Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming pc 1500 euro, knoop doorhakken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Crowean
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-11-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Het systeem zal overwegend gebruikt worden om te gamen (doom, overwatch, cs:go, witcher 3 etc), vooralsnog op 1080p 144hz+, maar later misschien ook op 1440p 60hz.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Het budget is 1500 euro, maar als het hier onder of iets boven zit is het ook niet erg

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Toetsenbord, muis, boxen, beeldschermen (1080p 144hz) en headset heb ik allemaal al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Gewoon een normale enkele videokaart (gtx 1070), een goede processor en een SSD schijf met voldoende ruimte

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Skylake processor en nvidia videokaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Het is wel fijn als het systeem een beetje stil is

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil voornamelijk weten of er hier onderdelen niet bij elkaar passen of dat er een bepaald onderdeel beter vervangen kan worden voor iets anders.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 225,-€ 225,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 526,-€ 526,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 68,95€ 68,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Noctua NH-U14S€ 58,95€ 58,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 69,90€ 69,90
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.367,55

[ Voor 41% gewijzigd door Crowean op 05-07-2016 12:09 ]

Alle reacties

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:34

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Heb je zelf al iets samengesteld?

Steam ID = Ackerfiets

• Crowean
Ja sorry, ik was bezig het toe te voegen, maar toen postte ik perongeluk al, als het goed is verschijnt het zo!

• Mitch. V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-10 12:13
Mooi lijstje! Chapeau.

De RAM stickjes zijn net iets te snel geklockt voor je moederbord. ze worden wel geunderclockt, maar je hebt niks aan die extra Mhz. Dit moederbord ondersteunt maximaal 2133 Mhz, dus daarom zou ik gewoon stikjes kiezen die op 2133 Mhz draaien.

• Crowean
Ah ik zie het, heb het aangepast. Bedankt!

Verwijderd

Mitch. V schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:20:
Mooi lijstje! Chapeau.

De RAM stickjes zijn net iets te snel geklockt voor je moederbord. ze worden wel geunderclockt, maar je hebt niks aan die extra Mhz. Dit moederbord ondersteunt maximaal 2133 Mhz, dus daarom zou ik gewoon stikjes kiezen die op 2133 Mhz draaien.
2666 MHz werkt helemaal niet op dat bord.

• sam1443
  • Laatst online: 29-11 13:23
Ik zie de RAM nog niet aangepast staan, maar verder: heb je gedacht aan een besturingssysteem? Windows 10? Verder ziet het er wel goed uit.

Verwijderd

Hallo, er valt heel veel geld te besparen op deze build...

Ten eerste je hebt een dichte kast gekozen, kies dan ook voor ram geheugen wat het goedkoopste is en er niet mooi uitziet, bijvoorbeeld die van crucial.

Ook is je voeding modulair, persoonlijk vind ik dat niet nodig in een dichte kast, ik heb een corsair vs550 voeding waarvan de kabels er niet uit zien maar die voeding kost maar 48,90
scheelt toch weer 50euro :)

Ook is er een betere goedkopere koeling: de Scythe mugen 4 pchg edition. scheelt weer 20 euro :)

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42

TTLCrazy

Listen to Frankie

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:24:
Hallo, er valt heel veel geld te besparen op deze build...

.....

Ook is je voeding modulair, persoonlijk vind ik dat niet nodig in een dichte kast, ik heb een corsair vs550 voeding waarvan de kabels er niet uit zien maar die voeding kost maar 48,90
scheelt toch weer 50euro :)
De kwaliteit van de Rm voeding van Corsair is wel vele malen beter dan de VS serie. De Vs serie is low budget, de Rm serie is hele goede kwaliteit voor een hele mooie prijs. persoonlijk zou ik wat meer uitgeven voor de Rm serie. De Vs serie mag je blij zijn als de voeding het 2 jaar uithoud.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

TTLCrazy schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:35:
[...]

De kwaliteit van de Rm voeding van Corsair is wel vele malen beter dan de VS serie. De Vs serie is low budget, de Rm serie is hele goede kwaliteit voor een hele mooie prijs. persoonlijk zou ik wat meer uitgeven voor de Rm serie. De Vs serie mag je blij zijn als de voeding het 2 jaar uithoud.
Complete onzin, de VS serie is inderdaad een budget voeding, maar hoe kan jij nou zeggen dat de voeding het maar 2 jaar gaat volhouden...

Ik heb m nu 4 weken staan, is niks mis mee!

zeg alleen maar als je een goeie dichte kast neemt kan je veel besparen op ''mooie'' onderdelen.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42

TTLCrazy

Listen to Frankie

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:43:
[...]

Complete onzin, de VS serie is inderdaad een budget voeding, maar hoe kan jij nou zeggen dat de voeding het maar 2 jaar gaat volhouden...

Ik heb m nu 4 weken staan, is niks mis mee!

zeg alleen maar als je een goeie dichte kast neemt kan je veel besparen op ''mooie'' onderdelen.
De VS serie is niet ontworpen voor langdurig gebruik, ja je kan geluk hebben dat hij het lang volhoud, maar over het algemeen geeft hij een stuk sneller de geest dan een fatsoenlijk ontworpen voeding met goeie componenten erin. En neem niet mijn woord hiervoor maar van onze forum voedings expert. Dit is sowieso een mooi stukje om te lezen over voedingen.

Letterlijke quote:
Low-end voedingen zoals de Corsair VS serie en Cooler Master B v2 series moet je eigenlijk niet voor een nieuwe PC gebruiken. De kwaliteit en prestaties van de deze voedingen zijn zeer zeer matig, waardoor de verwachte levensduur laag ligt. Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt. Prijs/kwaliteit verhouding is bij zulke voedingen ook vaak ver te zoeken. Ze zijn dan wel goedkoop, maar voor enkele euro's meer haal je al iets veel beters, waardoor je voedingen zoals deze beter links kunt laten liggen.
Maar, suit yourself, het is jouw geld.

[ Voor 4% gewijzigd door TTLCrazy op 05-07-2016 19:18 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Crowean
Dank voor alle feedback! Ik heb uiteindelijk de kast vervangen voor een Nzxt S340, met window dus. Voor de voeding heb ik toch gekozen voor de RM550x, omdat deze 10 jaar garantie heeft en gewoon zeer goed staat aangeschreven :).

Windows 10 heb ik hier nog liggen met licentie, dus dat komt goed!
Pagina: 1