Onlangs een eerste bezoek gebracht aan een lokale keukenzaak (niet DMG) voor onze nieuwbouwwoning. Er is geen projectleverancier voor de keuken.
Wensen
-Eiland met kastenwand, barretje, grote vriezer, grote koelkast, werkveld afzuiging, geen inbouw koffiezet apparaat maar wel ruimte los apparaat. Aangezien we geen gasaansluiting hebben, wordt het inductie.
Aanbod
Keukenleverancier kwam met het volgende:
We vinden het een mooi ontwerp, al is de ruimte naast het houten barretje en de gootsteen wel heel beperkt en haalt ook de strakheid van het eiland weg.
Mogelijk dan een barretje welke parallel loopt aan het eiland. Maar hebben jullie nog andere suggesties? Hebben jullie nog verdere opmerkingen of ideeën?
Kasten zijn waarschijnlijk van het merk Punto (Rotpunkt).
- 4x hoge kast
- 3x lade kast 90cm
- 1x lade kast 60cm met binnenlade
- 5x kast 60 cmt
Blad keramiek, bij rand verdikt tot 5cm.
- Grote blad 3.00 x 1.2m
- Grote blad 0.9 x 0.6m
- Doeco eenhendelkraan
- Stopcontact
Apparatuur
- Siemens HM876G0B6
- Siemens HS858GXB6
- Lieberr IKBP 3520-20
- Lieber SIGN 3524-20
- AEG FSE63700P
- ATAG HIDD8471LV
De keuken worden gemonteerd, inclusief omtimmering en koof en verlichting (led) voor € 25.500,-. Dit vinden wij zelf te hoog en zit naar ons gevoel ook nog zeker ruimte.
Ze kwamen met Lieberr koelkasten/vriezer, want dat was goedkoper. Kijk ik op internet schrik ik van deze prijzen, met Siemens zal dit substantieel schelen. Ook over de ATAG inductie met afzuiging twijfelen wij nog, puur omdat het ATAG is. Etna komt er niet meer in! Al begrijp ik dat ATAG wel het luxe deel is van Etna/Pelgrim/Atag. Hoe is jullie ervaring met ATAG?
Eigen vergelijking
Ik heb uiteraard via internet ook wat prijzen bekeken.
Apparatuur ((SIEMENS KI81RAD30, SIEMENS GI81NAC30 , SIEMENS SN858D05TE, SIEMENS EX877LX33E, de rest hetzelfde) alles Siemens (opgevraagd bij 123):
Apparatuur 7.5k
Blad (opgevraagd): 3.5k
Kasten (gebaseerd op Hacker Systemat, online tool) 7.5 K
Geeft een totaal van 18.5K excl. montage.
Is 21K inclusief montage en spotjes en betimmering een meer realistische prijs? Al beschouw ik Punto als B merk t.o.v. systemat.
Al zie ik vergelijkbare keukens (ontwerp) voorbij komen voor 15K(
Siematic s3, met Atag apparatuur excl. koof en verlichting). @
Leon-1985