Game PC Build € 1200 - € 1300 (via Afuture)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-04 20:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga dit systeem 90 % gebruiken voor te gamen. De rest van de tijd zal gespendeerd worden aan gewoon PC gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1200 a € 1300

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, compleet nieuwe build.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst een after market gtx 1070 (goede koeling en prestaties), i5 6600 (6500) en de rest mag gwn best bang for your buck zijn, zolang de PC met de GPU en CPU maar soepel en risicoloos loopt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se! :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te luid en nogal zuinig (Maar de nieuwe gtx GPU's en skylake processoren zijn nogal zuinig heb ik gehoord.)

Ga je overklokken?
Ben niet van plan over te klokken, buiten een soft overclock via software van de GPU. (Als dat mogelijk is)

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag feedback hebben over de build dat ik zelf al heb samen gesteld! :) Alle commentaar is welkom... Heb zelf thuis nog een prebuild van 6 jaar terug staan (gekocht in een Fnac, shame on me) en dacht eens een nieuwe goede prijs/performance game pc aan te schaffen. Deze ga ik laten assembleren door afuture dus moesten jullie rekening houden met de stock van deze verdeler, dat zou ik super appreciëren!

Ik zou dus het liefst een zo goed mogelijk third party GTX 1070 in mijn build willen die qua geluid productie, koeling en energie verbruik het beste is. Daarbij zou ik natuurlijk als ondersteunende processor een I5 6500 of 6600 pakken. Geen K versie want ga toch niet overklokken. Ik vraag mij ook af of er veel verschil van performance zit tussen de i7 en i5 en dan nog eens tussen 6400, 6500, 6600..?

The Build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 195,95€ 195,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 519,95€ 519,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1,5TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide 100R Standaard€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 31,48€ 31,48
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 68,95€ 68,95
1LG GH24NSD1 Zwart Zwart€ 10,95€ 10,95
1Corsair VS550€ 49,90€ 49,90
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.051,13

Totale prijs als ik het laat assembleren bij afuture komt het neer op: € 1.220,60
Denk dat dit nog wel meevalt is normaal als je niet zelf gaat bouwen.

NOTE: Die Seagate HDD van 1 TB vind ik niet hier, maar op afuture zou ik de 1 TB versie nemen.

Nog een paar vraagjes misschien:

- Is de cooler goed genoeg voor deze processor?
- Deze RAM kaarten heb ik al heel veel gezien, zijn precies wel de beste voor die prijs klasse?
- Is dit niet ongeveer het goedkoopste compatibel moederbord dat ik kan verkrijgen? Geen overclock, en de socket voor de Skylake processor.
- Is dit moederbord compatibel met de Gtx 1070?
- Zou de PSU genoeg zijn (550 W), is de kwaliteit van de PSU betrouwbaar?
- De case, goed? Nog al goedkoop maar toch wel groot merk.
- Kortom is alles goed compatibel? Als er iets goedkoper of beter kan genomen worden voor een klein stijging in prijs mag dit zeker vermeld worden!
- Windows 10 zal ik wel elders kopen, 90 euro is nog al veel. Weten jullie goede site voor het kopen van Windows 10 aan een scherpe prijs? Dat ik niet op één of andere scam site terecht kom.

Dit zal het zowat zijn!

Alvast super bedankt voor de tijd en moeite! Ik ben enorm benieuwd naar jullie feedback!

P.S.: zal nog een foto uploaden van de winkelwagen bij afuture, zodat jullie zeker kunnen checken of ik de juiste voorheb in mijn wenslijst.

http://imgur.com/2rlbayB

Mvg,
Ben De Bie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:26

J8S

Voeding is niet de nieuwste meer, dit is een mooie zwarte en deels modulaire voeding: pricewatch: Corsair CX450M

Is kwalitatief ook beter dan degene die je nu gekozen hebt en is ruim voldoende qua stroomvoorziening voor jouw build.

Cooler is prima voor je processor aangezien je niet gaat overclocken.

RAM sticks zijn tegenwoordig eigenlijk identiek. Degene die jij gekozen hebt hebben heatsinks en zijn daardoor een paar euro duurder. Ze zien er wel beter uit in een case met een window, dus ik zou ze er lekker inhouden.

