• femkev87
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-05-2021
Matched: selsiuz
Hier ook druk met het uitzoeken van een nieuwe keuken! Helaas al snel achter gekomen dat ik we een vrij dure smaak hebben. Nu de 1e final offerte binnen op 22k, waar we oorspronkelijk dachten dat we het met 10-15 wel gingen redden.

We zijn wel helemaal blij met de keuken en indeling en zijn erg fijn geholpen bij de zaak. Maar wilde toch nog 1x spiegelen hier of dit een o.k. prijs is omdat we vrij snel moeten beslissen en omdat dit onze eerste keuken is en dus geen ervaring hebben.

Zelf zag ik al ±2,5k verschil tussen apparatuur op de offerte op het scherm van de dealer vs. keukenloods wat eerder is genoemd (6.3k vs. 8.9k). Het werkblad heeft een groot oppervlak en komt op bijna 6k uit, waardoor de keuken incl. montage rond de 7k zou zijn.

Type keuken:
Tijdens het gesprek werdt aangegeven dat het een Ballerina keuken is, maar wanneer ik de productcode google op de offerte kom ik uit op een Hacker Systema AV 6000.

Apparatuur:
Kookplaat: AEG HK874400FB
Afzuigkap: SIEMENS LB88574
Combi magnetron: SIEMENS HM836GNB6
Oven: SIEMENS HB836GTB6
Vaatwasser: SIEMENS SN836X12IE
Koelkast: SIEMENS KU15RA65
Vriezer: SIEMENS GU15DA55
Kokend waterkraan: Selsiuz 350244
Spoelbak onderbouw: FRANKE SID11050PW
Zeepdispenser: LANESTO 251062

Werkblad:
Jetstone composiet 12 mm met 3cm randafwerking. Lengte 4,2 x 0,6 en 1,85 x 0,9

Daarnaast is de offerte inclusief 2 onderkasten met meerdere lades binnenin (niet zichtbaar op render), verlichting onder de bovenkastjes en plaatsing van de keuken. Andere aansluitingen gebeuren via de ontwikkelaar.

Render van de opstelling:
https://drive.google.com/...I17QL19i/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...FCkeuAP5/view?usp=sharing

Alvast bedankt voor de reacties :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
femkev87 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:23:
Hier ook druk met het uitzoeken van een nieuwe keuken! Helaas al snel achter gekomen dat ik we een vrij dure smaak hebben. Nu de 1e final offerte binnen op 22k, waar we oorspronkelijk dachten dat we het met 10-15 wel gingen redden.

We zijn wel helemaal blij met de keuken en indeling en zijn erg fijn geholpen bij de zaak. Maar wilde toch nog 1x spiegelen hier of dit een o.k. prijs is omdat we vrij snel moeten beslissen en omdat dit onze eerste keuken is en dus geen ervaring hebben.
Laat je niet opjagen, die leidingen kun je ook gewoon later laten verleggen zonder problemen.
Zelf zag ik al ±2,5k verschil tussen apparatuur op de offerte op het scherm van de dealer vs. keukenloods wat eerder is genoemd (6.3k vs. 8.9k). Het werkblad heeft een groot oppervlak en komt op bijna 6k uit, waardoor de keuken incl. montage rond de 7k zou zijn.
Euh als ik google kom ik rond de 4.700 euro uit voor je apparatuur excl wasbak en pompje. Dus ergens gaat daar nog een paar euro mis. Verder 6k voor een klein eilandje en wat meters enkel blad. Pfoe dat kan zeker voor 3 a 4k.
Type keuken:
Tijdens het gesprek werdt aangegeven dat het een Ballerina keuken is, maar wanneer ik de productcode google op de offerte kom ik uit op een Hacker Systema AV 6000.
Hacker of Ballerina maakt wat dat betreft niet veel uit je betaal je scheel aan deze keuken zoals hij hier staat.
Apparatuur:
Kookplaat: AEG HK874400FB
Afzuigkap: SIEMENS LB88574
Combi magnetron: SIEMENS HM836GNB6
Oven: SIEMENS HB836GTB6
Vaatwasser: SIEMENS SN836X12IE
Koelkast: SIEMENS KU15RA65
Vriezer: SIEMENS GU15DA55
Kokend waterkraan: Selsiuz 350244
Spoelbak onderbouw: FRANKE SID11050PW
Zeepdispenser: LANESTO 251062

Werkblad:
Jetstone composiet 12 mm met 3cm randafwerking. Lengte 4,2 x 0,6 en 1,85 x 0,9

Daarnaast is de offerte inclusief 2 onderkasten met meerdere lades binnenin (niet zichtbaar op render), verlichting onder de bovenkastjes en plaatsing van de keuken. Andere aansluitingen gebeuren via de ontwikkelaar.

Render van de opstelling:
https://drive.google.com/...I17QL19i/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...FCkeuAP5/view?usp=sharing

Alvast bedankt voor de reacties :)
Deze keuken zou een max van 12/15k mogen zijn met in mijn mening alles Siemens qua apparatuur en eigenlijk allemaal wel IQ500. Ga alsjeblieft zo snel mogelijk nog een paar NIET DMG winkels langs.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26

charrel

Cortisol4life..

Ook wij hebben gekeken naar Hacker systemat 6000. in polar wit met granieten blad.
totaal komt het uit op:
Meubelen € 6.976,96
Werkbladen € 3.215,21
Apparatuur € 3.715,80
Accessoires € 984,44
Totaal incl. BTW (21,0 %) €14.892,41

Apparatuur bevat:
2x cmg836ns1 Ovens van bosch
kiv86sf30 koel/vries combi
piv975dc1e inductiekookplaat
Selsiuz kokendwaterkraan.

Op de apparatuur kan nog wel iets bezuinigd worden, prijzen liggen hoger dan de gemiddelde prijs op internet

[Voor 6% gewijzigd door charrel op 17-05-2019 17:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

charrel schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:36:
Ook wij hebben gekeken naar Hacker systemat 6000. in polar wit met granieten blad.
totaal komt het uit op:
Meubelen € 6.976,96
Werkbladen € 3.215,21
Apparatuur € 3.715,80
Accessoires € 984,44
Totaal incl. BTW (21,0 %) €14.892,41

Apparatuur bevat:
2x cmg836ns1 Ovens van bosch
kiv86sf30 koel/vries combi
piv975dc1e inductiekookplaat
Selsiuz kokendwaterkraan.

Op de apparatuur kan nog wel iets bezuinigd worden, prijzen liggen hoger dan de gemiddelde prijs op internet

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niemand? Keuken komt los op 10.900€ werkblad is verruild voor een keramieken blad met 6cm rand. Keuken komt op 98cm hoogte, de vrouw is 1.80 en ik 1.82. lijkt ons een prima werkhoogte.
Apparatuur ga ik nog even bekijken, we willen een koelkast/Vries combi met 3 laden. Bosch lijkt alleen maar 1 bigbox, halve box en een ijsblok la te hebben.
Onze dochter heeft coeliakie en we willen een zo groot mogelijke koel/Vries combi hebben omdat we de meeste spullen ook glutenvrij moeten hebben.
Iemand nog tips voor een koel/vries combi van 190cm?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

GeeMoney schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:14:
@Tito129 dat is helaas een zwak punt bij elk type blad.
Ons granieten blad heeft nog nooit een steekje laten vallen. Op onze nieuwe keuken komt een keramisch blad, dat schijnt toch wel erg sterk te zijn.
Nu bezig met offerte's voor de apparatuur, maar 123apparatuur en keukenloods komen beide niet in de buurt met prijzen van de lokale keukenboer hier in het dorp......

Gaat dan om:

AEG IKE95471fb inductieplaat
AEG DVB5960HB afzuigkap
Bosch x2 combi oven CMG836NS1
Liebherr Koel/vries ICU3324-20
Selsiuz kokendwaterkraan 350228

Inductieplaat toch maar gewijzigd naar een 2 fasen plaat van 7.4 kWh en niet 11.1kWh die krachtstroom nodig heeft. Kostenplaatje wordt dan weer een stukje hoger en ik hou zolang mogelijk mijn oude ferrarismeter, die mooi achteruit rent.
Dat scheelt ook weer een paar honderd euro.

[Voor 17% gewijzigd door charrel op 13-07-2019 12:30]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Geen matches
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:31
Geen matches
JT schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:49:
Members only:
Mooie keuken. Ik zou echter de afzuigkap laten integreren in de inductie plaat. Is iets duurder maar wel ruimtelijker. Zelf hebben wij 2 weken geleden een keuken (€9.000) bij Ikea getekend en volgend jaar bij oplevering van onze nieuwe woning wordt deze geplaatst.

https://m.imgur.com/a/tk2gcOo

Nu een keer bij Ikea gekocht want ik had geen zin om te onderhandelen. Installatiekosten bij Ikea zijn bijna €2.000,- voor onze keuken. (4 jaar geleden keuken gekocht bij keukenloods en hier waren de installatiekosten €800)

Ik denk dat je nog wel kunt onderhandelen (tip: check ikea, kun je thuis je keuken tekenen met apparatuur, kun je een beetje de prijs vergelijken).

23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord. Regio West-Friesland te Noord-Holland..

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Geen matches
JT schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:49:
Members only:
Lijkt onze keuken bijna wel :P Alleen jij hebt klein stukje blad meer links. Wij hebben de keuken toen laten installeren door lokale toko.

Wij hebben een Rotpunkt keuken (Xclusive line). Verschil dat wij een smetplint hebben (op de foto nog niet aanwezig), iets dikker opgezet composiet (dekker premium), op maat gemaakte afdek rondom de kasten (extra dik) en wat duurdere apparatuur. Alle apparatuur is van Siemens IQ700 (oven extra en het inbouw koffiezetapparaat) en had een internet prijs van zo'n 8200 toendertijd. (bruto adviesprijs 13.600 euro) Totaal 19.500 kwijt inclusief montage. Dus zo'n 5500 meer dan jullie.

Helpt dit voor de vergelijking of jullie prijs een beetje goed is?

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• charrel

charrel

Cortisol4life..

1 AEG DVB5960HB € 644,94 € 644,94
Face Flush wandschouw afzuiger 90cm zwart, 700m3/u, 69dB, Hob2Hood, LED, randafzuiging, Energie A
1 AEG IKE95471FB € 999,00 € 999,00
Inductiekookplaat 90cm, 5 zones, MaxiSense, DirekTouch, FlexiBridge, Hob2Hood, facetrand
2 Bosch CMG836NS1 € 1599,00 € 3198,00
Combi magnetron nis45 RVS, 900W, 12 syst., 45L, EcoClean, 3x 2.5 inch TFT display
1 Liebherr ICU3324-20 € 1249,00 € 1249,00
Koel/vries nis178, deur-op-deur, 194+80L, 36dB, BioCool, LED, Energie A++
1 Selsiuz 350228 € 899,00 € 899,00
Selsiuz 350228, Inox, Steel Haaks, Combi Boiler 3,7 Liter

Zo, net de apparatuur voor de keuken besteld, was toch weer 800€ goedkoper bij 123keukenapparatuur.nl dan bij mijn keukenboer in het dorp.
Huis schiet ook alweer op, op nog het schuine dakje boven de uitbouw na is het metselen klaar. Afdekvloer is gister gegoten, ze hebben nog een paar dagen timmerwerk en dan komt maandag de stucadoor beginnen en maandag of dinsdag de keuken:

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 10:22
koendio schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:05:
de vrouw zou heel graag een mat zwarte spoelbak en mat zwarte quooker kraan willen hebben in de nieuwe keuken. De verkoper raadt dit echter af, vanwege de mogelijkheid van krassen/verkleuringen etc die in rvs minder snel/zichtbaar zijn. Iemand al langere tijd ervaring met een zwarte combi?
Geen ervaring, maar misschien is Gun Metal een optie Dat is rvs met een zwarte gloed (geen coating). Quooker verkoopt die niet, maar Selsiuz bijv. wel: https://www.dekkerzevenhuizen.nl/blog/copper-gold-gun-metal/

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Badr Mara
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-03-2021
Hier een stille lezer die al enige tijd meeleest🙂.
Inmiddels toch maar een berichtje eraan wagen, hopelijk heeft iemand er ervaring mee.

2 keukenzaken inmiddels bezocht en een afspraak voor de derde keukenzaak volgende week staan.

Keukenzaak 1: Ballerina keuken met composiet blad en Inventum apparatuur(oven, 122cm koelkast, vaatwasser, wandafzuigkap, 5 pits inductie en Grohe cooker. Totaalprijs 12 duizend euro. Offerte niet gesplitst.

Keukenzaak 2: Rotpunkt keuken met composiet blad en AEG apparatuur behoudens een Novy afzuig en een Selsiuz cooker. Totaalprijs 21 duizend euro. Apparatuur is 8 duizend euro.

Keukenzaak 3: wordt de keukenloods. Het uiterlijk van de Impuls keuken spreekt me aan echter kan ik nergens vinden wat de ervaringen met deze keukens zijn qua prijs/kwaliteit. Iemand hier misschien?
Een vriendin heeft ook een keuken gekocht bij de keukenloods en was voor haar siemens studioline koel/vries, combi oven, inductie, afzuigkap en vaatwasser 5200 euro kwijt vandaar ook maar een afspraak bij de keukenloods gemaakt.

Het gaat om een greeploze hoek keuken van 310cm aan de lange zijde en 200 cm aan de korte zijde. Aan de korte zijde is het blad dieper ivm bar. Geen bovenkasten wel 2 apparatuur kasten. Lange zijde lade's en korte zijde kasten. Hoe kijken jullie tegen deze prijzen aan? Ik vind het nogal prijzig als ik het vergelijk met de keukens die ik hier voorbij zie komen...

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 10:04
Barry schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Keukensale verkoopt ook DKG. Stront goedkoop merk met houtfineer. Dit zou best een massief houten keuken kunnen zijn (gezien het kaderfront).

Ik zie nu pas dat de keuken naar wens gespoten wordt. Het is dus een MDF deur van City Line (DKG).
Klopt , DKG keuken . En de koop gaat niet door . We konden het niet eens worden over de prijs .
We hebben strak gebudgetteerd , en daar wijken we niet van af .

Bij een andere zaak nu een offerte van 12k met dezelfde opstelling .

Apparatuuur:

Aeg KME761000B
Aeg KSE792220B
Aeg IKE95454FB
Aeg DGE5861HM
Aeg SD100F1
Aeg ABE81016NF
Aeg FD770VP

Selsiuz 350244 gun metal

Morgen hakken we de knoop door .. hopen we ..

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ook wij zijn in de race voor een nieuwe keuken. Onze eisen zijn:
  • Modern, maar toch warm design
  • Veel bergruimte; voldoende werkruimte
  • Aparte oven en aparte magnetron
  • Apparatuur moet degelijk en betrouwbaar zijn, maar extra features gaan we toch niet gebruiken
  • Oplossing voor koffiemachine en waterkoker
We zijn eerst bij SuperKeukens geweest en zijn daar al best goed geslaagd!

Apparaten:
Juno JCU17820S5 koel/vriescombinatie
Juno JGVX60528 vaatwasser
2x Zanussi ZKC47902BU combi-oven
AEG IKB8443SFB inductie kookplaat
AEG DBE5970R afzuigkap
Dekker Selsiuz kokend/warmwater kraan

Het geheel komt "netto" net onder 11k inclusief installatie, wat ons zeker niet tegenvalt.

