• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03 13:02
Matched: siematic
Sen schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:00:
[...]

Bij CVT heb ik toevallig de laatste keer mijn keuken gekocht en daar kon de laatste keer 2 jaar geleden nog wel 30% van de eerste offerte prijs

Verder prima zaak en ik ga er zaterdag ook weer naar toe voor mijn nieuwe keuken.

En CVT hoeft niet uit de zelfde fabriek te verkopen want deze is dealer van NEXT125, siematic en bulthaup.

De eigenmerk keuken zal wel uit de zelfde fabriek komen ja.
Wij zijn in de winkel in Breda geweest vorige week, toen hadden ze een 25% kortings actie op eigen CVT huismerk keukens. Die liep gisteren af, maar er moet dus minimaal 25% af kunnen van hun eerste prijs lijkt me ook.

Misschien een tip voor jou zaterdag :)

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:23
Sen schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:13:
Helaas ben ik weer terug in de keukenjacht en kan mijn maanden lange zoektocht weer beginnen voor een nieuwe keuken. De oude keuken staat er pas 2 jaar maar we gaan weer verhuizen.

In het huidige huis hebben wij een siematic keuken en daar ben ik super tevreden over maar daar de nieuwe keuken 2x zo groot word en ik niet 2x siematic keuken wil betalen zoek ik een keukenmerk wat goedkoper is de naam niet heeft en toch ongeveer het zelfde design van de greeploos met greep zoals op de foto.

[afbeelding]

Dus weet iemand merken die ook zo'n greep hebben maar betaalbaar zijn?'

ik heb zo'n soort greep bij kvik tinta wel gezien maar dat zag er net iets te goedkoop uit.
Beda heeft zoiets, al betwijfel ik dat je daarmee goedkoper uit bent. Ligt erg aan de afwerking van de deur. Kwaliteit is wel fantastisch goed.

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-03 21:49
*snip*Laat het dan ook rusten.

Nogmaals @Praised . Alles wat keukenverkopers zelf verkopen verandert spontaan in goud, al dan niet onder een andere (huismerk)naam wat zogezegd te vergelijken zou zijn met een Siematic keuken. Trap er niet in want al die 'huismerken' zijn gewoon bestaande (vermonde) merken met hier en daar eventueel een kleine aanpassing. Zaken met huismerkkeukens hebben wat te verbergen is mijn mening. Pronorm kan best goed zijn, maar ik zou het niet vertrouwen. Ben geen expert maar waarom per se Pronorm kiezen als er ook nog zoveel andere merken zijn waarvan je weet dat het gewoon prima is? Zoals Schuller, Rotpunkt, Tristar, Schmidt, Schoder, of Ballerina. De keukenbranche is al zo ondoorzichtig, kies dan gewoon voor een bewezen goed merk wat je veelal ziet terugkomen bij kleine lokale keukenzaakjes. Deze gaan je echt geen bagger rommel verkopen want zij moeten het vooral van de mond-op-mond reclames hebben. Toeval wil dat al deze merken niet te verkrijgen zijn bij een winkel die binding heeft met de DMG. Dit is mijn volledig onafhankelijke mening. Doe er mee wat je wilt maar ik zou niet teveel luisteren naar @Ice82 en @Shunt lijkt er ook hetzelfde over te denken. Zoals @MikeyMan al zegt uiteindelijk is het allemaal spaanplaat als je het plat slaat 8)7 Kijk vooral naar het hang- en sluitwerk, de dikte van het materiaal (de stevigheid) en de afwerking. Wij waren bijvoorbeeld erg gecharmeerd van het donkere glas wat Rotpunkt in zijn lades toepast. Owja en luister vooral naar je gevoel. Dat is misschien wel het belangrijkste in deze branche. ;) Die 3k kan je btw ook niet negeren, dat is veel geld. Veel succes. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2018 09:30 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29

Shunt

Boe

wantsome schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:24:
*snip* niet op doorgaan.

Nogmaals @Praised . Alles wat keukenverkopers zelf verkopen verandert spontaan in goud, al dan niet onder een andere (huismerk)naam wat zogezegd te vergelijken zou zijn met een Siematic keuken. Trap er niet in want al die 'huismerken' zijn gewoon bestaande (vermonde) merken met hier en daar eventueel een kleine aanpassing. Zaken met huismerkkeukens hebben wat te verbergen is mijn mening.
Ook kleine jongens verkopen hun "huismerk" (want dat hoeft helemaal geen rebrand te zijn ;) ) alsof het Jezus zijn tweede komst is.
Pronorm kan best goed zijn, maar ik zou het niet vertrouwen. Ben geen expert maar waarom per se Pronorm kiezen als er ook nog zoveel andere merken zijn waarvan je weet dat het gewoon prima is? Zoals Schuller, Rotpunkt, Tristar, Schmidt, Schoder, of Ballerina. De keukenbranche is al zo ondoorzichtig, kies dan gewoon voor een bewezen goed merk wat je veelal ziet terugkomen bij kleine lokale keukenzaakjes. Deze gaan je echt geen bagger rommel verkopen want zij moeten het vooral van de mond-op-mond reclames hebben.
Nogmaals er zijn zat kleine keukenboeren die een slechte reputatie hebben of rotzooi verkopen. Want die moeten ook gewoon mee gaan in wat de kopende partij wil. Er zijn meer dan genoeg keuken merken die slecht leveren (vaak defecten) slechte afwerkingskwaliteit hebben (vooral in het lagere segment). Dan kan je bij een kleine toko kopen maar dan krijg je niet gelijk een betere keuken als bij een prijs vechter (of hij nu bij de DMG hoort of niet). Rommel blijft rommel goed spul blijft goed spul wie het ook verkoopt.

Maar naast dat DMG een belang heeft in Pronorm wat is nu exact het probleem met Pronorm? Weet je trouwens wel dat er ook een groot deel van de blad leveranciers van DMG is of in ieders geval dat de DMG er een belang in heeft? Moet je dan ook die bladen niet willen kopen?

Ga jij ook niet kijken bij een winkel van montel omdat de heer mandenmakers daar in zit?

Als jij de moeite gedaan zou hebben om terug te lezen dan zal je zien dat de DMG discusie hier vaak gehouden is en ik ook origineel extreem fel anti DMG was ik wou er net zoals jij niets mee te maken hebben.

Maar na ondertussen zelf 2 keukens te hebben gekocht en samen met vrienden en bekende nog een stuk of 6 te hebben gekocht kan ik simpelweg zeggen dat in de keuken branche zonder de heer mandenmakers zaken doen nagenoeg onmogelijk is.
Toeval wil dat al deze merken niet te verkrijgen zijn bij een winkel die binding heeft met de DMG. Dit is mijn volledig onafhankelijke mening. Doe er mee wat je wilt maar ik zou niet teveel luisteren naar @Ice82 en @Shunt lijkt er ook hetzelfde over te denken.
Hoe denk ik er het zelfde over?
Ik verafschuw de praktijken van de meeste DMG winkels, ik heb in dit topic niet veel lovende woorden gehad over DMG en waar zij voor staan.
Maar jij trekt alles over een kam alles is binair of slecht of goed. Echter is de wereld niet zo simpel.

Neem nu bijvoorbeeld Nuva, zij zijn geen DMG formule. Toch verkopen zij veel DMG spullen. Dit komt omdat zij alles inkopen (in ieders geval veel) bij DMG. De monteurs rijden in VW busjes van van mossel auto's.
Zij verkopen echter ook niet DMG keukens en merken.
Zoals @MikeyMan al zegt uiteindelijk is het allemaal spaanplaat als je het plat slaat 8)7 Kijk vooral naar het hang- en sluitwerk, de dikte van het materiaal (de stevigheid) en de afwerking. Wij waren bijvoorbeeld erg gecharmeerd van het donkere glas wat Rotpunkt in zijn lades toepast. Owja en luister vooral naar je gevoel. Dat is misschien wel het belangrijkste in deze branche. ;) Die 3k kan je btw ook niet negeren, dat is veel geld. Veel succes. :)
De laatste twee zinnen zijn de twee belangrijkste, prijs en gevoel. Als je de goedkoopste keuken kunt krijgen bij een toko waar je met een knoop in je maag de deur uit gaat kun je wellicht beter gaan voor de keuken die een paar honderd euro duurder is.

[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2018 09:31 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-02 16:38
Leon-1985 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:31:
Vandaag getekend voor onze nieuwe keuken. Het is een Siematic S3 met de volgende apparatuur:

ATAG koelkast 178cm KD22178A
ATAG Combi oven CX4511D
ATAG Combi stoom CS4511D
ATAG inductie 80cm HI8271S
NOVY plafondunit 6830
Miele vaatwasser G4981SCVI
Quooker 3 in 1 PRO3FSCHR

Het heeft een kastenwand bestaande uit 4 kasten van 600 breed en 600 diep en aangrenzend een kast met twee lades voor het koffieapparaat. Deze is 900 breed en 600 diep.

Het eiland is 3000x1000 en is net als de koffiekast voorzien van een composiet blad. Aan de werk kant zitten 2x2 laden van 1200 en daartussen de vaatwasser. Aan de kant waarvan de afbeelding is genomen zitten kasten.2x1200 en 1x600.

De opstelling op de afbeelding klopt nog niet helemaal want de koof met afzuiging doen we langer. Ook weten we nog niet precies hoe breed de ombouw tussen de koffietafel en de hoge kast wordt. Ook is het eiland wit maar door de beperkte rendering lijkt deze grijzig.

Totaal betalen we voor deze keuken inclusief montage 15500 euro. Het is een flink bedrag maar we zijn wel tevreden met wat we daarvoor krijgen.

[Afbeelding]

Ik heb verschillende bedrijven benaderd en Gerwens Küchen uit Duitsland had de scherpste prijs en gaf een goed gevoel
Het bouwbedrijf gaat de ombouw van onze keuken van de post hierboven volgende week maken. Zoals jullie kunnen zien, hebben we aan de rechterkant van de kastenwand een ladeblok van 90cm breed. Hierop komt hetzelfde composiet blad als het eiland en het gaat dienen als "koffiecorner". zoals jullie in de tekening hieronder kunnen zien hebben we nog een heel stuk over naar de muur. Om geen gat te krijgen laten we de ombouw helemaal doorlopen. Het lijkt ons mooi om links van de kastenwand dan ook een nis te maken.

Heeft iemand dat ook zo uitgevoerd zoals wij het willen en daar misschien een foto van? Op internet kom ik helaas niets tegen wat op de situatie lijkt. We hebben al elektra voorbereid zodat we net als in de rechter nis een spotje te kunnen plaatsen. Wel denk ik dat het voor de rust mooier zal zijn als de nieuwe nis niet 90cm breed zal worden maar wat smaller.

Alle tips zijn welkom!

Leon

Keuken-wand

Keuken_boven

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:05
De afbeeldingen zijn bij mij ontzettend klein en niet te openen in groter formaat.
Ik ben namelijk erg benieuwd aangezien wij binnen 2 maanden onze keuken uit gaan werken en ook "bij een Siematic keuken ontwerper" een afspraak hebben. Wij zullen ook gaan werken met een nis op de lange zijde oa. voor het koffiezetapparaat maar daarnaast hoge kasten. Ik wil ze eigenlijk tot het plafond maar dat lijkt niet te kunnen. Dus dan moet er iets omheen gebouwd worden. Dat lijk ik uit jou verhaal ook op te maken dus ben benieuwd.

• Leon-1985
AlexSaxoMusic schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:07:
[...]

De afbeeldingen zijn bij mij ontzettend klein en niet te openen in groter formaat.
Ik ben namelijk erg benieuwd aangezien wij binnen 2 maanden onze keuken uit gaan werken en ook "bij een Siematic keuken ontwerper" een afspraak hebben. Wij zullen ook gaan werken met een nis op de lange zijde oa. voor het koffiezetapparaat maar daarnaast hoge kasten. Ik wil ze eigenlijk tot het plafond maar dat lijkt niet te kunnen. Dus dan moet er iets omheen gebouwd worden. Dat lijk ik uit jou verhaal ook op te maken dus ben benieuwd.
Vast iets mis gegaan met het posten van de afbeeldingen, hier nog een keer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nu7BqBWWEvMxtE30mN3iSKZK/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dyD0YeApGwjpRLbWebxORIZK/thumb.jpg

Het voordeel van een Siematic keuken vond ik dat je de offerte eenvoudig bij verschillende zaken neer kon leggen doordat de specificaties overal hetzelfde zijn.

• Shunt

Shunt

Boe

PaT schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

Nou, dat heb ik destijds dus helemaal niet mee gekregen. Geen keukenzaak over gehoord. Jammer.
Mijn moeder had zeventien jaar geleden een keuken gekocht bij cvt en dat was ook een folie frontje. Dat zit er nu nogsteeds perfect op en het is hier een rauwdouwers huishouden. Zelfs na herhaaldelijk lekkages en andere vocht problemen zien de frontjes er nog als nieuw uit. De kastjes is een ander verhaal (met name waar de lekkage was)

De ene folie deur is de ander niet. En tulp tja dat is altijd een beetje een uit de hoogte doen toko geweest. Hun keukens zijn echt zeker te vergelijken met next en siematic volgens de verkoper en alles is zo veel malen beter als x en y maar als het puntje bij paaltje komt is het gewoon een mooie middensegment keuken waar in de kast net wat meer aanpasmogelijkjeden zijn als bij de gemiddelde keukenboer.

Game PC

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-03 18:42
My-life schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:08:
[...]

Door dat contract kun jij niet meer naar een concurrent. Voor elke wijziging die je wilt kan deze leverancier dus in princiepe vragen wat hij wil, je kunt toch niet meer weg.
Klopt. Daarom is het van belang je goed te voelen bij een leverancier en er vertrouwen in te hebben dat het project tot een goed einde komt. Dat is waarom ik het zo belangrijk vind dat men direct met een goede prijs komt en niet eerst te hoog inzet waarna je moet onderhandelen. Dat geeft mij geen vertrouwen dat eventuele wijzigingen ook tegen een redelijke prijs gaan.

De projectleverancier snapte dat duidelijk niet. De offerte die bij het huis kwam was 9,000 euro voor een compacte Siematic keuken. De offerte van een nieuw ontwerp kwam op 24,000 (en ze waren een stuk werkblad "vergeten" op de offerte), terwijl deze niet twee keer zo groot was. Daar had ik dus geen vertrouwen in. Het vergeten stuk werkblad kan een bewuste truc zijn, of een slordigheid. In beide gevallen geen reclame. Het kwam op mij over alsof het ze niets kon schelen.

De leverancier waarmee we in zee willen gaan kwam direct met een prijs die ik kon verklaren aan de hand van internet bronnen. Zo zijn de kasten bij een internetleverancier te krijgen voor 7,300 euro. De apparatuur kost via internet 5,500 euro. Een werkblad van 310x117 met spoelbak zo'n 3,000 euro, voor het maken van een installatieschema betaal je zo'n 350 euro en de installatie is geoffreerd op 800 euro. Al deze prijzen zijn natuurlijk inclusief marge voor de betreffende bedrijven.

De prijs die de keukenzaak in ons geval dus rekent voor al het verkoopwerk, de tekeningen, de begeleiding van het traject etc. is zo'n 1200 euro. Dat is mijns inziens meer dan redelijk en ik betaal graag voor de zekerheid dat de keuken in goede handen is (hoewel je dat natuurlijk altijd pas achteraf zeker weet).

Maar, uiteindelijk is het allemaal een kwestie van vertrouwen.
Staat je niet blind op een leiding. Het aanpassen van perilex 2 naar 3 om maar iets te noemen steld niet veel meer voor dan een andere kookgroep in de meterkast zetten. Natuurlijk is het handig om gelijk goed te laten doen, maar als het aangepast moet worden is dat ook geen probleem.
Ja en nee. Natuurlijk kun je 2 naar 3 uitbreiden, mits de meterkast voorzien is van 3x25A in plaats van 1x35A. Daar moet je dus wel al over nadenken. Een andere kookgroep kost enkele honderden euro's, nog los van het feit dat je dan wellicht bij de hoofdzekeringen moet werken en dan de verzegeling verbroken wordt. Zelf alles conform NEN1010 aanleggen is wel te doen, maar een hoop werk dat ik liever nu laat doen dan dat ik het later zelf moet doen.

Ik heb meerdere keren zelf keukens gezet. Drie keer een IKEA keuken. Zelf het ontwerp maken, zelf de kastjes in elkaar schroeven, zelf alles plaatsen, stellen en afwerken. Leuk, maar veel werk. Een keer een Hornbach keuken. Dat is minder werk omdat het ontwerp voor je gedaan wordt en ook de kasten al in elkaar staan. Deze keer willen we het graag laten doen...

