• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

Shunt

Boe

Matched: vaatwasser, Pelgrim
rkvvkevin schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:44:
Even een vraagje...

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en hier zit een standaard keuken in bij Nuva keukens. Nu wil ik een en ander gaan wijzigen (andere apparaten, indeling kasten, etc).

In hoeverre heb ik hier invloed op de hoeveelheid korting die zij mij kunnen bieden?

Zelfde als normaal, of zal het nu wat stugger worden? Mochten wij niet voor de keuken gaan krijgen we +/- 60% terug.

En hoe zit het met de ervaringen op het gebied van apparatuur. Alles van 1 merk, of combineren van de merken (ander merk vaatwasser, ander merk oven, etc)?
Meestal krijg je als je alle apparatuur van het zelfde merk koopt een mooie korting + extra garantie (vijf jaar ofzo) en wat leuke extra's. Geen idee wat je budget is en hoelang je wilt gaan wonen in je nieuwe huis. Maar koop naarmate verwacht gebruik fatsoenlijk spul het heeft geen zin als je 10k catalogus prijs spul in je keuken propt als je uit eindelijk maar 2x in de maand kookt.

Kook je graag en sta je vaak in de keuken is het wellicht aan te raden wat leuk spul te kopen ipv de absolute budget ATAG / Pelgrim of Msystem.

Met betrekking tot het nieuwbouw stukje staar je niet stuk op de aangegeven leverancier en shop vooral een beetje rond. Soms kun je op andere plekken goedkoper keukens krijgen dan dat je de bouw leverancier je doet geloven.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-04 19:41
Shunt schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:56:
[...]

Tja atag pelgrim etna allemaal het zelfde merkje. Atag heeft wel weer een aantal "hogere" lijnen in zijn assortiment die je bij Pelgrim en Etna niet kunt vinden. Maar ver geleken met het betere segment Bosch/Siemens/NEFF AEG en dat soort spul zie/voel je toch wel echt een flink verschil.

Het probleem met merken verdelen in segmenten is dat bvb Bosch ook low low budget spul maakt dat even duur en goedkoop is als Pelgrim. En dat een fornuis van Boretti wel goed is maar bvb het overige keuken spul schijnt daar een stuk minder van te zijn.
Ik heb me inmiddels uitgebreid ingelezen in apparatuur, aangezien ik zelf een fanatieke hobbykok ben in oriëntatie op een nieuwe keuken. Na bezoek aan diverse keukenzaken kan ik bevestigen dat Atag tot het hogere segment behoort. Bezoek anders eens hun showroom in Duiven. Ik was verrast door de innovativiteit en kwaliteit van het merk. Zeker voor de Magna lijn. Is ook niet voor niks dat ze 8 jaar garantie (bij aanschaf meerdere apparaten) durven geven t.o.v. de 5 jaar bij apparatuur van de BSA groep (Bosch, Siemens, Neff, Gaggenau). Het klopt wel dat Pelgrim en Etna in het lagere segment thuishoren.
Aangezien Gaggenau ongelooflijk duur is ga ik voor de Atag Magna lijn voor mijn ovens, inductieplaat, vaatwasser i.c.m. Liebherr koelkast, vriezer, wijnkoelkast en een Novy afzuigsysteem!

• Shunt

Shunt

Boe

hutch schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:17:
[...]

Ik heb me inmiddels uitgebreid ingelezen in apparatuur, aangezien ik zelf een fanatieke hobbykok ben in oriëntatie op een nieuwe keuken. Na bezoek aan diverse keukenzaken kan ik bevestigen dat Atag tot het hogere segment behoort. Bezoek anders eens hun showroom in Duiven. Ik was verrast door de innovativiteit en kwaliteit van het merk. Zeker voor de Magna lijn. Is ook niet voor niks dat ze 8 jaar garantie (bij aanschaf meerdere apparaten) durven geven t.o.v. de 5 jaar bij apparatuur van de BSA groep (Bosch, Siemens, Neff, Gaggenau). Het klopt wel dat Pelgrim en Etna in het lagere segment thuishoren.
Aangezien Gaggenau ongelooflijk duur is ga ik voor de Atag Magna lijn voor mijn ovens, inductieplaat, vaatwasser i.c.m. Liebherr koelkast, vriezer, wijnkoelkast en een Novy afzuigsysteem!
Ik heb om eerlijk te zijn alleen het laag tot midden klasse spul gezien van Atag en dat zat voor mijn gevoel op het zelfde punt als Pelgrim. Ik was daar niet van onder de indruk het hogere segment heb ik nog nergens gezien (behalve 2 ovens realiseer ik mij nu) maar die waren volgens mij helemaal zwart iets wat wij niet willen dus daar heb ik na een keer open maken niet meer naar gekeken.

Game PC

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:08

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Shunt schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:25:
[...]

Ik heb om eerlijk te zijn alleen het laag tot midden klasse spul gezien van Atag en dat zat voor mijn gevoel op het zelfde punt als Pelgrim. Ik was daar niet van onder de indruk het hogere segment heb ik nog nergens gezien (behalve 2 ovens realiseer ik mij nu) maar die waren volgens mij helemaal zwart iets wat wij niet willen dus daar heb ik na een keer open maken niet meer naar gekeken.
In onze nieuwe keuken ga ik ook het meeste van Pelgrim nemen. Wel de mooiste series van Pelgrim, dat maakt nog iets uit, maar ik vind het merk ook niet armzalig overkomen. Ik heb best wat vergeleken en ik zie bij Bosch/Siemens/Atag niet echt dingen die mooier zijn of meer kunnen. En het feit dat ik 8 jaar garantie krijg bij Pelgrim voelt wel goed. Bij de vaatwassers tussen Siemens/Bosch/Pelgrim bijvoorbeeld, zie ik echt de meerwaarde niet van Siemens/Bosch. Ja, het touchscreen schermpje/lcd is fancier, maar de lagers/geleiders van die dure Siemens was dan weer crap. Onze huidige Miele vaatwasser heeft ondanks zijn leeftijd van 7 jaar, een stuk mooier geleidersysteem voor de lades. We gaan er op dat punt gewoon op achteruit.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Shunt

Shunt

Boe

Nomad schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:56:
[...]

In onze nieuwe keuken ga ik ook het meeste van Pelgrim nemen. Wel de mooiste series van Pelgrim, dat maakt nog iets uit, maar ik vind het merk ook niet armzalig overkomen. Ik heb best wat vergeleken en ik zie bij Bosch/Siemens/Atag niet echt dingen die mooier zijn of meer kunnen. En het feit dat ik 8 jaar garantie krijg bij Pelgrim voelt wel goed. Bij de vaatwassers tussen Siemens/Bosch/Pelgrim bijvoorbeeld, zie ik echt de meerwaarde niet van Siemens/Bosch. Ja, het touchscreen schermpje/lcd is fancier, maar de lagers/geleiders van die dure Siemens was dan weer crap. Onze huidige Miele vaatwasser heeft ondanks zijn leeftijd van 7 jaar, een stuk mooier geleidersysteem voor de lades. We gaan er op dat punt gewoon op achteruit.
Zoals ik eerder aangaf het is lastig kwaliteit te beoordelen als er 4 prijs groepen zijn van absolute goedkoper rotzooi tot best prijzig. Ik heb geen idee hoe die 8 jaar garantie in elkaar zit maar kijk eventjes goed na of het ook echt 8 volle garantie is.

Ik weet niet welke Bosch jij bekeken hebt in de vaatwassers maar van de vaatwassers die ik open gehad heb vond ik die van Bosch stevig / soepel. Bij de Pelgrim / Etna's die ik in de handen heb gehad voelde dat een stuk minder maar die kosten dan ook een stuk minder. De Miele's voelen daar in tegen wel weer een klasse apart maar daar betaal je dan ook gewoon voor.

De Front (het LCD schermpje onder andere) vind ik ook vrij belangrijk, zo gaan we niet voor Siemens omdat het daar een hel is om de juiste oven's bij elkaar te krijgen die allemaal het zelfde frontje hebben en aan onze eisen voldoen.

De Atag in de magma lijn voelt zeer stevig aan maar zijn qua prijs ongeveer even duur als een Bosch die we dan weer mooier vinden. Maar ik herhaal de merken Pelgrim / ATAG / ETNA zitten met name in de goedkopere keukens en dan met name het goedkopere spul van die merken. Het is niet helemaal eerlijk wellicht maar die merken zullen dan ook eerder bekend staan om de budget lijnen dan de dure lijnen. Waar merken als Bosch / Siemens / Neff dan weer bekender zijn om hun duurdere lijnen.

Game PC

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:08

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Shunt schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:08:
[...]

Zoals ik eerder aangaf het is lastig kwaliteit te beoordelen als er 4 prijs groepen zijn van absolute goedkoper rotzooi tot best prijzig. Ik heb geen idee hoe die 8 jaar garantie in elkaar zit maar kijk eventjes goed na of het ook echt 8 volle garantie is.

Ik weet niet welke Bosch jij bekeken hebt in de vaatwassers maar van de vaatwassers die ik open gehad heb vond ik die van Bosch stevig / soepel. Bij de Pelgrim / Etna's die ik in de handen heb gehad voelde dat een stuk minder maar die kosten dan ook een stuk minder. De Miele's voelen daar in tegen wel weer een klasse apart maar daar betaal je dan ook gewoon voor.

De Front (het LCD schermpje onder andere) vind ik ook vrij belangrijk, zo gaan we niet voor Siemens omdat het daar een hel is om de juiste oven's bij elkaar te krijgen die allemaal het zelfde frontje hebben en aan onze eisen voldoen.

De Atag in de magma lijn voelt zeer stevig aan maar zijn qua prijs ongeveer even duur als een Bosch die we dan weer mooier vinden. Maar ik herhaal de merken Pelgrim / ATAG / ETNA zitten met name in de goedkopere keukens en dan met name het goedkopere spul van die merken. Het is niet helemaal eerlijk wellicht maar die merken zullen dan ook eerder bekend staan om de budget lijnen dan de dure lijnen. Waar merken als Bosch / Siemens / Neff dan weer bekender zijn om hun duurdere lijnen.
Ik zal nog een laatste keer goed neuzen, heb de bestelling nog niet gedaan (komt op 22 augustus pas).
Sowieso erg jammer dat keukenboeren zo ontzettend duur zijn met apparatuur dat je het maar zelf moet aanschaffen en moet (laten) plaatsen.
Wat je zegt klopt wel, doordat Pelgrim goedkopere lijnen heeft en zich daar ook mee onderscheiden, is dat ook wat je vaak ziet in de winkels. Hun duurdere lijnen moeten concurreren met Bosch/Siemens en dan plaatst de winkel veelal die merken in de showroom ipv Pelgrim.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ach ja, Siemens apparatuur...

Wij wonen nu bijna 3 jaar in het huis en..

- Koelvriescombi koelt/vriest niet meer. Compressor koelkast stuk, net binnen garantie.Duurde al twee weken voordat er uberhaupt iemand kwam en uit pure ellende een Ikea koelkast gekocht waarvan de rekening in mochten dienen via de keukenleverancier :/

- een veer vaatwasser afgebroken waardoor deur van de vaatwasser niet op elke hoogte blijft hangen. Zit vrij knullig in elkaar met een stuk plastic en een touwtje welke gebroken was.

- bakoven met magnetronfunctie, heb het idee dat de magnetron niet altijd even consequent is. Een glaasje water op 900W @ 10 s geeft regelmatig een verschillend resultaat. Momenteel buiten de garantie en gezien we toch gaan verhuizen binnen een paar maanden doe ik er niks meer aan.

Nu is bovenstaande apparatuur niet de toplijn van Siemens maar absoluut niet de "budget"lijn of wat dan ook. De kwaliteit valt mij eigenlijk tegen.

In het nieuwe huis kiezen wij nu voor Pelgrim (vaatwasser en koelvriescombi) en Falcon (fornuis met oven + afzuigkap)

Strava

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:41:
Eerste voorzichtige stapjes in het uitzoeken van een nieuwe keuken

[afbeelding]
Plattegrond. Onze keuken is ongeveer 5x5,8 meter. De wand waar de hoge kastenwand tegenaan staat is het blok met toilet en trap. In de muur onderin zitten tuindeuren en ramen naar buiten.

[afbeelding]
Aanzicht. Het plan is de hoge kastenwand in een koof te maken die is meegestuct met de wanden. Links van de hoge kastenwand zit eigenlijk geen wand maar moet de koof overgaan in een muur richting woonkamer.

Mijn schoonvader is keukenzetter bij een keukenbedrijf dus we kunnen in alle rust dingen bekijken en bepalen. De kleur is voorlopig matgrijs met een lichter grijs blad. Hij raadde de matte kleur alleen wel af omdat je daar schijnbaar met veel poetsen toch glimmende plekken in krijgt.

Nu de offerte maar eens rustig doornemen en kijken wat we willen aanpassen. De nieuwe keuken komt samen met een nieuwe cementdekvloer + vloerverwarming, het stucen van wanden naar sausklaar en het stucen van de kanaalplaatvloer plafond + een nieuwe pvc vloer dus ik heb nog genoeg uit te zoeken :P
wij zijn gisteren voor een 2e keer geweest om de offerte aan te passen. We gaan van het donkergrijs naar een soort van gebroken wit met een lichtgrijs blad. De siemens iq700 downdraft blijft en de inductieplaat, koelkast en vaatwasser van siemens ook. De Pelgrim combi moest er van mijn schoonvader absoluut uit. Die zut wou hij niet plaatsen. We gaan nu voor een aparte siemens stoomoven en combi-magnetron in de hoge wand.

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:02:
[...]

wij zijn gisteren voor een 2e keer geweest om de offerte aan te passen. We gaan van het donkergrijs naar een soort van gebroken wit met een lichtgrijs blad. De siemens iq700 downdraft blijft en de inductieplaat, koelkast en vaatwasser van siemens ook. De Pelgrim combi moest er van mijn schoonvader absoluut uit. Die zut wou hij niet plaatsen. We gaan nu voor een aparte siemens stoomoven en combi-magnetron in de hoge wand.
Betaalt hij dan ook de meerprijs ? :P

Game PC

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 22:54
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:02:
[...]

Welke inductiekookplaat heb je uitgezocht?
Ik zou niet meer voor een downdraft kiezen, er zijn inmiddels mooiere systemen op de markt. Het nadeel bij een downdraft blijft dat de afstand van de voorste pit tot de afzuiging eigenlijk te groot is. Daarnaast kost het je behoorlijk wat kastruimte. Een Bora Basic is een betere oplossing en kost nagenoeg hetzelfde.

Mocht je nog een beetje budget hebben zou ik ook voor de combi stoomoven kiezen ipv de stoomoven. De huidige stoomoven is een oud model met een nieuw frontje. De nieuwe generatie heeft een grotere binnenruimte en door de combi met een oven kan je er veel meer mee.

Zorg ook dat je nog een extra ladekast inpland. 1 ladekast is echt te weinig, zeker omdat je ook behoorlijk wat hoogte verliest met een greeploze keuken.

Untappd: Kapitein_Merijn

• N0cture
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-04 23:40
Hallo mede-Tweakers,

Met veel belangstelling de diverse berichten gelezen!

Op dit moment ben ik zelf ook bezig een nieuwe keuken aan te schaffen voor onze bestaande woning, en wellicht dat er nog zinvolle tips / opmerkingen vanuit jullie kant zijn!

Afgelopen zaterdag zijn we bij de Hornbach in Nieuwerkerk geweest (de keuken is van het merk Wellmann, en komt uit Duitsland)

De opstelling is als volgt:
Keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ldbZRHfM9yN8vSfJ6hZqaOKm/full.jpg

Betreft een 'standaard' front in een licht grijze tint en opgelegde RVS greep i.c.m. een composiet werkblad.
Spoelbak wordt ingefreesd (ik durf toch geen opbouw te doen i.v.m. de verhalen over afgebroken delen?).
Naast het spoel gedeelte (inclusief kokend waterkraan, zit niet in de prijs) een vaatwasser (Indesit, bestaand, 1 jaar oud).
Aan de rechterzijde en 90cm klepkast (inclusief ingefreese LED verlichting), inbouw oven (Pelgrim, slechts 1 jaar oud) en inductie kookplaat (90 cm) en 90cm wandschouwkap (AEG).
102cm koelkast (zonder vriezer, deze staat in de berging).
Daarnaast nog als 'details' een bar (links) gemaakt van hetzelfde composiet materiaal (15cm breed) en een 'vensterbank'.
Lades zijn voorzien van anti-slip matten + bestekinzet.
Daarnaast zit er rechts achteraan een le-mans hoekkast die volledig uittrekbaar is.

De prijs komt op €6669 (zonder montage, dit gaan we zelf doen).

Zijn er eventueel nog zaken waar we rekening mee kunnen houden, of die jullie inziens missen o.i.d.?

Ik hoor het graag ;)

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Shunt schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:36:
[...]

Welke apparatuur en kasten opstelling?
Ik krijg snel weer tekeningen dus opstelling zal ik dan wel posten, maar qua apparatuur.
Floww Perfect 3 kokend waterkraan
Borretti VT96IX
Pelgrim MAC696RVS
Afzuigkap koelkast en vaatwasser zijn van een hogere lijn huismer waar ik nu even niet op kom. (Ik dacht ATAG)
Maar dat zijn voor ons ook dingen die makkelijker vervangen kunnen worden en dus vonden wij minder belangrijk.

We krijgen wel flink wat bladruimte en een karemieken werkblad, wat voor ons weer wel belangrijk is naast het fornuis.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tg4n1ho.png

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Coca-Cola schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:46:
Dat lijkt exact de keuken die ik nu aan het ontwerpen/kopen ben. Wat zijn jouw maten ongeveer en had je al een offerte gehad hiervoor?
Zal ik dan alle tekeningen maar ff posten O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eEz4ye4l.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tcU4nWel.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wTSZiVVl.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i6T820Wl.png

Hier staan alle maten op die je wilt hebben.
Verder hebben we qua apparatuur niet heel veel spannends qua merken (boeit mij niet zoveel voor een koelkast en vaatwasser als de specs verder goed zijn.
Kraan is een Flow Perfect 3, Fornuis is een Boretti en combi is een Pelgrim, maar dat zijn de enige dingen die wij echt zelf hebben uitgezocht.

Prijs is ~12K we hebben getekend en zelfs plaatsingsdatum al op de week gepland. O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:06

Ankh

|true

Ankh schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:22:
Meld zich ook in het topic.
Wij zijn bezig met een nieuwbouwwoning (oplevering eind 2017) en daarvoor dus ook aan het rondkijken qua keukens. Oriënterend gesprek bij een Keukenkampioen 8)7 (reden: enige toko die die avond open was). Ook bij ons wilde ze meteen wat verkopen. Dus daar komen we ook niet meer.

Nu zijn wij bij een Eiland de Wild terecht gekomen. Eerst oriënterend, waarbij een losse schets is opgesteld. Bij het tweede gesprek wat meer in de diepte getreden en heeft ze een 3D tekening gemaakt:
[afbeelding]
Op de plek van het perspectief staat een tweetal hoge kasten (Eiken) voor de apparaten (koel/vries, oven en magnetron). Tijdens het gesprek zijn ook de apparaten besproken. Ze was nu uitgegaan van ATAG apparatuur + Miele vaatwasser (actie model).

Nu lees ik vooral dat ATAG tegenwoordig wat goedkoper is. Onze huidige keuken is Ikea / Whirlpool en draait al 6 jaar goed. De offerte komt nu uit (zonder korting) op € 16.600,-.

Wij vragen ons dus af, is het verstandig over te stappen naar Siemens (bijvoorbeeld)? En kunnen wij er vanuit gaan dat we nog korting krijgen?
Iemand die een mening heeft over ATAG? Lees op internet verschillende verhalen (over Pelgrim/ATAG/Etna).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Shunt

Shunt

Boe

la_fusion schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:19:
Ergens in juni gaan wij in ons nieuwe huis een keuken plaatsen en waar de kastjes etc vandaan komen is geregeld maar nu komt de volgende stap.. welke apparatuur!? Ik heb in het verleden al genoeg uitzoekwerk gedaan voor een vaatwasser, koelkast & diepvries. Waar het vooral om een paar essentiele punten gaat waar je op moet letten maar dat er verder niet zoveel verschil in zit.

Alleen nu moet er ook een nieuw fornuis komen en een bijhorende afzuigkap, alleen totaal geen idee hoe de verschillende merken maar ook de modellen binnen merken zich tot elkaar verhouden. Natuurlijk is het fornuis al vrij goed een aantal zaken weg te werken(aantal pitten, aantal ovens, breedte) maar dan nog blijven er per merk een groot aantal modellen over. Bij een afzuigkap is dit alweer helemaal absurd.. dat ding moet gewoon zuigen en verder niets :+

Zijn er nu nog goede vergelijkingssites voor apparatuur? Of is dit een utopie en is het toch maar hopen op een aantal juiste adviezen zoals ik die ook bij de vaatwasser en koelkast heb gehad?
Qua apparatuur is het lastig dat punt hebben wij ook gehad gewoon een vergelijkingssite zou handig zijn.
Wat wij gedaan hebben is bij iedere winkel alles open trekken en voelen hoe het aan voelt. Kijken hoe alles beweegt kijken hoe de garantie in elkaar steekt.
Vanuit daar hebben we een shortlist gemaakt qua merken.
Wij keken met name naar het hoge segment van Atag, Bosch/Siemens die voelde voor ons het beste aan qua bvb de rails in de ovens en de scharnieren. (als ik ergens een hekel aan heb is het van die goedkope scharniertjes die na 3 jaar spontaan open klappen omdat ze gewoon bout zijn) Merken als whirlpool, beko, indesit Pelgrim, Zanussi en etna zijn wij met een grote bocht omheen gelopen.

Daarna zijn we gaan kijken met de eisen die wij hadden wat die merken in het assortiment hadden. En vanuit dat punt zijn we gaan vergelijken welke apparatuur wij qua front het mooiste vonden in combinatie met de prijs en feature set.

Game PC

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-04 11:42
Shunt schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:41:
[...]