Twijfels:
  • Waterkoker is niet meer nodig, maar koffiemachine komt op het kookeiland :/
  • Het raam is nu een echt keukenraam en we willen het gaan vergroten tot de grond. Maar een U-opstelling zou meer werkruimte bieden en een betere oplossing voor de koffiemachine
  • Ze hadden bij SK geen keukenblad waar we echt heel enthousiast van werden. Bij Keukenloods een massief teakhouten blad gezien. Maar duur en bewerkelijk...
  • Die Juno en Zanussi apparaten. Op papier prima spul dat zeker aan onze eisen voldoet, maar de vaatwasser moet natuurlijk wel goed schoonmaken en de combi-oven moet wel snel en gelijkmatig opwarmen.
We gaan zeker ook nog naar de Keukenloods. Maar ik lees ook graag wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Roekeloos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:10:
Ook wij zijn in de race voor een nieuwe keuken. Onze eisen zijn:
  • Modern, maar toch warm design
  • Veel bergruimte; voldoende werkruimte
  • Aparte oven en aparte magnetron
  • Apparatuur moet degelijk en betrouwbaar zijn, maar extra features gaan we toch niet gebruiken
  • Oplossing voor koffiemachine en waterkoker
We zijn eerst bij SuperKeukens geweest en zijn daar al best goed geslaagd!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparaten:
Juno JCU17820S5 koel/vriescombinatie
Juno JGVX60528 vaatwasser
2x Zanussi ZKC47902BU combi-oven
AEG IKB8443SFB inductie kookplaat
AEG DBE5970R afzuigkap
Dekker Selsiuz kokend/warmwater kraan

Het geheel komt "netto" net onder 11k inclusief installatie, wat ons zeker niet tegenvalt.

Twijfels:
  • Waterkoker is niet meer nodig, maar koffiemachine komt op het kookeiland :/
  • Het raam is nu een echt keukenraam en we willen het gaan vergroten tot de grond. Maar een U-opstelling zou meer werkruimte bieden en een betere oplossing voor de koffiemachine
  • Ze hadden bij SK geen keukenblad waar we echt heel enthousiast van werden. Bij Keukenloods een massief teakhouten blad gezien. Maar duur en bewerkelijk...
  • Die Juno en Zanussi apparaten. Op papier prima spul dat zeker aan onze eisen voldoet, maar de vaatwasser moet natuurlijk wel goed schoonmaken en de combi-oven moet wel snel en gelijkmatig opwarmen.
We gaan zeker ook nog naar de Keukenloods. Maar ik lees ook graag wat jullie ervan vinden!
Je wilt een moderne warme keuken en laat een standaard witte keuken met donker werkblad zien. Waar wil je warmte uitstralen?

De opstelling is heel amateuristisch, onlogisch, onpraktisch en ziet er niet mooi uit. Verkoper was net in dienst?

Die “torens” links en rechts, dat snap ik niet. Veel mensen willen dat, maar dat is toch geen gezicht? Laat die linker hoge kasten weg, trek daar het werkblad door tot aan de muur, zodat je daar véél ruimer kunt koken. Plan een koffiezetter boven de combi oven. Laat de wens van een separate magnetron varen, want ik vind geen argument goed genoeg om dit in deze keuken los van elkaar te nemen. Maak van het keukeneiland een schiereiland en plaats deze tegen de muur, waar het raam nu tot de vloer loopt. Pas het raam aan zodat deze boven het werkblad begint.

De apparatuur is vooral leuk voor de portemonnee van SuperKeukens. Ik zie dat Juno spul altijd gepusht worden door SuperKeukens en daar is niks mis mee, als het goed spul is. Maar dat weet men niet, want er is geen drol over te vinden.

Een Selsiuz kraan is vragen om kosten en problemen. Elk jaar een filter vervangen a 100 euro, een opgefokte keukenboiler die is “overgeklokt” om nog net geen 100 graden te leveren, lekkende kranen en nog meer ellende.

Neem een Quooker, of een normale mengkraan.

[Voor 8% gewijzigd door Barry op 03-05-2020 18:17]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 224360

synx6 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Uit mn hoofd, inderdaad rond de 15k voor kookeiland van 3,20 bij 1,20 en een nis van 1 bij 0,60.
Welk materiaal is dat dan? Ik dacht dat dekton al prijzig was.
Barry schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Je wilt een moderne warme keuken en laat een standaard witte keuken met donker werkblad zien. Waar wil je warmte uitstralen?

De opstelling is heel amateuristisch, onlogisch, onpraktisch en ziet er niet mooi uit. Verkoper was net in dienst?

Die “torens” links en rechts, dat snap ik niet. Veel mensen willen dat, maar dat is toch geen gezicht? Laat die linker hoge kasten weg, trek daar het werkblad door tot aan de muur, zodat je daar véél ruimer kunt koken. Plan een koffiezetter boven de combi oven. Laat de wens van een separate magnetron varen, want ik vind geen argument goed genoeg om dit in deze keuken los van elkaar te nemen. Maak van het keukeneiland een schiereiland en plaats deze tegen de muur, waar het raam nu tot de vloer loopt. Pas het raam aan zodat deze boven het werkblad begint.

De apparatuur is vooral leuk voor de portemonnee van SuperKeukens. Ik zie dat Juno spul altijd gepusht worden door SuperKeukens en daar is niks mis mee, als het goed spul is. Maar dat weet men niet, want er is geen drol over te vinden.

Een Selsiuz kraan is vragen om kosten en problemen. Elk jaar een filter vervangen a 100 euro, een opgefokte keukenboiler die is “overgeklokt” om nog net geen 100 graden te leveren, lekkende kranen en nog meer ellende.

Waar baseer je dat van de Selsiuz op? Zo ken ik van iedere verkoper wel eentje die een merk afvalt op basis van een slechte ervaring, maar dat is weinig objectief. Het filter interesseert met niet, ze hebben tegenwoordig een Titanium boiler die geen filter nodig heeft en ik zal een waterontharder hebben. Gebrekkige kwaliteit vind ik wel belangrijk om te weten, alleen over kokend waterkranen vind je bar weinig verifieerbare informatie, ook niet op GoT. Ik wil de bijpassende spoelbak en zeeppomp in goud, geen idee welke de Quooker daar aanbiedt in goud.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
[...]

Met de linker twee hoge kasten weg leveren we teveel bergruimte in, dat is geen optie.

Wens over separate oven en magnetron is op basis van 12 jaar ervaring met een enkele combi: met magnetron spettert er nog wel eens wat in de rondte, wat vervolgens inbrandt als de oven aan gaat. En natuurlijk dat je niet even snel iets (bijvoorbeeld een baby flesje) kunt opwarmen als de oven aan staat, of onlangs aan is geweest. Of het nou twee combi's zijn of een oven en een combi, er gaan er twee komen.

Inbouw koffiezetters zijn mooie dingen en het is natuurlijk de ultieme oplossing, maar ik ga dat geld er niet aan uitgeven.

Juno ben ik met je eens, daar twijfel ik ook erg aan omdat er weinig over te vinden is. Maar tegelijk ben je met A/B merken ook nergens zeker van, afgaande op eigen ervaringen met Bosch en wat er dan wel over te vinden valt.

En ik twijfel überhaupt over een kokend water kraan. Ik heb juist erg slechte ervaringen met de levensduur van Quookers, al helemaal als je het afzet tegen de prijs. En ook daar moet ieder jaar een nieuw filter in.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SCF1908
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11-2020
Anoniem: 224360 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Welk materiaal is dat dan? Ik dacht dat dekton al prijzig was.

[...]

Waar baseer je dat van de Selsiuz op? Zo ken ik van iedere verkoper wel eentje die een merk afvalt op basis van een slechte ervaring, maar dat is weinig objectief. Het filter interesseert met niet, ze hebben tegenwoordig een Titanium boiler die geen filter nodig heeft en ik zal een waterontharder hebben. Gebrekkige kwaliteit vind ik wel belangrijk om te weten, alleen over kokend waterkranen vind je bar weinig verifieerbare informatie, ook niet op GoT. Ik wil de bijpassende spoelbak en zeeppomp in goud, geen idee welke de Quooker daar aanbiedt in goud.
Hier wel ervaring met de selsiuz kraan, wat een drama dat ding. De ene lekkage na de ander. Dekker had er na 1,5 maand al 3x een nieuwe kraan op gezet. Steeds de "beveiliging" die niet werkt. Nadat er op een avond de boiler begon te lekken (kokend water en een kind van 2 is geen prettige gedachte) was de maat vol. Heb de keukenzaak gebeld en deze heeft de selsiuz gratis voor een Quooker met 7l boiler. Wat een verademing....
Selsiuz kraantjes zien er overigens wel leuk uit

Acties:
  • 0Henk 'm!

SCF1908 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:32:
[...]

Hier wel ervaring met de selsiuz kraan, wat een drama dat ding. De ene lekkage na de ander. Dekker had er na 1,5 maand al 3x een nieuwe kraan op gezet. Steeds de "beveiliging" die niet werkt. Nadat er op een avond de boiler begon te lekken (kokend water en een kind van 2 is geen prettige gedachte) was de maat vol. Heb de keukenzaak gebeld en deze heeft de selsiuz gratis voor een Quooker met 7l boiler. Wat een verademing....
Nou hopen dat ik geen maandagochtend model krijg.....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:21:
[...]

Nou hopen dat ik geen maandagochtend model krijg.....
Kun je ‘m niet nog wijzigen naar een Quooker?

Selsiuz is echt troep. Rommel van de bovenste plank. Onderbouwen kan ik heel simpel, het gaat simpelweg kapot :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Barry schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:30:
[...]

Selsiuz is echt troep. Rommel van de bovenste plank. Onderbouwen kan ik heel simpel, het gaat simpelweg kapot :)
Heb bijpassende spoelbak in goud. Neem ik een gouden Quooker, wijkt dat weer af. Blijf je bezig, welke bak is bijpassend voor de gouden Quooker?

Heb het besproken met de keukenman en als het niks wordt dan pakt hij het op.

• Marten_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-06 14:05
Goedenavond!

Mijn vriendin en ik krijgen 1 juli de sleutel van het nieuwe huis en we gaan wel e.e.a. aanpakken. Vloerverwarming, stucen en als kers op de taart gaat de huidige keuken vervangen worden. Nog nooit van m'n leven naar een keuken hoeven kijken, dus als een malloot alle informatie aan het opzoeken. Super handige tips in deze thread, ben er alweer een paar uur mee zoet zie ik haha.

We hadden een grove opzet bedacht voor de keuken en deze donderdag laten opmaken bij Bemmel&Kroon. Qua opstelling zijn we aardig tevreden over de U-opstelling, maar qua apparatuur kunnen ze me alles wijsmaken.

Kastjes: A Crown DOS Domus
Apparatuur: Pelgrim.. alles eigenlijk.Ook zijn we er nog niet helemaal uit wat we moeten met de hoekkastjes..
We hebben nu uitzwenkplateaus tussen inductie en spoelbak. Andere hoekkast is planken voor bergruimte.

Eerste offerte kwam uit rond de 12.

Hieronder de foto's.
Graag hoor ik jullie mening!

[Voor 7% gewijzigd door Marten_ op 23-05-2020 01:33]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-06 19:56
Marten_ schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 01:24:
Goedenavond!

Mijn vriendin en ik krijgen 1 juli de sleutel van het nieuwe huis en we gaan wel e.e.a. aanpakken. Vloerverwarming, stucen en als kers op de taart gaat de huidige keuken vervangen worden. Nog nooit van m'n leven naar een keuken hoeven kijken, dus als een malloot alle informatie aan het opzoeken. Super handige tips in deze thread, ben er alweer een paar uur mee zoet zie ik haha.

We hadden een grove opzet bedacht voor de keuken en deze donderdag laten opmaken bij Bemmel&Kroon. Qua opstelling zijn we aardig tevreden over de U-opstelling, maar qua apparatuur kunnen ze me alles wijsmaken.

Kastjes: A Crown DOS Domus
Apparatuur: Pelgrim.. alles eigenlijk.Ook zijn we er nog niet helemaal uit wat we moeten met de hoekkastjes..
We hebben nu uitzwenkplateaus tussen inductie en spoelbak. Andere hoekkast is planken voor bergruimte.

Eerste offerte kwam uit rond de 12.

Hieronder de foto's.
Graag hoor ik jullie mening!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor blad heb je?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 224360 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 00:06:
[...]

Heb bijpassende spoelbak in goud. Neem ik een gouden Quooker, wijkt dat weer af. Blijf je bezig, welke bak is bijpassend voor de gouden Quooker?

Heb het besproken met de keukenman en als het niks wordt dan pakt hij het op.
Die bijpassende spoelbak past er alleen mooi bij als je ‘m niet gebruikt.

De krassen die ontstaan tijdens normaal gebruik zijn niet in de kleur goud, maar in RVS.

Verkoper moet dit gewoon vertellen en zelfs uit je hoofd praten. Hetzelfde geldt voor die kraan. Maarja, Selsiuz is lekker verdienen natuurlijk...

Waar heb je de keuken gekocht?

[Voor 4% gewijzigd door Barry op 23-05-2020 09:17]

Barry schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:16:
[...]

Die bijpassende spoelbak past er alleen mooi bij je ‘m niet gebruikt.

De krassen die ontstaan tijdens normaal gebruik zijn niet in de kleur goud, maar in RVS.

Verkoper moet dit gewoon vertellen en zelfs uit je hoofd praten. Hetzelfde geldt voor die kraan. Maarja, Selsiuz is lekker verdienen natuurlijk...

Waar heb je de keuken gekocht?
Wat een stemmingmakerij weer en o wee als anderen iets over keukenverkopers zeggen.....lijkt me niet nodig. Ik heb bij een verkoper vergelijkbaar als jou gekocht. Kleine zelfstandige.

Ik heb zelf die spullen uitgezocht en hij wilde het wel aankijken, omdat hij geen ervaring heeft met de merken. Mocht het niks zijn dan weet hij dat ook voor toekomstige klanten en kan hij bij mij een alternatief regelen.....wat betreft de spoelbak moet ik er nog een tegenkomen die na 1 jaar nog mooi uitziet.

De feedback op het merk wordt gewaardeerd, maar met het internet dat bekend staat om overwegend negatieve reacties is het wel opvallend dat ik enkel hier iets negatiefs over de Selsiuz lees. Als iedereen die klachten zou hebben zou je verwachten wel wat meer tegen te komen. Of die dingen verkopen te weinig daarvoor of het is een gevalletje pech gehad. Idem voor andere kokend water kranen.

• Barry
Anoniem: 224360 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:13:
[...]

Wat een stemmingmakerij weer en o wee als anderen iets over keukenverkopers zeggen.....lijkt me niet nodig. Ik heb bij een verkoper vergelijkbaar als jou gekocht. Kleine zelfstandige.

Ik heb zelf die spullen uitgezocht en hij wilde het wel aankijken, omdat hij geen ervaring heeft met de merken. Mocht het niks zijn dan weet hij dat ook voor toekomstige klanten en kan hij bij mij een alternatief regelen.....wat betreft de spoelbak moet ik er nog een tegenkomen die na 1 jaar nog mooi uitziet.

De feedback op het merk wordt gewaardeerd, maar met het internet dat bekend staat om overwegend negatieve reacties is het wel opvallend dat ik enkel hier iets negatiefs over de Selsiuz lees. Als iedereen die klachten zou hebben zou je verwachten wel wat meer tegen te komen. Of die dingen verkopen te weinig daarvoor of het is een gevalletje pech gehad. Idem voor andere kokend water kranen.
Is geen stemmingmakerij hoor. Ik neem aan dat alle feedback wenselijk is. Althans, zo zit ik zelf in elkaar.

Ik heb de gouden Selsiuz bak in de showroom staan. Ik zal er een foto van maken.

Barry schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:20:
[...]

Is geen stemmingmakerij hoor. Ik neem aan dat alle feedback wenselijk is. Althans, zo zit ik zelf in elkaar.

Ik heb de gouden Selsiuz bak in de showroom staan. Ik zal er een foto van maken.
Wordt ook zeker gewaardeerd, alleen de aanname dat m'n verkoper er veel op wil verdienen niet. Hij heeft die spullen op mijn wens verkocht en is verder overal transparant in. Echt een aanrader zo'n type verkoper.

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Omdat we toch niet helemaal tevreden water met het ontwerp van de keuken zijn we nog een keer op bezoek gegaan bij Reddy. We hebben het ontwerp grotendeels behouden maar een paar zaken aangepast.