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 3 strings, totaal 12600 Wp, 15 kWh thuisaccu

• DrogeR
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06-2024
My-life schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:36:
@DrogeR Bij Ekelhof verkopen ze ook Balerina en dus niet allern Schuller.
Ja, en Siematic, Poggenpohl en Valcucine. Maar ook twee soorten Schuller keukens, waarvan ze er niet eentje Schuller willen noemen, en daar ging het mij om.

[ Voor 3% gewijzigd door DrogeR op 17-11-2018 23:01 ]

• DutchChelsea
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb voor keuken twee offertes laten maken. Zelfde lay-out, zelfde apparatuur. Enige verschil: offerte 1 is met Siematic, de andere met Beckermann. Kan iemand me vertellen of (en zo ja: hoeveel) kwaliteitsverschil er tussen die twee zit?
(Of: kan iemand me uitleggen of er een snelle zoekfunctie is op dit forum voor een dergelijke zodat ik het zelf kan vinden en er geen anderen mee hoef lastig te vallen)

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-04 12:22
Gisteren getekend voor een keuken bij Aswa Helmond. We waren heel blij met de verkoper daar.
Nam alle tijd voor ons en gaf erg goed advies.

Het is een witte greeploze Siematic (S2) keuken geworden met siemens apparatuur (oa stoomoven en inductie met ingebouwde afzuiging) en een 75cm diep licht grijs-bruinig composiet aanrechtblad.

Nu wil ik een 3D tekening gaan maken om te bepalen wat we met kleuren / tegels etc gaan doen.

Iemand een goede tip wat voor software hiervoor het best geschikt is?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Artifax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-03 09:29
Maverick! schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:38:
Gisteren getekend voor een keuken bij Aswa Helmond. We waren heel blij met de verkoper daar.
Nam alle tijd voor ons en gaf erg goed advies.

Het is een witte greeploze Siematic (S2) keuken geworden met siemens apparatuur (oa stoomoven en inductie met ingebouwde afzuiging) en een 75cm diep licht grijs-bruinig composiet aanrechtblad.

Nu wil ik een 3D tekening gaan maken om te bepalen wat we met kleuren / tegels etc gaan doen.

Iemand een goede tip wat voor software hiervoor het best geschikt is?
Zou ik mogen vragen wat je hiervoor gaat betalen? En wat voor opstelling heb jij gekozen? Wij hebben ons oog ook op de Siematic S2 laten vallen maar ik vind het moeilijk om vergelijkingsmateriaal te vergaren. :)

• Ronster
Artifax schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:13:
[...]

Zou ik mogen vragen wat je hiervoor gaat betalen? En wat voor opstelling heb jij gekozen? Wij hebben ons oog ook op de Siematic S2 laten vallen maar ik vind het moeilijk om vergelijkingsmateriaal te vergaren. :)
Ja hoor, dat mag :)
Ik heb de offerte niet bij de hand, maar het composiet aanrechtblad (6 cm dik) wordt 4 meter, 75 cm diep.
Dan links en rechts een blok van 1.20 met lades. Daar tussenin een kastje met dubbele deuren met een grote spoelbak (waar blad overheen valt) incl quooker met 3L reservoir en een vaatwasser.
Tegen de achterwand een 2.30 hoog 2-deurs meubel met ingebouwde koelkast rechts en links een stoomoven in het midden, vriezer met 4 lades onder, opslagruimte boven.
Grote inductieplaat (precieze afmeting weet ik zo even niet) met ingebouwde afzuiging.
Alle apparatuur is van het hogere Siemens segment.
Totaalprijs incl installatie (muv aanleggen electriciteit, gas aflsuiten, gat boren voor afzuiging en aanleggen water) is 18.900 euro.

In het midden van het aanrecht is een buitenraam. Aan weerszijde komt een robuuste blinde boomstam wandplank met ingebouwde verlichting.

Ik denk dat je in Duitsland wel een stukje voordeliger voor Siematic kan shoppen, maar wij waren zo blij met het goede advies en bemiddeling (mijn vrouw en ik hadden nogal een andere mening :P ), dat we, ook al wonen tegen de Duitse grens, Aswa deze opdracht gunde.

• Ronster
koendio schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:51:
zaterdag ook een keuken gekocht bij aswa helmond (hebben die dag goede zaken gedaan zo te lezen). Waren eerder al uitstekend geholpen en kwamen qua prijs net iets boven een concurrent (keukenloods). Wel met een iets ander blad (zelfde materiaal, andere leverancier). Omdat de verkoper van aswa ons bij de orientatie ook al erg goed had geholpen, was de gunfactor ook hier zeker wel een belangrijk punt.
Uiteindelijk is het een pronorm keuken geworden, mat-zwart, met 6cm dik composiet keukenblad (wat donker van kleur). Keuken bestaat uit een kookeiland (308x100) met daarin een bora bfiu, vaatwasser en spoelbak met quooker combi+. Ook komt er nog een kastenwand met oven (met pyrolyse), combi-oven, koelkast (1 volledige kast) en een aparte diepvries. In een hoek van de keuken wordt nog een soort van koffie-corner gemaakt; er komt daar 1 kastje (90 breed) waarop hetzelfde keukenblad komt (alleen dan 2cm). Op het kastje komt dan het koffiezetapparaat. Apparatuur is siemens studioline.
Heb er nu al zin in, moeten alleen waarschijnlijk nog tot maart 2020 wachten...
Grappig, dan hebben we elkaar wellicht gezien.
Ben er van 9 tot 12:30 geweest :)

Ik ging in eerste instantie ook voor Silverline/Pronorm. Dit was 'maar' 3000 goedkoper dan Siematic, dus toch voor Siematic gegaan. Alhoewel Pronorm prima kwaliteit is.

Om een bepaalde reden voor Bora gekozen?
Onze adviseur raadde ons de Siemens inductie aan.

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:36
Maverick! schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:57:
[...]

Grappig, dan hebben we elkaar wellicht gezien.
Ben er van 9 tot 12:30 geweest :)

Ik ging in eerste instantie ook voor Silverline/Pronorm. Dit was 'maar' 3000 goedkoper dan Siematic, dus toch voor Siematic gegaan. Alhoewel Pronorm prima kwaliteit is.

Om een bepaalde reden voor Bora gekozen?
Onze adviseur raadde ons de Siemens inductie aan.
ik was er om 1430, dus tenzij jij heel veel koffie hebt gedronken, dan waren we niet gelijktijdig in de winkel.
Bij Aswa werd ons ook Siemens aangeraden. Daarna zijn we nog bij Nuva keukens (tilburg) en keukenloods geweest, welke beide weer bora aanraadden. We hebben ze naast elkaar gezien en qua werking zullen ze niet veel voor elkaar onderdoen. Qua looks vinden wij de bora (wel de bfiu, met koppelbare zones, heeft iets anders/makkelijkere bediening) wel een stuk mooier dan de Siemens.
Het mat-zwarte was volgens mij nog alleen beschikbaar bij pronorm, naar andere merken hebben wij dan ook niet gekeken.
veel plezier met je keuken!

• Ronster
Kapitein Merijn schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:32:
[...]

Van wat voor materiaal zijn de fronten?
Ik vind het ontzettend veel geld voor 2 ladekasten, een spoelkast met deurtjes, 1 vaatwasserdeur en 2 hoge kasten.
Kunststof.
Siematic is topkwaliteit, maar inderdaad ook erg prijzig. Je betaalt ook veel voor de naam.
Dus wellicht niet de beste prijs/kwliteit verhouding die je kan vinden.
Bv. Pronorm schijnt prima te zijn en is een stuk goedkoper. Feit is wel dat Siematic een stuk zwaarder is (wat niet per definitie beter betekent) en het is aan de binnenkant wat netter afgewerkt.
Wij vonden het die 3000 euri extra waard. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-03 17:47
Maverick! schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:41:
[...]

Kunststof.
Siematic is topkwaliteit, maar inderdaad ook erg prijzig. Je betaalt ook veel voor de naam.
Dus wellicht niet de beste prijs/kwliteit verhouding die je kan vinden.
Bv. Pronorm schijnt prima te zijn en is een stuk goedkoper. Feit is wel dat Siematic een stuk zwaarder is (wat niet per definitie beter betekent) en het is aan de binnenkant wat netter afgewerkt.
Wij vonden het die 3000 euri extra waard. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Niet lullig bedoeld hoor maar heb je voor jezelf al eens uitgerekend wat je betaald voor die paar kasten?
Apparatuur en blad schat ik even in op € 10.000,-, montage ca. € 1.000,- dan blijft er nog ca. € 8.000,- over voor 5 kasten en een vaatwasser deur. We hebben het dan over gemiddeld € 1.500,- per kast...

Het belangrijkste is natuurlijk dat jullie er zelf happy mee zijn maar ik vind het absurd veel geld voor een kunststof keuken.

Untappd: Kapitein_Merijn

• Ronster
Kapitein Merijn schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:56:
[...]

Niet lullig bedoeld hoor maar heb je voor jezelf al eens uitgerekend wat je betaald voor die paar kasten?
Apparatuur en blad schat ik even in op € 10.000,-, montage ca. € 1.000,- dan blijft er nog ca. € 8.000,- over voor 5 kasten en een vaatwasser deur. We hebben het dan over gemiddeld € 1.500,- per kast...

Het belangrijkste is natuurlijk dat jullie er zelf happy mee zijn maar ik vind het absurd veel geld voor een kunststof keuken.
No offense taken. Dat mag je vinden :)

Een collega van me heeft ook onlangs een Siematic keuken met Bora inductie en voor de rest Siemens laten plaatsen.
De prijs die wij betalen ligt in dezelfde lijn. Maar dat is de enige vergelijking die ik kan maken.
Heb jij (of iemand anders hier) ervaring met Siematic keukens? Of is je mening dat het absurd veel geld is uit de lucht gegrepen (ook niet lullig bedoeld)?

Ik heb nochtans de indruk dat Aswa een hele faire prijs rekent.

• DutchChelsea
Maverick! schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:04:
[...]

No offense taken. Dat mag je vinden :)

Een collega van me heeft ook onlangs een Siematic keuken met Bora inductie en voor de rest Siemens laten plaatsen.
De prijs die wij betalen ligt in dezelfde lijn. Maar dat is de enige vergelijking die ik kan maken.
Heb jij (of iemand anders hier) ervaring met Siematic keukens? Of is je mening dat het absurd veel geld is uit de lucht gegrepen (ook niet lullig bedoeld)?

Ik heb nochtans de indruk dat Aswa een hele faire prijs rekent.
Wij hebben een qua afmetingen vergelijkbare keuken van Siematic met Siemens-apparatuur in een offerte laten zetten. Kwam uit op 19,5 K, inclusief montage. Die prijs die je meldt, is dus ook enigszins in lijn met de prijs die wij kregen. Keuken met zelfde vormgeving laten uittekenen door een ander keukenbedrijf (exact dezelfde apparatuur, alleen geen Siematic maar Beckermann) en offerteprijs was 11,8 K inclusief montage. Maar zoals al eerder gezegd: geen idee of er bijna 8 K verschil zit tussen de kwaliteit van het kastenwerk van beide keukens

• Kapitein Merijn
Maverick! schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:38:
[...]

Dat zal per winkel verschillen. Bij Aswa kregen we in ieder geval 2 tot op de komma gespecificeerde offertes.
Zou je die kunnen delen met ons? Evt. members only. Ik ben wel benieuwd waar die kosten in zitten namelijk.
DutchChelsea schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:54:
[...]

Wij hebben een qua afmetingen vergelijkbare keuken van Siematic met Siemens-apparatuur in een offerte laten zetten. Kwam uit op 19,5 K, inclusief montage. Die prijs die je meldt, is dus ook enigszins in lijn met de prijs die wij kregen. Keuken met zelfde vormgeving laten uittekenen door een ander keukenbedrijf (exact dezelfde apparatuur, alleen geen Siematic maar Beckermann) en offerteprijs was 11,8 K inclusief montage. Maar zoals al eerder gezegd: geen idee of er bijna 8 K verschil zit tussen de kwaliteit van het kastenwerk van beide keukens
Dus uiteindelijk heb je € 8.000,- betaald voor de naam Siematic? Aangezien je zelf al aan geeft dat je niet weet wat het verschil is tussen beide merken.

• DutchChelsea
Kapitein Merijn schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:59:
[...]

Zou je die kunnen delen met ons? Evt. members only. Ik ben wel benieuwd waar die kosten in zitten namelijk.

[...]

Dus uiteindelijk heb je € 8.000,- betaald voor de naam Siematic? Aangezien je zelf al aan geeft dat je niet weet wat het verschil is tussen beide merken.
Nee, heb de twee offertes nog thuis liggen en moet binnen drie weken een keus maken

• Ronster
DutchChelsea schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:54:
[...]

Dat bevestigt mijn gevoel, thanks :)

Ik geloof overigens persoonlijk niet dat het prijsverschil het kwaliteitsverschil rechtvaardigt.
Het is maar net wat je ervoor over hebt.
Dat heb ik wel met Siemens vs Miele. Dat prijsverschil heb ik er niet voor over.

• Ronster
Kapitein Merijn schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:59:
[...]

[...]

Ja hoor, zal hem straks posten.

Edit: we hebben het gespecificeerde document niet meegekregen zie ik nu.
Daar zijn we daar wel samen doorheen gelopen in de winkel.

[ Voor 14% gewijzigd door Ronster op 26-11-2018 20:31 ]

• Kapitein Merijn
DutchChelsea schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:00:
[...]

Nee, heb de twee offertes nog thuis liggen en moet binnen drie weken een keus maken
Ik las dat jullie de keuken al hadden staan maar zie nu dat het een offerte betreft.

Beckerman ken ik verder niet dus kan niks zeggen over de kwaliteit. Ik zou er nog een offerte langs zetten van Schuller Next, Schmidt of Haecker Systemat.

Als je puur naar de kwaliteit gaat kijken van een Siematic tov. bijvoorbeeld een Systemat zit hier nagenoeg geen verschil in. De rompen hebben dezelfde dikte en het hang en sluitwerk is absoluut vergelijkbaar (vaak identiek). Siematic onderscheid zich juist met bijzondere fronten, designelementen en natuurlijk de accessoires in de kasten. Als je daar geen gebruik van maakt is het in mijn ogen een prijzige, goede middenklasse keuken die zich niet onderscheid van eerder genoemde merken.

• NLS_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-03 21:19
Ongeveer een jaar terug heb ik hier samen met jullie gekeken naar de beste manier om onze keuken in te richten. Wellicht vinden jullie het leuk om te zien wat er van is gekomen.

We hebben bij eigenlijk alle grote keukenleveranciers gekeken. Van Keukenloods, tot Siematic, tot Ikea, in Duitsland, in Nederland enz. enz. Eigenlijk nergens was het mogelijk om een keuken te vinden die ons beviel qua ontwerp en prijs. Uiteindelijk heb ik na het advies hier besloten om zelf potlood en papier ter hand te nemen om te komen tot een ontwerp waar we tevreden mee zijn en zijn we daarmee verschillende bedrijven af gegaan voor een offerte.

De ruimte.
Keuken ruimte

Het ontwerp.
Bovenaanzicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NbLCVOJJr11B7M0UrfH4lWMn/full.jpg

Achteraanzicht
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/mLWILpfOsC-mg58JNfncoi1jsbR-HpV3BxhwsWW6KMHqKl2GDzsubE4j9xvpaveiOnfTS_bvIbvBQmed_e8yVBq2DmtEr-OUEcCrThgzA6EtoBqb1xSuIx2IOw1IrRyflnDHiEgmoGSe8zug823AFAvYShf6uT_GmkSmMZ637QRrqFIzdhAOX0XZVkxbtr7rrTyu1nCU1MOcWancmG4bXea6-LyphvX9V2Ifx0NHpqiTlGln0oNkUI5X8XW-mdVldLGkpxoCnKeHfVK9Y8OBaLOHNcZUW9EpcqiCZigBAPTTp9QhQhArBQwE1zeSUUMMQu176EAXnzkkcMp6JED8Pr4j8mziQmwRRchiMgK77giMPxd4E30TMUqsBkUGO_SrGubv9LWltMot8g1hbSFJTRYJegYwhOuF2c3MpmXJUW04cdaAC31EQnV_V_fPmwoWGSaJ738CT8tXaMwNJBDR0yhVW-TIx5a6CUhAXCJKYKAVKGkpl22omD06_oKAEvXPXNUILoCx7DDTagP5WsTNHZVdwAZeUCwW_fsKZbGzk-9F_ocsg75FTaaxwvhY3gXeyvrSW5mnAEvzsa4lGGPYmYuxLcjPQ0VHAEzmEGYv64NPk7iSwrt1MRFwWbsnMlDl-MYqt1o8bKwRTJusOdSFEryqpYpQIiZQqKGOmZM1j-ssAswme0V4uILCZbFRkrxevwZ24ELbeHVb-72UaTY=w1948-h1460-no

Later hebben we besloten om de keuken iets groter te maken en het eiland aan de linker kant aan de muur aan te laten sluiten. Waardoor je een groter werkblad krijgt. Het leek ons namelijk handig om de spoelbak, de kookplaat, en de afwasmachine aan 1 kant te plaatsen zodat je geen natte afwas of groente boven de vloer hoeft te houden.

