• Tom2511
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-02 09:02
Matched: vaatwasser, Pelgrim
Ook ik mag me in dit topic melden! (Project)nieuwbouwwoning gekocht! Start bouw = deze zomer, oplevering = medio volgend jaar. Sluitingsdata optielijsten en keuken/sanitair = de komende weken.

Projectontwikkelaar plaatst sowieso badkamer. Voor keuken een cheque van e3000,- die je natuurlijk zelf al lang en breed betaald hebt. Aanpassingen leidingwerk t.o.v. standaard is dan inbegrepen. Levering, plaatsen en service nogal zouden volgens reviews nogal met gebreken komen. Om bepaalde redenen kopen we (ondanks de cheque van e3000,-) daarom liever niet bij de projectontwikkelaar. Of ze moeten deze week echt met een goede offerte komen. Eigen huismerk = Pronorm = DMG, lees ik slechte verhalen over. Bieden ook Schroder keukens aan.

Daarom zijn we ook zelf gaan shoppen in de buurt:
Alle 3 lokale bedrijven (geen DMG). 2x middelgroot, 1x kleine zelfstandige.

Keuken bestaat grofweg uit het volgende:

- Kastenwand 5x hoge kast- Koffiecorner 120cm breed x 50cm diep. (2x 120cm lades)
- Mat wit gelakte frontjes
- 5 hoge kasten
- Kookeiland, composiet blad ca. 3.00m x 1.00m. Aan 1 kant 2x 120cm lades, vaatwasser, spoelkast en lage kast, andere kant 5x deurtjes (40cm diep)
- Bora puru inductiekookplaat (recirculatie)
- Combimagnetron
- Combistoomoven
- Vaatwasser
- Quooker Pro3 of Combi+

Eerste bedrijf biedt Nobilia Line-N laklaminaat keuken met goedkoopste Pelgrim (524) apparatuur aan. Selziuskraan. 16k totaal inclusief plaatsen. Verder weinig meegedacht in oplossingen. Voor ons eigenlijk geen optie, aangezien dit volgens ons het minste aanbod is.

Tweede bedrijf biedt Rotpunkt 2510 Zerox keuken aan met Quooker Pro3 en Pelgrim hogere serie (824) apparatuur. Bora vlakopbouw 15k exclusief plaatsen. Goed meegedacht in oplossingen. Eigenaar = ex-verkoper bij projectontwikkelaar en weet dus waar hij tegenop moet komen. Offerte lijkt ons dan ook best scherp! Is pas voor zichzelf begonnen en zit ook in hetzelfde dorp als waar we nu wonen en ons nieuwe huis gebouwd gaat worden dus wil graag de order binnen halen.

Derde bedrijf biedt Hacker Systemat aan met Quooker Combi+ en Pelgrim hogere serie (824) apparatuur. Bora vlakinbouw. Ook meerdere lades o.a. onder de inbouwapparatuur wat ons zelf erg fijn lijkt. 19,5k inclusief plaatsen en kan voor dat zelfde geld Bosch apparatuur leveren. Fijne zaak, veel laten zien in showroom. 
Offertes verschillen op een aantal punten. Als we de offerte van bedrijf 2 uitbreiden met de zaken die bedrijf 3 erbij heeft zitten, zullen we op zo'n 17,5 komen even zelf gerekend. Prijsverschil t.o.v. de Hacker Systemat dan zo'n 2k. Is dit gerechtvaardigd?

Vanuit de projectontwikkelaar komen er nog kosten bij voor het verleggen van leidingwerk/stopcontacten t.o.v. de standaardposities (e1500) en de 'coordinatiekosten' (e375) om tekeningen van derde partijen om te zetten. Hier vinden we iets van, maar soit, dat accepteren we dan maar.

Onze voorkeur gaat nu uit naar bedrijf 2 en 3. Waarbij 3 de duurste is en eigenlijk wat boven budget. Zeker vanwege de extra kosten die we hebben bij de projectontwikkelaar. Hopelijk kan er nog wat van de prijs afgepeuterd worden. Wel heb ik het idee dat we hier het meeste keuken krijgen.

Toch nog wat vragen:
Rotpunkt of Hacker Systemat? Ik lees dat Systemat net wat beter is maar Rotpunkt goede prijs/kwaliteit. In het verleden wel problemen met leveringen lees ik maar dat is echt van jaren terug. Klopt dat? Beide merken hebben een andere kleur binnenwerk van de korpus t.o.v. de frontjes. Dat vinden we erg mooi.

Projectontwikkelaar biedt ook Schroder en Next125 aan. Hoe verhouden deze merken (Nobilia, Rotpunkt, Hacker Systemat, Next125 en Schroder) zich vandaag de dag tot elkaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Tom2511 op 28-04-2020 13:26 ]

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-03 02:26
Inmiddels hebben wij ook onze offerte binnen voor onze keuken.

Schuller kasten, 78,5cm
Frontjes: onyx mat zwart, antifingerprint, fluweetmat gelakt (rondom)
Blad: Composiet, 6cm van Grillo

Apparatuur: Pelgrim
Koelvries
Oven -60cm
Combi magnetron -60cm
Hood in hob kookplaat
Vaatwasser

Totaalprijs: 16k.

Zijn bij pelgrim uitgekomen omdat het ontwerp en functionaliteit van de kookplaat me erg aanspreekt, ook blijkbaar vanaf 5 apparaten 8 jaar garantie van Pelgrim. Heb een vergelijke kookplaat bij Neff gezien maar die apparatuur ligt toch wat buiten mijn budget.

Ik ben benieuwd wat jullie van bovenstaande prijs vinden. Er was geen onderhandelruimte; alleen downgraden naar een lagere prijsklasse blad of frontjes om prijs te drukken.

We hebben morgen nog een gesprek met superkeukens om hun bestaande offerte te matchen met bovenstaande (we hebben al een offerte van SK voor 12.000 euro, maar die o.b.v. een plastic soort hoekkast systeem (ipv le mans), 2 cm dikte blad en C-merk apparatuur (Airforce, juno, zanussi)

Heb momenteel alleen even foto van geprinte versie:

Zij aanzicht (offerte 1)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tnzwRH98/Zijaanzicht.jpg

Bovenaanzicht (offerte van SK)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/m1kszDh7/Whats-App-Image-2020-04-26-at-13-31-38.jpg

• Cactus13
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-01-2023
rvrrr schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:57:
Inmiddels hebben wij ook onze offerte binnen voor onze keuken.

Schuller kasten, 78,5cm
Frontjes: onyx mat zwart, antifingerprint, fluweetmat gelakt (rondom)
Blad: Composiet, 6cm van Grillo

Apparatuur: Pelgrim
Koelvries
Oven -60cm
Combi magnetron -60cm
Hood in hob kookplaat
Vaatwasser

Totaalprijs: 16k.

Zijn bij pelgrim uitgekomen omdat het ontwerp en functionaliteit van de kookplaat me erg aanspreekt, ook blijkbaar vanaf 5 apparaten 8 jaar garantie van Pelgrim. Heb een vergelijke kookplaat bij Neff gezien maar die apparatuur ligt toch wat buiten mijn budget.

Ik ben benieuwd wat jullie van bovenstaande prijs vinden. Er was geen onderhandelruimte; alleen downgraden naar een lagere prijsklasse blad of frontjes om prijs te drukken.

We hebben morgen nog een gesprek met superkeukens om hun bestaande offerte te matchen met bovenstaande (we hebben al een offerte van SK voor 12.000 euro, maar die o.b.v. een plastic soort hoekkast systeem (ipv le mans), 2 cm dikte blad en C-merk apparatuur (Airforce, juno, zanussi)

Heb momenteel alleen even foto van geprinte versie:

Zij aanzicht (offerte 1)
[Afbeelding]

Bovenaanzicht (offerte van SK)
[Afbeelding]
Grappig, ik post toevallig ook net over onze offerte van Superkeukens. In onze offerte van zit een blad van 5 cm dikte en AEG apparatuur. Ik ben benieuwd met waar voor prijs ze morgen bij jullie komen.
Naar aanleiding van jouw post bedenk ik me dat ik niet zo goed meer weet hoe de kwaliteit kastjes was.... toch ook nog maar een keer langs.

• Tom2511
  • Laatst online: 26-02 09:02
Afgelopen weekend de keuze gemaakt voor onze keuken! Het ging nog tussen 2 partijen (beide lokaal, geen DMG):

AB
Kasten:Rotpunkt 2510 Zerox FmHacker Systemat AV 2035
Afwerking:kunststof dikkanten in frontkleur19mm MDF v.v. melamine matlak/vormkant
LadesZircon ZX950 Soft StopMetro line R
werkbladnatuursteencomposiet
lengte werkblad3.10m (kon uit 1 stuk volgens adviseur)3.00m is max bij composiet volgens adviseur
Combi stoomovenPelgrim OVS824MATBosch CSG856NC1
CombimagnetronPelgrim MAC824MATBosch CMG836NC1
KoelkastPelgrim PKS25178Bosch KIR81VF30
VriezerPelgrim PVS25178NBosch GIN81AC30
VaatwasserPelgrim GVW830LSBosch SMA46IX09N
Prijsca. 18.5Kca. 19K

Kleur = mat wit. De Rotpunkt heeft daarbij de korpussen in een fraaie houtlook. De Systemat in lavagrijs.

Beide keukens bestaan uit het volgende:
  • Apparatuurwand: 5x hoge kast (1x koelkast, 1x vriezer, 1x servieskast, 2x kast inbouw apparatuur + lade
  • Koffiehoek: 1x brede kast 120cm v.v. 2 uittreklade, 50cm diep
  • Kookeiland: kast onder Bora 120cm v.v. 2 uittrekladen, 2x kast v.v. deurtjes 120cm (40 diep), 2x kast v.v. deur 60cm 60/40cm diep (A.) of 1x kast v.v. deur (40 diep) & 1x kast v.v. 2 lades (60 diep) 50cm (B.) (40 diep)
  • Bora Puru
  • Quooker Combi+
  • Spoelbak 544x440
  • Zeeppompje
  • Twist inbouwstopcontact op eiland
  • Spots koffiehoek
  • Levering en montage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5Zp3ukCQo2x6pxUnF3iSxkmtek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fpC6ubZeRQBPgsdofW10vtM.jpg?f=fotoalbum_large

Bij beide zaken zeer goed advies gehad en volgens mij zijn de prijzen ook keurig toch? Gezien eerdere reacties hier zouden de keuken kwalitatief vergelijkbaar zijn. Nu gekozen voor de Rotpunkt vanwege de korpuskleur in houtlook en ovens in mat Apparatuur bij Systemat is wellicht iets beter maar volgens mij is deze Pelgrim serie ook niet slecht toch?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

Shunt

Boe

Tom2511 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:39:
Afgelopen weekend de keuze gemaakt voor onze keuken! Het ging nog tussen 2 partijen (beide lokaal, geen DMG):

AB
Kasten:Rotpunkt 2510 Zerox FmHacker Systemat AV 2035
Afwerking:kunststof dikkanten in frontkleur19mm MDF v.v. melamine matlak/vormkant
LadesZircon ZX950 Soft StopMetro line R
werkbladnatuursteencomposiet
lengte werkblad3.10m (kon uit 1 stuk volgens adviseur)3.00m is max bij composiet volgens adviseur
Combi stoomovenPelgrim OVS824MATBosch CSG856NC1
CombimagnetronPelgrim MAC824MATBosch CMG836NC1
KoelkastPelgrim PKS25178Bosch KIR81VF30
VriezerPelgrim PVS25178NBosch GIN81AC30
VaatwasserPelgrim GVW830LSBosch SMA46IX09N
Prijsca. 18.5Kca. 19K

Kleur = mat wit. De Rotpunkt heeft daarbij de korpussen in een fraaie houtlook. De Systemat in lavagrijs.

Beide keukens bestaan uit het volgende:
  • Apparatuurwand: 5x hoge kast (1x koelkast, 1x vriezer, 1x servieskast, 2x kast inbouw apparatuur + lade
  • Koffiehoek: 1x brede kast 120cm v.v. 2 uittreklade, 50cm diep
  • Kookeiland: kast onder Bora 120cm v.v. 2 uittrekladen, 2x kast v.v. deurtjes 120cm (40 diep), 2x kast v.v. deur 60cm 60/40cm diep (A.) of 1x kast v.v. deur (40 diep) & 1x kast v.v. 2 lades (60 diep) 50cm (B.) (40 diep)
  • Bora Puru
  • Quooker Combi+
  • Spoelbak 544x440
  • Zeeppompje
  • Twist inbouwstopcontact op eiland
  • Spots koffiehoek
  • Levering en montage
[Afbeelding]

Bij beide zaken zeer goed advies gehad en volgens mij zijn de prijzen ook keurig toch? Gezien eerdere reacties hier zouden de keuken kwalitatief vergelijkbaar zijn. Nu gekozen voor de Rotpunkt vanwege de korpuskleur in houtlook en ovens in mat Apparatuur bij Systemat is wellicht iets beter maar volgens mij is deze Pelgrim serie ook niet slecht toch?
Pelgrim is niet slecht zeker niet. Alleen wat ik zo ver heb gezien qua afwerking is de hogere lijn van Pelgrim vergelijkbaar met spullen van de midden lijn van Siemens / Bosch. Over de kwaliteit van de elektronica en levensuur kan ik niet veel zeggen maar volgens mij zal dat ook wel prima zijn als je de verhalen een beetje bekijkt online.

Ik vind alleen de prijs wel erg aan de hoge kant. Je hebt best een dure afwerking gekozen volgens mij in je frontjes en geen goedkoop blad. En best een aantal kasten. Ik denk alleen dat je deze prijs ook ongeveer zou kunnen krijgen met hoog segment Siemens / Bosch/ ATAG / AEG apparatuur.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04 12:42

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Vandaag uitgebreid een keuken ontworpen bij Bruynzeel. Dacht dat dit bekend stond als een solide merk, maar de recensies liegen er vaak niet om. De verkoper leek me deskundig, gaf me alle keus en tips en keek alleen wat teleurgesteld toen ik niet wilde tekenen aan 't eind. Ik gaf netjes aan dat ik ook nog even verder ging neuzen en hij accepteerde dat. Ging ook niet in prijs zakken omdat ze vaste prijzen hanteren.

Maar ik lees bij recensies -ook van vorig jaar- nog over 'stevig onderhandelen' bij Bruynzeel.

Werken ze nu wel of niet met korting?

Keuken ziet er in ieder geval strak uit :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JhSHS2A.jpg

prijs 13k met pelgrim apparatuur en composiet blad
type: Matterhorn greeploos
Pelgrim slim lime wandshcouwkap (568E)
Pelgrim inductie kookplaat 77cm 9PEIDK883ONY (762E)
Pelgrim Vaatwasser (9PEGVW830XLS) (683)
Pelgrim koelvries (9PEPCS24178L (683)
PElgrim oven/magnetron (9PEMAC524MAT) (731)
Keukenmeubelen: 5k, werkbladen 2.5k, apparatuur 3.4k,overi: 800

Ik was verder ook bij i-Kook geweest, maar na een kwartier had nog niemand ons begroet of ook maar iets gezegd, dus dat is dan jammer. Vond de keukens ook minder straks ogen (showroom Den Haag)

Daarna bij Kvik. Daar stond ook wel aardige keukens, maar bij het gesprekje werden er wel direct veel restricties in keuzes aangebracht.

Op internet is er bijna door de bomen het bos niet meer te zien. Ik zie keukens 3x zo groot als de mijn voor nog geen 10k en keukens slechts iets groter dan de mijne voor 20k,

[ Voor 41% gewijzigd door FunkyTrip op 30-04-2020 00:24 ]

Dit dus.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

FunkyTrip schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:05:
Vandaag uitgebreid een keuken ontworpen bij Bruynzeel. Dacht dat dit bekend stond als een solide merk, maar de recensies liegen er vaak niet om. De verkoper leek me deskundig, gaf me alle keus en tips en keek alleen wat teleurgesteld toen ik niet wilde tekenen aan 't eind. Ik gaf netjes aan dat ik ook nog even verder ging neuzen en hij accepteerde dat. Ging ook niet in prijs zakken omdat ze vaste prijzen hanteren.

Maar ik lees bij recensies -ook van vorig jaar- nog over 'stevig onderhandelen' bij Bruynzeel.

[Afbeelding]

Ik was verder ook bij i-Kook geweest, maar na een kwartier had nog niemand ons begroet of ook maar iets gezegd, dus dat is dan jammer. Vond de keukens ook minder straks ogen (showroom Den Haag)

Daarna bij Kvik. Daar stond ook wel aardige keukens, maar bij het gesprekje werden er wel direct veel restricties in keuzes aangebracht.

Op internet is er bijna door de bomen het bos niet meer te zien. Ik zie keukens 3x zo groot als de mijn voor nog geen 10k en keukens slechts iets groter dan de mijne voor 20k,
Welkom in de wondere wereld van de keukenverkopers!
Over Bruynzeel kan ik weinig zeggen. Heb ooit een keuken bij ze gekocht maar kan mij niet herinneren of die nog met kortingen werken.

Mag ik je een tip geven? Die spoelbak, kan je beter 1 kastje naar links schuiven. Dan heb je wat meer bewegingsvrijheid bij het gebruik van die bak. Zelfde geldt eigenlijk ook voor je kookplaat, maar dat wordt lastig gezien de ruimte. Misschien is koken in de hoek nog een optie, maar ik betwijfel of je daar een kast onder 45 graden kwijt kan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• ErikD88
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-05-2025
Wij zijn ook opzoek naar een nieuwe keuken.

Hebben inmiddels 2 offerte's liggen van Superkeukens en Formaat Keukens.

Graag een frisse kijk van jullie op het ontwerp wat we tot nu toe hebben. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_eo_XawKZHd1OYOI01zYYqb9-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7TV67zphL9IY61rPpOPd9QUB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5RJFbsyJAUcKrab6zqmn3ExmmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lo1LroAj9jjCgf5Ku9urnxmS.png?f=fotoalbum_large

Apparatuur is Pelgrim

Fornuis IF960MAT
Afzuigkap BSS97MAT
Vaatwasser GVW840XL
Quooker Combi Fusion Square
Koelkast Samsung al in bezit.
Combimagnetron 45l Samsung plaatsen we eerst ergens anders.

We houden de optie open om in de hoge kast de vaatwassen heen te verplaatsen.
Met ruimte voor een inbouw magnetron boven de vaatwasser.

h

[ Voor 9% gewijzigd door ErikD88 op 01-05-2020 08:22 ]

• Cactus13
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-01-2023
FunkyTrip schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:05:

[Afbeelding]

Hee FunkyTrip,

Is die 13K inclusief montage? Want als ik de bedragen 5K, 2,5K, 3,4K en 800 bij elkaar optel kom ik op 11,7K. Wij hebben een offerte liggen van Superkeukens van 13,5K met 2 ovens, inductie met geïntegreerde afzuiging en een kokendwaterkraan. Inclusief montage. Dit weekend gaan we nog wat apparatuur aanpassen en de keukenkasten opnieuw bekijken. Wat de prijs dan wordt weet ik niet, maar ik vermoed dat ze daar misschien jouw idee goedkoper kunnen aanbieden als ik zo naar het ontwerp kijk. Een goede vergelijking zou je in ieder geval wel kunnen krijgen, want ze bieden ook Pelgrim-apparatuur aan. Wij zijn in ieder geval goed genoeg geholpen om een tweede afspraak in te willen plannen.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-04 14:15
ErikD88 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur is Pelgrim

Fornuis IF960MAT
Afzuigkap BSS97MAT
Vaatwasser GVW840XL

h
waarom die twee kleine bovenkasten? Het ziet er m.i. erg lelijk uit. Ik zou zelf ook het werkblad om de hoek verlengen, richting hoge kast, en dus de twee ielige bovenkasten weglaten.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
ErikD88 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur is Pelgrim

Fornuis IF960MAT
Afzuigkap BSS97MAT
Vaatwasser GVW840XL

h
Ik zou het helemaal omgooien.

Spoelen aan de linkerzijde, koken meer centraal aan de rechterzijde, met links en rechts dezelfde ladekasten.

De bovenkasten zou ik aan deze wand laten vervallen. Maak een ombouw rondom de Side by Side koelkast met de hoge kasten en bovenkasten, zodat je geen opbergruimte verliest.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Saidjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-10-2025
Saidjes schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:02:
Toch een update.

Uiteindelijk voor €10,500 gekocht inclusief plaatsen maar exclusief installeren (kraan/afvoer kan ik zelf, en een vriend is elektromonteur..scheelt € 350..), ook omdat de leidingen vroeg aangevraagd moesten worden bij de aannemer....woning pas Q2 2020!!. Wel er een echte u-keuken van gemaakt...

Met name de apparatuur was een crime...de verkoper hoorde echt alleen maar ATAG/Pelgrim...ik wil gevoelsmatig geen ATAG/Pelgrim.....nu dan maar een studioline inductieplaat (IQ500) , vaatwasser (IQ500), combi (IQ500) en de rest uit de IQ100 series..waarvan ik vermoed dat de opvolgers al klaarstaan....we zouden dan kosteloos de nieuwere variant krijgen...iemand daar ervaring mee?

