Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-07-2017
Mijn vraag
ik ben opzoek naar een voeding die goed is voor mijn gtx660 msi nvidia.

pricewatch: Ewent Geavanceerde voeding 600 W V2.2 deze staat mij wel aan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
n.v.t

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
pricewatch: Ewent Geavanceerde voeding 600 W V2.2
deze voeding hebben ze bij de mediamarkt op voorraad en kan ik meteen halen als hij goed is voor de videokaart.

600watt voeding lijkt me super!

Beste antwoord (via Jordverhagen op 09-07-2016 13:47)

Verwijderd

Jordverhagen schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 07:21:
[...]

GTA 5 op very high setting 1920x1080p zie ik onder high load;

Processor 55-60graden
ATX 350w 48-57graden (schommelt een beetje)
GTX 660 67-71graden

---------
Kan GTA 5 zonder problemen non-stop 10uur draaien (langste sessie aan een gesloten tot Nu toe)
Dat zijn gewoon prima temperaturen. Daar hoeft niets aan te gebeuren.

het KAN wel, maar dit soort temperaturen zijn gewoon inherent aan de normale, niet watergekoelde gamePC.

Ik zou er niets aan doen, en als je dat toch wel wilt, voor een extra fan de case in, achter uit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Neem dit ff door....

Voeding advies en informatie topic - Deel 32

En koop die voeding vooral niet. Kan je nu al vertellen dat dat 99,9% zeker een flut ding is. Een voeding is een wezenlijk en belangrijk onderdeel van een PC en daar moet je niet op bezuinigen. Je kan beter een dag of 2 dagen wachten (of zelfs een week) en een goeie voeding kopen dan een flut voeding kopen en je geld weggooien. Levert je uiteindelijk alleen maar meer problemen en kosten op.

Post ook even de rest van je pc specs, en de reden waarom je een nieuwe voeding zoekt, zodat je hier eventueel verder geholpen kan worden na het doornemen van het topic (met name de topicstart) in die link.

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 06-07-2016 21:49 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewent mag zich scharen onder de voedingmerken welke slechte kwaliteit leveren. Deze 600w gaat bij een belasting van 300w waarschijnlijk in rook op. Niet kopen dus.
Op een voeding moet je niet willen besparen. Een slechte kwaliteit voeding kan je hele systeem om zeep helpen. Daarom kan je beter een goede kwaliteit 400w nemen dan een slechte 600w.

Een populaire voeding met een zeer goede prijs/kwaliteit is de pricewatch: Corsair CX450M en is geschikt voor elk systeem met enkele gpu zonder overklok.

Voor exact advies zou het mooi zijn als je ook de overige onderdelen van de pc benoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 00:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
Format-C schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:42:
Neem dit ff door....

Voeding advies en informatie topic - Deel 32

En koop die voeding vooral niet. Kan je nu al vertellen dat dat 99,9% zeker een flut ding is. Een voeding is een wezenlijk en belangrijk onderdeel van een PC en daar moet je niet op bezuinigen. Je kan beter een dag of 2 dagen wachten (of zelfs een week) en een goeie voeding kopen dan een flut voeding kopen en je geld weggooien. Levert je uiteindelijk alleen maar meer problemen en kosten op.

Post ook even de rest van je pc specs, en de reden waarom je een nieuwe voeding zoekt, zodat je hier eventueel verder geholpen kan worden na het doornemen van het topic (met name de topicstart) in die link.
Pc specs;

Intel Core i5-4460s 3.2GHZ
Samsung DDR3 1600Mhz 16GB RAM
Samsung 2TB SATA
MSI NVIDIA GeForce GTX 660 2GB

Standaard 350w voeding. (Zat in een standaard kast van ASUS)

Waarom een nieuwe voeding?
- heb nu een week de gtx660 in deze kast zitten en merk dat de voeding erg warm word als ik aan de zijplaat voel tijdens het gamen.
Overigens word de gehele pc een stukje warmer als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:57:
Ewent mag zich scharen onder de voedingmerken welke slechte kwaliteit leveren. Deze 600w gaat bij een belasting van 300w waarschijnlijk in rook op. Niet kopen dus.
Op een voeding moet je niet willen besparen. Een slechte kwaliteit voeding kan je hele systeem om zeep helpen. Daarom kan je beter een goede kwaliteit 400w nemen dan een slechte 600w.

Een populaire voeding met een zeer goede prijs/kwaliteit is de pricewatch: Corsair CX450M en is geschikt voor elk systeem met enkele gpu zonder overklok.

Voor exact advies zou het mooi zijn als je ook de overige onderdelen van de pc benoemt.
Zie quote hierboven voor pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Warm worden is op zich natuurlijk geen reden om iets te vervangen. Welke heb je op dit moment exact? Een "standaard 350w voeding" zegt helemaal niets.

Maarre, Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
br00ky schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:17:
Warm worden is op zich natuurlijk geen reden om iets te vervangen. Welke heb je op dit moment exact? Een "standaard 350w voeding" zegt helemaal niets.

Maarre, Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.
Heet worden wel? De videokaart vraagt minimaal 450w voeding, er zit een standaard voeding in van 350w. Kan zo niet zien welke want ben niet thuis.

