Wie herkent dit vogeltje aan de hand van het gefluit?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.072 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Even een serieuze vraag hier. Sinds afgelopen weekend zit er hier in de buurt een ontzettend vervelend vogeltje bijna de hele dag door monotoon "tjiep, tjiep, tjiep" te doen. Geen enkele vorm van melodie, erg monotoon.

MP3tje van het getjiep

Herkent iemand aan de hand van dit getjiep welke vogelsoort het is? Als ik eenmaal weet wat voor vogeltje is, zijn er misschien vogelvriendelijke maatregelen te bedenken om de irritante fluiter definitief weg te jagen... of wellicht is het een soort die maar een bepaalde tijd zo irritant doet :P

Behalve dat ben ik ook gewoon nieuwsgierig. Hier in de buurt zitten kool- en pimpelmezen, merels, Turkse tortels, houtduiven, eksters, kauwen, die ken ik allemaal wel. Maar dit getjiep is me onbekend...

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 07-07-2016 16:40 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

jong vogeltje in de dakgoot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Vergeten te vermelden, heb zo ongeveer al die hele site afgeluisterd. Enige wat in de buurt komt is de graspieper, maar ik kan nergens info vinden dat die vogel a) sowieso midden in de stad voorkomt (info die ik vind geeft toch vooral open terrein aan) en b) of die vogel er om bekend staat erg lang door te kunnen gaan met fluiten. Daarnaast klinkt deze vogel op andere sites al weer heel anders...

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 07-07-2016 16:49 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik kom dat geluid ook veel tegen in het bos in Brabant. Dus misschien geeft dat wat aanknopingspunten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Dit topic is gesloten.