Oude plattegrond

We hebben het volgende aangepast:
- de twee 80cm ladeblokken zijn vergroot naar 90cm zodat ze beter uitkwamen met de muur;
- medicijnkast vervangen door een 60 cm kast zodat we ruimte hebben voor een extra oven;
- onder de drie hoge kasten hebben we drie lades toegevoegd. Hierdoor is de vaatwasser op hoogte;
- handvaten toegevoegd aan de hoge kasten, greeplijsten kwamen niet lekker uit en waren niet praktisch met de koelkast.
- kleur aangepast naar zwart hout met een hele duidelijke textuur. Dit was belangrijk voor ons aangezien we hout graag voelen.
- Merk van Nobilia naar Bauformat, corpus maar is nu 7cm groter.
- Binnenkant corpus grijs.
- keramisch blad van 2cm dik ipv composiet;

AEG BSK892230B stoom oven
AEG KMK861000B combi oven
AEG IKE96654XB inductie kookplaat
AEG DBB6960HM afzuigkap
AEG SKB612F1AF koelkast
AEG FSB53627P vaatwasser
Selsiuz Combi+

Alles bij elkaar voor 15,8k lijkt me erg netjes. Het is geen kleine keuken gelukkig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:40
Zingo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:21:
Omdat we toch niet helemaal tevreden water met het ontwerp van de keuken zijn we nog een keer op bezoek gegaan bij Reddy. We hebben het ontwerp grotendeels behouden maar een paar zaken aangepast.

[Afbeelding]
Oude plattegrond

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

We hebben het volgende aangepast:
- de twee 80cm ladeblokken zijn vergroot naar 90cm zodat ze beter uitkwamen met de muur;
- medicijnkast vervangen door een 60 cm kast zodat we ruimte hebben voor een extra oven;
- onder de drie hoge kasten hebben we drie lades toegevoegd. Hierdoor is de vaatwasser op hoogte;
- handvaten toegevoegd aan de hoge kasten, greeplijsten kwamen niet lekker uit en waren niet praktisch met de koelkast.
- kleur aangepast naar zwart hout met een hele duidelijke textuur. Dit was belangrijk voor ons aangezien we hout graag voelen.
- Merk van Nobilia naar Bauformat, corpus maar is nu 7cm groter.
- Binnenkant corpus grijs.
- keramisch blad van 2cm dik ipv composiet;

AEG BSK892230B stoom oven
AEG KMK861000B combi oven
AEG IKE96654XB inductie kookplaat -> Wat zijn dat voor Star Wars-achtige knoppen overal?
AEG DBB6960HM afzuigkap -> Op intensief stand 71dB, daar ben je je van bewust?
AEG SKB612F1AF koelkast -> relatief klein voor de grote keuken die je plaatst
AEG FSB53627P vaatwasser
Selsiuz Combi+ -> Ik heb hier in het topic al vaak gelezen dat de Quooker kwalitatief een stuk beter is

Alles bij elkaar voor 15,8k lijkt me erg netjes. Het is geen kleine keuken gelukkig.
Ik ken Bauformat niet, dus kan over de prijs niet zo veel zeggen. Apparatuur is wel allemaal net wat minder dan Siemens/Bosch zo lijkt het. Als ik de specs er op na sla (paar dingen die opvielen heb ik in de quote erachter gezet). Een stukje terug heb ik onze opstelling geplaatst (grote L-opstelling) van Häcker Systemat en alle apparatuur van Siemens IQ700/500+Quooker voor €15k.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

Acties:
  • 0Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:21
Ik ben in de beginfase van het oriënteren op het laten bouwen van een huis. Zoals bij veel nieuwe 'uitdagingen' kijk ik hier of er informatie te vinden is. En zoals altijd is het antwoord volmondig "ja". Nu ben ik via het huizenbouw topic hier verzeild geraakt en langzaam maar zeker mijn weg naar boven aan het lezen. Ben inmiddels bij pagina 40 van ruim 500.

Een paar dingen heb ik al wel besloten:
* Geen keuken van DMG of soortgelijke zaak
* Netto prijzen
* Budget 15k max

Opties die ik nu overweeg (zonder dat ik op dit moment over afmetingen of opstelling beschik):
* Reddy offerte laten maken
* ASWA offerte laten maken
* DB keuken offerte laten maken
* IKEA keuken met deuren van KOAK of Haute cuisine o.i.d. en losse apparatuur bij keukenloods en werkblad ook elders. Installatie door een andere partij.

Wij willen heel graag houten fronten zoals te vinden bij KOAK of Haute cuisine. Ik heb nog te weinig beeld of dit soort deurtjes ook te vinden zijn bij gewone keukenzaken. Daar lijkt het toch op het eerste gezicht allemaal glad en glans. Maar misschien vergis ik me daarin.

Alles bij 1 partij geeft een hoop gemak, aan de andere kant zelf samenstellen geeft weer meer vrijheid. Dat zal de afweging zijn aan de hand van wat keukenzaken te bieden hebben. Houten fronten is in ieder geval een harde eis.

Wat ik heb begrepen van KOAK is dat zij de keuken volledig installeren. Ik weet niet of dit ook bij een andere leverancier van fronten voor IKEA keukens is. Mocht dit nu niet het geval zijn, wat voor partij kan ik daar voor benaderen? Een installateur? Een klusbedrijf?

We zijn nog helemaal in de beginfase, dus echt concreet is er nog niks, maar dit is op dit moment even hoe ik er tegenaan kijk.
Even mezelf gequote en hieronder de stand van zaken. Ik heb me niet helemaal aan het oorspronkelijke plan gehouden, maar dat maakt niet uit.

Inmiddels een paar weken verder en 2 keukenzaken bezocht. Ik zal kort proberen onze ervaringen te delen:

Afspraak gemaakt bij Reddy Barendrecht. We gingen daarheen met als idee een (eiken) houten keuken. Uiteindelijk een keuken laten tekenen met alle lage kasten in mat zwart en de hoge kasten in hout. We hadden niet genoeg tijd ivm werk, dus een tweede afspraak gemaakt. Bij de tweede afspraak hebben we toch afgezien van het hout en de keuken volledig mat zwart laten tekenen. Het is een L-keuken met 3 hoge kasten van 600mm, dan twee lades van 600 en 800 mm tot de hoek. Om de hoek nog 2x 900mm en 3x 600mm. Totaal werkblad bijna 6 meter. We hadden geen bijzondere wensen qua apparatuur, dus we hebben een vaatwasser, een inductieplaat met ingebouwde afzuiging, een kokendwaterkraan en een oven. Alles bij elkaar inclusief montage geoffreerd gekregen voor ongeveer 15.000 euro. Dit was ook ons budget in principe, dus dat kwam mooi uit. Kasten waren van Nobilia, werkblad van Fenix en kraan van Selsiuz. Rest apparatuur van AEG.

We zijn daar erg prettig geholpen en toen eenmaal duidelijk was dat we daar niet waren om alleen een scherpe offerte te halen om andere zaken 'af te persen' hebben we heel open en eerlijk kunnen praten. Ik heb vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ik niet 15 zaken langs ga en met offertes van concurrenten ga sta zwaaien. Ik heb daar geen tijd voor en vooral geen zin in. Dit was ook een reden waardoor ik bij Reddy terecht ben gekomen, vanwege de netto prijzen. Wat ik wel graag doe als ik iets koop (en zeker iets van 15000 euro), is me inlezen en een andere zaak ook een kans geven. Dit heb ik ook duidelijk gecommuniceerd bij Reddy. We gingen dus met een (in onze ogen) mooie offerte van een mooie keuken de deur uit.

De andere zaak waar we langs wilden gaan was Huisman in Alblasserdam. Dit is bij ons in het dorp en we hebben daar goede verhalen over gehoord van kennissen. Hier zijn we gisteren ook uitstekend geholpen en hebben we een soortgelijke keuken laten tekenen. Zij hadden geen AEG, maar Pelgrim. Voor de offerte, die we aanstaande week ontvangen, hebben we nu even Pelgrim apparatuur op laten nemen. Zij leveren ook Bosch/Siemens/Neff, maar dit kunnen we uiteraard nog aanpassen. Wel hebben we Quooker ipv Selsiuz en keramiek ipv Fenix werkblad laten offreren. De fronten zijn bij deze keuken wel van Fenix. Ik ben zeer benieuwd waar zij mee komen en dan zullen we waarschijnlijk één van de twee zaken kiezen. Ook bij Huisman heb ik gezegd hoe ik erin sta en dat we in principe tevreden zijn over de keuken van Reddy, maar dat zij ook een poging mogen wagen. Richtbudget is 15.000, maar iets meer is wel mogelijk als we de meerprijs voor onszelf kunnen rechtvaardigen. Bijvoorbeeld betere apparatuur of materialen.

We wachten af, en zodra we een keuze hebben gemaakt, zal ik ook even de tijd nemen om de tekeningen en de renders te plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34
Gisteren ook voor het eerst naar keukens wezen kijken. Als totale leek met weinig affectie met dit onderwerp zag ik wat tegenop, maar goed ik moet daar toch knopen over gaan doorhakken. In een lokale keukenzaak een afspraak gemaakt, vooraf aangegeven dat het echt nog in de oriënterende fase zit. Desondanks ben ik netjes geholpen, 3 uur in de keukenzaak gezeten/gelopen met als resultaat de onderstaande tekening gebaseerd op een Nobila keuken:

Zit overgens nog wel een stevige fout in, mijn keuken is ca 4,2m breed niet 3,6m zoals is ingetekend. Mijn eigen fout, zag het thuis pas.

Nog nauwelijks gesproken over apparatuur, wil eerst een goed beeld van de indeling en eventuele stijl hebben. Graag jullie op en aanmerkingen, zelf had ik al de volgende puntjes:
  • Zit de koelkast wel handig helemaal aan de zijkant? Misschien kan ik hem beter onder de oven/magnetron plaatsen, dan zit die ook wat meer op ooghoogte.
  • De getekende magnetron/oven vind ik zo lelijk, geheel in zwart lijkt me netter/strakker
  • Zijn mat gelakte frontjes niet heel gevoelig, of valt dit mee?
Voor een eventueel gevolggesprek wil ik mijzelf wat meer verdiepen in de apparatuur en materialen. Ik heb mbt apparatuur weinig specifieke eisen, maar een beetje degelijk en fatsoenlijke prijs kwaliteit staat me wel aan. Daarom de volgende vragen:
  • Er is een Elica Nikola Tesla Prime inductieplaat inclusief afzuiging voorgesteld. Zag er netjes uit maar ik kan er weinig ervaringen over vinden. Ik zag het merk ook hier wel eens genoemd is, iemand die dit type of merk ondertussen in gebruik heeft?
  • Men stelde een Selsiuz kokendwaterkraan voor, dit omdat deze ook in gunmetal verkrijgbaar is. Ik neig toch wat richting een quooker ivm de positieve ervaringen die ik terug hoor en lees. Is dit terecht?
  • Hebben jullie nog do and don'ts mbt de apparatuur. Ze hebben er voorlopig Pelgrim apparatuur ingetekend muv de afwasmachine omdat ze daar zelf niet weg van waren. Ik wil die apparatuur zelf nog wel wat beter gaan bekijken, maar is dit echt troep of gewoon heel redelijke basis apparatuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Pelgrim apparatuur waar je zelf niet weg van bent, een Selsiuz kokendwater kraan, een Elica kookplaat...... heeft de verkoper überhaupt naar je wensen geluisterd?

Ik zou een andere zaak bezoeken.

• SCF1908
Ik lees ondertussen ook al bijna anderhalf jaar mee in het topic en heb maart 2019 een nieuwe keuken laten plaatsen tijdens de verbouwing. Tijd om mijn ervaring te delen

Ik zie hier vaak discussies langskomen over het wel of niet plaatsen van een eiland. Ook wij hebben lang zitten puzzelen op de indeling, maar ik denk dat we uiteindelijk geen andere mogelijkheid hadden dan het plaatsen van eiland. Uiteindelijk uitgekomen op een kastenwand met 5 kasten (de buitenste 50 breed, de andere 3 60cm breed) en een eiland van 3,6mx1.2m.

De keuken gekocht bij keukensale en het betreft een nobilia keuken. De installatie wordt door keukensale uitbesteed aan zzp' ers.

In de keuken de volgende apparatuur besteld:

AEG stoom oven kse792220b
AEG combi oven kme761000b
AEG inductie plaat ike85651fb
AEG downdraft dde5980g
2x AEG koelkast sd980s2
AEG espressomachine kke884500b
Selsiuz kokend water kraan met combiboiler.

Vaatwasser komt uit de oude keuken, want die was pas een jaar uit. (Siemens SN657X02PE/38)

Blad is van composiet: evora quarts easy star

Totaalprijs incl montage: 18.100€

Zoals gezegd de keuken nu bijna anderhalf jaar in gebruik. Veel gedoe met de selsiuz kraan gehad. Wat een rommel is dat! Binnen een maand is de kraan 3x vervangen omdat de beveiliging niet (goed) werkte. Daarnaast was het overdrukventiel niet in orde waardoor de boiler kapot is gescheurd. Gevolg was flinke waterschade aangezien dit tijdens een vakantie gebeurde. Keukensale heeft dit netjes opgelost door de selsiuz kosteloos te vervangen voor een Quooker met 7l boiler. Hier totaal geen klachten over.

Ik hoor regelmatig dat het bargedeelte niet/nauwelijks gebruikt wordt, echter wij gebruiken dagelijks om te eten en dat bevalt zeer goed!

Al met al zeer blij met onze keuken.

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-06 23:54
SCF1908 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:00:
Veel gedoe met de selsiuz kraan gehad. Wat een rommel is dat! Binnen een maand is de kraan 3x vervangen omdat de beveiliging niet (goed) werkte. Daarnaast was het overdrukventiel niet in orde waardoor de boiler kapot is gescheurd. Gevolg was flinke waterschade aangezien dit tijdens een vakantie gebeurde. Keukensale heeft dit netjes opgelost door de selsiuz kosteloos te vervangen voor een Quooker met 7l boiler. Hier totaal geen klachten over.
In het kokendwaterkranen topic had ik ook weinig positiefs gelezen over Selsiuz.. Deze week gaan we (ook via Keukensale) waarschijnlijk een keuken incl. een Selsiuz Combi+ kraan bestellen, maar begin nu te twijfelen of we niet toch voor een Quooker moeten gaan. Ik dacht dat Keukensale deze niet in het assortiment had?
Hoe ging Keukensale verder met deze situatie om, had je het idee dat dit vaker met Selsiuz zo ging, of was dit voor hun ook uitzonderlijk?

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:28
ps4mm schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

In het kokendwaterkranen topic had ik ook weinig positiefs gelezen over Selsiuz.. Deze week gaan we (ook via Keukensale) waarschijnlijk een keuken incl. een Selsiuz Combi+ kraan bestellen, maar begin nu te twijfelen of we niet toch voor een Quooker moeten gaan. Ik dacht dat Keukensale deze niet in het assortiment had?
Hoe ging Keukensale verder met deze situatie om, had je het idee dat dit vaker met Selsiuz zo ging, of was dit voor hun ook uitzonderlijk?
Let even op garanties in relatie tot gebruik van verplichte filters. Bij bijv Franke moet je elk jaar filter wisselen anders vervalt garantie. Na 4 jaar is de quooker al goedkoper. (Filter elke +\- 5 jaar wisselen)

Weet niet hoe dit bij Selsiuz zit, maar dat was voor ons een van de redenen om voor het origineel te gaan!

• SCF1908
ps4mm schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

Hoe keukensale in deze zaak staat is me niet helemaal duidelijk, wel gaf de monteur van Dekker (selzius) aan dat ze met enige regelmaat een serciceverzoek krijgen betreft de kokendwaterkraan. Als ik je een advies mag geven, doe het niet en mocht keukensale geen Quooker kunnen leveren, koop hem dan zelf.

• Jozuaurk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-05 09:18
Jozuaurk schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:10:
Goedemiddag Iedereen

Vorige week heb ik een post gedaan met een paar vragen ter voorbereiding voor een gesprek.

Dit gesprek heb ik nu gedaan met Keukenkampioen en aangezien ze goed geholpen hebben ben ik daar wel tevreden over geweest.

Als eerste dit is het ontwerp geworden van de keuken. (geen 3d rekening)

[Afbeelding]

Foto 1 : Links is een koel vries combinatie midden is een hoge kast met een oven erin en rechts een standaard servieskast. Rechts is een meter werkblad met 2 planken erboven (incl spotjes). Dit is waar we graag het koffiezet apparaat neer willen zetten.