[...]
Zo de keuken bijna definitief gemaakt, en met name de apparatuur een opfrisbeurt gegeven, van die Iq100 serie van Siemens werd ik in t echt toch niet vrolijk, en we wilden toch een koelvriescombinatie
Als eisen hadden we: energiezuinig, deuropdeur koelvriescombinatie met No-Frost, combimagnetron zonder draaiplaat, makkelijke bediening van alles. Het is nu geworden:

Inductie: EH845BFB1E (iq300)
Afzuigkap: LC97BIR55 (iq500) ipv LC94BBC51
Combi: CM836GNB6 (iq700) ipv CM585S0
Vaatwasser: SN836XJE (iq300) ipv SN836X00AE
Koelvriescombinatie: KI86NHD30 (iq500) ipv KI24RV51 (was alleen koeler)

Heeft iemand nog interessante tips/opmerkingen. We hebben nog drie weken waarin we eventuele wijzigingen mogen doorgeven.

• michel91
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-06-2021
Afgelopen week in de kokens gedoken. We zijn naar 3 zaken geweest voor een gesprek. Geen DMG.
1 partij biedt Rotpunkt, Excellentic lijn en DB select (eigen merk van DB keukengroep). We kwamen voor een DB select uit op 13-15k. Geen exacte offerte (wilde ze nog niet). Dit is met B merk apparatuur. Dacht dat dit Pelgrim was. Vind dit te duur. Hulp vond ik niet fantastich. Lopen veel jonge jongens en diegene die wij hadden had weinig ervaring.
De 2e partij biedt Nobilla. Geen idee welke lijn. Qua apparatuur Atag / AEG (Weet niet meer welke precies), ook geen exacte offerte gehad, maar schatting was 10 tot 12k, maar toch wel richting de 12k. Ook hier geen exacte offerte na 3 uur gesprek.
Het derde gesprek was bij een Franchise keten in Amersfoort. Gesprek was goed. Er werd goed geluisterd naar onze grote wensen lijst en de persoon bouwde terwijl we aan het praten waren rustig de keuken bij elkaar. Bij het gesprek geen argumenten als ‘Dit is beter’, ‘ik zou hier voor gaan’ of ‘we zijn beter dan de concurrent’, maar gewoon goed onderbouwd. Het betreft hier een Systemat keuken. Aan het eind alles wat we nodig hadden en een keuken die qua indeling naar wens is.

Ik had via Hacker de locaties van dealers opgevraagd, maar daar kwam de 3e partij niet naar voren. Ze gaven aan dat ze het onder eigen naam verkopen (ECOOK Xclusiv). Nummers komen overeen met een configuartie die ik heb samen gesteld op ThuisKeukens waarbij ze ook aangeven dat het systemat is. Ik heb niet goed gekeken naar de afwerking van de binnenkant van de kastjes. Ik zag op internet dat er ook een Activ lijn is, wat de uitgeklede versie is van de Systemat en dat dit te herkennen is aan de AV voor de typenummers (oud topic op Radar). Weet iemand hoe dat tegenwoordig zit? Is deze lijn er nog? Ik zie dit niet terug op de website van Hacker.
Waar ik dan benieuwd naar ben: zit er nog een glazen zijwand en anti slip matje aan de binnnekant van de lade kastjes?

Ik twijvel zelf nog sterk tussen geheel gelakt, of gelakt aan de buitenkant en aan de boven/zijkant kunststof. Ze zei zelf dat ze spijt zou krijgen als ze gelakt neemt, omdat je na een aantal jaar wel beschadigingen zult hebben aan de randen. Wat adviseren jullie hier in?

We willen er een Quooker in. Ook vergeleken met andere merk. Mijn vader heeft nog een Titanium Hotspot van 8 liter staan, zonder kraan a 4-500 euro. Scheelt qua aanschaf toch al 1100 euro, maar de Titanium Hotspot is wat minder bekend. Je dient bij de Hotspot om de 1 / 2 jaar de filters te vervangen die via de website van Titanium 125 euro per stuk zijn. Ook is het water 105 graden en komt het rond de 100 er uit. Ik ben pas 1 recentie tegen gekomen, dus vind het lastig te beoordelen of dit wat is.
Kan je een Quooker kraan op een andere boiler aansluiten en later, mocht die Titanium niet bevallen, overschakelen naar een Quooker boiler?

Om wat meer info te geven over de keuken. Het betreft een L keuken van 3 bij 2,7. Er komt 1 toren in van 60 cm breed. Er zitten 2 grote lades in van 1 meter. 1 le mans kast van 50 cm, kast met koelkast en combi oven vak, 1 vaatwasser deurtje en 1 kastje voor de spoelbak. Diepte van blad is nu 60, maar die willen we nog aan laten passen naar 65. Boven het blad zit nog 1 klep kast van 120 cm. Hoogte van kastjes zijn 78 cm (luxere lijn?). Kastjes zijn voorzien van greepjes.

De prijs voor de kastjes en het blad is 6000 euro. Niet de goedkoopste, maar naar mijn idee een nette prijs voor de keuken. Hier is nog niets van afgepraat, maar ze werkte met ‘netto’ prijzen. Ik denk dat ik dit nog naar 5000-5500 kan.

Apparatuur is nu Siemens koelkast, wat pelgrim en badknecht apparatuur. Dit wil ik nog upgraden naar 4 of 5 appraten Siemens. Ik heb zelf een configuratie gemaakt via Coolblue en zit dan op 3400 euro voor
Siemens CM676G0S6
Siemens SN658X03TE
Siemens KI20RV60
Siemens LC96BBC50
Siemens ED775FSC5E
Heeft iemand hier ervaring met zelf de apparatuur aanleveren? Is dit een probleem voor de keuken boeren? Of pakken ze hier bijna geen marge op en zijn ze blij als ze de keuken kunnen leveren. Bij welke apparaten moet je waar rekening mee houden? Bij elk product bijvoorbeeld de nis hoogte, kookplaat met je groepen, afzuigkap is wat power wel handig, koelkast qua energie klasse. Iemand nog aanvullingen?
Huidige vriezer wordt verplaatst naar de schuur die aan het huis zit.

Plaatsing rekenen ze 1500 euro voor. We zitten er aan te denken om dit via een aannemer te doen. Ik verwacht dan iets goedkoper uit te zijn en dat diegene alles kan oppakken (nog wat stucwerk, 1 leiding verleggen). Hoe zit dat met garantie? Wat als iets niet goed is, wie regelt dan het retour? Waar kunnen hier eventueel problemen ontstaan?

Het ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Msk4Nc0fEDxnLw-u9R3sBHauR74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxz1rlg0idX7yZ2Xr7RpcCaV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door michel91 op 04-05-2020 04:52 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-03 08:33
michel91 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:52:
Afgelopen week in de kokens gedoken. We zijn naar 3 zaken geweest voor een gesprek. Geen DMG.
1 partij biedt Rotpunkt, Excellentic lijn en DB select (eigen merk van DB keukengroep). We kwamen voor een DB select uit op 13-15k. Geen exacte offerte (wilde ze nog niet). Dit is met B merk apparatuur. Dacht dat dit Pelgrim was. Vind dit te duur. Hulp vond ik niet fantastich. Lopen veel jonge jongens en diegene die wij hadden had weinig ervaring.
De 2e partij biedt Nobilla. Geen idee welke lijn. Qua apparatuur Atag / AEG (Weet niet meer welke precies), ook geen exacte offerte gehad, maar schatting was 10 tot 12k, maar toch wel richting de 12k. Ook hier geen exacte offerte na 3 uur gesprek.
Het derde gesprek was bij een Franchise keten in Amersfoort. Gesprek was goed. Er werd goed geluisterd naar onze grote wensen lijst en de persoon bouwde terwijl we aan het praten waren rustig de keuken bij elkaar. Bij het gesprek geen argumenten als ‘Dit is beter’, ‘ik zou hier voor gaan’ of ‘we zijn beter dan de concurrent’, maar gewoon goed onderbouwd. Het betreft hier een Systemat keuken. Aan het eind alles wat we nodig hadden en een keuken die qua indeling naar wens is.

Ik had via Hacker de locaties van dealers opgevraagd, maar daar kwam de 3e partij niet naar voren. Ze gaven aan dat ze het onder eigen naam verkopen (ECOOK Xclusiv). Nummers komen overeen met een configuartie die ik heb samen gesteld op ThuisKeukens waarbij ze ook aangeven dat het systemat is. Ik heb niet goed gekeken naar de afwerking van de binnenkant van de kastjes. Ik zag op internet dat er ook een Activ lijn is, wat de uitgeklede versie is van de Systemat en dat dit te herkennen is aan de AV voor de typenummers (oud topic op Radar). Weet iemand hoe dat tegenwoordig zit? Is deze lijn er nog? Ik zie dit niet terug op de website van Hacker.
Waar ik dan benieuwd naar ben: zit er nog een glazen zijwand en anti slip matje aan de binnnekant van de lade kastjes?

Ik twijvel zelf nog sterk tussen geheel gelakt, of gelakt aan de buitenkant en aan de boven/zijkant kunststof. Ze zei zelf dat ze spijt zou krijgen als ze gelakt neemt, omdat je na een aantal jaar wel beschadigingen zult hebben aan de randen. Wat adviseren jullie hier in?

We willen er een Quooker in. Ook vergeleken met andere merk. Mijn vader heeft nog een Titanium Hotspot van 8 liter staan, zonder kraan a 4-500 euro. Scheelt qua aanschaf toch al 1100 euro, maar de Titanium Hotspot is wat minder bekend. Je dient bij de Hotspot om de 1 / 2 jaar de filters te vervangen die via de website van Titanium 125 euro per stuk zijn. Ook is het water 105 graden en komt het rond de 100 er uit. Ik ben pas 1 recentie tegen gekomen, dus vind het lastig te beoordelen of dit wat is.
Kan je een Quooker kraan op een andere boiler aansluiten en later, mocht die Titanium niet bevallen, overschakelen naar een Quooker boiler?

Om wat meer info te geven over de keuken. Het betreft een L keuken van 3 bij 2,7. Er komt 1 toren in van 60 cm breed. Er zitten 2 grote lades in van 1 meter. 1 le mans kast van 50 cm, kast met koelkast en combi oven vak, 1 vaatwasser deurtje en 1 kastje voor de spoelbak. Diepte van blad is nu 60, maar die willen we nog aan laten passen naar 65. Boven het blad zit nog 1 klep kast van 120 cm. Hoogte van kastjes zijn 78 cm (luxere lijn?). Kastjes zijn voorzien van greepjes.

De prijs voor de kastjes en het blad is 6000 euro. Niet de goedkoopste, maar naar mijn idee een nette prijs voor de keuken. Hier is nog niets van afgepraat, maar ze werkte met ‘netto’ prijzen. Ik denk dat ik dit nog naar 5000-5500 kan.

Apparatuur is nu Siemens koelkast, wat pelgrim en badknecht apparatuur. Dit wil ik nog upgraden naar 4 of 5 appraten Siemens. Ik heb zelf een configuratie gemaakt via Coolblue en zit dan op 3400 euro voor
Siemens CM676G0S6
Siemens SN658X03TE
Siemens KI20RV60
Siemens LC96BBC50
Siemens ED775FSC5E
Heeft iemand hier ervaring met zelf de apparatuur aanleveren? Is dit een probleem voor de keuken boeren? Of pakken ze hier bijna geen marge op en zijn ze blij als ze de keuken kunnen leveren. Bij welke apparaten moet je waar rekening mee houden? Bij elk product bijvoorbeeld de nis hoogte, kookplaat met je groepen, afzuigkap is wat power wel handig, koelkast qua energie klasse. Iemand nog aanvullingen?
Huidige vriezer wordt verplaatst naar de schuur die aan het huis zit.

Plaatsing rekenen ze 1500 euro voor. We zitten er aan te denken om dit via een aannemer te doen. Ik verwacht dan iets goedkoper uit te zijn en dat diegene alles kan oppakken (nog wat stucwerk, 1 leiding verleggen). Hoe zit dat met garantie? Wat als iets niet goed is, wie regelt dan het retour? Waar kunnen hier eventueel problemen ontstaan?

Het ontwerp:
[Afbeelding]
Hoe verhoudt de prijs zich met ThuisKeukens? Van wat ik begrepen heb is dat ThuisKeukens ietwat aan de hoge prijs is (maar nog steeds redelijk). Dat zou je een redelijke indicatie kunnen geven.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-04 14:15
Roekeloos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:22:
[...]

Met de linker twee hoge kasten weg leveren we teveel bergruimte in, dat is geen optie.

En ik twijfel überhaupt over een kokend water kraan. Ik heb juist erg slechte ervaringen met de levensduur van Quookers, al helemaal als je het afzet tegen de prijs. En ook daar moet ieder jaar een nieuw filter in.
Het lijkt erop dat je niet af wil wijken van de opstelling dus daar ga ik niks meer over zeggen.
Nu ik de plattegrond zie toch maar wel :+
Laat de wens can het grote raam varen en maak van je eiland een schiereiland. Stroom ed. kunnen dan door de muur naar het eiland gebracht worden. Je kan hem dan ook iets groter maken (100-60-100) en leg de kookplaat in het eiland. De nis kan je dan fijn gebruiken voor je koffiemachine.

Ik zou, gezien de begroting, kiezen voor een kunststof werkblad en kijken naar apparatuur van Pelgrim of misschien Bosch/Siemens. Dat Juno spul wil je echt niet in de keuken, zeker niet als het ook de vaatwasser betreft.

Qua Quooker ben ik het volledig met Barry eens. Ik durf zelfs beste te zeggen dat nagenoeg alle kokendwater kranen van andere merken echt bagger zijn. Na ca. 3-5 jaar beginnen de problemen met als gevolg dat het hele systeem vervangen moet worden. Als je de (dure) filters niet tijdig hebt vervangen kan je ook nog fluiten naar je garantie.
Quooker werkt niet met filters! Na een jaar of 6 dien je het binnenwerk te vervangen en dan kan je er weer 6 jaar tegenaan. Het binnenwerk is zeer eenvoudig te vervangen en kost ongeveer € 150,-.

[ Voor 11% gewijzigd door Kapitein Merijn op 04-05-2020 10:35 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-04 14:47
Met alle inspiratie die ik van mede-Tweakers heb ontvangen (waarvoor heel veel dank!) ben ik inmiddels langsgeweest bij Mandemakers en Bruynzeel. Korte achtergrond: nieuwbouw tussenwoning, waarbij het meerwerk reeds gekozen is en ik dus 'vastzit' aan (o.a.) de indeling van het leidingwerk (bij de Bruynzeel foto aan de linkerkant).

De eerste gesprekken zijn vooral geweest om een indruk te krijgen van de mogelijkheden, zowel qua opstelling als apparatuurkeuze.

Het ontwerp van Bruynzeel (excuses voor de brakke kwaliteit, het is een foto van een foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjIimkwfa-NIKs-fRzsWIc1u5r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewLCkYcR0gKrGZ1OiRp4CSoA.jpg?f=fotoalbum_large

Het ontwerp van Mandemakers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIqwAsWxO_1Y4qaTiCc6yRzeojY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PYjJMxtsA2yIxMQTmygrUWLG.png?f=fotoalbum_large

Het laatste ontwerp heeft dus een kookschiereiland in de kamer (met een Bora pure), wat vooral mijn vriendin erg leuk vindt. Zelf vind ik echter het ontzettend storend dat de hoge kasten bijna 60cm aan daglicht uit het raam blokkeren. Hoge kasten aan die kant zijn dus eigenlijk een no-go voor mij.

Vanuit praktisch oogpunt twijfel ik bij de Bruynzeel keuken dan weer of het niet veel te veel lage-kastruimte is. Aan de linkerkant zit overigens niet veel, door de vaatwasser. Bovendien schrok ik toch behoorlijk van de prijs; ik dacht dat Bruynzeel een van de goedkopere / budgetopties was. Maar incl. monteren gaat deze keuken over de 16.000eu heen en dat komt dan met:
  • 8000 eu aan keukenmeubelen
  • werkblad + spoelbak 1.735 eu
  • apparatuur: pelgrim vaatwasser (567eu), AEG koelvries (800eu), Pelgrim combi-magnetron (766eu), Pelgrim inductie kookplaat (762eu), Pelgrim schouwkap (796eu), Quooker (1.481eu). En dan nog een cashback van 500eu bij Pelgrim
Ik ben misschien iets te los gegaan in mijn eerste gesprek; 16.000 is wel echt meer dan ik voor ogen had. Maar anderszijds weet ik ook niet of deze prijs realistisch is voor hetgeen wordt aangeboden. De oven bijv. is eigenlijk niet helemaal naar wens (ik wil het liefst een oven die tot 300c kan gaan). En het werkblad is kunststof en voelt ook wat 'goedkoop'...

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

goldmemberf1 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:06:
Met alle inspiratie die ik van mede-Tweakers heb ontvangen (waarvoor heel veel dank!) ben ik inmiddels langsgeweest bij Mandemakers en Bruynzeel. Korte achtergrond: nieuwbouw tussenwoning, waarbij het meerwerk reeds gekozen is en ik dus 'vastzit' aan (o.a.) de indeling van het leidingwerk (bij de Bruynzeel foto aan de linkerkant).

De eerste gesprekken zijn vooral geweest om een indruk te krijgen van de mogelijkheden, zowel qua opstelling als apparatuurkeuze.

Het ontwerp van Bruynzeel (excuses voor de brakke kwaliteit, het is een foto van een foto)
[Afbeelding]

Het ontwerp van Mandemakers:
[Afbeelding]

Het laatste ontwerp heeft dus een kookschiereiland in de kamer (met een Bora pure), wat vooral mijn vriendin erg leuk vindt. Zelf vind ik echter het ontzettend storend dat de hoge kasten bijna 60cm aan daglicht uit het raam blokkeren. Hoge kasten aan die kant zijn dus eigenlijk een no-go voor mij.

Vanuit praktisch oogpunt twijfel ik bij de Bruynzeel keuken dan weer of het niet veel te veel lage-kastruimte is. Aan de linkerkant zit overigens niet veel, door de vaatwasser. Bovendien schrok ik toch behoorlijk van de prijs; ik dacht dat Bruynzeel een van de goedkopere / budgetopties was. Maar incl. monteren gaat deze keuken over de 16.000eu heen en dat komt dan met:
  • 8000 eu aan keukenmeubelen
  • werkblad + spoelbak 1.735 eu
  • apparatuur: pelgrim vaatwasser (567eu), AEG koelvries (800eu), Pelgrim combi-magnetron (766eu), Pelgrim inductie kookplaat (762eu), Pelgrim schouwkap (796eu), Quooker (1.481eu). En dan nog een cashback van 500eu bij Pelgrim
Ik ben misschien iets te los gegaan in mijn eerste gesprek; 16.000 is wel echt meer dan ik voor ogen had. Maar anderszijds weet ik ook niet of deze prijs realistisch is voor hetgeen wordt aangeboden. De oven bijv. is eigenlijk niet helemaal naar wens (ik wil het liefst een oven die tot 300c kan gaan). En het werkblad is kunststof en voelt ook wat 'goedkoop'...
Om heel eerlijk te zijn komt 16k mij wel erg prijzig over voor deze opstelling en apparatuur. Daar moet echt nog wel wat vanaf kunnen. Mijn vorige keuken was 12k en qua afmetingen niet erg anders. Maar daar zat wel allemaal Bosch apparatuur in.

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-04 15:37
Na een tijd mee te lezen in dit topic wil ik mijn ervaring delen met Bruynzeel, nadat we 6 jaar geleden al eens eerder een keuken hebben gekocht bij bruynzeel (destijds nog met de nare gesprekken met forse onderhandelingen (opeens 10k goedkoper) zijn we voor onze nieuwe keuken toch ook is langs gegaan bij bruynzeel. Dit omdat ze nu adverteren dat ze direct een goeie prijs geven en niet meer doen aan onderhandelen. De kwaliteit van onze vorige keuken was prima, echter wilde ik deze keer wel een stapje verder qua apparatuur (vorige keuken was pelgrim), nu wilde ik graag Bosch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3I6xawicKH6e3x2I92mjQ0U9Xds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tu7G4tIZMjM2OaasGjq1qBXI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mw0IVSyQJQ84Dm9xi-twv1hf8pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gG4JQrPxEprvOWpZ1do71nUn.jpg?f=fotoalbum_large

de keuken is 5 meter bij circa 2.3 meter, kunststofblad. Apparatuur:

Serie | 6 Wandschouwkap90 cm RVS DWB97CM50
Serie | 6 Volledig geïntegreerde vaatwasser60 cm SME68TX26E
Serie | 8 Inductiekookplaat90 cm Zwart PXX975DC1E
Serie | 8 Oven met magnetron RVS HMG636BS1
Serie | 2 Inbouw koel-vriescombinatie177.2 x 54.1 cm KIV34X20
Quooker heetwaterkraan (type even onbekend)

Voor deze keuken heb ik 12k betaald.

Bij een concurrent geweest (exact zelfde tekening en apparatuur begon het gesprek op 20k, na een paar minuten was dit 16k).

• Marten_
  • Laatst online: 09-06-2023
Goedenavond!

Mijn vriendin en ik krijgen 1 juli de sleutel van het nieuwe huis en we gaan wel e.e.a. aanpakken. Vloerverwarming, stucen en als kers op de taart gaat de huidige keuken vervangen worden. Nog nooit van m'n leven naar een keuken hoeven kijken, dus als een malloot alle informatie aan het opzoeken. Super handige tips in deze thread, ben er alweer een paar uur mee zoet zie ik haha.

We hadden een grove opzet bedacht voor de keuken en deze donderdag laten opmaken bij Bemmel&Kroon. Qua opstelling zijn we aardig tevreden over de U-opstelling, maar qua apparatuur kunnen ze me alles wijsmaken.

