt (omdat ik die extreem duur vond) is de afwerking van de kasten aan de zijkanten vervallen en hebben we besloten om de kasten helemaal tegen de muur te laten beginnen (3cm ruimte ertussen voor de deur goed te openen), maar zitten we met een lelijke muur, waar nog een servieskast zou kunnen komen. De maat van 60cm breed wordt dan 58cm breed en zo'n 220cm hoog. Nu heb ik gevraagd wat zo'n extra kast kost, wat neer zou komen op een 1480 euro. Is dat niet wat veel voor een houten kast? Helaas weet ik geen merk om het online te zoeken.

[Afbeelding: Keukenkasten]
En 2cm van het koofje af tikken is geen optie? Dan kan er gewoon een 60cm kast in toch?
Desnoods ff een nieuwe koof maken daar.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

carpebios schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:37:
Dat is geen koof, maar een betonnen wand die gestuukt is, dat kan dus helaas niet.
Och, kan niet... Ff de diamant schijf erop en je bent er zo. Alternatief is een maatwerk kast, die altijd duurder zijn natuurlijk. Of de achterwand afwerken en een paar planken ophangen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:07:
[...]

Ok :) heb ook prijsaanvraag gedaan bij 123werkbladen, daar hebben ze dezelfde, eens kijken wat daar uit komt. Als het verschil niet zo groot is, dan doen we het gewoon via de keukenboer.
Apparaten gaan we wel wat aan doen, voor hetzelfde geldt kan er ook Siemens/Bosch etc. erin, dus daar kunnen we nog wel wat van maken.

Had de offerte ook nog voorgelegd aan kuechentreffdordrecht.nl, die kwamen vrij snel terug met wij kunnen dit voor 12.500, er was wel nu een actie voor gratis montage, anders kwam er ook 1375 bij. Dan zouden ze iets van 900 euro goedkoper zijn, echter hadden ze er wel een ander graniet werkblad instaan (Dekker graniet Evora Granite 12 mm zonder randafwerking, Gambia Black Gepolijst)

Edit: 123werkbladen komt met een prijs van 1.695,00 dat is nogal een verschil, bijna 50% goedkoper.
Vraag je wel af of dit bedragen zijn waarvoor je bij beschadigingen tussen twee partijen in wilt zitten.
Had zelf ook een offerte voor het blad die fors afweek van de keukenhandel. Echter; wilde echt geen risico lopen met de montage etc.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinusz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:47:
[...]

Hoe bedoel je precies tussen 2 partijen inzitten?
Het liefst bestel ik alles gewoon bij de keukenboer, maar ik laat mij niet piepelen door 2x te veel te betalen voor een werkblad. Ik zou niet weten hoe zij kunnen verantwoorden dat hetzelfde blad bij hen 1500 euro duurder moet zijn :? dus dat wordt onderhandelen met ze, ze mogen best wat verdienen, maar gewoon zo 1500 euro op een keukenblad pakken vind ik wat overdreven 8)7
Partij A plaatst keuken, partij B plaatst blad.
Je constateert een beschadiging, en nu?

Natuurlijk moet je er het beste uit kunnen halen, maar ik zou hier wel voorzichtig mee zijn.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shunt schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:12:
[...]

Kijk ook eens bij reddykeukens, daar hebben wij bijna de keuken gekocht. Vrij zeker dat we daar ook een goede ervaring zouden hebben gehad. Maar uiteindelijk was de eigenaar van dat filiaal ziek voor een periode bij ons waardoor we binnen onze tijd het niet gingen redden om daar op te wachten.

Heb mijn laatste keuken uiteindelijk bij ASWA gekocht en volgens mij zit daar ook een winkel van bij jou in de buurt. Mijn ervaring is er super geweest van tekenen tot installatie en onderhoud!
Wait what? De eigenaar is ziek dus alles ligt stil?
Wekt niet heel veel vertrouwen m.b.t. continuïteit...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

weertenaar schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:52:
Ik heb onlangs onderstaande keuken aangeschaft via een veiling. Het is qua indeling en afwerking precies wat ik zocht.
Kasten zijn RAL9010 voorzien van glasafdekplaat en alle apparatuur is van Siemens (IQ500/700) Plaatsen ga ik zelf doen. Composiet blad in de kleur Stonegrey RAL7030

[Afbeelding]

Ik kon alleen niet vinden wat de oorspronkelijke leverancier/fabrikant van de keuken was, iemand hier een idee over? Op basis van deze vage beschrijving? :)

Wat doen jullie trouwens met stopcontacten en een eiland? Zijkant, inschuiftoren, of nog andere opties?
Ik krijg ze in de lades :)

De vloer ligt er vandaag goeddeels in keuken wordt morgen geleverd als het goed is, en dan kunnen we zachtjes aan weer naar de begane grond verhuizen :)

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 22-02-2019 11:03 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

weertenaar schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:20:
[...]

Dat is een elegante oplossing en helemaal uit het zicht, maar als ik sta te mixen oid, moet wel de la open staan.... ik jouw ervaringen even af :)
Nou, open... Het snoertje moet erlangs kunnen, het is niet dat ie wijd open moet staan natuurlijk.
Pagina: 1 2 ... 8

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1