• Kaypresident
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:20
Matched: siematic
Goedenavond allemaal,

Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van onze eerste keuken in onze nieuwe woning. Daarbij zijn we de afgelopen week, bij 4 verschillende keukenzaken gaan kijken (die o.a. nolte/nobilia/hacker aanbieden). De fronten en kleuren combinatie (lava mat - VELLUTO) van Nolte bevielen ons heel goed. Hierbij hebben we dus een eerste offerte laten opmaken bij een keukenzaak in Nederland. Daar gaven ze ons al aan dat het front "eiken truffel" uit de serie Legno, een van de duurste fronten binnen het assortiment is, en voor het budget wat wij in ogen hadden (ca. 25k) i.c.m. een kookeiland, 4m lange kastenwand met inbouwapparatuur en keramiek keukenblad heel lastig ging worden. In Nederland hebben wij dus voor het front gekozen voor de "vulkaan eiken" uit de Manhattan serie.

Blad: keramiek van Kemie (Nero Ardi - mat)
Apparatuur
Kookplaat IQ300?
Combi oven IQ700
Vaatwasser IQ500?
Koelkast IQ500
Diepvries IQ500
Franke kraan

Totale kosten: 29k inclusief montage (bruto was dit ~46k)
Hierbij gaf de verkoper aan dat als we het front wilde aanpassen naar "eiken truffel", de prijs op ~45k zou zitten. Op de eerste foto is de verkoper vergeten de 3 fronten van de keuken kastjes te wijzigen naar het houten front.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFtA5A6ht6ukCy8OXzJJxh_lJMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxVoI41EHhKcyIk6TrpyAgcr.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens zijn wij in Duitsland gaan kijken. Hier hebben wij dezelfde opstelling (inclusief Siemens apparatuur) laten maken zoals in Nederland. Echter met Quooker maar zonder hetzelfde keramiek blad zoals in Nederland. Hier kwam de offerte uit op 30k inclusief montage.

Blad: AKP 12mm Neapel Gold (keramiek)
Apparatuur:
Kookplaat IQ300
Combi oven IQ700
Vaatwasser IQ300
Koelkast IQ300
Diepvries IQ500

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iS1Dj5kXSSUtbOP3voIjUcyREdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tm6DcAo65S2XKHVPvzI0g7Xe.jpg?f=fotoalbum_large

Denken jullie dat er nog iets te onderhandelen valt aan deze prijs of is dit een beetje marktconform? We twijfelen namelijk of we nog meer offertes laten opmaken bij 2 andere keuken winkels (die bijvoorbeeld hacker systemat/siematic/nolte aanbieden). Helaas hebben wij geen exacte product nummers van de inbouwapparatuur. Die kregen wij alleen na het tekenen van de offerte..

[ Voor 6% gewijzigd door Kaypresident op 13-05-2025 19:30 ]

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-04 22:18
Zijn er mensen met recente ervaring met Loomans Keukens in Eindhoven of andere keukens die zijn aangesloten bij Uw Keukenspeciaalzaak? Als ik in deze thread zoek dan zie ik enkele mensen die Loomans aanraden maar al jaren geleden.

Ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen met de keuken en de kwaliteit van het systeem dat zij gebruiken. Het ziet er op het eerste gezicht kwalitatief goed uit. Lijkt niet onder te doen voor Systemat en denk dat het kwa kwaliteit dichtbij SieMatic komt.

• JustRob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:28
Kaypresident schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:07:
Goedenavond allemaal,

Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van onze eerste keuken in onze nieuwe woning. Daarbij zijn we de afgelopen week, bij 4 verschillende keukenzaken gaan kijken (die o.a. nolte/nobilia/hacker aanbieden). De fronten en kleuren combinatie (lava mat - VELLUTO) van Nolte bevielen ons heel goed. Hierbij hebben we dus een eerste offerte laten opmaken bij een keukenzaak in Nederland. Daar gaven ze ons al aan dat het front "eiken truffel" uit de serie Legno, een van de duurste fronten binnen het assortiment is, en voor het budget wat wij in ogen hadden (ca. 25k) i.c.m. een kookeiland, 4m lange kastenwand met inbouwapparatuur en keramiek keukenblad heel lastig ging worden. In Nederland hebben wij dus voor het front gekozen voor de "vulkaan eiken" uit de Manhattan serie.

Apparatuur (alles Siemens en voornamelijk iq serie):
Kookplaat
Combi oven
Vaatwasser
Koelkast 178cm
Diepvries 178cm
Franke kraan

Hierbij gaf de verkoper aan dat als we het front wilde aanpassen naar "eiken truffel", de prijs op ~45k zou zitten. Op de eerste foto is de verkoper vergeten de 3 fronten van de keuken kastjes te wijzigen naar het houten front.

[Afbeelding]

Vervolgens zijn wij in Duitsland gaan kijken. Hier hebben wij dezelfde opstelling (inclusief Siemens apparatuur) laten maken zoals in Nederland. Echter met Quooker maar zonder hetzelfde keramiek blad zoals in Nederland. Hier kwam de offerte uit op 30k inclusief montage.

Blad: Keramiek (fabrikant onbekend)
Kookplaat
Combi oven
Vaatwasser
Koelkast 178cm
Diepvries 178cm
Quooker kraan

[Afbeelding]

Denken jullie dat er nog iets te onderhandelen valt aan deze prijs of is dit een beetje marktconform? We twijfelen namelijk of we nog meer offertes laten opmaken bij 2 andere keuken winkels (die bijvoorbeeld hacker systemat/siematic/nolte aanbieden). Helaas hebben wij geen exacte product nummers van de inbouwapparatuur. Die kregen wij alleen na het tekenen van de offerte..
Bij Siemens maakt het nogal uit welke IQ serie (300/500/700)?

En bij keukens is er niet zo iets als een 'bruto' prijs, alleen de prijs die het daadwerkelijk onder de streep kost, de rest is allemaal marketing bullshit om je te laten denken dat je een goede deal krijgt.

Qua prijzen is het dus moelijk te zeggen, ook omdat het niet uitgespecificeerd is welke apparatuur en wat de verschillende onderdelen kosten. Maar gezien de prijzen redelijk dicht bij elkaar liggen, zou ik vooral kijken naar welke partij je het beste gevoel geeft en waar je de beste nazorg van verwacht, want dat

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
Kaypresident schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:07:
Goedenavond allemaal,

Kookplaat
Combi oven
Vaatwasser
Koelkast 178cm
Diepvries 178cm
Franke kraan

[Afbeelding]

Blad: Keramiek (fabrikant onbekend)
Kookplaat
Combi oven
Vaatwasser
Koelkast 178cm
Diepvries 178cm
Quooker kraan

[Afbeelding]

Alleen al om die laatste twee zinnen zou ik op zoek gaan naar een andere winkel. Je koopt toch ook geen computer waar je niet weet welke processor erin zit? "ja het is een Intel" welk type krijg je na het tekenen van de offerte... Was dat het geval bij alle zaken?

• Lali lali
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-04 21:38
Hoi

Zijn er leden die een SieMatic keuken hebben in de kleur sterling grey? Of oak grafiet?
En eventueel een foto willen posten en ervaringen willen delen? Hebben momenteel een SieMatic die sterk vergeeld is en twijfel om terug een SieMatic keuken te nemen.
Ervaringen zijn welkom.
Thanks.

• Mark K
Het valt mij op dat de verschillen tussen de verschillende merken echt minimaal zijn. Ik heb inmiddels keukens van Nobilia, Pronorm, Hacker, Bruynzeel, IKEA, Bulthaupt en SieMatic uitbundig geinspecteerd en de verschillen zijn echt minimaal. Natuurlijk is er een kans dat de èèn het na enkele jaren begeeft maar dan is de extra garantie van IKEA ook wel lekker. Ik vond de lades van Hacker en SieMatic iets degelijker aanvoelen maar het nieuwe N-box systeem van Nobilia voelde ook alweer een stuk degelijker aan dan het huidige ladesysteem van Nobilia. De kastjes zijn bijna overal gemaakt van het zelfde materiaal met een laagje melamine. Niet verkeerd maar wel vatbaar voor deuken. Het beste alternatief daarop lijkt mij fenix van bijvoorbeeld Dekker. Dat materiaal is gewoon massief kunststof en voelt keihard aan. Een extra voordeel van IKEA is het brede aanbod van frontjes bij verschillende websites.

Na meerdere offertes te hebben ontvangen moet ik zeggen dat de prijs-kwaliteitverhouding bij veel aanbieders echt erg matig is en als je geen hele spannende eisen hebt betreft indeling, kleurstelling of maatwerk dan is IKEA of bijvoorbeeld Bauformat van Hornbach veel kosteneffectiever.

