Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga dit systeem 90 % gebruiken voor te gamen. De rest van de tijd zal gespendeerd worden aan gewoon PC gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1200 a € 1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, compleet nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst een after market gtx 1070 (goede koeling en prestaties), i5 6600 (6500) en de rest mag gwn best bang for your buck zijn, zolang de PC met de GPU en CPU maar soepel en risicoloos loopt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te luid en nogal zuinig (Maar de nieuwe gtx GPU's en skylake processoren zijn nogal zuinig heb ik gehoord.)
Ga je overklokken?
Ben niet van plan over te klokken, buiten een soft overclock via software van de GPU. (Als dat mogelijk is)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag feedback hebben over de build dat ik zelf al heb samen gesteld!
Alle commentaar is welkom... Heb zelf thuis nog een prebuild van 6 jaar terug staan (gekocht in een Fnac, shame on me) en dacht eens een nieuwe goede prijs/performance game pc aan te schaffen. Deze ga ik laten assembleren door afuture dus moesten jullie rekening houden met de stock van deze verdeler, dat zou ik super appreciëren!
Ik zou dus het liefst een zo goed mogelijk third party GTX 1070 in mijn build willen die qua geluid productie, koeling en energie verbruik het beste is. Daarbij zou ik natuurlijk als ondersteunende processor een I5 6500 of 6600 pakken. Geen K versie want ga toch niet overklokken. Ik vraag mij ook af of er veel verschil van performance zit tussen de i7 en i5 en dan nog eens tussen 6400, 6500, 6600..?
The Build:
Totale prijs als ik het laat assembleren bij afuture komt het neer op: € 1.220,60
Denk dat dit nog wel meevalt is normaal als je niet zelf gaat bouwen.
NOTE: Die Seagate HDD van 1 TB vind ik niet hier, maar op afuture zou ik de 1 TB versie nemen.
Nog een paar vraagjes misschien:
- Is de cooler goed genoeg voor deze processor?
- Deze RAM kaarten heb ik al heel veel gezien, zijn precies wel de beste voor die prijs klasse?
- Is dit niet ongeveer het goedkoopste compatibel moederbord dat ik kan verkrijgen? Geen overclock, en de socket voor de Skylake processor.
- Is dit moederbord compatibel met de Gtx 1070?
- Zou de PSU genoeg zijn (550 W), is de kwaliteit van de PSU betrouwbaar?
- De case, goed? Nog al goedkoop maar toch wel groot merk.
- Kortom is alles goed compatibel? Als er iets goedkoper of beter kan genomen worden voor een klein stijging in prijs mag dit zeker vermeld worden!
- Windows 10 zal ik wel elders kopen, 90 euro is nog al veel. Weten jullie goede site voor het kopen van Windows 10 aan een scherpe prijs? Dat ik niet op één of andere scam site terecht kom.
Dit zal het zowat zijn!
Alvast super bedankt voor de tijd en moeite! Ik ben enorm benieuwd naar jullie feedback!
P.S.: zal nog een foto uploaden van de winkelwagen bij afuture, zodat jullie zeker kunnen checken of ik de juiste voorheb in mijn wenslijst.
http://imgur.com/2rlbayB
Mvg,
Ben De Bie
Ik ga dit systeem 90 % gebruiken voor te gamen. De rest van de tijd zal gespendeerd worden aan gewoon PC gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1200 a € 1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, compleet nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst een after market gtx 1070 (goede koeling en prestaties), i5 6600 (6500) en de rest mag gwn best bang for your buck zijn, zolang de PC met de GPU en CPU maar soepel en risicoloos loopt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te luid en nogal zuinig (Maar de nieuwe gtx GPU's en skylake processoren zijn nogal zuinig heb ik gehoord.)
Ga je overklokken?
Ben niet van plan over te klokken, buiten een soft overclock via software van de GPU. (Als dat mogelijk is)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag feedback hebben over de build dat ik zelf al heb samen gesteld!
Ik zou dus het liefst een zo goed mogelijk third party GTX 1070 in mijn build willen die qua geluid productie, koeling en energie verbruik het beste is. Daarbij zou ik natuurlijk als ondersteunende processor een I5 6500 of 6600 pakken. Geen K versie want ga toch niet overklokken. Ik vraag mij ook af of er veel verschil van performance zit tussen de i7 en i5 en dan nog eens tussen 6400, 6500, 6600..?
The Build:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 195,95 | € 195,95 |
1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 84,95 | € 84,95 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 519,95 | € 519,95 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1,5TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Carbide 100R Standaard | € 47,- | € 47,- |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 31,48 | € 31,48 |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 68,95 | € 68,95 |
1 | LG GH24NSD1 Zwart Zwart | € 10,95 | € 10,95 |
1 | Corsair VS550 | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 42,- | € 42,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.051,13 |
Totale prijs als ik het laat assembleren bij afuture komt het neer op: € 1.220,60
Denk dat dit nog wel meevalt is normaal als je niet zelf gaat bouwen.
NOTE: Die Seagate HDD van 1 TB vind ik niet hier, maar op afuture zou ik de 1 TB versie nemen.
Nog een paar vraagjes misschien:
- Is de cooler goed genoeg voor deze processor?
- Deze RAM kaarten heb ik al heel veel gezien, zijn precies wel de beste voor die prijs klasse?
- Is dit niet ongeveer het goedkoopste compatibel moederbord dat ik kan verkrijgen? Geen overclock, en de socket voor de Skylake processor.
- Is dit moederbord compatibel met de Gtx 1070?
- Zou de PSU genoeg zijn (550 W), is de kwaliteit van de PSU betrouwbaar?
- De case, goed? Nog al goedkoop maar toch wel groot merk.
- Kortom is alles goed compatibel? Als er iets goedkoper of beter kan genomen worden voor een klein stijging in prijs mag dit zeker vermeld worden!
- Windows 10 zal ik wel elders kopen, 90 euro is nog al veel. Weten jullie goede site voor het kopen van Windows 10 aan een scherpe prijs? Dat ik niet op één of andere scam site terecht kom.
Dit zal het zowat zijn!
Alvast super bedankt voor de tijd en moeite! Ik ben enorm benieuwd naar jullie feedback!
P.S.: zal nog een foto uploaden van de winkelwagen bij afuture, zodat jullie zeker kunnen checken of ik de juiste voorheb in mijn wenslijst.
http://imgur.com/2rlbayB
Mvg,
Ben De Bie