Dit moederbord is zo ongeveer het goedkoopste ATX bordje wat er is inderdaad. Als je goedkoper wilt kun je naar mATX, maar dat staat niet mooi in je case en heeft een stuk minder features.

Case schijnt goed te zijn inderdaad.

Alles zal zeker met elkaar werken.

Meeste sites in de pricewatch van Tweakers zijn volgens mij wel geschikt om je licentie bij te halen. Ikzelf heb er eentje gekocht bij Gamecard.net geloof ik, kreeg de key gewoon bijna direct in mn mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
J8S schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:04:
Voeding is niet de nieuwste meer, dit is een mooie zwarte en deels modulaire voeding: pricewatch: Corsair CX450M

Is kwalitatief ook beter dan degene die je nu gekozen hebt en is ruim voldoende qua stroomvoorziening voor jouw build.

RAM sticks zijn tegenwoordig eigenlijk identiek. Degene die jij gekozen hebt hebben heatsinks en zijn daardoor een paar euro duurder. Ze zien er wel beter uit in een case met een window, dus ik zou ze er lekker inhouden.

Dit moederbord is zo ongeveer het goedkoopste ATX bordje wat er is inderdaad. Als je goedkoper wilt kun je naar mATX, maar dat staat niet mooi in je case en heeft een stuk minder features.

Meeste sites in de pricewatch van Tweakers zijn volgens mij wel geschikt om je licentie bij te halen. Ikzelf heb er eentje gekocht bij Gamecard.net geloof ik, kreeg de key gewoon bijna direct in mn mail.
Sorry dat ik inbreek maar ik neem aan dat je gewoon een USB iso aanmaakt op een andere pc voor windows en deze boot in de nieuwe pc en dan je key invult

Sorry dat ik het vraag maar wil ook voor het eerst een pc gaan bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
xandoortje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:13:
[...]

Sorry dat ik inbreek maar ik neem aan dat je gewoon een USB iso aanmaakt op een andere pc voor windows en deze boot in de nieuwe pc en dan je key invult

Sorry dat ik het vraag maar wil ook voor het eerst een pc gaan bouwen
Ja dat was ik ook van plan. :) Je kan op een andere Windows 10 een installatie medium maken denk ik? En dan tijdens de installatie je aangekochte key invullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
J8S schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:04:

Oke super! :D Dacht wel dat deze build al wel goed zou zijn. En ja de PSU is belangrijk. Maar deze is maar 450 W..? Voor die GigaByte GTX 1070 heb je minstens 500 nodig. Wat vind jij trouwens van deze kaart? Het is de deze: GTX 1070...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Bennemans360 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:22:
[...]

Ja dat was ik ook van plan. :) Je kan op een andere Windows 10 een installatie medium maken denk ik? En dan tijdens de installatie je aangekochte key invullen!
Haha ja zo had ik het ook begrepen.
Ik had ook op Alternate gekeken maar die vragen dus danig zoveel meer voor windows dat dit echt zou schelen qua aanschaf.
Kun je toch weer wat extras voor kopen 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Bennemans360 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:25:
[...]

Oke super! :D Dacht wel dat deze build al wel goed zou zijn. En ja de PSU is belangrijk. Maar deze is maar 450 W..? Voor die GigaByte GTX 1070 heb je minstens 500 nodig. Wat vind jij trouwens van deze kaart? Het is de deze: GTX 1070...
450W voldoet gewoon prima. Oh en je kan beter een I5-6400 nemen verschil tussen een 6400/6500/6600 merk je niet. Alleen in je portemonnee merk je het.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 632581 op 07-07-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Mhhh, weet je dat zeker? Beter wat teveel dan te weinig. En wat zou jij nemen als GTX 1070 kaart? Je hebt ook nog de MSI Gaming X versie of de MSI Armor... Weet niet goed wat ik zou nemen. Die Gigabyte G1 versie heeft hoogste kloksnelheden en heeft behoorlijk knappe features en looks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J8S

J8S

Bennemans360 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:28:
[...]