Daarnaast zitten er enorme marges op het apparatuur. Ik zal geen namen noemen maar veel leveranciers hebben de exclusieve studioLine en accentLine van Siemens en Bosch. Het verschil ten opzichte van de gewone editie is vaak slechts minimale cosmetische aanpassingen bijvoorbeeld bij de ovens een chroom strip of handvat (respectievelijk Siemens en Bosch) die vervangen zijn door volledig zwarte strip/handvat. Vervolgens pakt de leverancier hun boek met geflatteerde retailprijzen erbij en geven een zogenaamde korting waarna je alsnog 500-1000 euro per apparaat teveel betaald ten opzichte van als je bij een Nederlandse webshop of beter, via idealo.de bij een Duitse webshop koopt. Het voordeel voor de leveranciers is dat de producten andere nummers hebben waardoor je geen 1:1 vergelijking kan doen en ze zullen je dan ook wijs maken dat hun apparatuur veel beter is.

[ Voor 26% gewijzigd door Mark K op 20-05-2025 13:31 ]

• Rell
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:32
Mark K schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:46:
Het valt mij op dat de verschillen tussen de verschillende merken echt minimaal zijn. Ik heb inmiddels keukens van Nobilia, Pronorm, Hacker, Bruynzeel, IKEA, Bulthaupt en SieMatic uitbundig geinspecteerd en de verschillen zijn echt minimaal. Natuurlijk is er een kans dat de èèn het na enkele jaren begeeft maar dan is de extra garantie van IKEA ook wel lekker. Ik vond de lades van Hacker en SieMatic iets degelijker aanvoelen maar het nieuwe N-box systeem van Nobilia voelde ook alweer een stuk degelijker aan dan het huidige ladesysteem van Nobilia. De kastjes zijn bijna overal gemaakt van het zelfde materiaal met een laagje melamine. Niet verkeerd maar wel vatbaar voor deuken. Het beste alternatief daarop lijkt mij fenix van bijvoorbeeld Dekker. Dat materiaal is gewoon massief kunststof en voelt keihard aan. Een extra voordeel van IKEA is het brede aanbod van frontjes bij verschillende websites.

Na meerdere offertes te hebben ontvangen moet ik zeggen dat de prijs-kwaliteitverhouding bij veel aanbieders echt erg matig is en als je geen hele spannende eisen hebt betreft indeling, kleurstelling of maatwerk dan is IKEA of bijvoorbeeld Bauformat van Hornbach veel kosteneffectiever.
Klopt het dat ikea geen lades heeft breder dan 80 cm? Wij vinden dat wel een nadeel.

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:09

Ik begrijp dat het ook heel lastig is om op basis van de buitenkant te beoordelen wat de kwaliteit is. En dat dan al snel de conclusie komt dat het allemaal spaanplaat met een laagje is. En de het beslag of de lades toch allemaal van blum of hettich komen. Ik heb het al eerder gepost, maar er zit toch wel verschil in de basis kasten van leveranciers.

YouTube: Möbelhersteller im Vergleich: Welche Küchenmarke passt zu dir? | Nol...

Ikea doet het natuurlijk al heel erg lang goed met de keukens en zoals je aangeeft zijn ze ook niet lullig met garantie. Maar wij hebben inmiddels een aantal Ikea keukens gehad en op zich is het op het eerste gezicht prima. Maar door de jaren hebben we wel gemerkt dat er toch echt wel kwaliteitsverschil is. Onze huidige ikea keuken is nieuw geplaatst, maar na een jaar of 10 hadden we toch al veel problemen waaronder:

Haarscheuren in de van de frontjes
Lelijk geworden kopse kanden
Diverse Scharnieren en softclose defect
Onhandige glasplaatsing waardoor er vuil tussen deur en het glas komt wat niet schoon te maken is.
Broos geworden klemmen van de plinten.

En ja dat viel nog wel onder de garantie, maar inmiddels was het front niet meer leverbaar.

ikea geeft veel waar voor zn geld en als ik een keuken zocht voor een jaar of 7 en geen bijzondere wensen heb zou ik het zeker overwegen. Maar de keuze is wel beperkt, de Nolte keuken die we nu hebben ontworpen, zou bij de Ikea niet kunnen.

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32

Wuursj

want worst is al bezet

Het valt mij op dat de verschillen tussen de verschillende merken echt minimaal zijn. Ik heb inmiddels keukens van Nobilia, Pronorm, Hacker, Bruynzeel, IKEA, Bulthaupt en SieMatic uitbundig geinspecteerd en de verschillen zijn echt minimaal.
Grappig dat een ervaring zo verschillend kan zijn. Ik ben destijds vanuit KKF direct naar de Ikea gereden en mij viel juist het enorme verschil kwaliteitsbeleving van vooral de lades op. Eerst stond ikea-met-extern-frontje hier op de nominatie maar is abrupt naar achteren geschoven. Niet dat ikea slecht is, maar ik vond het toch minder dan Balarina/KKF. Ik heb echter niet alles uit jouw lijst nagelopen.

Ikea met eigen frontjes is qua prijs/kwaliteit verhouding onverslaanbaar met met third party frontjes kwam het in onze opstelling qua prijs wel erg dicht bij KKF.

[ Voor 18% gewijzigd door Wuursj op 20-05-2025 22:27 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Lali lali

Daarnaast zitten er enorme marges op het apparatuur. Ik zal geen namen noemen maar veel leveranciers hebben de exclusieve studioLine en accentLine van Siemens en Bosch. Het verschil ten opzichte van de gewone editie is vaak slechts minimale cosmetische aanpassingen bijvoorbeeld bij de ovens een chroom strip of handvat (respectievelijk Siemens en Bosch) die vervangen zijn door volledig zwarte strip/handvat. Vervolgens pakt de leverancier hun boek met geflatteerde retailprijzen erbij en geven een zogenaamde korting waarna je alsnog 500-1000 euro per apparaat teveel betaald ten opzichte van als je bij een Nederlandse webshop of beter, via idealo.de bij een Duitse webshop koopt. Het voordeel voor de leveranciers is dat de producten andere nummers hebben waardoor je geen 1:1 vergelijking kan doen en ze zullen je dan ook wijs maken dat hun apparatuur veel beter is.
Inderdaad, heb dezelfde opmerking. Het is precies allemaal hetzelfde front...
Wat ik wel mooi vind aan Bulthaup zijn die ultradunne frontjes van 13 mm. Helaas werken zij wel vaak met laminaat en weet niet of dit het geld waard is tov een gelakt front.
Weet jij of er nog een leverancier is die met zulke dunne fronten werken?
Ik vermoed dat Bulthaup wel in een hoger prijssegment zit dan een SieMatic bv.

• bl0kkie87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:55
Lali lali schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:25:
[...]

Wat ik wel mooi vind aan Bulthaup zijn die ultradunne frontjes van 13 mm. Helaas werken zij wel vaak met laminaat en weet niet of dit het geld waard is tov een gelakt front.
Reguliere frontjes van Bulthaup (laminaat en gelakt) zijn zelfs maar 10mm. Massief hout is 13mm en echt een kunstwerk an sich, ik wil denk ik niet weten wat het kost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skTSu72EMevzB8DBZU-AorM-zQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7GdgZ2bJYRpoJPWZV4Mf2R3.jpg?f=fotoalbum_large

Modulnova heeft ook 14mm geloof ik, wellicht ook een optie. Maar zit je ook in het hoge segment.

Je kunt altijd eens bij Bulthaup een afspraak maken, als je niet te gek wilt dan vallen de prijzen wellicht nog mee. Het niveau van adviseren/meedenken is wel echt next level. Qua apparatuur kan je ook gewoon Siemens kiezen (als onderkant) en gewoon Bora en quooker. Hoeft echt niet meteen Miele/Gaggenau.

Er is veel mogelijk qua maatwerk, maar ze hebben wel een eigen stijl en ideeën en dat moet je mooi vinden. Ook beperkte kleurkeuze, voor laminaat 4 of 5 kleuren volgens mij. Het is een concept dat je aan moet staan en dan kan je het waarderen en kan het de prijs ook rechtvaardigen. Een beetje vergelijkbaar met originele design meubels.

• Mark K
Lali lali schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:25:
[...]

Ik vond die dunne frontjes ook heel mooi maar ook de iets meer afgeronde hoekjes. Daarnaast is er een mogelijkheid om een laklaag te nemen ipv melamine wat denk ik iets duurzamer is. Bulthaup is zeker een andere prijsklasse dan SieMatic. Ik denk dat ik voor rond de 20k wel een simpele SieMatic keuken zou kunnen krijgen met mijn huidige layout maar bij Bulthaup beginnen ze rond de 30K.

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:00
Met de ervaring die ik nu heb zou ik altijd kiezen voor een simpele Bulthaup dan een dure Siematic / Next125 dergelijk segment. Minder keuzes, maar mooiere materialen, robuuster en veelal top service.
Jammer dat ze de B1 niet meer leveren.