Kastjes: A Crown DOS Domus
Apparatuur: Pelgrim.. alles eigenlijk.Ook zijn we er nog niet helemaal uit wat we moeten met de hoekkastjes..
We hebben nu uitzwenkplateaus tussen inductie en spoelbak. Andere hoekkast is planken voor bergruimte.

Eerste offerte kwam uit rond de 12.

Hieronder de foto's.
Graag hoor ik jullie mening!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1iy-_XrJsc4tpIchJHGxBs67Lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RHzGsMT5naCOxWhXzIVFgQq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8f1c8zYUq2vdqnH9TSsCa83UYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b278tjk771XsqBMojSSK1YbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pa7oZFRbXnLWMvNHZBgxoP5iAKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hn1V8Pg4pnYwv3hJR9dqj2br.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkTUueNLS1GWdayniT0dfU8evgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JL0IOSDeXadeO1s82Jltp7Fe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Marten_ op 23-05-2020 01:33 ]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:10
Marten_ schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 01:24:
Goedenavond!

Mijn vriendin en ik krijgen 1 juli de sleutel van het nieuwe huis en we gaan wel e.e.a. aanpakken. Vloerverwarming, stucen en als kers op de taart gaat de huidige keuken vervangen worden. Nog nooit van m'n leven naar een keuken hoeven kijken, dus als een malloot alle informatie aan het opzoeken. Super handige tips in deze thread, ben er alweer een paar uur mee zoet zie ik haha.

We hadden een grove opzet bedacht voor de keuken en deze donderdag laten opmaken bij Bemmel&Kroon. Qua opstelling zijn we aardig tevreden over de U-opstelling, maar qua apparatuur kunnen ze me alles wijsmaken.

Kastjes: A Crown DOS Domus
Apparatuur: Pelgrim.. alles eigenlijk.Ook zijn we er nog niet helemaal uit wat we moeten met de hoekkastjes..
We hebben nu uitzwenkplateaus tussen inductie en spoelbak. Andere hoekkast is planken voor bergruimte.

Eerste offerte kwam uit rond de 12.

Hieronder de foto's.
Graag hoor ik jullie mening!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor blad heb je?

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26
Roekeloos schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:59:
Tweede poging door SK na wat nieuwe inzichten bij ons - mede n.a.v. feedback van jullie!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die ene verticale greeplijst verdient geen schoonheidsprijs, maar het alternatief is dusdanig prijzig (o.a. van koelvries combi naar losse koelkast en vriezer) dat ik het er niet voor over heb.

Apparatuur:
  • Vaatwasser: Siemens iQ500 - n.a.v. ervaringen bij vrienden en familie wil ik geen enkele concessie doen wat betreft kwaliteit en (stille) werking van de vaatwasser, dus het wordt Siemens of Bosch
  • Oven/combi: Wat hoger geplaatste Zanussi modellen. Bosch en Miele zonder twijfel veel mooier, maar ik kan de meerprijs er niet aan uitgeven voor alleen het uiterlijk. Die extra functies gaan wij niet gebruiken.
  • Kookplaat/afzuigkap van AEG, mede vanwege Hub2Hood. Ik zie zo'n rondslingerende afstandsbediening niet lang goed gaan
Met 13k wel wat duurder geworden, maar dat heb ik er graag voor over!

Alternatief wordt een vergelijkbare Pronorm van Keukenloods. Ik vind de slanke greeploze profielen persoonlijk wat mooier dan de Schuller van SK, maar ik betwijfel of ze de prijs kunnen gaan matchen.

Wordt vervolgd!
En het vervolg: gekocht bij Keukenloods!

Kasten: Pronorm Y-line
Werkblad: Kunststof houtlook
Apparatuur:
  • Vaatwasser: Siemens iQ700 - Uit de outlet
  • Oven: Pelgrim OVM536MAT (zwart)
  • Combi: Pelgrim OMAC524MAT (zwart)
  • Kookplaat: AEG IPE8453SFB
  • Afzuigkap: AEG DCE5960HM - Dus Hob2Hood
  • Koelvries: Zanussi - Uit de outlet
Wat (foto's van) impressies van het ontwerp. Niet helemaal up-2-date meer, want Siemens ovens en aparte koeler/vriezer staan er nog in en spoelbak/kraan zijn RVS geworden. Maar het geeft een beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dC1GQJBJE_vRf6E0obd8qxPzrj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nJVnXKEtTarALmpfLoLt3m4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDt8U3ItwDgFXqvSztQu9IX59Qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtW20htMJoTDUzQDECDmLBIy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oWcDIdryFuBSsWuV27vg_9eelY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BTeUJx2uScDZ2S9fBwFtg4W.jpg?f=fotoalbum_large

Met 13,5k inclusief installatie, hebben we een mooie keuken voor wat wij ervoor uit willen geven. Nu nog even het huis verbouwen, zodat hij erin kan.

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

siemenz

Koetje

Impry schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:36:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inmiddels al een tijdje bezig met me verdiepen in de wereld van keukenapparatuur. Flink wat boeken doorgebladerd en per merk ook wel voorkeuren voor types/functionaliteiten. Dus de nodige hoekjes omgevouwen ;)
Alleen nu een keuze maken tussen die merken, hoe doe je dat?!

Als auto-man kan ik me voorstellen hoe het een beetje werkt, je kunt het ene niet vergelijken met een andere, het gevoel speelt een rol, etc.. Toch probeer ik wat duidelijkheid te krijgen.
De volgende merken heb ik nu goed bekeken dmv de boeken: Pelgrim, Atag, Neff, Siemens en een snelle blik op Küpperbusch.

Bij ATAG Benelux lijkt de prijsopbouw redelijk helder te zijn waardoor ik kom op een vergelijk met VAG:
Etna - Skoda
Pelgrim - Volkswagen
Atag - Audi

En dan kan een luxe Volkswagen (bijv. de VW Arteon) aardig op hetzelfde niveau zitten als een Audi. Qua functies en uitstraling vergelijkbaar, alleen een nét iets mindere afwerking dan Audi. Audi is bijv. weer beter geïsoleerd/stiller.
Binnen het merk Atag zit er ook een verschil, een Audi A3 (Matrix) of Audi A5 (Magna). Andere uitstraling, meer functies, luxer.
Heb ik dan een beetje een goed vergelijk gemaakt?

Hoe gaat dat op voor de BSH Groep? Bosch, Siemens, Neff en Gaggenau.
Gaggenau is uiteraard het top-merk. Maar Bosch, Siemens en Neff vind ik lastiger te vergelijken. Of zitten die meer op één lijn, alleen met andere stijl. (Skoda vs Seat)
Iemand die daar verder mee kan helpen?
Hele goede vraag. Wie met verstand (van auto’s ;)) kan ons verder helpen?

Iemand die daar verder mee kan helpen? “Mijn” bulthaup meneer de verkoper adviseert ons alles van Nef te nemen. Bij de slide and hide oven wil ik dat advies graag van m overnemen. Mooi spul. Maar bij de koelkast en de vaatwasser?? Die zijn toch geïntegreerd dus doe dan voor hetzelfde geld maar een betere

[ Voor 10% gewijzigd door siemenz op 01-06-2020 00:38 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Impry schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:36:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inmiddels al een tijdje bezig met me verdiepen in de wereld van keukenapparatuur. Flink wat boeken doorgebladerd en per merk ook wel voorkeuren voor types/functionaliteiten. Dus de nodige hoekjes omgevouwen ;)
Alleen nu een keuze maken tussen die merken, hoe doe je dat?!

Als auto-man kan ik me voorstellen hoe het een beetje werkt, je kunt het ene niet vergelijken met een andere, het gevoel speelt een rol, etc.. Toch probeer ik wat duidelijkheid te krijgen.
De volgende merken heb ik nu goed bekeken dmv de boeken: Pelgrim, Atag, Neff, Siemens en een snelle blik op Küpperbusch.

Bij ATAG Benelux lijkt de prijsopbouw redelijk helder te zijn waardoor ik kom op een vergelijk met VAG:
Etna - Skoda
Pelgrim - Volkswagen
Atag - Audi

En dan kan een luxe Volkswagen (bijv. de VW Arteon) aardig op hetzelfde niveau zitten als een Audi. Qua functies en uitstraling vergelijkbaar, alleen een nét iets mindere afwerking dan Audi. Audi is bijv. weer beter geïsoleerd/stiller.
Binnen het merk Atag zit er ook een verschil, een Audi A3 (Matrix) of Audi A5 (Magna). Andere uitstraling, meer functies, luxer.
Heb ik dan een beetje een goed vergelijk gemaakt?

Hoe gaat dat op voor de BSH Groep? Bosch, Siemens, Neff en Gaggenau.
Gaggenau is uiteraard het top-merk. Maar Bosch, Siemens en Neff vind ik lastiger te vergelijken. Of zitten die meer op één lijn, alleen met andere stijl. (Skoda vs Seat)
Iemand die daar verder mee kan helpen?
Ik zou een bezoek aan de showrooms overwegen. Daar kun je alles op je gemak goed bekijken, aanraken (pre-corona) en vragen stellen aan de adviseurs. Niet alles haal je uit de boekjes ;)

Wij zaten zelf nog te twijfelen tussen Siemens/Bosch en AEG. Alle drie goede betrouwbare merken. Na bezoeken aan de showrooms hebben we een definitieve keuze gemaakt.

Voor onze keuken wilden we apparatuur met een strakke zwarte look.
Het uiterlijk van Siemens vonden we wat minder en bovendien boven ons budget. We waren teleurgesteld over de draaiknoppen van Bosch.
We zijn daarom hoofdzakelijk voor AEG-apparaten gegaan (4stuks) maar met een Siemens vaatwasser.

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-04 16:30

Impry

Rallymedia.nl

Barry|IA schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:10:
[...]
Leuk, zo’n auto vergelijk!

Bij de BSH groep is het inderdaad een ander verhaal dan bij ATAG. Bosch en Siemens maken beiden instapmodellen, waarbij de kwaliteit soms zelfs lager ‘aanvoelt’ dan bij Etna. Bij De duurdere modellen is dit uiteraard weer een heel ander verhaal.

Heel Nederland kiest voor Siemens, terwijl Bosch veel gebruiksvriendelijkere ovens maakt. Ik neem hier even de oven als referentie omdat alle andere apparatuur vrijwel identiek is van Bosch en Siemens.

Neff wordt neergezet als merk voor de kookfanaat. Veel fysieke knoppen, echt gericht op gemak en koken.

Gaggenau is de B&O onder de keukenapparatuur. Mooi design, maar zelfs Gaggenau is bijna identiek aan Bosch en Siemens.

Ik zou het auto vergelijk eigenlijk niet kunnen maken. Auto’s zijn voor de helft emotie en gevoel. Keukenapparatuur hoeft dat niet te zijn. Kan wel uiteraard, maar of dat verstandig is.... Neem Smeg en Boretti. Leuk design, maar troep van de bovenste plank.
Ik denk ik gooi het even over een andere boeg! Dank voor de toelichting.

Bij Siemens zelf zie je de prijsopbouw weer helder terug in iQ100/300/500/700, dus dat snapt elke leek. Maar merken met elkaar vergelijken vind ik maar lastig.
NNCi schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:15:
[...]
Ik zou een bezoek aan de showrooms overwegen. Daar kun je alles op je gemak goed bekijken, aanraken (pre-corona) en vragen stellen aan de adviseurs. Niet alles haal je uit de boekjes ;)
Klopt, staat ook nog wen op de planning. Maar vind het wel fijn om met bepaalde voorkennis zo'n showroom in te gaan.

Iets wat mij wel op valt is dat bij ovens (i.t.t. bijv. vaatwassers) er nergens iets genoemd wordt over geluidsproductie.
Vrienden hebben een Siemens bakoven met magnetron, serie iQ700 en dat ding is met de ovenfunctie zó stil! Dat is echt een verademing tov de Pelgrim die wij nu hebben.
Dat zou zo een reden zijn om voor de iQ700 serie te gaan, maar misschien is een Atag Magna-serie oven wel stiller.

Zijn er bepaalde specificaties waar zoiets terug te vinden is?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 12:17

DJT

Impry schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:00:
[...]

Ik denk ik gooi het even over een andere boeg! Dank voor de toelichting.

Bij Siemens zelf zie je de prijsopbouw weer helder terug in iQ100/300/500/700, dus dat snapt elke leek. Maar merken met elkaar vergelijken vind ik maar lastig.

[...]

Klopt, staat ook nog wen op de planning. Maar vind het wel fijn om met bepaalde voorkennis zo'n showroom in te gaan.

Iets wat mij wel op valt is dat bij ovens (i.t.t. bijv. vaatwassers) er nergens iets genoemd wordt over geluidsproductie.
Vrienden hebben een Siemens bakoven met magnetron, serie iQ700 en dat ding is met de ovenfunctie zó stil! Dat is echt een verademing tov de Pelgrim die wij nu hebben.
Dat zou zo een reden zijn om voor de iQ700 serie te gaan, maar misschien is een Atag Magna-serie oven wel stiller.

Zijn er bepaalde specificaties waar zoiets terug te vinden is?
Wij hebben ook de 45cm bakoven met magnetron (iQ700) en die vind ik juist wel relatief luidruchtig in vergelijking met de 60cm stoom/bakoven (iQ700) die we ook hebben.

• Sander2289
  • Laatst online: 18-02 05:53
Tranquility schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:53:
Ben ook bezig met een nieuwe keuken en ben bij een lokale keukenboer geweest met het volgende resultaat:

[Afbeelding]

Dit is een keuken van het merk Schmidt in de (beton)kleur Marvel. Hierbij heb ik voor een granieten werkblad van 6cm in Angola Black gekozen die bij het schiereiland 1m diep is met aan de kant van de woonkamer ruimte voor twee stoelen/krukken. De hoekkast is voorzien van een uitzwenkplateau en aan de rechterkant twee kastjes met brede lades met een binnenbesteklade.

Qua apparatuur komt er een Pelgrim vaatwasser type GVW487ONY en een Siemens LI67SA270 vlakschermafzuigkap in en onder de bovenkastjes dimbare LED-verlichting.

Toen ik bijna twee jaar geleden in dit huis kwam wonen had ik de gaskookplaat in de oude keuken al vervangen voor een inductiekookplaat omdat ik dat al had in mijn vorige woning. Twee maanden geleden is de oude Sharp combimagnetron stuk gegaan en heb ik die ook vervangen, dus deze apparaten worden overgezet.

Nu twijfel ik nog over de koel/vries combinatie. Deze zou in een hoge kast aan de linkerkant van de keuken komen maar vraag ik mij af of ik niet beter een vrijstaande (RVS) koelkast kan nemen. Wat zouden jullie doen?

De offerte van deze keuken zit momenteel op € 8650,- excl. inbouw.
Kan de foto opnieuw worden toegevoegd? Hij is niet zichtbaar.
Interessant dat je voor een Schmidt gaat. Ik ben nieuwsgierig waarom. Ik heb hier ook een Schmidt offerte liggen en ben aan het twijfelen of Schuller of Systemat niet een betere keuze is. :*)

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 17:29
Wij hebben morgen een wijzigingsafspraak bij van Wanrooij om te kijken naar betere apparatuur. Nu krijgen we Etna, maar naar dit topic gelezen te hebben wil ik toch liever van Etna af.. Morgen kunnen we terecht.

Nu hebben wij niet de beste ervaring met van Wanrooij, en ook bij anderen lees ik dit regelmatig, en ook in het grote Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic lees ik de laatste dagen veel negatieve ervaringen. Onder andre over de hoge prijzen die ze hanteren..

Vandaar dat ik nu eigenlijk wel benieuwd ben wat jullie van onze setup vinden kwa prijs? Hadden we dit beter ergens anders kunnen halen? Ook wij kregen een tegoedbon van €2500 als we de keuken bij van Wanrooij zouden kopen. We zetten de keuken zelf dus er zit geen montage bij.

Totaal prijs: €9369
tegoedbon: --€2500
aansluitpunten: €1131
Totaal: €8000

Onze setup:
Keuken: van Wanrooij Huyscollectie
Kleur: Superwit Glanzend
Type: Programma X-BU Kunststof
Kasten:
2x 90cm met lades en enkele besteklade
1x 90cm met lades zonder besteklade (kookplaat gedeelte)
1x 60cm tbv vaatwasser
1x 60cm standaard kast met planken
1x 80cm kast met dubbele deuren (spoelbak gedeelte)
1x 60cm halfhoge kast voor koelkast
1x 60cm halfhoge kast voor vrieze en magnetron
1x 60cm halfhoge standaardkast met planken
Werkblad: Jetstone Composiet 20mm Lengte 275+278 cm
Spoelbak: Franke BXX 210.40 RVS
Kraan: Pelgrim KR730CHR
Afzuigkap: Etna AB190RVS
Vaatwasser: Etna VW549ZIL
Magnetron/oven: Etna CM344ZT
Koelkast: Etna EEK216A
Vriezer: Etna A100VA
Inductieplaat: Etna T380ZT
Extra aansluiting: Perilex voor de inductieplaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdGU6F8vicq0HM53SAv09bSMH2Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LbOWItEVGj6T0nkC6fR05Gvs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25c2338O88r8PCWM0tm0CulZv74=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OtK3O2DgjXzABVYzRzHy2jFe.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door -DUS- op 10-06-2020 12:07 ]

• Barry|IA
-DUS- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:55:
Wij hebben morgen een wijzigingsafspraak bij van Wanrooij om te kijken naar betere apparatuur. Nu krijgen we Etna, maar naar dit topic gelezen te hebben wil ik toch liever van Etna af.. Morgen kunnen we terecht.

Nu hebben wij niet de beste ervaring met van Wanrooij, en ook bij anderen lees ik dit regelmatig, en ook in het grote Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic lees ik de laatste dagen veel negatieve ervaringen. Onder andre over de hoge prijzen die ze hanteren..

Vandaar dat ik nu eigenlijk wel benieuwd ben wat jullie van onze setup vinden kwa prijs? Hadden we dit beter ergens anders kunnen halen? Ook wij kregen een tegoedbon van €2500 als we de keuken bij van Wanrooij zouden kopen. We zetten de keuken zelf dus er zit geen montage bij.

Onze setup:
Kasten:
1x 60cm tbv vaatwasser

[Afbeelding]

[Afbeelding]
No worries, de prijs is prima. Wel zou ik goed kijken of dit echt het front is dat je wenst. Dit is een kunststof glanzend front, geen hoogglans lak.

In plaats van Etna zou ik alles van Pelgrim nemen. Dat is toch vaak een stapje beter.

Kijk ook eens naar de Y-Line van Pronorm. Je hebt nu de X-Line. De Y-Line is uniek in zijn soort. Net even wat verfijnder.

Vraag ook even naar de meerprijs voor anti-slipmatten en glazen zijwanden in de korven. Pronorm heeft voor dit soort upgrades vaak een leuk pakket in de aanbieding.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-04 19:56
-DUS- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:55:

Onze setup:
Kasten:
1x 60cm tbv vaatwasser

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is voor jullie de reden om voor dubbele deuren te kiezen bij die spoelbak?

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 14:55
Wij zijn ook langs de keukenboer geweest en hebben een offerte laten opstellen voor de keuken in ons nieuwe huis. Ik ben tevreden over de indeling en de looks maar heb enige twijfel bij de apparatuur. De keuken is voorzien van Nobilia fronten in de met de APD werkblad in een beton look met daarbij greep lijsten. Bijgevoegd de plattegrond en 3d tekening voor verduidelijking. De totaalprijs inclusief plaatsen en levering zou neerkomen op ongeveer €10.000,- Nu hebben we aangegeven ook rond dat bedrag uit te willen komen dus het is begrijpelijk dat er geen top apparatuur in zit. Op het oog lijkt het me allemaal wel oké, maar hoop dat iemand dit kan bevestigen of anders een beter advies heeft.

De apparatuur: (totaalprijs van ongeveer €3600,- als ik zelf kijk via keukenloods)
Koelkast WHIRLPOOL ARG18070A+
Vriezer WHIRLPOOL AFB9720A+
Afzuiging WHIRLPOOL WHBS95LMK
Kookplaat PELGRIM IK0084
Vaatwasser WHIRLPOOL WIC3B16
Combioven WHIRLPOOL W6ME450

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5NZOhtwCA7dqdlvc6sHq1Q1B6g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EeXped20Ia2hwi2r82lUavaK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jeYmzRZkkktl6vGkC2gabB3IIQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxM8oocqRJfawopMVXkgB1P6.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 58% gewijzigd door baszzz op 16-06-2020 20:34 ]

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 14:55
baszzz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:17:
Wij zijn ook langs de keukenboer geweest en hebben een offerte laten opstellen voor de keuken in ons nieuwe huis. Ik ben tevreden over de indeling en de looks maar heb enige twijfel bij de apparatuur. De keuken is voorzien van Nobilia fronten in de met de APD werkblad in een beton look met daarbij greep lijsten. Bijgevoegd de plattegrond en 3d tekening voor verduidelijking. De totaalprijs inclusief plaatsen en levering zou neerkomen op ongeveer €10.000,- Nu hebben we aangegeven ook rond dat bedrag uit te willen komen dus het is begrijpelijk dat er geen top apparatuur in zit. Op het oog lijkt het me allemaal wel oké, maar hoop dat iemand dit kan bevestigen of anders een beter advies heeft.