Mhhh, weet je dat zeker? Beter wat teveel dan te weinig. En wat zou jij nemen als GTX 1070 kaart? Je hebt ook nog de MSI Gaming X versie of de MSI Armor... Weet niet goed wat ik zou nemen. Die Gigabyte G1 versie heeft hoogste kloksnelheden en heeft behoorlijk knappe features en looks.
Zeker genoeg, kijk even rond in alle andere builds hier op het forum.
Een 1070 onder load trekt maximaal zo'n 150 watt en je CPU zon 65 watt. Tel daar nog wat bij op voor alle andere componenten en je ziet dat je ruim genoeg hebt. Daarbij moet je ook bedenken dat je niet alles tegelijk op 10% load hebt en je stroomverbruik in de praktijk dus nog iets lager uit zal vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 632581

J8S schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:30:
[...]

Een 1070 onder load trekt maximaal zo'n 150 watt en je CPU zon 65 watt. Tel daar nog wat bij op voor alle andere componenten en je ziet dat je ruim genoeg hebt. Daarbij moet je ook bedenken dat je niet alles tegelijk op 10% load hebt en je stroomverbruik in de praktijk dus nog iets lager uit zal vallen.
Precies wat hier verteld wordt. Videokaart is eigenlijk eigen keuze. Je hebt geen betere videokaart allemaal hetzelfde de een is natuurlijk wat stiller als de ander. Maar dat is eigenkeus. Ik zou gewoon kiezen wat jij denkt dat het beste is voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja dat is zeker, je kan er zelfs wel twee 1070 aanhangen.

Maar wat wel belangrijk is, beter een goede 450 watt voeding dan een slechte 550 watt voeding.
De voeding die jij nu hebt staan is maar matig, dus zeker fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Reepje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:33:
[...]

Maar wat wel belangrijk is, beter een goede 450 watt voeding dan een slechte 550 watt voeding.
Ok super, wat denk jij voor de rest van de build? Is de CPU cooler enzo ok? En wat voor I5 of I7 Skylake zou jij gaan? Ik had ook de Broadwell E processoren gecheckt en zijn die beter of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
J8S schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:30:
[...]

Wat denk jij van de GPU? Wat zou jij verkiezen van third party gtx 1070?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J8S

J8S

Daar heb ik niet zo heel veel verstand van eerlijk gezegd. Een echte miskoop kun je niet doen, aangezien ze allemaal bijna hetzelfde zijn. Coolers van sommige merken kunnen iets beter koelen terwijl anderen stiller zijn. Ik zou gewoon even opzoeken wat voor reputatie elk merk heeft op dat gebied en dan zelf kiezen wat jij belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Reepje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:33:
[...]

Weet je echt zeker dat 450 W wel voldoende is? :/ Ik lees toch overal 'For light gaming'... En de build dat ik maak is toch wel high end. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
J8S schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:44:
Daar heb ik niet zo heel veel verstand van eerlijk gezegd. Een echte miskoop kun je niet doen, aangezien ze allemaal bijna hetzelfde zijn. Coolers van sommige merken kunnen iets beter koelen terwijl anderen stiller zijn. Ik zou gewoon even opzoeken wat voor reputatie elk merk heeft op dat gebied en dan zelf kiezen wat jij belangrijk vindt.
Kunnen jullie mij geen andere PSU aanraden want die heeft toch precies niet echt goede reviews. Ook raden ze deze af voor een build over de 1000 euro/dollar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J8S

J8S

Zeer zeker. Ik heb zelf een vergelijkbare voeding, de Antec VPF 450W en een misschien nog wel zwaardere kaart qua stroomverbruik, de R9 380. Deze is zelfs overklocked en geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J8S

J8S

Als je een echt goede voeding wilt: pricewatch: Corsair RM550x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De pc zal maximaal 300 watt verbruiken schat ik, maar tijdens een potje gamen zal het eerder rond de 150-200 watt schommelen.
Maar je moet je er ook goed bij voelen, en als jij een 550 watt voeding wil, moet je dat doen. Maar neem dan wel een goede voeding, zoals de RM550x

Verder zou ik voor een dergelijk dure build niet zo een piepklein SSDtje kiezen, een 240 GB exemplaar is maar een klein beetje duurder maar wel veel relaxter. En neem dan niet de sterk verouderde V300 serie maar de pricewatch: Kingston SSDNow UV400 240GB

Verder een mooie build.