• Lali lali
VChunky schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:26:
Met de ervaring die ik nu heb zou ik altijd kiezen voor een simpele Bulthaup dan een dure Siematic / Next125 dergelijk segment. Minder keuzes, maar mooiere materialen, robuuster en veelal top service.
Jammer dat ze de B1 niet meer leveren.
Bedoel je dan ook de standaard laminaatlaag of zou je toch voor een gelakt front gaan bij Bulthaup. Ben benieuwd naar de prijs wel. :)

• Mark K
Davidrrr schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:10:
Onze keuken staat ook. Wel nog aankleden en spatwand etc.
Keuken via Superkeukens. Apparaten los besteld (Keukenloods en Ibood). Hebben de X Pure Rough. Maar net in gebruik dus kan daar weinig zinnigs over zeggen.

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig! Ik heb nagenoeg dezelfde kleurencombinatie in gedachten van kiezelgrijs (vrijwel elk merk heeft kiezelgrijs tegenwoordig in het assortiment volgens mij, bij SieMatic heet deze kleur Sahara maar is identiek aan de kleur kiezelgrijs van Pronorm) met een vergelijkbaar licht werkblad van keramiek of composiet (zandkleur met accenten die lijken op kiezelgrijs) alleen wel RVS kraan en spoelbak omdat ik bang ben voor krassen en kalkaanslag (al zijn de krassen op te lossen met massief zwarten spoelbakken van bijvoorbeeld Franke fragranite) al ziet gun metal of zwart er wel heel mooi uit. Zijn er eigenlijk wasbakker in gun metal die niet krassen? Ik neem aan dat gun metal altijd bestaat uit een coating die makkelijk krast.

[ Voor 10% gewijzigd door Mark K op 26-05-2025 14:40 ]

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 11:27
Leuk om weer eens mijn nieuwe keuken te delen. Althans, handtekening is nog niet gezet, maar het komt op het volgende neer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8wc9ijlNWoeCaN4cWAUfWAGyu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MBMdj7CsOmAIgjHh7noafq08.png?f=fotoalbum_large

Kasten 21k

Werkbladen 7k

Apparatuur 13k

Totaal 48k inclusief installeren en de rest (wasbak, verlichting, afval, quooker + bruisend, etc, etc)

Liebherr ECBNE8872 + Bosch Series 8 of Siemens IQ700 of Miele Zien we nog niet helemaal uit.

Ik heb natuurlijk ook nog rond geschopt bij Poggenpohl en kwam daar op een vergelijkbare prijs uit, alleen daar waren ze wel wat duurder met plafond hoge kasten. Maar wel erg prettige ervaring.

Heb ook offertes van Ballerina van 57k (!!!!) en van SieMatic van 88k en dat was nog niet eens met plafondhoge kasten.

Uiteindelijk dus gewoon met maatwerk het er beste uit gekomen. Kastenwand worden gepowdercoat en het keukeneiland met een printje van Deco Legno en zal ook greeploos worden uitgevoerd. Werkbladen van Technistone.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
PhoneTech schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:01:
Leuk om weer eens mijn nieuwe keuken te delen. Althans, handtekening is nog niet gezet, maar het komt op het volgende neer:

[Afbeelding]

Kasten 21k

Werkbladen 7k

Apparatuur 13k

Totaal 48k inclusief installeren en de rest (wasbak, verlichting, afval, quooker + bruisend, etc, etc)

Liebherr ECBNE8872 + Bosch Series 8 of Siemens IQ700 of Miele Zien we nog niet helemaal uit.

Ik heb natuurlijk ook nog rond geschopt bij Poggenpohl en kwam daar op een vergelijkbare prijs uit, alleen daar waren ze wel wat duurder met plafond hoge kasten. Maar wel erg prettige ervaring.

Heb ook offertes van Ballerina van 57k (!!!!) en van SieMatic van 88k en dat was nog niet eens met plafondhoge kasten.

Uiteindelijk dus gewoon met maatwerk het er beste uit gekomen. Kastenwand worden gepowdercoat en het keukeneiland met een printje van Deco Legno en zal ook greeploos worden uitgevoerd. Werkbladen van Technistone.
Tip: plaats kookplaat en spoelbak niet recht tegenover elkaar. Wil je een pan pasta afgieten, dan moet je een halve draai om je as maken. Als je de kookplaat naar de rechterkant van je eiland brengt, is het een kwartdraai die makkelijker te maken is. En ook: ik kan niet goed inschatten hoeveel ruimte er is tussen spoelbak en eiland, maar als er iemand staat te koken, kan er niet ook iemand bij de spoelbak staan. Je hebt als het ware de drukste plekken in de keuken heel dicht bij elkaar. Je kunt dat beter wat spreiden, dan functioneert je keuken beter.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:41
Unknown Alien schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:53:
[...]

De monteurs zijn deze ochtend begonnen en ik heb het met hun besproken. Hij gaf ook aan dat de tussenruimte op de tekening erbij had moeten staan. Dan was het duidelijk geweest. Net als de andere kant daar is het wel vanaf de muur ingetekend.

Mijn doel is ieder de helft van de kosten betalen,als ik zelf steeds naar de rekening kijk dan denk ik ook van...tja...:)
En zeker ik had de monteur ook bedankt voor zijn oplettendheid (Y)

[...]

47K adviesprijs, toen praten over wat wij willen betalen. Zijn op 36k uitgekomen. Was lastiger dan ik dacht om de prijs te laten zakken. 16 jaar geleden bij Brugman kwam ik op 50% van de prijs af, maar dat was ook, omdat ik via he twerk 7 andere keuken had besteld. Dus deed deze er prive bij :+

Is een Siementic SLX uitvoering met kwartsiet emerald green blad 8cm hoog en 70cm diep. ATAG oven\magnetron combi en Siemens vriezer en koelkast 180cm iq500. Inductie is de Wave champagne 4114.02 80cm en rechtstreeks naar buiten afzuigen.

ATAG gekozen voor de looks. Ik vind dit TFT scherm mooier dan de Siemens en Bosch. Klote is dat ATAG anders geprijst is en zelfs iets kleiner is.. :X Maar deze is wel 3 a 4 graden preciezer ....Gaanwenooitwatvanmerken.nl :+

Noujah, mooiste van alles met de WCDs, vanochtend de monteur gesproken en hij gaf aan, dit was idd lastig geweest, maar ik had het wel kunnen oplossen, was dus niet eens nodig geweest :x

Morgen zijn ze klaar
Succes! Benieuwd naar het eindresultaat. Siematic SLX blijft prachtig.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:08
SquareOne schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:11:
[...]

Succes! Benieuwd naar het eindresultaat. Siematic SLX blijft prachtig.
Het staat nu half, maar je ziet en voelt meteen verschil in kwaliteit met onze vorige keuken.
MikaX schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:55:
[...]

Show je een foto? Wij hebben hetzelfde blad ;)
https://thumbs-eu-west-1....060-9356-98fbb6eb2143.mp4
https://thumbs-eu-west-1....4c9-a305-eb96fe06f0de.mp4
Goede keus, wij vinden het blad geweldig. O+ Al zag ik bij de fabriek nog meer hele mooie bladen...Maar deze vonden wij beiden meteen helemaal te gek.

Spoelbak en inductie champagne kleur, wat je ook terug ziet in het blad <3

• Lali lali
Unknown Alien schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:28:
[...]

Thanks.
Font kleur is Sahara, weet niet of het kunststof is😅. Zijn wel erg zware panelen.
*edit* Panelen zijn LGZ smartlaque hoogglans *edit*

Wat is een corpus? Bovenkant werkblad is bij ons nu 97cm van de vloer. Was 96cm, maar dan had ik 1cm ruimte onder de 2 vensterbanken. Komt makkelijk vuil onder dan, maar lastig schoonmaken. Dus 1cm hoger laten plaatsen 👍.
Morgen wordt de plint geplaatst. Volgens mij 80mm tot max 100mm.

Mandemakers in Amersfoort. Die dude die ook VT wonen doet heeft onze keuken ontworpen.
Mooi, is precies wit op het filmpje. Wil je me even de kleur doormailen? Mag via pb hoor! Is precies wel een gelakt front, allez ziet er toch granzend.uit.
De corpus is de hoogte van het kastwerk.

Twijfel echt om bij een mandemakers te kopen, maar ze zijn toch echt wel goedkoper dan een andere Siematic dealer...