De apparatuur: (totaalprijs van ongeveer €3600,- als ik zelf kijk via keukenloods)
Koelkast WHIRLPOOL ARG18070A+
Vriezer WHIRLPOOL AFB9720A+
Afzuiging WHIRLPOOL WHBS95LMK
Kookplaat PELGRIM IK0084
Vaatwasser WHIRLPOOL WIC3B16
Combioven WHIRLPOOL W6ME450

[Afbeelding][Afbeelding]
Terugkomend op mijn eerdere vraag twijfel ik ook over de afzuiging. Heb het idee dat deze wat aan de lage kant is. Voor recirculatie heeft de huidige afzuiging 155m3/h als ik de specificatie goed begrijp. Ik lees op internet iets over het aantal m3 x 20 voor een open keuken. In ons geval zou dit ongeveer 25m3 zijn. Is dit een goede indicatie en begrijp ik dan goed dat de gekozen afzuiging eigenlijk niet geschikt is?

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06-2025
Hallo iedereen,

Wij gaan de keuken verbouwen en hebben nu een eerste offerte liggen voor een u keuken. Het betreft een Bauformat keuken met een Evora Ceramics blad.
Ik heb nog geen gespecificeerde offerte. Dit is een eerste opzet met al onze wensen en aangezien we ook de verbouwing eventueel via hun laten doen komt hij straks met een uitgebreidere versie.

De keuken zit nu exclusief montage op 16.500,-
Qua apparatuur zit er in:
Pelgrim koelkast
Pelgrim diepvries 3 lades
Pelgrim vaatwasser
Pelgrim combi oven
Pelgrim grote oven
Opbouw plafondunit afzuiger zwart, merk weet ik niet maar zag wel op zijn lijstje dat deze ongeveer € 3500,- is.

Overige opties:
In de hoge kast nog een manden(voorraad)systeem maar dit willen we uiteindelijk niet.
Linkerhoek carrousel
Rechterhoek Le Mans draaisysteem (gaat er waarschijnlijk ook uit)
LED verlichting onder het aanrecht.
Gunmetal kraan en spoelbak

Kookplaat niet want die hebben we zelf nog. Ik ben benieuwd wat de kenners hiervan vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxJuvKVclEdyNKdnxEsWBMqM9l0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nqy0w5K85BEdSNiriY4aP4X2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3Kj4pJMgOfUy1JPJW81Adw_N74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lQyerxhsLbOhYr3YisNRRaC.jpg?f=fotoalbum_large

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-04 14:15
bloblub schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:28:
[...]

De ruimte is 1.75m bij 4.50m. Er moet een koelkast, kookplaat, vaatwasser en oven in. Mag best budgetklasse zijn, gezien mijn budget.

Helaas zit er geen Kvik in de buurt. Dat zou ik ook nog een goede optie vinden gezien hun prijzen.
Zoek een Nobillia of Häcker classic dealer in de buurt. Samen met bijvoorbeeld Pelgrim apparatuur moet je prima kunnen slagen binnen je budget.
Als je denkt een IKEA keuken te kunnen plaatsen dan lukt het zeker om een voorgemonteerde keuken te plaatsen waarmee je weer flink wat bespaart.

Untappd: Kapitein_Merijn

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-03 00:12
Don Quijote schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Nee die van mij gaat niet zelf open. Maar ik mis denk ik iets qua kennis. Want ook in mijn geval is alles in de ochtend gewoon droog. Dus ik snap even niet wat auto open toevoegt? Schonere vaat wellicht? Omdat er minder water opdroogt op de vaat?
Een vaatwasser die niet open staat en afkoelt kan natuurlijk nooit de waterdamp kwijt. Dus dat wordt weer vloeibaar en dat eindigt op je servies. Met als gevolg natte vaat. Zeker met plastic is dat een ramp

De miele opent, waardoor het vocht wegtrekt. En daarbij heeft ie een paar kleine ventilators die vervolgens gedurende 10 minuten schone lucht door de vw blazen. Daardoor droogt de vaat nog sneller.

Ik weet niet waar de waterdamp in jouw Etna blijft, dus daar kan ik niet over meepraten. Weet alleen dat de miele met auto- open super goed droogt en dat in mijn vorige pelgrim alles altijd nat was...

• TweakErwin
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-03 14:14
Marinos83 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:19:
Nu zit ik erst nog te puzzelen op de vaatwasser. Eigenlijk wil ik zo min mogelijk hoge kasten want dat wordt zo massief. Nu van plan 2 hoge kasten te nemen voor koelkast, vriezer en combi magnetron. Maar de vaatwasser zou ik eigenlijk ook graag op hoogte willen. Heeft er iemand ervaring met zo’n vaatwasser met lift systeem van AEG? Zijn ze er ook van andere merken? Is dit een goed alternatief voor een vaatwasser op hoogte?
https://www.consumentenbond.nl/vaatwasser/aeg-comfortlift

En nog een tweede vraag: we vinden de fenix verde comodoro kleur (matte groen grijs) erg mooi die al eerder in dit topic langskwam. _/-\o_ Zou wllicht mooi aansluiten bij de groene patio die we naast de keuken willen maken. Weet iemand welke keukenmerken/series deze kleur kunnen leveren? We willen er graag eentje in het echt gaan bekijken in omgeving Amsterdam.
Die AEG had ik ook mijn zinnen op gezet. Wij hebben nu een vaatwasser op hoogte van Bosch. Ideaal! Maar in de nieuwe keuken komt de vaatwasser in het kookeiland. Om te compenseren dat ie niet meer op hoogte zou zitten dacht ik het ideale alternatief gevonden te hebben.

Vandaag een kijkje in de lokale mediamarkt om 'm in het echt te zien... wat een verschrikking, zowel de winkels met oldskool verkoper als de vaatwasser. De AEG viel me enorm tegen qua bouwkwaliteit en afwerking. Rails heel veel speling in. Comfortlift overtuigde me niet qua stevigheid en vooral hoe dat na 5 jaar zou zijn.

Toch weer terug naar de Pelgrim GVW 820XL. Geen lift, maar wel degelijk ding en gemaakt door ASKO in de 8 serie.

Als ik jou was zou ik ook eens gaan kijken bij een showmodel ergens!

[ Voor 38% gewijzigd door TweakErwin op 27-06-2020 17:31 ]

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 15:54
Ik ben in de beginfase van het oriënteren op het laten bouwen van een huis. Zoals bij veel nieuwe 'uitdagingen' kijk ik hier of er informatie te vinden is. En zoals altijd is het antwoord volmondig "ja". Nu ben ik via het huizenbouw topic hier verzeild geraakt en langzaam maar zeker mijn weg naar boven aan het lezen. Ben inmiddels bij pagina 40 van ruim 500.

Een paar dingen heb ik al wel besloten:
* Geen keuken van DMG of soortgelijke zaak
* Netto prijzen
* Budget 15k max

Opties die ik nu overweeg (zonder dat ik op dit moment over afmetingen of opstelling beschik):
* Reddy offerte laten maken
* ASWA offerte laten maken
* DB keuken offerte laten maken
* IKEA keuken met deuren van KOAK of Haute cuisine o.i.d. en losse apparatuur bij keukenloods en werkblad ook elders. Installatie door een andere partij.

Wij willen heel graag houten fronten zoals te vinden bij KOAK of Haute cuisine. Ik heb nog te weinig beeld of dit soort deurtjes ook te vinden zijn bij gewone keukenzaken. Daar lijkt het toch op het eerste gezicht allemaal glad en glans. Maar misschien vergis ik me daarin.

Alles bij 1 partij geeft een hoop gemak, aan de andere kant zelf samenstellen geeft weer meer vrijheid. Dat zal de afweging zijn aan de hand van wat keukenzaken te bieden hebben. Houten fronten is in ieder geval een harde eis.

Wat ik heb begrepen van KOAK is dat zij de keuken volledig installeren. Ik weet niet of dit ook bij een andere leverancier van fronten voor IKEA keukens is. Mocht dit nu niet het geval zijn, wat voor partij kan ik daar voor benaderen? Een installateur? Een klusbedrijf?

We zijn nog helemaal in de beginfase, dus echt concreet is er nog niks, maar dit is op dit moment even hoe ik er tegenaan kijk.
Even mezelf gequote en hieronder de stand van zaken. Ik heb me niet helemaal aan het oorspronkelijke plan gehouden, maar dat maakt niet uit.

Inmiddels een paar weken verder en 2 keukenzaken bezocht. Ik zal kort proberen onze ervaringen te delen:

Afspraak gemaakt bij Reddy Barendrecht. We gingen daarheen met als idee een (eiken) houten keuken. Uiteindelijk een keuken laten tekenen met alle lage kasten in mat zwart en de hoge kasten in hout. We hadden niet genoeg tijd ivm werk, dus een tweede afspraak gemaakt. Bij de tweede afspraak hebben we toch afgezien van het hout en de keuken volledig mat zwart laten tekenen. Het is een L-keuken met 3 hoge kasten van 600mm, dan twee lades van 600 en 800 mm tot de hoek. Om de hoek nog 2x 900mm en 3x 600mm. Totaal werkblad bijna 6 meter. We hadden geen bijzondere wensen qua apparatuur, dus we hebben een vaatwasser, een inductieplaat met ingebouwde afzuiging, een kokendwaterkraan en een oven. Alles bij elkaar inclusief montage geoffreerd gekregen voor ongeveer 15.000 euro. Dit was ook ons budget in principe, dus dat kwam mooi uit. Kasten waren van Nobilia, werkblad van Fenix en kraan van Selsiuz. Rest apparatuur van AEG.

We zijn daar erg prettig geholpen en toen eenmaal duidelijk was dat we daar niet waren om alleen een scherpe offerte te halen om andere zaken 'af te persen' hebben we heel open en eerlijk kunnen praten. Ik heb vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ik niet 15 zaken langs ga en met offertes van concurrenten ga sta zwaaien. Ik heb daar geen tijd voor en vooral geen zin in. Dit was ook een reden waardoor ik bij Reddy terecht ben gekomen, vanwege de netto prijzen. Wat ik wel graag doe als ik iets koop (en zeker iets van 15000 euro), is me inlezen en een andere zaak ook een kans geven. Dit heb ik ook duidelijk gecommuniceerd bij Reddy. We gingen dus met een (in onze ogen) mooie offerte van een mooie keuken de deur uit.

De andere zaak waar we langs wilden gaan was Huisman in Alblasserdam. Dit is bij ons in het dorp en we hebben daar goede verhalen over gehoord van kennissen. Hier zijn we gisteren ook uitstekend geholpen en hebben we een soortgelijke keuken laten tekenen. Zij hadden geen AEG, maar Pelgrim. Voor de offerte, die we aanstaande week ontvangen, hebben we nu even Pelgrim apparatuur op laten nemen. Zij leveren ook Bosch/Siemens/Neff, maar dit kunnen we uiteraard nog aanpassen. Wel hebben we Quooker ipv Selsiuz en keramiek ipv Fenix werkblad laten offreren. De fronten zijn bij deze keuken wel van Fenix. Ik ben zeer benieuwd waar zij mee komen en dan zullen we waarschijnlijk één van de twee zaken kiezen. Ook bij Huisman heb ik gezegd hoe ik erin sta en dat we in principe tevreden zijn over de keuken van Reddy, maar dat zij ook een poging mogen wagen. Richtbudget is 15.000, maar iets meer is wel mogelijk als we de meerprijs voor onszelf kunnen rechtvaardigen. Bijvoorbeeld betere apparatuur of materialen.

We wachten af, en zodra we een keuze hebben gemaakt, zal ik ook even de tijd nemen om de tekeningen en de renders te plaatsen.

• Joolee
  • Niet online
Ik lurk al een tijdje in dit topic om wat kennis op te doen. Omdat ik niet van dat kortingsgedoe hou, ben ik laatste maar eens naar Reddy keukens gegaan. Zij kwamen met het volgende ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipG2BPcKJsNChg5CrxmR45pzYLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ztNkaJNmRlZqwVJQzRniAfat.png?f=fotoalbum_large
De muren wilde niet renderen en ik zie dat we de kraan vergeten zijn maar het geeft een idee :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jk5KtK2TI0RpHwkpvAGJYRWca38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DGvm3O2Jjat48sbhTxca8Lau.png?f=fotoalbum_large
De keuken komt aan de wand van 366cm rechtsbovenaan de plattegrond. Ik heb nog nagedacht aan een L vorm maar om dat nuttig te maken komt hij zo ver de rest van de ruimte in dat er geen ruimte meer gaat zijn voor een eettafel.

Links van de keuken zit vanaf ~88cm een vensterbank met vanaf ~98cm een raam dus dat is wat onhandig met het ontwerpen. Daarom heb ik gekozen voor afzuiging naar onderen zodat die door een spouwmuurtje onder het raam door naar buiten kan.

Apparatuurlijst:
Pelgrim GVW910L Vaatwasser
Pelgrim IKR2083RVS kookplaat (met afzuiging)
Pelgrim MAG824RVS magnetron
Pelgrim OVS826RVS stoomoven

Totaalprijs excl installatie: €10.600

Voor deze prijs helaas geen hitte-bestendig blad ('62mm opgedikt multiplex'). Wel afzuiging naar onder, fatsoenlijke oven en een verdiept werkblad (75cm)

Begin augustus heb ik nog een afspraak gemaakt bij Küchenhaus in Nordhorn om te kijken waar zij mee komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 14-07-2020 13:51 ]

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:10
Joolee schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:48:
Ik lurk al een tijdje in dit topic om wat kennis op te doen. Omdat ik niet van dat kortingsgedoe hou, ben ik laatste maar eens naar Reddy keukens gegaan. Zij kwamen met het volgende ontwerp:
[Afbeelding]
De muren wilde niet renderen en ik zie dat we de kraan vergeten zijn maar het geeft een idee :+

[Afbeelding]
De keuken komt aan de wand van 366cm rechtsbovenaan de plattegrond. Ik heb nog nagedacht aan een L vorm maar om dat nuttig te maken komt hij zo ver de rest van de ruimte in dat er geen ruimte meer gaat zijn voor een eettafel.

Links van de keuken zit vanaf ~88cm een vensterbank met vanaf ~98cm een raam dus dat is wat onhandig met het ontwerpen. Daarom heb ik gekozen voor afzuiging naar onderen zodat die door een spouwmuurtje onder het raam door naar buiten kan.

Apparatuurlijst:
Pelgrim GVW910L Vaatwasser
Pelgrim IKR2083RVS kookplaat (met afzuiging)
Pelgrim MAG824RVS magnetron
Pelgrim OVS826RVS stoomoven

Totaalprijs excl installatie: €10.600

Voor deze prijs helaas geen hitte-bestendig blad ('62mm opgedikt multiplex'). Wel afzuiging naar onder, fatsoenlijke oven en een verdiept werkblad (75cm)

Begin augustus heb ik nog een afspraak gemaakt bij Küchenhaus in Nordhorn om te kijken waar zij mee komen.
Vind je dit niet wat klein (weinig werkruimte)? Lees wel waarom je geen L-vorm wilt, maar voor mijn gevoel past er meer in/zijn er meer opties. Verder vind ik hem erg druk ogen, met die kastjes en greepjes. Maar dat is een kwestie van smaak. Bewust voor Pelgrim gegaan?

[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 14-07-2020 16:28 ]

Verwijderd

Als ik zo vrij mag zijn heb ik twee vragen waar iemand hier mij misschien wel een antwoord op kan geven;

Ben met een nieuwe keuken bezig en heb vandaag een goed gesprek gehad met een adviseur.
Ik ben niet zo'n keukenprins maar wilde eigenlijk toch ook voor een stoom oven gaan in combinatie met een gewone oven. Omdat ik geen plek heb voor 2 ovens en toch ook wel een combi magnentron wil werd mij de 3 in 1 van Pelgrim voorgesteld, de COS824.
Een aanrader of juist niet; iemand ervaring hiermee?

Tweede vraag is meer een praktische ten aanzien van het afbreken van mn oude keuken, Ook al is de keuken al wat jaartjes oud is hij denk ik best wel bruikbaar nog voor mensen met weinig (tot geen) budget. De koelkast bijvoorbeeld is net 2 jaar oud (AEG van Euro 700), de vaatwasser, combi oven en het gasfornuis doen het nog prima. Iemand hier ervaring mee, het verkopen (weg geven?!) van zijn oude keuken?

Alvast bedankt voor jullie reakties.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:45:
Als ik zo vrij mag zijn heb ik twee vragen waar iemand hier mij misschien wel een antwoord op kan geven;

Ben met een nieuwe keuken bezig en heb vandaag een goed gesprek gehad met een adviseur.
Ik ben niet zo'n keukenprins maar wilde eigenlijk toch ook voor een stoom oven gaan in combinatie met een gewone oven. Omdat ik geen plek heb voor 2 ovens en toch ook wel een combi magnentron wil werd mij de 3 in 1 van Pelgrim voorgesteld, de COS824.
Een aanrader of juist niet; iemand ervaring hiermee?

Tweede vraag is meer een praktische ten aanzien van het afbreken van mn oude keuken, Ook al is de keuken al wat jaartjes oud is hij denk ik best wel bruikbaar nog voor mensen met weinig (tot geen) budget. De koelkast bijvoorbeeld is net 2 jaar oud (AEG van Euro 700), de vaatwasser, combi oven en het gasfornuis doen het nog prima. Iemand hier ervaring mee, het verkopen (weg geven?!) van zijn oude keuken?

Alvast bedankt voor jullie reakties.
Iemand ervaring met de keuken
Wij hebben onze vorige keuken via marktplaats verkocht. De koper heeft hem zelf gedemonteerd. Dit zou ik zo weer doen.

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 11:55
Ook wij zijn voor een eerste ontwerp bij een keukenzaak geweest, Avanti, waar het volgende uitgekomen is:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50119051517_3f6b370e95_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50119051352_daf8bd62b5_b.jpg

Wat nu zelf al zie ik dat kast met de spoelbak en het smalle kastje rechts ernaast waarschijnlijk beter omgedraaid kunnen worden zodat de spoelbak niet zo strak tegen de verhoogde vaatwasser (links) aan zit. De verhoogde vaatwasser hebben we voor gekozen ivm rugproblemen.

Gaat hier een Excellentic (Rotpunkt) keuken met Jetstone composiet werkblad.
Apparatuur hebben we voor Pelgrim gekozen aangezien volgens de verkoper de kwaliteit van de apparaten tussen de merken niet direct verschilt, maar dat de verschillen vooral zitten in de hoeveelheid instellingen/programma's en gadgets. We zijn wel fan van fysieke knoppen en kwamen zodoende op de (hogere lijn van) Pelgrim uit.
We hebben voor een koelkast met een klein vriesvakje gekozen omdat we in de schuur nog een losse vriezer hebben.

De offerte:

Kasten: €8540
Apparatuur: €2230
- Oven: OVM536MAT
- Vaatwasser: GVW840L
- Afzuigkap: BSK961MAT
- Kookplaat:IK2084F
- Koelvries: PKVS25178
- Lanesto Forte Kraan
Werkbladen + spoelbak: €3820
Montage: €1500

Totaal: €16090

Wat vinden jullie hiervan qua indeling en prijs?

• 896gerard
  • Laatst online: 11-03 21:03
WhiskyPhreak schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:09:
Ook wij zijn voor een eerste ontwerp bij een keukenzaak geweest, Avanti, waar het volgende uitgekomen is:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat nu zelf al zie ik dat kast met de spoelbak en het smalle kastje rechts ernaast waarschijnlijk beter omgedraaid kunnen worden zodat de spoelbak niet zo strak tegen de verhoogde vaatwasser (links) aan zit. De verhoogde vaatwasser hebben we voor gekozen ivm rugproblemen.

Gaat hier een Rotpunkt keuken met Jetstone composiet werkblad.
Apparatuur hebben we voor Pelgrim gekozen aangezien volgens de verkoper de kwaliteit van de apparaten tussen de merken niet direct verschilt, maar dat de verschillen vooral zitten in de hoeveelheid instellingen/programma's en gadgets. We zijn wel fan van fysieke knoppen en kwamen zodoende op de (hogere lijn van) Pelgrim uit.
We hebben voor een koelkast met een klein vriesvakje gekozen omdat we in de schuur nog een losse vriezer hebben.

De offerte:

- Lanesto Forte Kraan

Qua indeling: de spoelbak is een erg belangrijke plek van de keuken. Een beetje ruimte daar omheen werkt prettig, ook met eventuele af te spoelen (dus vieze) dingen die vaak naast de spoelbak staan. De spoelbak net naast een wand lijkt mij inderdaad dus niet verstandig. Verder is de vaatwasser netjes opgehoogd, maar de oven niet? Als je veel bakt, ga je daar ook (veel) voor moeten bukken lijkt mij. Ik vind de afstand kookplaat/spoelbak ook vrij groot. Dat wordt lopen.. Is het geen idee om de verhoogde vaatwasser naast de koelkast te plaatsen (dan rechts dus 2 hoge kasten) en de rest onderkasten? Of kom je dan in de knel met de afvoer van de afzuigkap?

• Barry|IA
WhiskyPhreak schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaat hier een Excellentic (Rotpunkt) keuken met Jetstone composiet werkblad.

De offerte:

- Lanesto Forte Kraan

Ben je geholpen door de schoonmaakster ofzo? Dit is tocch in alle opzichten helemaal fout.