Qua apparatuur is het lastig dat punt hebben wij ook gehad gewoon een vergelijkingssite zou handig zijn.
Wat wij gedaan hebben is bij iedere winkel alles open trekken en voelen hoe het aan voelt. Kijken hoe alles beweegt kijken hoe de garantie in elkaar steekt.
Vanuit daar hebben we een shortlist gemaakt qua merken.
Wij keken met name naar het hoge segment van Atag, Bosch/Siemens die voelde voor ons het beste aan qua bvb de rails in de ovens en de scharnieren. (als ik ergens een hekel aan heb is het van die goedkope scharniertjes die na 3 jaar spontaan open klappen omdat ze gewoon bout zijn) Merken als whirlpool, beko, indesit Pelgrim, Zanussi en etna zijn wij met een grote bocht omheen gelopen.

Daarna zijn we gaan kijken met de eisen die wij hadden wat die merken in het assortiment hadden. En vanuit dat punt zijn we gaan vergelijken welke apparatuur wij qua front het mooiste vonden in combinatie met de prijs en feature set.
Mip schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 06:20:
Tip voor apparatuur:
Ga naar inspiratiehuis 20|20.
alles van Siemens, Gaggenau, Bosch en Neff onder 1 dak.
Heel veel te bekijken, goede informatie en niet (direct) gericht op verkoop
Bedankt voor de reacties, het gaat mij nog niet eens zo zeer om de verschillende merken(ik heb een lichte voorkeur voor de bovenkant midrange kwaliteit) maar meer de specifieke functies. Om even de vaatwasser te nemen, een duidelijk verschil is een bestekmand of lade. Echter, bij een oven is het voor mij niet zo duidelijk.. behalve dan een uitschuifbaar rek of niet. Maar dit soort opties in overzicht.. dat zou toch echt een uitkomst zijn. Of is het voor de meeste mensen wel prima en ben ik als tweaker iets te 'spec-geil' :+

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:09

Tripl3 D

Brother in Arms

Shunt schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Gooi eens een mooi lijstje neer met wat je allemaal in de keuken hebt zitten zoals hij nu geconfigureerd is voor de aangegeven prijs.
Even ter illustratie ik heb voor 14k een gezoet granieten blad van 3.5 meter met een grote plaat achter de kookplaat en een opstaand randje tegen de muur. 5 lage kasten en 3 hoge kasten. 2 ovens 1x60cm en 1x45cm 90cm inductie plaat vaatwasser en 178 cm koelkast. (allemaal in de studio lijn van Siemens) Inclusief zetten met pronorm / silverline kasten. Alles met gelakte deurtjes rondom dat was stiekem een dure optie.
Ik heb helaas niet veel om mee te werken:
Naar aanleiding van uw bezoek aan onze toonzaal, hebben wij het genoegen u de prijsopgave te doen
toekomen voor uw nieuwe keuken. Deze prijsopgave is inclusief BTW.
Zoals besproken is deze keuken als volgt samengesteld:
Keukenmerk : Keller
Keukentype : Irvine
Frontkleur : Bloesem zijdeglans lak
Werkblad soort : Graniet 20VK60 incl. tegelplinten en achterwand
Werkblad kleur : Impala gepolijst
Toegepaste apparatuur merk(en) : Pelgrim - Siemens - Quooker
Fornuis : NF940BRVSA
Afzuigkap : BSK961RVS
Vaatwasser : SX69M034NL
Koeling : KI82LAD30
Mengkraan : QUOFLEXPRO3VAQRVS
Wij kunnen u deze keuken aanbieden voor een bedrag vanaf € 12.860,00
Deze opgave is exclusief montage en tot dusver geheel vrijblijvend. Indien u zich kunt vinden in deze
prijsopgave en deze voor u aanleiding is om nadere details en/of uit te voeren werkzaamheden met ons te
bespreken, dan houden wij ons gaarne aanbevolen.
Wij hopen u hiermee een passende aanbieding te hebben gedaan en zijn benieuwd naar uw reactie.
Mogen wij van u vernemen?
Met vriendelijke groeten,
Keukenstudio Maassluis B.V.
Dus alleen de prijzen van de apparatuur kan ik zo achterhalen om de prijs van de rest van de keuken (kastjes, werkblad + overige meuk) te kunnen bepalen. Maar dat zegt wel wat weinig. Jammer!
Zijn schets heeft hij namelijk bij zich gehouden.

Edit: Even snel prijzen geGoogled:

Fornuis: 1350 euro
Afzuigkap: 429 euro
Vaatwasser: 719 euro
Koeling: 694 euro
Mengkraan: 1079 euro

Totaal: 4271 euro

Blijft over: 8589 voor de keuken exclusief apparatuur :/

[ Voor 6% gewijzigd door Tripl3 D op 22-02-2017 08:49 ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Tripl3 D schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:30:
[...]

Mag ik vragen wat jij er voor betaald hebt en waar hij gekocht is?
Dit zal zo rond de 11K zijn geweest incl apparatuur (Pelgrim koelkast, vaatwasser en magnetron, Falcon fornuis en een kokendwaterkraan welke niet van Quooker is). De keuken is aangekocht bij Ardi Keukens in St-Annaland (DB-Groep). Fijne winkel waar je prettig geholpen wordt, de offertes waren ook netjes gespecificeerd.

De benodigde aanpassingen voor elektra e.d. ging via het meerwerk van de projectontwikkelaar waar je vanzelfsprekend de hoofdprijs voor betaald. Dit kan uiteraard goedkoper maar wij hebben dit grotendeels verrekend door het laten vervallen van de projectkeuken.

Magnetron wordt hier wel redelijk vaak gebruikt, nu helemaal met 2 kinderen

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 15-03-2017 12:54 ]

Strava

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:21
DeMolT. schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:35:
Beste mede tweakers,
Doorgaans ben ik niet iemand die om advies vraagt en kom ik er wel uit met een hoop zoekwerk, echter begeef ik me nu op nieuw terrein en in een lastige wereld.

Ik en mijn vrouw zijn bezig met een nieuwbouwhuis, hierbij hoort uiteraard ook een keuken.
Nu hebben we de keuken die we mooi vinden, na enige tijd wikken en wegen, gevonden.

Wij zijn bij 4 keukenboeren geweest, waarbij we bij 3 zaken ongeveer onderstaand ontwerp hebben laten tekenen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Een lokale keukenboer, die bovenstaand heeft getekend en uitgewerkt heeft de volgende specs:
Merk keuken: Onbekend, werd niet genoemd
- Neff apparatuur
- Half flexinductie 80cm
- Magnetron
- Bakoven 60 cm
- Vaatwasser
- 122cm koelkast
- Airodesign plafond afzuigunit
- Quooker Flex Pro-3
- Composiet blad
- Afgelakte kastdeuren op het houtdecor na, dit is fineer
Kosten: 19.134 euro

Ongeveer dezelfde keuken in Duitsland, verschillen:
Keukenmerk: Schuller
- Siemens apparatuur
- Combi magnetron-oven ipv magnetron (studioline)
- Combi bak-stoom-oven ipv bakoven (studioline)
- Koelkast met freshsafe (studioline)
- Vaatwasser Studioline
- Graniet werkblad ipv composiet
- Gratis 7 delige pannenset
- Gratis grillplaat voor flexinductie
- ZONDER bouwen van de koof (dit moeten we dus zelf doen)
Kosten: 18.500 euro

Keuken bij een kleine keukenboer in hoogeveen, verschillen:
Keukenmerk: Pronorm
- Neff apparatuur
- Combi magnetron-oven ipv magnetron
- Combi bak-stoom-oven ipv bakoven
- Koelkast met freshsafe
- Graniet blad ipv composiet
- Fineer ipv gelakte kastjes
Kosten: 21.000 euro

Mijn concrete vragen:
Wat is jullie ervaring met Schuller en Pronorm?
Wat vinden jullie van de prijzen?
Wat vinden jullie van Neff apparatuur in algemene zin?

Ik wil graag een keuken die 15 - 20 jaar mee gaat en lees op internet dat je voor 15 - 20k ook een Siematic keuken kunt hebben, maar zou dat ook gelden voor dit formaat keuken?

ps: ik weet niet of dit helemaal de bedoeling is, ik zag in de regels niets staan over vragen om advies etc. Dus als jullie ons kunnen helpen, dan wordt dat zeker gewaardeerd! _/-\o_
Prijs lijkt mij ook aan de hoge kant om eerlijk te zijn.

Wij hebben recentelijk ook een Pronorm keuken laten plaatsen in onze nieuwbouwwoning, wel de duurdere variant, de x-line zodat alles echt mooi greeploos is.

Wat wij hebben:

Kookopstelling 250 x 60 cm
spoeleiland 185 x 90 cm
2 hoge kasten 195 x 60 cm

Qua apparatuur alles van Pelgrim, waaronder een combi-stoomoven en 90 cm inductieplaat.
Daarnaast ook nog een Quooker Pro3 fusion
Blad voor kookgedeelte inclusief spatrand en spoeleiland is een compostone blad van 4 cm (niet volledig massief, maar opgedikt)

Totaal incl. installatie +- 10K. Hebben wel wat geluk gehad met prijs apparatuur dus weet niet wat de netto prijzen voor de keukenkasten en het blad is. Al met al een nette prijs dunkt me :)

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:49
paul-s83 schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:34:
[...]

Prijs lijkt mij ook aan de hoge kant om eerlijk te zijn.

Wij hebben recentelijk ook een Pronorm keuken laten plaatsen in onze nieuwbouwwoning, wel de duurdere variant, de x-line zodat alles echt mooi greeploos is.

Wat wij hebben:

Kookopstelling 250 x 60 cm
spoeleiland 185 x 90 cm
2 hoge kasten 195 x 60 cm

Qua apparatuur alles van Pelgrim, waaronder een combi-stoomoven en 90 cm inductieplaat.
Daarnaast ook nog een Quooker Pro3 fusion
Blad voor kookgedeelte inclusief spatrand en spoeleiland is een compostone blad van 4 cm (niet volledig massief, maar opgedikt)

Totaal incl. installatie +- 10K. Hebben wel wat geluk gehad met prijs apparatuur dus weet niet wat de netto prijzen voor de keukenkasten en het blad is. Al met al een nette prijs dunkt me :)
Dank voor je reactie, ik moet wel zeggen dat de opstelling best verschilt.
Bij ons komt er een koof boven het kookeiland met plafond afzuigunit (motor extern).
We hebben er ook een vensterbank in laten tekenen van 22cm, dit zal ook best een kostbaar dingetjes zijn...
De apparatuur is ook wat duurder dan Pelgrim, we hebben daar totaal niet op bespaart in deze berekening.
Wel zitten we er nu aan te denken om de koelkast en vaatwasser een stapje minder te doen en de magnetron compleet te schrappen.

Na het vergelijken met wat andere mensen, heb ik het idee dat de prijs al met al wel redelijk oké is en dat we gewoon dure keuzes hebben gemaakt. Ik ga vrijdag voor de tweede keer naar één van de keukenboeren, kijken of ik er nog wat uit kan halen dmv. onderhandelen :+

Voor de gein ook nog even een Siematic leverancier gemailt met de vraag voor een indicatie, hij verwacht tussen de 25 - 30k euro...ik was er al bang voor :X

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
DeMolT. schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:56:
[...]

Dank voor je reactie, ik moet wel zeggen dat de opstelling best verschilt.
Bij ons komt er een koof boven het kookeiland met plafond afzuigunit (motor extern).
We hebben er ook een vensterbank in laten tekenen van 22cm, dit zal ook best een kostbaar dingetjes zijn...
De apparatuur is ook wat duurder dan Pelgrim, we hebben daar totaal niet op bespaart in deze berekening.
Wel zitten we er nu aan te denken om de koelkast en vaatwasser een stapje minder te doen en de magnetron compleet te schrappen.

Na het vergelijken met wat andere mensen, heb ik het idee dat de prijs al met al wel redelijk oké is en dat we gewoon dure keuzes hebben gemaakt. Ik ga vrijdag voor de tweede keer naar één van de keukenboeren, kijken of ik er nog wat uit kan halen dmv. onderhandelen :+

Voor de gein ook nog even een Siematic leverancier gemailt met de vraag voor een indicatie, hij verwacht tussen de 25 - 30k euro...ik was er al bang voor :X
Voor siematic zul je in duitsland moeten zijn. Ook hier in NL kregen we een richtprijs 25 - 30k, na de vraag en wat als je dezelfde keuken (18k) in siematic uitgevoerd...

Zijn in duitsland met dezelfde opstelling op 20k voor siematic uitgekomen.

Wij zijn helaas verliefd geworden op een front van siematic, zodoende geen keus meer dan voor siematic te gaan. :)

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Helaas kom ik nu pas achter dit topic. We hebben een paar weken geleden een keuken bij Ekelhoff in Nordhorn gekocht. Het was fijner geweest als ik hier nog tips had op kunnen doen.

Onze zoektocht is begonnen in kerstvakantie 2015. Toen hebben we wat zaken bezocht om te zien wat we willen. Basisplan was er al wel, rechte keuken met 2 hoge 60 kasten tot plafond en 390 cm aanrechtblad met 5 ladeblokken eronder van 60-90-90-90-60 en granieten blad. We wilden een vaatwasser op hoogte laten inbouwen (hadden we net nieuw (siemens) en wilden we over laten zetten net als de Quooker) en een 90cm oven.

Na lang tekenen om mooie lijnen te krijgen werd ons definitief plan: 2 hoge witten kasten met links koelvrieskast Siemens met 3 vriesladen, daarboven ruime koelkast en daarboven klepkast, daarnaast ingebouwde vaatwasser (eigen, Siemens) op hoogte met lade eronder en erboven combi magnetron (Siemens) en daarboven klepkast. Dan 70 cm diep aanrecht van graniet met smetplint 10 cm ook doorlopend op zijwand, met 1,5 spoelbak (Blanco).

Pootjes worden zo gezet dan RVS plint vanaf witte kast gewoon doorloopt, zodat het blok wat zwevend lijkt. Houtdecor met groef en rvs handgrepen over hele breedte. Onderkast links 60 cm ( 3 laden) met bestekbak, daarna 90 cm onder wasbak met plint (neplade) en 2 uittrekbare laden met uitsparingen voor quooker en waterafvoer, 90 cm kast 3 laden met bestekbak, Boretti 90 cm oven met lade eronder, 80 cm inductieplaat Siemens en 90 cm wandafzuiger Siemens, daarnaast 60 cm 3 ladenblok.

We wilden een zaak met goede referenties en na service, vandaar dat we niet zelf wilden plaatsen. Budget max 10.000 (in winkel gaven we 9000 aan). Het eerste serieuze gesprek voerden we begin 2016 bij Arma, maar helaas, veel te hoog boven budget 13500 met nog kleiner blad (60 cmdiep). Men wilde ons wel als klant en stuurde aan op kunststof blad wat man absoluut niet wilde. Verder pelgrim apparaten ipv siemens, dat was ook niet bedoeling.

Toen wilde met het duurdere spoelbak ladeblok vervangen door 2 kastdeurtjes, wat we al helemaal lelijk vonden. En bezuinigen op kleine goedkope spoelbak en kraan. En de vraag of we dan toch niet zelf wilden plaatsen, om binnen budget te blijven. Uiteindelijk toch met offerte van 11500 weggegaan met kunststof blad. Maar dit wilden we dus niet. Later nog eens na gebeld of we nog een gesprek wilden, maar daar zagen we met alle concessies die al besproken waren geen heil meer in.

Mijn vader en broer hadden na stevig onderhandelen goede keuken in nordhorn bij ekelhoff gekocht en waren super tevreden over de plaatsing en na-service. Dus toen daar maar naar toe. Afspraak gemaakt en na bijna uur wachten eindelijk de verkoper (was fout, ze hadden ons niet goed aangemeld). Maar inmiddels was ik ziek aan het worden en voelde me niet lekker, maar ja, we waren er nou eenmaal. Wel 3 uur geweest, Alles op een rij en helaas kwamen we hier ook duurder uit, maar tot onze verrassing wilde verkoper absoluut niet tornen aan ons keukenplan, die hij zelf ook heel goed uitgebalanceerd vond, en raadde ons aan bij de goedkopere apparatuur boven te kijken, wel van siemens, maar uitloop modellen of showmodellen waar je ook gewoon 5 jaar garantie op krijgt.

Na veel onderhandelen een keuken naar onze tevredenheid voor 10400, en dat was echt de bodem. Voor 10.000 hadden we een deal van onze kant, maar verkoper wilde echt niet verder gaan en zei dat we er thuis maar rustig over na moesten denken. Dit gaf ons het idee dat er dus ook echt niet meer uit te halen was. Omdat hij ons gewoon de winkel uit liet gaan na 3 uur gesprek en tekenen.

In die periode kreeg ik een burn out en gaven we dit aan bij verkoper van ekelhoff en hij wenste mij beterschap en zei dat we altijd welkom waren om door te spreken over de keuken. We zijn nooit telefonisch of via mail benaderd of we toch niet wilden kopen, dit vonden we erg fijn en vrijblijvend. Toen maar even het plan in lade gegooid om er later weer naar te kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 27-04-2017 19:05 . Reden: even wat ruimte voor de leesbaarheid ]

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Vanmiddag weer op pad geweest voor onze keuken. We hebben een siemens hb84h501 combi magnetron boven onze verhoogd ingebouwde vaatwasser. Deze combi bevalt ons uitstekend, maar helaas opent de deur niet volledig en blijft behoorlijk schuin staan. Monteur is geweest en daar is niets aan te doen. En inderdaad op internet wordt hier veel over geklaagd. De combi nu als oven gebruiken is erg oppassen om armen niet te verbranden. Keukenzaak benadert en we moesten flink bijbetalen voor luxer model die wel vlak opent. Dit is niet onze bedoeling, dus na wat heen en weer mailen krijgen we aankoop bedrag terug en wordt combi binnenkort opgehaald en kunnen wij een nieuwe elders kopen. Hier zijn we blij mee, dus vanmiddag maar eens goed bij MediaMarkt en expert wezen kijken en nu ook speciaal naar de deur. Het blijkt dat er veel modellen zijn die niet helemaal vlak openen. We zagen wel een pelgrim met xl ruimte die dit deed. Maar vanuit het verleden wat twijfels over pelgrim. Wat is jullie ervaring? Het gaat om deze PELGRIM MAC524RVS

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-04 15:52

RUFFNECK

Poentje

knausfan schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:38:
Vanmiddag weer op pad geweest voor onze keuken. We hebben een siemens hb84h501 combi magnetron boven onze verhoogd ingebouwde vaatwasser. Deze combi bevalt ons uitstekend, maar helaas opent de deur niet volledig en blijft behoorlijk schuin staan. Monteur is geweest en daar is niets aan te doen. En inderdaad op internet wordt hier veel over geklaagd. De combi nu als oven gebruiken is erg oppassen om armen niet te verbranden. Keukenzaak benadert en we moesten flink bijbetalen voor luxer model die wel vlak opent. Dit is niet onze bedoeling, dus na wat heen en weer mailen krijgen we aankoop bedrag terug en wordt combi binnenkort opgehaald en kunnen wij een nieuwe elders kopen. Hier zijn we blij mee, dus vanmiddag maar eens goed bij MediaMarkt en expert wezen kijken en nu ook speciaal naar de deur. Het blijkt dat er veel modellen zijn die niet helemaal vlak openen. We zagen wel een pelgrim met xl ruimte die dit deed. Maar vanuit het verleden wat twijfels over pelgrim. Wat is jullie ervaring? Het gaat om deze PELGRIM MAC524RVS
Heb je hier een foto van, van wat je precies bedoelt met niet vlak open?

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-04 10:45
unezra schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:22:
[...]

Hmm, nee. Hebben ze daar wel indicatieprijzen? Want da's wel fijn. Tevoren weten of een oven 500 of 5000 EUR is.
WNT schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 07:34:
[...]

Inspiratiehuis vind ik een hele fijne, het is echt een showroom van de fabrikant en geen winkel, dus vooral info en geen verkoop. Bruto prijzen staan in de aanwezige brochures. In duiven heeft atag/pelgrim/etna ook een showroom.
Eens, je kunt hier rustig de apparatuur bekijken en de verschillen opvragen. Je ziet ook wat je bijvoorbeeld wel en niet handig vindt aan een vaatwasser; dingen die je online niet goed kunt inschatten. Vraag ook om een boek met apparatuur, lang niet alles staat in de showroom en in de boeken kun je echt op de specs vergelijken. De prijzen die daarin staan zijn adviesprijzen, maar degene die ons hielp gaf al aan dat een keukenzaak dit natuurlijk voor een veel lagere prijs moet verkopen. (Wij mochten het boek meenemen.)

Kijk voor vergelijk gewoon online voor de prijzen van apparatuur en ga er vanuit dat je bij de keukenzaak iets meer dan online moet betalen, maar geen achterlijke hoeveelheid. Voordeel van het weten van de adviesprijzen is ook dat ze je bij een keukenzaak geen B-model aansmeren waar jij eerst een A-model had gekozen, voor dezelfde prijs onder het motto 'hier hebben wij afspraken mee dus daar kunnen wij korting op krijgen'.

Mijn ervaring is dat de keukenboer het niet leuk vindt als je precies weet wat je wilt aan apparatuur en wat deze online kost, maar het helpt je enorm in het onderhandelen en inschatten van een redelijke prijs.

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-04 22:24
Van het weekend tekeningen gehad voor onze keuken in een nieuwbouwwoning. We zijn bij een kleine lokale keukenboer geweest vanwege de positieve ervaringen van vrienden en bekenden. Het advies bij deze partij is ook voor ons van belang, we zijn zelf nog niet heel erg goed geïnformeerd dus de tips en trucs kunnen we goed gebruiken.