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:46
Ik ga me ook weer even melden in dit topic en volgen. Wij hebben een ander huis gekocht waar wij 1-10 de sleutel van krijgen. We gaan de leef keuken iets uitbouwen en dus ook een nieuwe keuken plaatsen. In onze huidige nieuwbouw woning hadden wij een Siematic SLX keuken naar alle tevredenheid, mooie kwaliteit. Dus we kijken opnieuw naar een Siematic maar ook met een schuin oog naar maatwerk, alleen ik betwijfel of wij daar qua budget uit gaan komen.
Robert Tediek ziet er fantastisch uit, maar ik kwam ook Nordiska Kok tegen. In zweden gebouwd, je moet hem alleen zelf door iemand laten plaatsen. Daar heb ik nu een prijs indicatie opgevraagd. Over 2 weken gaan wij naar Siematic (Aswa keukens).

Members only: budget
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Layout ziet er in onze 1e schets zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcDw5nB6svztk3Mc6tl9a4TeqP8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8YtuY8zRBmjtYqbCoK0umU6o.png?f=fotoalbum_large

>> Signature?

• Toke_gt
ChiLLeR schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:25:
Ik ga me ook weer even melden in dit topic en volgen. Wij hebben een ander huis gekocht waar wij 1-10 de sleutel van krijgen. We gaan de leef keuken iets uitbouwen en dus ook een nieuwe keuken plaatsen. In onze huidige nieuwbouw woning hadden wij een Siematic SLX keuken naar alle tevredenheid, mooie kwaliteit. Dus we kijken opnieuw naar een Siematic maar ook met een schuin oog naar maatwerk, alleen ik betwijfel of wij daar qua budget uit gaan komen.
Robert Tediek ziet er fantastisch uit, maar ik kwam ook Nordiska Kok tegen. In zweden gebouwd, je moet hem alleen zelf door iemand laten plaatsen. Daar heb ik nu een prijs indicatie opgevraagd. Over 2 weken gaan wij naar Siematic (Aswa keukens).

***members only***

[Afbeelding]
Mooie ruime indeling! Met dat budget zou ik zeker wel informeren naar maatwerk. Je hebt geen complexe indeling en met maatwerk kun je wel alles precies maken zoals je wilt.

• Kingpin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-03 10:01
Wij hebben vorige jaar een Siematic keuken gekocht bij Mandemakers en deze zou volgende week geleverd worden. Vandaag werd ons telefonisch medegedeeld dat, vanwege productieproblemen bij de leverancier, onze keuken met 7 weken is vertraagd.

Dit klonk mij allemaal vreemd in de oren, met name omdat we hier nu pas over worden geïnformeerd. Ik heb daarom navraag gedaan bij Siematic, maar zij bevestigen de problemen (ze hebben een nieuw systeem en orders en bestelling zijn niet goed verwerkt).

Over 3 week verhuizen we met onze baby en peuter naar onze (nieuwbouw)woning zonder keuken. We hebben dus een maand lang geen mogelijkheid om voedsel te bewaren of te bereiden.

Zijn er hier meer mensen die binnenkort hun Siematic keuken geleverd zouden krijgen en hiermee geconfronteerd worden?

• maximus43
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-02 21:04
Kingpin schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:21:
Wij hebben vorige jaar een Siematic keuken gekocht bij Mandemakers en deze zou volgende week geleverd worden. Vandaag werd ons telefonisch medegedeeld dat, vanwege productieproblemen bij de leverancier, onze keuken met 7 weken is vertraagd.

Dit klonk mij allemaal vreemd in de oren, met name omdat we hier nu pas over worden geïnformeerd. Ik heb daarom navraag gedaan bij Siematic, maar zij bevestigen de problemen (ze hebben een nieuw systeem en orders en bestelling zijn niet goed verwerkt).

Over 3 week verhuizen we met onze baby en peuter naar onze (nieuwbouw)woning zonder keuken. We hebben dus een maand lang geen mogelijkheid om voedsel te bewaren of te bereiden.

Zijn er hier meer mensen die binnenkort hun Siematic keuken geleverd zouden krijgen en hiermee geconfronteerd worden?
Klinkt suboptimaal met zo'n kleine.

Er zijn via internet wel nood-keukentjes te huur en wellicht kan je via markplaats een koelkast op de kop tikken?

Heb je Mandemakers al gevraagd wat zij als noodoplossing kunnen bieden? Als jij een dag te laat betaald is de wereld te klein, maar hoe zit het als zij te laat opleveren? Enige vorm van meedenken en medemenselijkheid is wel op zijn plaats (ook al kunnen zij niets aan die vertraging doen)

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-12-2025
Het lijkt mij sterk dat een tent die dagelijks vele keukens levert niet alleen eerder op de hoogte was van de problemen. Dan wel Siematic heeft die keukenboer in de maling genomen en niks gezegd dan wel die keukenboer neemt jou in de maling.

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:49
Davidrrr schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:16:
Het lijkt mij sterk dat een tent die dagelijks vele keukens levert niet alleen eerder op de hoogte was van de problemen. Dan wel Siematic heeft die keukenboer in de maling genomen en niks gezegd dan wel die keukenboer neemt jou in de maling.
En wat er tussen Siematic en de keukenboer speelt is dan weer niet jouw probleem als klant. Je hebt een contract met de keukenboer en die heeft het maar te regelen.

Mocht je echt iets moeten dan zou je zoiets kunnen overwegen als tijdelijke oplossing, aangevuld met wat (niet-inbouw) apparatuur van marktplaats. Vrijstaand koelkastje met magnetron er op, en een oven/gasfornuis combo oid. Al met al kost het je toch al snel honderden euro's.

[ Voor 9% gewijzigd door big bang op 04-07-2025 09:55 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

• ChiLLeR
Kingpin schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:27:
[...]

We werden gebeld door de klantenservice, zij hebben ons 100 euro aan VVV bonnen als compensatie geboden. Dit is het maximale wat de klantenservice mag doen, dit hebben we natuurlijk afgewezen. Ik had het idee dat ze zelf ook overrompeld waren door dit nieuws. Ze hebben gisteren tientallen boze klanten moet bellen en hadden nog niet nagedacht over eventuele oplossingen.

Ik heb Mandemakers verzocht om een tijdelijke keuken en ze gewezen op de algemene voorwaarde, hierin staat dat we zonder ingebrekestelling of rechtelijke tussenkomst een schadevergoeding kunnen vragen. Dat laatste heb ik gisteravond per mail ook gedaan.
Zou ik ook echt flink van balen, maar soms worden hun ook geconfronteerd met dit soort informatie last minute, alhoewel ik mij ook niet kan voorstellen dat ze dit al eerder wisten dat er problemen.

Wij gaan morgen voor een Siematic kijken bij Aswa, maar zouden toch ca. begin december wel een keuken willen hebben. Is dat tegenwoordig te kort voor de keuken boeren? Of zou dat moeten kunnen. Maatwerk keuken boeren plannen allemaal volgend jaar maart/juni etc 8)7 Dat plan gaan wij dus helaas laten varen.

>> Signature?

• Toke_gt
Kingpin schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:21:

Ik zat long time ago in dezelfde situatie met een keukenboer die er bij het inmeten na oplevering nieuwbouw achter kwam dat de keuken nog helemaal niet besteld was. Drie maanden vertraging. Ik heb toen een mini-keuken (lees: dubbele kast met spoelbak en kookplaatje) en een koelkast te leen gekregen. Dat was echt campingniveau en achteraf kan ik er om lachen, maar het was wel flink behelpen. Ik zou aansturen op zo’n minikeuken (ca 80-100 per week). Helemaal niks is veel vervelender, zeker met kleine kinderen.
Minikeuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qs9b6goOX-YXf7quu_Zd8tIAg3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2I1B2Osu3nIUaYh3J1tajnqD.jpg?f=fotoalbum_large

En nog een tip voor @Kingpin : mocht je nog dromen van een buitenkeuken in je nieuwbouwtuin, dan zou je die ook nu kunnen aanschaffen (ik weet het, nieuwbouw inrichten is toch al duur) en binnen zetten. Van de nood een deugd maken. Wel keukenboer laten meebetalen! Als ik kijk naar ikea en bouwmarkten is dat even duur als een mobiele keukenunit huren voor 4 weken.

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 04-07-2025 12:13 ]

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-03 14:04
Wij zijn momenteel ook aan het rondkijken voor een keuken in onze nieuwbouwwoning. Onderstaand een plattegrond wat we willen:
  • Een ca. 3,5m lange kastenwand 40cm diep van vloer tot plafond (2,63m) met;
  • Een keukenblok zonder bovenkasten van ca. 4m lang en 65cm diep.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKscbDyndZjgKnLdH9hpS293_FA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALtdJTpAgqJ9Ht6lsGkFvCdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien het al snel vrij duidelijk werd dat we met de keukenleverancier van de aannemer er vanwege de prijs niet uit gingen komen, zijn we vanwege de positieve verhalen als eerste bij Akzent en Ekelhoff in Nordhorn (D) gaan kijken. Om hun prijzen ten opzichte van de Nederlandse markt te kunnen beoordelen, zijn we tot slot ook bij Koolschijn in Delft gaan kijken. Zie onderstaand de resultaten.