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48
@Barry|IA Pelgrim, daar had en heb ik nog helemaal geen mening over, vandaar mijn vraag hier. De keukenverkoper was niet weg van de pelgrim vaatwasser en stelde daarom daar een alternatief voor wat me redelijk lijkt. Wat betreft de Elica kookplaat, ik vond dat ding er prima uitzien, al heb er nog maar weinig tijd mee gespeeld in keukenzaak, laat staan op gekookt. Daarom dus ook hier de vraag om (eerstenhand) ervaringen en meningen om een eventuele keuze hiervoor of voor een alternatief beter te onderbouwen, jij bent er niet weg van begrijp ik?

Over de Selsiua kraan, die werd voorgesteld ivm de beschikbare kleur. Hier ben ik thuis op gaan googlen en vond wisselde ervaringen (zoals je waarschijnlijk bij alles wel gemixte ervaringen vind). Met Quooker heb ik iets meer feeling en ervaring vandaar mijn lichte voorkeur daarvoor. Maar als ik daarvoor kies wil ik dat wel onderbouwd doen, vandaar mijn vraag. Heb jij slechte ervaringen met dit merk?

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Ok, na een bezoekje aan i-kook weer iets wijzer geworden. De inductie-afzuigplaat is ook gesneuveld ivm het extra benodigde elektra-werk. De aansluiting, stoppenkast en bekabeling moet worden aangepast, en dat is het ons niet waard. Gas it is!

Hierdoor hebben we meer vrijheid in apparatuur, waar we eerst vast zaten aan (het ietwat dure) Siemens. Onze voorkeur gaat uit naar het volgende, maar we staan open voor aanpassingen. In principe alles zo mat-zwart mogelijk, behalve de afzuigkap. We hoeven niet het neusje van de zalm, het moet wel degelijk zijn. Nu de geintegreerde afzuiging komt te vervallen, kwamen we uit op dit model van Etna, wat we een aardig compromis vonden.

Wat vinden jullie van onderstaand rijtje? Prijzen bij Bemmel & Kroon ter indicatie.

- Combi-oven 45cm, liefst helemaal zwart inc handgreep: Etna CM650TI €699
- Koelkast 102cm basic: Etna KKS8102 €369
- Vaatwasser 45cm basic: Etna VW147SRVS €441
- Kookplaat 60cm, liefst helemaal zwart inc knoppen: Pelgrim GK4060MAT ±€270 (gok)
- Afzuigkap vrij hangend lichtgekleurd: Etna RA345BEI €468
- Kraan: Pelgrim KR770MAT ±€180 (gok)
- Spoelbak 45cm, vlakinbouw zwart (zo krasvast mogelijk): ntb

Impressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Film0EuY122KjenuG4q_faFqkPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85VZx7OwunqxsChqpCvyfwjQ.jpg?f=fotoalbum_large

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-03 08:25
Phyrro schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:35:
Ok, na een bezoekje aan i-kook weer iets wijzer geworden. De inductie-afzuigplaat is ook gesneuveld ivm het extra benodigde elektra-werk. De aansluiting, stoppenkast en bekabeling moet worden aangepast, en dat is het ons niet waard. Gas it is!

Hierdoor hebben we meer vrijheid in apparatuur, waar we eerst vast zaten aan (het ietwat dure) Siemens. Onze voorkeur gaat uit naar het volgende, maar we staan open voor aanpassingen. In principe alles zo mat-zwart mogelijk, behalve de afzuigkap. We hoeven niet het neusje van de zalm, het moet wel degelijk zijn. Nu de geintegreerde afzuiging komt te vervallen, kwamen we uit op dit model van Etna, wat we een aardig compromis vonden.

Wat vinden jullie van onderstaand rijtje? Prijzen bij Bemmel & Kroon ter indicatie.

- Kookplaat 60cm, liefst helemaal zwart inc knoppen: Pelgrim GK4060MAT ±€270 (gok)

Impressie:
[Afbeelding]
Ligt er aan wat de planning is wat betreft de woonjaren maar ik vind het zelf in de huidige tijd een no brainer om naar elektra gaan als het redelijk makkelijk kan om eerlijk te zijn.

• Phyrro
Phyrro schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:35:

Impressie:
[Afbeelding]
Okee, we zijn weer lekker in rondjes aan het redeneren, maar we komen er wel!

De opstelling is weer gewijzigd naar het originele idee. We gaan toch 'gewoon' voor een 60cm vaatwasser en 60cm spoelhoekkast. Zo'n 45cm vaatwasser is ook net niks. Om een passtuk bij de koelkast te voorkomen, gaan we voor een 10cm verdiept blad aan de kook-kant.

De vrijhangende afzuigkap is toch gesneuveld toen we hem in het echt zagen. Het was toch wat rommelig, hij bewoog heen en weer bewegen, maakte lawaai en had gebrek aan vermogen. Ik twijfel nu tussen een slanke variant van een klassieke zwarte kap (Pelgrim BSS970MAT) of een onopvallende schuine witte (Franke Smart FSMA 605 WH Glas Wit). Het liefst wil ik er een zonder schacht, maar veel schuine kappen hebben alsnog zo'n lelijke toeter erbovenop.

Heeft iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myLmOzB-lPNvA0tmcHNM2V3DqgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxfLPIdP6CWvu6Q97YtR6LZd.jpg?f=fotoalbum_large

• naath86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-12-2025
Wij hebben een nieuwe tekening gekregen met wat aanpassingen. Waarschijnlijk kunnen jullie de eerste tekening nog wel herinneren een paar pagina's terug. We hebben besloten om de kastenwand zoals we die in eerste instantie hadden, naar achteren te verplaatsen en die muur leeg te laten i.v.m. de doorgang. De doorgang is nu iets meer dan een meter, wat volgens mij meer dan genoeg zou moeten zijn. De vaatwasser zit onder de oven en is wat verhoogd. We twijfelen nog om misschien toch Pelgrim apparatuur te doen i.p.v. Neff.

Apparatuur wat in de offerte is meegenomen:
Neff oven B47CR22N0
Neff inductiekookplaat T48TS01N0
Koelkast K1544X0FF
Quooker Fusion Square
Airo-Design Estrella afzuigkap

Dit is nu de offerte:
Keuken: 7k
Apparatuur: 6k
Composiet blad: 3,5k
Montage 1,5k

Totaal: 18k

Hoor graag jullie mening en/of adviezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrqrlql0A358bIO4bBCPNKC-Xlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ga3zG1DGl5QxEYdJ9q1rbUjw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2CSIuVR2yZwKDtI1jP83ph_8ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upauz1CfU8s2cuJZpMmAFoVB.jpg?f=fotoalbum_large

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

Shunt

Boe

naath86 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:55:
Wij hebben een nieuwe tekening gekregen met wat aanpassingen. Waarschijnlijk kunnen jullie de eerste tekening nog wel herinneren een paar pagina's terug. We hebben besloten om de kastenwand zoals we die in eerste instantie hadden, naar achteren te verplaatsen en die muur leeg te laten i.v.m. de doorgang. De doorgang is nu iets meer dan een meter, wat volgens mij meer dan genoeg zou moeten zijn. De vaatwasser zit onder de oven en is wat verhoogd. We twijfelen nog om misschien toch Pelgrim apparatuur te doen i.p.v. Neff.

Neff oven B47CR22N0
Koelkast K1544X0FF
Quooker Fusion Square

Dit is nu de offerte:
Montage 1,5k

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aller eerst zou ik eens goed gaan kijken naar je kastdeurtjes en je handgrepen. Ik wordt helemaal kriegel van het grote contrast en de plaatsing van de greepjes.
Je hebt echt een hele grote kosten post aan je kastjes terwijl ik nergens echt lades zie heb je een extreem duur front uit gekozen of een erg dure afwerking qua lak?

Verder zou ik eens goed kijken naar je apparatuur ik kom zo met snel google + schatting werk op 4500.
Ik snap ook niet zo goed waarom je een erg dure afzuigkap hebt tegenover de redelijk midden segment apparatuur die je in de rest van de keuken hebt.

Ik denk dat je nu op het moment erg hoog zit qua prijs afhankelijk van je merk kasten + afwerking zou er echt nog wel een paar duizend euro van af mogen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• MadeK
  • Laatst online: 06-02 17:55

Neff oven B47CR22N0
Koelkast K1544X0FF
Quooker Fusion Square

Dit is nu de offerte:
Montage 1,5k

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vervang de rechtse hoge kast met een lage kast zodat je meer werkblad hebt. Eventueel bovenkasten/planken erboven voor meer opbergruimte. Inductieplaat met ingebouwde afzuiging zodat het stuk verlaagd plafond kan komen te vervallen. Dat oogt volgens mij rustiger..

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Neff oven B47CR22N0
Koelkast K1544X0FF
Quooker Fusion Square

Dit is nu de offerte:
Montage 1,5k

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De opstelling lijkt mij prima. Zelf zou ik knettergek worden van hoe je handgrepen geplaatst zijn, horizontaal, verticaal, de een hoger dan de andere... Persoonlijk zou ik kijken of ik alles in 1 richting en als het even kan in 1 lijn kan plaatsen. Maar zoals gezegd, dat is een persoonlijk dingetje.

• Phyrro
Geen matches
Laatste offerte van Bemmel & Kroon is erg scherp. Enige ding zijn nu de passtukken (blende) boven en onder de oven. Volgens de verkoper kan dat echt niet anders bij een koelkast van 102cm in een hoge kast met een oven erboven, maar dat lijkt me sterk toch? Merk is Pronorm Y-Line.

Ik dacht zelf dat een oven van 60cm misschien een oplossing zou kunnen zijn, maar de verkoper zei van niet. Iemand een idee hoe dit mooier kan?

Members only: offerte
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9SEvoTwqv3QI_esKNOoYkEuLww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XdZQCSNIjLl5JoiLOWHFNKFc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Phyrro op 29-07-2020 14:57 ]

• naath86
  • Laatst online: 09-12-2025
Geen matches
Wij hebben de offerte binnen van nog een andere keukenboer. Echt een andere indeling kon deze verkoper niet bedenken, hij bleef te veel hangen op een kookeiland, terwijl dat toch echt te krap gaat worden. Na meerdere keren duidelijk te hebben aangegeven dat wij niet per se een kookeiland hoeven, kwam die op een soortgelijke indeling uit als wat we al bedacht hadden en waar we al een tekening van hadden.

Members only: title

Ik ben benieuwd naar jullie mening over de indeling en de offerte. We hebben voor maandag een afspraak staan bij de keukenloods, zodat we één en ander goed kunnen vergeleken. Kleur zijn we zeker nog niet overuit. Deze kleur sprak ons heel erg aan, maar wit met donkergrijs blad vinden we ook nog steeds erg mooi en wat tijdlozer misschien.

[ Voor 7% gewijzigd door naath86 op 30-07-2020 10:40 ]

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-02 21:32
Vanwege aankoop nieuwbouwwoning zijn wij ook al een tijdje aan het puzzelen voor een nieuwe keuken.
Zoals bij velen, ook hier meteen wat deadline stress gehad en snel naar de projectleverancier, etc
Ben erg blij dat we uiteindelijk nog niets hebben getekend en zelf een technische tekening bij de aannemer hebben aangeleverd op basis van de opstelling die we in gedachte hadden, want in de afgelopen maanden hebben we al vaak van keukenstijl gewisseld. We hebben een witte keuken, een houten keuken en een mat zwarte keuken langs gehad, met ook nog wisselende bladen en verschillende merken. Maar nu denken we dat we weten wat het moet worden en hoop ik hier op feedback zodat we het idee verder aan kunnen scherpen.

Omdat de keuken / eetkamer naast de patio en de patio aan alle zijden glazen wanden heeft vanaf de vloer, willen we er een soort tuinkamer van maken. Dus veel licht en het groen uit de patio terug laten komen in de aangrenzende ruimte en keuken. Daarom uitgekomen op een groen grijze kleur van Fenix, de Verde Commodoro. Fenix als materiaal spreekt ons erg aan omdat het een mooi lichteffect heeft, vingerafdrukken minder zichtbaar zijn en een stuk kinderbestendiger is dan gewone lak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lx6oscv7JpWGDspr03z7ora9VAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ik08r3pNab27Ge7PV1JMHep8.jpg?f=fotoalbum_large
De keuken muur is 8,3m lang. In eerste instantie wilden we de keuken ongeveer 5m maken, maar nu willen we de hele muur benutten, waarbij de uitdaging is om het visueel wel te breken in 2 delen. Dit hebben we nu gedaan door met een extra accentkleur te werken (zacht grijs), met de hoogte te spelen en met de diepte, het tweede deel met de nis is maar 35cm diep en het normale keuken deel is 60 cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pf8giXSQYt0qKsVRJ5-c-9Jo0No=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HWCoytYeqoMzMMPDH1D3wR5.jpg?f=fotoalbum_large

Voor het blad vinden we composiet terrazzo erg mooi omdat het wit de groenkleur er mooi uit laat komen, en het lichtgrijs terugkomt in de korrels. Zie hier de materialen naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJ4pJSZIMxMFSz3ZNOJoidNaYQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7xUYUmJdkfGC9Ybf3oDF87LG.jpg?f=user_large

De keuken die we nu hebben laten tekenen is van Schmidt (e130)
Korpus 78 cm, helaas was de volgende stap 91 cm dus hebben we nu wel 14 cm plint
Schmidt levert geen officieel Fenix maar hun eigen variant ervan, ze noemen deze 'nano' in de kleur Sencha
Apparatuur hebben we voor nu gekozen voor Pelgrim vanwege budget, maar gaan we later nog verder naar kijken. Wat ons bij Pelgrim (en Etna/ATAG) wel aanspreekt is de verlengde garantie van 8 jaar.
178 cm koelkast, PKS25178 A++ met FreshZone en CrispZone, sleepdeur
88 cm vrieskast, PVS24088L A++ met 4 lades, helaas geen nofrost, sleepdeur
82 cm vaatwasser, GVW820L A+++ met deur open na drogen
45 cm combi-magnetron, MAC824MAT, matzwart, met steamclean maar geen pyrolyse
90 cm inductiekookplaat, IDK795ONY, A+, XL kookzone, RVS zijkanten
86 cm inbouw afzuigkap, ISW990RVS

Quooker Combi 7L

De eerste offerte die we van Loods5 keukens hebben gekregen is €22.500 inclusief plaatsing en de koof voor de afzuigkap. Ons budget is 15-20k, dit hadden we ook aangegeven. We hebben gevraagd of het mogelijk is de apparatuur of werkblad elders te halen, dat kan maar wordt dan niet door hun monteurs geplaatst. Ze hebben ook een specificatie gestuurd van de verschillende onderdelen, waarbij ze denk ik de marge volledig op de kasten hebben gezet. De apparatuur en het blad zijn namelijk keurig geprijsd:
Apparatuur € 3.402,-
Werkblad € 3.085,-
Meubelwerk € 10.690,-
Accessoires € 2.178,-
Montage € 3.140,-

In accessoires zit ook de Quooker. De montage en kasten vind ik met name nogal aan de prijs. De nis en de afwisseling in hoogte, kleur en diepte vinden we erg leuk gedaan zo.
Daarnaast jammer dat de plint niet in de zelfde kleur groen kan, de korpus 78 cm is, en van de koof die ze van wit hout materiaal maken zijn we ook nog niet van overtuigd. Nog tips over de opstelling, met name hoe we er visueel 2 keuken delen van maken? En welke delen groen en welke in accent kleur grijs om het niet te massief te maken? Nog andere fabrikanten die deze fenix kunnen leveren? Tot nu toe hebben we gevonden: Schmidt, Tristar, Tulp, Villeroy& Boch/Störmer.

• Joolee
  • Niet online
Marinos83 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:19:
Vanwege aankoop nieuwbouwwoning zijn wij ook al een tijdje aan het puzzelen voor een nieuwe keuken.
Zoals bij velen, ook hier meteen wat deadline stress gehad en snel naar de projectleverancier, etc
Ben erg blij dat we uiteindelijk nog niets hebben getekend en zelf een technische tekening bij de aannemer hebben aangeleverd op basis van de opstelling die we in gedachte hadden, want in de afgelopen maanden hebben we al vaak van keukenstijl gewisseld. We hebben een witte keuken, een houten keuken en een mat zwarte keuken langs gehad, met ook nog wisselende bladen en verschillende merken. Maar nu denken we dat we weten wat het moet worden en hoop ik hier op feedback zodat we het idee verder aan kunnen scherpen.

Omdat de keuken / eetkamer naast de patio en de patio aan alle zijden glazen wanden heeft vanaf de vloer, willen we er een soort tuinkamer van maken. Dus veel licht en het groen uit de patio terug laten komen in de aangrenzende ruimte en keuken. Daarom uitgekomen op een groen grijze kleur van Fenix, de Verde Commodoro. Fenix als materiaal spreekt ons erg aan omdat het een mooi lichteffect heeft, vingerafdrukken minder zichtbaar zijn en een stuk kinderbestendiger is dan gewone lak.
[Afbeelding]
De keuken muur is 8,3m lang. In eerste instantie wilden we de keuken ongeveer 5m maken, maar nu willen we de hele muur benutten, waarbij de uitdaging is om het visueel wel te breken in 2 delen. Dit hebben we nu gedaan door met een extra accentkleur te werken (zacht grijs), met de hoogte te spelen en met de diepte, het tweede deel met de nis is maar 35cm diep en het normale keuken deel is 60 cm.

[Afbeelding]

Voor het blad vinden we composiet terrazzo erg mooi omdat het wit de groenkleur er mooi uit laat komen, en het lichtgrijs terugkomt in de korrels. Zie hier de materialen naast elkaar:

[Afbeelding]

Korpus 78 cm, helaas was de volgende stap 91 cm dus hebben we nu wel 14 cm plint
Schmidt levert geen officieel Fenix maar hun eigen variant ervan, ze noemen deze 'nano' in de kleur Sencha
Apparatuur hebben we voor nu gekozen voor Pelgrim vanwege budget, maar gaan we later nog verder naar kijken. Wat ons bij Pelgrim (en Etna/ATAG) wel aanspreekt is de verlengde garantie van 8 jaar.

Quooker Combi 7L

De eerste offerte die we van Loods5 keukens hebben gekregen is €22.500 inclusief plaatsing en de koof voor de afzuigkap. Ons budget is 15-20k, dit hadden we ook aangegeven. We hebben gevraagd of het mogelijk is de apparatuur of werkblad elders te halen, dat kan maar wordt dan niet door hun monteurs geplaatst. Ze hebben ook een specificatie gestuurd van de verschillende onderdelen, waarbij ze denk ik de marge volledig op de kasten hebben gezet. De apparatuur en het blad zijn namelijk keurig geprijsd:
Apparatuur € 3.402,-
Werkblad € 3.085,-
Meubelwerk € 10.690,-
Accessoires € 2.178,-
Montage € 3.140,-

In accessoires zit ook de Quooker. De montage en kasten vind ik met name nogal aan de prijs. De nis en de afwisseling in hoogte, kleur en diepte vinden we erg leuk gedaan zo.
Daarnaast jammer dat de plint niet in de zelfde kleur groen kan, de korpus 78 cm is, en van de koof die ze van wit hout materiaal maken zijn we ook nog niet van overtuigd. Nog tips over de opstelling, met name hoe we er visueel 2 keuken delen van maken? En welke delen groen en welke in accent kleur grijs om het niet te massief te maken? Nog andere fabrikanten die deze fenix kunnen leveren? Tot nu toe hebben we gevonden: Schmidt, Tristar, Tulp, Villeroy& Boch/Störmer.
Ik kan mij vergissen maar bij de Quooker Combi kun je alleen warm water krijgen uit de Quooker. Als je de + variant neemt dan begint hij met water geven uit het reservoir en zodra je leidingwater warm is dan neemt die het over. De prijs is als het goed is exact gelijk.

Heb je verder al overwogen om een kookplaat met afzuiging te nemen? Dan heb je die koof niet.

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Quooker Combi 7L

Apparatuur € 3.402,-
Werkblad € 3.085,-
Meubelwerk € 10.690,-
Accessoires € 2.178,-
Montage € 3.140,-

Van Diessen in Veldhoven kan de plint e.d. wel in Fenix leveren. Die maken de kasten in eigen fabriek.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:38

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Quooker Combi 7L

Apparatuur € 3.402,-
Werkblad € 3.085,-
Meubelwerk € 10.690,-
Accessoires € 2.178,-
Montage € 3.140,-

Leuke keuken. Ik vind het alleen in het ontwerp wat uit de toon vallen dat de linker lades in tweeën zijn, dus dat dit niet ook 120 is. Maar waarschijnlijk valt dat helemaal niet meer op als de keuken er eenmaal staat.

Ik zou zelf juist voor een dieper blad kiezen. En dan liefst ook met diepere laden en korven, maar daar hangt ook een hoger prijskaartje aan. Dan heb je meer opbergruimte en ook meer werkruimte op het blad. Terwijl je bv 15 cm minder 'loopruimte' niet zo snel zult missen.

Heb je ook al gevraagd of een werkblad van deze lengte in één stuk kan? Het kan zijn dat dit bij het ene materiaal net wel kan en bij het andere materiaal net niet. Ook iets om rekening mee te houden. Of eventueel je opstelling iets op aan te passen.

Wat de hoogte van de kasten en de plint betreft, volgens mij is 14 cm voor een plint helemaal niet zo gek. Maar je zou ook nog een ander merk kunnen bekijken, met een iets hoger corpus. Want je zult er toch jaren naar moeten kijken en dan kun je maar beter goed weten wat er mogelijk is.