Uiteindelijk hebben we een meubelmaker in Amsterdam gevonden die een keuken naar onze smaak (staal en eikenhout) kon maken die ook binnen ons budget past. Werkblad en apparatuur heb ik zelf besteld bij 123 apparatuur en 123werkblad. Deze zijn geinstalleerd door de loodgieter die ook onze badkamer heeft gedaan.

De keuken bestaat uit een gelast stalen frame, multiplex kasten en massief eikenhouten fornten.

Het stalen frame in de ruimte geplaatst zodat het werkblad ingemeten kan worden.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/N2so3jZ7PP8O7o3rRSJDDQ_kfqpHzqp4bLQxxPRUd21jsqt_ZF-uBQAWD5jJWAey7t_9e9p4a8ShosyQ3KXSYaIUl73MmQT4oB2E5vkg3bOVM2fz6lMb279VsgxS63ynkq_VkBTtc80FLfLZgQwdIUre9NnNAoXAiSceuj8Nbc9pKwDrSzwiy_jSlsqiWj9muWm3Log2gdxY0JFL8eJBoUbWs6ojl1g2Ifq1SGPx_0IVTyGUerY-omC7y1XPvmVYMiph3Z1SIl9OIeMx9Qgp7HjUDgcC75_1-KsMq_HbLJCyAl4fMqXYB7V39tXXNtItwXsUOnNUChqptOPL9NKLyPWgnP5SOKYVq38QyAHQnHNfnE43UEqu7yrfGXEUE3Yth_iojsZP-g5ZhFxn8uxNM__2F8D1Zev8bwgPuj72Kfa6haVPUzxAL1Q4tzFBDTfZq0r7987n79Tqom9A96ILmEMyOq-Spq7fOXag9BuwSKuxbYndx_oex42iRqdmD5QXUxSTIUmX4aPVTC9iMlvPOaFeNSQsOkt7PPGj9yGsQCqPeDn47lr4wcyfMN-tMclRHct4tJNrHEvSYZoTq1o0yrmw-4V5a781h9sEhv3dKm2b2x7j5wnwMESLVe_OrwB8fbxIhTakYpt9EECh_fMmiyzJ8f5R-6n1tpUgKz6xOTQUKkKWb6VKWxsDa-dpdv6Ly07zn9L93OG6bh5wiHk=w1948-h1460-no

De frontjes zonder afwerking
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/9Dtj9YxgZZTUa27CDGsMIiPatjCLWqqT0Xt2pxK40RCCAqYXYoTpD6LOFl8h5-Dw6cepDK6mUhfUBtKT929OLclZiwQO2AULsJlzgt4yT0Szps3MZyq2AUU_58UM2NanSTalqBRDBXY2JRqUMgeZXaVdS2dy_FFSls_NJseaPDWt6_XHvn-zj61DKKjY7qJM8-S7dA5z2Q6bWUra2lHFErXnK3qYAwi2uQ0cpYL_W91VSeIPLmDQrjWz-zjEOj7qHuC_-wPS86UJAwfbDckSJW1KA00INDbKi0QcVwiKDadzwW7XEGOyH3RYb9QHAYnv2R6xKDOpqW0QxAtvheZrCBpfuJNwikuxXUBKLMp_hgUyOiNv3eC_NWBBdpWPAh_WbV5pGaA8hkzke8SuNGXmM5gCsXaSKxN-E4uyK7nCXpycQMRMDYfPJtdKxZ32IZIn0bRBid7dU3PwSpR-TjiLmFcYmTszHZEquaRiAvBostlv8zjPead06M3LSW1mXcBxgTuqo5LOWq8GaAC4w-AmuNwiN0UHHMgfAGQS_9hNuxRkw280ZxAl46ME6Vk-OvCHPLtn0DW_gQGJSSxP-AoskRPwy9Kaig7qwcXpZn7fkrBt3cAMvSeIB0zuBl_5XTV0vLl79KwZFrb-K-0ErDDeLWzNs2Ujyka4wCkG1cOjpGLP_0DDK4FQLw5Fk5Dtys2Uw7Ae3i5D7Ox4kA3Ieog=w1948-h1460-no

De keuken half afgewerkt
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/mMLrxp9vZGm2FepFKLc2Br6Hu5SCnbkYaMFzJjDmGmH4Jg4Gh8pMoTyUo1xZUbHorwQzhVNQpxZoFQT3GnWfwdwmgCvcfzYeuHKMQvxbYnJeDY2ySoUwSxH2Ff6NoZ5lrjZFeGA-XEAmQnkMlMNGxsvs7CFwYuLt8QUUCvd25sNMeX5KGVG8a4sqwAID5R9l4g12_7z833JR6XsniEIew8l-PF-P-Z_0R3HipIbLSxuS4TQAVNM2SfZ8AWpXF5YgDvCrggVEUg9LSoQKfeKei9OBhbLz-DQjhJ8z1pN7qGj7S-dq4gLohN9PcAdiaasmQ8hp8-HDZ_OiK5MocD8ZztrgNChcK7nbYXiGSjOxZIG0sdvCom-i0LSOFU9t0mKmd-ESTZ-2OZHfKCGcEYX-WRBQ47OV2YQ4XHe48Wxb2NO1H4g-I7sXkJtRVNeOOrpiXRmgUzEudRPyTmwuF6juEA08WE4q9Y7DddIscTG5rqtJFZygla-is3Ij9KzFbASaexx48d1oK-oukHkkW23BTmJoCKeFnrbz6fVNIxp96DzbcUeg-QsAdCd4uY8Y_lDFZwgOxs_n8OgesypiRdDu8XJQ6alTMUX0heqXlgmDRYYwjWVZ1Qf5l-fo-pG0AcolNCer2qG1pF4Rcp_QWV4w1Iu7CspxAjOecRfqt2gmkHuTHTGw0k78U-g7kf1uqWQkL7GlWo1QAtOHceO86wE=w1948-h1460-no

Eindresultaat
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-3weX_Nq3wrFI-mOnqUG2GdKAUlMBRta-T40ns3PtDzgDk9khNCtyNhzN9xy5Ge5fAafI5CDB8PqL-ro6-Fk2JBjKdHF1A84yCuwE13BhjlwAn48JUXgaABSCnUPndRzaQaKdzz1eZKUbrfjRdtePvlXs2ZIxAoGRliWgrurAiQyeOOHRS8KOMSsQ6qSCOuMhsKDoVk5QDupyVLczJ3q4EfS0A6YLscDk8JKi-oENCKtt1UgDqEameLRXy1JV49Gj3r1epDEktJ7WOSj2mYv4owaoMbfzJIR98qOkzvoYv1Xn1PtRNZbdD34kh4RQOt53aeoi2Ocem4IwuVUmj2OB1edGTJ20WkEPUrfOjKp0bH4izMEQGEagQaf5he_G_6PlanBVIiyylWbgVkUcOTGlzkSJ8wbeiquyx-ybZL-in0U5pAeNXAsgoPNsAnDyrdAuokEd4AEW1KdNpOp-2dyMx-cUtVRPxOykwdyzr8IJc7U-m5gQHBfnS8xdXBqHoy-oX-D-ta404pY8WQOJSqw4tnqZDeVsY2bZn4TutxZ0jcjjFRa623fVrbsDDQZzVNKCVS2-n029kbEr2z0R2d0vrYCa9DH889aQsMhxGR7Y2Nx52UamSzQd6HgRwCbA9MwlOWpCH08Bxapn_CJOb6ElltfrscFYNuoLINjjiXJOgp8Jnkc4lYYhQh400jlyckNbRcvbD4KkZ_8Qdrssvk=w1948-h1460-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/U-dNCTEQgdqVj5-FZ9nEm8MkYlFiG4Ow7qkOMUV5HxQX0NuuUQKbcVjo3OjtBpkA7ZF5U60xDgELEFjf9eoR0b_K952h-XyvqEMm33itn0S3bTCgSonXY0kK5RaKF_SiefG-rtUR-GuU6QJejo9Tfn_J1lg51-yx3pVBSNPonI2ZrbTfK5pa879nBqnFcq8Bv-Thfsr2nQJyNWbTYlwDXFZ1rY_2_4N0y1opnBNlCuUUrnlZ_7ne65YHVk0z7NooJdqlJx7P0Hu0IHrcJdXzjhd2uJilGVj-wZWH7e-TEKyTz_2FuqUiEUABNkelg5a43yfXlBPvN41i3NWwIO3Wb0uS51BLqox1yX0MG2azoFPK-QDX_HDFOl0P6Gyt1n3Mf6uqugfBVJeHbpYC7loPDJ1pZnFJnZi0-K_ZZiaUfLfKKuv6-2pm7wiY7TKiGC5zZ5KDajnYZMYfLZ4r0enAyQGrsTZj5Tpz3b_qCffEWZ0Y704jFJAvIOgcwBrRzNyf9EQF50jO7XY4SpddtPDaVHBugRAkjYzkk6u9NEFxQ7DP1EOoK5NuqeDj_iiiskf4KyznQz7sUx4XzGdzOTUqKhwCkgrUcWkYXE0hJSFRrHdGedpHf_u66TIGDos612zc9Bkww1MvjJlu-9sVXcCx-k61m4RdcnD-n8K7Lln5FAN7mNOfGQC4d1_CBTWMInPvSQ8qCdPcCxX1vwShodI=w1095-h1460-no

Vandaag gaan we de keuken langzaamaan inrichten. De koof van de afzuigpijp moet nog afgemaakt worden, er moeten nog een paar tegels tegen de muur en de vuilnisbak gaat nog weg. Verder is het meeste wel gedaan.

Leerpunten.
  • Als je zelf niet goed weet wat je wilt, kunnen keukenadviseurs je niet goed adviseren.
  • Kwaliteit kost geld, maar niet zoveel als sommige keukenadviseurs je willen laten geloven.
  • Net zo lang doorzoeken totdat je hebt gevonden wat je zoekt is frustrerend maar in ons geval de moeite waard.
  • Het is mogelijk om ergens anders de apparatuur te kopen dan de kasten, maar een goede coördinatie is dan heel belangrijk. Ik heb dat zelf gedaan en de loodgieter die het installeerde was er steeds bij als dat nodig was. Deze heeft mij voor een aantal fouten behoed, bijvoorbeeld bij het inmeten van het blad.
Al met al ben ik tevreden over de keuken. Gisteren zijn de frontjes in de olie gezet en nemen we hem in gebruik. Ik ben benieuwd naar wat jullie er van vinden!

We zijn nog op zoek naar een houten bestekbak in de maat 47,5 bij 106. Jullie nog ideeën waar ik die tegen een redelijke prijs en kwaliteit kan vinden?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NLS_ schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:58:
Ongeveer een jaar terug heb ik hier samen met jullie gekeken naar de beste manier om onze keuken in te richten. Wellicht vinden jullie het leuk om te zien wat er van is gekomen.

We hebben bij eigenlijk alle grote keukenleveranciers gekeken. Van Keukenloods, tot Siematic, tot Ikea, in Duitsland, in Nederland enz. enz. Eigenlijk nergens was het mogelijk om een keuken te vinden die ons beviel qua ontwerp en prijs. Uiteindelijk heb ik na het advies hier besloten om zelf potlood en papier ter hand te nemen om te komen tot een ontwerp waar we tevreden mee zijn en zijn we daarmee verschillende bedrijven af gegaan voor een offerte.

De ruimte.
[Afbeelding: Keuken ruimte]

Het ontwerp.
Bovenaanzicht
[Afbeelding]

Achteraanzicht
[Afbeelding]

Later hebben we besloten om de keuken iets groter te maken en het eiland aan de linker kant aan de muur aan te laten sluiten. Waardoor je een groter werkblad krijgt. Het leek ons namelijk handig om de spoelbak, de kookplaat, en de afwasmachine aan 1 kant te plaatsen zodat je geen natte afwas of groente boven de vloer hoeft te houden.

Uiteindelijk hebben we een meubelmaker in Amsterdam gevonden die een keuken naar onze smaak (staal en eikenhout) kon maken die ook binnen ons budget past. Werkblad en apparatuur heb ik zelf besteld bij 123 apparatuur en 123werkblad. Deze zijn geinstalleerd door de loodgieter die ook onze badkamer heeft gedaan.

De keuken bestaat uit een gelast stalen frame, multiplex kasten en massief eikenhouten fornten.

Het stalen frame in de ruimte geplaatst zodat het werkblad ingemeten kan worden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De keuken half afgewerkt
[Afbeelding]

Eindresultaat
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag gaan we de keuken langzaamaan inrichten. De koof van de afzuigpijp moet nog afgemaakt worden, er moeten nog een paar tegels tegen de muur en de vuilnisbak gaat nog weg. Verder is het meeste wel gedaan.

Leerpunten.
  • Als je zelf niet goed weet wat je wilt, kunnen keukenadviseurs je niet goed adviseren.
  • Kwaliteit kost geld, maar niet zoveel als sommige keukenadviseurs je willen laten geloven.
  • Net zo lang doorzoeken totdat je hebt gevonden wat je zoekt is frustrerend maar in ons geval de moeite waard.
  • Het is mogelijk om ergens anders de apparatuur te kopen dan de kasten, maar een goede coördinatie is dan heel belangrijk. Ik heb dat zelf gedaan en de loodgieter die het installeerde was er steeds bij als dat nodig was. Deze heeft mij voor een aantal fouten behoed, bijvoorbeeld bij het inmeten van het blad.
Al met al ben ik tevreden over de keuken. Gisteren zijn de frontjes in de olie gezet en nemen we hem in gebruik. Ik ben benieuwd naar wat jullie er van vinden!

We zijn nog op zoek naar een houten bestekbak in de maat 47,5 bij 106. Jullie nog ideeën waar ik die tegen een redelijke prijs en kwaliteit kan vinden?
Gave keuken hoor! Ben je bij de keukenboeren überhaupt gelijkwaardige keukens tegengekomen? Heb ze nog niet gezien in deze combi.

Mag ik vragen waar je nu uiteindelijk uit uit bent gekomen qua prijs?

Ruimte tussen eiland en de wand, hoe bevalt dat?

• Shunt

Shunt

Boe

NLS_ schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:58:

De ruimte.
[Afbeelding: Keuken ruimte]

Het ontwerp.
Bovenaanzicht
[Afbeelding]

Achteraanzicht
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De keuken half afgewerkt
[Afbeelding]

Eindresultaat
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leerpunten.

Kijk als je voor een maatwerk optie gaat ga dan ook voor iets wat je nergens anders ziet of kunt krijgen!
Erg mooi uit de verf gekomen zo!

Het is niet direct mijn smaak maar ik vind het wel echt een super cool concept. Hebben jullie ook nog overwogen om juist voor zwart / blauw staal te gaan? Mijn mening is een beetje gekleurd aangezien mijn woonkamer eiken is + grof gelast zwart staal. (je hebt me nu wel een goed idee gegeven voor een toekomstige keuken :D.

Game PC

• Artifax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-03 09:29
Hallo allemaal,

Ook wij zijn druk bezig om een keuken uit te zoeken en ik ben eigenlijk benieuwd of de offerte van 19.000 Euro die wij hebben gekregen redelijk is. Nu hebben wij gekozen voor een L-vorm keuken met daarbij 4 hoge kasten. De offerte is als volgt opgebouwd:

Apparatuur: ongeveer 7500 Euro
  • Combi magnetron/oven HM636GNS1
  • Combi stoom/oven HS636GDS1
  • Koelkast KI86VVF30
  • VaatwasserSN836D01PE
  • Quooker Fusion
  • Miele inductie met afzuig: KMDA7774FLSW
  • Miele ombouwset luchtcirculatiesysteem DUU1000
  • Subline 500-U spoelbak
Siematic SC45 greeploze kasten (allemaal lades in de L-vorm): 8000 Euro
Silestone composiet werkblad: 2500
Arbeid: 1200

https://ibb.co/sWdm0ZS

Nu ben ik benieuwd of dit een redelijke prijs is of denk je dat het ergens anders beter/goedkoper kan? Na wat onderhandelen heb ik er dik 3000 Euro vanaf gekregen maar meer is niet meer mogelijk.