Gemene deler:
  • Volledig greeploze keuken
  • Kwartscomposiet keukenblad 20 mm dik met 15 cm hoog vert. achterblad 12mm dik
  • Eenvoudigste Quooker met zeeppomp
  • Composiet spoelbak
  • Prijzen incl. inmeting, montage (door eigen personeel) en nazorg
NB: De Duitsers gaven alleen een totaalprijs van de keuken. Apparatuurprijzen zijn bij hen o.b.v. Idealo.de bepaald. Koolschijn gaf de catalogusprijzen en berekende onnavolgbaar wat korting. De prijsvergelijking is uiteraard ietwat appels met peren vergelijken, maar geeft wel een indicatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIKjrkCTZxjQAq2XH30qjyFAQzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wktvXf95j5U1G12XiWaAMlbw.jpg?f=fotoalbum_large

Wij waren eerlijk gezegd enigszins (positief) verbaasd over de prijzen van Koolschijn. De verhalen dat de keukens in Duitsland altijd minimaal duizenden euro's goedkoper zijn, lijkt dus niet altijd waarheid. Of zien we nu enorme dingen in de vergelijking over het hoofd?

Volgens de eerste pagina van dit topic vallen de kwaliteiten van de kastjes (m.u.v. SieMatic) allemaal in dezelfde midden-hoog categorie. Maar we horen graag jullie mening, ervaringen, en tips!

In Duitsland gaven ze aan dat zij, in tegenstelling tot Nederlandse leveranciers, de kookplaten en spoelbakken helemaal vlak in het werkblad kunnen infrezen, wat natuurlijk erg fraai is. Koolschijn gaf aan het ook te kunnen, maar daar hebben we onze twijfels bij.

Als we puur op prijs selecteren gaat onze voorkeur naar het huismerk van Koolschijn, zeker als we nog over de prijs kunnen onderhandelen. Voor die paar euro's meer gaan we liever met een lokale, Nederlandse zaak in zee. Onderhandelen hebben we overigens bij alle drie de partijen nog niet gedaan. De Duitsers gaven echter aan al erg scherp geprijsd te zijn en dat eventuele korting hoogstens een paar honderd in plaats van een paar duizend euro zal bedragen.

• eelco74
Drakentemmer schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:22:
Wij zijn momenteel ook aan het rondkijken voor een keuken in onze nieuwbouwwoning. Onderstaand een plattegrond wat we willen:
[Afbeelding]

Aangezien het al snel vrij duidelijk werd dat we met de keukenleverancier van de aannemer er vanwege de prijs niet uit gingen komen, zijn we vanwege de positieve verhalen als eerste bij Akzent en Ekelhoff in Nordhorn (D) gaan kijken. Om hun prijzen ten opzichte van de Nederlandse markt te kunnen beoordelen, zijn we tot slot ook bij Koolschijn in Delft gaan kijken. Zie onderstaand de resultaten.

Gemene deler:
  • Composiet spoelbak
NB: De Duitsers gaven alleen een totaalprijs van de keuken. Apparatuurprijzen zijn bij hen o.b.v. Idealo.de bepaald. Koolschijn gaf de catalogusprijzen en berekende onnavolgbaar wat korting. De prijsvergelijking is uiteraard ietwat appels met peren vergelijken, maar geeft wel een indicatie.

[Afbeelding]

Wij waren eerlijk gezegd enigszins (positief) verbaasd over de prijzen van Koolschijn. De verhalen dat de keukens in Duitsland altijd minimaal duizenden euro's goedkoper zijn, lijkt dus niet altijd waarheid. Of zien we nu enorme dingen in de vergelijking over het hoofd?

Volgens de eerste pagina van dit topic vallen de kwaliteiten van de kastjes (m.u.v. SieMatic) allemaal in dezelfde midden-hoog categorie. Maar we horen graag jullie mening, ervaringen, en tips!

In Duitsland gaven ze aan dat zij, in tegenstelling tot Nederlandse leveranciers, de kookplaten en spoelbakken helemaal vlak in het werkblad kunnen infrezen, wat natuurlijk erg fraai is. Koolschijn gaf aan het ook te kunnen, maar daar hebben we onze twijfels bij.

Als we puur op prijs selecteren gaat onze voorkeur naar het huismerk van Koolschijn, zeker als we nog over de prijs kunnen onderhandelen. Voor die paar euro's meer gaan we liever met een lokale, Nederlandse zaak in zee. Onderhandelen hebben we overigens bij alle drie de partijen nog niet gedaan. De Duitsers gaven echter aan al erg scherp geprijsd te zijn en dat eventuele korting hoogstens een paar honderd in plaats van een paar duizend euro zal bedragen.
Koolschijn zit al zolang ik mij kan heugen in Delft en heeft een zeer goede reputatie. Gezien het verschil zou ik siematic bij ze ook overwegen, kijken waar je dan op uitkomt. En zoals je zegt is een Nederlandse partij gewoon fijn.

Het overgrote deel van de werkbladen in nederland komt bij Dekker Zevenhuizen vandaan en daar kun je de spoebakken en kookplaten gewoon vlak laten monteren. Dat wordt machinaal in Zevenhuizen gedaan en zo aangeleverd.

• ChiLLeR
ChiLLeR schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:25:

***members only***

[Afbeelding]
De eerste offerte van een Siematic dealer is binnen, qua ontwerp nog niet goed en we waren nu zeker niet onder de indruk van de verkoper. We mistte vooral advies. Het aanzicht van het keukenblok is nu erg afwijkend, ook de fronts van de spoelbak en vaatwasser hebben weer een ander uiterlijk en de hoge kasten zijn ook weer vlak, zonder lijst. Het is geen geheel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_cSW-NDr-WFAHfvy2KtlOQ6OIg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZqdyq0grj71EWNNT4ESXB3P.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43h5TIkQIROOlo-IrP44V05a4A0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Okw3uRQhSnqAn3TzmWNzbztA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-0nWJ9FGjpzovLcJkxx9n4hMHA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LszYNSJdWC02UsZZHavACpH.jpg?f=fotoalbum_tile

Prijs €58k. Hier zit wel een Bora pro 3.0 kookplaat in met dubbele afzuiging en 3 kookplaten, kost ca. 12k. Zeer waarschijnlijk gaan we dit niet doen, mijn vrouw is vervent hobby kok en wilde veel kookplaat ruimte :D
Verder qua apparatuur, Iq700 ovens, Iq300 vaatwasser en Iq500 koelkast/vriezer.
Ik had gevraagd om Liebherr koelkast en vriezer maar verkoper vind de bonus korting van Siemens fijner denk ik (5x Siemens = extra garantie + extra bonus voor de dealer).
Totaal apparatuur 19k
Composiet blad 4,5k.
We zijn toch wel geschrokken van de prijs, voor dit geld kunnen we echt voor maatwerk gaan. Het kastje onder de koffie machine is nu bijvoorbeeld 'loos' omdat er geen andere oplossing was volgens de keukenboer...
Iemand nog tips / adviezen?

[ Voor 4% gewijzigd door ChiLLeR op 29-07-2025 22:23 ]

>> Signature?

• AI1990
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 30-03 13:56
PhoneTech schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:01:

[Afbeelding]

Kasten 21k

Werkbladen 7k

Apparatuur 13k

Mooie opstelling zo en lekker veel kastruimte. Mag ik vragen om welke winkel dit gaat?

• ChiLLeR
Inmiddels de Siematic dealer geannulleerd, dat ging hem niet worden. Verder gegaan met een maatwerk leverancier uit het noorden. Deze was heel concurerend qua prijs en heeft naar ons idee een mooi ontwerp neer gezet. We gaan waarschijnlijk toch voor donker eiken. Qua apparatuur hoeven we nergens concessies te doen en kunnen we voor de mooiste apparatuur gaan, Siemens Studioline overs, Liebherr koelkast en vriezer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBnKy6kxmSNtAWmEQ7ab34zgfpw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SzLFf33xK2VeeQQnPMueftxc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_OjCRFimp7m3mGNa4o9wFSykc8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lMsn8qA6kD8DQXQ6HDy9bhzN.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hN8lny_FRUCbSoQymKXjKZrUhw4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ylxxpP7yGRzIGqLvmaXuoN9R.png?f=fotoalbum_tile

Members only:

Qua apparatuur hebben we nu het volgende gekozen:
Combi-Bakoven 60cm: Siemens Studioline HM978GNB1
Stoomoven 45cm: Siemens studioline CS958GCB1
Vaatwasser: Siemens SX75Z802BE
Koelkast: Liebherr IRBAc 5190 Peak
Vriezer: Liebherr SIFNAe 5188 Peak
Kookplaat: Bora X Pure
Quooker Combi+

We overwogen voor de kookplaat nog een de Opera Nivel 930, ivm extra kookzone. Maar de kookzones zelfs zijn 19x19cm en daardoor best klein, op de Bora zijn deze 23x23cm. De bora is ook iets goedkoper dus gaan we daarvoor. Iemand nog andere tips?