• Marinos83
Dengra schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:00:
[...]
Ik vind het er supergaaf uit zien! Hoe breed is het daar? Als je de kookplaat met afzuiging neemt kun je de kasten rechts ook weer 5 cm dieper maken. En een iets dieper werkblad is sowieso niet gek...
Thanks, wij zijn ook blij met het ontwerp, we willen geen recht toe recht aan keuken.
Ik denk dat je gelijk hebt, die 5 cm gaat het verschil qua loopruimte niet maken maar een kookplaat met afzuiging is toch een mooiere oplossing dan de koof die ze nu hebben getekend. Ik heb net ff bij Pelgrim zitten kijken en die hebben een mooie matzwarte met goede specificaties (grote flex zones, touch sliders, mooie rode lampjes) dus dan gaat die er in en kan de nis ook weer iets dieper worden zonder dat het effect van verschillende dieptes verloren gaat.
De breedte is 195 cm dus als daar 65 af gaat blijft er 130 over, dat is genoeg om normaal achter iemand langs te kunnen lopen die staat te koken, maar ik zou ook niet veel smaller willen gaan.
Rubbergrover1 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:12:
[...]

Leuke keuken. Ik vind het alleen in het ontwerp wat uit de toon vallen dat de linker lades in tweeën zijn, dus dat dit niet ook 120 is. Maar waarschijnlijk valt dat helemaal niet meer op als de keuken er eenmaal staat.

Ik zou zelf juist voor een dieper blad kiezen. En dan liefst ook met diepere laden en korven, maar daar hangt ook een hoger prijskaartje aan. Dan heb je meer opbergruimte en ook meer werkruimte op het blad. Terwijl je bv 15 cm minder 'loopruimte' niet zo snel zult missen.

Heb je ook al gevraagd of een werkblad van deze lengte in één stuk kan? Het kan zijn dat dit bij het ene materiaal net wel kan en bij het andere materiaal net niet. Ook iets om rekening mee te houden. Of eventueel je opstelling iets op aan te passen.

Wat de hoogte van de kasten en de plint betreft, volgens mij is 14 cm voor een plint helemaal niet zo gek. Maar je zou ook nog een ander merk kunnen bekijken, met een iets hoger corpus. Want je zult er toch jaren naar moeten kijken en dan kun je maar beter goed weten wat er mogelijk is.
Thanks! Die linker 2 van 60 zijn geen lades maar een vaatwasser en spoelkast waar de Quooker in moet komen. Om de lijnen wel mooi door te trekken komt er dus een gespleten front op.
Zoals bovenstaand aangegeven, de breedte van de doorloop laat die 5 cm extra blad nog wel toe, maar extra diepe kasten is misschien niet verstandig. Werkblad zal bij composiet helaas niet uit een stuk kunnen, en we willen geen laminaat. De 14 cm plint klinkt wat zonde maar is inderdaad zo gek nog niet, daar ga ik niet te zwaar aan tillen d:)b

Vandaag ook bij Tulp langs geweest omdat die ook Fenix keukens kunnen leveren. Gemengd gevoel over. Positief: het is de echte Fenix, en niet een eigen product onder andere naam zoals bij Schmidt. En ze hadden een keuken in exact deze Fenix kleur staan dus dat is leuk om te zien en heeft ons bevestigd in onze keuze., waarbij ook de plint in de fenix kleur mee kan. Maar ze kwamen wel met een offerte van bijna 26k terug. Daar viel duidelijk wel over te praten maar dan werd de hele standaard trucendoos open getrokken: voor welke prijs willen jullie vandaag nog tekenen? Praten met de manager, etc. Daar zijn we niet in meegegaan. Wel aangegeven dat het sowieso onder de 20k moet uitkomen en dat leek haalbaar, en dat we terug komen als we wel klaar zijn om te gaan tekenen. Oh en nog een minpunt van Tulp: ze konden geen plaatje van de keuken laten zien, alleen een schets op papier. Ipv Pelgrim konden ze Whirlpool bieden, volgens hun vergelijkbaar in kwaliteit maar daar heb ik wel twijfels over. Sowieso vind ik de 8 jaar garantie bij Pelgrim een flink pluspunt. Iemand die iets zinnigs over kan zeggen over de kwaliteit van Pelgrim versus Whirlpool?

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
haaibaa2 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:12:
[...]
Volgens mij zijn Atag / Pelgrim en Etna merken van hetzelfde concern. Whirlpool is wel een stapje slechter, maar ook goedkoper. Pelgrim is een beetje een budget merk. In onze huidige keuken zit spul van Whirlpool, wat na tien jaar en letterlijk uit elkaar valt, en spul van Pelgrim, wat ook niet geweldig is qua kwaliteit. Wij hebben voor onze nieuwe keuken gekozen voor Neff, wat van hetzelfde concern is als Bosch en Siemens. Daar krijgen we ook 5 jaar garantie, maar dat gaat echt wel langer mee. Miele schijnt nog beter te zijn, maar ik heb daar slechte ervaringen mee, met een stofzuiger die na 2 jaar en 1 maand stuk ging waarbij we zelf voor de reparatie moesten betalen. Dus Miele doe ik niet meer.
Nou, daar zou ik niet zo zeker van zijn. In onze huidige keuken zit allemaal Siemens apparatuur, maar daarvan is de kwaliteit ook niet zo denderend. Zowel de combi-oven, vaatwasser en afzuigkap hielden er allemaal na 5-7 jaar mee op. En bij de daarna nieuw aangeschafte Siemens vaatwasser is na 3 jaar de motor alweer een keer vervangen.

• Marinos83
Wij hebben nu zelf Etna in de keuken, dat was niet onze keus zat er al in bij de koop. Het is niet fantastisch maar ik moet zeggen dat het ook niet heel slecht is, en we hebben ook al een paar keer (in 7 jaar) gebruik gemaakt van hun service en die was prima, alleen niet super snel. Met name de combi magnetron en de kookplaat zijn we tevreden over, de koelkast eigenlijk ook wel want doet gewoon wat ie moet doen. Alleen de vaatwasser is niet heel denderend, maar zolang we daarvan het zwaarste programma draaien gaat het goed en is in al die tijd nog niet stuk gegaan. Daarom denk ik nu dat als Pelgrim een stapje beter is en wat meer opties heeft, het met 8 jaar garantie erbij wel goed moet komen.

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Marinos83 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:25:
Wij hebben nu zelf Etna in de keuken, dat was niet onze keus zat er al in bij de koop. Het is niet fantastisch maar ik moet zeggen dat het ook niet heel slecht is, en we hebben ook al een paar keer (in 7 jaar) gebruik gemaakt van hun service en die was prima, alleen niet super snel. Met name de combi magnetron en de kookplaat zijn we tevreden over, de koelkast eigenlijk ook wel want doet gewoon wat ie moet doen. Alleen de vaatwasser is niet heel denderend, maar zolang we daarvan het zwaarste programma draaien gaat het goed en is in al die tijd nog niet stuk gegaan. Daarom denk ik nu dat als Pelgrim een stapje beter is en wat meer opties heeft, het met 8 jaar garantie erbij wel goed moet komen.
Mooi voorbeeld van zoveel mensen zoveel ervaringen. Ons vorige huis (huurwoning) had een complete Etna keuken. (Nieuw opgeleverd in 2015)
Koelkast met vriesvak: Deed het prima, maar had zeer regelmatig ijs op de wanden.
Gasfornuis: Toch net iets te vaak geen vonkje om het gas aan te krijgen.
Vaatwasser: Kon max op 50 graden en dat moest je ook echt doen en alleen met een specifiek merk blokjes kwam het er 9/10x redelijk schoon en soms droog uit.
Combimagnetron: Werkelijk het slechtste apparaat in een keuken dat ik ooit heb gehad. Vooral de ovenfunctie was compleet kansloos.
Voor ons dus echt nooit meer Etna, terwijl vrienden van ons ook grotendeels Etna in de keuken hebben genomen omdat ze er in hun vorige huis zo tevreden over waren.

• Phyrro
Ok, er zijn nu 2 keukens over. Allebei wit mat kunststof frontjes, keramisch beton-look blad en Pelgrim apparatuur alom.

Ik zit enorm in dubio. €1.500 (±20%) prijsverschil voor mindere kwaliteit maar wel mooiere hoge kasten. What to do? Ik neig nu naar de rechter, en dan gewoon een koof vanaf het plafond om de boel dicht te maken boven de hoge kasten.

Zijn hier nog doorslaggevende argumenten? Of suggesties om de rechter keuken iets strakker te maken?

Apparatuur is identiek:
Combi: Pelgrim MAC524MAT
Koelkast: Pelgrim KK2102K
Vaatwasser: Pelgrim GVW430L
Kookplaat: Pelgrim GK4060MAT
Afzuigkap: Pelgrim BSS970MAT
Kraan en spoelbak: Ntb, iets donkers.

Links (SuperKeukens)
+ Hoge kasten tot het plafond
+ Strakkere afwerking rondom de oven
- DKG-keuken, dus waarschijnlijk een Keller oid?
- € 9.500 ex montage

Rechts (Bemmel&Kroon)
+ €8.000 ex montage
+ Pronorm Y-line keuken
- Hoge kasten niet tot het plafond
- Rommeliger rondom de keuken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyVPS_xHfc4TfMEzbBFNtzLjJw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgLx9FiiBDW71d26FdNGGNLW.jpg?f=fotoalbum_large

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-04 10:23
Phyrro schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:40:
Ok, er zijn nu 2 keukens over. Allebei wit mat kunststof frontjes, keramisch beton-look blad en Pelgrim apparatuur alom.

Ik zit enorm in dubio. €1.500 (±20%) prijsverschil voor mindere kwaliteit maar wel mooiere hoge kasten. What to do? Ik neig nu naar de rechter, en dan gewoon een koof vanaf het plafond om de boel dicht te maken boven de hoge kasten.

Zijn hier nog doorslaggevende argumenten? Of suggesties om de rechter keuken iets strakker te maken?

Apparatuur is identiek:

Links (SuperKeukens)
- € 9.500 ex montage

Rechts (Bemmel&Kroon)
+ €8.000 ex montage
+ Pronorm Y-line keuken

[Afbeelding]
Vind zelf het ontwerp van SuperKeukens wel echt veel mooier dan het rommelige beeld van B&K.. Moet je niet even navragen welk merk kasten je hebt?

Vind het wel een kleine keuken trouwens, heb je geen ruimte om een kastje er aan vast te plakken? Je hebt nauwelijks werkruimte nu?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Nicole9876
  • Laatst online: 21-07-2022
Phyrro schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:40:

Apparatuur is identiek:

Links (SuperKeukens)
- € 9.500 ex montage

Rechts (Bemmel&Kroon)
+ €8.000 ex montage
+ Pronorm Y-line keuken

[Afbeelding]
Zeker weten dat je combi hetzelfde is? Lijkt alsof die op de rechter keuken een 45 cm combi is. Die van SuperKeukens is wel veel strakker inderdaad. Kan je daar niet nog een beetje van de prijs af praten?

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 09:00
Beste Allemaal,

Sinds een tijdje zoek ik al wat rond in dit topic over Siemens en Pelgrim apparatuur, ik heb wel wat ervaringen gelezen en ook veel voorkeuren. Om nog een Variabele in de mix te gooien, wat denkt men hier in het topic van de IQ100 lijn versus de duurste Pelgrim apparatuur?

De vraag ontstaat omdat ik bij m'n beste vriend een Keuken koop, hij is meubelmaker en maakt precies wat wij willen. Hij zweert bij Siemens waar zijn persoonlijke voorkeur ligt want hij wil dat al zijn keukens een luxe uitstraling hebben. Gelukkig is dit geen probleem, mijn voorkeur gaat er ook naar uit. Wij willen max 18000 uitgeven en voor die prijs heeft hij nu ook aangeboden met de volgende apparatuur:
- koelkast vriezer KI34VV50
- afzuigkap LR97CAQ20
- Vaatwasser SX636X00AE
- inductie EH877FVC5E
- oven is nog onbekend omdat de inductieplaat als typenummer werd aangegeven.

Nu ik de offerte heb ontvangen met de apparatuur vraag ik mij af of de IQ100 lijn wel zo goed is van Siemens, natuurlijk het naampje staat er op maar wat doet deze serie nou als je het vergelijkt met de duurste serie van Pelgrim?

ik ben benieuwt wat jullie vinden/jullie ervaringen zijn

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
ScoTtix schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:51:
Nog goede tips voor de indeling van onze keuken?
Links van de keuken zit de eet en woonkamer. Rechts werk/tv kamer met doorgang naar de tuin. Boven tuinkamer. Stippellijn is open naar verdieping erboven. De blokken zijn standaard 60cm breed.

Donker grijs zijn hoge kasten. Minimale vereiste is een hoge koelkast en een hoge vriezer, de twee hoge kasten op de tekening nu. Ik zou liever meer hoge kasten willen om ook de oven omhoog te krijgen, maar dan blijft er niet veel werkruimte over. De kant bij het raam is wat mij betreft te kort om daar te koken en te spoelen en dan de andere kant een hoge kastenwant. We willen graag genoeg werkruimte overhouden. Spoelen en koken aan twee verschillende kanten lijkt mij niks, wellicht op te lossen met twee spoelbakken, een kleine en een grote...

Benieuwd of jullie nog andere ideeën hebben :).

[Afbeelding]
Spoelen en koken tegenover elkaar lijkt me geen probleem, dat zie je wel vaker en het is nu een beetje krap denk ik. Je hebt links van je spoelbak geen ruimte. Spoelen onder het raam kan prima m.i.. Twee spoelbakken is een beetje onzinnig en kost je nog meer ruimte.

En passen bovenkasten tussen de twee hoge kasten? Zodat je een nisje hebt om te koken? Hoe doe je het met de afzuiging? Losse kap of werkbladafzuiging?
daantjuh68 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:29:
Beste Allemaal,

Sinds een tijdje zoek ik al wat rond in dit topic over Siemens en Pelgrim apparatuur, ik heb wel wat ervaringen gelezen en ook veel voorkeuren. Om nog een Variabele in de mix te gooien, wat denkt men hier in het topic van de IQ100 lijn versus de duurste Pelgrim apparatuur?

De vraag ontstaat omdat ik bij m'n beste vriend een Keuken koop, hij is meubelmaker en maakt precies wat wij willen. Hij zweert bij Siemens waar zijn persoonlijke voorkeur ligt want hij wil dat al zijn keukens een luxe uitstraling hebben. Gelukkig is dit geen probleem, mijn voorkeur gaat er ook naar uit. Wij willen max 18000 uitgeven en voor die prijs heeft hij nu ook aangeboden met de volgende apparatuur:
- afzuigkap LR97CAQ20
- Vaatwasser SX636X00AE
- inductie EH877FVC5E

Nu ik de offerte heb ontvangen met de apparatuur vraag ik mij af of de IQ100 lijn wel zo goed is van Siemens, natuurlijk het naampje staat er op maar wat doet deze serie nou als je het vergelijkt met de duurste serie van Pelgrim?

Voor 18k kan je een hele behoorlijke doorsnee keuken kopen met denk ik ook zelfs wel IQ300 of IQ500 apparatuur.

Wat gaat hij voor opstelling voor je maken en in welk materiaal?

[ Voor 31% gewijzigd door Alic3 op 21-08-2020 14:47 ]

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-12-2025
daantjuh68 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:29:
Beste Allemaal,

- afzuigkap LR97CAQ20
- Vaatwasser SX636X00AE
- inductie EH877FVC5E

Ik zie ook wat IQ300 en IQ500 apparaten ;)

Ik ken de duurdere lijnen van Pelgrim niet, maar het kan best zijn dat het in sommige gevallen beter is dan de goedkopere Siemens apparaten. Die Siemens koelkast is in ieder geval een vrij simpel A+ geval, dat kan beter. Ook de vaatwasser is een budget ding met kunststof kuip ipv rvs. Bij een kookplaat en afzuiging maakt de serie imo wat minder uit, daar zitten vaak alleen wat verschillen in qua functionaliteit en design.

Heeft ie geen prijs gegeven voor de apparatuur? Vind persoonlijk dat bij een keuken van 18k (maatwerk of niet) wel iets betere apparatuur hoort dan de bovenstaande lijst.

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 09:00
Alic3 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:41:

Voor 18k kan je een hele behoorlijke doorsnee keuken kopen met denk ik ook zelfs wel IQ300 of IQ500 apparatuur.

Wat gaat hij voor opstelling voor je maken en in welk materiaal?
Het materiaal weet ik zo snel niet, het is een zwart kunststof waarop geen vingerafdrukken blijven staan.

De opstelling is zoals het plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-a4EAv29vRfyaDGina8rfZuo5VE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ffp9ffV0Qki8AV3DUzpghncE.png?f=fotoalbum_large
HKP32 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:55:

[...]

Ik zie ook wat IQ300 en IQ500 apparaten ;)

Ik ken de duurdere lijnen van Pelgrim niet, maar het kan best zijn dat het in sommige gevallen beter is dan de goedkopere Siemens apparaten. Die Siemens koelkast is in ieder geval een vrij simpel A+ geval, dat kan beter. Ook de vaatwasser is een budget ding met kunststof kuip ipv rvs. Bij een kookplaat en afzuiging maakt de serie imo wat minder uit, daar zitten vaak alleen wat verschillen in qua functionaliteit en design.

Heeft ie geen prijs gegeven voor de apparatuur? Vind persoonlijk dat bij een keuken van 18k (maatwerk of niet) wel iets betere apparatuur hoort dan de bovenstaande lijst.
Thanks dat is goed om te weten. De vaatwasser heeft een DB niveau van 48, wat doen de beste apparaten en wat is de middenmoot, en zijn de DB's 1 op 1 te vergelijken met elkaar?
Alle apparaten bij elkaar zijn net geen 6k.

• Marinos83
supersnathan94 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:33:
Mja dat zit em natuurlijk ook in het kostenplaatje van siemens ;). We gaan het zien. Ben zelf voor een hood in hob van pelgrim gegaan. Mooi matzwart. Dat was allemaal net “wat” goedkoper.
Leuk, wij hebben de zelfde plaat in gedachten. Kan alleen nergens gebruikersreviews vinden... Bevalt ie bij jou goed? Of nog niet geleverd?
FrankSpin schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:16:
Zo onze keuken schiet al een mooi stuk op.

[Afbeelding]

Mist nog een oven en de vaatwasser. Dit weekend maar even goed schoonmaken, wat kunnen ze er een troep van maken.
Mooi en dank voor het delen!
Wij hebben ook fenix groen op het oog en de impressies die we hebben laten maken vind ik heel mooi maar ik begin nu wel te twijfelen omdat ik op veel foto's net als bij je jouwe het groen mis. Zie je in het echt wel duidelijk de groen terugkomen? Of blijft het toch wel primair een grijs kleur met heel licht accent?

• ntje
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-02-2022
Na bijna dit hele topic te hebben doorgelezen schrok ik wel van al de slechte ervaringen bij keukenkampioen. dit is namelijk de enige zaak waar wij wel juist en netjes werden geholpen gek genoeg. kregen een gespecificeerde offerte mee was niet nodig om gelijk te tekenen en naast de gebruikelijke onderhandelingen die we verder overal zagen waren ze een stuk vriendelijker dan een hoop ander zaken waar we zijn geweest.

Eigenhuis keukens was via de projectleverancier duurde een eeuwigheid voor we een offerte kregen na aanleiding van onze wensen en konen ook alleen pelgrim apparatuur aanbieden.

Kvik hebben we helemaal nooit meer iets van teruggehoord.

keukenloods wilde ons een Bora door de neus boren terwijl we al meerdere malen hadden aangegeven deze niet te willen en toen we over de prijs begonnen zeiden ze ja maar je hebt wel een bora plaat. toen zijn we zo weggelopen.

brugman na 10 min heel aggresief zijn we ook weggelopen.

reddy keukens ook geen reactie meer gehad.

en zo waren er nog wel 3 of 4 met een soortgelijke ervaring.

Dus zijn we uiteindelijk bij de keukenkampioen uitgekomen.

wel met Whirlpool apparatuur of AEG apparatuur (ze boden geen zwarte afzuigkap aan van AEG) een een koelkast van Samsung.

alles bij elkaar een L keuken met een los blok waar de ovens en de koelkast inkomen.

Nu staat de apparatuur nog niet 100% vast (ze moeten nog inmeten en daarna kunnen we nog wijzigingen aanbrengen voor het wordt besteld)

deze apparatuur komt er nu in:

ACM938BA (kookplaat)

WHBS95LMK (afzuigkap met extra koolstoffilter)

W11OM14MS2P (oven)

W11MW161 (combioven)

WIC3C26 (vaatwasser)

Qooker 3 in 1 Flexkraan zwart

we hebben een zwarte spoelbak

RS68N8221B1/EF (koelkast)

Verder nagenoeg alleen maar lades en de kastjes en werkblad zijn van kunststof in betonkleur.

incl. montage en aansluiten (dat alles ook echt werkt en het doet zonder dat we zelf nog iets moeten doen)

Ik had zelf het idee dat het geen verkeerde prijs is voor alles wat we hier hebben ( 13.125,-) maar mijn man is nu niet meer zo zeker over de apparatuur dus wellicht gaan we daarover nog in onderhandeling.

iemand ervaring met de apparatuur en heb ik een beetje gelijk dat de prijs wel redelijk is? we hebben nog nooit een keuken gekocht en ervaringen om ons heen zijn heel uiteenlopend met wat wij graag willen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HRxpPqxGhY5OQrJEfHvgirI0AM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MLOskiu6k0FayeZdiwNIy2Wd.png?f=fotoalbum_large

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03 20:18
Wij zijn ook op zoek naar een vervanger voor onze keuken uit '93. Haast hebben we niet maar zsm een keus maken is wel fijn anders blijven we veranderen////

Is onze 1e echt nieuwe keuken na 2 verhuizingen. We zijn met 4 in huis papa en mama en 2 opgroeiende kinderen van 6 en 9 dus een beetje stootvast is wel handig :D Ook willen we genoeg kastruimte behouden dus bovenkasten omdat de kelder heel klein is en omdat er nu op de lange zijde een kast staat met spelletjes etc. voor de kinderen. Dat willen we dus deels in de kast onder/boven de oven kwijt kunnen.