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-03 19:07
Artifax schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:03:
Hallo allemaal,

Ook wij zijn druk bezig om een keuken uit te zoeken en ik ben eigenlijk benieuwd of de offerte van 19.000 Euro die wij hebben gekregen redelijk is. Nu hebben wij gekozen voor een L-vorm keuken met daarbij 4 hoge kasten. De offerte is als volgt opgebouwd:

• Koelkast KI86VVF30
  • VaatwasserSN836D01PE
  • Quooker Fusion
  • Subline 500-U spoelbak

Nu ben ik benieuwd of dit een redelijke prijs is of denk je dat het ergens anders beter/goedkoper kan? Na wat onderhandelen heb ik er dik 3000 Euro vanaf gekregen maar meer is niet meer mogelijk.
Natuurlijk heel moeilijk te zeggen maar zo te zien is je keuken redelijk doorsnee en hoeft er niks op maat gemaakt te worden. Maar je zegt dat je slechts €3000 eraf hebt onderhandeld, dat lijkt mij vrij weinig. Waar ben je geweest?

[ Voor 25% gewijzigd door Biatch op 19-12-2018 13:16 . Reden: Bij nader inzien was mijn verhaal nutteloos ]

Verwijderd

sanvv78 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:20:
[...]

Waarom vind ik dit soort verhalen om te huilen!? 8)7 door jouw "zielige" verhaal is er echt geen korting af gegaan. 25K in eerste instantie en dan nog 15K betalen hoe geloofwaardig vind jij zo'n bedrijf?

Maar goed het gaat erom dat jullie blij zijn met jullie aankoop, maar iemand afvallen omdat er maar 3K vanaf is, dan heb je het topic nooit helemaal gelezen ben ik bang.

En Siemens apparatuur zegt niet zoveel zonder productnummers. Met nummers heeft men er hier een beter beeld bij of die 15K scherp is.
Ik wilde ongeveer hetzelfde zeggen. Een mandemakers huismerk keuken vergelijken met een siematic en het gek vinden dat je niet duizenden euro's van een prijs af krijgt 8)7
Kwestie van weten wat je koopt, bij mandemakers weet je dat stukken minder snel.

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-03 19:07
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:46:
[...]

@sanvv78 @Verwijderd
U heeft zojuist kennis gemaakt met de gemiddelde DMG klant. :+
Nee akkoord gaan met amper korting op een keuken omdat ie van siematic mag zijn. *O*

• DutchChelsea
Hopjesvla79 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:03:
[...]

ha dat klinkt goed! Heb je nog meerdere aanbieders beken van te voren? Wat was voor jou de doorslag om met hem in zee te gaan? En prijstechnisch?
Eigenaar heeft 15 jaar geleden onze huidige keuken geconfigureerd. Toen werkte hij voor een zaak, nu is hij eigen baas. Huidige keuken bevalt goed, maar we gaan verhuizen. Mijn vriendin en ik kregen bij hem het beste gevoel, we zijn bij meerdere bedrijven gaan kijken. Projectleverancier van ons nieuwbouwhuis kwam ook uitstekend over, maar is substantieel duurder in de offerte. (Zelfde lay out van keuken, zelfde apparaten. Enige verschil is dat projectleverancier werkt met Siematic en K&K niet. Maar dat legitimeerde in onze ogen niet het enorme prijsverschil

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:57
DutchChelsea schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Eigenaar heeft 15 jaar geleden onze huidige keuken geconfigureerd. Toen werkte hij voor een zaak, nu is hij eigen baas. Huidige keuken bevalt goed, maar we gaan verhuizen. Mijn vriendin en ik kregen bij hem het beste gevoel, we zijn bij meerdere bedrijven gaan kijken. Projectleverancier van ons nieuwbouwhuis kwam ook uitstekend over, maar is substantieel duurder in de offerte. (Zelfde lay out van keuken, zelfde apparaten. Enige verschil is dat projectleverancier werkt met Siematic en K&K niet. Maar dat legitimeerde in onze ogen niet het enorme prijsverschil
Top, dan binnenkort maar eens een afspraak maken. Benieuwd wat hij kan doen met onze mini-keuken van 1,90*2,75.

Zijn er mede-tweakers die ook dit soort kleine keukentjes hebben laten doen? we denken er aan om de muur er tussenuit te laten halen om zo ieg wat meer ruimte te creëren (op het zicht dan...) maar goed dit gaat ten koste van schapruimte.

Dit is de huidige situatie:

keuken-nu

een van de ideeën is de binnendeur van de keuken dicht te laten maken (ok, die deur zit er al niet in, alleen deur naar de hal), muur tussen woonkamer eruit en dan de keuken in een sort of u-vorm te plaatsen met de lange poot van de u tegen de muur en een kortere poot vn de u laten lopen tot waar nu de inbouwkast in de woonkamer is (om daar dus de ingang naar de keuken te hebben.) Deur naar buiten in de keuken willen we laten behouden.

Hi Ha Hopjesvla

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-08-2025
Artifax schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:03:
Hallo allemaal,

• Koelkast KI86VVF30
  • VaatwasserSN836D01PE
  • Quooker Fusion
  • Subline 500-U spoelbak

Waar ben je geweest? SC45 is dat de Pure van Siematic?

Ik ben gister mijn zoektocht begonnen naar een keuken. Bij Siematic geweest. Nog niks laten tekenen. Enkel inspiratie op gedaan en een indicatieprijs gevraagd. Dit zat vrij hoog als ik dat vergelijk met jouw prijs. Apparatuur kom ik uit op ca 8k. Ze rekenen 10% extra als ik alles door hun laat regelen. Van bestellen, opslag tot inbouwen. Is dat gangbaar? Vind dat wat vreemd. Een Miele wijnklimaatkast van 2500 is dan 250 duurder. Vind ik veel.

Ook L opstelling hier. Exacte maatvoering moet nog worden bepaald maar zeg max 300 cm lang en dan max 170 de andere kant op. Dat blad is dan wat dieper. 80-100. Qua installatie weinig spannends. Electra is op orde. Leidingen liggen al op juiste plek. Hooguit ietwat verlengen.

De prijs indicatie die ik kreeg voor huismerk Siematic was 20k. Bestaande uit 8000 apparatuur, 3000 werkblad, montage 1000 en 8000 aan kasten. Vooral die laatste post vind ik hoog. Voor de hoogwaardige lijn van Siematic met meer kleuropties komt op die post er nog 20% bij.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2d82yh4.jpg

Keuken zit rechts boven

Iemand anders nog tips/opmerkingen? Hulde voor dit topic trouwens. Lees al een tijd mee.

• Leon-1985
Leon-1985 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:31:
Vandaag getekend voor onze nieuwe keuken. Het is een Siematic S3 met de volgende apparatuur:

ATAG koelkast 178cm KD22178A
ATAG Combi oven CX4511D
ATAG Combi stoom CS4511D
ATAG inductie 80cm HI8271S
NOVY plafondunit 6830
Miele vaatwasser G4981SCVI
Quooker 3 in 1 PRO3FSCHR

Het heeft een kastenwand bestaande uit 4 kasten van 600 breed en 600 diep en aangrenzend een kast met twee lades voor het koffieapparaat. Deze is 900 breed en 600 diep.

Het eiland is 3000x1000 en is net als de koffiekast voorzien van een composiet blad. Aan de werk kant zitten 2x2 laden van 1200 en daartussen de vaatwasser. Aan de kant waarvan de afbeelding is genomen zitten kasten.2x1200 en 1x600.

De opstelling op de afbeelding klopt nog niet helemaal want de koof met afzuiging doen we langer. Ook weten we nog niet precies hoe breed de ombouw tussen de koffietafel en de hoge kast wordt. Ook is het eiland wit maar door de beperkte rendering lijkt deze grijzig.

Totaal betalen we voor deze keuken inclusief montage 15500 euro. Het is een flink bedrag maar we zijn wel tevreden met wat we daarvoor krijgen.

[Afbeelding]

Ik heb verschillende bedrijven benaderd en Gerwens Küchen uit Duitsland had de scherpste prijs en gaf een goed gevoel
Vorige week is onze keuken uit bovenstaande post geplaatst. De monteurs zijn twee dagen bezig geweest. Er was een scherp randje aan het blad waarvoor de leverancier langs komt. Ook was er de verkeerde kookplaat geleverd, opbouw ipv inbouw. Zoals op de foto te zien is, liggen er balkjes onder zodat we de plaat wel kunnen gebruiken. Ze maakten wel de opmerking voorzichtig te doen maar wel klasse dat ze ons de mogelijkheid bieden de plaat te gebruiken.

Verder ging de communicatie over het hele traject prima en ik kan Gerwens dan ook aanbevelen. Hieronder de foto's.

Groeten Leon.

Keuken 1

Keuken 2

Keuken 3

• Leon-1985
headhunter1985 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:46:
[...]

Erg mooie keuken. Lijkt erg op het keukeontwerp waar wij onze eerste offerte hebben ontvangen. Alleen aanzienlijk verschil in onze offerteprijs (niet DMG) en wat jij hebt betaald. Enige verschil iets breder en dikker werkblad, ander merk apparatuur, met vriezer maar zonder cooker.

Was de prijs inclusief koof en plafond constructie? Heb je ook offerte laten maken bij een nederlandse partij voorheen vergelijkbaar ontwerp?
De prijs was zonder ombouw. We hebben de eerste offerte bij een DMG winkel laten opmaken. Daarbij kregen we de exacte stuklijst. Het betrof een siematic keuken dus daardoor konden we eenvoudig één op één vergelijken bij verschillende zaken. We wilden graag deze s3 lijn omdat we het design mooi vonden (voornamelijk de grepen).

De offerte heb ik via mail doorgestuurd omdat dat voor ons en ook de keukenboer tijd scheelt. Het heeft niet veel zin om uren te zitten als de prijs niet haalbaar is. We hebben ook niet gekeken of deze opstelling met een ander merk keuken goedkoper of mooier kon

• Kapitein Merijn
Artbij schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:09:
[...]

Jij ziet echt geen verschil tussen KVIK/Ikea en bijvoorbeeld Bulthaub?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dat vergelijk slaat ook nergens op en is ook niet wat @ChipSkylark bedoelde.

Maar vertel het verschil in kwaliteit maar eens tussen een Häcker keuken en een Siematic dan.

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:13
Onlangs een eerste bezoek gebracht aan een lokale keukenzaak (niet DMG) voor onze nieuwbouwwoning. Er is geen projectleverancier voor de keuken.

Wensen
-Eiland met kastenwand, barretje, grote vriezer, grote koelkast, werkveld afzuiging, geen inbouw koffiezet apparaat maar wel ruimte los apparaat. Aangezien we geen gasaansluiting hebben, wordt het inductie.

Aanbod
Keukenleverancier kwam met het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FrBNoKk.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2ieMLuq.jpg

We vinden het een mooi ontwerp, al is de ruimte naast het houten barretje en de gootsteen wel heel beperkt en haalt ook de strakheid van het eiland weg.

Mogelijk dan een barretje welke parallel loopt aan het eiland. Maar hebben jullie nog andere suggesties? Hebben jullie nog verdere opmerkingen of ideeën?

Kasten zijn waarschijnlijk van het merk Punto (Rotpunkt).
  • 4x hoge kast
  • 3x lade kast 90cm
  • 1x lade kast 60cm met binnenlade
  • 5x kast 60 cmt
Blad keramiek, bij rand verdikt tot 5cm.
  • Grote blad 3.00 x 1.2m
  • Grote blad 0.9 x 0.6m
  • Doeco eenhendelkraan
  • Stopcontact
Apparatuur
  1. Siemens HM876G0B6
  2. Siemens HS858GXB6
  3. Lieberr IKBP 3520-20
  4. Lieber SIGN 3524-20
  5. AEG FSE63700P
  6. ATAG HIDD8471LV
De keuken worden gemonteerd, inclusief omtimmering en koof en verlichting (led) voor € 25.500,-. Dit vinden wij zelf te hoog en zit naar ons gevoel ook nog zeker ruimte.

Ze kwamen met Lieberr koelkasten/vriezer, want dat was goedkoper. Kijk ik op internet schrik ik van deze prijzen, met Siemens zal dit substantieel schelen. Ook over de ATAG inductie met afzuiging twijfelen wij nog, puur omdat het ATAG is. Etna komt er niet meer in! Al begrijp ik dat ATAG wel het luxe deel is van Etna/Pelgrim/Atag. Hoe is jullie ervaring met ATAG?

Eigen vergelijking
Ik heb uiteraard via internet ook wat prijzen bekeken.
Apparatuur ((SIEMENS KI81RAD30, SIEMENS GI81NAC30 , SIEMENS SN858D05TE, SIEMENS EX877LX33E, de rest hetzelfde) alles Siemens (opgevraagd bij 123):
Apparatuur 7.5k
Blad (opgevraagd): 3.5k
Kasten (gebaseerd op Hacker Systemat, online tool) 7.5 K

Geeft een totaal van 18.5K excl. montage.

Is 21K inclusief montage en spotjes en betimmering een meer realistische prijs? Al beschouw ik Punto als B merk t.o.v. systemat.

Al zie ik vergelijkbare keukens (ontwerp) voorbij komen voor 15K( Siematic s3, met Atag apparatuur excl. koof en verlichting). @Leon-1985

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-08-2025
Uiteindelijk toch gekozen voor een U met dank aan alle adviezen hier. Lengte rechts 305, raamzijde 270 en dan nog een hoek van 60 voor de vaatwasser gevolgd door 2 hoge kasten.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2a67ez6.jpg

Wat betreft apparatuur had ik zelf al een lijstje en kwam op 8000 euro uit.

Ik kreeg bij Keukenontwerpers Oosterhout een offerte van 35000 voor deze Siematic keuken.
:D Geen hele duidelijke specificatie. Apparatuur was bruto 11k, kasten 14k, blad keramiek 7k. Aan mijn reactie merkte de verkoper ook wel dat ik daar niet voor in was. Al snel werd het 28k want opeens kon de apparatuur idd voor de 8k waar ik zelf aan zat en ergens ging nog iets vanaf. Begon mij beetje te veel op DMG spelletje lijken. Als ik deze maand zou beslissen kon het voor 24k maar dan werd het composiet blad. Niet aan toe gegeven. Ik vind een keuken excl apparatuur voor 16k aan de hoge kant ;) Dit was nog excl ca 1k meerwerk.

Ik zal binnenkort eens bij ASWA langs gaan. Die moeten dezelfde keuken kunnen tekenen. En ook eens op zoek gaan naar een leverancier van Hacker of Schuller keuken. Iemand nog adviezen voor mij? Ik woon nl in de DMG hotspot van Nederland. Op 15 min van Kaatsheuvel.

• Flotzie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-01-2024
Is er eigenlijk nog een prijsverschil tussen de hogere segment keukens? Geen van allen zullen goedkoop zij maar is next125 bijvoorbeeld wellicht beter geprijsd dan Systemat?

Van Siematic heb ik het gevoel dat deze in ieder geval bovengemiddeld duur is (t.o.v. de andere hoogsegmenters).

Verwijderd

Flotzie schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:58:
Is er eigenlijk nog een prijsverschil tussen de hogere segment keukens? Geen van allen zullen goedkoop zij maar is next125 bijvoorbeeld wellicht beter geprijsd dan Systemat?

Van Siematic heb ik het gevoel dat deze in ieder geval bovengemiddeld duur is (t.o.v. de andere hoogsegmenters).
Tjah dat is allemaal redelijk vaag. Ik vind Systemat echt niet zo bijzonder (m'n vorige keuken was ervan naar volle tevredenheid hoor), dat zou ik niet tot heel hoog segment rekenen. Next125 vind ik visueel vaak heel mooi, maar daar betaal je ook voor design/naam heb ik het idee. En zo kun je ieder merk wel afgaan, maar ook binnen merken heb je echt wel kwaliteitsverschillen met bijbehorende prijsverschillen. Een Systemat vind ik sowieso al vrij prijzig voor wat je krijgt vaak, maar die hebben ook hele mooie keukens die nog een stuk duurder zijn binnen hun eigen prijsstelling.

• DutchChelsea
wannanoow schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:49:
Wij hebben net een nieuwbouwhuis gekocht en moeten al erg snel de installatietekening voor de keuken aanleveren bij de aannemer. Het voorbehoud financiering is voor die deadline nog niet eens verstreken en ook de opschortende voorwaarden zijn nog niet vervallen. Planning is overigens wel om snel te starten met de bouw, maar de aannemer heeft zich uiteraard aan alle kanten ingedekt en wij zouden dit eigenlijk graag ook doen. We hebben tot nu toe twee offertes gekregen voor een vergelijkbare keuken, maar enkel de tweede wil meegaan in een ontbindende voorwaarde voor als het huis om wat voor reden dan ook niet doorgaat. De eerste heeft echter wel een scherpere offerte. Ik zit nu met drie vragen en ben benieuwd naar jullie mening:
  • Zouden jullie nog iets anders doen qua opstelling/indeling?
  • Is het inderdaad een scherpe offerte of zou ik sowieso nog ergens anders moeten gaan kijken?
  • Kennen jullie misschien een keukenleverancier die ook niet zo moeilijk doet over een mogelijke annulering (onkosten willen we best betalen, maar 30% van de order vinden we wat ver gaan) en ook een wat scherpere offerte zou kunnen doen?
Voor beide vragen geldt dat een leverancier enigszins in de buurt van Nijmegen onze voorkeur heeft.