[Afbeelding]

foto 2 : Boven aanzicht van de keuken. Bovenkant het werkblad en onderkant de kasten wand.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De offerte is incl. Montage, Bora inductieplaat en downdraft systeem, quooker met boiler 3ltr.

momenteel hebben we het aanbod gekregen van 12,500,- en denk zelf dat dit wel een redelijke prijs is.

Verder ben ik nog van plan om misschien een beetje de apparatuur aan te passen aangezien ik zelf niet echt het nut van een oven met wifi in zie.

Is er iemand die denkt dat het voor nog minder kan of dat deze prijs redelijk is. Of zijn er nog dingen die ik beter kun veranderen in de keuken?
Vandaag bij kitchen4all geweest en daar heb ik ook een offerte opgemaakt. Zelfde ontwerp als bij Keuken Kampioen alleen dan 300cm werkblad ipv 240cm.

Momenteel heb ik de 2 offertes in excel naast elkaar gezet.

Verder kun ik bij Kitchen4all ook kiezen voor een Selsiuz kraan dit zal dan de prijs naar 10.500 Incl montage brengen.

Vind een lagere prijs en meer werkruimte vanzelf het mooiste maar ik zie over pelgrim en etna toch wel gemixte reviews ook de Elica zie ik niet echt veel recensies.
  • Mijn twijfel ligt nu dus bij de apparatuur. De specs zijn bij Pelgrim en Etna iets beter/luxer maar zijn de merken net zo betrouwbaar als Whirlpool en AEG.
  • Heeft er iemand ervaring met Elica en misschien specifiek met de Elica nikola tesla switch.
  • Kwaliteit van Nobilia en Keukenkampioen eigen fabriek is ongeveer hetzelfde? of vergis ik mij hier in.
  • Verder moet ik nog met Keukenkampioen bespreken wat er mogelijk is met de prijs als ik een werkblad van 300cm wil.
  • Zijn er verder nog dingen die ik absoluut niet moet vergeten of doen?
mitsumark schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:05:
[...]
Heb je niet een tekening van de hele ruimte?

Het gaat hier om Type B. In deze plattergrond is nog geen 120cm uitbouw met schuifdeuren meegenomen.
Verder zijn de binnenmuren nog niet geplaatst dus de deur van de bijkeuken naar de keuken kan nog worden verplaatst

[Voor 8% gewijzigd door Jozuaurk op 07-12-2020 20:53. Reden: extra quote]

JozuaR

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 19:36
Jozuaurk schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:49:
[...]

Vandaag bij kitchen4all geweest en daar heb ik ook een offerte opgemaakt. Zelfde ontwerp als bij Keuken Kampioen alleen dan 300cm werkblad ipv 240cm.

[Afbeelding]

Verder kun ik bij Kitchen4all ook kiezen voor een Selsiuz kraan dit zal dan de prijs naar 10.500 Incl montage brengen.

Vind een lagere prijs en meer werkruimte vanzelf het mooiste maar ik zie over pelgrim en etna toch wel gemixte reviews ook de Elica zie ik niet echt veel recensies.
  • Mijn twijfel ligt nu dus bij de apparatuur. De specs zijn bij Pelgrim en Etna iets beter/luxer maar zijn de merken net zo betrouwbaar als Whirlpool en AEG.
  • Heeft er iemand ervaring met Elica en misschien specifiek met de Elica nikola tesla switch.
  • Kwaliteit van Nobilia en Keukenkampioen eigen fabriek is ongeveer hetzelfde? of vergis ik mij hier in.
  • Verder moet ik nog met Keukenkampioen bespreken wat er mogelijk is met de prijs als ik een werkblad van 300cm wil.
[...]

[Afbeelding]

Het gaat hier om Type B. In deze plattergrond is nog geen 120cm uitbouw met schuifdeuren meegenomen.
Verder zijn de binnenmuren nog niet geplaatst dus de deur van de bijkeuken naar de keuken kan nog worden verplaatst
Hou bij die kraan rekening met de kosten van de filters.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 7 Pro Hazel 256

• Barry
[...]

[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

Nobilia only winkels zou ik links laten liggen.
Dit soort zaken staan vaak onder een hevig contract bij Nobilia en doen er alles aan die Elica troep te pushen, vaak gepaard met Selsiuz kranen en meer van dat soort spul. In plaats van korting of een totale prijs krijg je een blokverrekening waar de honden geen brood van lusten. Verander je binnen je keuken een apparaat, dan kan het zijn dat je ''blok korting'' in elkaar stort. Trek dan je portemonnee maar.

Mja, 't is geen DMG............

Ik zou bij Keukenkampioen kijken of je er nog een paar honderd af kan krijgen en er dan een klap op geven.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

Keukenkampioen heeft geen eigen fabriek, maar verkoopt onder verzamelnaam "Steinhaus" de merken Bauformat, Pronorm en Hacker (in ieder geval 10 jaar geleden).
Het maakt nogal uit wat er in je offerte staat om de vergelijking met Nobilia te maken.
Of je kijkt zelf kritisch naar de kwaliteit in de showroom en maakt dan de keuze, hoef je het merk niet perse voor te weten.

PS: ik snap nog niet zo goed waar je nu de eettafel gaat zetten.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06 05:20
Wij hebben waarschijnlijk een top 4:

IDPrijsMerk KeukenApparatuurVoordelenNadelen
126370Crown Gold LineSiemensHoge Qasa score (9.2) Keukenblad 4cm
221450KellerAEG Goedkoper, Hoge Qasa scoreKeller is lagere klasse merk, geen oven
326701BallerinaNeffGevoel van maatwerk, plasma filterGeen ervaringen op tweakers/qasa
420500SystematSiemensGoedkoop, goed keuken merkLage qasa score (7,5), Duits, Sima Core keukenblad

#1 Valt misschien af: onbekend keukenmerk en te dik blad (dikker dan zijwangen).
#4 valt misschien af. Ik heb vertrouwen in Duitsers maar de reviews zijn niet zo goed als bij de andere. En omdat het om een raam heen gebouwd moet worden geef ik liever iets meer uit maar dan ook geen gezeik (hoop ik).

Er is al veel gesproken over verschillende offertes opvragen en ik wil niet weer een gehele discussie starten. Daarentegen is het een forum waar we van elkaar kunnen leren, daarom wil ik wel mijn ervaringen delen.

- Niet iedereen kan alles leveren. Wij willen een Fenix keukenblad, niet iedereen heeft dit.
- Niet iedereen heeft dezelfde accessoires, merken of apparatuur (quooker vs selsiuz) .
- Niet dezelfde garantie (sommige 5 andere 10 jaar).
- Sommige hebben extra diensten (vervanging binnen 4 uur, tijdelijke keuken etc.)
- Niet iedereen kan maatwerk
- Ontwerpen verschillen: sommige willen steunpalen andere niet.
- Materiaal diktes verschillen, wij willen zijwand en keukenblad van dezelfde dikte (niet altijd mogelijk).
- Merk van de keuken(kast).

Er zijn nog vele kleine verschillen: keukenkasten in dezelfde kleur als keukenblad, hoogte van plints, max. hoogte van kasten, spoelbak gespoten of door en door etc.

[Voor 45% gewijzigd door battler op 28-01-2021 22:30]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06 05:20
battler schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:06:
Wij hebben waarschijnlijk een top 4:

221450KellerAEG Goedkoper, Hoge Qasa scoreKeller is lagere klasse merk, geen oven
326701BallerinaNeffGevoel van maatwerk, plasma filterGeen ervaringen op tweakers/qasa
420500SystematSiemensGoedkoop, goed keukenmerkLage qasa score (7,5), Duits, Sima Core keukenblad

#1 Valt misschien af: onbekend keukenmerk en te dik blad (dikker dan zijwangen).
#4 valt misschien af. Ik heb vertrouwen in Duitsers maar de reviews zijn niet zo goed als bij de andere. En omdat het om een raam heen gebouwd moet worden geef ik liever iets meer uit maar dan ook geen gezeik (hoop ik).

Er is al veel gesproken over verschillende offertes opvragen en ik wil niet weer een gehele discussie starten. Daarentegen is het een forum waar we van elkaar kunnen leren, daarom wil ik wel mijn ervaringen delen.

- Niet iedereen kan alles leveren. Wij willen een Fenix keukenblad, niet iedereen heeft dit.
- Niet iedereen heeft dezelfde accessoires, merken of apparatuur (quooker vs selsiuz) .
- Niet dezelfde garantie (sommige 5 andere 10 jaar).
- Sommige hebben extra diensten (vervanging binnen 4 uur, tijdelijke keuken etc.)
- Niet iedereen kan maatwerk
- Ontwerpen verschillen: sommige willen steunpalen andere niet.
- Materiaal diktes verschillen, wij willen zijwand en keukenblad van dezelfde dikte (niet altijd mogelijk).
- Merk van de keuken(kast).

Er zijn nog vele kleine verschillen: keukenkasten in dezelfde kleur als keukenblad, hoogte van plints, max. hoogte van kasten, spoelbak gespoten of door en door etc.
Het lijkt erop dat we een winnaar hebben:

421308SystematBoschGoed Keuken mark, Qasa score 8.8, goedkoperNog geen plasma filter of combi magnetron in de prijs

Uiteindelijk liepen de prijzen uiteen van 16K tot 50K. Waarbij de partijen die rond de 25K aanboden het meest voldeden aan onze wensen en eisen. De ballerina partij doet veel maatwerk maar wij hebben allemaal standaard maten dus dat is waarschijnlijk niet nodig. Hoe Systemat en ballerina zich tot elkaar verhouden is mij nog niet duidelijk maar als we ze op 1 lijn zetten dan zijn we met systemat toch zo een 3.5K goedkoper uit.

Onze uitvraag:

Ontwerp van onze eerste keus.

Ik zal nu goed gaan kijken naar de specificaties van de apparatuur en misschien dat we het kookeiland verdiepen naar 1.2m.

[Voor 7% gewijzigd door battler op 31-01-2021 14:37]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik kijk al een tijdje mee en nu ben ik aan zet voor een nieuwe keuken. Voor mijn toekomstige nieuwbouwwoning ben ik bij het bedrijf terecht gekomen die samenwerkt met de aannemer. Vandaag wezen kijken en praten en we hebben een offerte meegekregen. Een samenvatting van de samenstelling :

Sensum keuken

Hoge servieskast (links op afbeelding)
Hoge kast met inbouwapparaten (rechts op afbeelding)
2 kleine bovenkasten (naast afzuigkap)
6 onder kasten (kookgedeelte)

4 ondiepe kasten (eiland)
1 diepe kast (eiland)

Composiet blad 216x98 eiland
Composiet blad 180x60 kookgedeelte

Dekker Alusplash achterwand geheel bedekt t/m afzuigkap

Pelgrim PVS24088L vriezer
Pelgrim OVS834MAT combi stoomoven
Pelgrim BSK962MAT afzuigkap
Pelgrim IK0084 inductiekookplaat
Pelgrim GVW vaatwasser

Selsiuz kokenwaterset
Dekker bachman twist

Incl installatie en aanpassingen vragen ze iets meer dan 16000 euro. Ik heb het idee dat er nog (flink) wat af kan maar misschien dat iemand nog andere inzichten heeft op de aangeboden prijs.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
mevrouwKees_1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:48:
@dcell die twee kasten naast de afzuigkap vind ik persoonlijk niet fraai. Waarom laat je die niet weg ? En ik vind het gezien apparatuur keuze best aan de prijs. Kokend water kraan echt geen B merk nemen !

Ook de verdeling kasten eiland snap ik niet.. Hoe is die ene diepe kast dan geplaatst ?

Mijn eiland in mijn offerte heeft 4 x diep en 4 x ondiep waardoor het samen ong. 100 meter diep is.
Die kastjes zijn inderdaad minder fraai maar we hebben prioriteit gegeven aan functionaliteit (meer kastruimte). De afzuigkap vinden we prima maar dat is denk ik smaak. We hechten zeg maar wat minder waarde aan “design”.

De diepe kast is links aan de achterzijde op de afbeelding van het eiland. Aan de voorzijde van de afbeelding zijn de 4 ondiepe kasten. Die dus alle 4 even diep zijn.

Bij dekokend water kraan hebben we niet expliciet voor Selsiuz gekozen. Ik heb aangegeven een Quooker te willen maar ze hebben er toch iets anders op de offerte gezet.

Maar zoals ik al dacht is het bedrag te hoog voor wat betreft ze leveren. Ik heb zelf het gevoel dat er nog wel 20%-30%van de prijs af kan maar ik weet niet of het realistisch is.

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-06 23:57
dcell schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:03:
[...]

Die kastjes zijn inderdaad minder fraai maar we hebben prioriteit gegeven aan functionaliteit (meer kastruimte). De afzuigkap vinden we prima maar dat is denk ik smaak. We hechten zeg maar wat minder waarde aan “design”.

De diepe kast is links aan de achterzijde op de afbeelding van het eiland. Aan de voorzijde van de afbeelding zijn de 4 ondiepe kasten. Die dus alle 4 even diep zijn.

Bij dekokend water kraan hebben we niet expliciet voor Selsiuz gekozen. Ik heb aangegeven een Quooker te willen maar ze hebben er toch iets anders op de offerte gezet.

Maar zoals ik al dacht is het bedrag te hoog voor wat betreft ze leveren. Ik heb zelf het gevoel dat er nog wel 20%-30%van de prijs af kan maar ik weet niet of het realistisch is.
Ik heb het niet over de afzuigkap, maar puur om die kastjes ernaast.. HEeft niets met design te maken met met aanzicht.. Echt niet fraai.

Ik ken het keukenmerk verder niet, maar kasten in combi met je gekozen apparatuur vind ik idd prijs te hoog , kan nog zat vanaf. Ik zou sowieso offerte bij ander vragen.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• Barry
Jackpuyn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:37:
Iemand hier ervaring met I-kook en welke kwaliteit keukens ze verkopen. Zit namelijk over na te denken om daar een keuken te kopen
Nooit je keuken kopen bij I-Kook!

- keukens uit het lage segment, met blokverrekening waar je alles behalve vrolijk van wordt.

- onder zwaar contract bij Nobilia. Geen Bora, geen Quooker, maar een Elica kookplaat en Selsiuz kokend waterkraan.

- vage typenummers van apparatuur en het liefst smeren ze jou Candy of Indesit aan.

- transport wordt uitbesteed aan studentverhuizers.nl.

- montage door ZZP’ers.

- Werkbladen en accessoires worden ingekocht bij Dekker Zevenhuizen. Een beetje keukenzaak gebruikt Dekker alleen “als het echt moet” (veel te duur inkoop).

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Barry schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:15:
[...]

Nooit je keuken kopen bij I-Kook!

- keukens uit het lage segment, met blokverrekening waar je alles behalve vrolijk van wordt.

- onder zwaar contract bij Nobilia. Geen Bora, geen Quooker, maar een Elica kookplaat en Selsiuz kokend waterkraan.

- vage typenummers van apparatuur en het liefst smeren ze jou Candy of Indesit aan.

- transport wordt uitbesteed aan studentverhuizers.nl.

- montage door ZZP’ers.

- Werkbladen en accessoires worden ingekocht bij Dekker Zevenhuizen. Een beetje keukenzaak gebruikt Dekker alleen “als het echt moet” (veel te duur inkoop).
Beste Jack,

Hartelijk dank voor je interesse in onze keukens!

Wij leveren de keukenmerken Hacker, Nobilia en Impuls. Ook kunnen wij Bora Pura leveren.

Misschien kan een van onze keukenadviseurs helpen met eventuele vragen of kan hij je een goed advies geven.

Dit geeft i-kook zelf aan

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-06 12:50
Barry schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:32:
[...]

Dit verkopen ze inderdaad ook. Wel tof dat hij dat zo in een keer mailt!

Maar ze sturen wel het liefst aan op Nobilia en het Nobilia pakket aan apparatuur hoor. Voor de rest moet je denk ik niet bij I-Kook zijn. In het hogere segment zijn interessantere partijen te vinden. @Scr33x0r kan hier wellicht een goed prijsvergelijk geven tussen I-Kook en Keukenloods.
Dit kan ik wel beamen, ben zelf ook bij I-kook geweest ook na aangeven dat ik een Bora en Quooker wilde sturen ze aan op Elica en Selsiuz. Die kunnen ze dan goedkoop leveren, voor de Bora en Quooker betaal je de hoofdprijs ( geen blokverrekening?).
Het ging bij ons om en Nobilia keuken was volgens de verkoper zelfde categorie als Hacker Systemat....
Ze zouden dan rond de €500 goedkoper zijn als Keukenloods die leverde dezelfde opstelling alleen dan met Hacker Systemat, Bora en Quooker.
De verkoper moest dan wel toestemming vragen aan het hoofdkantoor want zijn rekenprogramma gaf aan dat hij het eigenlijk niet voor die prijs kon leveren.