>> Signature?

• ChiLLeR
Davidrrr schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:16:
Ziet er prachtig uit. Maar man wat een prijzen zijn dat toch. Geen wijnklimaatkast? Wij hebben die niet genomen trouwens maar lijkt ook wel standaard tegenwoordig. En heb je een dieper blad genomen dan standaard? Dat is indien mogelijk voor mij eis 1. Wij hebben de x pure ook trouwens. De matte versie. Ik vind hem top maar ik ben geen keukenprins. Voldoet voor ons prima.
Wij drinken geen alcohol dus voor ons niet nodig :) Blad diepte is nog wel een goede inderdaad om te checken, helemaal niet aan gedacht!
Betreft prijzen begonnen wij op een budget van 40k... maar als je dan echt je wensen gerealiseerd wilt hebben kom je dus echt fors hoger uit. 40k is mogelijk, maar dan moeten wij het hout fineer laten varen, lagere kwaliteit apparatuur kiezen en minder lades, en geen Siematic of maatwerk maar een meer standaard keukenmerk kiezen. Mijn vrouw wilde echt een eye catcher dus die plundert haar spaarrekening :D We hebben ook nog offertes gehad van nog meer maatwerk gerichte keukens met een echt one-off design maar dan gingen we nog ver over de 60k heen....

[ Voor 6% gewijzigd door ChiLLeR op 08-08-2025 15:24 ]

>> Signature?

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 11:27
ChiLLeR schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:07:
Inmiddels de Siematic dealer geannulleerd, dat ging hem niet worden. Verder gegaan met een maatwerk leverancier uit het noorden. Deze was heel concurerend qua prijs en heeft naar ons idee een mooi ontwerp neer gezet. We gaan waarschijnlijk toch voor donker eiken. Qua apparatuur hoeven we nergens concessies te doen en kunnen we voor de mooiste apparatuur gaan, Siemens Studioline overs, Liebherr koelkast en vriezer.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

***members only***

Qua apparatuur hebben we nu het volgende gekozen:
Combi-Bakoven 60cm: Siemens Studioline HM978GNB1
Stoomoven 45cm: Siemens studioline CS958GCB1
Vaatwasser: Siemens SX75Z802BE
Koelkast: Liebherr IRBAc 5190 Peak
Vriezer: Liebherr SIFNAe 5188 Peak
Kookplaat: Bora X Pure
Quooker Combi+

We overwogen voor de kookplaat nog een de Opera Nivel 930, ivm extra kookzone. Maar de kookzones zelfs zijn 19x19cm en daardoor best klein, op de Bora zijn deze 23x23cm. De bora is ook iets goedkoper dus gaan we daarvoor. Iemand nog andere tips?
Zelfde apparatuur besteld! Behalve de koelkast. Daar voor een Liebherr Frans model gegaan van 90 cm breed. Ook in de peak serie. Wij hebben ook nog nooit op stoom gekookt en zijn wel nieuwsgierig. Maar de grote oven zal meer gebruikt worden denk ik. Ook voor de Pura X Pure Mat gegaan.

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:38

Pater

Terry Tate

Ik ben afgelopen zaterdag in Duitsland geweest bij Ekelhoff. Ik vond het gesprek een stuk aangenamer dan bij een Nederlandse keukenboer, zoals Keukenconcurrent. Sowieso mooi om veel hoogwaardige keukens te zien staan, daar krijg je inspiratie van. We hadden van te voren een zandkleurig composieten blad in gedachten, of eventueel het Taj Mahal graniet, maar we zagen daar toch een plaatje van een werkblad. Mijn vrouw en ik waren daar beide he-le-maal weg van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxsvCvZfojTJ772o91awyzQ7uBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/41bvvkcwLdXGBhOT7vvzz4wr.png?f=fotoalbum_large

Ik had van te voren ons wensenlijstje opgestuurd, zodat de verkoper voorbereid was. We hebben daar een goed gesprek met de hem gehad, ik merkte wel dat hij ons richting SieMatic aan het praten was. Toen we uiteindelijk de prijs daarvan te horen kregen, schrokken we wel.
Hij stelde voor om later deze week met een gewijzigde offerte te komen en deze met een Ballerina-opstelling te komen. Gezien de goede naam en kwaliteit van dit merk was ik erg benieuwd waar hij mee zou komen.

Zo is hij geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9DDPfrPDbb8o6Ga4p92UKgsQ0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WRveOf1rmD4RHZiW2RvfEGal.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGSm5-FTBa5TzBAO6HWJIBODi1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/INdZMZsYxMRuvj0KIAcYPNqw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAl-uutWuX2hbGUqCKrjidUAmuY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GPGIn4nlFwfMxcmWE9YJDD7C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_GhR8aqxuJh6o1T1uF-iIFodFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wDiWRZqwf5jnArAVOL5ZDDTt.png?f=fotoalbum_large

Specificaties:
- In de hoge kasten zit een losse inbouw koelkast en vriezer. Er zitten lades in de andere hoge kasten (3 lades per kast).
- Hoogglans wit
- Stopcontact weggewerkt in een lade in het keukeneiland
- Stopcontact weggewerkt aan de zijde van de bar naast het kastje (en de rechter barkruk)

Apparatuur:
- Inductie met afzuiging, Bora X Pure (afzuiging met plasmafilter)
- Koelkast, Miele K7747C
- Vriezer, Miele FNS7740D
- Vaatwasser XXL, Siemens IQ500
- Oven met magnetronfunctie, Siemens IQ700
- Spoelbak, Blanco Claron 500-U
- Quooker Fusion Round Combi met CUBE

Members only:

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-03 09:19
Pater schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:33:
Ik ben afgelopen zaterdag in Duitsland geweest bij Ekelhoff. Ik vond het gesprek een stuk aangenamer dan bij een Nederlandse keukenboer, zoals Keukenconcurrent. Sowieso mooi om veel hoogwaardige keukens te zien staan, daar krijg je inspiratie van. We hadden van te voren een zandkleurig composieten blad in gedachten, of eventueel het Taj Mahal graniet, maar we zagen daar toch een plaatje van een werkblad. Mijn vrouw en ik waren daar beide he-le-maal weg van.

[Afbeelding]

Ik had van te voren ons wensenlijstje opgestuurd, zodat de verkoper voorbereid was. We hebben daar een goed gesprek met de hem gehad, ik merkte wel dat hij ons richting SieMatic aan het praten was. Toen we uiteindelijk de prijs daarvan te horen kregen, schrokken we wel.
Hij stelde voor om later deze week met een gewijzigde offerte te komen en deze met een Ballerina-opstelling te komen. Gezien de goede naam en kwaliteit van dit merk was ik erg benieuwd waar hij mee zou komen.

Zo is hij geworden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties:
- In de hoge kasten zit een losse inbouw koelkast en vriezer. Er zitten lades in de andere hoge kasten (3 lades per kast).
- Hoogglans wit
- Stopcontact weggewerkt aan de zijde van de bar naast het kastje (en de rechter barkruk)

Apparatuur:
- Koelkast, Miele K7747C

***members only***
Zeker een hele mooie keuken en wat een informatieve bijdrage, dank! Al moet ik eerlijk zeggen dat de prijs mij tegenvalt. Voor dat geld was je hier ook wel geslaagd vermoed ik.

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:00

[Afbeelding]

Zo is hij geworden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties:
- Hoogglans wit

Apparatuur:
- Koelkast, Miele K7747C

***members only***
Bedenk wel wat voor gigantische (mooie) keuken je er voor terug hebt!

Zo te zien heb je vantevoren contact gehad, wensen doorgegeven en een afspraak gemaakt? Ik ben ook van plan die kant op te gaan maar merk dat het meestal redelijk overweldigend is om in 1 keer te beslissen bij een zaak, heb je nog tips met hoe voor te bereiden?

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:57

[Afbeelding]

Zo is hij geworden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties:
- Hoogglans wit

Apparatuur:
- Koelkast, Miele K7747C

***members only***
Ik zou voor dit bedrag ook een maatwerk offerte opvragen. Heb voor dat bedrag zelfde opstelling een keuken met hout fineer, ronde hoeken op eiland (best dure optie) en nog Liebherr klimaatkast van 1.80m. Blad tak mahal met allerlei bewerkingen (afrondingen, dubbel blad idee, ronde hoeken).