Het betreft een rotpunkt keuken;

ROTPUNKT keuken
Model G78 : 2610 Power HL
Uitvoering front : 148 MDF gelakt/4 zijdig afgerond
Kleur front : 751HL Weiss highgloss lack
Kleur corpus : 751 Weiss finemat
Uitvoering greep : OG - XGA, XGE of XGK
Boring greep : 10 Zonder greepboring/zonder greep
Uitvoering laden : IN 16 Scala Inox
Kleur lade : TITAN Titan
Plinten : IN Inox volledig kunststof
Kleur plint : 186 Inoxfarbig
25/50/75 mm panelen : HD Highgloss lack met dikkant
Kleur paneel : 751HD Weiss highgloss lack/dikkant
Plinthoogte : 130,00 mm
Werkhoogte : 972,00 mm

Keramieken werkblad met in de eerste instantie pelgrim apparatuur, dit willen we graag vervangen door bijvoorbeeld bosch en eventueel siemens apparatuur als het budget het toelaat.

Met deze Pelgrim apparatuur is de offerte nu gemaakt:

Koelkast: KK2122K
Combi oven (2x): MAC624RVS
Inductie: IDK484ONY
Afzuigkap: BSK961RVS
Vaatwasser: GVW487ONY

Meubelen € 7.803,32
Werkbladen € 4.902,68
Apparatuur € 3.870,74
Sanitair € 462,82
Montage € 907,50

Totaal: € 17.947,06

Keukenleverancier geeft al aan dat de offerte nog wel een stukje lager kan uitvallen maar omdat hij nu 3 weken weg is heeft hij nog niet een definitieve prijs kunnen berekenen.

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cXK5iuG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KNXrKj4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TThwzvQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W0LLEPU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pFq1MXC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3WL9dYS.jpg

• Shunt

Shunt

Boe

GAEvakYD schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:38:
Gisteren bij keukenloods geweest voor een keukenontwerp voor onze nieuwbouw woning. We hebben enorm zitten stoeien met plaatsen en locatie van het eiland. De ruimte waar de keuken in komt te staan is nagenoeg 8 meter bij 4 meter breed. Vooral die 4 meter maakte het lastig om een eiland van 2m40 in de breedte kunnen plaatsen en dan ook nog aan beide kanten goed te kunnen lopen. De verkoper zei gelijk, dat is onmogelijk, jullie moeten dat eiland idee laten gaan of het eiland gaan draaien.

Wat zijn jullie gedachtes bij het zien van de onderstaande plaatjes? En wat zouden jullie kiezen als opstelling?

Plattegrond met maten
[afbeelding]

Horizontaal
[afbeelding]
[afbeelding]

Verticaal
[afbeelding]
[afbeelding]

De prijs viel me eerlijk gezegd wel mee, 14000 euro. Ik wilde perse geen deal maken omdat het het eerste keukenzaak bezoek was voor dit huis. Wel vroeg die of hij hem rond kon maken als die met 13000 naar zijn baas ging. Nou, die 13000 zit er dus sowieso in. Later bleek hij een foutje had gemaakt en plasma filter niet berekend had, maar die zat dan ook nog in de prijs.
  • 4 hoge kasten, met ingebouwde combi en koelvries combi
  • eiland 1e kant, 3x lade kasten van 80cm breed
  • eiland 2e kant, 90cm kookgedeelte, 60cm vaatwasser, 90 cm spoelgedeelte
  • Blad van composiet van 6cm dik, betonlook
  • Plafon afzuiging (airo) CP8890, incl plasma filter.
  • Verder alle apparaten Siemens. Koelvries (KI34VX21), vaatwasser(SN69M035NL), combi (CM676GBS1), inductie kookplaat (EH875FM27E)
Wat vinden jullie van de prijs?
Ik vind de prijs niet direct heel hoog maar ook zeker niet laag. Je hebt een grote kasten wand en een kook eiland. Persoonlijk zou ik voor rond de 13000 een wat betere vaatwasser en kook plaat. Kijk eens naar de flex zone kookplaten van Siemens. stukken mooier in mijn mening en maar dat is persoonlijk natuurlijk. :D
Met zoveel kasten zou je natuurlijk ook voor een opstelling kunnen gaan met een oven/stoom en oven/magnetron naast elkaar.
BertP schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:10:
Van het weekend tekeningen gehad voor onze keuken in een nieuwbouwwoning. We zijn bij een kleine lokale keukenboer geweest vanwege de positieve ervaringen van vrienden en bekenden. Het advies bij deze partij is ook voor ons van belang, we zijn zelf nog niet heel erg goed geïnformeerd dus de tips en trucs kunnen we goed gebruiken.

ROTPUNKT keuken

Keramieken werkblad met in de eerste instantie pelgrim apparatuur, dit willen we graag vervangen door bijvoorbeeld bosch en eventueel siemens apparatuur als het budget het toelaat.

Meubelen € 7.803,32
Werkbladen € 4.902,68
Apparatuur € 3.870,74
Sanitair € 462,82
Montage € 907,50

Keukenleverancier geeft al aan dat de offerte nog wel een stukje lager kan uitvallen maar omdat hij nu 3 weken weg is heeft hij nog niet een definitieve prijs kunnen berekenen.

Plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind hem extreem duur. Geen speciale dure kasten Pelgrim spul er in.
Nee voor mij zou dat een 100% afknapper zijn.
Die meubelen hoeven niet meer dan 4/5k te kosten dat blad is extreem duur.
En ik weet niet of je het met je keukenboer er over hebt gehad maar je offert zo bijna een vierde van je huiskamer op voor je keuken.

Verder zou ik eens kijken naar 60cm ovens ipv 45cm dan heb je dat lelijke opvul plaatje niet.
Bosch / Siemens is btw het zelfde alleen het frontje is anders. Dus kies vooral wat je mooi vind en indien mogelijk pak 5 apparaten van het zelfde merk dan pak je mooi 5 jaar garantie mee.

Persoonlijk zou ik voor een keuken als dit niet meer als 11 betalen met de apparatuur die je er nu in hebt zitten. 15 met alles Siemens iq700.

[ Voor 36% gewijzigd door Shunt op 16-07-2017 22:02 ]

Game PC

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18

ROTPUNKT keuken

Meubelen € 7.803,32
Werkbladen € 4.902,68
Apparatuur € 3.870,74
Sanitair € 462,82
Montage € 907,50

Plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Volgens mij heb je na een avondmaaltijd voor bereiden een halve marathon gelopen? Van de koelkast naar de spoelbak, naar je kookplaat en weer terug naar je spoelbak.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

ROTPUNKT keuken

Meubelen € 7.803,32
Werkbladen € 4.902,68
Apparatuur € 3.870,74
Sanitair € 462,82
Montage € 907,50

Plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Of je huis is heel smal 4,5m? Of je hal is heel breed. In beide gevallen is het echt onhandig om nog een deur in de keuken voorgevel te hebben. Met zo'n smalle keuken kan je beter aanrecht onder het raam tegen de voorgevel hebben. Dan oven/koelkast waar je nu koffie hebt staan. Eventueel nog een hoge kast aan het eind van de keuken bij de eettafel. Je moet nu echt veel lopen van de wastafel/kookplaat naar de koelkast.

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 19:03

Wokker

De avond wokkel

Na een tijdje met dit topic mee gelezen te hebben wil ik ook mijn ervaring delen. Vandaag zijn we bij bruynzeel langs geweest. Niet onze eerste keuze maar ze werken samen met de project ontwikkelaar, van ons nieuwbouwhuis. We hebben verder vrije keuze qua keuken en winkel.

Wat we prettig vonden was dat de afzuiging direct naar buiten gaat. Vandaar hebben we gekozen voor een spoel eiland.

Gezien eerdere verhalen in dit topic had ik niet zoveel verwacht van bruynzeel. Zeker omdat we beide een hekel hebben aan de standaard verkoop praatjes (standaard 50% korting, even bellen met de baas enz..) Ze gaven aan dat ze alleen nog maar met Netto prijzen rekenen. Daarnaast kregen we ook een volledig uitgewerkte offerte mee (zonder daar om te hoeven zeuren :)).

De keuken komt nu op 13.000 euro uit. We hebben nu meeste apparatuur van Pelgrim maar denken er over daar wat luxer apparaten voor in de plaats te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kjwvLQ/Full_Size_Render_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/imtaLQ/Full_Size_Render.jpg
pic upload
  • Atag Multifunctionele RVS oven met magnetron
  • Pelgrim koel vriescombi (178cm)
  • Pelgrim Inductie kookplaat (90cm)
  • Pelgrim afzuigkap met motor
  • Atag vaatwasser
Werkblad: 2cm composiet

Kasten + koken:
2x hoge kasten voor oven en koelkast (190 cm)
2x 90 cm + 1 x 60cm voor het kook gedeelte met lades

Spoel eiland (180 cm * 120cm)

3x 60 cm (1x met lades)
1x 90 cm (kasten) het andere deel geen kasten zodat we daar aan kunnen zitten (maar worden misschien ook gewoon kasten.)

We konden daar ook nog een gratis quoker bij krijgen of 800 euro korting. We twijfelen nog even over de nut en noodzaak van de quoker.

De kleuren van de kastjes en afwerking van het bovenblad vonden we eigenlijk de bruynzeel optima lijn mooier zou tussen de 3000 a 4000 euro extra kosten…

Wat denken jullie van deze prijs?

Van de week krijgen we ook de tekening van Eiland de wild keukens in Alkmaar Dit is een kleine lokale keukenzaak ben erg benieuwd naar de verschillen.

Het oneindige X 0

• Shunt

Shunt

Boe

Remco Tr schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:09:
Wat is jullie idee?

Rotpunkt greeploos voor 7700. Alleen de kastjes. Apparatuur is allemaal wel scherp geprijsd

3x lade 80cm
1x hoekkast
1x gootsteenkast lade 90cm
2x hogekast 210cm voor koelvries/oven en magentron.
Eerste gedachte extreem duur. Vergelijk de prijzen eens met Ikea en kvik.
Voor dat geld mag er op zijn minst een blad bij gok ik zo.
Wokker schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:55:
Na een tijdje met dit topic mee gelezen te hebben wil ik ook mijn ervaring delen. Vandaag zijn we bij bruynzeel langs geweest. Niet onze eerste keuze maar ze werken samen met de project ontwikkelaar, van ons nieuwbouwhuis. We hebben verder vrije keuze qua keuken en winkel.

Wat we prettig vonden was dat de afzuiging direct naar buiten gaat. Vandaar hebben we gekozen voor een spoel eiland.

Gezien eerdere verhalen in dit topic had ik niet zoveel verwacht van bruynzeel. Zeker omdat we beide een hekel hebben aan de standaard verkoop praatjes (standaard 50% korting, even bellen met de baas enz..) Ze gaven aan dat ze alleen nog maar met Netto prijzen rekenen. Daarnaast kregen we ook een volledig uitgewerkte offerte mee (zonder daar om te hoeven zeuren :)).

De keuken komt nu op 13.000 euro uit. We hebben nu meeste apparatuur van Pelgrim maar denken er over daar wat luxer apparaten voor in de plaats te zetten.
[afbeelding]
[afbeelding]
pic upload
  • Atag Multifunctionele RVS oven met magnetron
  • Pelgrim koel vriescombi (178cm)
  • Pelgrim Inductie kookplaat (90cm)
  • Pelgrim afzuigkap met motor
  • Atag vaatwasser
Werkblad: 2cm composiet

Kasten + koken:
2x hoge kasten voor oven en koelkast (190 cm)
2x 90 cm + 1 x 60cm voor het kook gedeelte met lades

Spoel eiland (180 cm * 120cm)

3x 60 cm (1x met lades)
1x 90 cm (kasten) het andere deel geen kasten zodat we daar aan kunnen zitten (maar worden misschien ook gewoon kasten.)

We konden daar ook nog een gratis quoker bij krijgen of 800 euro korting. We twijfelen nog even over de nut en noodzaak van de quoker.

De kleuren van de kastjes en afwerking van het bovenblad vonden we eigenlijk de bruynzeel optima lijn mooier zou tussen de 3000 a 4000 euro extra kosten…

Wat denken jullie van deze prijs?

Van de week krijgen we ook de tekening van Eiland de wild keukens in Alkmaar Dit is een kleine lokale keukenzaak ben erg benieuwd naar de verschillen.
Ha Bruynzeel en netto prijzen. Ze worden met de dag grappiger.
Voor mijn gevoel is deze keuken zeker 3 / 4 k te duur. Pelgrim spul in zo'n mooie keuken stoppen tja dat doe je alleen als je niets om koken geeft of gewoon het geld niet hebt voor wat anders.
13k zou in orde zijn als er iq500 en iq700 spul van Siemens in zou zitten of een ander degelijk merk met midden / hoog segment apparatuur.

Ga eens langs wat andere keuken boeren ik weet niet in welke regio je kijkt maar ga vooral eerst even af op reviews van de toko's.

[ Voor 74% gewijzigd door Shunt op 30-07-2017 13:20 ]

Game PC

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-04 16:01
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht dat ergens rond de zomer volgend jaar wordt opgeleverd. Nu ben ik me al een beetje aan het oriënteren op een keuken en volg dit topic al een tijdje, alleen weet ik eigenlijk nog steeds niet echt waar ik nou wél moet zijn voor een keuken.

We wonen in Tilburg, dus graag een beetje in de buurt. Bijna alle winkels hier in de buurt zijn van DMG en als ik jullie moet geloven, kan ik daar het beste wegblijven. Alleen blijft er dan niet zo veel over.
Nu lees ik veel positiefs over Van Diessen keukens uit Veldhoven. Heeft er iemand ervaringen met dit bedrijf? Ik kan een beetje moeilijk inschatten of dit een geschikte zaak is voor onze portemonnee, aangezien het wel een beetje betaalbaar moet blijven.

We hebben niet echt hele speciale wensen en heb de keuken dan ook begroot op max. 10.000 euro.
Heb al wat gestoeid met de keukenplanner van Ikea en ben tot onderstaande gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4415/36625358035_825c7e807e_z.jpg[/url]

Het gedeelte rechtsonder is de hal/trap/toilet en dat deel heb ik niet ingetekend. Middels de deur die wel te zien is, kom je de woonkamer binnen en de keuken komt aan de voorkant van het huis in een gedeelte dat ongeveer 2,70m breed en 3,30m lang is.

Aan de rechterkant wil ik een lang aanrechtblad met alleen een afzuigkap en dus geen bovenkastjes. De eerste kast is een kastje van 20cm breed met mandjes. Soort van apothekerskast(je). Daarnaast een onderkast van 60cm met de spoelbak. Kast nummer 3 herbergt de vaatwasser, vervolgens nog een 60cm kast, een 80cm kast met inductiekookplaat en als laatste een 40cm kast. Dan blijft er ongeveer 10cm loze ruimte over die afgedekt moet worden met een paneeltje. Voor deze indeling heb ik gekozen omdat ik zoveel mogelijk werkruimte wil tussen de spoelbak en kookplaat maar het lijkt me raar als de spoelbak direct aan het begin van het blad zit en/of de kookplaat helemaal aan het uiteinde. Vooral dat laatste lijkt me niet prettig koken. En dan kan het koffieapparaat helemaal in de hoek staan.

Over het blad hebben we nog geen keuze gemaakt, dat mag laminaat zijn en anders wellicht composiet. Een dun blad (bij Ikea heb je bladen van 2,8cm) lijkt me mooi en dan willen we een onderbouw spoelbak.

Aan de overkant wil ik twee hoge kasten waarvan de indeling nader te bepalen is. In een van de kasten moet een combimagnetron. Tussen de twee kasten in wil ik een side-by-side koelkast. Ben er nog niet helemaal uit wat het mooiste is; hoge kasten tot het plafond of juist niet. Wat ik wel wil is dat het een beetje een geheel wordt met de koelkast, dus de koelkast moet aan de bovenkant afgewerkt worden en hier eventueel nog wat open planken. Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/c7/4e/79/c74e796f0b5bbd436835eb7bc19b2be3--kitchen-stuff-in-kitchen.jpg

Bij Ikea kost zo'n keuken ongeveer:
  • Keuken incl. apparatuur €4800
  • Blad met spoelbak €700 (laminaat) of €1200 (composiet)
  • Side-by-side koelkast (niet bij Ikea en ik hoef geen ijsblokjesdispenser) €1000
  • Montage €1200
  • Totaal: €7700
En dat is dan ex. de afwerking boven de koelkast / tussen de twee hoge kasten.

In principe lijkt een Ikea keuken me prima, maar het gemak van een keukenwinkel waar ik aangeef hoe het moet worden en dat zij verder alles regelen vind ik ook wel een prettig idee. Al biedt Ikea tegenwoordig ook diverse services waardoor je niet zo veel meer zelf hoeft te regelen.

Ook qua apparatuur ben ik niet erg veeleisend; in onze huidige keuken is volgens mij alles van Pelgrim. Behalve de combimagnetron, die hebben wij destijds bij Ikea gekocht omdat er alleen een oven in onze keuken zat. De vaatwasser is onlangs kapot gegaan en heb ik vervangen door een Indesit (omdat we toch verhuisplannen hadden). Zeker gezien de kosten (300 euro) een hele dikke prima. Verder hebben we veel Bosch in huis en dat bevalt eigenlijk wel goed. Maar als het, door het budget, weer Pelgrim oid zou moeten worden is dat ook geen probleem.

Lang verhaal intussen, maar wat ik concreet zou willen weten:
- Heeft er iemand ervaring met Van Diessen in Veldhoven? Zou ik daar terecht kunnen met mijn budget?
- Andere aanraders in (de buurt van) Tilburg?
- Is €10.000 redelijk voor mijn wensen?
- Overige tips/opmerkingen/verbeteringen ten aanzien van mijn ontwerp worden ook zeker gewaardeerd!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
tinustilburg schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:45:
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht dat ergens rond de zomer volgend jaar wordt opgeleverd. Nu ben ik me al een beetje aan het oriënteren op een keuken en volg dit topic al een tijdje, alleen weet ik eigenlijk nog steeds niet echt waar ik nou wél moet zijn voor een keuken.

We wonen in Tilburg, dus graag een beetje in de buurt. Bijna alle winkels hier in de buurt zijn van DMG en als ik jullie moet geloven, kan ik daar het beste wegblijven. Alleen blijft er dan niet zo veel over.
Nu lees ik veel positiefs over Van Diessen keukens uit Veldhoven. Heeft er iemand ervaringen met dit bedrijf? Ik kan een beetje moeilijk inschatten of dit een geschikte zaak is voor onze portemonnee, aangezien het wel een beetje betaalbaar moet blijven.

We hebben niet echt hele speciale wensen en heb de keuken dan ook begroot op max. 10.000 euro.
Heb al wat gestoeid met de keukenplanner van Ikea en ben tot onderstaande gekomen:

[afbeelding][/url]

Het gedeelte rechtsonder is de hal/trap/toilet en dat deel heb ik niet ingetekend. Middels de deur die wel te zien is, kom je de woonkamer binnen en de keuken komt aan de voorkant van het huis in een gedeelte dat ongeveer 2,70m breed en 3,30m lang is.

Aan de rechterkant wil ik een lang aanrechtblad met alleen een afzuigkap en dus geen bovenkastjes. De eerste kast is een kastje van 20cm breed met mandjes. Soort van apothekerskast(je). Daarnaast een onderkast van 60cm met de spoelbak. Kast nummer 3 herbergt de vaatwasser, vervolgens nog een 60cm kast, een 80cm kast met inductiekookplaat en als laatste een 40cm kast. Dan blijft er ongeveer 10cm loze ruimte over die afgedekt moet worden met een paneeltje. Voor deze indeling heb ik gekozen omdat ik zoveel mogelijk werkruimte wil tussen de spoelbak en kookplaat maar het lijkt me raar als de spoelbak direct aan het begin van het blad zit en/of de kookplaat helemaal aan het uiteinde. Vooral dat laatste lijkt me niet prettig koken. En dan kan het koffieapparaat helemaal in de hoek staan.

Over het blad hebben we nog geen keuze gemaakt, dat mag laminaat zijn en anders wellicht composiet. Een dun blad (bij Ikea heb je bladen van 2,8cm) lijkt me mooi en dan willen we een onderbouw spoelbak.

Aan de overkant wil ik twee hoge kasten waarvan de indeling nader te bepalen is. In een van de kasten moet een combimagnetron. Tussen de twee kasten in wil ik een side-by-side koelkast. Ben er nog niet helemaal uit wat het mooiste is; hoge kasten tot het plafond of juist niet. Wat ik wel wil is dat het een beetje een geheel wordt met de koelkast, dus de koelkast moet aan de bovenkant afgewerkt worden en hier eventueel nog wat open planken. Zoiets bijvoorbeeld:

[afbeelding]

Bij Ikea kost zo'n keuken ongeveer:
  • Keuken incl. apparatuur €4800
  • Blad met spoelbak €700 (laminaat) of €1200 (composiet)
  • Side-by-side koelkast (niet bij Ikea en ik hoef geen ijsblokjesdispenser) €1000
  • Montage €1200
  • Totaal: €7700
En dat is dan ex. de afwerking boven de koelkast / tussen de twee hoge kasten.

In principe lijkt een Ikea keuken me prima, maar het gemak van een keukenwinkel waar ik aangeef hoe het moet worden en dat zij verder alles regelen vind ik ook wel een prettig idee. Al biedt Ikea tegenwoordig ook diverse services waardoor je niet zo veel meer zelf hoeft te regelen.

Ook qua apparatuur ben ik niet erg veeleisend; in onze huidige keuken is volgens mij alles van Pelgrim. Behalve de combimagnetron, die hebben wij destijds bij Ikea gekocht omdat er alleen een oven in onze keuken zat. De vaatwasser is onlangs kapot gegaan en heb ik vervangen door een Indesit (omdat we toch verhuisplannen hadden). Zeker gezien de kosten (300 euro) een hele dikke prima. Verder hebben we veel Bosch in huis en dat bevalt eigenlijk wel goed. Maar als het, door het budget, weer Pelgrim oid zou moeten worden is dat ook geen probleem.

Lang verhaal intussen, maar wat ik concreet zou willen weten:
- Heeft er iemand ervaring met Van Diessen in Veldhoven? Zou ik daar terecht kunnen met mijn budget?
- Andere aanraders in (de buurt van) Tilburg?
- Is €10.000 redelijk voor mijn wensen?
- Overige tips/opmerkingen/verbeteringen ten aanzien van mijn ontwerp worden ook zeker gewaardeerd!
Met een budget van 10.000€ moeten je wensen makkelijk uitvoerbaar zijn, denk dat je nog wel 2-4k kunt overhouden als je je keuken laat uitvoeren zoals hierboven beschreven. Ik had persoonlijk blad ook doorgetrokken onder het raam en daar wasbak in gemaakt, dat je een U-opstelling krijgt. Hierdoor krijg je veel werk- en kastruimte. Had de wasbak never aan het eind of begin gezet ondanks dat er nog 20cm over hebt.