De keuken ziet er zo uit:
Members only: render vd keuken
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De eerste offerte is op basis van een Hacker Systemat 2035 AV keuken met een composiet werkblad en de volgende apparatuur:

CM836GNB6 Siemens Combioven
EH877LVC1E Siemens Inductie kookplaat
LC97BIP50 Siemens wandschouwkap
SN857X00PE Siemens vaatwasser
KI41RSD30 Siemens koelkast
GI11VAD30 Siemens vrieskast
3FRBLK Quooker PRO3

De totaalprijs van deze offerte inclusief montage is ~€17,5k

De tweede offerte is op basis van vergelijkbare Neff apparatuur (Siemens zou nog duurder worden) en een Tristar keuken met tevens composiet blad. Voor de rest is de opstelling identiek aan de eerste offerte.

De totaalprijs van deze offerte inclusief montage is ~€19k

Beide offertes zijn op basis van nettoprijzen en onderhandelen doen beide leveranciers niet.

Alvast bedankt voor jullie input
Wij hebben prettig zaken gedaan met Keuken & Keukens. Zit in Huissen. Kleinschalig. Prettige prijsstelling: was significant goedkoper dan de projectkeukenboer. Exact dezelfde opstelling, alleen geen Siematic maar een ander Duits merk. We kregen er een goed gevoel bij (n = 1)

• Soxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk een keuken van Poggenpohl laten zetten in ons nieuwe appartement. Keuken was niet inbegrepen en we zijn dus langs Siematic en Poggenpohl gegaan om te vergelijken. Het wordt een kookeiland met 2 hoge kasten uit de +Segmento lijn. Siematic vonden we iets te klassiek in veel gevallen + dat ze gelijk in de verkoop-modus gingen, wat ons niet beviel. Bij Poggenpohl vielen we gelijk op een keuken zoals we die graag wilde.

Het kookeiland krijgt een Bora Pure ingelegd in het blad, een zwarte Quooker met uittrekslang, een 40cm onderbouw wasbak en Siemens vaatwasmachine. We hebben gekozen voor een composiet-look blad dat rondom de zwarte kasten loopt. Zoiets, maar dan 20cm minder breed, met composiet ipv marmer, geen grepen en een andere kookplaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IKvS3Zr.jpg?1

En bijbehorende eiland tekeningen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qnnMuDx.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uQ8fumE.png
(Bora pure ligt er hier nog op, en wasbak is hier nog 50cm)

De twee hoge kasten zullen de koelkast (Siemens Ki34VV22FF) en stoomoven (Siemens HS836GTB6) bevatten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Erqjhvl.png

Totaalprijs ligt rond de 20K

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soxx schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:36:
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk een keuken van Poggenpohl laten zetten in ons nieuwe appartement. Keuken was niet inbegrepen en we zijn dus langs Siematic en Poggenpohl gegaan om te vergelijken. Het wordt een kookeiland met 2 hoge kasten uit de +Segmento lijn. Siematic vonden we iets te klassiek in veel gevallen + dat ze gelijk in de verkoop-modus gingen, wat ons niet beviel. Bij Poggenpohl vielen we gelijk op een keuken zoals we die graag wilde.

Het kookeiland krijgt een Bora Pure ingelegd in het blad, een zwarte Quooker met uittrekslang, een 40cm onderbouw wasbak en Siemens vaatwasmachine. We hebben gekozen voor een composiet-look blad dat rondom de zwarte kasten loopt. Zoiets, maar dan 20cm minder breed, met composiet ipv marmer, geen grepen en een andere kookplaat:

[Afbeelding]

En bijbehorende eiland tekeningen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(Bora pure ligt er hier nog op, en wasbak is hier nog 50cm)

De twee hoge kasten zullen de koelkast (Siemens Ki34VV22FF) en stoomoven (Siemens HS836GTB6) bevatten.
[Afbeelding]

Totaalprijs ligt rond de 20K
20cm minder breed of minder lang? Een beetje breedte is wel lekker met een eiland.

• Soxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Kapitein Merijn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:40:
@jslaman
Had je bij Tieleman niet veel luxere apparatuur uitgezocht? De uitgezochte Neff apparaten zijn niet heel geweldig. De combi heeft geen onder- en bovenwarmte en combineert niet met de Fullsteam oven en de vaatwasser is met kunststof kuip.

Dat zal het prijsverschil niet verklaren maar is wel een aandachtspuntje.

@Soxx
Vanwaar de keuze voor Poggenpohl? De keuken die getekend is kan zo ongeveer iedere keukenfabrikant maken.
De koelkastdeur gaat trouwens niet helemaal open :+
Aantal redenen:
- Kwaliteit. Poggenpohl levert merkbaar hogere kwaliteit dan de gemiddelde keukenboer.
- Service. Vanaf het moment dat we daar binnenstapten werd er heel goed gekeken naar onze wensen, voorkeuren en budget. Hele andere ervaring bij Siematic en andere keukenboer hier in Amsterdam.
- Prijs. Poggenpohl past simpelweg binnen ons budget.

Of iedere keukenfabrikant deze keuken kan maken weet ik niet, ben het nog niet tegengekomen in de verschillende showrooms.

Die koelkastdeur... hoe bedoel je?

• Kapitein Merijn
Soxx schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:13:
[...]

Aantal redenen:
- Kwaliteit. Poggenpohl levert merkbaar hogere kwaliteit dan de gemiddelde keukenboer.
- Service. Vanaf het moment dat we daar binnenstapten werd er heel goed gekeken naar onze wensen, voorkeuren en budget. Hele andere ervaring bij Siematic en andere keukenboer hier in Amsterdam.
- Prijs. Poggenpohl past simpelweg binnen ons budget.

Of iedere keukenfabrikant deze keuken kan maken weet ik niet, ben het nog niet tegengekomen in de verschillende showrooms.

Die koelkastdeur... hoe bedoel je?
Wat zijn volgens jou dan de merkbare kwaliteitsverschillen? Poggenpohl levert mooie kwaliteit hoor maar een Haecker Systemat of Schuller Next doet daar echt niet voor onder.

De greep van de koelkast zorgt ervoor dat de deur niet 90 graden open kan, deze duwt in je verse stukwerk :)

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
wd200 schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:25:
Wij moeten ook een nieuwe keuken gaan uitzoeken en dat is makkelijk bij de aannemer / projectontwikkelaar van de nieuwbouw woning maar ik wil het gevoel hebben dat ik geen goede prijs betaal en geen 20.000 euro voor iets wat eigelijk maar 10.000 euro waard.

Naast de gebruikte apparatuur, hoe weet ik of het materiaal van de kastjes, schieren, werkblad ed het geld dat men vraag waar maakt, hoe kan ik deze kwaliteit " bekijken" / meten.
Wij hebben een keuken ergens ander laten tekenen (siematic) en zo ook door de project leverancier laten tekenen.
Zo veel mogelijk de zelfde componenten en indeling gekozen, project kon alleen geen miele kookplaat met afbuiging leveren of geen bora. Dus daar alleen de keuze voor Siemens, bij de keuken boer, miele kook plaat, miele oven, rest Siemens. Project was zo’n 11k a 12k duurder met de kortings cheque, zonder 15k. Plus dat nu alle keuzes al gemaakt moesten worden en daarna met wijzigings formulieren iets laten aanpassen etc.
Dus gekozen voor lokale keuken boer. De koven rond de kasten maak ik wel zelf. Bij het project zat dat er bij, was zon 2k.
Huis word q2 2020 op geleverd, bij moment van bestellen hoeven we pas een aantal keuzes definitief te maken zoals kleuren en laatste puntjes op de i. Keuken word wel pas na oplevering gezet.
Ander voordeel van achteraf plaatsen, de keuken word op de vloer gezet i.p.v. vloer tegen de keuken aan, plinten kun je wel inkorten, maar zijwanden minder goed.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:39

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb inmiddels ook een keuken laten ontwerpen. We zijn binnengelopen bij een bedrijf dat in het pand naast ons zit, want dat was makkelijk. Heb dit weekend nog een afspraak bij Siematic - in ons vorige huis hadden we daar een keuken van en over het algemeen waren we prima te spreken over de kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FF0Ab4VOAb9dtydhFZBC0Kj1/full.jpg

Het eiland is 245cm breed, het aanrecht langs de wand is 365cm. Hoge kasten zijn 235cm breed en 265cm hoog.
Apparatuur is van Siemens: 2 x combi-oven, 1x 90 cm oven, vaatwasser, Bora-kookplaat, koelvries/combi, Quooker. Blad is keramiek. De keuken zelf is van Dica, dat is een Spaans merk dat door deze winkel zelf wordt geimporteerd maar waar ik verder heel erg weinig over kan vinden. De kwaliteit in de winkel voelt prima aan, zeker vergelijkbaar met Siematic.

Totaalprijs hiervoor bijna 30 mille ex montage: 16k kasten, 9,5k apparatuur, 4,5k werkblad. Ik vind het nogal pittig eigenlijk.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-03 21:33
Daniel schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 07:46:
Ik heb inmiddels ook een keuken laten ontwerpen. We zijn binnengelopen bij een bedrijf dat in het pand naast ons zit, want dat was makkelijk. Heb dit weekend nog een afspraak bij Siematic - in ons vorige huis hadden we daar een keuken van en over het algemeen waren we prima te spreken over de kwaliteit.

[Afbeelding]

Het eiland is 245cm breed, het aanrecht langs de wand is 365cm. Hoge kasten zijn 235cm breed en 265cm hoog.
Apparatuur is van Siemens: 2 x combi-oven, 1x 90 cm oven, vaatwasser, Bora-kookplaat, koelvries/combi, Quooker. Blad is keramiek. De keuken zelf is van Dica, dat is een Spaans merk dat door deze winkel zelf wordt geimporteerd maar waar ik verder heel erg weinig over kan vinden. De kwaliteit in de winkel voelt prima aan, zeker vergelijkbaar met Siematic.

Totaalprijs hiervoor bijna 30 mille ex montage: 16k kasten, 9,5k apparatuur, 4,5k werkblad. Ik vind het nogal pittig eigenlijk.
Ik heb een u-keuken in bestelling staan: vrijwel dezelfde opzet als jou maar dan een schiereiland ipv los eiland. Ook een extra hoge kast. Apparatuur van Pelgrim (duurste lijn), kan zijn dat je daar iets meer geld kwijt bent. Wel een cooker.

Ik betaal iets boven de 16k, bedrag lijkt me inderdaad aan de prijs.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:38

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Daniel schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 07:46:

[Afbeelding]

Ik vind de prijs wel meevallen eigenlijk. Je hebt echt een boel keuken en montage is meestal niet de duurste component bij keukens.

• The Fatal
Hier ook keuken besteld voor nieuw bouw woning.
Het is een siematic keuken geworden met gelakte fronten.
Kook gedeelte 240*65
Eiland 240*100
3 kasten 3/4 verdiept, links koelkast, rechts servies kast.
Deels Siemens(koelkast, vaatwasser) en deels miele apparatuur(koolblad, oven), quooker.
Kleur stelling klopt nog nog niet, deze word later uitgezocht als we de kleur van de vloer weten.
De tafel word ook door de keuken leverancier gemaakt in de zelfde uitvoering en matchend naar de keuken.

Keuken

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
The Fatal schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:32:
Kook gedeelte 240*65
Eiland 240*100
Deels Siemens(koelkast, vaatwasser) en deels miele apparatuur(koolblad, oven), quooker.
Kleur stelling klopt nog nog niet, deze word later uitgezocht als we de kleur van de vloer weten.
De tafel word ook door de keuken leverancier gemaakt in de zelfde uitvoering en matchend naar de keuken.

[Afbeelding: Keuken]
Wat ben je hier voor kwijt (ex de tafel)? Mijn opstelling lijkt een beetje op de jouwe (alleen kookgedeelte zou iets groter zijn) en ik ben gisteren bij Siematic geweest, dus ik ben wel benieuwd in welke ordergrootte dit qua prijs zit.

• The Fatal
Daniel schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Wat ben je hier voor kwijt (ex de tafel)? Mijn opstelling lijkt een beetje op de jouwe (alleen kookgedeelte zou iets groter zijn) en ik ben gisteren bij Siematic geweest, dus ik ben wel benieuwd in welke ordergrootte dit qua prijs zit.
Incl tafel 23k.
Zonder tafel durf ik niet te zeggen, heb geen losse prijzen.

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:45
The Fatal schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:32:
Kook gedeelte 240*65
Eiland 240*100

[Afbeelding: Keuken]
Vanwaar de keuze om te koken met de rug naar je tafel toe? Ik heb dit nooit begrepen. Niet specifiek naar jou toe, mijn zus wilde hetzelde doen, gelukkig heeft ze nu ook haar kookplaat op het eiland richting de tafel.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Toch een offerte wezen halen ik ekelhof kuchenland in Duitsland. Nog niet akkoord mee gegaan. Prijs is voor een kastenwand van 4m en een apart keukeneiland van 3,10m met keramisch blad. Keuken is voorzien voor Siemens apparatuur, twee ovens (geen stoom), aparte grote koellkast en vriezer, quooker en bora kookplaat.

Kastenwerk 9830 EUR
Keramisch blad: 3734 EUR (op zowel kookeiland als uitsparing in kastenwand.
Apparatuur: 7168 EUR
Met nog wat kleinere dingen en materiaal en montage totaal 22k

Apparatuur:
Hm836gpb6 1245 EUR
Hb836gvb6 798 EUR
KI81RAD30 673 EUR
Bora Puru 2064 EUR
GU15da55 538 EUR
SN858D00PE 744 EUR
Quooker 3xRVS icm Pro3 1106 EUR

Ik heb in nl zelfs van internetshops niet zulk goedkope offertes gekregen voor deze exacte lijst aan apparaten. Goedkoopste was 500 EUR duurder, gemiddeld 1500 EUR duurde, en dan heb ik het nog niet eens over keukendoeken.

Wel lijkt de ‘mode’ net wat anders te liggen in NL. Ekelhof levert vooral schuller keukens: https://www.schueller.de/nl/kuechen.htm
maar ook siematic bijvoorbeeld. Ik ben erg goed geholpen daar maar we zijn nog niet uit de kleuren en stijl.

[ Voor 12% gewijzigd door LtMarx op 07-06-2019 09:44 ]

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
LtMarx schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:40:
Ik heb in nl zelfs van internetshops niet zulk goedkope offertes gekregen voor deze exacte lijst aan apparaten. Goedkoopste was 500 EUR duurder, gemiddeld 1500 EUR duurde, en dan heb ik het nog niet eens over keukendoeken.

Wel lijkt de ‘mode’ net wat anders te liggen in NL. Ekelhof levert vooral schuller keukens: https://www.schueller.de/nl/kuechen.htm
maar ook siematic bijvoorbeeld. Ik ben erg goed geholpen daar maar we zijn nog niet uit de kleuren en stijl.
Hmm. Misschien toch maar een ritje aan wagen. De leverancier waar wij voor ons eerste ontwerp hebben laten maken reageert niet meer en lijkt vrij weinig interesse te hebben nog iets te verkopen. Als je al te besodemieterd bent om op een email te reageren als iemand ±30k bij je wil spenderen ben ik benieuwd hoe dat gaat als er iets mis loopt 8)7

Vorige week bij Siematic in Amsterdam geweest en die zijn bezig met een ontwerp maar ik vermoed dat die te duur gaan zijn.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Daniel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:01:
[...]

Hmm. Misschien toch maar een ritje aan wagen. De leverancier waar wij voor ons eerste ontwerp hebben laten maken reageert niet meer en lijkt vrij weinig interesse te hebben nog iets te verkopen. Als je al te besodemieterd bent om op een email te reageren als iemand ±30k bij je wil spenderen ben ik benieuwd hoe dat gaat als er iets mis loopt 8)7

Vorige week bij Siematic in Amsterdam geweest en die zijn bezig met een ontwerp maar ik vermoed dat die te duur gaan zijn.
Siematic zou voor ons bij ekelhof 3k meer kosten wat ik nog vond meevallen. Maar ik zag er zo snel niet de meerwaarde van.

Wij gaan in ieder geval komende week voor een ritje terug om details verder uit te pluizen. Mag ik vragen waar je nu offertes van hebt? Wij bij Veldhuizen keukens en bij Middelkoop.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
LtMarx schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:16:
[...]