• ChiLLeR

[Afbeelding]

Zo is hij geworden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties:
- Hoogglans wit

Apparatuur:
- Koelkast, Miele K7747C

***members only***
Ik vind het een hele goede prijs kijkend naar de afmetingen van je keuken en de apparatuur prijzen. Dit krijg je met maatwerk echt niet voor deze prijs. Opzich is hoogglans wit natuurlijk geen dure afwerking dus dat is sowieso een voordeel. Maar als ik dan zie dat ik 60k betaal voor vergelijkbare afmetingen met eiken fineer vind ik dat een groot verschil!
De Bora Pure is niet met plasmafilter toch, of is dat een extra optie? De Miele koelkasten en vriezer lijken bizar veel op Liebherr, ik vermoed dat Liebherr ze produceert met een Miele badge :)

>> Signature?

• Drakentemmer
  • Laatst online: 01-03 14:04
Drakentemmer schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:22:
[Afbeelding]

Gemene deler:
  • Composiet spoelbak

[Afbeelding]

We hebben na een aantal kleine bezuinigingen en een Bora Puru upgrade uiteindelijk voor Akzent gekozen. Al met al hadden we hier het idee dat we het meeste waar voor ons geld kregen. Heel veel over de prijs viel er echter helaas niet te onderhandelen, hoe (hard) ik het ook probeerde.

Members only:

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 05:57

[Afbeelding]

Zo is hij geworden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties:
- Hoogglans wit

Apparatuur:
- Koelkast, Miele K7747C

***members only***
Mooie keuken maar wat een geld voor de kasten. Zou sowieso bij Keukenkastenfabriek kijken wat zij voor precies hetzelfde vragen aan kasten. Werkblad zou ik ook online navragen, ik vind het absurde bedragen. Apparatuur uit Duitsland halen. Verder mooie keuken, maar aandelen verkopen voor iets wat per definitie minder waard wordt (en aandelen per definitie meer, op de lange termijn) is natuurlijk niet verstandig. Kies dan voor goedkoper door alles los te doen dan kan het zeer waarschijnlijk binnen de 30k blijven en hoef je niet je aandelen te verkopen _/-\o_

• koningen
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-03 17:23

[Afbeelding]

Zo is hij geworden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties:
- Hoogglans wit

Apparatuur:
- Koelkast, Miele K7747C

***members only***
Niks mis mee, mooie belijning!. goed ontwerp betreft kasten!

• ChiLLeR
eelco74 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:57:
[...]

Dat is niet helemaal mijn ervaring, ik weet dat de DMG aanpak hier als norm wordt geheven, voor al het slechte in de wereld. Maar er zijn ook best DMG formules waar ik gerust een keuken zou aanschaffen, bijvoorbeeld Bemmel en Kroon.

Er bij default vanuit gaan dat je overal wordt opgelicht en het allemaal geldwolven zijn, mag niet elke discussie overheersen. Daar heeft niemand wat aan.
De DMG groep zal toch wel iets goed doen, ze verkopen een enorme berg keukens. Ik ben nooit in de showroom geweest dus ik kan de kwaliteit niet beoordelen. Doordat ze zoveel keukens verkopen zitten er dus ook verkopers tussen die zaken niet netjes aanpakken, en omdat klachten altijd online de overhand hebben hoor je dat relatief meer. Ik lees echter nooit klachten over de kwaliteit van die keukens, alleen over het verkoop proces. De klik met de verkoper moet er ook altijd zijn vind ik, zo ging ons gesprek met de verkoper van Siematic erg moeizaam en zaten we gewoon niet op dezelfde lijn. Gelukkig zijn er meer keukenzaken dan kerken en kan je dus simpel naar een andere toe :)
En vwb de prijs, als jij het teveel geld vind ga je opzoek naar iemand die een andere prijs rekent. Of alles zelf doen, kan ook, is het goedkoopst :) Moet je wel kunnen, willen, tijd hebben etc.

[ Voor 7% gewijzigd door ChiLLeR op 19-08-2025 09:07 ]

>> Signature?

• Toke_gt
Kisajera schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:06:
Haai,
Weet iemand hier of er rondom NL (BE of DE ook goed) keukenboeren te vinden zijn die kasten met pocketdeuren verkopen? Ik ben momenteel aan het bouwen en ben verliefd geworden op een keuken van Nordiskakok (Zweden), mede door het eikenhout, maar vooral door de pocketdeuren. Ik heb een eerste gesprek gehad en op wat kleine aanpassingen na ben ik tevreden over de opstelling. Echter is de prijs bijna 33.000 euro voor alleen de kastjes. het betreft bijna alles met lades en veneerafwerking aan de binnekant. Ik heb dan nog geen blad/apparatuur en het monteren moeten we dan ook zelf doen. Vind het toch wel heel prijzig aangezien het om een grote keuken gaat en het blad + de apparatuur zeker ook nog eens 10k gaat kosten. Door alle dure offertes die ik binnen krijg tijdens deze verbouwing zie ik vaak de bomen door het bos niet meer; is dit een reele prijs of is dit te gek voor woorden ?
Check eens bij NDR Keukens? Verder hebben Next125 en Siematic dit ook in het assortiment.
Gezien de omvang van jouw keuken zou ik ook bij interieurbouwers in de regio informeren. Die maken het voor je op maat.

• Kisajera
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-03 08:09
Toke_gt schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:17:
[...]

Check eens bij NDR Keukens? Verder hebben Next125 en Siematic dit ook in het assortiment.
Gezien de omvang van jouw keuken zou ik ook bij interieurbouwers in de regio informeren. Die maken het voor je op maat.
Thnx voor de tip! Ik denk dat ik inderdaad maar eens bij diverse keukenboeren langs ga. Al met al ben ik 50k kwijt met een beetje een fatsoenlijk blad en de bora.. als er iets mis is gaat en komt alles vanuit zweden dat is misschien ook niet echt handig. Interieurbouwers die dit aan willen gaan zijn hier in de regio moeilijk te vinden merk ik helaas.

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:50
ChiLLeR schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:17:
[...]

De eerste offerte van een Siematic dealer is binnen, qua ontwerp nog niet goed en we waren nu zeker niet onder de indruk van de verkoper. We mistte vooral advies. Het aanzicht van het keukenblok is nu erg afwijkend, ook de fronts van de spoelbak en vaatwasser hebben weer een ander uiterlijk en de hoge kasten zijn ook weer vlak, zonder lijst. Het is geen geheel
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Prijs €58k. Hier zit wel een Bora pro 3.0 kookplaat in met dubbele afzuiging en 3 kookplaten, kost ca. 12k. Zeer waarschijnlijk gaan we dit niet doen, mijn vrouw is vervent hobby kok en wilde veel kookplaat ruimte :D
Verder qua apparatuur, Iq700 ovens, Iq300 vaatwasser en Iq500 koelkast/vriezer.
Ik had gevraagd om Liebherr koelkast en vriezer maar verkoper vind de bonus korting van Siemens fijner denk ik (5x Siemens = extra garantie + extra bonus voor de dealer).
Totaal apparatuur 19k
Composiet blad 4,5k.
We zijn toch wel geschrokken van de prijs, voor dit geld kunnen we echt voor maatwerk gaan. Het kastje onder de koffie machine is nu bijvoorbeeld 'loos' omdat er geen andere oplossing was volgens de keukenboer...
Iemand nog tips / adviezen?
Die Bora plaat kun je ook voor 7.5 krijgen ;) Denk dat er nog wel wat rek in de prijs zit, op de siemens apparatuur moet je advies minus 40% kunnen krijgen, overigens is een liebherr naar mijn mening een betere koelkast dan Siemens

• bb1969
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbRBaYZJsvuN-rr6Mo_xB9CjwKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2POXxNMV2XhhNPkYoz8nJtp.jpg?f=fotoalbum_large

Bijna een jaar onderweg, moesten nog een beetje bijsparen, maar zijn er bijna uit.

Siematic SLX - darjeeling
Eiland is 330 bij 110
Apparatuur :
KWTUS7096EOBSW - Wijnkoelkast
K7797B - Koelkast
FNS7794D - Vriezer
DGC7865HCXOBSW - Combi oven /stoom 2x
G7790SCVIOBSW - Vaatwasser
Bora professional 3.0 all black - Kookplaat
Quooker Combi square
Quooker Cube square

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
bb1969 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:45:
[Afbeelding]

Bijna een jaar onderweg, moesten nog een beetje bijsparen, maar zijn er bijna uit.

Eiland is 330 bij 110
Apparatuur :
K7797B - Koelkast
FNS7794D - Vriezer
Quooker Combi square
Quooker Cube square
Heel mooi! Waar kom je ongeveer op uit? 50 - 60K?

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:36
bb1969 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:45:
[Afbeelding]

Eiland is 330 bij 110
Apparatuur :
K7797B - Koelkast
FNS7794D - Vriezer
Quooker Combi square
Quooker Cube square
Hoe ziet de hele ruimte eruit?
Moet zeggen dat het eiland wel de hoek in gedrukt is. Maakt het geheel niet heel ruimtelijk. Als je de ruimte hebt, zou ik een halve meter meer ruimte nemen.