Maten van jou keukenopstelling zijn bijna identiek aan die mij, alleen is het bij mij iets kleiner. 1-2 pagina's terug vind je mijn opstelling van eerste offerte. Met Siemens apparatuur (vriezer, koelkast, inductie, vaatwasser) en afzuigunit in koof + blad van ongeveer 5m1 kwam ik op 8000€ incl. montage. Als ik keramiek nam 9200€. Was eerste offerte en heb niet gehandeld over de prijs. Ben bij Superkeukens geweest, hun rekenen niet met bruto prijzen en zijn ook geen onderdeel van DMG, althans niet dat ik weet.

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-04 23:03
Wij waren 3 weken geleden bij Superkeukens geweest en we waren er eigenlijk al over uit dat wij daar de keuken zouden kopen, totdat er vorige week een folder in de bus lag van Stall Treftpunk keukens in Gronau ( Duitsland )

Voor vandaag had ik een afspraak staan en na 4 uur overleggen hadden we een keuken in de 3d planner staan. Het is dezelfde opstelling als dat wij hadden bij Superkeukens ( zie bijgevoegde tekening ) alleen de afzuigkap is zichtbaar anders.

We hebben daar de volgende keuken samengesteld :

Merk : Was iets van Ambianze dacht ik. Ik ben die naam alweer vergeten, de deuren waren in ieder geval allemaal 18 mm en van MDF gelakt.

Werkblad van 4.5 cm natuursteen.

Vaatwasser : Siemens SN615X00AE
Koelvriescombi : Siemens ki38vv20
Combi oven : Siemens HM636gns1
Inductieplaat : Siemens EX877LVC1E
Afzuigkap : Siemens LC87KHM60

Dit alles inclusief leveren, 5 jaar garantie en montage voor 12.300 euro. Dat was eigenlijk gelijk al het laagste wat de beste man kon gaan. Heel misschien kon het nog 12 rond worden, maar daarvoor was wel een gesprekje met de bedrijfsleider nodig.

Wat jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qy5XJQ8PS7sOPmFUOw6jXyuV/full.jpg

Ps. Bij de Superkeukens hadden wij een keuken met kunstof folie op de deuren in plaats van gelakt en een toplaminaat werkblad. Tevens was het apparatuur een mix van Grundig en Pelgrim, daar vroegen ze inclusief montage 9500 euro.

• Shunt

Shunt

Boe

dropkikker schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:46:
Wij waren 3 weken geleden bij Superkeukens geweest en we waren er eigenlijk al over uit dat wij daar de keuken zouden kopen, totdat er vorige week een folder in de bus lag van Stall Treftpunk keukens in Gronau ( Duitsland )

Voor vandaag had ik een afspraak staan en na 4 uur overleggen hadden we een keuken in de 3d planner staan. Het is dezelfde opstelling als dat wij hadden bij Superkeukens ( zie bijgevoegde tekening ) alleen de afzuigkap is zichtbaar anders.

We hebben daar de volgende keuken samengesteld :

Merk : Was iets van Ambianze dacht ik. Ik ben die naam alweer vergeten, de deuren waren in ieder geval allemaal 18 mm en van MDF gelakt.

Werkblad van 4.5 cm natuursteen.

Vaatwasser : Siemens SN615X00AE
Koelvriescombi : Siemens ki38vv20
Combi oven : Siemens HM636gns1
Inductieplaat : Siemens EX877LVC1E
Afzuigkap : Siemens LC87KHM60

Dit alles inclusief leveren, 5 jaar garantie en montage voor 12.300 euro. Dat was eigenlijk gelijk al het laagste wat de beste man kon gaan. Heel misschien kon het nog 12 rond worden, maar daarvoor was wel een gesprekje met de bedrijfsleider nodig.

Wat jullie?

[afbeelding]

Ps. Bij de Superkeukens hadden wij een keuken met kunstof folie op de deuren in plaats van gelakt en een toplaminaat werkblad. Tevens was het apparatuur een mix van Grundig en Pelgrim, daar vroegen ze inclusief montage 9500 euro.
Persoonlijk zou ik zeggen ergens rond de 10000 en de 11000 euro dan zit je scherp.
12k vind ik persoonlijk aan de hoge kant voor "slechts 3,7k aan apparatuur. Gewoon nog eens bij Super keukens binnen lopen en zeggen dit heb ik bij hun en ik wil exact het zelfde incl de gelakte deurtjes een fatsoenlijk blad en fatsoenlijk apparatuur en dan voor 11k. Dan zeggen ze of nee en dan probeer je het elders of dan zeggen ze moeilijk moeilijk moeilijk en komen ze met een prijs van 11,5 ofzo en een zielig verhaal dat ze deze maand de hond maar droge brokken moeten geven in plaats van lekker nat voer.

Echt geloof me regel een van keuken verkoop is dat er ALTIJD marge is.

Game PC

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10
Mooi topic. Fijn dat tweakers bij elkaar zo veel meer weten dan andere fora over keukens bij elkaar. En ook goed om te lezen dat mijn keuken blijkbaar in het top segment valt!

Ik hoop binnen een half jaar de sleutels te krijgen van mijn nieuwbouw appartement. Voor de keuken heb ik voor Varenna gekozen omdat dit het enige merk was die me echt aansprak. De meubelboulevardkeukenzaken hadden allemaal hetzelfde aanbod en geen enkel die me aansprak.

Dus bij een kleien onafhankelijke keukenzaak binnengelopen en kwa prijs was het niet exteem schrikken ten opzichte van KWIK of een Hacker Systemat.

Apparatuur vind ik niet zo eens zo belangrijk. Het moet vooral simpel en van goede kwaliteit zijn. En betaalbaar. Mijn keukenman had goede ervaring met Pelgrim als instapper, dus daarvoor gegaan (behalve de kookplaat, das een Bora geworden). Keuken kasten en werkbladen zijn niet makkelijk te upgraden of te vervangen. Apparatuur wel, dus die zou ik later ook nog wel kunnen upgraden naar mijn inziens.

Uiteindelijk getekend voor de volgende offerte

Keukenmeubelen : 6000
Blad met spoelbak : 3000
Apparatuur : 4500
  • combimagnetron pelgrim MAC524MAT
  • vaatwasser pelgrim GVW487ONY
  • koelvriescombi 178 PCS4178L
  • inductie kookplaat BORA Basic
Diversen (kraan , afvalsysteem) 440

Montage 1500

Totaal iets rond de 15.500.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PK37KUQ.jpg

Het Corian keukenblad word tevens de afwerking van de zijkant en word naadloos gelast aan het keukenblad. Hebben mensen ervaring met Corian? Ik weet dat ik het niet als snijplank moet gaan gebruiken, maar ik ben toch benieuwd of het ook echt mooi blijft na een aantal jaar.

En hebben meer mensen een keuken op de groei gekocht met betrekking tot de apparatuur?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Hier N=1, maar toch:
Zes jaar Siemens-apparatuur gehad, plus een Bosch vaatwasser nog langer. Alles was na 6 jaar nog perfect. Stoomoven en bakoven blonken nog als nieuw (pyrolyse _O_), kofifezetapparaat was ook nog prima al zegt iedereen dat die dingen maar twee jaar mee gaan. Inductiekookplaat probleemloos. Afzuigkap no problem. Vaatwasser deed het perfect, moest alleen het labyrint jaren terug eenmaal reinigen (vorige eigenaren deden alles op 30 graden gok ik).

Nu heb ik Pelgrim-spulletjes van weliswaar 9 jaar oud en het is gewoon k*t. Vaatwasser is gammel, bovenste rek valt eruit, roest aan de binnenzijde, knoppen wiebelen en kraken, bedieningspaneel is gescheurd. Al het plastic van de filters enz. voelt cheap aan. Pelgrim koelkast kreunt, borrelt en sist als een ravenous bugblatter beast of Traal na een achtgangendiner.

Maar zoals ik al zei, N=1 dus er zijn uiteraard ook verhalen waar het omgekeerde uit blijkt. Over 4 weken krijg ik mijn nieuwe keuken en daar zit voor 8K aan Siemens-spullen in :D

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Shunt schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:07:
[...]

Nou het spijt me maar Pelgrim of een A merk maakt toch wel een stuk uit al is het alleen al de looks en functionaliteit. Ik weet niet wie jou gezegd heeft dat Pelgrim op het zelfde niveau staat als Siemens / Bosh / ATAG want dat is echt niet waar.

Er is over ieder merk wel iets te zeggen qua defecten.
Allereerst n=1

In een jaar tijd is er in onze oude keuken meer Siemens spul verrot gegaan dan Pelgrim (tot op heden).

Compressor koelkast waardoor deze niet meer koelde/vriest...dááág inhoud (gelukkig garantie), veermechanisme vaatwasser (nooit gerepareerd omdat we toch gingen verhuizen binnen x weken), 101 halogeenlampjes van de afzuigkap die ze blijkbaar op eet als warme broodjes en een overpriced magnetroncombiding die zijn kuren had mbt zijn magnetronfunctie.

Maar wederom n=1 :+

Overigens zit Pelgrim bij dezelfde ATAG Groep, het zal je nog verbazen welke onderdelen er onderling uitgewisseld worden, net als Bosch/Siemens :+

Strava

• Shunt

Shunt

Boe

vhal schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:06:
[...]

Allereerst n=1

In een jaar tijd is er in onze oude keuken meer Siemens spul verrot gegaan dan Pelgrim (tot op heden).

Compressor koelkast waardoor deze niet meer koelde/vriest...dááág inhoud (gelukkig garantie), veermechanisme vaatwasser (nooit gerepareerd omdat we toch gingen verhuizen binnen x weken), 101 halogeenlampjes van de afzuigkap die ze blijkbaar op eet als warme broodjes en een overpriced magnetroncombiding die zijn kuren had mbt zijn magnetronfunctie.

Maar wederom n=1 :+

Overigens zit Pelgrim bij dezelfde ATAG Groep, het zal je nog verbazen welke onderdelen er onderling uitgewisseld worden, net als Bosch/Siemens :+
Dat snap ik maar Pelgrim is en blijft een budget merk. Ja ze hebben ook midden range spullen echter krijg je voor evenveel geld bij Pelgrim minder luxe spul als in de zelfde prijs categorie als ATAG.
Mij viel met name de kwaliteit van scharnieren en knoppen en features erg tegen bij het duurdere Pelgrim spul. Denk aan een rails voor de bak lades in de oven / magnetron. Vaatwasser viel ons erg op dat de deur heel licht open sprong en de mandjes / rails niet stevig aanvoelde. En dat gevoel bleef eigenlijk wel. Ik weet dat de duurste variant van Pelgrim volgens mij expres net onder de instap features van ATAG blijven omdat ze zo elkaar niet beconcurreren.
Dat is in mijn mening een beter systeem als bij Bosch / Siemens. Die leveren EXACT het zelfde spul met een ander frontje. Dat is alleen maar verwarrend en zo zitten ze nutteloos in elkaars vaarwater.

En qua inwendig tja ik geloof niet dat daar tegenwoordig nog veel verschil in zal zitten. Sommige apparaten hebben een maandag ochtend gehad sommige doen het langer als de eigenaar. Dat kan bij ieder merk gebeuren. Vroeger betekende het vaak goed koop duur koop qua lang / kort leven. Ik ben er tegenwoordig van overtuigd dat niets meer gemaakt is voor 15 jaar + leven dus daar ga ik ook bij mijn keuken apparatuur niet vanuit.

Game PC

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10
Shunt schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:22:
[...]

Dat snap ik maar Pelgrim is en blijft een budget merk. Ja ze hebben ook midden range spullen echter krijg je voor evenveel geld bij Pelgrim minder luxe spul als in de zelfde prijs categorie als ATAG.
Mij viel met name de kwaliteit van scharnieren en knoppen en features erg tegen bij het duurdere Pelgrim spul. Denk aan een rails voor de bak lades in de oven / magnetron. Vaatwasser viel ons erg op dat de deur heel licht open sprong en de mandjes / rails niet stevig aanvoelde. En dat gevoel bleef eigenlijk wel. Ik weet dat de duurste variant van Pelgrim volgens mij expres net onder de instap features van ATAG blijven omdat ze zo elkaar niet beconcurreren.
Dat is in mijn mening een beter systeem als bij Bosch / Siemens. Die leveren EXACT het zelfde spul met een ander frontje. Dat is alleen maar verwarrend en zo zitten ze nutteloos in elkaars vaarwater.

En qua inwendig tja ik geloof niet dat daar tegenwoordig nog veel verschil in zal zitten. Sommige apparaten hebben een maandag ochtend gehad sommige doen het langer als de eigenaar. Dat kan bij ieder merk gebeuren. Vroeger betekende het vaak goed koop duur koop qua lang / kort leven. Ik ben er tegenwoordig van overtuigd dat niets meer gemaakt is voor 15 jaar + leven dus daar ga ik ook bij mijn keuken apparatuur niet vanuit.
Precies. Dus waarom zou ik nu de volle mep betalen voor iets wat net zo vaak kapot zal / kan gaan als het toch even lang mee gaat. Heb nu 5 jaar garantie, het ziet er netjes uit en zal hoogstwaarschijnlijk net zo goed werken voor een keukenprins zoals ik (Kook ongeveer 25% van het jaar, de rest buiten de deur) en als het daarna kapot gaat, vervang ik het met iets uit het hogere segment. :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-04 12:56

TommyGun

Stik er maar in!

Reinier schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:58:
Hier N=1, maar toch:
Zes jaar Siemens-apparatuur gehad, plus een Bosch vaatwasser nog langer. Alles was na 6 jaar nog perfect. Stoomoven en bakoven blonken nog als nieuw (pyrolyse _O_), kofifezetapparaat was ook nog prima al zegt iedereen dat die dingen maar twee jaar mee gaan. Inductiekookplaat probleemloos. Afzuigkap no problem. Vaatwasser deed het perfect, moest alleen het labyrint jaren terug eenmaal reinigen (vorige eigenaren deden alles op 30 graden gok ik).

Nu heb ik Pelgrim-spulletjes van weliswaar 9 jaar oud en het is gewoon k*t. Vaatwasser is gammel, bovenste rek valt eruit, roest aan de binnenzijde, knoppen wiebelen en kraken, bedieningspaneel is gescheurd. Al het plastic van de filters enz. voelt cheap aan. Pelgrim koelkast kreunt, borrelt en sist als een ravenous bugblatter beast of Traal na een achtgangendiner.

Maar zoals ik al zei, N=1 dus er zijn uiteraard ook verhalen waar het omgekeerde uit blijkt. Over 4 weken krijg ik mijn nieuwe keuken en daar zit voor 8K aan Siemens-spullen in :D
Precies, voor minder dan Siemens en Bosch doe ik het niet. Mja, er zat al wat ETNA spul in (huur), maar goed. Dat ga ik logischerwijs niet vervangen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
Wij hebben onze eerste offerte ook op laten maken. Nette ervaring, gewoon een gespecificeerde offerte en 3d tekeningen mee naar huis gekregen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-04 16:27
NDF82 schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:53:
[...]

Hele mooie keuken, zoiets zoeken wij ook. Wij wonen op de grens met Belgie dus ben wel benieuwd waar je geweest bent. Heb je nog wat meer specs en (brutale vraag) eventueel een prijs?
Wij hebben de keuken gekocht in Weelde, bij tilburg de grens over Bij Frako (frako.be), apparatuur is van Pelgrim (dochter van ATAG met de zelfde kwaliteit/ onderdelen, alleen iets minder uitgebreide standen (atag bv 15 oven standen, pelgrim 12.

waren rond de 18K kwijt, met Qoocker, vaatwasser, koelkast, inductie kookplaat, afzuigkap, oven en combi stoomoven

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:31
Frogy schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:56:
[...]

Wij hebben de keuken gekocht in Weelde, bij tilburg de grens over Bij Frako (frako.be), apparatuur is van Pelgrim (dochter van ATAG met de zelfde kwaliteit/ onderdelen, alleen iets minder uitgebreide standen (atag bv 15 oven standen, pelgrim 12.

waren rond de 18K kwijt, met Qoocker, vaatwasser, koelkast, inductie kookplaat, afzuigkap, oven en combi stoomoven
voor zover ik weet is pelgrim wel echt een budgetmerk hor...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-04 08:28
Voor onze nieuwbouwwoning uiteindelijk voor onderstaande gegaan. Ik zie hier flinke keukens en soortgelijke bedragen voorbij komen, maar zelf hebben we het redelijk 'normaal' gelaten aangezien GF en ik allebei weinig koken en dus ook niet heel veel tijd in de keuken doorbrengen. Bruynzeel zit op het project en hier zijn we ook gebleven, voornamelijk omdat ik tijdens het rondshoppen weinig tegenkwam wat goedkoper/interessanter was.

Qua lijn is het de Atlas Laser serie geworden, greeploos.

Apparatuur
Siemens KL34VV22FF (Koel-vries combo 178cm)
Siemens HB537ABSO (Bakoven 60cm, 71L inhoud)
Siemens SN857XOOPE (Vaatwasser, 41db (enige eis van mijn kant, niet te luidruchtig)
Pelgrim GK975MATA (Gaskookplaat, zwart, 5-pits)
Pelgrim BSK965MAT (Afzuigkap, mat zwart, LED)
Quooker PRO3-VAQ E Fusion Square Steel

Blad
Composiet- Oyster, Satin - 20mm
1x 60x310cm
1x 60x280cm
Geen spatrand

Kastjes
Atlas Laser Rechte onderhoekkast uitdraaibaar- 100cm breed
Gootsteenkast 60cm breed
1x onderkast 60cm + 2 voorraadladen
1x onderkast 90cm + 2 voorraadladen
1x onderkast 90cm + 2 voorraadladen +1 interne lade
1x kookplaatkast 90cm
1x hoge voorraadkast 60cm breed + 5 interne voorraadladen
1x HG kast 190cm + nis + 2 uittreklades
1x HG kast 190cm (voor koelkast)
1x vaatwasser 60cm
4x onderkast met legplank 60cm x 46cm
1x spoelbak BXX11050 (54cm breed, onderbouw)

Uiteindelijk na wat gepiep ('het zijn netto prijzen meneer') uitgekomen op ca. 12k inc montage en nog 480e aan leidingwerk. Daarnaast 'krijgen' we nog 5400e terug voor het niet kiezen van de standaardkeuken, dus inc. leidingwerk zitten we netto net boven de 7k. Dat vind ik prima voor twee mensen die doorgaans niet heel lang in de keuken te vinden zijn ;)

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:10
kellhus schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:39:
Voor onze nieuwbouwwoning uiteindelijk voor onderstaande gegaan. Ik zie hier flinke keukens en soortgelijke bedragen voorbij komen, maar zelf hebben we het redelijk 'normaal' gelaten aangezien GF en ik allebei weinig koken en dus ook niet heel veel tijd in de keuken doorbrengen. Bruynzeel zit op het project en hier zijn we ook gebleven, voornamelijk omdat ik tijdens het rondshoppen weinig tegenkwam wat goedkoper/interessanter was.

Qua lijn is het de Atlas Laser serie geworden, greeploos.

Apparatuur
Siemens KL34VV22FF (Koel-vries combo 178cm)
Siemens HB537ABSO (Bakoven 60cm, 71L inhoud)
Siemens SN857XOOPE (Vaatwasser, 41db (enige eis van mijn kant, niet te luidruchtig)
Pelgrim GK975MATA (Gaskookplaat, zwart, 5-pits)
Pelgrim BSK965MAT (Afzuigkap, mat zwart, LED)
Quooker PRO3-VAQ E Fusion Square Steel

Blad
Composiet- Oyster, Satin - 20mm
1x 60x310cm
1x 60x280cm
Geen spatrand

Kastjes
Atlas Laser Rechte onderhoekkast uitdraaibaar- 100cm breed
Gootsteenkast 60cm breed
1x onderkast 60cm + 2 voorraadladen
1x onderkast 90cm + 2 voorraadladen
1x onderkast 90cm + 2 voorraadladen +1 interne lade
1x kookplaatkast 90cm
1x hoge voorraadkast 60cm breed + 5 interne voorraadladen
1x HG kast 190cm + nis + 2 uittreklades
1x HG kast 190cm (voor koelkast)
1x vaatwasser 60cm
4x onderkast met legplank 60cm x 46cm
1x spoelbak BXX11050 (54cm breed, onderbouw)

Uiteindelijk na wat gepiep ('het zijn netto prijzen meneer') uitgekomen op ca. 12k inc montage en nog 480e aan leidingwerk. Daarnaast 'krijgen' we nog 5400e terug voor het niet kiezen van de standaardkeuken, dus inc. leidingwerk zitten we netto net boven de 7k. Dat vind ik prima voor twee mensen die doorgaans niet heel lang in de keuken te vinden zijn ;)
Waarom betaal je 480,- aan leidingen als het een nieuwbouwwoning is?

Met gestrekt been.

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:11
Remko.me schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:33:
Hey allemaal,

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en zijn bezig met een keuken.

We hebben inmiddels een offerte gekregen voor een keuken en zijn benieuwd wat jullie vinden van onze keuken en vooral ook of de prijs een goede is (ons gevoel is goed overigens).

Het betreft een Nobilia Keuken 648 Flash.
(enige merk keuken die via de bouw geleverd wordt, niet verplicht om via de bouw te doen maar het scheelt 1760 euro aan verplaatsingswerk).

We hebben gekozen voor een keukeneiland en een stuk keuken aan de wand.
We hebben gekozen voor een graniet werkblad Easy zwart
Willen graag een keukeneiland, realiseren dat hier wellicht minder loopruimte is dan normaal
Losse koelkast en losse vriezer
Twee ovens waarvan 1 een combimagnetron is

Hieronder wat specificaties:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Informatie over meubels:
[afbeelding]

Werkblad
[afbeelding]

Apparatuur vooral van Pelgrim:
[afbeelding]
Afzuigkap willen we graag deze.