Siematic zou voor ons bij ekelhof 3k meer kosten wat ik nog vond meevallen. Maar ik zag er zo snel niet de meerwaarde van.

Wij gaan in ieder geval komende week voor een ritje terug om details verder uit te pluizen. Mag ik vragen waar je nu offertes van hebt? Wij bij Veldhuizen keukens en bij Middelkoop.
Tot nu toe alleen van keukenstudioamsterdam.nl (29k ex montage met middenmoot apparatuur, oa een erg simpele koelkast etc). Die prijs ga ik nooit mee akkoord. Siematic Vondelpark is nog aan het tekenen.

De kerel (Arnold) van Keukenstudio Amsterdam is een zeer geschikte vent, denkt goed mee, veel kennis, creatief etc. Totdat het over geld gaat, dan valt ineens alle communicatie weg. Lijkt me toch lastig ondernemen op deze manier.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Daniel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:12:
[...]

Tot nu toe alleen van keukenstudioamsterdam.nl (29k ex montage met middenmoot apparatuur, oa een erg simpele koelkast etc). Die prijs ga ik nooit mee akkoord. Siematic Vondelpark is nog aan het tekenen.

De kerel (Arnold) van Keukenstudio Amsterdam is een zeer geschikte vent, denkt goed mee, veel kennis, creatief etc. Totdat het over geld gaat, dan valt ineens alle communicatie weg. Lijkt me toch lastig ondernemen op deze manier.
Hier naar aanleiding van zeer behulpzame vent bij Veldhuizen maar compleet ondoorzichtig over prijs. Elke keer contact ging de prijs overklaarbaar omhoog. Dat was bij ons aanleiding om breder te gaan kijken.

Wat voor soort opstelling heb je?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik hoop dat Siematic nog wel aan onderhandelen doet want ik heb de offerte binnen. 38k incl. montage (19.5k kasten 10k apparatuur, 5k blad 3.5k montage). Goedemorgen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sJmnOErF7SDakt9KvS0pdXOm/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I5TOXkHepMU6PCrYRVlzF6ac/full.png

Wat deze kerel gedaan heeft - en da's op zich wel aardig bedacht - is de hoge kasten de hoek om trekken zodat beide ovens naast elkaar kunnen. Door dat in een andere kleur te doen blijven de lage delen toch wel een eenheid. Dit levert waanzinnig veel opbergruimte op, maar de consequentie is ook dat er minder bladruimte is dan we zouden willen.

Een deel kun je fixen door het eiland nog iets breder te maken (is nu 2150, zou ook 2500 kunnen zijn) en de hoge kast direct naast de ovens te laten vallen maar dan nog houdt het niet écht over.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 25-06-2019 07:59 ]

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:09
Daniel schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:58:
Ik hoop dat Siematic nog wel aan onderhandelen doet want ik heb de offerte binnen. 38k incl. montage (19.5k kasten 10k apparatuur, 5k blad 3.5k montage). Goedemorgen 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat deze kerel gedaan heeft - en da's op zich wel aardig bedacht - is de hoge kasten de hoek om trekken zodat beide ovens naast elkaar kunnen. Door dat in een andere kleur te doen blijven de lage delen toch wel een eenheid. Dit levert waanzinnig veel opbergruimte op, maar de consequentie is ook dat er minder bladruimte is dan we zouden willen.

Een deel kun je fixen door het eiland nog iets breder te maken (is nu 2150, zou ook 2500 kunnen zijn) en de hoge kast direct naast de ovens te laten vallen maar dan nog houdt het niet écht over.
Hoeveel m bewegingsruimte houd je over bij een groter eiland? Rond de meter is ok.

Montagekosten en de kasten zijn relatief hoog. De rest is aannemelijk afhankelijk van type blad en apparatuur.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Daniel schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JarlIug.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SmwbIIx.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zgCgHEi.png

Hier besteld. 22,5k. 7k voor apparatuur (zwarte quooker flex icm pro3, twee siemens ovens studio line, grote koelkast, aparte halve vriezer 98l, bora puru). 2k montage, 9k kasten (veel lades), 4k blad.

Kastenwand is 4m, keukeneiland 3.10 bij 1.20.

@Daniel Speciaal voor jou: Siematic moest hier 3,5k duurder worden voor deze exacte keuken. ;)

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
LtMarx schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:24:
@Daniel Speciaal voor jou: Siematic moest hier 3,5k duurder worden voor deze exacte keuken. ;)
Ik moet de aangepaste offerte nog krijgen maar ik denk dat ik een stuk hoger ga uitkomen. Ik was er gisteren voor een 2e sessie en ben behoorlijk afgeknapt op de winkel. Ik had maar een uur, en de adviseur heeft ongeveer de driekwart van de tijd besteedt aan het verslepen van allerlei kloterige details (wijnflesje hier, plantje daar), ongeveer 8 keer per seconde rondklikken in het perspectiefbeeld en het neerzetten van eoa 'kruidentuin' van 1000 euro die ik helemaal niet wilde. De échte aspecten van de keuken: looproutes, waar welke opbergruimte, samenhang tussen de verschillende elementen, materialen, gekozen apparatuur en - vooral - prijs zijn niet of nauwelijks aan bod gekomen.
En dan wil je dat ik 35 mille ga uitgeven in je 'flagship store' 8)7

Siematic Vondelpark: avoid.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Daniel schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Ik moet de aangepaste offerte nog krijgen maar ik denk dat ik een stuk hoger ga uitkomen. Ik was er gisteren voor een 2e sessie en ben behoorlijk afgeknapt op de winkel. Ik had maar een uur, en de adviseur heeft ongeveer de driekwart van de tijd besteedt aan het verslepen van allerlei kloterige details (wijnflesje hier, plantje daar), ongeveer 8 keer per seconde rondklikken in het perspectiefbeeld en het neerzetten van eoa 'kruidentuin' van 1000 euro die ik helemaal niet wilde. De échte aspecten van de keuken: looproutes, waar welke opbergruimte, samenhang tussen de verschillende elementen, materialen, gekozen apparatuur en - vooral - prijs zijn niet of nauwelijks aan bod gekomen.
En dan wil je dat ik 35 mille ga uitgeven in je 'flagship store' 8)7

Siematic Vondelpark: avoid.
Je zou me bijna een plezier doen door een keer naar ekelhoff te rijden en me te vertellen wat je keuken daar kost. Wij zijn tussendoor nog een keer naar Grando keukens geweest en die voor mijn keuken hierboven voor 36k aan, Hahaha.

Daar was vervolgens wel wat over te onderhandelen maar hoe serieus is je offerte dan nog?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
B-Real schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:17:
Dat vind ik sowieso een nadeel aan keukenzaken met zo'n ontwerppakket. Het kost gewoon tijd om ter plekke een basis keuken te ontwerpen, netjes afwerken kost nog meer tijd. Logisch, maar je zit toch ook veel tijd te verdoen met wachten en meekijken.
Ja dat is irritant. Ik was gisteravond bij een zelfstandige bouwer en die maakte in een uurtje in Sketchup twee varianten. De andere leverancier waar we geweest zijn deed het schetsen op papier en werkte het vervolgens later uit in een 3d-tekening. Dat deed Siematic overigens eerst ook, maar ik snap niet waarom je je klant 5 minuten laat kijken naar de progress bar van je fancy raytracing 3d beeld. Het is wel mooi, maar ook overbodig.

Maar het is ook verder simpel, we gaan er qua prijs nooit uitkomen. De praktijk van brutoprijzen waar dan 45% van af kan heeft Siematic ook al laten vallen, dus als ze nu al beginnen met 10k te veel gaan we dat nooit ingepast krijgen - zelfs al gunde ik ze de opdracht.

Nog wel een vraagje trouwens...ik krijg dus nogal wisselende adviezen voor wat betreft afzuiging.
Er zijn basicly drie varianten voor werkblad-afzuiging: verwerkt in de kookplaat (Bora-achtige systemen), via units naast de kookplaat, of een unit aan de achterkant die omhoog komt uit het blad.

Volgens leverancier 1 is Bora het enige wat werkt en is de rest rommel. Maar werkt dit ook goed met hoge pannen? En het is (vind ik dan) niet zo mooi. Leverancier 2 zegt dat je ook prima uit de voeten kunt met afzuiging naast je kookplaat (bijv. https://www.keukenloods.nl/lf16va570.html ), voordeel is dat je je hele kookplaat kunt benutten, nadeel is dat je er bij een 80 of 90 cm plaat twee nodig hebt dus duurder. Leverancier 3 zegt dat de beste oplossing is om een kookplaat in de breedte te nemen (https://www.keukenloods.nl/ex275fxb1e.html) en die te combineren met een afzuigunit die uit het blad omhoog komt (https://www.keukenloods.nl/ld97dbm69.html) zodat je én ruimte hebt, én met 1 unit uit de voeten kunt.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Inmiddels heb ik nog een 3e variant van onze keuken laten maken, dit keer bij een zelfstandige bouwer. Hier is het concept dat je de nis opvult met een kastenwand (koelkast + ovens) en dan twee losse blokken. De kunst is om hier genoeg samenhang in te krijgen, maar het oogt wel lekker open en je hebt meer dan genoeg werkruimte omdat al je losse zooi (koffieapparaat etc) in de kastenwand verdwijnt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hiEJqkkRURBoktTxqWGuiWJ4/medium.jpg

Siematic heeft ook z'n ontwerp wat aangepast en een nieuwe prijs neergelegd (36k 8)7). Nog steeds veel te duur, maar het is ook gewoon wel veel. Grote voordeel van deze opzet is dat je echt gigantisch veel opbergruimte krijgt + de ovens naast elkaar kunt plaatsen maar de kastenwand is zo groot dat het bijna wat benauwd oogt. En je hebt het minste bladruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o04Fe5gQFocU9q6mloNrP6xs/medium.png

De 1e variant (hier nog in oude, blauwe kleurstelling, dit wordt gewoon zwart/antraciet en komt daarmee zo goed als binnen budget) is een combinatie waarbij het blad doorloopt tot in de hoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FF0Ab4VOAb9dtydhFZBC0Kj1/medium.jpg

Het is wel echt frustrerend hoe karig de breedte van de nis voor de hoge kasten is uitgekozen door m'n architect - en ik hebt er zelf verder niet bij stil gestaan. De beschikbare ruimte is 2388mm (ex. de wandafwerking) en voor vier normaal formaat kasten naast elkaar heb je 2400mm nodig. Een paar cm meer en het was allemaal een stuk eenvoudiger geweest om de ovens naast elkaar te plaatsen en de hoek om te werken. Ik heb nog enige hoop dat er in de praktijk nog wel wat marge is waardoor het wel netjes zou kunnen passen, maar ik vrees eerder het omgekeerde.
Zoef1 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:34:
[...]

Nochtans staat er bij de iets duurdere Siemens combi stomers (zoals de Siemens CS658GRS7 er m.i. één is) dat er sprake is van 'externe stoomopwekking' of wat dat dan ook mag zijn. Lijkt mij dan toch beter dan gewoon een bak water in de oven? Tot nu toe heb ik daar nog nergens iets over gevonden.
Je hebt basicly twee manieren van stoomopwekking: de betere stoomovens hebben een eigen stoomgenerator die dus buiten de overruimte de stoom opwekt en dán pas in de oven brengt (lees: externe stoomopwekking). De goedkopere modellen injecteren water in de ovenruimte die dan door de aanwezige hitte wordt omgezet in stoom. Dat werkt in de praktijk minder goed.

[ Voor 56% gewijzigd door Daniel op 27-06-2019 08:35 ]

• Kapitein Merijn
@Daniel
Ik vind het ontwerp van Siematic wel verreweg het mooiste.
Het lijkt mij best mogelijk om die opstelling te realiseren met een ander merk voor 25-30k.

Als ik jou was zou ik eens langs gaan bij een Schüler/Häcker dealer met dat ontwerp en kijken wat zij voor je kunnen betekenen.

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-04 08:56
Daniel schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:51:
Inmiddels heb ik nog een 3e variant van onze keuken laten maken, dit keer bij een zelfstandige bouwer. Hier is het concept dat je de nis opvult met een kastenwand (koelkast + ovens) en dan twee losse blokken. De kunst is om hier genoeg samenhang in te krijgen, maar het oogt wel lekker open en je hebt meer dan genoeg werkruimte omdat al je losse zooi (koffieapparaat etc) in de kastenwand verdwijnt.

[Afbeelding]

Siematic heeft ook z'n ontwerp wat aangepast en een nieuwe prijs neergelegd (36k 8)7). Nog steeds veel te duur, maar het is ook gewoon wel veel. Grote voordeel van deze opzet is dat je echt gigantisch veel opbergruimte krijgt + de ovens naast elkaar kunt plaatsen maar de kastenwand is zo groot dat het bijna wat benauwd oogt. En je hebt het minste bladruimte.

[Afbeelding]

De 1e variant (hier nog in oude, blauwe kleurstelling, dit wordt gewoon zwart/antraciet en komt daarmee zo goed als binnen budget) is een combinatie waarbij het blad doorloopt tot in de hoek.

[Afbeelding]

Het is wel echt frustrerend hoe karig de breedte van de nis voor de hoge kasten is uitgekozen door m'n architect - en ik hebt er zelf verder niet bij stil gestaan. De beschikbare ruimte is 2388mm (ex. de wandafwerking) en voor vier normaal formaat kasten naast elkaar heb je 2400mm nodig. Een paar cm meer en het was allemaal een stuk eenvoudiger geweest om de ovens naast elkaar te plaatsen en de hoek om te werken. Ik heb nog enige hoop dat er in de praktijk nog wel wat marge is waardoor het wel netjes zou kunnen passen, maar ik vrees eerder het omgekeerde.

[...]

Je hebt basicly twee manieren van stoomopwekking: de betere stoomovens hebben een eigen stoomgenerator die dus buiten de overruimte de stoom opwekt en dán pas in de oven brengt (lees: externe stoomopwekking). De goedkopere modellen injecteren water in de ovenruimte die dan door de aanwezige hitte wordt omgezet in stoom. Dat werkt in de praktijk minder goed.
Ik zou dus een combi maken van optie 1 en 2, nisje in die wand voor je koffie apparaat, of ook gewoon inbouwen.. en dan wel je oven(s) naast elkaar. Ik vind ook verreweg die van Siemetic het mooiste qua ontwerp.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik vind die Siematic ook wel echt mooi, maar 't is minstens 6k te duur zo. Dus dat is nog wel een hindernis. Maar wellicht kan een andere fabrikant het wel passend krijgen.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Voor deze opstelling heb ik inmiddels ook een prijsopgave: een kleine 26k inclusief montage. Is wel met een vrij lage stelpost qua blad waarmee we er denk ik niet gaan komen, maar daarentegen is het wel gewoon gelakt ipv kunststof, en met vrij dure afzuigingsoplossing (losse kookplaat + downdraft). Als we die vervangen door een kookplaat met geïntegreerde afzuiging besparen we nog wel een beetje.

Siematic heeft nog wat aanpassingen gedaan en door het kastmateriaal te wijzigen naar kunststof (kan op zich prima met de door ons gewenste kleur), een lagere prijsgroep op te zoeken qua blad en nog wat andere dingen weg te laten of te vereenvoudigen daalt de prijs met een whopping 9k naar 28.000 incl. montage. Dit zou nog wel haalbaar kunnen zijn maar ik vind het wel veel geld voor een kunststof keuken eigenlijk.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wij zijn er inmiddels wel uit met http://www.gerardkeukenmeubel.nl/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j5e8uVWOsPnxuIhARbP6aq6Q/medium.jpg

Eiland van 2.50x1.20 + spoeldeel van 3.10 + wandelement met twee hoge kasten en koffiecorner.
Kleur wordt waarschijnlijk heel donkerblauw, moeten we nog kiezen. Nis en eiland worden voorzien van eikenhouten inzet. Blad is Silestone Calacatta Gold 20mm. Vrijwel alles met (binnen)lades.
Apparatuur: Siemens HM876G0B6 Combi magnetron + Siemens HS858GXB6 Combi stoomoven + Siemens KI87SSD30 Koel/vries + Siemens SX857X00PE Vaatwasser + Novy Panorama Power + Quooker Combi+ Flex

Totaal 28k inclusief montage, elektra en verlichting. Het is wel duur, maar vergelijkbaar met de prijs van Siematic en dan hebben we nu gelakte fronten ipv kunststof, een beter blad en een betere kookplaat.

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-03 11:52
Streamz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:11:
[...]