• Eskiya
  • Laatst online: 15:40
Heb ooit bij Siematic mooie frontgrepen gezien waarin dit verstek/hol is. Weet iemand welke van de midden-hoog merken de mogelijkheid hebben om de frontjes van greeploze frontjes in verstek/hol te maken en hoe dit heet?
Heb dit op dit site vd verschillende fabrikanten niet kunnen vinden

• eelco74
Bedoel je komgrepen ?

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Of bedoel je dat de bovenste rand van het greeploze deurtje boven een schuine rand heeft en met een alu strip is afgewerkt. Dat laatste heeft siematic nog steeds, vorige week nog bij de nieuwe siematic keuken van de buren gezien.

Siematic SLX heet dat: https://www.keukenervarin...-SieMatic-SLX-PURE-02.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door eelco74 op 01-01-2026 14:21 ]

• Toke_gt
Eskiya schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:43:
Heb ooit bij Siematic mooie frontgrepen gezien waarin dit verstek/hol is. Weet iemand welke van de midden-hoog merken de mogelijkheid hebben om de frontjes van greeploze frontjes in verstek/hol te maken en hoe dit heet?
Ik probeer te bedenken wat je bedoelt, maar dat kan eigenlijk vanalles zijn. Lijkt het hierop?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uffhP6WarXcfvEDt2YiU3mr_Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vz1rWFFvp3raiklA3UqO9xPv.jpg?f=fotoalbum_large

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:40
Eskiya schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:43:
Rotpunkt heeft wel een aantal verschillende 'verborgen' grepen in zijn programma. Niet zo luxe als Siematic, maar daarom ook een stuk goedkoper

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_Gv4eOJI6R0hWFfvv4K1Iaaucg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lrOyyZjwUhhkgGozLfTPplJJ.png?f=user_large
Dit is een pagina uit de Rotpunkt_Gesamtbroschuere-DE.

En verder heeft de Pronorm Y-line ook een vergelijkbare afgeschuinde greep als de Siematic.

• Biodiv
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-03 15:07
Schüller lijkt me verder wel een fabrikant die doet wat ik wil. Ze hebben de hoge kasthoogte van 84,5 (C5 dus) en qua frontopties is het assortiment heel uitgebreid. Verder net iets degelijker dan Nobilia begreep ik.

De Schüller-website spreekt me ook aan met duidelijke voorbeelden, de kastdetails en een planner. Niet zoals bij de meeste merken alleen maar wat foto's van keukens en ladeinrichtingen (kijk bijvoorbeeld op https://www.siematic.com; mooie website, maar je wordt niks wijzer).

Weet iemand nog andere merken naast Schüller (en Nobilia) waar er online voldoende gedetailleerde officiële informatie is te vinden over de kasten e.d.?

• Questerio
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-03 06:48
Tweak_ers schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:11:
[...]

Berg & Smidt doet zeker ook normale frontjes en wij waren bij hen een stuk minder kwijt dan eiken fineer in de keukenzaken.
Mijn zwager heeft een keuken bij hen besteld met kunststof frontjes.

Klopt, geen website. Doen alles van mond tot mond reclame hebben en zitten daarmee helemaal vol (hadden destijds 9 man in dienst).

Dat zei de na eigenlijk wel genoeg. En het hielp wel mee dat we hun werk al bij vrienden hadden gezien.

Je kunt bij hem prima over budgetten hebben, het zijn echt geen keukenverkopers die jou uitknijpen.
Gewoon vakmensen met passie voor hun werk!
Mede dankzij jouw eerdere posts hebben wij ook gekozen voor Berg & Smidt. Dit jaar gaan zij onze keuken plaatsen.

Helemaal eens qua ervaring. Verwacht geen fancy showroom, het zijn vaklui en je moet het doen met een klein kantoor.

Daartegenover kan alles op maat, alles in goed materiaal, zeer goede scharnieren, materiaalkeuze van kunststof tot volledig hout, kost relatief weinig extra, prijzen voor een uitgebreide keuken met chic blad, topapparatuur, vergelijkbaar met een premium keuken zonder opsmuk (Siematic).

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:07
Questerio schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:17:
[...]

Mede dankzij jouw eerdere posts hebben wij ook gekozen voor Berg & Smidt. Dit jaar gaan zij onze keuken plaatsen.

Helemaal eens qua ervaring. Verwacht geen fancy showroom, het zijn vaklui en je moet het doen met een klein kantoor.

Daartegenover kan alles op maat, alles in goed materiaal, zeer goede scharnieren, materiaalkeuze van kunststof tot volledig hout, kost relatief weinig extra, prijzen voor een uitgebreide keuken met chic blad, topapparatuur, vergelijkbaar met een premium keuken zonder opsmuk (Siematic).
Gefeliciteerd!
Echt een verademing tegenover keukenzaken hè?

Nog steeds zo blij met onze keuken.

En gewoon de hele instelling van die gasten, alles doen omdat het mooier is. Iet overal een meerprijs uit slaan.

Zoals infrezen kookplaat.
Maar ook gewoon alle afvoeren en kraantjes. Dat hadden we allemaal al geregeld, maar had de loodgieter aan de muur vastgemaakt.

Kwam de monteur, ik wil liever geen groot gat in onze kast zagen, dat wordt niet mooi. Vind je het erg als ik het afzaag en met onze spullen opnieuw opbouw, dat wordt veel mooier.

Die instelling -zonder meerprijs- was echt een ervaring op zich in de keukenwereld waar we bij iedere zaak meerprijzen voorgeschoteld kregen voor infrezen kookplaat, of een stukje extra hier of daar.

Ze hebben daardoor bij mij ook echt de gun factor.
Nog los van het meedenken om zo diep mogelijke lades te krijgen. Bij die kookplaat was het bij die keukenzaken zo’n gedoe.

Nee bij merk A hoort deze diepte lade.
Dan moet je voor merk B gaan die heeft diepere lades bij de kookplaat, maar dan krijg je witte of grijze binnenkastjes.

Huh?! Nee, ik wil gewoon diepe lades en zwarte kastjes. Dat kan niet meneer.

Doordat het toch maatwerk is nu, hebben we gewoon de rand opgezocht, dus 66cm werkblad en dat was een “sweetspot” met de lades.
1cm extra werkblad maakte een stap mogelijk van 5cm diepere lades.

Op dit niveau meedenken was ook compleet nieuw voor ons. Al die keukenzaken ging het voor ons gevoel alleen maar om marges en verkopen.

Bij B&S nooit onder druk gezet. Gewoon leuke gesprekken. Geen verkoop gesprekken. Echt vakmannen, bezig met hun vak en de monteurs die achteraf ook een foto van hun werk maakten. Gewoon omdat ze er trots op zijn.

• Dimachaerus
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-04 01:04
Is 26k voor onderstaande keuken een goede prijs? Merk is Siematic.

Ik twijfel ook over de indeling. Is de gootsteen en fornuis wisselen met elkaar niet beter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIrlTOiueaEWV6-HrHAjUuHib4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32ZRurgiHyhZ5D4n4f5KnY4x.jpg?f=fotoalbum_large

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:53
Dimachaerus schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:08:

Ik twijfel ook over de indeling. Is de gootsteen en fornuis wisselen met elkaar niet beter?

[Afbeelding]
Voor mijn gevoel is dat een pittige prijs. Maar 1 prijs is geen prijs, dus heb je meer offertes?

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:21

[Afbeelding]
Lijkt me duur. Is het echt hout?

• eelco74

[Afbeelding]
Zonder verdere info is er weinig over te zeggen. Maar ook voor siematic is dit een veel te stevige prijs.

Even ter referenite, wij hebben voor 4k meer een dubbel zo grote Nolte Neo keuken met 6 apparaten uit de Miele 7000 serie.

Ik zou eens een tweede siematic dealer bezoeken, tip is koolschijn in Delft, vermits dat in de buurt is.

• bb1969
Is er toevallig iemand die een Siematic SLX heeft met een Bora 3.0 professional kookplaat ?

Wij hadden hem besteld met een dik werkblad, om de knoppen op het front van het werkblad te hebben, maar nu blijkt dat het blad (composiet) minimaal 13 dik moet zijn. Omdat de kleinste vaatwasser 80,5 hoog is + 6CM voor de SLX lijst zitten we al op 86,5 cm + een werkblad van 10 was hoog, maar nog acceptabel, maar met 13 cm gaan we naar 99,5 en dat wordt te hoog. De enige optie lijkt nu om de knoppen onder de bovendste greeplijst te plaatsen, maar kan nergens een afbeelding vinden hoe dat er uit ziet.
Pagina: 1 ... 12 13

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1