Totaalprijs 14.500 euro, dit is inclusief leidingwerk etc. wat in de bouw gratis is en wat ons ergen anders 1760 euro gaat kosten.
[afbeelding]

Nogmaals, ben benieuwd. Ons gevoel is dat de prijs wellicht iets te hoog is, maar we merken wel een prettige sfeer. Veel kennis en ook vriendelijk. Niet willen verkopen, dus rustig de tijd, geen opdringen, etc..
vaatwasser is een slechte, combi een hele simpele, MAC624 of 824 nemen.

De stollen naast de hoge kast en eiland hebben niet dezelfde afwerking als de fronten. De fronten zijn laaklaminaat, 022 wit glans is kunststof. Ga je zien na een aantal maanden / jaren. Beide materialen reageren namelijk anders op zonlicht. Deze stollen zijn ook gelakt te krijgen, maar dan een stuk duurder.

Offerte is behoorlijk prijzig. Pelgrim is op zich prima, maar niet deze keuzes. Een Hacker Classic is vergelijkbaar qua kwaliteit, maar voordeliger en mooier afgewerkt.

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04 10:18
ZO, dat was een drukke dag! Einde van de dag besloten voor BK Keukens te gaan.

We zijn uiteindelijk uitgekomen op iets minder dan de prijs van de vorige offerte.

Ze werken met netto prijzen, geen onderhandeling mogelijk. We hebben de prijzen online vergeleken met apparatuur en kwamen op ongeveer dezelfde prijs.
Leuk gesprek, goed vertrouwen. In vergelijking kregen we hier een completere keuken (dus met accessoires erin, waar we achter kwamen dat dit niet overal was na goed kijken in de offertes).

We hebben gekozen voor een Quooker Flex erbij. De rest blijven we bij pelgrim, prijzen waren lager dan bij de anderen.
Uiteindelijk hebben we gekozen voor een duurdere vaatwasser 86cm hoog, die online ook als betrouwbaar staat. En we hebben een een 67 liter oven gekozen. De oven heeft ook een verwarmfunctie. Er komt een magnetron in een kastje boven de oven (we kopen een losse), in het kastje zit een stopcontact. Met de quooker gaan we de magnetron sporadisch gebruiken.

Blad wordt zwart graniet, hoogglans wit deuren, greeploos, rvs randen bij de grepen, plinten ook rvs.

Hieronder de keuken zoals hij nu definitief gaat worden.
We gaan morgen akkoord geven hebben we nu besloten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GfP0RKz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qWOqlEA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I2WvGw0.jpg

Bekijk mijn site: Remko.me

• Tulkie86
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-06-2019
Remko.me schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:35:

We zijn uiteindelijk uitgekomen op iets minder dan de prijs van de vorige offerte.

Ze werken met netto prijzen, geen onderhandeling mogelijk. We hebben de prijzen online vergeleken met apparatuur en kwamen op ongeveer dezelfde prijs.
Leuk gesprek, goed vertrouwen. In vergelijking kregen we hier een completere keuken (dus met accessoires erin, waar we achter kwamen dat dit niet overal was na goed kijken in de offertes).

We hebben gekozen voor een Quooker Flex erbij. De rest blijven we bij pelgrim, prijzen waren lager dan bij de anderen.
Uiteindelijk hebben we gekozen voor een duurdere vaatwasser 86cm hoog, die online ook als betrouwbaar staat. En we hebben een een 67 liter oven gekozen. De oven heeft ook een verwarmfunctie. Er komt een magnetron in een kastje boven de oven (we kopen een losse), in het kastje zit een stopcontact. Met de quooker gaan we de magnetron sporadisch gebruiken.

Blad wordt zwart graniet, hoogglans wit deuren, greeploos, rvs randen bij de grepen, plinten ook rvs.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi geworden hoor! Zelf heb ik in mijn nieuwe keuken ook een quooker overwogen maar vond het zo duur voor een apparaat waar ik alleen thee mee ga zetten... ;) Water koken op de inductieplaat gaat namelijk al heel hard, dus die wens viel eigenlijk als eerste af...

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:25
Remko.me schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:35:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er mooi uit, maar kan je raam nog wel open met de kraan op die plaats?

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08-2025
Stephanvr schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:50:
Even een update:
Ik heb onze geplande afspraak verplaatst omdat:
- Vriendin niet zeker weet of ze de keuken wel wil laten vervangen
- We een andere keuken voor 6.300,- euro met (Juno?) apparatuur gezien hebben.

Gebeld, die verkoopster gaf aan:
- Keuken is in eens geen 15.000,- meer, maar 12.000,- (met Etna apparatuur) incl. plaatsen en aansluiten
- Ze kan de volledige offerte niet doorsturen, omdat jullie dan naar een andere winkel 100 euro minder uit kunnen betalen terwijl we er wel moeite in hebben gestoken, maar
- Wij garanderen dat we 10% onder iedere offerte van een andere aanbieder gaan zitten
- Die keuken die jullie gezien hebben is waarschijnlijk een hacker keuken met instapfrontjes, terwijl deze keuken uit houtnerf frontjes bestaat die gelakt zijn et cetera.
- Bij ons zijn de kastjes duur, en de apparatuur niet zo.

EDIT: Omvang keuken bestaat uit:
5x kast 60cm
1x kast 40cm (of 30)
2x hoge kast 60cm
1x hoge kast 40cm (of 30)
Bij elkaar: 3.40 mtr (terwijl we om 5 meter gevraagd hebben) en 1.50 meter.

Apparatuur: Etna vaatwasser, Etna afzuigsysteem, Etna combimagnetron, Etna gaskookstel, ..

Ik geloof er echt niets van, maar we mogen langskomen om te zien waaruit dit bedrag precies opgebouwd is. Ik denk niet dat we dit gaan doen, want ik heb er geen vertrouwen in. Volgens mij worden we nog steeds relatief hard afgezet.
Raar verhaal inderdaad... Bang dat je voor 100 euro naar een ander gaat en tegelijk stellen dat ze elke andere offerte 10% goedkoper kunnen doen. Dus die 12.000 kan op zijn minst nog iets goedkoper en daar kan dan weer 10% vanaf :9~ Hij moet op zijn minst dus naar 10.000 nog zakken.

Overigens vraag je niet heel gek veel kasten, is Etna apparatuur de goedkoopste lijn van Etna/Pelgrim/Atag... Waarom is jouw keuken dan zo duur?

Wat ik zou doen is de stoute schoenen aantrekken: Dezelfde keuken specificatie bij een andere zaak neerleggen (niet MDG) en vragen of ze die keuken voor €8000 kunnen leveren incl montage etc.

• lovey
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-01-2022
Dag,

Wij hebben net een eerste offerte binnen gekregen en ben wel benieuwd wat jullie er van vinden

Het is een L keuken zonder bovenkastjes
Keukenkastjes van Beckermann (23 sienna supermatte lak)
Lengte 2900 bij 3800.
Aan de lange kant allemaal lades en 1 hoge kast
Aan de korte kant kastjes
Aan beide kanten 1 hoge kast
Hoekkast le mans

kosten alle kasten: 3800,00

Apparatuur
- Koelvries combi Pelgrim PCS4178L (twijfelen of we niet een vrijstaande koelkast willen)
- Pelgrim inductie kookplaat IK2084F
- Pelgrim schouwkap (BSK951RVS) ( twijfelen wat we voor schouwkap willen, iig recirculatie)
- Pelgrim vaatwasser GVW810XL
- Pelgrim combi stoomoven OVS626mat

Totaalprijs apparatuur: 4700,00

Dekton blad 27 mm opgedikt 2500,00 euro

Totaal 11000,00
Aansluiten 1200,00

Wij gaan nog verder kijken, maar weten niet of dit een nette aanbieding is. Het was een kleine zaak en die deed niet aan kortingen en hij gaf aan dat dit een netto prijs is (ik denk dat er nog wel wat af kan)

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-04 20:51
Deze week ook getekend voor onze nieuwe keuken, levering pas eind vorig volgend jaar. U-keuken in de kleur parelgrijs met een keramiek wit (Nieve) blad erop. Apparatuur vrijwel allemaal van Pelgrim.

Apparatuur
Kraan: Quooker combi flex
Spoelbak: Franke BXX210.50
Afzuiging: Pelgrim ISW1000RVS
Inductie: Pelgrim IDK784ONY
Combi oven/magnetron: Pelgrim MAC624MAT
Stoomoven: Pelgrim OVS624MAT
Vaatwasser: Pelgrim GVW830XLS
Koelkast: Pelgrim PCD5178N

Even snel een foto van gemaakt, kleur van de kastjes is hier te donker:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QFqhTyt6/IMG_2775.jpg

Combinatie van kast en blad:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MXjwDTHf/IMG_2776.jpg

Van boven:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/S22BDTSb/IMG_2789.jpg

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:52
kever678 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:44:
Deze week ook getekend voor onze nieuwe keuken, levering pas eind vorig volgend jaar. U-keuken in de kleur parelgrijs met een keramiek wit (Nieve) blad erop. Apparatuur vrijwel allemaal van Pelgrim.

Apparatuur

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van boven:
[Afbeelding]
Je vindt het niet erg dat het blad en de kastjes niet dezelfde kleur wit zijn?

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59

Apparatuur

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van boven:
[Afbeelding]
Wat ik persoonlijk minder mooi vind, is die enorme “unit” qua afzuig. Dit had wel wat subtieler gemogen, heb je hier nog naar gekeken?

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-03 12:02

Apparatuur

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van boven:
[Afbeelding]
Wat kost je keuken? Ik heb ongeveer dezelfde opstelling in gedachten, maar wel met andere apparatuur. Ben dus benieuwd wat je betaald voor de keuken excl. apparatuur!

• kever678
Shunt schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:31:
[...]

Boh dat vind ik een heel pak geld voor een pelgrim keuken ook al is het de hoogste lijn.
Ik denk dat de zelfde keuken ook wel had moeten lukken met Siemens iq700 spulletjes.
Was wellicht gelukt als ik zelf de apparatuur had gehaald. Had wellicht in Duitsland of bij een goedkopere zaak ook nog wel wat goedkoper gekund.

Qua merk apparatuur heb ik geen voorkeur, of het nou Siemens of Pelgrim is. Voordeel van Pelgrim is de extra garantie. Voldoet daarnaast aan al mijn eisen (no frost vriezer, afzuigkap waar motor in de schuur kan, voor elke inductie zone een eigen slider, oven met telescopische rail, stille xxl vaatwasser met led op de vloer, stoomoven en combi magnetron zwart en hetzelfde uiterlijk etc. etc.)

Koop het daarnaast nu bij een lokale zaak die de ruim de tijd voor je neemt, echt (goed) advies geeft, geen druk op je legt of met vreemde kortingen gaat werken. (korting op mijn offerte stond er al op toen ik 'm kreeg) Bedrijven die hun zaken goed voor elkaar hebben, achter hun product staan en niet van die vieze spelletjes spelen (zie de gemiddelde DMG toko) gun ik die paar honderd euro extra wel.

Kortom: ik snap je punt maar ben zo meer dan tevreden :)
Shunt schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:31:
[...]

Ik krijg nu ook het gevoel dat je veel oud model spul er tussen hebt staan volgens mij zijn de kook plaat en oven al uit 2016.
Voor zover ik weet allemaal nieuwste lijn? Staat in ieder geval allemaal in de brochure van 2018.

Mocht er echt wat ouds tussen zitten dan hoor ik het uiteraard graag maar voor zover ik weet is dit niet het geval.

[ Voor 20% gewijzigd door kever678 op 02-10-2018 20:55 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:57:
[...]

Garantie geef ik, in principe, niet zoveel om.

Ik zie hier nu ook weer Siemens iQ500 voorbij komen. Google leert mij dat iQ300 en iQ700 ook bestaan. Is dat een beetje de verhouding zoals bij BMW 3-serie >> 5-serie >> 7-serie (of welke andere automerk)?

iQ500 is dus middensegment, maar met wat is dan de iQ500 "lijn" bij ATAG, Pelgrim, Bosch, AEG etc? Dat vergelijk wil ik dus maken.
Ik kan uren op op Google zitten en tig merken en tig apparaten per merk gaan zitten vergelijken, maar als iemand dat zo uit zijn mouw schud scheelt dat natuurlijk ontzettend :)

Kijk, met auto's weet ik het wel.
Bij VW kun je terecht voor een UP >> Polo >> Golf >> Passat.
Bij Opel is dat dan een Adam >> Corsa >> Astra >> Insignia
Bij Renault is dat Twingo >> Clio >> Megane >> Talisman
Etcetera...

Alle merken hebben hun eigen prijs/kwaliteit verhouding, dat komt daarna wel. Ik kan dan altijd nog beslissen dat ik voor het geld een "Golf" liever een "Insignia" heb bij wijze van.
Ik wil graag eerst dat ik de Golf/Astra/Megane onder de keukenapparatuur inzichtelijk heb zodat ik mijn vergelijkingszoektocht wat kan verkleinen :P
Ja zo'n direct vergelijk bestaat natuurlijk niet. Sowieso zullen de merken er alles aan doen om e.e.a. zo vaag mogelijk te houden. Daarnaast verschilt het ook per apparaat. Merk a zal beter zijn in vaatwassers en merk b in ovens. Onmogelijk om hier een eenduidig en simpel een lijstje van te maken.

Verwijderd

Beste allen,

Ik heb een nieuwbouw huis gekocht en mag bij bruynzeel een keuken uitkiezen. Eerst gekozen voor de standaard met enkele uitbreiding, omdat de standaard redelijk goed was. Hoogglans kasten, apparatuur van siemens en composiet werkblad.

Nu gaan we voor een andere opstelling en materiaal; tegen de volledige achtergevel (totale woning is 5,5 m inclusief hal van 1,5m) van 4 m komen aan weerszijde 2 hoge kasten met links een koelkast en rechts een combi oven. Hier komt ook de vaatwasser

Daarvoor komt een schiereiland met inductie kookplaat. Het werkblad het liefst composiet, omdat wij nu een kwartsiet blad hebben en deze is vrij vlek gevoelig. Schiereiland zal niet te groot worden. Ik denk max 2m bij 1,20.

Ik denk eraan om het schiereiland met een houten blad doen, omdat ik dit mooi vind op een donkere keuken. De vloer wordt hoogstwaarschijnlijk een gietvloer beton look. Dus het blad van het aanrecht wordt donker grijs en van het schiereiland wellicht van hout.

Bij bruynzeel kom ik waarschijnlijk ongeveer uit op 13500, omdat mijn buren een zelfde soort opstelling hebben en al een offerte hebben.

Nu lees ik dat bruynzeel kwaliteit niet het allerbeste is en ben benieuwd waar ik op moet letten. Waar kan ik het beste terecht en wat voor prijs moet ik in mijn achterhoofd houden?

Ik heb anderhalf jaar geleden een keuken bij superkeukens; zie foto hieronder (als deze zichtbaar is) Kwartsiet blad, hoogglas kasten (kwaliteit geen idee) Alle apperatuur AEG (koelkast, kookblad gas op glas en vaatwasser) en combi oven pelgrim. Hier heb ik toen zonder plaatsen 6800 euro voor betaald.

Voor het dubbele geld mag ik dan ook wel wat verwachten lijkt mij? Let op onderstaande foto is huidige keuken.

Ik woon regio amsterdam.

Hoe plaats ik een afbeelding? (durf te vragen 8)7 )

Afbeeldingslocatie: https://www.instagram.com/p/BVrejf4gFJXG6b2HyHRRzaccZj2tgmOpeShorE0/

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2018 09:41 . Reden: weet niet hoe je afbeeldingen plaats ]

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Onze keuken van 3x3m (Lvorm) met 1 hoge kast, pelgrim vaatwasser, Etna oven en afzuigkap, Etna 77cm inductieplaat, wasbak, kraan en zeepdispenser B), met kunststof blad is 6900,-. Ik denk dat de apparatuur zo'n 2000,- is, wasbak/kraan/dispenser zo'n 400 euro.
Dat maakt de kasten+montage zo'n 4500,-.

Dan is 6000 toch niet heel gek?

(edit) oh wacht, er werd 3000 gezegd. Dat lijkt me dan krap.

[ Voor 8% gewijzigd door Hsb-3 op 17-12-2018 07:56 ]

• Saidjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik lees al een tijdje mee op dit forum (en projectmatige nieuwbouw) en zie veel goede tips, waarvoor dank! Mijn vrouw en ik zijn bezig voor een nieuwbouwhuis..

Op basis van jullie tips een tekening gemaakt, en aan het kijken geslagen bij diverse winkels. We zijn er voor ons zelf uit:
Het moet een L keuken (2,40m bij 3,10m) worden met een los kastmeubel (2x 1.66m hoog x 60cm breed, met daarin een koelkast, combi en vaatwasser op hoogte)
Ons oog is gevallen op:
- Een hacker Systemat systeem,
- Frontjes AV5007, prijsgroep 4.
- met 2x glas R lades (2x90cm) en geïntegreerde besteklade.
- hoekonderkast, spoelkast, onderkasten (verder geen lades)
- de genoemde halfhoge kasten
- 5m composiet blad, dikte 2cm
- spoelbak, met Lanesto klassieke 'retro' kraan..
- Siemens/Bosch apparatuur, (inductie, combi, vaatwasser, koeler, afzuigkap...geen andere eisen)

We schrikken van de verschillende offertes, die zitten tussen €9900 en €16000 met montage. Wat een verschil en wat is reëel? Bij de DMG ketens, veel verdachte look-a-likes... maarja dan weet je ook niet precies welke keuken je krijgt...veel winkels willen geen 'middensegment' van siemens/bosch leveren maar alleen studioline...of pelgrim/whirlpool rommel...
Wie kan ons op weg helpen qua prijs, leverancier etc....? Bedankt alvast...

• Saidjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-10-2025
Toch een update.

Uiteindelijk voor €10,500 gekocht inclusief plaatsen maar exclusief installeren (kraan/afvoer kan ik zelf, en een vriend is elektromonteur..scheelt € 350..), ook omdat de leidingen vroeg aangevraagd moesten worden bij de aannemer....woning pas Q2 2020!!. Wel er een echte u-keuken van gemaakt...

Met name de apparatuur was een crime...de verkoper hoorde echt alleen maar ATAG/Pelgrim...ik wil gevoelsmatig geen ATAG/Pelgrim.....nu dan maar een studioline inductieplaat (IQ500) , vaatwasser (IQ500), combi (IQ500) en de rest uit de IQ100 series..waarvan ik vermoed dat de opvolgers al klaarstaan....we zouden dan kosteloos de nieuwere variant krijgen...iemand daar ervaring mee?
Saidjes schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:13:
Ik lees al een tijdje mee op dit forum (en projectmatige nieuwbouw) en zie veel goede tips, waarvoor dank! Mijn vrouw en ik zijn bezig voor een nieuwbouwhuis..

Op basis van jullie tips een tekening gemaakt, en aan het kijken geslagen bij diverse winkels. We zijn er voor ons zelf uit:
Het moet een L keuken (2,40m bij 3,10m) worden met een los kastmeubel (2x 1.66m hoog x 60cm breed, met daarin een koelkast, combi en vaatwasser op hoogte)
Ons oog is gevallen op:
- Een hacker Systemat systeem,
- Frontjes AV5007, prijsgroep 4.
- met 2x glas R lades (2x90cm) en geïntegreerde besteklade.
- hoekonderkast, spoelkast, onderkasten (verder geen lades)
- de genoemde halfhoge kasten
- 5m composiet blad, dikte 2cm
- spoelbak, met Lanesto klassieke 'retro' kraan..
- Siemens/Bosch apparatuur, (inductie, combi, vaatwasser, koeler, afzuigkap...geen andere eisen)

We schrikken van de verschillende offertes, die zitten tussen €9900 en €16000 met montage. Wat een verschil en wat is reëel? Bij de DMG ketens, veel verdachte look-a-likes... maarja dan weet je ook niet precies welke keuken je krijgt...veel winkels willen geen 'middensegment' van siemens/bosch leveren maar alleen studioline...of pelgrim/whirlpool rommel...
Wie kan ons op weg helpen qua prijs, leverancier etc....? Bedankt alvast...

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
Saidjes schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:02:
Met name de apparatuur was een crime...de verkoper hoorde echt alleen maar ATAG/Pelgrim...ik wil gevoelsmatig geen ATAG/Pelgrim.....
Ik heb zelf zowel Atag als Siemens gehad en moet zeggen dat het kwalitatief redelijk vergelijkbaar is. Is puur afhankelijk van welke serie je aangeboden krijgt bij elk merk.

Ik moet zeggen dat ik de kookplaat van Atag _/-\o_ tov Siemens vind maar een koffiezetter van Siemens weer _/-\o_ tov Atag. Qua koelkast/vaatwasser merk ik nog geen verschil (koelt mijn bier/en maakt mijn afwas schoon) ;)

Atag heeft daarintegen wel 2+6 jaar garantie ipv 2+3 jaar bij Siemens (de eerste 2 zonder voorijkosten kuch..)

Pelgrim is iets meer budget en vergelijkbaar met Bauknecht/whirlpool.

Verwijderd

Beste allen,

Ik heb inmiddels ook met veel plezier het forum doorgespit en mede door goede reacties een bezoek gebracht aan Superkeukens in Utrecht.

Voor mijn huis heb ik een L-vormige keuken laten ontwerpen. Aangezien ik het huis ter zijner tijd particulier ga verhuren gaat gaat het mij met name om duurzaamheid / prijs-kwaliteit / hufterproofheid.

Plattegrond: https://ibb.co/BLV7vwj

Er werd mijn door de verkoper voor dit gebruik een meubel met coating melaminehars aangeraden en een composiet werkblad (kunsstof vind ik minder mooi).

Uiteindelijke naar huis gegaan met de volgende offerte.
Meubelen: Alpin wit coating melaminehars, de bovenkastjes zijn extra hoog.
Het hoekmeubel bevat draaicarrousel.