Meerwerk waarvan we nu al weten dat dit nodig is:

Meterkast upgraden zit nu een oude zwarte groepenkast in 2x is al wel op 35 ampere aangesloten 2 jaar geleden bij plaatsen nieuwe meter. In de meterkast/kelder zit al wel een gat naar de keuken waar de leiding voor de Perilex stekker door kan.

Stucwerk keuken en dan ook heel de kamer omdat er nu oude spagtelputz opzit

oude keuken eruit en eventueel egaliseren erachter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHcs_hAQ4u0shiJDFCcLfAOAum8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuDh8uDLJJMLvSfOhnkgnwlN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dK1J0q8CmgZdwM4LsMkQVi4KkUY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zptiRA2jkoZDxroHHAm9emo2.jpg?f=fotoalbum_tile

We zijn bij Groenen in Veldhoven en bij SVEA keukens Eindhoven/ ekkersrijt in Son geweest. Diessen Veldhoven staat nog op de planning. Bij beide zaken keurig en netjes geholpen en offerte en foto's mee gekregen.

De L opstelling houden we waarvan we de lange zijde door willen trekken en daar de oven, vriezer en koelkast willen plaatsen in een hoge kastenwand.
Hierdoor komt er plek vrij op de korte zijde (daar zit nu de vriezer en koelkast) voor extra werkblad en kan een wand evt. leeg blijven.
Muurtjes en verlaagd plafond kunnen niet weg ivm uitbouw en balk die daar ligt.

Dit is de maatvoering van de keuken de rest van de kamer is wat langer en breder maar dat doet er voor de tekening niet veel toe ;)
Deur achter gaat naar buiten open en de deurpost zit op 55 cm uit de kant waar de hoge kasten komen. Hierdoor willen we eigenlijk niet dieper dan 60 cm gaan omdat we dan 180/190 cm breed kunnen zonder hinder of als we 70 cm doen niet breder dan 150/160 cm....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-q8igJQsGyMg2OVUjLa0T5o2JY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/es4nCm1Qo7uoKWZdO67wT2UY.jpg?f=fotoalbum_large

Omleggen van leidingen is te doen zodat we eventueel koken en spoelen kunnen omdraaien.
Kosten zullen ook wel meevallen denken we omdat er ruimte achter de kastjes is zodat er niet in muren gefreesd hoeft te worden.

1e optie spoelen en koken hetzelfde, vriezer en kolekast nast de oven. En vaatwasser rechts naast de draagmuur links naast de spoelkast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4K0sg4jVr9bSsm-ybyJwHyBJlqY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PPwKQ90uCssEmpmzeRrIL1mv.jpg?f=user_large

2e optie koken en spoelen gewisseld vaatwasser komt dan naast het muurtje en boven het koken de afzuiging in de kastjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rx0NX3fN_qXO89MTqfiSJ-rLDY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hhm724FQO7J6MJ4lKrgi5jMd.jpg?f=user_large

3e optie met een smallere nis op de lange zijde. Houdt wel in dat de vriezer kleiner wordt. Ook is in deze optie de kastenwand naar voren gehaald en komt er een frontje tegen de draagmuur zodat dat 1 geheel wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJ28-groZvqt90OZKUSnXNpGMco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zs6xn06A8RYRFL2BsDlxCRnb.jpg?f=fotoalbum_large

offerte van de bovenste 2 is bekend.
Hacker classic keuken G238 Laser brillant GL -wit laklaminat hoogglans- greeploos
lade systeem: Nova pro Modul C
plinten en systeemwanden zijn in kleur zomereik
Werkblad is 600mm diep en 4 mm hoog, van Kemie Just ceramics Neolith in kleur Barro met afgeronde vlakken ivm stoten.

Pelgrim apparatuur voor nu begroot zou eventueel Miele/? kunnen worden.
1x vriezer PVS24140N L 154 liter
1x koelkast PKS24140 L 228 liter
1x oven OVM536RVS O multi oven 60cm
1x vaatwasser GVW820L 44dBa is dat stil genoeg in een open keuken?
1x inductieplaat met flexzones, 70 cm breed IK4073M
1x afzuigkap BSK965RVS tot 679 m3/h

monteren etc. inclusief prijs is 11.625
Totaal prijs van de 1e 2 opties weten we over een week of 2 als de keukenzetter is geweest om het verwijderen,elektra en meerwerk te bekijken.

optie 3 hebben we donderdag een vervolgafspraak mee en dan hopen we meer te weten.

nog tips of dingen die we anders zouden kunnen doen?

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04 14:48
xray79 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:03:

Totaal prijs van de 1e 2 opties weten we over een week of 2 als de keukenzetter is geweest om het verwijderen,elektra en meerwerk te bekijken.
Misschien eerst iets nauwkeuriger het budget bepalen. Als je van Pelgrim naar Miele gaat, gaat dat een fors effect hebben op de prijs volgens mij.

44dBa stil genoeg? Dat hangt er wat van af wat je zelf als storend ervaart. Onze vaatwasser is 42, maar soms ervaar ik dat als storend, op het moment dat hij begint te draaien, of wanneer hij 'leegpompt'. Mijn vrouw, die verder 'lawaai' veel meer als storend ervaart dan ik, heeft met de vaatwasser dan weer geen enkel probleem.

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

siemenz

Koetje

xray79 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:03:
Wij zijn ook op zoek naar een vervanger voor onze keuken uit '93. Haast hebben we niet maar zsm een keus maken is wel fijn anders blijven we veranderen////

Is onze 1e echt nieuwe keuken na 2 verhuizingen. We zijn met 4 in huis papa en mama en 2 opgroeiende kinderen van 6 en 9 dus een beetje stootvast is wel handig :D Ook willen we genoeg kastruimte behouden dus bovenkasten omdat de kelder heel klein is en omdat er nu op de lange zijde een kast staat met spelletjes etc. voor de kinderen. Dat willen we dus deels in de kast onder/boven de oven kwijt kunnen.

Meerwerk waarvan we nu al weten dat dit nodig is:

Meterkast upgraden zit nu een oude zwarte groepenkast in 2x is al wel op 35 ampere aangesloten 2 jaar geleden bij plaatsen nieuwe meter. In de meterkast/kelder zit al wel een gat naar de keuken waar de leiding voor de Perilex stekker door kan.

Stucwerk keuken en dan ook heel de kamer omdat er nu oude spagtelputz opzit

oude keuken eruit en eventueel egaliseren erachter.

[Afbeelding][Afbeelding]

We zijn bij Groenen in Veldhoven en bij SVEA keukens Eindhoven/ ekkersrijt in Son geweest. Diessen Veldhoven staat nog op de planning. Bij beide zaken keurig en netjes geholpen en offerte en foto's mee gekregen.

De L opstelling houden we waarvan we de lange zijde door willen trekken en daar de oven, vriezer en koelkast willen plaatsen in een hoge kastenwand.
Hierdoor komt er plek vrij op de korte zijde (daar zit nu de vriezer en koelkast) voor extra werkblad en kan een wand evt. leeg blijven.
Muurtjes en verlaagd plafond kunnen niet weg ivm uitbouw en balk die daar ligt.

Dit is de maatvoering van de keuken de rest van de kamer is wat langer en breder maar dat doet er voor de tekening niet veel toe ;)
Deur achter gaat naar buiten open en de deurpost zit op 55 cm uit de kant waar de hoge kasten komen. Hierdoor willen we eigenlijk niet dieper dan 60 cm gaan omdat we dan 180/190 cm breed kunnen zonder hinder of als we 70 cm doen niet breder dan 150/160 cm....

[Afbeelding]

Omleggen van leidingen is te doen zodat we eventueel koken en spoelen kunnen omdraaien.
Kosten zullen ook wel meevallen denken we omdat er ruimte achter de kastjes is zodat er niet in muren gefreesd hoeft te worden.

1e optie spoelen en koken hetzelfde, vriezer en kolekast nast de oven. En vaatwasser rechts naast de draagmuur links naast de spoelkast.
[Afbeelding]

2e optie koken en spoelen gewisseld vaatwasser komt dan naast het muurtje en boven het koken de afzuiging in de kastjes.
[Afbeelding]

3e optie met een smallere nis op de lange zijde. Houdt wel in dat de vriezer kleiner wordt. Ook is in deze optie de kastenwand naar voren gehaald en komt er een frontje tegen de draagmuur zodat dat 1 geheel wordt.
[Afbeelding]

offerte van de bovenste 2 is bekend.
Hacker classic keuken G238 Laser brillant GL -wit laklaminat hoogglans- greeploos
lade systeem: Nova pro Modul C
plinten en systeemwanden zijn in kleur zomereik
Werkblad is 600mm diep en 4 mm hoog, van Kemie Just ceramics Neolith in kleur Barro met afgeronde vlakken ivm stoten.

optie 3 hebben we donderdag een vervolgafspraak mee en dan hopen we meer te weten.

nog tips of dingen die we anders zouden kunnen doen?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03 20:18
Kwakkel schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:50:
[...]

Misschien eerst iets nauwkeuriger het budget bepalen. Als je van Pelgrim naar Miele gaat, gaat dat een fors effect hebben op de prijs volgens mij.

44dBa stil genoeg? Dat hangt er wat van af wat je zelf als storend ervaart. Onze vaatwasser is 42, maar soms ervaar ik dat als storend, op het moment dat hij begint te draaien, of wanneer hij 'leegpompt'. Mijn vrouw, die verder 'lawaai' veel meer als storend ervaart dan ik, heeft met de vaatwasser dan weer geen enkel probleem.
Budget is o.a. afhankelijk van het meerwerk, maar we willen best wat meer uitgeven als dat ook echt meer waarde heeft. Snap dat Miele duurder zal zijn.
Zoals siemenz zo mooi omschrijgft zal er verschil in zitten maar op een gegeven moment betaal je ook voor de naam/innovatie etc. en niet meer omdat een product/auto/... nu echt veel beter is.
siemenz schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:07:
[quote]siemenz schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:05:
[...]

Pelgrim of Miele? Das nog al een verschil.

Dat is het zelfde of ik nog twijfel tussen een Skoda fabia en een Audi A6 (no offense voor de Skoda rijders btw)

Er zit als je naar Miele wilt al voor 7k aan apparatuur in je keuken
Van Seimens hebben we de wasmachine en droger en die gaan al 15 jaar mee.
Huidige kookplaat en oven zijn van Pelgrim en die gaan dus ook al bijna 30 jaar mee.
En met de Pelgrim apparatuur komen we ook gewoon op bijna 6000,- euro uit (cataloguswaarde) dus dan is Miele niet eens zo heel veel duurder maar dat kan ook aan de lijn liggen topline pelgrim vs budget Miele/Bosch/.
Wat @mitsumark ook aangeeft willen we best wat uitgeven maar op een gegeven moment is goed goed genoeg. Het moet vooral betrouwbaar zijn een koelkast en vriezer kun je weinig aan veranderen ;) Inductie en oven heb je wat meer opties maar daarom kiezen we ook voor de wat uitgebreidere bij Pelgrim. Testen is moeilijk omdat dat gewoonweg niet kan bij keukens.

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-04 09:50
Gisteren bij superkeukens geweest voor een eerste opzet.
Boel is opgesteld met Etna apparatuur (koelkast en oven) en een inductie plaat en plafondafzuiging van airforce.

In de huidige keuken is alles van Whirlpool, op de pelgrim vaatwasser na. En dat bevalt eigenlijk prima, maar het is oud en simpel.

We zijn niet per se opzoek naar speciale functies voor de oven bijvoorbeeld. Is het dan nog de moeite waard om te gaan kijken naar bijvoorbeeld Siemens apparatuur?

En wat betreft airforce, heeft iemand daar Iets nuttigs over te zeggen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1PSKTkECOzl-Ll6rANG-77T7Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5NbYM1QHAi4602w8oCaYY7q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBmjrvZ-4_enFpVZXDuGmAdaOdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TGX6JhWtyjFBGzZESzjN9Y4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riw7WO1XF46sO1hLPGd-HDmsDfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fja52b2oW0eX28IMucuNHx1X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6np7tn2w3AsG-h5m8Q_i14__C0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7qdhBP014UD0U4VEaqXLc6s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door BertusB404 op 23-09-2020 14:31 . Reden: Renders toegevoegd ]

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:49
BertusB404 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:16:
Boel is opgesteld met Etna apparatuur (koelkast en oven) en een inductie plaat en plafondafzuiging van airforce.

In de huidige keuken is alles van Whirlpool, op de pelgrim vaatwasser na. En dat bevalt eigenlijk prima, maar het is oud en simpel.

We zijn niet per se opzoek naar speciale functies voor de oven bijvoorbeeld. Is het dan nog de moeite waard om te gaan kijken naar bijvoorbeeld Siemens apparatuur?
Etna zou ik in ieder geval niet nemen, hadden wij in oude keuken en tja het is gewoon goedkoop en dat merk je. Nu hebben we een mix van Siemens (stond er al), AEG en Pelgrim (wel de duurdere varianten van Pelgrim) en dat bevalt 100x beter :)

Ohja apparatuur lekker los besteld i.p.v. via keukenboer, scheelt honderden euro's :)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 23-09-2020 14:44 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Joolee
  • Niet online
BertusB404 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:16:

En wat betreft airforce, heeft iemand daar Iets nuttigs over te zeggen?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet je zeker dat je je oven zo hoog wil hebben? Vergeet niet dat de deur nog omlaag komt en je dan boven je bereik met gloeiend hete schalen en vloeistoffen gaat werken.
Verder heb ik altijd begrepen dat een gootsteen met zulke hoekige hoeken erg lastig schoon te houden is. Zelf juist heel bewust gekozen voor een model met hele ronde hoeken.
JackBol schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:57:
[...]

Mag ik vragen wat de overweging is voor een Bora x pure? Als ik die zo even google, zie ik prijzen tussen de 2500 en 3500. Wat maakt dat het waard?
Je stelde de vraag niet aan mij maar; de bediening van Bora is met afstand het meest gebruiksvriendelijk. Het display reageert als het touchscreen van een smartphone en je hebt in 10 seconden door hoe hij werkt. Verder is deze plaat net een tik groter dan de meeste die ik heb gevonden zodat je twee grote (wok)pannen achter elkaar kwijt kunt.
Het prijsverschil tussen de pure en de X-pure komt (voor mij) overigens uit rond de 800 euro na de gebruikelijke kortingen. Het grootste verschil is dat je op de flexibele zones net zo veel pannen kwijt kunt als je ruimte hebt en er kan natuurlijk een teppanyaki plaat op. Het fancy blauwe kleurtje van de bediening is natuurlijk geen argument geweest O-)

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha allemaal, na een tijdje meegelezen te hebben zijn wij nu ook daadwerkelijk een nieuwe keuken aan het uitzoeken. De ruimte in de keuken is beperkt dus de opstelling die we nu hebben lijkt ons de enige mogelijkheid ivm ramen en muren. We hebben nu een offerte liggen van € 11.500 voor de volgende keuken:

-Hacker Systemat AV 6000 fronten, mat rondom gelakt (totaal € 4.000);
-Pelgrim PCS241478L koelvriescombinatie € 600
-Pelgrim IK0084 inductieplaat € 450
-Pelgrim COM316GLS combioven € 700
-Pelgrim BSS970MAT afzuigkap € 430
-Pelgrim GVW440L vaatwasser € 550
-Quaker PRO 3, zwart € 1.250

Rest is montage, spoelbak en composiet werkblad. Alleen ik kan relatief weinig ervaringen vinden over Pelgrim, iemand hier nog tips over of sowieso nog tips, aandachtspunten voor de keuken en of de offerte een beetje redelijk is? Prijzen van apparatuur lijken niet heel erg hoog.
(Oh en we twijfelen ook nog tussen greeploos of deze knopjes).

Kleur op het plaatje is trouwens wat fletser dan in het echt (fluweelgroen).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FUWWYIb_FvNJ0OQPGGMRVqXPuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4NAgdKQeV75LAD0ZYtk2Ns4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXLzcqds_YS4TDYKZh784v-dGjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFpQNYR571Jq4pFCWtX5pwJ1.jpg?f=fotoalbum_large

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:25
Vandaag bij Bruynzeel keukens geweest voor een offerte voor een standaard L hoekkeuken.

De keuze is gevallen op de Andes in de leisteengrijs matt zwart uitvoering. Tekening is in de hoogglans wit versie.
  • Keukenmeubelen: 4811
  • Werkbladen: 1525
  • Apparatuur: 2089 incl 500eu korting bij 4 pelgrim apparaten
  • Accessoires: 559
  • Totaal incl. montage: 10374
  • Blad: composiet 2cm new divinity black
  • Inductiekookplaat: pelgrim 77cm 9PEIK2084F
  • Oven met magnetron: pelgrim 9PEMAC524RVS
  • Koelkast: pelgrim 9PEKK2102K
  • Afzuigkap: pelgrim 9PEBSK961RVS
  • Vaatwasser: Siemens Studioline 9SISN836X00AE
Zou dit qua kwaliteit & prijs vergelijkbaar zijn met een Häcker keuken? En zou ik voor deze prijs eventueel een vergelijkbare setup kunnen krijgen maar dan met Häcker meubelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAAbto3a3qXDI-L0WRamj-bnpj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5IeTq6PBrCCDREiVbzKBcrx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-RLvxmjHTcbVHrva4Jz2R4rxME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeDIGxKArr0ybYlHifM1TllN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door aGraPusher op 07-10-2020 01:36 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - 2x Anker Solix Solarbank 3 Pro + 1x BP2700 - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03 14:07
siemenz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

Ik denk dat je merk keuken belangrijk is om een prijs te bepalen. Als je een bedrag van rond de 15k in gedachte hebt met deze opstelling lijkt me een Systemat bijvoorbeeld haalbaar.

Ik zou persoonlijk niet voor zo'm Boretti gaan. Het ziet er mooi uit, maar ik heb begrepen dat het niet uitblinkt in kwaliteit.

Als jij echter echt zo'n combinatie wilt kan ik me voorstellen dat je keuze beperkt is
Boretti is zeker iets wat ook kan veranderen.
Bij de andere zaak heb ik het volgende apperatuur:
Falcon Fornuis
Pelgrim Afzuigkap
Pelgrim Koelkast
Pelgrim Combi magnetron
Pelgrim Vaatwasser
Dekker Kokendwaterkraan

Qua merken heb ik helaas geen indicatie wat goed is en wat minder....
Dus je tips/feedback wordt erg gewaardeerd! :)

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:25
aGraPusher schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 01:22:
Vandaag bij Bruynzeel keukens geweest voor een offerte voor een standaard L hoekkeuken.

De keuze is gevallen op de Andes in de leisteengrijs matt zwart uitvoering. Tekening is in de hoogglans wit versie.
  • Keukenmeubelen: 4811
  • Werkbladen: 1525
  • Apparatuur: 2089 incl 500eu korting bij 4 pelgrim apparaten
  • Accessoires: 559
  • Totaal incl. montage: 10374
  • Blad: composiet 2cm new divinity black
  • Inductiekookplaat: pelgrim 77cm 9PEIK2084F
  • Oven met magnetron: pelgrim 9PEMAC524RVS
  • Koelkast: pelgrim 9PEKK2102K
  • Afzuigkap: pelgrim 9PEBSK961RVS
  • Vaatwasser: Siemens Studioline 9SISN836X00AE
Zou dit qua kwaliteit & prijs vergelijkbaar zijn met een Häcker keuken? En zou ik voor deze prijs eventueel een vergelijkbare setup kunnen krijgen maar dan met Häcker meubelen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag bij de lokale keukenboer geweest en hier uiteindelijk een deal gemaakt. En onderstaande zaken zijn veranderd / er bij gekomen:
  • Koof + 4 zigbee spots
  • Iets grotere koelkast +- 30cm hoger
  • Extra lade onder de combioven
  • Geen Bruynzeel keuken maar het is een Hacker Classic geworden met fronten uit prijsgroep 2. Kleur wordt wit of zwart.
  • Alle apparatuur hetzelfde merk (Pelgrim) op de vaatwasser na, deze is ook een pelgrim geworden.
  • Keukenboer werkt goed en vaak samen met het bouwbedrijf wat extra voordelen geeft volgens keukenboer, bijvoorbeeld keuken al geplaatst voor sleuteloverdracht.
  • Flexibel in het aanpassen van de keuken, plussen & minnen mogelijk tot 14 weken voor plaatsen
Totaalprijs incl. btw, inmeten, monteren & aansluiten: € 10.500. Hier een akkoord op gegeven 8)

Prijs bij Bruynzeel is € 10850 geworden na het aanpassen van de wasbak & kraan en hier zat geen koof+spots bij.