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
MB3 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:37:
[...]

Dit kan ik wel beamen, ben zelf ook bij I-kook geweest ook na aangeven dat ik een Bora en Quooker wilde sturen ze aan op Elica en Selsiuz. Die kunnen ze dan goedkoop leveren, voor de Bora en Quooker betaal je de hoofdprijs ( geen blokverrekening?).
Het ging bij ons om en Nobilia keuken was volgens de verkoper zelfde categorie als Hacker Systemat....
Ze zouden dan rond de €500 goedkoper zijn als Keukenloods die leverde dezelfde opstelling alleen dan met Hacker Systemat, Bora en Quooker.
De verkoper moest dan wel toestemming vragen aan het hoofdkantoor want zijn rekenprogramma gaf aan dat hij het eigenlijk niet voor die prijs kon leveren.
Wat is jouw mening over keukenloods? Is dat een beetje een goede zaak met kwaliteit en service?

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:42
Vandaag hebben we een offerte gekregen voor een nieuwe keuken, ik ben benieuwd naar jullie visie.

Het is een L vorm keuken van 270 (muur tot muur) bij 300 (muur tot muur) en een losse kastenwand van 170 lang en 210 hoog. In het echt sluiten de kasten precies aan op de nis, geen ruimte erboven.

Apparatuur:
- Selsiuz kokendwaterkraan met combi boiler
- Bora GP4U (recirculatie)
- AEG oven en combimagnetron (BPE742220B en KME761000B(
- AEG vaatwasser (FSB53927Z)
- AEG koelkast (SKE818E1DC)

Kasten Nobilia N line anti fingerprint grafietzwart
Blad Evora Ceramics in de kleur Energy. Blad 70 diep, inclusief plinten van hetzelfde materiaal als wandafwerking (naast schrobbare verf)

Offerte 16K

Iemand iets zinnigs te zeggen over de materialen/prijs?

[Voor 25% gewijzigd door Huizenzoeker op 06-03-2021 22:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Huizenzoeker schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:32:
Vandaag hebben we een offerte gekregen voor een nieuwe keuken, ik ben benieuwd naar jullie visie.

Het is een L vorm keuken van 270 (muur tot muur) bij 300 (muur tot muur) en een losse kastenwand van 170 lang en 210 hoog. In het echt sluiten de kasten precies aan op de nis, geen ruimte erboven.

Apparatuur:
- Selsiuz kokendwaterkraan met combi boiler
- Bora GP4U (recirculatie)
- AEG oven en combimagnetron (BPE742220B en KME761000B(
- AEG vaatwasser (FSB53927Z)
- AEG koelkast (SKE818E1DC)

Kasten Nobilia N line anti fingerprint grafietzwart
Blad Evora Ceramics in de kleur Energy. Blad 70 diep, inclusief plinten van hetzelfde materiaal als wandafwerking (naast schrobbare verf)

Offerte 16K

Iemand iets zinnigs te zeggen over de materialen/prijs?
Kokend waterkraan echt een quooker nemen

En die Bora is volgens mij niet nieuwste model. Check even de website. Nobilia heeft deze deal weet ik.

Apparatuur van aeg ken ik verder niet zo. Zelf zou ik geen vaatwasser van Aeg nemen. Siemens , Miele , Bosch vind ik persoonlijk betrouwbaarder. Zelf heb ik alleen maar Bosch en Siemens gehad.

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:51
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een "nieuwe keuken", echter, meer renovatie dan volledig nieuw. We willen een aantal dingen aan de huidige keuken behouden;
- de spoelbak
- de bladen
- de vaatwasser
- gasfornuis
- afzuiger

Nieuw:
- alle kasten + planken boven spoelbak
- koelkast
- vriezer
- combioven
- combikraan

Ons huidige keuken ziet er zo uit: (verkoopfoto's van de vorige eigenaren)

We hebben iemand over de vloer gehad, die met de volgende schetsen kwam:

De factuur is als volgt opgebouwd:
Apparatuur:
- Zanussi, 88 cm, elektronisch, schuiftechniek
- AEG, CombiQuick, 45 cm, multifunctioneel, magnetronfunctie, Smart Kitchen, Shuttle-draaiknop, Mat Zwart
- AEG, 178 cm, TouchControl, LongFresh, deur op deur, SoftClosing
- Dekker, Selsiuz kokendwaterset met ronde kraan, uitgevoerd met Combi extra boiler. De Combi extra boiler geeft zowel kokend water als (onbeperkt) warm water, aansluiting ook via de CV, kleur chroom

Totaal kasten+apparatuur: 16.400
Transport: 400
Montage: 2500
Totaal: 19.300

Nu is het best een hoop kastruimte, maar 20k voor een niet eens volledig nieuwe keuken vind ik een hoop geld. Wat is jullie idee hierbij?

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-06 11:05
@valdi Waarom wil je al die dingen houden? Als je een andere look wil, kun je ook de kastjes schilderen of wrappen. Genoeg diy's te vinden op het internet.

Je hebt nu ook de kans om een nieuwe keuken te plaatsen die een stuk moderner is. De algemene mening in dit topic is om geen Selsiuz te nemen maar een Quooker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:22

siemenz

Koetje

valdi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:43:
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een "nieuwe keuken", echter, meer renovatie dan volledig nieuw. We willen een aantal dingen aan de huidige keuken behouden;
- de spoelbak
- de bladen
- de vaatwasser
- gasfornuis
- afzuiger

Nieuw:
- alle kasten + planken boven spoelbak
- koelkast
- vriezer
- combioven
- combikraan

Ons huidige keuken ziet er zo uit: (verkoopfoto's van de vorige eigenaren)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

We hebben iemand over de vloer gehad, die met de volgende schetsen kwam:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De factuur is als volgt opgebouwd:
Apparatuur:
- Zanussi, 88 cm, elektronisch, schuiftechniek
- AEG, CombiQuick, 45 cm, multifunctioneel, magnetronfunctie, Smart Kitchen, Shuttle-draaiknop, Mat Zwart
- AEG, 178 cm, TouchControl, LongFresh, deur op deur, SoftClosing
- Dekker, Selsiuz kokendwaterset met ronde kraan, uitgevoerd met Combi extra boiler. De Combi extra boiler geeft zowel kokend water als (onbeperkt) warm water, aansluiting ook via de CV, kleur chroom

Totaal kasten+apparatuur: 16.400
Transport: 400
Montage: 2500
Totaal: 19.300

Nu is het best een hoop kastruimte, maar 20k voor een niet eens volledig nieuwe keuken vind ik een hoop geld. Wat is jullie idee hierbij?
afscheid nemen van deze man. Dit ziet er niet uit toch?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +23Henk 'm!
  • Pinned

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:19
Dit was in eerste instantie ons idee:

En dit is hoe het is geworden:)! Een Superkeukens Super+ in de kleur Diepblauw fluweelmat AFP (L282M).

Blij mee!

Apparatuur:
  • Bora PUXU Inductiekookplaat
  • Siemens SN678X36UE vaatwasmachine
  • Siemens CT836LEB6 Inbouwkoffieautomaat met waterreservoir
  • Siemens HB876G5B6 Multifunctionele oven
  • Siemens KI41RSFF0 Koelkast
  • Selsiuz Titanium kokendwaterkraan
  • Siemens GI11VAFE0 Integreerbare vrieskast
  • Siemens BI630CNS1 Warmhoudlade
Merk werkblad: Dekker
Type: Dekker Kern Superkeukens werkbladen januari 2021 - update 21-04-2021
Uitvoering werkblad: Keramiek dikte 6 mm met onderlijming
Kleur werkblad: Glamerous white (PG1) (max max 300x150 )
Type randafwerking: Randlijst VF04 40 mm hoog (K1) verstekrand en facet
Members only:

[Voor 8% gewijzigd door Tranze op 30-04-2021 16:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:22

siemenz

Koetje

Tranze schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:27:
Dit was in eerste instantie ons idee: [Afbeelding]

En dit is hoe het is geworden:)! Een Superkeukens Super+ in de kleur Diepblauw fluweelmat AFP.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blij mee!

Apparatuur:
***members only***
Mooi, wat is je blad voor type/kleur?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 09:15

En dit is hoe het is geworden:)! Een Superkeukens Super+ in de kleur Diepblauw fluweelmat AFP (L282M).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blij mee!

Apparatuur:

***members only***
Heel erg mooi geworden ! Mooie kleur blauw ook!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06 07:23

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blij mee!

Apparatuur:
Merk werkblad: Dekker
Type: Dekker Kern Superkeukens werkbladen januari 2021 - update 21-04-2021

***members only***
Erg Mooie keuken!

Mag ik vragen wat de afmetingen zijn van je woonkamer? Wij hebben een soort gelijke afmetingen denk ik. Wellicht ooo wat voor ons op deze manier.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06 13:47
Geen matches
Vandaag zijn we bij Superkeukens in Zwolle geweest. Prettig gesprek gehad en direct een tekening plus offerte gemaild gekregen. Fijn dat het ook zo kan (zie eerdere ervaring Satink, dat was ons referentiekader). Graag deel ik e.e.a. met jullie, omdat ik benieuwd ben naar jullie visie op wat wij er met de adviseur van gemaakt hebben. Zie hieronder.

Members only:

Overigens zijn we gisteren ook bij een lokale keukenzaak geweest. Offertes (zij werken een versie uit met en zonder losstaand fornuis) komen als het goed is volgende week.

Bedankt alvast voor jullie aandacht!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:16
Hi all,

We zijn op het fantastische idee gekomen om een nieuwe keuken uit te zoeken. Hoe meer zaken we bezoeken en hoe meer indelingen we laten uittekenen hoe moeilijker het wordt om iets te kiezen!
We hebben nog nooit zo'n moeite gehad om een keuze te maken!

- indeling
- kleuren
- materialen
- apparatuur
- systeem van afzuiging
- werkblad

Gelukkig kan ik hier wel wat nuttige informatie vinden. Zo was ik vrij gecharmeerd van de Selsiuz kraan in gunmetal, maar ik lees hier alleen maar slechte verhalen. Bij ons laatste bezoek raadde de verkoper ze dan ook af.
Of kan het zijn dat dit first generation problemen waren die inmiddels zijn opgelost?

Nog wat andere vragen:

- Wat zijn jullie langetermijn ervaringen met AEG? Ik kreeg te horen dat het net een treetje onder Siemens/Bosch/Neff staat. Een adviseur zei dat er veel storingen waren in de laatste generatie.

- Ik proefde hier enige aversie tegen DMG :)
Ver weg blijven uit deze keukenwinkels dus? Mandemakers krijgt een 5,5 op Qasa.nl, bizar.
Bij Grando lees je ook vrij veel horror recensies, dus die gaat ook afvallen.

- Bij Bemmel en Kroon hebben ze alleen Dekker werkbladen. Ik las hier "Een beetje keukenzaak gebruikt Dekker alleen “als het echt moet” (veel te duur inkoop)."
Betekent dat dat je dan onnodig veel betaalt voor het blad? Maar is het kwalitatief wel goed?

- Ik ben op zoek naar een mat zwart (niet antraciet) blad met dikke witte aders en verder geen spikkels of glitters. Mag composiet zijn of keramiek. Is iemand die al ergens tegengekomen?

- Heeft er iemand al een mat zwarte Fenix keuken staan (kastjes, niet werkblad). Zijn deze echt de beste keuze vwb fingerprint proofing en andere vlekjes?

- Ik lees toch her en der negatieve ervaringen met een Bora of soortgelijks. Dat de gerecirculeerde lucht nog steeds ruikt. Dat de ramen beslaan door het vocht dat er in zit. Is dat een kwestie van verkeerde installatie of is het toch beter om een oldskool afzuigkap te nemen met afvoer naar buiten via een koof?

Misschien toch nog een indelingsvraag.
We hebben een split level woning met een woonkeuken van 22m2. We kunnen hierin gaan voor een L-opstelling, grote tafel in het midden en tegen de andere wand nog 2 hoge kasten met een soort bar/koffie hoekje.
We hebben ook bijgevoegd ontwerp gehad van Bemmel en Kroon.

In principe lijkt dit een leuke indeling (dan geen bar/koffiecorner aan de muur waar de tafel komt te staan).
Het voordeel is dat je meer contact hebt met de andere mensen in de keuken, en het is speelser.

Ik vraag me alleen af of het op termijn niet vervelend wordt dat de koelkast aan de ene kant van het kookeiland staat en de plek waar je staat om te koken aan de andere kant.

Het zou al iets beter zijn als je de kookplaat en de wasbak omwisselt zodat je aan de '"zuidkant" ook bij je (kokend) water kan. Zo kun je je ontbijt maken aan de zuidkant, je hebt alles bij de hand. Tot je zout nodig hebt en om het eiland moet gaan lopen bijvoorbeeld :)

Ook heb je aan beide kanten een vuilnisbakje nodig.
Heeft er iemand ervaring met zo'n soort opstelling?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:30
LaTiNo156 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:09:
Hi all,

We zijn op het fantastische idee gekomen om een nieuwe keuken uit te zoeken. Hoe meer zaken we bezoeken en hoe meer indelingen we laten uittekenen hoe moeilijker het wordt om iets te kiezen!

- indeling
- kleuren
- materialen
- apparatuur
- systeem van afzuiging
- werkblad

Gelukkig kan ik hier wel wat nuttige informatie vinden. Zo was ik vrij gecharmeerd van de Selsiuz kraan in gunmetal, maar ik lees hier alleen maar slechte verhalen. Bij ons laatste bezoek raadde de verkoper ze dan ook af.
Of kan het zijn dat dit first generation problemen waren die inmiddels zijn opgelost?
Zie Selsiuz relatief weinig voorbij komen. Quooker lijkt de voorkeur te hebben in dit topic. Probleem is dat de meeste mensen geen hands-on ervaring hebben met beide.
Nog wat andere vragen:

- Wat zijn jullie langetermijn ervaringen met AEG? Ik kreeg te horen dat het net een treetje onder Siemens/Bosch/Neff staat. Een adviseur zei dat er veel storingen waren in de laatste generatie.
Wat is voor jou een reden om wel voor AEG tov Siemens/Bosch/Neff te kiezen?
Ver weg blijven uit deze keukenwinkels dus? Mandemakers krijgt een 5,5 op Qasa.nl, bizar.
Je kunt daar best een prima deal scoren op het moment dat je 100% duidelijk hebt wat je wilt en je een goed idee hebt van wat de opstelling in een bepaald type/merk bij een 'netto' zaak kost.
Je moet wel stevig in je schoenen staan en houden van onderhandelen.
- Bij Bemmel en Kroon hebben ze alleen Dekker werkbladen. Ik las hier "Een beetje keukenzaak gebruikt Dekker alleen “als het echt moet” (veel te duur inkoop)."
Betekent dat dat je dan onnodig veel betaalt voor het blad? Maar is het kwalitatief wel goed?
Dekker levert ook gewoon premium werkbladen. Ik heb geen idee over de prijs
- Ik ben op zoek naar een mat zwart (niet antraciet) blad met dikke witte aders en verder geen spikkels of glitters. Mag composiet zijn of keramiek. Is iemand die al ergens tegengekomen?
Wellicht eternal marquina van Silestone?
- Heeft er iemand al een mat zwarte Fenix keuken staan (kastjes, niet werkblad). Zijn deze echt de beste keuze vwb fingerprint proofing en andere vlekjes?
Verschillende fenix keukens voorbij gekomen in het topic. @Jannick1 heet een zwarte.
Let wel op dit er verschil zit tussen Fenix en 'anti fingerprint' fronten. Niel alle fabrikanten hebben Fenix in het assortiment
- Ik lees toch her en der negatieve ervaringen met een Bora of soortgelijks. Dat de gerecirculeerde lucht nog steeds ruikt. Dat de ramen beslaan door het vocht dat er in zit. Is dat een kwestie van verkeerde installatie of is het toch beter om een oldskool afzuigkap te nemen met afvoer naar buiten via een koof?
Een Bora kan de lucht ook naar buiten afvoeren. Wat betreft afzuiging doet een Bora volgens mij niet echt onder voor de gemiddelde traditionele afzuigkap.