[ Voor 16% gewijzigd door Reepje op 07-07-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Reepje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:02:
De pc zal maximaal 300 watt verbruiken schat ik, maar tijdens een potje gamen zal het eerder rond de 150-200 watt schommelen.
Maar je moet je er ook goed bij voelen, en als jij een 550 watt voeding wil, moet je dat doen. Maar neem dan wel een goede voeding, zoals de RM550x

Verder zou ik voor een dergelijk dure build niet zo een piepklein SSDtje kiezen, een 240 GB exemplaar is maar een klein beetje duurder maar wel veel relaxter. En neem dan niet de sterk verouderde V300 serie maar de pricewatch: Kingston SSDNow UV400 240GB

Verder een mooie build.
Dank u, ben dan idd voor die RM550x gegaan en die ene SSD. :)

Wat denk je van de cpu koeler? Heb gelezen dat die wel goed is qua prijs/kwaliteit, maar dat die luid kan zijn. Welke koeler zou jij mij aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-07 11:11
Het is eerder een probleem dat die koeler niet in een Corsair 100R past.
In ieder geval niet volgens de specificaties in de Pricewatch.

Sowieso is het niet zo'n heel mooie kast. Ik heb de 100R een keer voor een collega besteld en die viel toen best wel tegen. Met name de harde kunststof voetjes zorgen ervoor dat de kast goedkoop aanvoelt.

[ Voor 35% gewijzigd door wappiewappie op 07-07-2016 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 16:54
De cpu koeling maakt helemaal niet zo heel veel geluid naar mijn mening. Helemaal als je gamed of wat dan ook, muziek draaid. Dan hoor je het echt niet. Daarnaast kun je niet overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
wappiewappie schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:33:
Het is eerder een probleem dat die koeler niet in een Corsair 100R past.
In ieder geval niet volgens de specificaties in de Pricewatch.

Sowieso is het niet zo'n heel mooie kast. Ik heb de 100R een keer voor een collega besteld en die viel toen best wel tegen. Met name de harde kunststof voetjes zorgen ervoor dat de kast goedkoop aanvoelt.
Oei, ja dat zou eigenlijk echt een fysieke incompatibiliteit kunnen zijn. Welke case zou jij mij aanraden voor deze build? Ook nog een vraag, zitten er fans bij de case die je koopt of moet ik die zelf nog bijkopen?

Ik heb ook nog een vraag omtrent het mobo + ram. Iemand op reddit zei me dat ik zeker moet zien of het RAM wordt ondersteund door het mobo. Ik zag dat die hyperX fury kaarten niet in die lijst stonden. Wel stonden er dezelfde maar dan in een 4 x 4 config iplv 2 x 8. Is hier enig nadeel aan? Of zouden die 2 x 8 kaarten gewoon gaan? Zijn DDR4 kaarten met frequentie van 2133 Mhz, wat het mobo ondersteund.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-07 10:02
http://outervision.com/power-supply-calculator

Hier kan je kijken hoeveel je systeem ongeveer verbruikt.
Ja, de 1070 is voor high end gaming, maar de 10xx kaarten zijn ook een stuk zuiniger dan de vorige generatie.
Dus als je €40 in je zak wil houden kan je voor de CX450M gaan.

Met jouw systeem en 2x GTX 1070 kom ik op 444W geschat verbruik. Aan 450W heb je dus meer dan voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn85 op 08-07-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Martijn85 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:11:

Met jouw systeem en 2x GTX 1070 kom ik op 444W geschat verbruik.
Wie heeft het hier over sli? Is niet eens mogelijk op B150.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-07 10:02
Anoniem: 660294 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:49:
[...]

Wie heeft het hier over sli? Is niet eens mogelijk op B150.
Was bedoeld om aan te geven dat een 450W voeding meer dan voldoende voor zijn systeem is.
Heb m'n post even aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn85 op 08-07-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1k0
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Je CPU cooler gaat niet passen in je huidige kast, deze ondersteund koelers tot een maximum hoogte van 150mm, de 212 evo is 159mm hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefvE
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-07 18:51
De Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1,5TB is niet meer te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
N1k0 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:01:
Je CPU cooler gaat niet passen in je huidige kast, deze ondersteund koelers tot een maximum hoogte van 150mm, de 212 evo is 159mm hoog ;)
Oei! Dan zal ik voor een andere case moeten gaan, kan jij mij er eentje aanraden? Zou met een DVD Bay moeten zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1k0
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Bennemans360 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:49:
[...]