3d foto https://ibb.co/XYb90zp

Apparatuur:
AEG koelvriescombo scb51811LS 521 euro
AEG combi magnetron KMK565000M 635 euro
AEG FSE53600Z Volledig geintegreerde vaatwasser 495 euro
AEG IKB64301FB Inductie kookplaat 440 euro
MSL625ERVS Pelgrim Motorloze vlakschermkap 200 euro
Quantex Eenhendel RVS kraan 2405202 149 euro
LANESTO olbia set 4 rvs 321126 170 euro

Als ik op internet zoek (keukenloods waar mogelijk) kom ik op een
totaalprijs van 2610 euro voor de apparatuur.

De totale offerte van de keuken komt op een
totaalprijs keuken van 7500 euro

De plaatsing a 1000 euro en al het voorwerk (extra elektriciteitsgroep, leidingen verleggen ect) + nawerk (stuken, betegelen) moet apart via een aannemer.

Is dit inderdaad een duurzame keuken?
Is het een goede prijs of moet er nog wat vanaf?

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-04 07:42
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:02:
Beste allen,

Ik heb inmiddels ook met veel plezier het forum doorgespit en mede door goede reacties een bezoek gebracht aan Superkeukens in Utrecht.

Voor mijn huis heb ik een L-vormige keuken laten ontwerpen. Aangezien ik het huis ter zijner tijd particulier ga verhuren gaat gaat het mij met name om duurzaamheid / prijs-kwaliteit / hufterproofheid.

Er werd mijn door de verkoper voor dit gebruik een meubel met coating melaminehars aangeraden en een composiet werkblad (kunsstof vind ik minder mooi).

Apparatuur:

De plaatsing a 1000 euro en al het voorwerk (extra elektriciteitsgroep, leidingen verleggen ect) + nawerk (stuken, betegelen) moet apart via een aannemer.

Lijkt mij een prima prijs voor een dergelijke keuken. Maar als het niet voor jezelf is, waarom dan geen Ikea keuken? Is in ieder geval "hufter" proof omdat je, als er iets beschadigd wordt, snel nieuwe onderdelen hebt en niet afhankelijk bent van een keukenzaak met levertijden.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 3 strings, totaal 12600 Wp, 15 kWh thuisaccu

Verwijderd

Beste allen,

Apparatuur:

Een tip: waarom een vaatwasser als je het toch gaat verhuren? Vaatwassers geven over het algemeen voor verhuurders alleen maar problemen. ( ik werk als technische dienst ik kan het weten ) Als er maar een stukje glas in de pomp zit kan jij ernaartoe gaan om het probleem op te lossen. Of laat je meteen een bedrijf komen met alleen al 100 euro voorrijkosten om een stukje glas eruit te halen? Ook als het niet van jezelf is ga je er niet zo netjes mee om. Voor 3 borden en 2 kopjes word hij dagelijks aangezet. Dus die vaatwasser wordt intensief gebruikt waardoor je na 3 a 4 jaar alweer een nieuwe kunt gaan kopen want repareren is vaak duurder.
En dan nog maar eens de problemen als er eens een slang scheurt of lekkage komt. Kan je de hele vaatwasser eruithalen om het probleem te gaan oplossen.

Ik zou er een kast met deur inzetten met planken en een vaatwasser aansluiting wel laten aanleggen.. Mocht het echt nodig zijn en je gaat er zelf ooit wonen dan kan je die kast makkelijk wisselen voor een vaatwasser of laat de huurder er zelf een inzetten zodat de problemen voor hemzelf zijn.

• kever678
Beste allen,

Apparatuur:

Zou de draaicarrousel vervangen door een le-mans systeem, werkt een stuk prettiger.

Vaatwasser zou ik wel laten zitten, zeker een toegevoegde waarde.

• Maverik312
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-02 16:05
@Verwijderd

Zwarte keuken is altijd mooi. Maar let op tussen de deuren en het blad zit kleurverschil. Verder zou ik de spoelbak en de vaatwasser omruilen zodat je iets meer werkbare bladruimte krijgt

Ik zag een reactie op het fenix blad dat is inderdaad iets meer werk qua vlekken. Zorg dat je wondersponsjes koopt. Waarom lopen die zwarte rekjes niet helemaal door over de wand? Lijkt mij toffer.

12k ? Neem aan dat er dan een zwarte Quooker inzit? En kijk nog even naar die combi. Pelgrim/Atag/Bosch hebben mat zwarte apparatuur lijkt een stuk mooier. AEG heeft glimmend zwart. Denk niet dat RVS de mooiste oplossing is

• kever678
Daniel schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 07:46:
Ik heb inmiddels ook een keuken laten ontwerpen. We zijn binnengelopen bij een bedrijf dat in het pand naast ons zit, want dat was makkelijk. Heb dit weekend nog een afspraak bij Siematic - in ons vorige huis hadden we daar een keuken van en over het algemeen waren we prima te spreken over de kwaliteit.

[Afbeelding]

Het eiland is 245cm breed, het aanrecht langs de wand is 365cm. Hoge kasten zijn 235cm breed en 265cm hoog.
Apparatuur is van Siemens: 2 x combi-oven, 1x 90 cm oven, vaatwasser, Bora-kookplaat, koelvries/combi, Quooker. Blad is keramiek. De keuken zelf is van Dica, dat is een Spaans merk dat door deze winkel zelf wordt geimporteerd maar waar ik verder heel erg weinig over kan vinden. De kwaliteit in de winkel voelt prima aan, zeker vergelijkbaar met Siematic.

Totaalprijs hiervoor bijna 30 mille ex montage: 16k kasten, 9,5k apparatuur, 4,5k werkblad. Ik vind het nogal pittig eigenlijk.
Ik heb een u-keuken in bestelling staan: vrijwel dezelfde opzet als jou maar dan een schiereiland ipv los eiland. Ook een extra hoge kast. Apparatuur van Pelgrim (duurste lijn), kan zijn dat je daar iets meer geld kwijt bent. Wel een cooker.

Ik betaal iets boven de 16k, bedrag lijkt me inderdaad aan de prijs.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Ben ook bezig met een nieuwe keuken en ben bij een lokale keukenboer geweest met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v675/JazzySOB/Diversen/Keuken_zps7ebfyira.jpg

Dit is een keuken van het merk Schmidt in de (beton)kleur Marvel. Hierbij heb ik voor een granieten werkblad van 6cm in Angola Black gekozen die bij het schiereiland 1m diep is met aan de kant van de woonkamer ruimte voor twee stoelen/krukken. De hoekkast is voorzien van een uitzwenkplateau en aan de rechterkant twee kastjes met brede lades met een binnenbesteklade.

Qua apparatuur komt er een Pelgrim vaatwasser type GVW487ONY en een Siemens LI67SA270 vlakschermafzuigkap in en onder de bovenkastjes dimbare LED-verlichting.

Toen ik bijna twee jaar geleden in dit huis kwam wonen had ik de gaskookplaat in de oude keuken al vervangen voor een inductiekookplaat omdat ik dat al had in mijn vorige woning. Twee maanden geleden is de oude Sharp combimagnetron stuk gegaan en heb ik die ook vervangen, dus deze apparaten worden overgezet.

Nu twijfel ik nog over de koel/vries combinatie. Deze zou in een hoge kast aan de linkerkant van de keuken komen maar vraag ik mij af of ik niet beter een vrijstaande (RVS) koelkast kan nemen. Wat zouden jullie doen?

De offerte van deze keuken zit momenteel op € 8650,- excl. inbouw.

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Eypo schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:35:
Wij zijn inmiddels ook op keukentour geweest, met name omdat we een indicatie moesten geven voor de hypotheekofferte.

Keuken:
Kookeiland 3m x 1.1m met composiet. Eetkamerkant met push-to-open, keukenkant greeploos.
4 hoge kasten met daartussen 2 lage kasten met composiet blad (koffiecorner).

appratuur:
Kookplaat: Bora Pure
Koelkast: Siemens KI81RAD30
Vriezer: Siemens GI81NAC30
Oven: Siemens CB634GBS3
Combi: Siemens CM636GNS1
Vaatwasser: Siemens SN636X03ME

Volgens mij zijn de kasten van het merk Schuller.

Prijs: +- 16.000 incl montage.

Wat vinden jullie van deze prijs?
Wij zijn op zoek naar een soortgelijke (Rotpunkt) opstelling (3x1,2m kookeiland met daarnaast 3 hoge kasten en een 1,2x0,6m composietblad met 90cm onderkast). Wij krijgen bij alle keukenboeren een hogere offerte mee. Degene die de meest gespecificeerde offerte meegaf kwam op 18.000 euro totaal, waarvan 6700 euro voor Pelgrim apparatuur (vaatwasser, hoge koelkast, eilandschouw, 77cm inductiekookplaat, 60cm oven en 60cm magnetron) en 2000 euro voor de montage.

Bij welke winkel ben jij geweest?

[ Voor 1% gewijzigd door Ricie op 11-07-2019 11:58 . Reden: Totaalprijs toegevoegd ]

• Eypo
  • Laatst online: 06-04 20:00
Ricie schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:13:
[...]

Wij zijn op zoek naar een soortgelijke (Rotpunkt) opstelling (3x1,2m kookeiland met daarnaast 3 hoge kasten en een 1,2x0,6m composietblad met 90cm onderkast). Wij krijgen bij alle keukenboeren een hogere offerte mee. Degene die de meest gespecificeerde offerte meegaf kwam op 18.000 euro totaal, waarvan 6700 euro voor Pelgrim apparatuur (vaatwasser, hoge koelkast, eilandschouw, 77cm inductiekookplaat, 60cm oven en 60cm magnetron) en 2000 euro voor de montage.

Bij welke winkel ben jij geweest?
Deze offerte komt van Ihre Kuche in Kranenburg. Ik moet wel zeggen dat ik de ombouw niet meegerekend heb in deze prijs, die is nog eens 1500.
Wij hebben ook vergelijkbare offertes gehad: allemaal net iets duurder of bijvoorbeeld Pelgrim apparatuur. Ik geef dan toch de voorkeur voor Siemens.

• BushMule
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-11-2025
Siemens tja.. vrij positieve praat hier over Siemens.. Tis maar net waar je het allemaal haalt. In Duitsland knallen ze volgens mij standaard Siemens overal in. Volgens mij is Siemens in Duitse shops zo’nbeetje het pelgrim van hier. Maar sorry... ik heb echt hele slechte ervaringen met zowel oven als vaatwasser van Siemens. Blijkt Duits model weer NET ander typenummer te hebben als NL model grrr. Bij mn zusje draait al jaren wat Bauknecht spul, en wordt nog intensiever gebruikt daar ook. Nooit problemen op 1 incident na en dat werd ook nog eens keurig opgelost. En ik met nieuw Siemens spul niks dan ellende. Zo zie je maar, je kan geluk hebben en je kan pech hebben. Maar ik koop volgende keer gewoon whirlpool/zanussi/ikea/bauknecht/beko of weet ik veel hoe al die 1 pot nat merken heten, maar ik zie niet in waar de meerprijs voor siemens/aeg/miele voor betaald wordt eerlijk gezegd.. Behalve design en merkgevoel natuurlijk.. maar iemand die dat eens kan uitleggen?

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:01
BushMule schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:38:
Siemens tja.. vrij positieve praat hier over Siemens.. Tis maar net waar je het allemaal haalt. In Duitsland knallen ze volgens mij standaard Siemens overal in. Volgens mij is Siemens in Duitse shops zo’nbeetje het pelgrim van hier. Maar sorry... ik heb echt hele slechte ervaringen met zowel oven als vaatwasser van Siemens. Blijkt Duits model weer NET ander typenummer te hebben als NL model grrr. Bij mn zusje draait al jaren wat Bauknecht spul, en wordt nog intensiever gebruikt daar ook. Nooit problemen op 1 incident na en dat werd ook nog eens keurig opgelost. En ik met nieuw Siemens spul niks dan ellende. Zo zie je maar, je kan geluk hebben en je kan pech hebben. Maar ik koop volgende keer gewoon whirlpool/zanussi/ikea/bauknecht/beko of weet ik veel hoe al die 1 pot nat merken heten, maar ik zie niet in waar de meerprijs voor siemens/aeg/miele voor betaald wordt eerlijk gezegd.. Behalve design en merkgevoel natuurlijk.. maar iemand die dat eens kan uitleggen?
ik kan me daar bij eigenlijk best bij aansluiten, met onze Siemsens apparatuur best wat issues gehad, in onze vorige keuken hadden we Pelgrim en geen enkel issue.
We hebben de huidige Siemens vaatwasser al vervangen door een Miele want we waren er klaar mee, ik denk ook dat Siemens een beetje overschat wordt.

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 20:59
BushMule schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:38:
Ik sluit mij daar ook bij aan. In onze nieuwe keuken dan ook geen Siemens meer. Ondanks dat de vaatwasser het nog steeds doet na 2 jaar de manden al kunnen vervangen omdat ze volledig doorgerot waren. Niet bestand tegen water en een uitzondering op de garantie. een setje nieuwe maanden gewoon 200 euro.

magnetron heeft een sierstrip welke echt op de meest klungelige manier is vastgeklemd. Het ziet er allemaal heel netjes uit alleen dondert het ding er steeds vanaf. Ondertussen met strip nummer drie bezig. ( 89 per stuk. (en dan krijg ik het onderdeel voor een IK prijs + BTW) Deze vertoond ook al breuk sporen en dat heb ik nu gefixt door de klemmen te vervangen door een lang draad eind wat aan de achterkant van de combi is vastgemaakt en in het stripje je gekit.

Koelkast. Binnen twee jaar alle deurbakken afgebroken en het deurtje van het vriesvakje idem. Optisch ziet het er allemaal heel netjes uit alleen kwalitatief had ik van Siemens ook meer verwacht.

De koelkast 4 jaar geleden vervangen voor een AEG en niet alleen een stuk stiller ook kwalitatief oogt en functioneert de AEG een stuk prettiger.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 10:58
Vandaag een rondje keukenwinkels gedaan voor ons verhuurappartement. IKEA is de meest voordelige keuze, dan Bruynzeel en daarna Bemmel en Kroon. Is er nog een winkel waar ik zeker naartoe moet? Doel is een eenvoudige keuken die tegen lomp studentenleven kan. ;)

IKEA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e9ydmBRHbIoAue7hTHnHjoNK/medium.png
4691 euro inclusief montage en apparatuur (afzuigkap, kookplaat, inbouw combimagnetron, vaatwasser en vrijstaande koelkast)

Bruynzeel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oGPnDDcM0bJOBXTNjeNKy0rR/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NJBKxhjYdEjjCMSqhIURlHa0/medium.png
4480 euro inclusief montage en apparatuur (afzuigkap, kookplaat, vaatwasser alles Pelgrim)

Nou hebben we nog een tafelmodel koelkastje daar staan en een losse combimagnetro. Dus die hoeven niet perse.

Bemmel en Kroon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WXuAyal1ONjb7Q1BtwE963si/medium.png
4660 euro inclusief montage en apparatuur (afzuigkap, fornuis met oven, vaatwasser alles Inventum)
Waarbij de kast met de kookplaat op de tekening zijn vervangen door een los Inventum fornuis met heteluchtoven.

[ Voor 71% gewijzigd door zeef op 12-07-2019 23:49 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En voor als je te lui ben hier een voorzetje

A+
Miele
Gaggenau
Novy
[...]
A
Siemens/Bosch/Neff
AEG
[...]
A-
Pelgrim
Atag
B
Whirlpool
Beko
[...]

Ik vergeet er vast nog heel veel, maar dit zijn zo'n beetje de mainstream merken.

Wat mijn eigen apparatuur betreft, de stoomoven en combimagnetron van Miele uit de Artline zijn toch wel twee fantastische apparaten. Groente en aardappels gaan tegenwoordig standaard de stoomoven in en komen er bijna altijd perfect uit. Bijkomend voordeel is dat ik mijn volledige aandacht op het vlees kan richten en we tegenwoordig ook schnitzels eten zonder zwarte randen ;)

De ovens zijn zo uitgebreid dat je echt moet experimenteren met de standen. Ovenfrites kwam er in de normale stand maar slap uit. Vandaag ontdekte mijn vrouw de 'intensief bakken' instelling (of zo iets) en ik heb nog nooit zulke goede ovenfrites gegeten!

Over de koelkast van Miele ben ik minder enthousiast. Het is een lel van een koelkast en dan zit er 1 lullig lampje in die je vaak nog afdekt met je spulletjes. Weinig licht dus in deze koelkast.

Inductiekookplaat en vaatwasser zijn gewoon prima dingen. De vaat is beter droog dan bij mijn oude vaatwasser en de flexzones van de kookplaat zijn een verademing.

Dat is de Novy afzuigkap ook. Die is echt heel stil en doet prima zijn werk.

En tenslotte heeft de Quooker Flex mij echt verrast. Ik had nooit verwacht dat ding zo vaak te gebruiken. We gaan waarschijnlijk wel het 3 litervat omruilen voor de 7 liter. Het duurt erg lang voordat het warme water vanaf de ketel in de keuken is, dus dan is de close-inboiler variant van Quooker een handige optie. Mijn moeder gaat ook voor een nieuwe keuken en dan bestelt zij dus de 7 liter versie en dan switchen we ze.

Tot nu toe dus zeer tevreden over de gemaakte keuzes.

[ Voor 76% gewijzigd door PaT op 14-07-2019 21:15 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
PaT schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:03:
En voor als je te lui ben hier een voorzetje

A+
Miele
Gaggenau
Novy
[...]
A
Siemens/Bosch/Neff
AEG
[...]
A-
Pelgrim
Atag
B
Whirlpool
Beko
[...]

Ik vergeet er vast nog heel veel, maar dit zijn zo'n beetje de mainstream merken.

Wat mijn eigen apparatuur betreft, de stoomoven en combimagnetron van Miele uit de Artline zijn toch wel twee fantastische apparaten. Groente en aardappels gaan tegenwoordig standaard de stoomoven in en komen er bijna altijd perfect uit. Bijkomend voordeel is dat ik mijn volledige aandacht op het vlees kan richten en we tegenwoordig ook schnitzels eten zonder zwarte randen ;)

De ovens zijn zo uitgebreid dat je echt moet experimenteren met de standen. Ovenfrites kwam er in de normale stand maar slap uit. Vandaag ontdekte mijn vrouw de 'intensief bakken' instelling (of zo iets) en ik heb nog nooit zulke goede ovenfrites gegeten!

Over de koelkast van Miele ben ik minder enthousiast. Het is een lel van een koelkast en dan zit er 1 lullig lampje in die je vaak nog afdekt met je spulletjes. Weinig licht dus in deze koelkast.

Inductiekookplaat en vaatwasser zijn gewoon prima dingen. De vaat is beter droog dan bij mijn oude vaatwasser en de flexzones van de kookplaat zijn een verademing.

Dat is de Novy afzuigkap ook. Die is echt heel stil en doet prima zijn werk.

En tenslotte heeft de Quooker Flex mij echt verrast. Ik had nooit verwacht dat ding zo vaak te gebruiken. We gaan waarschijnlijk wel het 3 litervat omruilen voor de 7 liter. Het duurt erg lang voordat het warme water vanaf de ketel in de keuken is, dus dan is de close-inboiler variant van Quooker een handige optie. Mijn moeder gaat ook voor een nieuwe keuken en dan bestelt zij dus de 7 liter versie en dan switchen we ze.

Tot nu toe dus zeer tevreden over de gemaakte keuzes.
Volgens mij is ATAG net zo A als Siemens/Bosch/AEG.

• fabians
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-10-2024
Zoals velen lees ik al een tijdje mee op dit forum en heb al een behoorlijk stuk terug gelezen n gezocht. Ik ben zelf de zoektocht begonnen naar een keuken voor ons nieuwbouw huis dat half 2021 wordt opgeleverd. We zijn inmiddels wel uit de opstelling (sorry is een foto van een printje) en de kleuren, volledig zwart.
Nu ben ik bij verschillende keukenzaken geweest en eigenlijk overal erg goed geholpen. Nergens hebben ze me geprobeerd te verleiden met tijdelijke acties o.i.d. waar ik hier toch veel over lees. Ik loop alleen tegen de prijzen aan en zou graag de meningen van het forum willen horen of deze realistisch is of niet.

De keuken afgebeeld is een Schuller C2 (volgens de offerte) met onyxzwarte fronten en een plint van 15 cm. Fronten zijn aan de voorzijde gelakt en de zijkanten met kunststof afgewerkt en het blad is Fenixx Bold black 20 mm. De apparatuur (naast de kookplaat) is allemaal Pelgrim omdat ze een mooie mat zwarte lijn hebben.
De opstelling betreft aan de lage zijde 3 kasten van een meter, elk met 2 lades en 1 bestek la. In de middelste kast is een BORA PURE verwerkt met recirculatie.

De hoge zijde is als volgt:
- 2 hoge kasten van 240, 1 met koel/vries combinatie en 1 met combi magnetron en een stoomoven
- onderkast van 60
- ingebouwde vaatwasser
- spoelkast van 80 (i.v.m. beschikbare ruimte) inclusief quooker.
- bovenkasten zijn ook 56 diep en hebben de maten 40-40-60-60 (komt dus overeen met de deuren van de onderkast). Daarmee komt de gecreëerde 'nis'op 185 uit waardoor ik er precies onder pas.

De totaal prijs na onderhandeling komt uit op 17100, inclusief montage. Ik vind het zelf nogal aan de prijs zeker gezien de apparatuur (Pelgrim) en de toch niet heel ingewikkelde opstelling.

Als ik bovenstaande uitreken met keukenkastenfabriek en online apparatuur prijzen kom ik op ca. 5000 voor de kasten, 6500 apparatuur en reken dan voor het fenixx blad 2000.