Of je naar buiten af wilt voeren of recirculatie hangt af van de mogelijkheden in je woning. Bij een nieuwbouwwoning met enkel vloerverwarming zou ik persoonlijk niet alle lucht naar buiten pompen met mijn Bora. Maar hier verschillende meningen behoorlijk over in het topic
We hebben een split level woning met een woonkeuken van 22m2. We kunnen hierin gaan voor een L-opstelling, grote tafel in het midden en tegen de andere wand nog 2 hoge kasten met een soort bar/koffie hoekje.

In principe lijkt dit een leuke indeling (dan geen bar/koffiecorner aan de muur waar de tafel komt te staan).
Het voordeel is dat je meer contact hebt met de andere mensen in de keuken, en het is speelser.

Ik vraag me alleen af of het op termijn niet vervelend wordt dat de koelkast aan de ene kant van het kookeiland staat en de plek waar je staat om te koken aan de andere kant.

Het zou al iets beter zijn als je de kookplaat en de wasbak omwisselt zodat je aan de '"zuidkant" ook bij je (kokend) water kan. Zo kun je je ontbijt maken aan de zuidkant, je hebt alles bij de hand. Tot je zout nodig hebt en om het eiland moet gaan lopen bijvoorbeeld :)

[Afbeelding]
Dit lijkt me een ontzettend onhandige opstelling.
Je kunt hier een prachtige L (of U opstelling, kun je nog voor dat raam langs?) realiseren

• LaTiNo156
SquareOne schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:35:

Zie Selsiuz relatief weinig voorbij komen. Quooker lijkt de voorkeur te hebben in dit topic. Probleem is dat de meeste mensen geen hands-on ervaring hebben met beide.
Ja, wie weet hoe ze presteren na 5, 10, 15 jaar... :(
Wat is voor jou een reden om wel voor AEG tov Siemens/Bosch/Neff te kiezen?
Iets voordeliger en ze hebben ook leuke modellen. Maar het is zeker geen must. Ik wil eigenlijk alleen weten of het echt een minder keuze is kwalitatief gezien.
Je kunt daar best een prima deal scoren op het moment dat je 100% duidelijk hebt wat je wilt en je een goed idee hebt van wat de opstelling in een bepaald type/merk bij een 'netto' zaak kost.
Je moet wel stevig in je schoenen staan en houden van onderhandelen.
Ik heb er eigenlijk best een hekel aan! Daarom zijn we ook offertes aan het aanvragen bij die zgn 'netto' zaken.
Maar buiten de prijs lees je vooral problemen NA het zetten van je handtekening. Vertragingen in levering, verkeerde spullen geleverd (keer op keer) en daarna weken of zelfs maanden wachten op de juiste spullen.
Slecht gemonteerd en daarna niet meer reageren op klachten etc.
Wellicht eternal marquina van Silestone?
Jaaaaaa! Dat is um! Thanks! Weet je ook wat 'leather' betekent bij een werkblad? Heeft het dan relief ipv dat het glad is?
Verschillende fenix keukens voorbij gekomen in het topic. @Jannick1 heet een zwarte.
Let wel op dit er verschil zit tussen Fenix en 'anti fingerprint' fronten. Niel alle fabrikanten hebben Fenix in het assortiment
Ik ga eens zoeken in het topic. De laatste offerte was een Next125 keuken met Fenix.
Met verschil bedoel je positief verschil in het voordeel of nadeel van Fenix tov 'gewone' anti fingerprint?
Een Bora kan de lucht ook naar buiten afvoeren. Wat betreft afzuiging doet een Bora volgens mij niet echt onder voor de gemiddelde traditionele afzuigkap.
ja dat heeft eigenlijk mijn voorkeur ivm de slechte ervaring die we nu hebben met een recirculatie afzuigkap.
Of je naar buiten af wilt voeren of recirculatie hangt af van de mogelijkheden in je woning. Bij een nieuwbouwwoning met enkel vloerverwarming zou ik persoonlijk niet alle lucht naar buiten pompen met mijn Bora. Maar hier verschillende meningen behoorlijk over in het topic
De opties zouden zijn horizontaal door de muur de tuin in, of verticaal de grond in en daarna door een ventilator in de kelder eruit worden gezogen diezelfde tuin in.
Dit lijkt me een ontzettend onhandige opstelling.
Je kunt hier een prachtige L (of U opstelling, kun je nog voor dat raam langs?) realiseren
Dat is dus ook mijn twijfel. In eerste instantie leek het leuk (ik wilde ook graag een eiland), maar in de praktijk vrij onhandig.

Bij Keukensale hadden ze dit ontwerp waarbij het aanrecht van muur tot muur loopt en er een bovenkast op het aanrecht komt te staan (de hoge kast in de hoek).

Echter, bij B&K zei de adviseur dat die bovenkast in de praktijk voor problemen zorgt bij een greeploze keuken omdat bepaalde delen niet mooi op elkaar aansluiten (met een Lemans kast er onder btw).
Dit merk je pas bij de montage. Kan natuurlijk verkooppraatje zijn geweest, dat is vaak het probleem, dat weet je dus niet :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deodaat
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-09-2022
LaTiNo156 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:09:
Hi all,

- indeling
- kleuren
- materialen
- apparatuur
- systeem van afzuiging
- werkblad

Nog wat andere vragen:

[Afbeelding]
Hi,

Leuke post en herkenbare vragen.

Laat je vooral niet gek maken op het gebied van apparatuur. Je kan bijvoorbeeld ook de experience centra bezoeken (BSH In Hoofddorp, AEG in Alphen ad Rijn)

Zelf heb ik eigenlijk een vergelijkbare zoektocht gehad en moet zeggen dat ik een goede ervaring had bij Bemmel en Kroon in Cruquius. De prijs was meteen redelijk goed (kon het vergelijken met de andere offertes die ik al had ontvangen)

Als je B&K in Cruquius overweegt, vraag dan bijv naar Yorin. Dit is een type verkopen die niet pusht, meedenkt en eerlijk is met keuzes die je wellicht zelf als klant wil maken, maar in de praktijk niet praktisch zijn.

Succes met de zoektocht!!

• SquareOne
casd18 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:35:
[...]

Why? Kan nergens vinden dat die kwalitatief beter zouden zijn. Daarnaast is de Quooker niet in die kleur te krijgen.
Sla dit topic er eens op na...
[...]

SCF1908 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:32:
[...]

Barry schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:30:
[...]

SCF1908 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

Hoe keukensale in deze zaak staat is me niet helemaal duidelijk, wel gaf de monteur van Dekker (selzius) aan dat ze met enige regelmaat een serciceverzoek krijgen betreft de kokendwaterkraan. Als ik je een advies mag geven, doe het niet en mocht keukensale geen Quooker kunnen leveren, koop hem dan zelf.

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-12-2022
@casd18 Mooie keuken hoor. Afhankelijk van hoe je je keuken gebruikt zijn er wat praktische zaken om over na te denken, zoals de kwaliteit van de Selsiuz kraan en de kookplaat. Voor de kookplaat geldt dat de Consumentenbond een test heeft gedaan. Daaruit komt de Bora puxu als beste. Je kunt gratis lid worden voor een proefperiode, dan kan je voor al je keukenapparatuur de testresultaten even bekijken.
Ook praktisch: met keukenlades heb je meer overzicht over de inhoud van je kasten. Als je je keuken intensief gebruikt, kan dat dus een overweging zijn om voor lades te gaan. Overigens kan je in een later stadium altijd nog binnenlades in je kasten (laten) plaatsen. @Ladypurple is geen fan van LeMans-kasten, en ze kan goed uitleggen waarom, maar er zijn genoeg mensen die zweren bij zo'n ding. Ook heeft @Ladypurple een standaarduitleg over hoe je je werkblad zou moeten indelen om het zo efficiënt mogelijk te gebruiken, maar ik heb al tien jaar een keuken die niet aan die uitleg voldoet, en toch prima bevalt. Kan komen doordat ik weliswaar graag heel uitgebreid kook, maar ook heel graag en veel uit eten ga ;)

Wat denk ik de belangrijkste tip is: bedenk hoe je je keuken gebruikt, welke spullen je allemaal wilt kunnen opbergen in je keuken en hoe. Dan kan je ook bewust kiezen om eventueel vorm over functie te kiezen.

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-05 16:46
Peacefield78 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:18:
@casd18 Mooie keuken hoor. Afhankelijk van hoe je je keuken gebruikt zijn er wat praktische zaken om over na te denken, zoals de kwaliteit van de Selsiuz kraan en de kookplaat. Voor de kookplaat geldt dat de Consumentenbond een test heeft gedaan. Daaruit komt de Bora puxu als beste. Je kunt gratis lid worden voor een proefperiode, dan kan je voor al je keukenapparatuur de testresultaten even bekijken.
Ook praktisch: met keukenlades heb je meer overzicht over de inhoud van je kasten. Als je je keuken intensief gebruikt, kan dat dus een overweging zijn om voor lades te gaan. Overigens kan je in een later stadium altijd nog binnenlades in je kasten (laten) plaatsen. @Ladypurple is geen fan van LeMans-kasten, en ze kan goed uitleggen waarom, maar er zijn genoeg mensen die zweren bij zo'n ding. Ook heeft @Ladypurple een standaarduitleg over hoe je je werkblad zou moeten indelen om het zo efficiënt mogelijk te gebruiken, maar ik heb al tien jaar een keuken die niet aan die uitleg voldoet, en toch prima bevalt. Kan komen doordat ik weliswaar graag heel uitgebreid kook, maar ook heel graag en veel uit eten ga ;)

Wat denk ik de belangrijkste tip is: bedenk hoe je je keuken gebruikt, welke spullen je allemaal wilt kunnen opbergen in je keuken en hoe. Dan kan je ook bewust kiezen om eventueel vorm over functie te kiezen.
Kleine aanvulling. De puxu is niet getest, het was de puru. Consumentenbond heeft bijv. Geen novy, kupperbusch, getest, maar de genoemde aeg stond in de onderste helft.
In het kort. Lemans is een optie in een heel kleine keuken, waar iedere cm nodig is en bijv. Pannenladen niet mogelijk zijn. Een plattegrond zou duidelijkheid kunnen geven.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Peacefield78 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:18:

Je hebt voor binnenlades andere deur scharnieren nodig. Zijn die gat compatible met de normale scharnieren of moet je er nieuwe gaten voor maken in de kast/deur?

• Elviz83
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05 13:49
Vol belangstelling al een behoorlijke tijd meelezend in dit topic. Inmiddels zijn we ook druk zoekende naar een nieuwe keuken voor ons verbouwde huis. Na vele mogelijke opstellingen, bezoekjes aan keukenzaken, offertes etc. lijkt het nu deze kant op te gaan (opmerkingen, verbeterpunten, .. zijn altijd van harte welkom :) ):

Offerte (excl. montage)
Huidig offertebedrag19.200
Oorspronkelijk offertebedrag
Kasten
Apparatuur
Werkbladen
25.700
14.200
7.400
4.100

Kasten
Merk:Pronorm
Model:Proline LM (kasthoogte: 208/76,8cm)
Kleur front:5002 - matlak donkergroen (anti fingerprint)
Kleur binnenwerk:3160 - stratusgrijs pearl
Plint:Zwart (11,5cm)

Blad
Merk:TopLine
Model:SimaCore (opgedikt naar 6cm)
Kleur:5547T Statuario Matt
Afmetingen:180*65cm (spoel) / 240*110cm

Apparatuur
Stoomoven:AEG KSK998230T
Vaatwasmachine:AEG FSK52617P
Koelkast/vriesvak:AEG SFE818F1DS
KookplaatBora PURU
WijnkoelerHananto HOWKZ8271
Kokend waterkraanSelsiuz (copper)

Plattegrond

Eiland 'binnenkant':

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-05 16:46
Elviz83 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:14:
Vol belangstelling al een behoorlijke tijd meelezend in dit topic. Inmiddels zijn we ook druk zoekende naar een nieuwe keuken voor ons verbouwde huis. Na vele mogelijke opstellingen, bezoekjes aan keukenzaken, offertes etc. lijkt het nu deze kant op te gaan (opmerkingen, verbeterpunten, .. zijn altijd van harte welkom :) ):

Offerte (excl. montage)
Kasten
Apparatuur
Werkbladen
25.700
14.200
7.400
4.100

[Afbeelding]

Kasten

Blad

Apparatuur
KookplaatBora PURU

Plattegrond
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eiland 'binnenkant':
[Afbeelding]
Eerste indruk, ziet er doordacht uit. Je hebt een stopcontact op het blad? , misschien verplaatsen naar de korte kant van het eiland?. Als er ruimte is een andere kokendwaterkraan en net wat andere apparatuur? En vind de wijnkoeler afbreuk doen, heb je dat echt nodig. Plek voor koffie

• Alic3
@Elviz83 Weet je zeker dat je een Selsiuz kraan wilt? En die wijnklimaatkast is 41dB. Er zijn stillere op de markt.

Mijn gevoel zegt verder dat je best veel betaalt voor budgetopties zoals weinig lades (veel gewone kasten als ik het goed zie), dat werkblad en gemiddeld apparatuur.

• Elviz83
Ladypurple schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:31:
[...]

Eerste indruk, ziet er doordacht uit. Je hebt een stopcontact op het blad? , misschien verplaatsen naar de korte kant van het eiland?. Als er ruimte is een andere kokendwaterkraan en net wat andere apparatuur? En vind de wijnkoeler afbreuk doen, heb je dat echt nodig. Plek voor koffie
Dank voor de reactie!
  • Stopcontact verplaatsen naar kopse kant van het eiland is misschien inderdaad wel praktischer.
  • De wijnkoeler heb ik niet perse nodig, maar er zijn mensen in het huishouden die er toch wel graag eentje willen. Misschien nog een optie om een kleinere te nemen en deze naast de oven te plaatsen in de rechter kastenwand.
  • Plek voor koffie is ook een goed punt. Ik zat zelf te denken aan een apparaat in de linkerkast, maar betere ideeën zijn altijd welkom :)
Wanne-B88 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Je kan nog overwegen om de kastdeuren aan de zichtzijde push to open te laten uitvoeren. Dan kunnen de grepen komen te vervallen. En daarbij de kastdeuren zelf tot 15mm van de vloer te laten lopen. Daarmee wordt het wat meer een meubel in plaats van een keukenblok - iets wat met het oog op de positie in de woning de moeite waard kan zijn..

edit: nu ik nog een keer kijk zie ik daar de wijnkoeler. Dan is bovenstaand idee misschien iets minder..
Dank voor de reactie!
  • Ik vind het wel een mooie optie, zoals je deze schetst aan de zichtkant van het eiland. Ga ik eens even naar kijken. Zeker als de wijnkoeler komt te vervallen/ergens anders komt.
Alic3 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:09:
@Elviz83 Weet je zeker dat je een Selsiuz kraan wilt? En die wijnklimaatkast is 41dB. Er zijn stillere op de markt.