Volgens mij is dit een zeer nette prijs/kwaliteit verhouding.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - 2x Anker Solix Solarbank 3 Pro + 1x BP2700 - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

• Marinos83
Matched: Pelgrim
We hebben vandaag na wat laatste finetuning en onderhandeling de keuken besteld bij Artic / DB keukens. Erg tevreden over het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4me2hB8HtfeciQpXfaF7nBvROOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4BoRyEsTlcDjQ4i9fkb1Omh.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben de wandplankjes weggelaten, daar gaan we later een keer wat leuks voor uitzoeken. De keuze voor Artic omdat we daar qua service en transparantie het beste gevoel bij hadden. Service hoe we geholpen zijn tot nu toe en ook wat we verwachten van de (eigen) monteurs en eventuele aanpassingen die we komende 9 maanden nog kunnen maken. En transparantie omdat ze de enige zijn die vanaf het begin een volledig gespecificeerde offerte hebben gegeven en nooit moeilijk hebben gedaan over het e-mailen daarvan.

Het is een mat groen/grijze Tristar keuken. Wat het duur maakt is de keuze voor volledig in Fenix en dat we de volledige hoogte (288cm) en breedte (8.3m) benutten. Om het budget wat tegemoet te komen hebben we Pelgrim apparatuur en een relatief voordelig type composiet blad.

Members only: Leuk maar wat kost dat dan?

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-04 14:57
Voor een nieuwbouwhuis zijn wij ook enkele keukenzaken bij langs geweest. Dit topic was een goede voorbereiding, waarvoor nog dank.

Wij zijn begonnen bij Bruynzeel vanwege de vaste prijzen om een indicatie te krijgen. Daarnaast zijn we bij superkeukens geweest. Bij beide zaken goed geholpen en uiteindelijk tot nagenoeg dezelfde keuken gekomen.
We willen zeker een bar in de keuken, uiteindelijk leek dit de beste opstelling waarbij er nog voldoende kastruimte en loopruimte is en de bar breed genoeg is.

Hierbij de opstelling:
Members only:

Algemeen:
Merk superkeukens (SK): Nobilia
Merk Bruynzeel (BZ): Eigen merk
Font: Kunststof (Metaalzwart)
Greep: Greeplijst mat zwart
Plinthoogte: 12cm
Korpushoogte: 78cm
Werkblad: toplaminaat 5cm

Kasten:
Hoge kast tbv inbouwkoelkast 178cm
Hoge kast tbv inbouwvriezer 102cm en combi-oven 45cm
Vaatwasser
Spoelkast 50cm
Le Man hoekkast
4x 80cm ladekast 1 lade, 2 uittrekelementen (SK) | 2x ladekast 2 uittrekelementen en 2x ladekast 2 uittrekelementen met geintegreerde besteklade (BZ)
2x 80cm wandkast met vouw-liftdeur
Plankenkast 60cm in hoek naast de bar.

Apparatuur:
Koelkast: Zanussi 178cm ZBA32060SA (SK) | Pelgrim PKS25178 (BZ)
Vriezer: AEG 102cm ABE810F6NF (SK) | Pelgrim PVS24102N (BZ)
Combi-oven: AEG KME761000B SK) | Pelgrim MAC824MAT (BZ)
Vaatwasser: Zanussi ZDT26022FA SK) | Pelgrim GVW820L (BZ)
Inductiekookplaat: AEG IPE8457SFB
Plafond afzuiging: AEG DCE5980HM

Accessoires:
Wasbak Lanesto urban gun metal 613 40 x 40 cm
eenhendelkeukenmengkraan Lanesto Quadrato gun metal 251055
LED verlichting onder de wandkasten

Inductiekookplaat en afzuiging van AEG is een bewuste keuze vanwege Hob2Hood. Afzuiging kan naar buiten. Downdraft hebben we liever niet vanwege ingeleverde kastruimte, extra kosten en meer moeite de kookplaat schoon te houden (glasplaat is wel zo makkelijk).

Members only:

Members only:

Ik heb het idee nu wel een redelijk goede prijs te hebben bij superkeukens. Offertecheck bij keukenloods is gedaan en zij gaven aan hier geen tegenbod voor te hebben.
Hebben jullie nog suggesties of zaken die ik over het hoofd zie?

• j0rdy030
  • Laatst online: 03-01 07:52
Ook wij hebben ons inmiddels ondergedompeld in de wondere wereld van de keukens. Wij hebben een rondje gemaakt bij een aantal keukenboeren in Utrecht waaronder Keukenloods, Kvik en Artic Keukens. De prijzen van de offertes lagen uiteindelijk dicht bij elkaar en wij vonden de transparante netto prijzen bij zowel Kvik als Artic Keukens erg prettig. Uiteindelijk op basis van beste service en mooiste keuken gekozen voor Artic Keukens. Eind maart gaat onze keuken geleverd en geplaatst worden in onze nieuwe woning.

In onze nieuwe keuken is nu apparatuur van Pelgrim ingetekend met de belofte dat er begin januari een volledig zwarte oven lijn uit komt. Ik ben maar heel weinig over Pelgrim tegengekomen op dit forum en ik vraag me af waarom dat zo is?

Het is niet bepaald veel goedkoper dan andere merken, althans, niet op onze offerte. Wij hebben (onder voorbehoud) deze apparatuur op onze offerte:

OVS826MAT - Pelgrim combi-stoomoven 60 cm
OVM826MAT - Pelgrim oven multifunctioneel 60 cm
ISW1060WIT - Pelgrim plafondunit met randafzuiging en platte motor
IK4083M - Pelgrim inductiekookplaat, 77 cm breed, matzwart
3XBLK - Quooker PRO3 Flex zwart

Members only:

De vaatwasser en koelkast nemen we over van de huidige keuken.

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-03 08:17
j0rdy030 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:33:
Ook wij hebben ons inmiddels ondergedompeld in de wondere wereld van de keukens. Wij hebben een rondje gemaakt bij een aantal keukenboeren in Utrecht waaronder Keukenloods, Kvik en Artic Keukens. De prijzen van de offertes lagen uiteindelijk dicht bij elkaar en wij vonden de transparante netto prijzen bij zowel Kvik als Artic Keukens erg prettig. Uiteindelijk op basis van beste service en mooiste keuken gekozen voor Artic Keukens. Eind maart gaat onze keuken geleverd en geplaatst worden in onze nieuwe woning.

In onze nieuwe keuken is nu apparatuur van Pelgrim ingetekend met de belofte dat er begin januari een volledig zwarte oven lijn uit komt. Ik ben maar heel weinig over Pelgrim tegengekomen op dit forum en ik vraag me af waarom dat zo is?

Het is niet bepaald veel goedkoper dan andere merken, althans, niet op onze offerte. Wij hebben (onder voorbehoud) deze apparatuur op onze offerte:

***members only***

Pelgrim is het B merk van ATAG. ATAG heeft ook nog ETNA als C merk.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-04 19:23
j0rdy030 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:33:

***members only***

Ik heb ook alles van Pelgrim, zou het zo weer doen. Prima garantie, vaatwasserbakje was stuk, keurig gemaakt. Verder nergens problemen mee. Is idd het tweede merk na atag bij aeg, maar b-merk is niet helemaal ladingdekkend.

Edit: heb vooral de luxere uitvoeringen gekozen van pelgrim.

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-04 15:26
Leuk topic om te volgen. Deze week heb ik voor het eerst een keuken gekocht voor mijn nieuwbouwwoning. Uitdaging bij de keuken was om alles bereikbaar te houden voor mijn partner. Ze is vrij klein waardoor we dus niet een oven wilde bijvoorbeeld boven een koelkast. Om die reden hebben we gekozen voor een grotere oven onder het blad. Om voldoende bladruimte over te houden hebben we voor een losstaande koelkast gekozen wat ook meteen als soort van design object gezien kan worden in de kamer. Er bestond ook nog de optie om het blad voor het raam door te laten lopen om zo meer werkblad te creëren, maar we hebben toch gekozen om het mooie hoge raam in takt te laten.

De apparatuur is van Pelgrim op de koelkast na. Ik heb al ervaring met Perlgrim apparatuur en ben daar tevreden over. Ook vind ik het fijn dat er zulke grote lades gerealiseerd konden worden in het ontwerp. Onder de inductiekookplaat 120 breed met een interne besteklade en daar tegenover een lades van 90 breed met ook weer een interne lade.

De samenstelling is als volgt:
  • Keukenmeubel van Schröder, binnenzijde van de kasten in dezelfde kleur als de buitenzijde
  • Kunststof blad en achterwand
  • Oven Pelgrim OVM536MAT
  • Vaatwasser Pelgrim GVW487ONY
  • Kraan Lenesto Monza 251195
  • Kookplaat Pelgrim IDK961MAT
  • Afzuigkap Pelgrim BSK961MAT
  • Verlichting Lanesto Ischia set 4 met dimbare control unit
  • Spoelbak SDE0915
  • Koelkast RS68N8320S9
Helaas heb ik geen tekening gekregen met daarop de goede kleuren. Daarom heb ik zelf de keuken uitgetekend in de juiste kleurstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tA5mQXdkLJQE2I5m0foCljS0TfE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aalbcBPMSJUaD2pFCLvDixTA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBgoKLFF0YsArfZlU8-Qpjmb6wY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9omDQYi8rkHFxeUbIg8GWPr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRFmah-tOJLOEvJ3_DbQwwt45ts=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mmmZH0f5oRz6SJVYzBeKC5Xs.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVkuwRfavtxmITurVGJNXIOzyJo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UQCJ8i81PhKRQC2XaqYkeAbE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFkJI3GQX5ZbscE80LEaxX1W-Vc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gn8mzzhjuImHY8Plr8JB1rvi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNsbAuy37p5_vzTovyh94zFvMmo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fdPxwPP3vjtqO0kjyMRuAL4A.png?f=fotoalbum_tile

Hebben jullie misschien nog tips. Ik ben zeker tevreden met dit ontwerp, maar nu is het nog mogelijk om eventueel wijzigingen door te voeren. Voor de keuken ben ik niet gaan onderhandelen. Toen ik aangaf ook bij concurrenten te willen kijken om mij breder te kunnen oriënteren gaf de verkoper direct een prijs waarin ik mij wel kon vinden en ben ik niet meer verder gaan zoeken. Omdat deze keukenleverancier gelinkt was aan de projectontwikkelaar van mijn woning werden ook aanpassingen voor de aansluitpunten gratis gewijzigd. Indien ik voor een andere keukenleverancier had gekozen ging hierbij de teller lopen per aansluitpunt (bijvoorbeeld stroompunt bij de koffiecorner en het draaien van het schakelmateriaal naast de koelkast). Totaalprijs is 7000 euro.

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:43
Beste mede-Tweakers,

Ook hier een nieuwbouwappartement en aan het oriënteren op mijn eerste nieuwe keuken.
Deze week alles van dit topic tot dec 2019 teruggelezen en veel van opgestoken; wat een waardevolle bijdrages! Dank allemaal!

-----

Ruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2UrYFnIpvqTpn9wWpmtbUAKFzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X7vrW894uAGs1iJibk39F2LN.png?f=fotoalbum_large

Indeling / eerste tekening:
Bij de eerste keukenboer tot de volgende tekening gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3eiBWurQ7Fq8XjflZLKVBlL1Rw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vScCn4W5YytQugWGp4VYhajW.png?f=fotoalbum_large

-----
Resultaat, eerste offerte:

Meubels: Subtotaal = €9.096,-
Häcker Systemat AV2035-GL V507 Zwart Lak
Bovenkasten in AV1080-GL Oude Eiken
Greeploos
Plint, 15cm
Eiland, 180x100cm
Blad langs wand, 180x60cm
Hoge kast, rond koof links, 60cm
Hoge kast, met oven, 60cm
Hoge kast, koel/vries, 60cm
Hoge kast, rond pilaar rechts, 30cm
Muur vullend, met 7cm resterende speling en opvulstukken

Werkblad: Subtotaal = €2.235,-
Composiet, 2cm, Molino TC2 Polished Starlight
- 180x60cm (langs wand)
- 180x100cm (eiland)

Apparatuur: Subtotaal = €6.200,-
code:
1
2
3
4
5
6
Bora PURU (recirculatie)                                     €2893,-
Pelgrim combi-oven COM316GLS                                 € 899,-
Pelgrim vaatwasser GVW220L                                   € 869,-
Pelgrim koel/vries PCS24178L                                 € 999,- 
Caressi eenhendel CA105BK ECO + 50cm spoelbak CAGRPP50BK FL  € 400,-
Overig (aansluit, leiding, etc.)                             € 140,-

Montage: Subtotaal = €1.800,-
Totaal: €19.359,-

Met korting indien vandaag besloten en mét een Hananto wijnklimaatkast 82cm/145L erbij: €15.500,-
Niet gedaan en dat vond de verkoper uiteraard heel jammer. Uiteindelijk al met al een prettig gesprek en goed geholpen.

Helaas bevat de offerte alleen deze bruto prijzen per categorie, en vervolgens de korting eroverheen.
Ben erg benieuwd naar de (ongezouten) meningen over bovenstaande. Tips qua opstelling en keuzes?
Feedback op deze offerte? Waar moet ik op letten? Hoe zou ik er meer uit kunnen halen?

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

• anti10
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-01 11:44
ik zou goed nadenken of ik die bar tegenover het kook gedeelte zou willen.
Vriend van me HAD dat ook, met als resultaat dat hij er nooit ging zitten als er gekookt vanwege de spetters.
diepte bar is ook maar 40 zo te zien, als je dan nog een beetje op het blad leunt zit je ook echt heel dicht op het koken. Wellicht iets naar links schuiven?
737freak schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:46:
Beste mede-Tweakers,

Ook hier een nieuwbouwappartement en aan het oriënteren op mijn eerste nieuwe keuken.
Deze week alles van dit topic tot dec 2019 teruggelezen en veel van opgestoken; wat een waardevolle bijdrages! Dank allemaal!

-----

Ruimte:
[Afbeelding]

Indeling / eerste tekening:
Bij de eerste keukenboer tot de volgende tekening gekomen:
[Afbeelding]

-----
Resultaat, eerste offerte:

Meubels: Subtotaal = €9.096,-
Häcker Systemat AV2035-GL V507 Zwart Lak
Bovenkasten in AV1080-GL Oude Eiken
Greeploos
Plint, 15cm
Eiland, 180x100cm
Blad langs wand, 180x60cm
Hoge kast, rond koof links, 60cm
Hoge kast, met oven, 60cm
Hoge kast, koel/vries, 60cm
Hoge kast, rond pilaar rechts, 30cm
Muur vullend, met 7cm resterende speling en opvulstukken

Werkblad: Subtotaal = €2.235,-
Composiet, 2cm, Molino TC2 Polished Starlight
- 180x60cm (langs wand)
- 180x100cm (eiland)

code:
1
2
3
4
5
6

Met korting indien vandaag besloten en mét een Hananto wijnklimaatkast 82cm/145L erbij: €15.500,-
Niet gedaan en dat vond de verkoper uiteraard heel jammer. Uiteindelijk al met al een prettig gesprek en goed geholpen.

Helaas bevat de offerte alleen deze bruto prijzen per categorie, en vervolgens de korting eroverheen.
Ben erg benieuwd naar de (ongezouten) meningen over bovenstaande. Tips qua opstelling en keuzes?
Feedback op deze offerte? Waar moet ik op letten? Hoe zou ik er meer uit kunnen halen?

• Marinos83
737freak schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:46:
code:
1
2
3
4
5
6

Ik zou vaatwasser onder oven doen, kan ie op hoogte en minder last van het eiland er tegenover (krap als ie open staat). Daarnaast kan je zo'n 1000 euro besparen door de kookplaat ook van pelgrim te nemen, heb je ook met afzuiging, gekoppelde zones, grote spoelen, etc. En wat ik zelf een fijn idee vind: 8 jaar garantie op het duurste onderdeel uit m'n keuken.

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-04 10:09
Marinos83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:30:
[...]

Ik zou vaatwasser onder oven doen, kan ie op hoogte en minder last van het eiland er tegenover (krap als ie open staat). Daarnaast kan je zo'n 1000 euro besparen door de kookplaat ook van pelgrim te nemen, heb je ook met afzuiging, gekoppelde zones, grote spoelen, etc. En wat ik zelf een fijn idee vind: 8 jaar garantie op het duurste onderdeel uit m'n keuken.
Mijn gevoel zegt juist die vaatwasser niet onder de oven plaatsen. Nu kun je je 'natte afgespoelde borden' nog boven het aanrecht houden voor je ze in de vaatwasser zet. Doe je hem niet onder het aanrecht dan krijg je iedere keer gezeik op je vloer.. als ik het me probeer in te beelden dan..

• 737freak
anti10 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 07:19:
ik zou goed nadenken of ik die bar tegenover het kook gedeelte zou willen.
Vriend van me HAD dat ook, met als resultaat dat hij er nooit ging zitten als er gekookt vanwege de spetters.
diepte bar is ook maar 40 zo te zien, als je dan nog een beetje op het blad leunt zit je ook echt heel dicht op het koken. Wellicht iets naar links schuiven?
[...]
Dat is inderdaad wel een goede suggestie, bedankt. In dat geval ga ik de bar aan de linkerkant doen, schuin tegenover de kookplaat.
Marinos83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:30:
[...]
Vaatwasser op hoogte stond inderdaad hoog op mijn wensenlijst, want dat lijkt me ideaal. Echter werd mij dit afgeraden i.c.m. een 60cm (combi)oven er direct boven. Mijn ouders hebben deze configuratie en is qua hitte afvoer vrij problematisch (incl. hitte schade over de jaren). Nu is deze keuken ondertussen 15 jaar oud, dus ik weet niet of dat tegenwoordig nog steeds problemen geeft?

Goed punt v.w.b. 4 apparaten van Pelgrim en 8 jaar garantie. Alleen weet ik niet of een Pelgrim met afzuiging een acceptabel alternatief is i.p.v. een Bora. Lees overal dat overal Bora wordt aangeraden en de andere merken toch significant minder zijn op dit gebied. Of het de meerprijs van 1000 euro en het missen van de
'combi-garantie' waard is, is wel een lastige...
Flipswix schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:49:
[...]

Mijn gevoel zegt juist die vaatwasser niet onder de oven plaatsen. Nu kun je je 'natte afgespoelde borden' nog boven het aanrecht houden voor je ze in de vaatwasser zet. Doe je hem niet onder het aanrecht dan krijg je iedere keer gezeik op je vloer.. als ik het me probeer in te beelden dan..
Goede toevoeging, bedankt. Vaatwasser zo dicht mogelijk bij de spoelbak is inderdaad wel één van mijn wensen.

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-03 09:43
Goede toevoeging, bedankt. Vaatwasser zo dicht mogelijk bij de spoelbak is inderdaad wel één van mijn wensen.
Ik zou geen pelgrim vaatwasser nemen!

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• 737freak
mevrouwKees_1 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:04:
[...]

Ik zou geen pelgrim vaatwasser nemen!
Waarom niet? :)

• mevrouwKees_1
Zowel mijn schoonzus als mijn moeder had er 1.. die werden er niet blij van. Ze hadden een van de duurste modellen maar waardeloos. Vaat niet goed droog, zetmeelresten bleven zitten etc..
Pelgrim staat niet bepaald bekend om zijn geweldige vaatwasser... Kookspul is prima maar vaatwasser .. doe maar niet..

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 16:42
mevrouwKees_1 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:25:
[...]

Zowel mijn schoonzus als mijn moeder had er 1.. die werden er niet blij van. Ze hadden een van de duurste modellen maar waardeloos. Vaat niet goed droog, zetmeelresten bleven zitten etc..
Pelgrim staat niet bepaald bekend om zijn geweldige vaatwasser... Kookspul is prima maar vaatwasser .. doe maar niet..
Mijn ouders hadden een Siemens vaatwasser waar ze niks als problemen mee hadden...

Dat betekend nog niet dat alle Siemens vaatwassers per definitie slecht zijn.

• mevrouwKees_1
Ruudje88 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:04:
[...]

Mijn ouders hadden een Siemens vaatwasser waar ze niks als problemen mee hadden...

Dat betekend nog niet dat alle Siemens vaatwassers per definitie slecht zijn.
klopt.. maar pelgrim is gewoon niet een goed vaatwasser merk..

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-04 14:23
mevrouwKees_1 schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:56:
[...]

klopt.. maar pelgrim is gewoon niet een goed vaatwasser merk..
dat jij zelf slechte ervaringen hebt met Pelgrim, wil niet zeggen dat het zo is! De duurdere vaatwassers van Pelgrim zijn van Asko. Dit is een top merk qua vaatwassers

• mevrouwKees_1
Ice82 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:26:
[...]
dat jij zelf slechte ervaringen hebt met Pelgrim, wil niet zeggen dat het zo is! De duurdere vaatwassers van Pelgrim zijn van Asko. Dit is een top merk qua vaatwassers
Ik heb zelf geen Pelgrim ;). En wil er ook geen. IK (en dat is een persoonlijke mening) vind ze niet degelijk , en dan kan het asko zijn.. dan nog vind ik ze niet degelijk. Er zullen vast bij ieder merk slechte modellen zijn .. en wellicht puur toeval dat beide personen binnen no time gedoe hadden met het ding.. kan..

• Barry|IA
Pelgrim en Atag maken inderdaad geen beste vaatwassers :)

De enige onderbouwing die ik kan geven is, vergelijk ze zelf eens met een degelijke Siemens, Bosch of Miele of zelfs AEG.

Pagina: 1 2 3 4 5

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1