Lijkt me dat in elk segment toch wel grote verschillen zijn. Ook qua afwerking, opties, materialen etc. Mijn huidige keuken is een combi van Systemat en Beda, en daar zie ik al wel verschillen tussen. In mn schuur heb ik een Ikea Metod oid gezet voor vuil werk, en dat is echt rommel vergeleken met Systemat en Beda. Goedkoop, dat dan weer wel.

En waarom zijn er wel verschillen in het hogere segment dan?
Klopt maar systemat en Ikea vind ik al twee heel verschillende segmenten. Ik doelde meer op prijsverschillen binnen het middensegment. Ikea schaar ik daar niet onder (eerder budgetsegment). Ik denk niet dat er tussen een gemiddelde Ballerina of Nobilia nou echt zoveel verschil zit. Uiteraard speelt afwerking een rol.

Het hogere segment (poggenpohl, siematic, leicht, etc) is qua prijs totaal niet te vergelijken met een ‘gemiddelde’ keuken. Of het dat waard is moet iedereen zelf bepalen. Mijn stelling was meer dat je best kunt zeggen wat een redelijke prijs is voor een bepaalde keuken uit het middensegment zonder al te rare fratsen. Uiteindelijk gaat de hoofdmoot toch voor min of meer dezelfde keuken.

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:05
Wat een ontzettend handig topic is dit! Onze woning wordt medio 2021 opgeleverd maar we moeten nu al over de keuken nadenken. Daar kun je je hersens prima over pijnigen..

Onze ideeen tot dusver, in voorbereiding op een eerste gesprek volgende wek met de keukenleverancier via bouwer met sigaar-uit-eigen-doos lokkertje:
- keuken met (schier)eiland, liefst met barretje, en ruimte overhouden voor een grote keukentafel
- er zit een deur in de keuken naar een bijkeuken van 2,80x2,80m, hierin willen we een simpele bijkeuken opstelling (Schuller of ikea) waardoor we minder bergruimte in de keuken zelf nodig hebben
- basic apparatuur van een goed merk (Miele, Siemens, Novy, Bora), met als enige uitzondering wellicht stoomoven
- hoogglans met marmer of graniet/natuursteen-look composiet of keramiek dun blad
- het hogere segment vinden we echt een stuk mooier: de Siematic Classic en Pure lijnen, Bulthaup.. maar met het hoog op budget zullen we wel bij Next125 of Schuller C3 uitkomen, wat we ook best mooi vinden (maar duidelijk minder dan Siematic -je betaalt hier niet alleen voor het merk, ook voor het design, zo blijkt)

Kwa layout zijn dit de belangrijkste opties tot nu toe (sorry, geen sketchup maar ikea keukenplanner):

Optie 1: kleiner eiland dat door de openslaande deuren en ramen aan de achterkant de tuin in kijkt
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KmZ2XND.jpg?1

Optie 2: (veel) groter eiland wat deels uitkijkt over de eettafel en deels over de zijtuin door de twee verdiepingshoge ramen linksonder. Eiland zou tegen de muur onder geschoven kunnen worden waardoor je een soort schiereiland effect krijgt; maar hierdoor krijg je wel drie parallelle delen en minder goed zicht vanachter het eiland.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Whx7q7i.jpg?1

Ik heb hiervoor deels inspiratie uit dit topic voor gehaald, en ben dan ook zeer benieuwd of jullie meningen hebben over deze opties en onze ideeen?

Zijn hier overigens mensen die een showroomkeuken hebben genomen of overwegen te nemen? De kortingen lopen hoog op, dus ik denk er over om een showroom keuken te nemen en die een jaar zelf op te slaan. Dan komt siematic kwa budget weer binnen bereik, namelijk.

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:05
Bravertal schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:04:
@nel!s ,optie 3: is een grote hoek keuken niets voor jullie. Jullie houden dan een hele mooie grote ruimte over.
Inderdaad, iets wat mijn vrouw ook een goede optie vindt, en ik sluit het zeker niet uit. Het nadeel lijkt me dat je geen interactie hebt met de rest van de ruimte tijdens het keukenwerk. Maar je krijgt wel veel ruimte, zoiets dus: Afbeeldingslocatie: https://www.siematic.com/fileadmin/kitchen/siematic-classic-026.jpg (droomkeuken uit de Siematic Classic serie :D)

@SamPatterson dit is zeer handig, dank je! In essentie de optie waarin we het eiland tegen de muur zetten. Hebben jullie overwogen om het eiland iets naar de tuindeuren te schuiven en in te korten zodat je een loopweg houdt aan de rechterkant van het eiland? Zo ja, waarom viel die optie af?

• Shunt

Shunt

Boe

B-Real schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:18:
Vul het lijstje dan niet in met automerken, maar met keukenmerken :P
Kug kug kug
Extra hoog
• Bulthaup
• Poggenpohl
• Eggersmann
• Rational
• Leicht
• Zeyko
Hoog
Siematic
• Systemat
• Next 125
Midden
• Nolte
• Pronorm
• Hacker
• Schuller
• Rotpunkt
• Nobilia
• Ballerina
• Störmer
• Sachsen
• Bauformat
• Habemat
Laag
• IKEA
• Bruynzeel
• Keller
• Optifit
• Copat
• Hofemeier
• Nieburg
uit de eerste post van dit topic.
Met extra gratis afsplitsing van de extra hoog segment spulletjes.

Game PC

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Herman456 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:12:
Heren, dames,

Wij zijn op zoek naar het merk en type van deze keuken. Als schot voor de boeg hebben we wat lades van binnen gefotografeerd. Moeten we ergens kijken dan doen we dat. We weten dat de verkoper ooit in Loods 5 zat, te Zaandam, maar de winkels aldaar komen en gaan weer.
Deze keuken zit in een aangekocht huis, vandaar weten we niet alle details.
Ziehier de foto's.

https://myalbum.com/album/sVGyPWWJ83hT
Volgens Archive.org verkocht loods 5 de merken Siematic, Schroder en Modulnova. Maar zoals je al zei, de keukenverkopers bij loods5 wisselen erg snel. Misschien dat je een bouwjaar kunt achterhalen en dan met archive.org verder kunt kijken.

https://web.archive.org/w...www.loods5.nl/bij-keukens

[ Voor 10% gewijzigd door gumtree op 31-08-2019 18:46 ]

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-03 09:14
gumtree schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:21:
[...]

Volgens Archive.org verkocht loods 5 de merken Siematic, Schroder en Modulnova. Maar zoals je al zei, de keukenverkopers bij loods5 wisselen erg snel. Misschien dat je een bouwjaar kunt achterhalen en dan met archive.org verder kunt kijken.

https://web.archive.org/w...www.loods5.nl/bij-keukens
Da's iig geen Modulnova. Kieren te groot.

Ben er zelf ook nog mee bezig geweest, via de Mijdrecht flagshipstore. Na 5 weken een grove inschatting gekregen, daarna nooit meer wat van gehoord. Heel apart. Top van demarkt qua prijs overigend, wel heel mooi en innovatief.

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
_Arthur schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:30:
[...]

Reageren met "Voor 13500 hebben we een deal".
En zeggen dat je Barletti wil en geen Pronorm ;). Dat scheelde bij ons 700 euro op 17K en met Barletti heb je kwalitatief wat betere lades (niet zo goed als Siematic maar i.i.g. niet het laagste segment zoals Pronorm)
Wij liepen bij MM de deur uit met de mededeling dat de offerte dan niet meer geldig is als we vandaag niet besloten. Dan maar niet dachten wij...

[ Voor 42% gewijzigd door Blue_Fear op 04-10-2019 12:44 ]

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:23
Blue_Fear schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

En zeggen dat je Barletti wil en geen Pronorm ;). Dat scheelde bij ons 700 euro op 17K en met Barletti heb je kwalitatief wat betere lades (niet zo goed als Siematic maar i.i.g. niet het laagste segment zoals Pronorm)
Wij liepen bij MM de deur uit met de mededeling dat de offerte dan niet meer geldig is als we vandaag niet besloten. Dan maar niet dachten wij...
Barletti = Pronorm. Die luxere lades zijn gewoon een optie bij Pronorm. Is 100% dezelfde keuken

• The Fatal
Timmeh_PS3 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:40:
Daar ben ik weer! Inmiddels alle aannemers en vergunningszaken onder controle; tijd voor de details van de keuken!

[Afbeelding]

We denken dat we er voor 98% uit zijn over de indeling van de keuken. Apparaten zijn nog up-in-the-air, maar het gaat sowieso een kookplaat met afzuiging ingebouwd worden. Bora of een ander merk is nog nader te bepalen, zijn daar nog mensen met een mening over? Ik ga hem sowieso naar buiten afvoeren, onder het schiereiland door.

Voor de nieuwsgierigen onder jullie; alles matzwart (misschien hoge wand in houtlook), greeploos óf greeplijsten en een composiet (marmerlook) blad. Totaalprijs incl. schatting qua apparatuur? +- 15k.

Verder nog dingen in de indeling die aandacht nodig hebben volgens jullie?

edit: links van het eiland en de kastjes staat trouwens een muur met een raam erboven, is misschien wel praktisch om te weten.
Hier ongeveer de zelfde layout besteld maar dan zonder de kastjes aan de achterkant van het eiland en lades onder de oven 23K, maar dan wel aantal Miele en Siemens apparatuur tafel en siematic.
Wij hebben alleen de kookplaat tegen de buitenste muur geplaatst ipv op het eiland, zo veel sta je niet in de pannen te roeren. Afzuiging bij een wand schijnt nog wat beter te werken ipv in het eiland.

[ Voor 7% gewijzigd door The Fatal op 24-10-2019 20:42 ]

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:44
Reinier schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:11:
[...]

Deur-lade-lade-deur bedoel je natuurlijk :P
Nee. Dan zit de vaatwasser of spoelbak tegen de muur. Bij een vrijstaande wand is dat wel mogelijk, mits de laden dusdanig breed zijn dat de spoelbak niet op het randje zit.
Timmeh_PS3 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

Ja die indeling is een discussiepunt hier in huis; ik vind deze indeling mooi, de dame des huizes vind "lade-deur-deur-lade" het mooiste... Die laatste zal het dus wel worden :+

De kookplaat verplaatsen gaan we nog een kritisch naar kijken, grazi!
Herkenbaar :+
The Fatal schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:40:
[...]

Hier ongeveer de zelfde layout besteld maar dan zonder de kastjes aan de achterkant van het eiland en lades onder de oven 23K, maar dan wel aantal Miele en Siemens apparatuur tafel en siematic.
Wij hebben alleen de kookplaat tegen de buitenste muur geplaatst ipv op het eiland, zo veel sta je niet in de pannen te roeren. Afzuiging bij een wand schijnt nog wat beter te werken ipv in het eiland.
Wij vonden het persoonlijk mooier als je niet tegen een muur kijkt tijdens het koken, daarvoor neem je immers geen eiland. Verder doen we de voorbereidingen voor het koken (groentes snijden etc.) ook op het eiland en dan is het niet handig als je die vervolgens over het gangpad moet verplaatsen richting de pan. Komt nog bij dat we niet tegen onze muur willen spatten.

In onze kastenwand staan daarom alleen de oven en een (losse) espressomachine.

Dat de afzuiging misschien iets beter werkt ivm die muur klinkt niet gek, maar de afzuiging van onze Bora werkt zonder muur zonder problemen. Afzuigstand 2 is zelden nodig.

[ Voor 43% gewijzigd door cryptapix op 25-10-2019 10:43 ]

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Daniel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:12:
[...]

Nou, dat laatste bleek toch een te groot probleem want het bedrijf lijkt failliet te zijn. Een paar weken geleden waren er ineens brieven van deurwaarders op de deur geplakt en was men niet meer open. Inmiddels hangen er ook briefjes van wanhopige kopers die op iets wachten en geen contact kunnen krijgen.

Dodged a bullet there, onze keuken wordt komende week geplaatst en als we hier hadden gekocht hadden we waarschijnlijk al een fink stuk aanbetaald. Dat geld waren we kwijt geweest. Het kan ondanks de hoogconjuctuur in de sector dus nog steeds mis gaan.

• The Fatal
Phorcys schreef op maandag 25 november 2019 @ 06:39:
[...]

Ja ik toevallig. Heb ook een nieuwbouw woning gekocht via Roosdom Tijhuis en de voorkeur leverancier dus ook Nobel. Ik was van te voren naar Nelemans geweest (ook onderdeel van bouwcenter) en daar een offerte opgevraagd om te kunnen vergelijken. Echter bij Nobel had ik dermate dingen veranderd dat het lastig was 1 op 1 te vergelijken. Daarna ben ik nog wel bij een andere keukenboer geweest en daar een offerte opgevraagd voor een vergelijkbare keuken, prijs kwam redelijk overeen met nobel met de waarde van keukencheque eraf. De keukencheque is eigenlijk wassenneus (vind ik), leuk dat ze het zeggen maar je schiet er niet veel mee op :)

Bij Nobel werd ik redelijk goed geholpen (vond het bij nelemans beter). Heb daar de keuken, badkamer en deuren gekocht echter ging er wel veel mis met de offertes (onjuiste types e.d.) dus moesten een paar keer heen en weer. De reden dat ik de keuken toch bij Nobel heb gedaan is geen extra kosten leidingwerk en ze kunnen de extra muurtjes rondom de kastenwand plaatsen voordat ze de woning opleveren zodat de stucadoor meteen aan de slag kan (keuken laat ik later plaatsen).

Qua sanitair heb ik ook ergens anders gekeken maar daar gaven ze me al aan dat ze zo goed als zeker duurder uit zouden zijn dan via projectbouw dus heb hier elders niet meer naar gekeken.

Kortom; ik verwacht niet dat je 3500 euro goedkoper uit gaat zijn voor exact dezelfde keuken, bij mij scheelde het voornamelijk op de leidingwerk en bouw van de muurtjes, dit vond ik erg goedkoop.
Nickmondria schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:25:
Beste Tweakers,

Nieuwbouw woning word gemaakt door : Roosdom tijhuis .

De badkamer geleverd door bouwcentrum Nobel . Waarde tegels en sanitair € 8.497,29 (incl btw)

En voor de keuken een waarde cheque van €3.500,- (incl btw)

We hebben al een tekening laten maken hoe onze keuken er moet zien en welke apparatuur,

Deze kost bij Superkeukens €16.376,24 + 1.800,- Montage = €18.176,-

Nu moeten we nog naar Nobel bouwcentrum.

Ben benieuwd naar het prijs verschil of de €3.500,- echt hier nog af gaat of niet.

Iemand ervaring met nobel bouwcentrum en keukens?

Mocht ik de afspraak hebben gehad laat ik deze weer hier achter.
Hier ook een woning via Roosdom.
Ook bij Nobel geweest, badkamer laten we wel doen, uiteindelijk besloten om keuken ergens anders te doen. Scheelde ongeveer 10K waar de korting van 3.5k al vanaf was voor de zelfde keuken (siematic) moet alleen de ombouw nu zelf maken.

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
Hi allemaal,

Donderdag voor het eerst naar een keukenzaak gegaan (van de DB keukengroep). We hebben een nis waar ik kasten van 220 hoog in wil (plafond is 257). De huidige keuken is greeploos (Siematic van 15 jaar oud) en de nieuwe willen we ook greeploos.

We willen een greep die precies onder het keukenblad loopt. Echter de verkoper gaf aan dat bij een koelkast van 178/180 geen horizontale greep mogelijk is (op hoogte precies onder keukenblad). Bij kleinere maat koelkast wel, maar niet bij 178. De kasten waar we naar keken, zijn van rotpunkt. Echter, volgens mij zijn er wel leveranciers die een horizontale greep bij 178 kunnen leveren (dacht bij rational). Verticaal gaat niet vanwege de 5 cm die dit aan ruimte kost.

Andere mensen ervaring of dit kan? Een vriezer of vriesgedeelte heb ik niet nodig (opperde de verkoper ook als oplossing).

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Bas22 op 05-01-2020 16:59 ]

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:24
Vandaag een offerte ontvangen voor een Siematic Pure SLX met similaque frontjes en led verlichting in de greeplijsten. Keuken is in parallel opstelling.

Apparatuur is van Siemens (studioline)
vaatwasser: SN857X00PE
afzuigkap: LC97FQP60
inductiekookplaat: EX977LXV5E
oven: HB875G5B1
koelkast: KI81RAD30
vriezer: GI81NAC30

Keramisch blad Basalt black satin van Jetstone (met spatwand van 20cm), totale lengte van blad exclusief spatwand is 493 cm

[img]https://ibb.co/cbDbzjw]Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/f848ms9/1.jpg

[img]https://ibb.co/g9BvcQx]Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jf1VjqS/2.jpg
Zo ziet de opstelling er uit

Voor een indruk van de frontjes en het blad:
[img]https://ibb.co/9Vb1Vn8]Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/61HT1Yn/3.jpg

Totaalprijs was 31.800 euro waarvan 17.900 euro voor de kasten, 7000 euro voor de apparaten, kraan en spoelbak en 5000 euro voor het blad en spetwand. 1720 euro voor de montage
Ik vond het zelf aan de dure kant, heb nog niet onderhandeld over de prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door assassin85 op 05-01-2020 20:37 ]

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01-2025
assassin85 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 20:33:
Vandaag een offerte ontvangen voor een Siematic Pure SLX met similaque frontjes en led verlichting in de greeplijsten. Keuken is in parallel opstelling.