Oei! Dan zal ik voor een andere case moeten gaan, kan jij mij er eentje aanraden? Zou met een DVD Bay moeten zijn. :D
Er zijn niet zo heel veel cases meer rond die prijsklasse met drive bays gezien dit weinig tot niet meer gebruikt word, maar ik heb er nog een paar voor je :)

pricewatch: Fractal Design CORE 2500
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart

Of als je een deurtje niet erg vind is deze misschien een optie:

pricewatch: BitFenix Shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Bennemans360 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:49:
[...]

Deze koeler: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 (deze is beter dan z'n opvolger)
in deze kast: pricewatch: Cooler Master Silencio 352

Ik zou niet weten wat je met een ATX kast moet. Tenzij je een flinke verzameling schijven o.i.d. hebt past alles makkelijk in een micro-ATX kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Bennemans360 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:00:
[...]

Kunnen jullie mij geen andere PSU aanraden want die heeft toch precies niet echt goede reviews. Ook raden ze deze af voor een build over de 1000 euro/dollar.
Er is nog nergens een review te vinden over de CX450M, 550M en 650M. Verwar deze niet met de oude CX series (CX430, CX500, CX600 etc.) die inderdaad matig zijn. De CX450m is kwalitatief heel wat beter en voor de prijs is er eigenlijk niet beter te krijgen en is echt ruim voldoende voor je build.

De RM550x is inderdaad de beste keuze, niet omdat deze 550 watt is, maar gewoon om de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Anoniem: 683497 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:46:
[...]

Er is nog nergens een review te vinden over de CX450M, 550M en 650M. Verwar deze niet met de oude CX series (CX430, CX500, CX600 etc.) die inderdaad matig zijn. De CX450m is kwalitatief heel wat beter en voor de prijs is er eigenlijk niet beter te krijgen en is echt ruim voldoende voor je build.

De RM550x is inderdaad de beste keuze, niet omdat deze 550 watt is, maar gewoon om de kwaliteit.
Ik ga voor de evga-supernova-550-gs..

Goede PSU denk je? Lees er toch enorm goede dingen over!

Ik weet enkel nog steeds niet welke case ik zou nemen. Moet minstens de 159 mm cooling op de cpu in kunnen. Toch ook wat pre installed fans, stil en er zou een dvd bay moeten voorzien zijn. Weet jij er een goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Hallo tweakers,

Ik heb al vanalle cases bekeken maar weet echt niet welke ik zou nemen...

Dit is de build die ik ga aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 201,90€ 201,90
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 88,-€ 88,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 509,81€ 509,81
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1,5TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 31,48€ 31,48
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 68,95€ 68,95
1LG GH24NSD1 Zwart Zwart€ 10,95€ 10,95
1EVGA SuperNOVA 550 GS (V1)€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 969,04

De case zou met deze componenten compatibel moeten zijn namelijk:

- 159 mm cpu cooler
- DVD bay
- Goede cooling
- Geluid

Alvast bedankt!

PS: Zijn voor de rest alle componenten compatibel met elkaar? Goede build? Of zou jij iets veranderen?

Mvg,
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Je build is goed.

Je CPU cooler is onnodig. Je gaat namelijk niet overclocken en aan je boxed cooler heb je meer dan zat.

Verder zou ik gewoon Seagate Desktop HDD, 1TB nemen.

Verder zou je ook een een Cooler Master GM G550M nemen als voeding

Als case: pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart
Verder snap ik niet waarom je een DVD drive wil. Je kan namelijk toch alles downloaden/overzetten? (Ik weet niet of er in deze case een DVD drive past. Maar hij is wel zeer stil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 16:54
iChris schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 21:08:
Je build is goed.

Je CPU cooler is onnodig. Je gaat namelijk niet overclocken en aan je boxed cooler heb je meer dan zat.

Verder zou ik gewoon Seagate Desktop HDD, 1TB nemen.