Ik heb nog de vraag uit staan bij Bruynzeel (verbonden aan het nieuwbouw project) voor een offerte met dezelfde opstelling en apparatuur als hierboven maar dan met Optima (Next huismerk) kasten. Pas als ik die heb kan ik het natuurlijk echt vergelijken maar vond vooral de fronten toch een stuk mooier, rondom gelakt in dezelfde onyxzwarte kleur, de lage plint van 5 cm en het feit dat de korpuskleur donker grijs kan worden. Voorgaande offertes van beide bedrijven met een andere opstelling lagen niet bizar ver uit elkaar (ongeveer 1000). Zou Next het extra geld waard zijn?

https://imgur.com/ueCC9fJ

https://imgur.com/wWnrIBC

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

fabians schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:36:
Zoals velen lees ik al een tijdje mee op dit forum en heb al een behoorlijk stuk terug gelezen n gezocht. Ik ben zelf de zoektocht begonnen naar een keuken voor ons nieuwbouw huis dat half 2021 wordt opgeleverd. We zijn inmiddels wel uit de opstelling (sorry is een foto van een printje) en de kleuren, volledig zwart.
Nu ben ik bij verschillende keukenzaken geweest en eigenlijk overal erg goed geholpen. Nergens hebben ze me geprobeerd te verleiden met tijdelijke acties o.i.d. waar ik hier toch veel over lees. Ik loop alleen tegen de prijzen aan en zou graag de meningen van het forum willen horen of deze realistisch is of niet.

De keuken afgebeeld is een Schuller C2 (volgens de offerte) met onyxzwarte fronten en een plint van 15 cm. Fronten zijn aan de voorzijde gelakt en de zijkanten met kunststof afgewerkt en het blad is Fenixx Bold black 20 mm. De apparatuur (naast de kookplaat) is allemaal Pelgrim omdat ze een mooie mat zwarte lijn hebben.
De opstelling betreft aan de lage zijde 3 kasten van een meter, elk met 2 lades en 1 bestek la. In de middelste kast is een BORA PURE verwerkt met recirculatie.

De hoge zijde is als volgt:
- 2 hoge kasten van 240, 1 met koel/vries combinatie en 1 met combi magnetron en een stoomoven
- onderkast van 60
- ingebouwde vaatwasser
- spoelkast van 80 (i.v.m. beschikbare ruimte) inclusief quooker.
- bovenkasten zijn ook 56 diep en hebben de maten 40-40-60-60 (komt dus overeen met de deuren van de onderkast). Daarmee komt de gecreëerde 'nis'op 185 uit waardoor ik er precies onder pas.

De totaal prijs na onderhandeling komt uit op 17100, inclusief montage. Ik vind het zelf nogal aan de prijs zeker gezien de apparatuur (Pelgrim) en de toch niet heel ingewikkelde opstelling.

Als ik bovenstaande uitreken met keukenkastenfabriek en online apparatuur prijzen kom ik op ca. 6000 voor de kasten, 6500 apparatuur en reken dan voor het fenixx blad 2000.

Ik heb nog de vraag uit staan bij Bruynzeel (verbonden aan het nieuwbouw project) voor een offerte met dezelfde opstelling en apparatuur als hierboven maar dan met Optima (Next huismerk) kasten. Pas als ik die heb kan ik het natuurlijk echt vergelijken maar vond vooral de fronten toch een stuk mooier, rondom gelakt in dezelfde onyxzwarte kleur, de lage plint van 5 cm en het feit dat de korpuskleur donker grijs kan worden. Voorgaande offertes van beide bedrijven met een andere opstelling lagen niet bizar ver uit elkaar (ongeveer 1000). Zou Next het extra geld waard zijn?

https://imgur.com/ueCC9fJ

https://imgur.com/wWnrIBC
Je online prijzen zijn exclusief montage van zo'n 1500 euro en dan is het verschil nog maar 1000 euro volgens mij.
Voor mijn gevoel zou je voor deze prijs wel Siemens-categorie apparatuur moeten kunnen krijgen, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe duur dat feniks nu eigenlijk is.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

PB-powell

Mr. Laziness

Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken voor ons huis, hiervoor hebben we een bouwdepot gekregen bij de aanschaf van het huis omdat de huidige keuken (een originele Jan des Bouvries Bruynzeel keuken uit 1999) op is.
Inmiddels bij twee keukenzaken geweest: KeukenSale en IKook. Beide kwamen met ongeveer hetzelfde ontwerp en vergelijkbare apparatuur (en zelfde merk keuken) op ongeveer dezelfde prijs ~12K inclusief plaatsing en 'een stukje korting'. Nou zijn we van plan om naar nog een derde partij in Apeldoorn te gaan om nog wat andere ervaringen op te doen en te kijken bij welke zaak we een goed gevoel hebben.
Bij IKook gaf de dame echter ons twee prijzen mee, met en zonder apparatuur. Ze gaf aan dat als wij zelf de apparatuur wilden regelen dat ze dat prima vond en heeft daarbij ook de lijst (en productnummers) meegegeven van de apparaten die zij had geselecteerd. Dat was voornamelijk Pelgrim apparatuur.
Nu hebben we zelf inmiddels ook al wat rondgekeken en her en der prijzen gezien die zowel vergelijkbaar als lager en hoger zijn dan de Pelgrim apparaten, maar we vinden het lastig inschatten wat de 'goede' merken qua prijs-kwaliteit verhouding zijn.
Heeft men hier tips over welke merken we moeten vermijden, welke over priced zijn en welke juist goed zijn? We hebben nu voornamelijk gekeken naar Siemens, Pelgrim, AEG, Etna en Zanussi. Ons budget voor de apparaten is ~5000 voor (alles inbouw):
Koelkast (zonder vriesvak)
Inductieplaat, het liefst een waarbij twee zones gekoppeld kunnen worden
Afzuigunit
Vaatwasser (stille variant het is een open keuken)
Combi-magnetronoven
Gewone oven, het liefst met zelfreiniging en geen stoom

En een antwoord als 'voor 5K ga je dat niet redden' is ook een antwoord, dan weten we gewoon dat we wat extra moeten sparen/bijleggen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:31
PB-powell schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:47:
Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken voor ons huis, hiervoor hebben we een bouwdepot gekregen bij de aanschaf van het huis omdat de huidige keuken (een originele Jan des Bouvries Bruynzeel keuken uit 1999) op is.
Inmiddels bij twee keukenzaken geweest: KeukenSale en IKook. Beide kwamen met ongeveer hetzelfde ontwerp en vergelijkbare apparatuur (en zelfde merk keuken) op ongeveer dezelfde prijs ~12K inclusief plaatsing en 'een stukje korting'. Nou zijn we van plan om naar nog een derde partij in Apeldoorn te gaan om nog wat andere ervaringen op te doen en te kijken bij welke zaak we een goed gevoel hebben.
Bij IKook gaf de dame echter ons twee prijzen mee, met en zonder apparatuur. Ze gaf aan dat als wij zelf de apparatuur wilden regelen dat ze dat prima vond en heeft daarbij ook de lijst (en productnummers) meegegeven van de apparaten die zij had geselecteerd. Dat was voornamelijk Pelgrim apparatuur.
Nu hebben we zelf inmiddels ook al wat rondgekeken en her en der prijzen gezien die zowel vergelijkbaar als lager en hoger zijn dan de Pelgrim apparaten, maar we vinden het lastig inschatten wat de 'goede' merken qua prijs-kwaliteit verhouding zijn.
Heeft men hier tips over welke merken we moeten vermijden, welke over priced zijn en welke juist goed zijn? We hebben nu voornamelijk gekeken naar Siemens, Pelgrim, EAG, Etna en Zanussi. Ons budget voor de apparaten is ~5000 voor (alles inbouw):
Koelkast (zonder vriesvak)
Inductieplaat, het liefst een waarbij twee zones gekoppeld kunnen worden
Afzuigunit
Vaatwasser (stille variant het is een open keuken)
Combi-magnetronoven
Gewone oven, het liefst met zelfreiniging en geen stoom

En een antwoord als 'voor 5K ga je dat niet redden' is ook een antwoord, dan weten we gewoon dat we wat extra moeten sparen/bijleggen.
Voor 5K ga je dat makkelijk redden. Qua merken staat er genoeg in de topicstart denk ik en in het topic.
Kijk eens op sites als 123apparatuur en stel eens een lijstje samen. (Etna en Zanussie zou ik al schrappen van je lijstje als je 5k budget voor apparaten hebt)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

PB-powell

Mr. Laziness

Martinusz schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:15:
[...]

Volgens mij zit het een beetje zo:

A-Merk: Siemens, Bosch, AEG, Atag.....
B-Merk: Pelgrim......
C-Merk: Etna, Zanussi

Heb weleens een lijstje voorbij zien komen, dacht dat die in de topicstart stond, maar dus niet.
Overigens kunnen bijv. SIemens of Bosch dan ook weer goedkopere series hebben, dus het zegt niet altijd alles.

Voor onze nieuwe keuken hebben we bij elkaar gezocht:
AEG koelkast
Novy afzuigkap
Pelgrim inductieplaat + combi-magnetron
Totaal: 2800,-
Dat lijstje ziet er logisch uit, als andere lezers hier nog aanvullingen hebben op het B-merk lijst toevallig :+ wij zijn niet thuis in die markt.
En op basis van jouw aangeschafte apparaten en de oven en vaatwasser die wij erbij willen zouden we rond de 4500 komen. Dat past dan prima in ons budget.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• dennislittle
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-10-2022
Inmiddels zijn wij ook weer wat stapjes verder. Na wat mindere ervaringen bij keukenboeren die niet zo goed meedenken als we zouden verwachten een goed gesprek en een zo goed als definitief ontwerp.

Reden voor de Siemens vaatwasser is omdat de verkoper ervaring heeft met problemen met atag uit het verleden en daarom. Liever geen atag vaatwasser aanraad.

En de pelgrim kookaat raad hij aan omdat hij hier een goede prijs voor heeft op dit moment (of zouden jullie toch kiezen voor alles atag).

Ben benieuwd wat jullie er over denken en vooral welke prijs redelijk is. Komen na wat onderhandelen nu op 13000 euro uit inclusief plaatsen. Exacte tarieven per onderdeel heb ik helaas niet.

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/R8tiMHAQLJbeYCK28

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/CggWHxrAesMgQpmz8

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/dp3GnNi4SdQLXDSC6

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/wYkx97CNzcsiiTdS6

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/YzkdmcZkAiUQN67k7

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/3k5MuTv3p6EHaFCF9

[ Voor 32% gewijzigd door dennislittle op 25-12-2019 21:56 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:57:
Ter volledigheid idd

Iq7 studioline 60 nis hm836gnb6
Iq100 vaatwasser sn614x03ae
Iq100 inductie 81 cm eh877fvc5e
Iq100 schouw 90cm lc94bbc51

Bedankt
Hacker Classic is goed, Express Kuchen is rommel (merkloze scharnieren en ladegeleiders, slechte afwerking, klein assortiment).

Maar als ik jou was zou ik de apparatuur van een goedkoper merk nemen (Pelgrim, Etna, Whirlpool, etc.), zodat je wat meer budget overhoudt op de keukenmeubelen en het werkblad.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Barry|IA schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:23:
[...]
Maar als ik jou was zou ik de apparatuur van een goedkoper merk nemen (Pelgrim, Etna, Whirlpool, etc.), zodat je wat meer budget overhoudt op de keukenmeubelen en het werkblad.
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:37:
Bedankt, de reden van deze oven is omdat we dan een grote oven hebben en geen extra magnetron hoeven te nemen. Maar ik ga het zeker meenemen.
Persoonlijke ervaring, maar nooit van mijn leven meer Etna. Ons vorige (huur)huis had de hele keuken van Etna qua apparatuur en op alles was wel wat aan te merken.
Vaatwasser die de afwas bijna nooit echt schoon kreeg en een oven die 30 min moest voorverwarmen en bij open doen meteen 50gr afkoelde is 5 sec. Een pizza of cake bakken duurde standaard 2x zo lang als nodig.

Onze (12) buren hadden exact dezelfde keuken en vrijwel iedereen had dezelfde klachten.

Oftewel bedenk je goed welke eisen je stelt aan je keukenapparatuur en hoe vaak je het waarvoor gebruikt. Zonde als je nu net iets teveel bezuinigd en er later dagelijks spijt van hebt.

• Martinusz
Barry|IA schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:08:
[...]

Leuk! Mooie keuken.

Leuk om eens wat anders te zien dan de standaard inspiratieloze strakke 4 hoge kasten met eiland en Siemens apparatuur.
Ja wij hebben landelijke sfeer in huis, helaas zie je het steeds minder en wordt de keuze wat beperkt.
Wij zijn totaal niet van de hoogglans (verschrikkelijk) en strakke keukens, maar de keukenzaken staan er vol mee.

Qua apparatuur hebben we niet specifiek 1 merk, wel bewust paar componenten voor A merk gekozen.
Zo is de vaatwasser van Siemens, de koelkast van AEG en de afzuigkap van Novy. De kookplaat is van Pelgrim, bewust gekozen op indeling van de plaat (5 pits, met de grote pit naast de 4 kleinere pitten). De oven ook van Pelgrim, omdat onze vorige oven ook prima beviel van Pelgrim, de inhoud groter is dan bij veel andere merken en deze mooi zwart is, wel bewust gekozen voor een wat duurder model van Pelgrim, dus niet de instapoven zeg maar.

Verder een granieten werkblad, kost wat :X , maar het ziet er zo mooi uit en voelt gewoon onverwoestbaar.
Ik hoop dat binnen korte tijd de Schouw sierrand wordt geleverd en de smetplinten, we hebben nog wat schilderwerk en stopcontacten om te vervangen, als het helemaal af is zal ik nog eens foto posten :)

• NeoFoX
  • Laatst online: 13:30
Hi all,

Hier ook bezig met een nieuwbouwproject en uiteraard een keuken die er in moet. Al veel gelezen en ideeën opgedaan. Maar na een bezoek aan een lokale keukenzaak, ook graag jullie ongezouten mening m.b.t. onderstaande opstelling en keuzes. :*)

Algemene informatie:
Plattegrond keuken; bxd = 5.8m x 3.8m
Het idee is om
  1. óf naar de eettafel kijken qua koken waardoor makkelijk vanuit de bijkeuken / buiten de keuken inkomen
    (Link 1)
  2. óf naar buiten koken, maar dan makkelijker van / naar eettafel te kunnen en eenvoudiger naar de woonkamer te kunnen (Link 2)
Qua apparatuur vind ik het echt 'lastig' om te bepalen wat wel / niet goed is; doordat wij daar geen ervaring mee hebben. Daarnaast heeft onze voorkeur voor een normale afzuiging ipv recirculatie. Dit hebben wij gezien bij vrienden / familie en hebben wij nu ook.. wij hebben de optie om het direct af te voeren; dan doen wij dat ook ;)

Maar voor nu hebben wij advies gekregen in dit.
  • Kasten merk; Rotpunkt (greeploos, Sherwood Black)
  • Werkblad; kunststof (8cm dik)
  • Koel-/vriescombi: Pelgrim PCD23178L
  • Oven met magnetronfunctie: Pelgrim MAC524MAT
  • Vaatwasser: Pelgrim GVW830LS
  • Kookplaat: Pelgrim IK4083M
  • Afzuiging: Pelgrim ISW0960WIT
  • Quooker PRO3
  • Overig: Doeco, Bachmann stopcontact elevator.
Alles inclusief montage (+ koof) is +/- € 14.500,-

De vragen die wij nu hebben zijn;
  • Welke kant het schiereiland op zou moeten qua beste 'performance'.. wij neigen naar 2) omdat dit efficienter is.
  • Of wij beter kunnen koken aan de muurkant, dit is veiliger omdat je dan geen kans hebt om de pannen van de plaat te stoten en het is 'eenvoudiger' om de afzuiging direct naar buiten te laten gaan.
  • De ruimte tussen eiland en kastenwand is nu altijd 100cm+. Dat lijkt ons voldoende.
  • Pelgrim apparatuur of overstappen op NEFF; is 1k duurder
  • Wel / geen stoomoven.. nu hebben wij het nooit gehad, maar erbij extra nemen kan.. het idee is om dat bijvoorbeeld dit te doen onder de huidige combioven en dit dan onder elkaar te doen (met de NEFF open en hide bijvoorbeeld)
En natuurlijk; is het redelijk qua prijs en 'verwachtingen' ... hoeft geen top of de bill en daar is het budget ook niet voor. Maar op een 1 á 2k meer of minder zit het niet; n.a.v. jullie advies.

- The Neo and Only -

• Mariijjn
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-03 08:07
Goedemorgen,

Volledig nieuw op tweakers, maar tijdens onze keuken zoektocht dit topic tegen gekomen en aangemeld voor tips en trucs voor onze nieuwe keuken.

In het kort, sinds een jaar wonen we in onze huidige woning en we zijn van plan om op korte termijn er een stuk aan te gaan zetten (momenteel aannemer aan het uitkiezen nav ontvangen offertes), en tegelijk willen we de huidige keuken vervangen voor een nieuw exemplaar in een nieuwe opstelling. Aangezien we nog niet eerder een keuken hebben gekocht is dit helemaal nieuw voor ons. Na diverse bezoeken aan keukenzaken (Bruynzeel, kuchentreff en keukenstudio Rijnmond) zijn we er redelijk over uit wat we willen qua opstelling en apparatuur.

Afgelopen week een offerte gekregen voor een Sachsen SK130 keuken met als werkblad de Sima core Ardesia 60mm. Qua apparatuur de Bora Pure (afzuiging naar buiten), Pelgrim mac824mat combi oven en Pelgrim pkvs25178 koelkast. Vaatwasser wordt de huidige gebruikt.

Het gaat om een lang keukenblok van 4 meter langs de achterwand van het huis, met aansluitend een halfhoog 90cm kastelement als zitplek. Links en rechts 2 lades, Bovenste greeploos, onderste tiptouch, daartussen 3 kastjes.
Een kookeiland met aan een zijde 4 lades (2 greeploos, 2 tiptouch),andere zijde plaats voor 3 krukken.
Kastenwand (2 stuks) met daarin de koelkast en combi oven voorzien van grepen.

Kosten meubilair 8800,-
Kosten werkblad incl spoelbak reginox Miami 3900,-
Kosten apparatuur 5600,-
Kosten accessoires (kraan en 5* tiptouch) 650,-
Plaatsing 1600,-
Korting 4400,-
Totaal +/-16500

Bij Bruynzeel met de Bruynzeel Atlas in vergelijkbare opstelling zaten we op +/-14500, hier heb ik nog geen gespecificeerde offerte van ontvangen.
https://www.bruynzeelkeuk...-licht-metaal-zwart-beton

De vraag is nu, wat is jullie mening over de kwaliteit van deze keukens, de prijs (en het prijsverschil) en zijn er nog tips trucs of opmerkingen, of bepaalde keukens waar we zeker ook nog naar moeten kijken?

Alvast bedankt.
Groeten Marijn

Plaatjes (de grijze stollen zijn in het echt matzwart):
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/csjhfu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/jcma869qo.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/p47rq44or8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mzf8nwj.png

• NeoFoX
  • Laatst online: 13:30
NeoFoX schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:23:
Hi all,

Hier ook bezig met een nieuwbouwproject en uiteraard een keuken die er in moet. Al veel gelezen en ideeën opgedaan. Maar na een bezoek aan een lokale keukenzaak, ook graag jullie ongezouten mening m.b.t. onderstaande opstelling en keuzes. :*)

Algemene informatie:
Plattegrond keuken; bxd = 5.8m x 3.8m
Het idee is om
  1. óf naar de eettafel kijken qua koken waardoor makkelijk vanuit de bijkeuken / buiten de keuken inkomen
    (Link 1)
  2. óf naar buiten koken, maar dan makkelijker van / naar eettafel te kunnen en eenvoudiger naar de woonkamer te kunnen (Link 2)
Qua apparatuur vind ik het echt 'lastig' om te bepalen wat wel / niet goed is; doordat wij daar geen ervaring mee hebben. Daarnaast heeft onze voorkeur voor een normale afzuiging ipv recirculatie. Dit hebben wij gezien bij vrienden / familie en hebben wij nu ook.. wij hebben de optie om het direct af te voeren; dan doen wij dat ook ;)

Maar voor nu hebben wij advies gekregen in dit.
  • Kasten merk; Rotpunkt (greeploos, Sherwood Black)
  • Werkblad; kunststof (8cm dik)
  • Koel-/vriescombi: Pelgrim PCD23178L
  • Oven met magnetronfunctie: Pelgrim MAC524MAT
  • Vaatwasser: Pelgrim GVW830LS
  • Kookplaat: Pelgrim IK4083M
  • Afzuiging: Pelgrim ISW0960WIT
  • Quooker PRO3
  • Overig: Doeco, Bachmann stopcontact elevator.
Alles inclusief montage (+ koof) is +/- € 14.500,-

De vragen die wij nu hebben zijn;
  • Welke kant het schiereiland op zou moeten qua beste 'performance'.. wij neigen naar 2) omdat dit efficienter is.
  • Of wij beter kunnen koken aan de muurkant, dit is veiliger omdat je dan geen kans hebt om de pannen van de plaat te stoten en het is 'eenvoudiger' om de afzuiging direct naar buiten te laten gaan.
  • De ruimte tussen eiland en kastenwand is nu altijd 100cm+. Dat lijkt ons voldoende.
  • Pelgrim apparatuur of overstappen op NEFF; is 1k duurder
  • Wel / geen stoomoven.. nu hebben wij het nooit gehad, maar erbij extra nemen kan.. het idee is om dat bijvoorbeeld dit te doen onder de huidige combioven en dit dan onder elkaar te doen (met de NEFF open en hide bijvoorbeeld)
En natuurlijk; is het redelijk qua prijs en 'verwachtingen' ... hoeft geen top of de bill en daar is het budget ook niet voor. Maar op een 1 á 2k meer of minder zit het niet; n.a.v. jullie advies.
*Bump*.. iemand anders nog ideeën of opmerkingen? Dit weekend 2e afspraak en zouden jullie tips en tricks zeker mee willen nemen O-)

- The Neo and Only -

• Mariijjn
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-03 08:07
Mariijjn schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:20:
Goedemorgen,

Volledig nieuw op tweakers, maar tijdens onze keuken zoektocht dit topic tegen gekomen en aangemeld voor tips en trucs voor onze nieuwe keuken.