Keramisch blad Basalt black satin van Jetstone (met spatwand van 20cm), totale lengte van blad exclusief spatwand is 493 cm

Totaalprijs was 31.800 euro waarvan 17.900 euro voor de kasten, 7000 euro voor de apparaten, kraan en spoelbak en 5000 euro voor het blad en spetwand. 1720 euro voor de montage
Goede smaak, ik ben ook voor deze keuken wezen kijken maar had ook vrij snel door dat t bovenin het siematic segment zit. Ze hanteren nu hogere prijzen omdat dit een nieuw model (2020?) is. De vorige Pure lijn is nu goedkoper geprijsd, deze mist o.a. de led-strip wat een heel mooi effect heeft.

Mag ik vragen bij welke keukenboer je geweest bent?

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:24
Kneh91 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:02:
[...]

Goede smaak, ik ben ook voor deze keuken wezen kijken maar had ook vrij snel door dat t bovenin het siematic segment zit. Ze hanteren nu hogere prijzen omdat dit een nieuw model (2020?) is. De vorige Pure lijn is nu goedkoper geprijsd, deze mist o.a. de led-strip wat een heel mooi effect heeft.

Mag ik vragen bij welke keukenboer je geweest bent?
Ik ben bij Aswa in Hilversum geweest. Ben van plan om ook langs andere Siematic dealers te gaan.

De combinatie van het dunne blad en led strips in de greeplijsten + similaque frontjes is ook hetgeen wat mij erg aantrekt. Ben alleen erg benieuwd of ik deze keuken naar rond de 25k kan ‘onderhandelen’

[ Voor 15% gewijzigd door assassin85 op 05-01-2020 22:21 ]

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:36
assassin85 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:13:
[...]

Ik ben bij Aswa in Hilversum geweest. Ben van plan om ook langs andere Siematic dealers te gaan.

De combinatie van het dunne blad en led strips in de greeplijsten + similaque frontjes is ook hetgeen wat mij erg aantrekt. Ben alleen erg benieuwd of ik deze keuken naar rond de 25k kan ‘onderhandelen’
Mijn ervaring met aswa is dat er wel iets te onderhandelen is, maar zoveel als jij eraf wilt, gaat verwacht ik niet lukken. Aswa was bij ons (in de eerste offerte) al behoorlijk scherp (nuva keukens was 4000,- duurder, keukenloods 500,- goedkoper, maar met een minder mooi blad

• Kapitein Merijn

[img]https://ibb.co/cbDbzjw][Afbeelding]

[img]https://ibb.co/g9BvcQx][Afbeelding]

[img]https://ibb.co/9Vb1Vn8][Afbeelding]

Siematic maakt erg mooie keukens maar deze prijs schrik ik toch wel van.
Los van de verlichting in de greeplijst is het eigenlijk niks bijzonders. Het werkblad is bij veel leveranciers een actie kleur en de apparatuur is ook niet heel spannend. Maak van die Siematic een Systemat en je kan lekker voor 10k een nieuwe tv + audio aanschaffen ;)

@Bas22 Dat is onmogelijk. De greeplijst van een greeploze keuken word namelijk in de romp van de kast gefreesd.
Een verticale greeplijst is de enige optie bij een 178cm apparaat. Je zou ook kunnen kiezen voor push-to-open maar dat moet je eigenlijk niet willen bij een apparaat wat je zo vaak gebruikt.
Een mooie greep op een apparaten wand vind ik overigens best fraai. Bij Miele kan je bijvoorbeeld de grepen ook los bestellen om op de koelkastdeur te monteren.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 23:17

JT

VETAK y0

Bas22 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:58:
Hi allemaal,

Donderdag voor het eerst naar een keukenzaak gegaan (van de DB keukengroep). We hebben een nis waar ik kasten van 220 hoog in wil (plafond is 257). De huidige keuken is greeploos (Siematic van 15 jaar oud) en de nieuwe willen we ook greeploos.

We willen een greep die precies onder het keukenblad loopt. Echter de verkoper gaf aan dat bij een koelkast van 178/180 geen horizontale greep mogelijk is (op hoogte precies onder keukenblad). Bij kleinere maat koelkast wel, maar niet bij 178. De kasten waar we naar keken, zijn van rotpunkt. Echter, volgens mij zijn er wel leveranciers die een horizontale greep bij 178 kunnen leveren (dacht bij rational). Verticaal gaat niet vanwege de 5 cm die dit aan ruimte kost.

Andere mensen ervaring of dit kan? Een vriezer of vriesgedeelte heb ik niet nodig (opperde de verkoper ook als oplossing).

Alvast bedankt!
Ik ben bij Arma en een aantal anderen geweest. Qua kasten zaten ze wel goed qua prijs maar het blad was zomaar 1000 euro duurder dan de concurrenten en ook qua apparatuur waren ze niet gunstig wat betreft de prijs. Montage was ook duur maar daar staat dan wel 10 jaar garantie op de montage tegenover. Zeg ik overigens zonder dat ik weet of dat echt van waarde is of dat het meer een gevoelskwestie is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
Kapitein Merijn schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:40:
[...]

@Bas22 Dat is onmogelijk. De greeplijst van een greeploze keuken word namelijk in de romp van de kast gefreesd.
Een verticale greeplijst is de enige optie bij een 178cm apparaat. Je zou ook kunnen kiezen voor push-to-open maar dat moet je eigenlijk niet willen bij een apparaat wat je zo vaak gebruikt.
Een mooie greep op een apparaten wand vind ik overigens best fraai. Bij Miele kan je bijvoorbeeld de grepen ook los bestellen om op de koelkastdeur te monteren.
Hmmm en een metalen greep (Meer een sleuf aangezien we greeploos willen blijven) die onder en boven deel met elkaar verbindt. Zou zoiets wel kunnen? De siematic van 15 jaar terug heeft een metalensleuf die op die manier op de koelkastdeur zit, maar die koelkast is maar 120? Hoog.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:37
Bas22 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:59:
[...]

Hmmm en een metalen greep (Meer een sleuf aangezien we greeploos willen blijven) die onder en boven deel met elkaar verbindt. Zou zoiets wel kunnen? De siematic van 15 jaar terug heeft een metalensleuf die op die manier op de koelkastdeur zit, maar die koelkast is maar 120? Hoog.
Ja dat kan. Maar dit zal niet bij elk merk kunnen?

• The Fatal

[img]https://ibb.co/9Vb1Vn8][Afbeelding]

Erg mooie keuken! Nieuwe pure is echt gaaf,had hem nog niet gezien.
Wij hebben ook een Siematic besteld, volgens mij de zelfde serie. Moeten nog het een en ander definitief maken qua bestelling. Maar waren er inderdaad ook achter dat het een duurder merk is maar ook een klasse hoger als de meerdere keukens die we gezien hadden. Het was voor ons of Siematic of next125. Dit puur vanwege het afwerking niveau en gevoel in de keuken , mooi rondom gespoten fronten, niks van kunststof. Ook de lade indelingen sprak ons erg aan.

• Shunt

Shunt

Boe

assassin85 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:13:
[...]

Waarom specifiek Siematic? Ik zie nu niet echt direct iets er uit springen wat puur en alleen bij SieMatic kan.
En als je eerder richting de 25k wilt gaan zou het wellicht te overwegen zijn (ook bij ASWA) eens naar Pronorm te kijken.

Dikke kans dat mijn volgende keuken wel een SieMatic gaat worden want volgens mij zijn die zo'n beetje de enige die zo mooi een blad door kunnen laten lopen in een zijwand in een ogend geheel (stond er eentje in de showroom bij Aswa Helmond) Verder heb ik mijn keuken ook door Aswa laten plaatsen waar mijn vorige keuken bij Nuva vandaan kwam.

Als ik nu weer een nieuwe zou kopen zou ik direct (na een paar indicatie offertes) naar ASWA rijden. Zet service was SUPER (dit was hun externe partij) Nog nooit mensen met zo veel zorgvuldigheid en extra zorg alles zien voor bereiden uitpakken neerzetten. Geen losse bakken met gereedschap door het huis alles netjes in een super koffer en iets wat ik bij nuva niet had twee monteurs die het blad er samen op legde en dus geen hulp van mij nodig hadden. 8)7

Leuk detail is dat Nuva dezelfde kasten kan leveren als ASWA (Pronorm) maar dan wel een uitgeklede variant, het zal geen honderde euros zijn maar dingen als het aluminum bodem plaatje in de wasbak kast was er bij Nuva niet bij. Ook de anti slip materialen in de lades zat er bij Nuva niet bij. Afwerking in de zijwanden onder het barretje zat er bij nuva niet bij.

Game PC

• heyer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
Hallo allen,

Voor ons nieuwbouwhuis zijn we afgelopen zaterdag bij de projectleverancier geweest. Deze heeft een ontwerp gemaakt van een Siematic S2 keuken, kleur oak onyx en een composiet blad 1cm dikte. Het is een rechte opstelling van 4,20m met aan het begin en eind een hoge kast. Tussen de hoge kasten komt onder 2x een ladeblok van 1,20m en de vaatwasser, boven komen lage wandkasten 2x 1,20m en 1x 60cm.

Er komt een oven, inductieplaat, vaatwasser, hoge koelkast, aparte vriezer, quooker combi en afzuigkap in. Tijdens het ontwerp is er gewerkt met Bauknecht apparatuur omdat hier nog een goede korting op zou zitten maar exacte typenummers heb ik niet.

Nu hebben we wel de 3D tekening meegekregen en verder alleen een prijs. Het totaal zou op 23K komen, hierbij is rekening gehouden met de "project korting". Tijdens het ontwerpen heb ik gezien dat er rond de 7K aan apparatuur in zou zitten wat betekent dat de keuken zelf 15K zou zijn (de installatie zou 1K kosten).
Zonder de korting zou de keuken op dik 27K komen.

Wanneer ik zelf alle apparatuur opzoek maar dan van Bosch of Siemens en hierbij de duurste lijn neem kom ik op ongeveer 7K uit.

Wanneer ik dit topic lees lijkt me dit nogal aan de prijs voor een redelijk kleine keuken (zelfs voor Siematic kasten) en ik ben nieuwsgierig naar jullie mening.

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 16:42
heyer schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:00:
Hallo allen,

Voor ons nieuwbouwhuis zijn we afgelopen zaterdag bij de projectleverancier geweest. Deze heeft een ontwerp gemaakt van een Siematic S2 keuken, kleur oak onyx en een composiet blad 1cm dikte. Het is een rechte opstelling van 4,20m met aan het begin en eind een hoge kast. Tussen de hoge kasten komt onder 2x een ladeblok van 1,20m en de vaatwasser, boven komen lage wandkasten 2x 1,20m en 1x 60cm.

Er komt een oven, inductieplaat, vaatwasser, hoge koelkast, aparte vriezer, quooker combi en afzuigkap in. Tijdens het ontwerp is er gewerkt met Bauknecht apparatuur omdat hier nog een goede korting op zou zitten maar exacte typenummers heb ik niet.

Nu hebben we wel de 3D tekening meegekregen en verder alleen een prijs. Het totaal zou op 23K komen, hierbij is rekening gehouden met de "project korting". Tijdens het ontwerpen heb ik gezien dat er rond de 7K aan apparatuur in zou zitten wat betekent dat de keuken zelf 15K zou zijn (de installatie zou 1K kosten).
Zonder de korting zou de keuken op dik 27K komen.

Wanneer ik zelf alle apparatuur opzoek maar dan van Bosch of Siemens en hierbij de duurste lijn neem kom ik op ongeveer 7K uit.

Wanneer ik dit topic lees lijkt me dit nogal aan de prijs voor een redelijk kleine keuken (zelfs voor Siematic kasten) en ik ben nieuwsgierig naar jullie mening.
Is inderdaad behoorlijk aan de prijs. Ik heb zelf een identieke situatie 2x120cm, vaatwasser, 2x120cm en 2 hogere kasten van 60cm met daarin combi-oven, koffiezetter, koelkast en nog een gewone kast.

Deze heb ik door een interieurbouwer op maat laten maken (eiken fronten, blum ladesystemen en massief betonnen blad van 8cm met betonnen wasbak.). Apparatuur heb ik via keukenloods los gekocht.

Apparatuur €5.500 (Atag Matrix/Magna serie icm Novy afzuigkap)
Kasten+blad €6.000
Totaal: €11.500

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hs7f6dm/Keuken1.jpg

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 09:54

Totaalprijs was 31.800 euro waarvan 17.900 euro voor de kasten, 7000 euro voor de apparaten, kraan en spoelbak en 5000 euro voor het blad en spatwand. 1720 euro voor de montage
Mooie keuken. Aangezien je in Hilversum geweest bent kan ik je Marco living in Naarden als tip meegeven, daar hebben wij alles besteld en we waren erg te spreken over de offerte en manier van werken. geen keukenboer en dus geen afding ellende met bellen met de baas/ manager, nu kiezen voor X% korting of even achter kijken en voila 3k er af.

De kasten zit overigens de dikste marge op, zo'n 65% dus daar kan je mooi over beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door douwe.nl op 07-01-2020 20:06 ]

i7-4770 + R5850 → 9800X3D + 9070XT #Gamerdad

• RRCreations
  • Laatst online: 01-04 19:55
Ook ik heb een nieuwbouw project. Het huis wordt in de buurt van Q3 opgeleverd. Wij gaan nu actief op zoek naar keukens. We hebben afspraken staan in Duitsland, Bemmel & Kroon en SmartDesign om te kijken wie de beste keuken voor een redelijke prijs kan aanbieden.

Onze keuken ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/98LTJmH/97-A846-A2-D062-4821-8-C36-4224-EB52-CC38.jpg

Geen speciale maten of kunstgrepen. Heel simpel maar functioneel. We zijn zelf maar 1.70 en 1.60 dus >95 cm is meer dan genoeg. Ik zou graag Siemens of Miele apparatuur willen. Ik hoef niet de topmodellen hebben, ze moeten simpelweg aan en uit gaan (hoewel meer functies hoe beter). Ons budget is 20k. Verwachten jullie dat ik daarmee toch een hogere segment kan kopen zoals Siematic/Next 125 of moet ik settelen met het midden segment?

Ik had ook hier gelezen dat als je geen speciale wensen hebt (zoals wij) dat de meer waarde van het hogere segment heel weinig is. Is de kwaliteit niet simpelweg beter?

• RRCreations
  • Laatst online: 01-04 19:55
RRCreations schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:26:
Ook ik heb een nieuwbouw project. Het huis wordt in de buurt van Q3 opgeleverd. Wij gaan nu actief op zoek naar keukens. We hebben afspraken staan in Duitsland, Bemmel & Kroon en SmartDesign om te kijken wie de beste keuken voor een redelijke prijs kan aanbieden.

Onze keuken ziet er zo uit:

[Afbeelding]

Geen speciale maten of kunstgrepen. Heel simpel maar functioneel. We zijn zelf maar 1.70 en 1.60 dus >95 cm is meer dan genoeg. Ik zou graag Siemens of Miele apparatuur willen. Ik hoef niet de topmodellen hebben, ze moeten simpelweg aan en uit gaan (hoewel meer functies hoe beter). Ons budget is 20k. Verwachten jullie dat ik daarmee toch een hogere segment kan kopen zoals Siematic/Next 125 of moet ik settelen met het midden segment?

Ik had ook hier gelezen dat als je geen speciale wensen hebt (zoals wij) dat de meer waarde van het hogere segment heel weinig is. Is de kwaliteit niet simpelweg beter?
Eerste offerte binnen;

16.400 bij Bemmel & Kroon. Allemaal Siemens apparatuur & Schuller kasten. Bij Nolte kreeg ik een vergelijkbaar aanbod en dat zag er naar mijn idee beter uit. Het grappig was dat de verkoper zij dat de meerprijs naar Next 125 maar 800,- euro zou zijn (instaplijn). Ik heb dus ook op basis daarvan een offerte opgemaakt. Zaterdag gaan wij naar Duitsland, kijken wat daar te bieden hebben. Ik twijfel tevens een afspraak te maken bij een Systemat leverancier, is Systemat vergelijkbaar met Next 125 of toch iets minder? Volgens de openingspost zou het vergelijkbaar zijn maar toch kosten zij veel minder.
Pagina: 1 2 ... 13

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1