Verder zou je ook een een Cooler Master GM G550M nemen als voeding

Als case: pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart
Verder snap ik niet waarom je een DVD drive wil. Je kan namelijk toch alles downloaden/overzetten? (Ik weet niet of er in deze case een DVD drive past. Maar hij is wel zeer stil
Als je maar de reviews kijkt zijn die anders niet zo goed, kun je misschien beter voor een wd blue schijf gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan natuurlijk gewoon verder in Game PC Build € 1200 - € 1300 (via Afuture) :X. Merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Bennemans360 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:55:
[...]

Ik ga voor de evga-supernova-550-gs..

Goede PSU denk je? Lees er toch enorm goede dingen over!
Ja hoor: Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Maar welke behuizing heb je het over? staat niet in je wensenlijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
wappiewappie schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:24:
[...]

Ja hoor: Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Maar welke behuizing heb je het over? staat niet in je wensenlijstje.
Awel ja ik weet niet welke behuizing moet nemen.. :/ zou er eentje moeten zijn waarin de cpu cooler inpast. Ook zou er nog een dvd Bay moeten inzitten! Een goede cooling is altijd een plus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, even de filters in de PW aanzetten en er rollen zo een aantal geschikte cases uit. Skip de kasten die je lelijk vindt en zoek wat reviews van degenen die je wel interessant lijken. Et voilà, je keuze is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
br00ky schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:22:
Tja, even de filters in de PW aanzetten en er rollen zo een aantal geschikte cases uit. Skip de kasten die je lelijk vindt en zoek wat reviews van degenen die je wel interessant lijken. Et voilà, je keuze is gemaakt.
Is de Sharkoon DG7000 een geschikte case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Sharkoon staat niet per se bekend om zijn degelijke kasten, maar misschien is dit een uitzondering. Blijkbaar ben je op zoek naar iets opvallends, want je kunt niet zeggen dat dit een strakke, zwarte case is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
br00ky schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:10:
Sharkoon staat niet per se bekend om zijn degelijke kasten, maar misschien is dit een uitzondering. Blijkbaar ben je op zoek naar iets opvallends, want je kunt niet zeggen dat dit een strakke, zwarte case is ;).
Ik ben niet per se opzoek naar iets opvallend. Gewoon iets dat compatibel is met al de componenten... Dat voor zien is van een goede koeling en stoffilters, dvd bay, min 159 mm cpu cooler clearance..

Die sharkoon heeft echt wel goede reviews precies. Maar ik geraak er echt niet uit. Heeft ook veel aansluitingen van voor, komt met 3 ventilatoren! Lijkt me echt goed voor die prijs. Enkel ja... Nogal opvallend.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
br00ky schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:10:
Ook nog een vraag, bij PS4 heb je op de controller zo een dual line audio port. Waarbij je headset kan aansluiten die over 1 3.5 jack audio out en mic in stuurt.. Nu vraag ik mij af of ik die dan nog kan gaan gebruiken voor mijn pc? Omdat daar audio en mic nog apart staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Je zou een wat lagere koeler pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 of pricewatch: Arctic Freezer i32 kunnen kiezen zodat je wat meer keuze in behuizingen hebt. De eerder door mij genoemde behuizingen Anoniem: 660294 in "Game PC Build € 1200 - € 1300 (via Afuture)" zijn dan goede kandidaten waarbij je de Aerocool ook kunt gebruiken icm een Hyper 212 EVO, Van die koeler is overigens een nieuwe versie met betere ventilator pricewatch: Cooler Master Hyper 212X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Anoniem: 660294 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:13:
Je zou een wat lagere koeler pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 of pricewatch: Arctic Freezer i32 kunnen kiezen zodat je wat meer keuze in behuizingen hebt. De eerder door mij genoemde behuizingen Anoniem: 660294 in "Game PC Build € 1200 - € 1300 (via Afuture)" zijn dan goede kandidaten waarbij je de Aerocool ook kunt gebruiken icm een Hyper 212 EVO, Van die koeler is overigens een nieuwe versie met betere ventilator pricewatch: Cooler Master Hyper 212X.
Want denk je van de sharkoon dg7000
Pagina: 1