In het kort, sinds een jaar wonen we in onze huidige woning en we zijn van plan om op korte termijn er een stuk aan te gaan zetten (momenteel aannemer aan het uitkiezen nav ontvangen offertes), en tegelijk willen we de huidige keuken vervangen voor een nieuw exemplaar in een nieuwe opstelling. Aangezien we nog niet eerder een keuken hebben gekocht is dit helemaal nieuw voor ons. Na diverse bezoeken aan keukenzaken (Bruynzeel, kuchentreff en keukenstudio Rijnmond) zijn we er redelijk over uit wat we willen qua opstelling en apparatuur.

Afgelopen week een offerte gekregen voor een Sachsen SK130 keuken met als werkblad de Sima core Ardesia 60mm. Qua apparatuur de Bora Pure (afzuiging naar buiten), Pelgrim mac824mat combi oven en Pelgrim pkvs25178 koelkast. Vaatwasser wordt de huidige gebruikt.

Het gaat om een lang keukenblok van 4 meter langs de achterwand van het huis, met aansluitend een halfhoog 90cm kastelement als zitplek. Links en rechts 2 lades, Bovenste greeploos, onderste tiptouch, daartussen 3 kastjes.
Een kookeiland met aan een zijde 4 lades (2 greeploos, 2 tiptouch),andere zijde plaats voor 3 krukken.
Kastenwand (2 stuks) met daarin de koelkast en combi oven voorzien van grepen.

Kosten meubilair 8800,-
Kosten werkblad incl spoelbak reginox Miami 3900,-
Kosten apparatuur 5600,-
Kosten accessoires (kraan en 5* tiptouch) 650,-
Plaatsing 1600,-
Korting 4400,-
Totaal +/-16500

Bij Bruynzeel met de Bruynzeel Atlas in vergelijkbare opstelling zaten we op +/-14500, hier heb ik nog geen gespecificeerde offerte van ontvangen.
https://www.bruynzeelkeuk...-licht-metaal-zwart-beton

De vraag is nu, wat is jullie mening over de kwaliteit van deze keukens, de prijs (en het prijsverschil) en zijn er nog tips trucs of opmerkingen, of bepaalde keukens waar we zeker ook nog naar moeten kijken?

Alvast bedankt.
Groeten Marijn

Plaatjes (de grijze stollen zijn in het echt matzwart):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand? O-)

• Cootje79
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03-2025
Beste forum lezers,

allereerst wat fijn dat er een keuken topic bestaat. En dat nog wel op Tweakers...Top!

We hebben eind vorig jaar een nieuwbouw woning gekocht (verwachte oplevering medio september 2021) en zitten nu midden in de molen van keukens en badkamers, 'helaas' nu al i.v.m. voorbereidingen leidingwerk. Vanuit het project hebben we een keuken-/badkamerboer maar ik verwacht niet dat we daar zullen slagen voor een keuken. We werden zeker goed geholpen maar kregen het gevoel dat we voor een midden segment keuken (Sensum + vnl. Etna apparatuur) een te hoge prijs moesten betalen. Er werd daarnaast ook duidelijk gemaakt dat er weinig ruimte is om te onderhandelen behalve als we concessies zouden doen qua apparatuur.

Afgelopen week dus bij een andere keukenboer geweest en hier viel ons oog op een SieMatic keuken. Met overall iets betere apparatuur (+8 jaar garantie) en hogere kwaliteit keukenmeubelen kwamen we wel een stukje hoger uit al denken we dat er nog ruimte is om te onderhandelen. Nou hoeven we niet perse het onderste uit de kan maar we kunnen het geld maar één keer uitgeven en moeten ook rekening houden met ons totale budget i.v.m. alle andere uitgaven die nog gaan volgen. Wel zijn we gevoelig voor recensies op internet want we zitten niet te wachten op een slecht geïnstalleerde keuken / service achteraf.

Hieronder een opsomming van de kenmerken en de prijzen van beide voorstellen van de keuken zoals we die voor ogen hebben. 

Heel erg benieuwd naar jullie mening, tips en adviezen!

Extra context
Op de apparatuur bij A kregen we naar zeggen 25% korting. Elders een losse offerte aangevraagd voor de apparatuur en deze kwam uit op € 5750 (ruim € 2500 goedkoper). Dit voelde niet goed al is het misschien maar net hoe je de kosten verdeeld. Daarnaast valt het verschil op in de kosten van het werkblad. Bij A is exact hetzelfde blad zo'n € 2000 duurder dan bij B. Bij de keukenmeubelen is het vice versa al mag je dit niet 1 op 1 vergelijken omdat het andere kwaliteit betreft (A. Sensum vs B. SieMatic). Maar dat keukenmeubelen € 6600 duurder zijn bij een SieMatic (van kunsstof)? Hierbij moet ik wel zeggen dat er bij de SieMatic een kruidentuin extra is opgenomen in het verlengde van het kookeiland.

A. Sensum 945 Enora (Laklaminaat)
Totaal € 20.500 (hier gaat nog wel € 1.100 project korting vanaf dus wordt € 19.400)

Kastenwand (200H x 240B)
1x hoge kast vriescombinatie (200H x 60B)
1x hoge voorraadkast (200H x 60B)
1x hoge kast voor oven(200H x 60B)
1x hoge kast voor combi-oven(200H x 60B)

Eiland (270L x 110D x 95H)
3x onderkast (90B) met 6 uittrekladen
1x spoelkast (60B)
1x onderkast (60B) met 2 uitrekladen incl. bestek
1x front vaatwasser (60B)
1x kookplaatkast met 2 uittrekladen (90B)

Totaal Keukenmeubelen € 6.200,- (30%)

Werkblad (274L x 110D) 6cm randafwerking € 4.400,- (21%)
Jetstone composiet
1x spoelbak

Apparatuur € 8.300,- (41%)
1x Bora PURU recirculatie 7.6kW
1x Etna Black Titanium - MO670TI
1x Etna Black Titanium - OM670TI
1x Etna Geïntegreerde koelvriescombinatie - KCS5178NF
1x Siemens - SN857X00PE
1x Quooker Rvs Quooker PRO3 (RVS)
1x Quooker Energieverdeler
1x Quooker Rvs Quooker Nordic zeeppomp (RVS)

Installatiekosten € 1.600,- (8%)

B. SieMatic S2SLS/C45 SC45 SimiLaque (kunststof)
Totaal € 23.825

Kastenwand (208H x 240B)
1x hoge kast vriescombinatie (208H x 60B)
1x hoge voorraadkast (208H x 60B)
1x hoge kast voor oven(208H x 60B)
1x hoge kast voor combi-oven(208H x 60B)

Subtotaal kastenwand € 5.020

1x spoelkast (60B)
1x kruidenrek

Subtotaal eiland € 8.900,-

Totaal Keukenmeubelen € 13.920,- (58%)

Werkblad (274L x 110D) 6cm randafwerking € 2.025,- (9%)
Jetstone composiet
1x spoelbak

Apparatuur € 6.430,- (27%)
1x PELGRIM IKR4082M (inductiekookplaat. 83cm 4pits)
1x PELGRIM OVP826MAT (oven)
1x PELGRIM OVS826MAT (combi-stoomoven)
1x PELGRIM PCS23178L (geïntegreerde koelvriescombinatie)
1x PELGRIM GVW487ONY (vaatwasser)

Installatiekosten € 1.450,- (6%)

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-12-2025
Cootje79 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:05:
Beste forum lezers,

allereerst wat fijn dat er een keuken topic bestaat. En dat nog wel op Tweakers...Top!

We hebben eind vorig jaar een nieuwbouw woning gekocht (verwachte oplevering medio september 2021) en zitten nu midden in de molen van keukens en badkamers, 'helaas' nu al i.v.m. voorbereidingen leidingwerk. Vanuit het project hebben we een keuken-/badkamerboer maar ik verwacht niet dat we daar zullen slagen voor een keuken. We werden zeker goed geholpen maar kregen het gevoel dat we voor een midden segment keuken (Sensum + vnl. Etna apparatuur) een te hoge prijs moesten betalen. Er werd daarnaast ook duidelijk gemaakt dat er weinig ruimte is om te onderhandelen behalve als we concessies zouden doen qua apparatuur.

Afgelopen week dus bij een andere keukenboer geweest en hier viel ons oog op een SieMatic keuken. Met overall iets betere apparatuur (+8 jaar garantie) en hogere kwaliteit keukenmeubelen kwamen we wel een stukje hoger uit al denken we dat er nog ruimte is om te onderhandelen. Nou hoeven we niet perse het onderste uit de kan maar we kunnen het geld maar één keer uitgeven en moeten ook rekening houden met ons totale budget i.v.m. alle andere uitgaven die nog gaan volgen. Wel zijn we gevoelig voor recensies op internet want we zitten niet te wachten op een slecht geïnstalleerde keuken / service achteraf.

Hieronder een opsomming van de kenmerken en de prijzen van beide voorstellen van de keuken zoals we die voor ogen hebben. 

Heel erg benieuwd naar jullie mening, tips en adviezen!

Extra context
Op de apparatuur bij A kregen we naar zeggen 25% korting. Elders een losse offerte aangevraagd voor de apparatuur en deze kwam uit op € 5750 (ruim € 2500 goedkoper). Dit voelde niet goed al is het misschien maar net hoe je de kosten verdeeld. Daarnaast valt het verschil op in de kosten van het werkblad. Bij A is exact hetzelfde blad zo'n € 2000 duurder dan bij B. Bij de keukenmeubelen is het vice versa al mag je dit niet 1 op 1 vergelijken omdat het andere kwaliteit betreft (A. Sensum vs B. SieMatic). Maar dat keukenmeubelen € 6600 duurder zijn bij een SieMatic (van kunsstof)? Hierbij moet ik wel zeggen dat er bij de SieMatic een kruidentuin extra is opgenomen in het verlengde van het kookeiland.

A. Sensum 945 Enora (Laklaminaat)
Totaal € 20.500 (hier gaat nog wel € 1.100 project korting vanaf dus wordt € 19.400)

Kastenwand (200H x 240B)
1x hoge kast vriescombinatie (200H x 60B)
1x hoge voorraadkast (200H x 60B)
1x hoge kast voor oven(200H x 60B)
1x hoge kast voor combi-oven(200H x 60B)

1x spoelkast (60B)

Totaal Keukenmeubelen € 6.200,- (30%)

Werkblad (274L x 110D) 6cm randafwerking € 4.400,- (21%)
Jetstone composiet
1x spoelbak

Apparatuur € 8.300,- (41%)
1x Bora PURU recirculatie 7.6kW
1x Etna Black Titanium - MO670TI
1x Etna Black Titanium - OM670TI
1x Etna Geïntegreerde koelvriescombinatie - KCS5178NF
1x Siemens - SN857X00PE
1x Quooker Energieverdeler

Installatiekosten € 1.600,- (8%)

B. SieMatic S2SLS/C45 SC45 SimiLaque (kunststof)
Totaal € 23.825

Kastenwand (208H x 240B)
1x hoge kast vriescombinatie (208H x 60B)
1x hoge voorraadkast (208H x 60B)
1x hoge kast voor oven(208H x 60B)
1x hoge kast voor combi-oven(208H x 60B)

Subtotaal kastenwand € 5.020

1x spoelkast (60B)
1x kruidenrek

Subtotaal eiland € 8.900,-

Totaal Keukenmeubelen € 13.920,- (58%)

Werkblad (274L x 110D) 6cm randafwerking € 2.025,- (9%)
Jetstone composiet
1x spoelbak

Apparatuur € 6.430,- (27%)
1x PELGRIM IKR4082M (inductiekookplaat. 83cm 4pits)
1x PELGRIM OVP826MAT (oven)
1x PELGRIM OVS826MAT (combi-stoomoven)
1x PELGRIM PCS23178L (geïntegreerde koelvriescombinatie)
1x PELGRIM GVW487ONY (vaatwasser)

Installatiekosten € 1.450,- (6%)
14k voor Siematic kasten met kunststof frontjes 8)7 Ik zou lekker verder kijken naar een andere keukenleverancier. Met een Systemat, Schüller, Pronorm, Rotpunkt, etc. keuken ben je de helft voor die kastjes kwijt en dan ook nog rondom gelakt. Ik heb ook naar Siematic's gekeken, maar kwalitatief vond ik het niet meteen beter dan de merken die ik eerder opnoemde. Ik zou alleen voor Siematic gaan (en de meerprijs waard vinden) als je per se de design features wilt die andere merken niet kunnen leveren, zoals de nieuwe SLX Pure.

En Pelgrim apparatuur in een Siematic kan in mijn optiek niet :P
subwaysurfer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:51:
Vandaag zijn we bij het Siemens inspiratiehuis geweest. Nog wat keuzes die we al hadden gemaakt bijgesteld, en tevreden over wat we hebben gezien.

Het enige wat tegenviel was de binnenkant van de 178cm inbouwkoelkast, type KI81RAD30.
Ligt het aan ons of klopt het dat de plankjes en bakjes gammel overkomen? We hebben nu een koelkast van Whirlpool en dat is ook niet je van het, er is al best veel stuk.
Ik lees hier best veel mensen die een Siemens koelkast hebben uitgezocht. Hoe bevalt het?
Kijk eens naar Liebherr koelkasten

• Martinusz
CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:38:
@Martinusz Ik research mijzelf helemaal stuk 8) Stel je koopt een keuken van 8K. Wat zou het ex apparatuur dan ''mogen'' kosten? 6K met standaard oven, koelkast etc? Of is die marge juist kleiner?
Daar is geen kant en klaar antwoord op, meubels kosten een bepaald bedrag afhankelijk van je opstelling en wat je kiest.
Het werkblad kan van paar honderd tot paar duizend euro kosten afhankelijk van hoeveelheod en keuze.

Onze apparaten waren 2800,- (Koelkast AEG, afzuigkap Novy, inductieplaat Pelgrim, Oven Pelgrim), combinatie van A en B merk dus, vaatwasser hebben we overgezet omdat die zo goed als nieuw was van oude bewoners (Siemens).
Je zit dus al gauw aan 3k zoals je ziet voor apparatuur.

Verwijderd

Martinusz schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:52:
[...]

Daar is geen kant en klaar antwoord op, meubels kosten een bepaald bedrag afhankelijk van je opstelling en wat je kiest.
Het werkblad kan van paar honderd tot paar duizend euro kosten afhankelijk van hoeveelheod en keuze.

Onze apparaten waren 2800,- (Koelkast AEG, afzuigkap Novy, inductieplaat Pelgrim, Oven Pelgrim), combinatie van A en B merk dus, vaatwasser hebben we overgezet omdat die zo goed als nieuw was van oude bewoners (Siemens).
Je zit dus al gauw aan 3k zoals je ziet voor apparatuur.
Precies bepaal gewoon de prijs voor je componenten. Apparatuur, kasten, werkblad.
Alleen een beetje Bora kookplaat kost al 2800 euro, dan moet je nog een koelkast, oven, vaatwasser en optioneel nog extra apparatuur.
Kun je ook allemaal in dit topic lezen. Merk zegt maar zoveel, type en mogelijkheden en prijs weer meer.

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 10:23
Wij zijn ook weer eens begonnen aan 't avontuur dat nieuwbouwwoning heet. Standaard wordt er een Siematic keuken bij geleverd, maar zoals dat gaat: die voldoet niet aan onze wensen. Dus inmiddels al twee keer naar Eigen Huis Keukens in Houten afgereist om daar onze ideeën te bespreken.
In eerste instantie hadden we 4 hoge kasten (grote koelkast, grote vrieskast, beide van Pelgrim, stoomoven van Atag en servieskast) allemaal met opbouwkast (het plafond is 3m hoog), en een kookeiland van 2.40m bij 1.00m met de gootsteen, vaatwasser (Pelgrim) en inductiekookplaat (Bora Puru) met ingebouwde afzuiging aan de ene kant en 40cm diepe kastjes aan de andere kant. Totale prijs kwam op ruim 21.000 euro.
Aangezien we 'm gebudgetteerd hadden op 15.000 euro, zijn we gaan schrappen: een hoge kast minder, geen opbouwkasten, koel/vries-combi (grote koelkast) i.p.v. losse koeler en vriezer. Ondiepe kast aan de achterkant van het kookeiland vervangen door planken. Eindresultaat: 18.000 euro.

De verkoper beweerde dat we met hun eigen merk ipv SieMatic ongeveer 20% lager zouden uitkomen, maar dan wel veel aan kwaliteit zouden inleveren (duidelijk waar hij de winst op maakt, lijkt me :D ).
Nu krijgen we na het weekend een overzicht van 'm zodat we nog verder kunnen kijken wat we willen doen.

Ons idee is nu om de offerte naar een paar andere keukenzaken te sturen met de vraag wat zij zouden rekenen voor die keuken. We zijn niet verliefd op SieMatic, dus een goedkoper merk is zeker een optie, ook al wordt het dan een beetje appels en peren vergelijken.

Een ding dat me wel nog opviel is dat je tegenwoordig nergens meer prijzen van apparatuur kunt vinden (afgezien van de adviesprijs). Toen we tien jaar geleden onze huidige keuken aanschaften, kon ik prima op internet rondshoppen voor de goedkoopste apparatuur. Scheelde toen wel tientallen procenten t.o.v. de keukenleverancier. Nu kan ik wel al die sites gaan mailen, maar heb dan weinig vertrouwen in dat ik dan heel veel ga besparen. Of moet ik me maar over die drempel heenzetten en gaan mailen?

Xbox Live: Chevalric

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:15
Chevalric schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:38:
Wij zijn ook weer eens begonnen aan 't avontuur dat nieuwbouwwoning heet. Standaard wordt er een Siematic keuken bij geleverd, maar zoals dat gaat: die voldoet niet aan onze wensen. Dus inmiddels al twee keer naar Eigen Huis Keukens in Houten afgereist om daar onze ideeën te bespreken.
In eerste instantie hadden we 4 hoge kasten (grote koelkast, grote vrieskast, beide van Pelgrim, stoomoven van Atag en servieskast) allemaal met opbouwkast (het plafond is 3m hoog), en een kookeiland van 2.40m bij 1.00m met de gootsteen, vaatwasser (Pelgrim) en inductiekookplaat (Bora Puru) met ingebouwde afzuiging aan de ene kant en 40cm diepe kastjes aan de andere kant. Totale prijs kwam op ruim 21.000 euro.
Aangezien we 'm gebudgetteerd hadden op 15.000 euro, zijn we gaan schrappen: een hoge kast minder, geen opbouwkasten, koel/vries-combi (grote koelkast) i.p.v. losse koeler en vriezer. Ondiepe kast aan de achterkant van het kookeiland vervangen door planken. Eindresultaat: 18.000 euro.

De verkoper beweerde dat we met hun eigen merk ipv SieMatic ongeveer 20% lager zouden uitkomen, maar dan wel veel aan kwaliteit zouden inleveren (duidelijk waar hij de winst op maakt, lijkt me :D ).
Nu krijgen we na het weekend een overzicht van 'm zodat we nog verder kunnen kijken wat we willen doen.

Ons idee is nu om de offerte naar een paar andere keukenzaken te sturen met de vraag wat zij zouden rekenen voor die keuken. We zijn niet verliefd op SieMatic, dus een goedkoper merk is zeker een optie, ook al wordt het dan een beetje appels en peren vergelijken.

Een ding dat me wel nog opviel is dat je tegenwoordig nergens meer prijzen van apparatuur kunt vinden (afgezien van de adviesprijs). Toen we tien jaar geleden onze huidige keuken aanschaften, kon ik prima op internet rondshoppen voor de goedkoopste apparatuur. Scheelde toen wel tientallen procenten t.o.v. de keukenleverancier. Nu kan ik wel al die sites gaan mailen, maar heb dan weinig vertrouwen in dat ik dan heel veel ga besparen. Of moet ik me maar over die drempel heenzetten en gaan mailen?
Wat een prijzen... Dat klinkt als een keukenverkoper die met lekker opgeklopte prijzen werkt omdat hij weet dat veel mensen het wel makkelijk vinden om de keuken bij de projectleverancier te bestellen. De apparatuur klinkt ook niet echt spannend (behalve de kookplaat), eerder onderkant van de markt.

Ik zou dus gewoon een keer naar een andere keukenwinkel gaan om te zien wat zij te bieden hebben. En dan liefst niet DMG.

• Martinusz

Pelgrim heeft meestal niet zijn prijzen zo op internet staan inderdaad, andere merken meestal wel.
Gewoon lekker rondkijken bij bijvoorbeeld 123apparatuur of andere webwinkel met apparatuur, scheelt je honderden euro's of je hebt voor hetzelfde geld A-merk van alles.

@matthewk koop wat houten balken en timmer wat in elkaar? oude deurtjes ervoor en klaar?
Als het tijdelijk is (hoelang is tijdelijk?), waarom zoveel moeite? Of koop een tafel en zet er wat bakken onder tijdelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 17-04-2020 16:50 ]

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-04 10:17

Erg herkenbaar, wij zitten in hetzelfde schuitje.. Hier en daar al wat offertes opgevraagd helaas niet gespecifieerd of 3 zinnen tekst met een aanwijzing wat het ongeveer ging kosten. Naar aanleiding van dit topic een mail verstuurd naar Ekelhoff Nordhorn met wat inspiraties foto's en gewenste apparatuur. Wij kregen na 3/4 dagen een 3D tekening (niet om gevraagd wel erg gewaardeerd) met 2 opties voor de indeling. 3/4 dagen daarna kreeg ik een gespecificeerde prijs lijst met alles erop. Als het gaat om service alleen al tot nu ben ik al verkocht. Nu de rest nog >:)

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-01 15:27

@Chevalric Wij hebben ongeveer een zelfde keuken in gedachte en kwamen in een Keller fineer optie uit op 34.000 ex montage :o Na veel zoeken en op internet vergelijken komen we nu uit op 16.000 ex montage (doe ik zelf). Enige verschil is nu dat de zijwanden van eiland niet 2,5cm dik zijn maar 19mm. Kwaliteit is altijd lastig te vergelijken tussen de verschillende keukenmerken, in dit geval keller vs Keukenkastenfabriek.
In dit geval wel alle apparatuur van siemens: 2x compactoven-koffie inbouw-vaatwasser-koelkast-diepvries. en bora puxa en een nero assuluto gebrand granieten blad.
Pagina: 1 2 3 4 5

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1