Mijn gevoel zegt verder dat je best veel betaalt voor budgetopties zoals weinig lades (veel gewone kasten als ik het goed zie), dat werkblad en gemiddeld apparatuur.
Dank voor de reactie! Eerlijk gezegd weet ik niets helemaal zeker ;)
  • Keuze voor de Selsiuz heeft voornamelijk te maken met de kleur die bij Quoocker niet te krijgen is (copper)
  • Wijnkoeler komt misschien wel te vervallen in het eiland, zie bovenstaand, maar het punt van het geluid is een hele goede. Had ik nog niet naar gekeken. Ga ik zeker meenemen.
  • Ga ook zeker nog even kijken naar een offerte met een composiet blad ipv de sima core.
  • Ik moet zeggen dat de AEG apparatuur ons wel bevalt qua looks (mat zwart) en ik toch best goede recensies lees, maar het is geen Miele oid dat is duidelijk.
  • Qua prijs moet ik zeggen dat het in de meeste offertes toch vaak rond de 19k (kastfronten zijn prijsgroep 4) blijft hangen, maar wat zou volgens jou reëler zijn?
Elviz83 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:14:

Offerte (excl. montage)
Kasten
Apparatuur
Werkbladen
25.700
14.200
7.400
4.100

[Afbeelding]

Kasten

Blad

Apparatuur
KookplaatBora PURU

Plattegrond
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eiland 'binnenkant':
[Afbeelding]
Nogmaals dank voor de reacties, geven altijd weer nieuwe/betere inzichten _/-\o_

• LaTiNo156
Elviz83 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:28:

• Keuze voor de Selsiuz heeft voornamelijk te maken met de kleur die bij Quoocker niet te krijgen is (copper)
  • Wijnkoeler komt misschien wel te vervallen in het eiland, zie bovenstaand, maar het punt van het geluid is een hele goede. Had ik nog niet naar gekeken. Ga ik zeker meenemen.
Ik was zelf nog naar deze aan het kijken, vrij goedkoop en met 37db weer iets stiller.
Daarnaast passen er ook grotere flessen in dan de standaard wijn flessen.

https://www.bol.com/nl/nl...tKWQ.4_11.16.ProductImage

Ik was ook gecharmeerd van de Selsiuz (mooi ontwerp en in prachtig gunmetal kleurtje), maar ik lees er toch teveel negatieve verhalen over. :'(

• Alic3
@Elviz83 In het geval van de Selsiuz/Quooker discussie zou ik kwaliteit boven looks laten gaan. Het is leuk als ie er mooi uitziet, maar als ie niet of slecht werkt en je er alleen maar ellende mee hebt, gaat het zn doel van een fijne kokendwaterkraan ook voorbij.

Over de prijs van de keuken kan ik niet zo een bedrag noemen. Maar ik heb in dit topic bijvoorbeeld meerdere Hacker Systemat keukens gezien voor ongeveer hetzelfde geld met betere specs (meer lades, composiet, keramiek etc). Dus ik zou vooral nog wat verder rondkijken, offertes opvragen en vooral vergelijken in dit topic.

• Barry
Elviz83 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Dank voor de reactie!
  • Stopcontact verplaatsen naar kopse kant van het eiland is misschien inderdaad wel praktischer.
  • De wijnkoeler heb ik niet perse nodig, maar er zijn mensen in het huishouden die er toch wel graag eentje willen. Misschien nog een optie om een kleinere te nemen en deze naast de oven te plaatsen in de rechter kastenwand.
  • Plek voor koffie is ook een goed punt. Ik zat zelf te denken aan een apparaat in de linkerkast, maar betere ideeën zijn altijd welkom :)
[...]

Dank voor de reactie!
  • Ik vind het wel een mooie optie, zoals je deze schetst aan de zichtkant van het eiland. Ga ik eens even naar kijken. Zeker als de wijnkoeler komt te vervallen/ergens anders komt.
[...]

• Ga ook zeker nog even kijken naar een offerte met een composiet blad ipv de sima core.
  • Ik moet zeggen dat de AEG apparatuur ons wel bevalt qua looks (mat zwart) en ik toch best goede recensies lees, maar het is geen Miele oid dat is duidelijk.
  • Qua prijs moet ik zeggen dat het in de meeste offertes toch vaak rond de 19k (kastfronten zijn prijsgroep 4) blijft hangen, maar wat zou volgens jou reëler zijn?
[...]

Nogmaals dank voor de reacties, geven altijd weer nieuwe/betere inzichten _/-\o_
Dan neem je een Selsiuz voor de kleur? Dus spoelbak en kraan echt van een belachelijke lage kwaliteit, omdat je de kleur mooi vind?

Bespaar jezelf de ellende nou alsjeblieft en neem of een Quooker of een normale mengkraan.

• Elviz83
Barry schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

Dan neem je een Selsiuz voor de kleur? Dus spoelbak en kraan echt van een belachelijke lage kwaliteit, omdat je de kleur mooi vind?

Bespaar jezelf de ellende nou alsjeblieft en neem of een Quooker of een normale mengkraan.
Ik neem nog niets, vandaar de vraag om imput ;) Maar de Selsiuz zal ernstig ter discussie worden gesteld, zoveel is wel duidelijk :)

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 16:48
Ik ga binnenkort ook een keuken kopen, maar twijfel over 2 dingen:
- ze verkopen geen quooker maar selsiuz
- ze verkopen geen bora, daar hebben we de siemens met interne afzuiging genomen.

Ik heb nog de keuze om beiden te annuleren en zelf de bora en quooker te kopen, zouden jullie dit doen? Ik ben wel van de A-merken, dus denk dat ik sowieso naar de quooker wil, de kookplaat is denk ik een smaak kwestie?

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:22
HhK1907 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:06:
Ik ga binnenkort ook een keuken kopen, maar twijfel over 2 dingen:
- ze verkopen geen quooker maar selsiuz
- ze verkopen geen bora, daar hebben we de siemens met interne afzuiging genomen.

Ik heb nog de keuze om beiden te annuleren en zelf de bora en quooker te kopen, zouden jullie dit doen? Ik ben wel van de A-merken, dus denk dat ik sowieso naar de quooker wil, de kookplaat is denk ik een smaak kwestie?
Tip zoek even op Selsius in dit topic:
Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Dan kun je zelf even een mening vormen... ;)

• Nexus Titus
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-05 16:55
deTuinman schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:38:
@Nexus Titus Heel mooi en over veel zaken nagedacht. Waarom een kookplaat van Bora, als je de rest van Siemens hebt? Had je hier geen combinatie korting op kunnen krijgen?
Dankjewel :) Dat is een bewuste keuze geweest, waar ik zelfs mijn lichte OCD vrede mee kon hebben ;).
Bora is namelijk de uitvinder van inductieafzuiging, zij hebben nog steeds patenten waar andere merken een 'omweg' voor moeten vinden om het na proberen te bootsen en dus minder goed is.

Bij de verschillende zaken waar ik geweest ben hoorde ik steeds dat Bora de #1 is op dat gebied.
Hetzelfde geldt voor Quooker, dat is ook kwalitatief net even wat beter dan een kokenwater kraan van Selsiuz of Grohe. Ik heb wel 4 apparaten van Siemens dus ik kan wel aanspraak maken op de 3 jaar extra garantie.

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-05 09:14
Geen matches
Goedemorgen :)
Members only:

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:25
Mooie keuken! Één item viel mij op: neem geen Selsiuz kraan. Die is echt van beduidend mindere kwaliteit dan een echte Quooker. Zoek even in dit topic, het is namelijk meerdere keren langs gekomen incl. ervaringen van mensen. Bij een keuken van dit kaliber hoort gewoon een Quooker.

• Barry
Mooie basis.

Paar dingen die mij gelijk opvallen:
- Neem Quooker ipv Selsiuz.
- Neem NOOIT een Atag vaatwasser, kijk echt even naar een Siemens/Bosch/Miele indien voorradig.
- de Opera is zeker niet de RR onder de kookplaten. Neem hier gewoon de Bora. Je hebt de inbouwdiepte van 8cm ook helemaal niet nodig ivm naastliggende ladekasten.

• Smitovic
  • Laatst online: 31-05 09:14
737freak schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:10:
Mooie keuken! Één item viel mij op: neem geen Selsiuz kraan. Die is echt van beduidend mindere kwaliteit dan een echte Quooker. Zoek even in dit topic, het is namelijk meerdere keren langs gekomen incl. ervaringen van mensen. Bij een keuken van dit kaliber hoort gewoon een Quooker.
Quooker v Selsiuz is natuurlijk altijd een hot topic. Om mij heen zijn de ervaringen in het voordeel van Selsiuz, maar ik neem de opmerking mee ;)
Barry schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Mooie basis.

Paar dingen die mij gelijk opvallen:
- Neem Quooker ipv Selsiuz.
- Neem NOOIT een Atag vaatwasser, kijk echt even naar een Siemens/Bosch/Miele indien voorradig.
- de Opera is zeker niet de RR onder de kookplaten. Neem hier gewoon de Bora. Je hebt de inbouwdiepte van 8cm ook helemaal niet nodig ivm naastliggende ladekasten.
Interessant, thanks. Zelf nooit van Opera gehoord, maar onze keukenman is erg fan. Hij is dan weer niet van Bora. Atag vaatwasser ga ik verder over op zoek.
Murkmans schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:37:
@Smitovic ik zou zeker bij Superkeukens gaan kijken, die hebben vergelijkbare keuken in de meeste van hun showrooms staan, https://www.superkeukens.nl/keukens/schuman-savino
Superkeukens heeft sinds 2022 ook ATAG. Siemens raden ze ten zeerste af wegens leveringsproblemen. Dit vermelden ze ook op de offerte als je Siemens kiest.

Ik heb ook viavia gehoord dat Siemens dit jaar met een nieuwe lijn zou komen in q2. Hierdoor is de productie van de bestaande producten teruggeschroefd. Echter wordt de nieuwe lijn ook uitgesteld.

@Barry zijn er nog andere merken apparatuur die je aanraadt qua vaatwassers?
Bij ons werd er Samsung aangeboden voor de vaatwasser en oven. Wordt wat voordeliger in de markt gezet als ik het zo zie.
Superkeukens belt eind van de week weer, ben benieuwd wat ze kunnen. Hadden leuk gesprek over de telefoon over Siemens ed, hij vond het grappig te horen dat klanten eerder beginnen over de leveringsproblemen dan zijzelf. Zij verwachten dat Siemens binnenkort met apparaten zonder WiFi komen, daar schijnen de problemen te liggen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:57
Smitovic schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:29:
[...]

Quooker v Selsiuz is natuurlijk altijd een hot topic. Om mij heen zijn de ervaringen in het voordeel van Selsiuz, maar ik neem de opmerking mee ;)
Ken twee (kleinere, onafhankelijke) keukenzaken die geen Selsiuz meer verkopen omdat beide aangaven dat de kans op garantieclaims binnen 3 jaar de 100% nadert.. De man van Grohe die ik sprak buiten een van de winkels zei ook “Quooker is in principe het beste en marktleider, wij hopen net zulke kwaliteit te gaan leveren en met afstand de nummer 2 in Nederland te pakken”. Daaruit deduceer ik dat ook Grohe moet toegeven die kwaliteit niet te behalen..

Bericht hierboven

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:16
Hallo mensen,

Gisteren een paar uur gezeten bij een keukenzaak om een eerste keer een keuken te laten tekenen. Wij zijn erg tevreden over het resultaat. Het is een Nobilia XL keuken met Pelgrim apparatuur en Dekker 40mm keramiek werkblad.

Mijn vraag
Nu heb ik specifiek een vraag over de apparatuur van Pelgrim. Ik heb al wel gelezen in dit topic dat Pelgrim gezien wordt als midden-laag segment. Wij willen een keuken waar we het liefst 10-15jaar geen omkijken naar zullen hebben. Het hoeft niet de creme-de-la-creme apparatuur zijn, maar we willen vooral degelijkheid. Naar welke merken/lijnen zouden we dan moeten kijken? Ik heb sowieso een beter gevoel bij Bosch dan bijv Atag.

Hier een lijstje met welke apparaten er nu op de offerte staan:
  • Pelgrim COM316GLS Combi oven 60cm
  • Pelgrim PCS24178L Koel- vriescombi
  • Pelgrim BSK962MAT Schouwkap matzwart
  • Pelgrim IDK893ONY Inductiekookplaat
Geen vaatwasser, want de vorige bewoner van ons huis had een net 6 maanden nieuwe Etna vaatwasser geplaatst. Dat zou zonde zijn om nu al te vervangen. Ook gaven wij aan dat we een Quooker wel zagen zitten. Dat kon wel zei ze, maar volgens mij had ze het over een Selsiuz kraan...

Extra info
Nog wat extra info over onze keukenkunsten. Ik sta 90% van de tijd in de keuken. Vind het vreselijk als het fornuis te klein is, vandaar de keuze voor 90cm. Verder gekozen voor een grote combi oven om veel ruimte te hebben in de oven voor bakken, maar toch de magnetron optie behouden voor ontdooien en dergelijke. Gekozen voor een 'gewone' afzuigkap omdat er al een gat naar buiten zit waar de huidige op aangesloten zit en ik ben niet zo'n fan van zo'n afzuiging in de kookplaat (wat gebeurt er als je pan overkookt of je knoeit in dat gat :? :? ).

Heb nog niet de plattegrond tekening (krijgen we dinsdag + de renders en video etc), we moeten het dus even doen met een foto van een slecht uitgeprinte afbeelding :9 |:(

Keuken is ongeveer 330cm bij 300cm. De witte kastdeurtjes links van de kraan zijn doorzichtig glas (geeft de kwaliteit van deze afbeelding weer).

Members only:

YouTube: MotorcycleGeek

• Floor-is
Leviathius schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:22:
Hallo mensen,

Gisteren een paar uur gezeten bij een keukenzaak om een eerste keer een keuken te laten tekenen. Wij zijn erg tevreden over het resultaat. Het is een Nobilia XL keuken met Pelgrim apparatuur en Dekker 40mm keramiek werkblad.

Mijn vraag
Nu heb ik specifiek een vraag over de apparatuur van Pelgrim. Ik heb al wel gelezen in dit topic dat Pelgrim gezien wordt als midden-laag segment. Wij willen een keuken waar we het liefst 10-15jaar geen omkijken naar zullen hebben. Het hoeft niet de creme-de-la-creme apparatuur zijn, maar we willen vooral degelijkheid. Naar welke merken/lijnen zouden we dan moeten kijken? Ik heb sowieso een beter gevoel bij Bosch dan bijv Atag.

Geen vaatwasser, want de vorige bewoner van ons huis had een net 6 maanden nieuwe Etna vaatwasser geplaatst. Dat zou zonde zijn om nu al te vervangen. Ook gaven wij aan dat we een Quooker wel zagen zitten. Dat kon wel zei ze, maar volgens mij had ze het over een Selsiuz kraan...

Extra info
Nog wat extra info over onze keukenkunsten. Ik sta 90% van de tijd in de keuken. Vind het vreselijk als het fornuis te klein is, vandaar de keuze voor 90cm. Verder gekozen voor een grote combi oven om veel ruimte te hebben in de oven voor bakken, maar toch de magnetron optie behouden voor ontdooien en dergelijke. Gekozen voor een 'gewone' afzuigkap omdat er al een gat naar buiten zit waar de huidige op aangesloten zit en ik ben niet zo'n fan van zo'n afzuiging in de kookplaat (wat gebeurt er als je pan overkookt of je knoeit in dat gat :? :? ).

Heb nog niet de plattegrond tekening (krijgen we dinsdag + de renders en video etc), we moeten het dus even doen met een foto van een slecht uitgeprinte afbeelding :9 |:(

[Afbeelding]
Keuken is ongeveer 330cm bij 300cm. De witte kastdeurtjes links van de kraan zijn doorzichtig glas (geeft de kwaliteit van deze afbeelding weer).

***members only***
Het spijt me dat ik het zeg, maar ik vind het uitermate matig advies als ik het zo teruglees.

Die kraan wordt beschouwd als ‘net goedkoper, veel meer gezeik’, Etna is laag tot midden segment, de vaatwasser zal het heus prima doen hoor, maar herrie en minder zuinig en bouwkwaliteit enzo. Pelgrim heb ik nu een tweetal apparaten van en beide ben ik niet tevreden over. De afzuiger maakt echt takkeherrie, het fornuis doen de piëzo-elektrische elementen het al jaren niet meer van en opwarmen van de oven naar 200° duurt een whopping ACHTENTWINTIG minuten.

Overkoken of knoeien in een systeem met afzuiging in het werkblad levert pas bij meer dan een halve liter issues op. En een halve liter is echt echt heel veel. Bepaalde systemen kunnen nog meer hebben, maar overkoken is vaak niet eens 75ml :)
Afzuiging boven je werkblad is volgens een post niet al te lang geleden nog steeds het beste, maar het scheelt echt weinig meer. Bovendien is een systeem dat de lucht naar buiten perst vooral ook bezig met het uit je huis verwijderen van warmte ;)

Bericht hierboven

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:16
Leviathius schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:22:
Hallo mensen,

Mijn vraag

Extra info

[Afbeelding]

***members only***
Allen die gereageerd hebben op mijn bovenstaande bericht, bedankt!

Het een en ander is mij nu een stuk helderder en we gaan kijken op wat voor prijs we uitkomen als we een stap omhoog gaan qua apparatuur. Verder gaan we duidelijk zijn in wat we willen qua merken, dus ook gewoon Quooker en niet Selsiuz.