Het was een kant en klare pc toen ik hem kocht met;
i5-4460s
8gb
2tb
GT620 2gb
350w80+ bronze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de boel zo warm wordt komt doordat de airflow in kant-en-klare pc's minimaal is. Voldoende voor de onderdelen die standaard mee komen maar ga je een upgrade doen dan loop je al snel tegen beperkingen aan. De voeding maakt bij dat soort systemen door montage bovenin de behuizing, ook vaak deel uit van de airflow. Het zou verstandig zijn een casefan toe te voegen of misschien wel twee. Nog beter is om alles in een goede nieuwe behuizing te stoppen welke voorzien is van 2 casefans zoals een pricewatch: Cooler Master N200 Closed of pricewatch: Cooler Master N400 KKN1 afhankelijk van het formaat moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Precies. De kans dat je voeding de oorzaak is van de hoge temperatuur lijkt me redelijk klein. De airflow van een kant-en-klare pc is vaak niet goed. Overigens heb je met een GTX660 al genoeg aan een goede 350W voeding, waarbij goede het belangrijkste woord in de zin is. Een build als dit trekt immers maat maximaal 250W uit de muur. Waarom je dan 600W zou willen is mij een raadsel :).

Probleem is alleen dat er geen goede 350W voedingen met genoeg PEG kabels zijn (ik neem aan dat je de pricewatch: MSI GeForce GTX 660 Gaming hebt). Dan kom je automatisch bij 400-450 watt uit als je iets nieuws wil aanschaffen.

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 07-07-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
br00ky schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:25:
Precies. De kans dat je voeding de oorzaak is van de hoge temperatuur lijkt me redelijk klein. De airflow van een kant-en-klare pc is vaak niet goed. Overigens heb je met een GTX660 al genoeg aan een goede 350W voeding, waarbij goede het belangrijkste woord in de zin is. Een build als dit trekt immers maat maximaal 250W uit de muur. Waarom je dan 600W zou willen is mij een raadsel :).

Probleem is alleen dat er geen goede 350W voedingen met genoeg PEG kabels zijn (ik neem aan dat je de pricewatch: MSI GeForce GTX 660 Gaming hebt). Dan kom je automatisch bij 400-450 watt uit als je iets nieuws wil aanschaffen.
er zit een nieuwe 120mm casefan aan de zijplaat. zelf gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:46:
Dat de boel zo warm wordt komt doordat de airflow in kant-en-klare pc's minimaal is. Voldoende voor de onderdelen die standaard mee komen maar ga je een upgrade doen dan loop je al snel tegen beperkingen aan. De voeding maakt bij dat soort systemen door montage bovenin de behuizing, ook vaak deel uit van de airflow. Het zou verstandig zijn een casefan toe te voegen of misschien wel twee. Nog beter is om alles in een goede nieuwe behuizing te stoppen welke voorzien is van 2 casefans zoals een pricewatch: Cooler Master N200 Closed of pricewatch: Cooler Master N400 KKN1 afhankelijk van het formaat moederbord.
er zit een nieuwe 120mm casefan aan de zijplaat. zelf gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De vraag waar het om draait welke voeding en welke behuizing heb je?

Maak anders even foto's en plaats die hier.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Neem ook aan als het een kant en klare pc is dat het gewoon prima werkt en blijft werken zolang je de rest van de hardware onveranderd laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
legendareN schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 00:33:
Neem ook aan als het een kant en klare pc is dat het gewoon prima werkt en blijft werken zolang je de rest van de hardware onveranderd laat.
Videokaart is van even standaard GT620 2gB naar een GTX 660 2gb gegaan en RAM van 8gb ddr3 1600mhz naar 16gb 1600 mhz

Van een passieve koeling op de GT620 naar een actieve koeling op de GTX 660 die veel meer WATTs trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temperatuurproblemen ga je in ieder geval niet oplossen met een voeding. Een goede airflow is hier de sleutel.

Maar belangrijker nog, is begrijpen dat een 660 zowiezo meer warmte veroorzaakt dan een 620, dus een stijging in temperatuur is normaal.

Wat zijn de daadwerkelijke temperaturen onder belasting? Controleer dat eens met een programma als Speedfan. Dan weten we in ieder geval waar het om gaat, en is een aanpassing wellicht helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 07:21:
Temperatuurproblemen ga je in ieder geval niet oplossen met een voeding. Een goede airflow is hier de sleutel.

Maar belangrijker nog, is begrijpen dat een 660 zowiezo meer warmte veroorzaakt dan een 620, dus een stijging in temperatuur is normaal.

Wat zijn de daadwerkelijke temperaturen onder belasting? Controleer dat eens met een programma als Speedfan. Dan weten we in ieder geval waar het om gaat, en is een aanpassing wellicht helemaal niet nodig.

Processor 55-60graden
GTX 660 67-71graden

---------
Kan GTA 5 zonder problemen non-stop 10uur draaien (langste sessie aan een gesloten tot Nu toe)

[ Voor 9% gewijzigd door Jordverhagen op 09-07-2016 07:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordverhagen schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 07:21:
[...]

Processor 55-60graden
GTX 660 67-71graden

---------

het KAN wel, maar dit soort temperaturen zijn gewoon inherent aan de normale, niet watergekoelde gamePC.

Ik zou er niets aan doen, en als je dat toch wel wilt, voor een extra fan de case in, achter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:26:
[...]

Aan de zijkant zit een 120Mm fan. En aan de achterkant 80Mm fan.
Dus beide zitten er. Voorkant van pc is geheel dicht verder kan ook geen FaN op.

Dan houden we de pc zo als hij is.
Pagina: 1