Komende zaterdag naar de Bruynzeel in Bergen op Zoom. Kijken wat er daar van gebakken wordt :)

YouTube: MotorcycleGeek

• TheWhiskyFriend
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-11-2022
Hi allemaal,
We gaan voor het eerst in ons leven een nieuwe keuken kopen en zijn nog niet zeker van onze zaak.
Ik heb al behoorlijk wat informatie kunnen vinden, maar ben toch benieuwd naar jullie mening over onze huidige offerte, en onze keuzes tot zover.

Merk: Rotpunkt NL // Zerox HPL XT
Frontafwerking kastenwand + eiland: HPL extra mat
Front 3 wandkastjes: hout fineer

Bovenaanzicht:

Maten
De ruimte is 5,60 m breed
Afstand tussen kastenwand en eiland is 1m
Afstand tussen eiland en tafel +/- 1,30m
Tafel 90cm
Afstand tafel muur +/- 80cm

Kastenwand + Nis van links naar rechts
- Hoge kast 6 tbv Diepvries
- Hoge kast tbv Koelkast
- Hoge servieskast / afvalsysteem onderste deel
- Onderkast 90 cm met 2 voorraadladen (voor borden)
- Onderkast 90 cm met 2 voorraadladen (voorraad)
- 3 Wandkastjes 60 cm
- Legplank hout met spotjes
- Hoge kast met 45 cm Combi oven (onderste kastje met 2 binnenladen voor kruiden etc)
- Hoge kast met 45 cm Stoom oven
- Hoge kast / voorraad.

Eiland 3m x 1m
A
- Onderkast 120 cm met 2 voorraadladen (bovenste voor bestek)
- Vaatwasser 60 cm
- Spoelonderkast 120 cm met 2 voorraadladen
B
- 3 60cm kastjes 40cm diep
- 2x 60 cm ruimte voor 2 krukken

Werkbladen:
- 180 x 60 cm (nis)
- 307 cm x 97,5 cm (eiland)
- Keramiek // Jetstone

Apparatuur:
- AEG Diepvries ABE818F6NC
- AEG Koelkast SKE818E1DC
- AEG Compact stoomoven KSK792280T
- AEG compact Combioven KMK761080T
- AEG Inductie kookplaat met afzuiging CDE8475SCB (afzuiging naar buiten)
- AEG Vaatwasser FSK73727P
- Quooker combi+ zwart
- Spoelbak Franke / zwart

Offerte: €25000 incl montage.

Zaken waar we over twijfelen:

Kostenverlagen door:
- Selsiuz kraan ipv quooker (leek een goede optie, maar twijfel nu behoorlijk)
- Geen afvalsysteem
- Geen binnenlade in onderste deel hoge kasten (tbv kruiden etc)
- Composiet werkbladen ipv Keramiek

Algemeen:
Rotpunkt + AEG: betrouwbaar?
Wel of geen bar aan eiland

Prijs:
We hebben 3 offertes gekregen tussen 25 / 26000 (verschillende keukens: Systemat / Stosa en Rotpunkt met apparatuur van Siemens of AEG)

Is dit een eerlijke prijs, of moeten we beter onderhandelen?

Ik hoor graag van jullie!

• Alic3
@TheWhiskyFriend Ik denk dat die Selsiuz in het kader 'kostenverlaging' verkeerde zuinigheid is. Doorzoek dit topic maar eens op Selsiuz.

De bar zit nu bij de kookplaat, lijkt me niet ideaal om te zitten als daar gekookt wordt. Omwisselen met de spoelbak misschien?

• TheWhiskyFriend
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-11-2022
twu schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:39:
@TheWhiskyFriend Mooie indeling, wij gaan voor ongeveer dezelfde! Alleen betwijfel ik of je bij je eiland nog twee krukjes kwijt kan. Je afstand tussen eiland en tafel (1,30m) is goed voor een comfortabele zit plek aan tafel. Het ziet er naar mijn gevoel nog vrij krapjes uit.

Om iets te zeggen of het een eerlijke prijs is hebben we denk meer informatie nodig hoe de kosten zijn onderverdeeld tussen kasten/blad en apparatuur. Mag ik tevens vragen waar je langs bent geweest voor de offertes?
Thx voor jullie reacties.

De offertes die we hebben gekregen laten alleen een totaalprijs zien. Niet heel erg transparant. We zijn bij verschillende zaken in z-limburg geweest.

@Alic3 Heb de reacties in dit topic gelezen mbt Selsiuz. Niet erg positief…. Wat betreft krukjes leek het ons leuker aan tuinkant. Ik hoop dus dat 40 cm ruimte tot aan kookplaat net genoeg is.

• Floor-is
TheWhiskyFriend schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:26:
8< 8<

Bovenaanzicht:
[Afbeelding]

Maten
De ruimte is 5,60 m breed
Afstand tussen kastenwand en eiland is 1m
Afstand tussen eiland en tafel +/- 1,30m
Tafel 90cm
Afstand tafel muur +/- 80cm
Denk dat je in de werkelijkheid die tafel gaat verschuiven, dus minder ruimte tussen tafel en eiland. Maar daar heb je ruimte voor, dus dat moet kunnen. :)
Kastenwand + Nis van links naar rechts
- Hoge kast tbv Diepvries
- Hoge kast tbv Koelkast
- Hoge servieskast / afvalsysteem onderste deel
- Onderkast 90 cm met 2 voorraadladen (voor borden)
- Onderkast 90 cm met 2 voorraadladen (voorraad)
- 3 Wandkastjes 60 cm
- Legplank hout met spotjes
- Hoge kast met 45 cm Combi oven (onderste kastje met 2 binnenladen voor kruiden etc)
- Hoge kast met 45 cm Stoom oven
- Hoge kast / voorraad.
3x hoog, 2x laag, 2x hoog 45, 1x hoog 60
Wandkastjes = bovenkastjes die ondieper zijn zo te zien?
Eiland 3m x 1m
A
- Onderkast 120 cm met 2 voorraadladen (bovenste voor bestek)
- Vaatwasser 60 cm
- Spoelonderkast 120 cm met 2 voorraadladen
B
- 3 60cm kastjes 40cm diep
- 2x 60 cm ruimte voor 2 krukken
In die 120-ers komt spoelen en koken right?
En in de nis van je kastenwand komt dan koffie en wat nog meer?

Dit zeg ik omdat je in die nis goed je spoelen kwijt zou kunnen, waardoor je werkruimte naar het eiland verplaatst. In de nis ga je niet staan snijden en doen met je rug naar de kamer als je plek op het eiland hebt, maar die plek is nu beperkt omdat je spoelen en koken daar hebt geplaatst. Door spoelen naar de nis te verplaatsen maak je ook een plek voor de bar waar je niet tegenover koken of spoelen zitten moet en da's prettig :)
Werkbladen:
- 180 x 60 cm (nis)
- 307 cm x 97,5 cm (eiland)
- Keramiek // Jetstone
Welke kleur?
Apparatuur:
- AEG Diepvries ABE818F6NC
- AEG Koelkast SKE818E1DC
- AEG Compact stoomoven KSK792280T
- AEG compact Combioven KMK761080T
- AEG Inductie kookplaat met afzuiging CDE8475SCB (afzuiging naar buiten)
- AEG Vaatwasser FSK73727P
- Quooker combi+ zwart
- Spoelbak Franke / zwart
Welke spoelbak? Een RVS met coating of een fragraniet composiet (Kubus 2)?
AEG heb ik geen onderbouwde mening over, hoewel ik van hen geen vaatwasser zou kopen. :)
Offerte: €25000 incl montage.

Zaken waar we over twijfelen:

Kostenverlagen door:
- Selsiuz kraan ipv quooker (leek een goede optie, maar twijfel nu behoorlijk)
- Geen afvalsysteem
- Geen binnenlade in onderste deel hoge kasten (tbv kruiden etc)
- Composiet werkbladen ipv Keramiek
  • Selsiuz is genoeg over gezegd :)
  • Wel doen
  • Kan, je hebt zoveel ruimte dat het op zich niet per se nodig is. De meerprijs is schat ik zo'n €350-450 afhankelijk van de marge die ze aanhouden.
  • Hangt ook af van of wat je mooi vind in beide leverbaar is natuurlijk. Bovendien is de dikte wellicht een factor: met keramiek kan je 8/12/16mm doen en bij composiet heb je iets minder keuze :) Wij zijn hier ook lang over aan het twijfelen geweest.
Algemeen:
Rotpunkt + AEG: betrouwbaar?
Wel of geen bar aan eiland
1. Kan ik niks over zeggen
2. Je hebt de ruimte, maar ik zou minstens overwegen om dan het spoelen te verplaatsen
Prijs:
We hebben 3 offertes gekregen tussen 25 / 26000 (verschillende keukens: Systemat / Stosa en Rotpunkt met apparatuur van Siemens of AEG)

Is dit een eerlijke prijs, of moeten we beter onderhandelen?

Ik hoor graag van jullie!
Eerst de apparatuur geheel gelijktrekken, vervolgens het blad. Dan houd je de kasten over en de installatiekosten. En dan kan je zien welke leverancier, met welke fabrikant, het beste bij je past. Dat mag niet alleen over geld gaan, er zit daadwerkelijk verschil in de bouwkwaliteit, details etc.

Prijs kan ik, gezien de variabelen en gemis aan kennis van details en de specifieke leveranciers niet echt iets over zeggen. Gezien de hoeveelheid kasten en apparatuur lijkt het me echt een prima deal, maar nogmaals: ik weet het niet :)

Bericht hierboven

• SquareOne
Rzaan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Steeds wordt de Quooker genoemd.
Bedoel jij dan een kraan van het merk Quooker of een kraan die zowel gewoon als kokend water kan geven?
(Net zoals mensen alle horizontale jaloezieën Luxaflex noemen of een 4x4 een Jeep.
Quooker = Quooker.

Al die andere noem ik kokendwaterkraan. Iets anders dan een Quooker zou ik niet aanbevelen. Zoek maar eens op Selsiuz oid in dit topic.

• Barry
joostbo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Met een bora bedoelen mensen ook vaak een kookplaats met afzuiging. ongeacht of ze echt een bora willen of eentje van een ander merk ;)
Net als “ik wil wel een Quooker hoorrrrrr”.

*gaat naar huis met Selsiuz rommel waarvan de boiler op anabolen loopt om 95 graden te leveren.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018

Rzaan

Altijd zoekende

Barry schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Net als “ik wil wel een Quooker hoorrrrrr”.

*gaat naar huis met Selsiuz rommel waarvan de boiler op anabolen loopt om 95 graden te leveren.
En Grohe?
Want dat lijkt me toch wel een goed product.

• JackL89
  • Laatst online: 17-11-2022
Na lang wikken en wegen is de kogel door de kerk! Dank voor de informatie hier, aangezien ik veel heb meegelezen over de zoektocht van anderen.

We hebben gekozen voor een mat zwarte keuken (anti fingerprint) van SK, in een u-vorm. Met aan de ene zijde een hoge kastenwand met 4 kasten, met daarin links een koelkast, daarna twee combi's naast elkaar en rechts een vriezer. Aan de korte zijde zit links de vaatwasser en in het midden de gunmetal spoelbak met gunmetal kraan van Selsiuz. Aan de rechterkant hebben we een lang stuk met daarin de Bora Pure en drie ladekasten (1m - 1,2m, 1m). Qua afwerking zit er een ledstrip onder het werkblad, twee planken met ledstrip en de vensterbank is ook van keramiek (beton look), net als het werkblad.

Wat zou dit mogen kosten ongeveer? Ik ben benieuwd!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:28:
Na lang wikken en wegen is de kogel door de kerk! Dank voor de informatie hier, aangezien ik veel heb meegelezen over de zoektocht van anderen.

We hebben gekozen voor een mat zwarte keuken (anti fingerprint) van SK, in een u-vorm. Met aan de ene zijde een hoge kastenwand met 4 kasten, met daarin links een koelkast, daarna twee combi's naast elkaar en rechts een vriezer. Aan de korte zijde zit links de vaatwasser en in het midden de gunmetal spoelbak met gunmetal kraan van Selsiuz. Aan de rechterkant hebben we een lang stuk met daarin de Bora Pure en drie ladekasten (1m - 1,2m, 1m). Qua afwerking zit er een ledstrip onder het werkblad, twee planken met ledstrip en de vensterbank is ook van keramiek (beton look), net als het werkblad.

[Afbeelding]
Je geeft weinig details, wee combi's kunnen 1000 kosten, of 8000... Maar ik gok even niet op het laatste.
15k? Maar kan net zo goed 20k zijn..

• Floor-is

[Afbeelding]
Waarschijnlijk gaat je het €1500-1600 kosten binnen een jaar of 3 :X Is die Selsiuzzz kraan onwijs kapot en ga je die alsnog vervangen door een Quooker.
Je spoelbak is moeilijker te vervangen, maar zal naar alle waarschijnlijkheid ook een ergernis worden, want RVS met coating gaat altijd putjes krijgen waardoor je alsnog het RVS ziet; hoe hard je je best ook doet.

Ik zou je adviseren toch te gaan voor een Quooker kraan en (Franke) composiet spoelbak in het zwart.

Verder kunnen we weinig zeggen over de prijzen:
Wat is de fabrikant van de keuken?
zijn het houtfineer fronten die zwart gelakt/gebeitst zijn of is het plastic? Nog een ander materiaal?
Welke koelkast?
Welke ovens?
Welke vaatwasser?
Greeplijsten, waar, hoeveel?
Push-to-open voor je lades?
Zijn die bovenkasten met deuren of kleppen? En zijn die push-to-open?
Welk type werkblad? 'Keramiek' is nogal een catch-all, daarin zijn tot wel 15 prijsgroepen!

Bericht hierboven

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 21:20

[Afbeelding]
En doe aub geen gun metal wasbak. Dat gaat krassen als de pest. Zoek dan een fragranite of een tectonite bak uit.

• JackL89
  • Laatst online: 17-11-2022
twu schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Mag ik vragen wat voor prijs je hebt betaald? Dat praat wat makkelijker dan eromheen gaan gokken.
De keuken zat op € 24.390 euro. Dat lag ver boven ons budget. Nu hebben we Quooker vervangen voor Selsiuz en de Bora Pure i.p.v. de Pure X. Uiteindelijk uitgekomen op een prijs van € 20.000, zoals begroot in ons bouwdepot.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:45
JackL89 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:52:
[...]

De keuken zat op € 24.390 euro. Dat lag ver boven ons budget. Nu hebben we Quooker vervangen voor Selsiuz en de Bora Pure i.p.v. de Pure X. Uiteindelijk uitgekomen op een prijs van € 20.000, zoals begroot in ons bouwdepot.
Dat hebben ze dan handig gedaan in die zaak, je had ze waarschijnlijk verteld over het 20k bouwdepot en daar hebben ze duidelijk op gestuurd. Die Quooker en Bora switch samen zal max €1000 minder zijn, geen 4.3k ;)

Maar als je zo tevreden bent is het goed toch. Het is ook een best grote keuken hoor, dus ik denk niet dat je erg veel teveel hebt betaald maar daar hebben anderen hier meer kijk op. Heb ook niet echt weet van de AEG prijzen.

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 10:13
[...]

Die Selzius is geen goed idee, maar dat hadden anderen al gezegd. Verkeerde zuinigheid.

Verder kan niemand wat zeggen van prijzen, simpelweg omdat er veel te veel factoren zijn. Die plaatjes en info die je hebt gegeven geven echt geen uitsluiting. Dus of het 15 of 40k is, beide kan.

• mevrouwKees_1
[...]

Volgens mij redelijke prijs. Alleen switch de kraan. Daar kan het toch niet op hangen qua budget , die paar honderd euro ? Je krijgt spijt van de Selzius kraan !

Pagina: 1 2

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee