Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Net ook mijn Git2 via Banggood gekregen, aangeschaft omdat ik niet wil filmen met de foto camera.
De eerste indruk is dat het zeker voor het geld een prima camera is. Heb er hiervoor geen gehad dus heb zelf geen vergelijk, maar de beelden vallen me niets tegen voor zo'n klein ding. Wat wel tegenvalt zijn de bijgeleverde accessoires en dan met name de mounts en schroeven. Een mount (die van het onderwaterhuis) past geen van de 5 bijgeleverde schroeven meer volledig in, net of de schroefdraad al kapot is. Andere mount (de tripod adapter) pakt een enkel schroef nog. Enige die alle schroeven nog pakt zijn die kleine adapters.

Het spul kost ook niet veel, maar om gelijk niet bruikbaar te zijn vind ik wat teleurstellend.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Dat vind ik sowieso vreemd, ze horen te passen hoor. Bij mij ging het gewoon soepel.

Wellicht kun je BG even contacten voor een deel van het bedrag terug of nieuwe mounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:32
Ben ook van plan deze camera aan te schaffen voor een vakantie naar het Caribisch gebied. Wat ik mij nog afvroeg: als je de waterdichte case gebruikt, zijn de knoppen dan wel nog gewoon bedienbaar of moet je per se dat horloge gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dext
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09-2024
Mania-92 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:54:
Ben ook van plan deze camera aan te schaffen voor een vakantie naar het Caribisch gebied. Wat ik mij nog afvroeg: als je de waterdichte case gebruikt, zijn de knoppen dan wel nog gewoon bedienbaar of moet je per se dat horloge gebruiken?
De knoppen zijn nog gewoon te gebruiken. Er zitten extra knoppen op de case die als het ware de knoppen op je camera indrukken. Horloge is meer een leuke extra dan echt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Horloge is vooral handig voor shots van afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 08:35
SemperFidelis schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:55:
Horloge is vooral handig voor shots van afstand.
Horloge wel handig (noodzakelijk) voor als je de selfie-stick gebruikt, toch?
Anders zit er altijd een aantal seconden op die niet goed zijn en je moet knippen :P

Of wat is anders de voornaamste functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Die selfiestick gebruik ik echt niet voor film moet ik zeggen ;). Bij filmpjes zul je sowieso altijd al moeten knippen, ook als je dat polsbandje gebruikt.

Het is vooral handig om de GoPro op een plek ergens 'ver' weg te zetten (op een tripod bv) en dan een foto/filmpje van jezelf te maken. In combinatie met wat 3 seconde vertraging kun je dus gewoon een fotoshoot houden all by yourself :p

En daarnaast als je bv de Git op je helm hebt zitten, dan kun je hem gemakkelijker bedienen.

[ Voor 23% gewijzigd door SemperFidelis op 09-08-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
Bedankt voor de info! Heb nog een vraagje: is die horloge ook waterdicht?

Heb hem in ieder geval besteld! Nu wachten op de levering.

[ Voor 29% gewijzigd door Mania-92 op 09-08-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Mania-92 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:33:
Bedankt voor de info! Heb nog een vraagje: is die horloge ook waterdicht?

Heb hem in ieder geval besteld! Nu wachten op de levering.
Ja!
Veel plezier er mee, waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
SemperFidelis schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:58:
[...]

Ja!
Veel plezier er mee, waar besteld?
Banggood.
Verder extra batterij + charger bij aliexpress en case, accesoires, horloge en sd kaart bij gearbest.
Beetje rondgeshopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Is het de bedoeling dat je die suction cup juist in of buiten de auto aanbrengt? :D
Binnen, op de ruit - lijkt me juist het risico op spiegeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Mijn Git2 is binnen :) Iemand een idee hoe ik dat menu-geluid uit zet?

Behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Bij Settings, 2e ding.

Je hebt 2 instellingen menu's, eentje is bereikbaar met de bovenste knop waar je schakelt tussen alle functies (film/foto/bestanden zien en instellingen) en een ander menu met het knopje op de zijkant van de Git2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Top! Ik zie het inderdaad. Gelukt.

Welke standaard instellingen kan ik het beste veranderen voor de beste kwaliteit?
Ik zie nu alles op "normal", "medium" staan en een aantal instellingen "Off".

Zijn er zaken die ik beter anders kan instellen?
M.b..t beeldkwaliteit kan ik dit het beste op 2160P 16:9 laten staan denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:46
Is het mogelijk om deze actioncam via een powerbank op te laden? Maw kan je de camera opladen terwijl hij filmt of kan dit enkel via de meegeleverde lader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
Rubberen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 02:24:
Is het mogelijk om deze actioncam via een powerbank op te laden? Maw kan je de camera opladen terwijl hij filmt of kan dit enkel via de meegeleverde lader?
Pin me hier niet op vast, maar aangezien het ding als dashcam te gebruiken is neem ik aan dat dit moet kunnen.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Hoe zit het met firmware updates van de camera? Worden bugs enigszins op tijd opgelost (als ze er al zijn)?
En hoe lang kun je filmen op 1 batterij? Las ergens dat de maximale opnametijd 90 minuten was bij 1080p/60fps. En dat ze nog naar een andere batterij aan het kijken waren. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Heb er ook een besteld op banggood. Met een accessoire pack, btw verzekering, priority transport en een coupon was ik 122 euro kwijt. Ben benieuwd naar de filmpjes die ik er mee kan maken. Alleen nog een sd kaartje kopen.

Class 10 is voldoende of niet? Of gebruiken jullie de UHS kaartjes?

Hebben jullie ook een opbergcase? Past deze in de gopro tassen?

[ Voor 10% gewijzigd door Eoghlear op 21-08-2016 00:31 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dext
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09-2024
Eoghlear schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:50:
Heb er ook een besteld op banggood. Met een accessoire pack, btw verzekering, priority transport en een coupon was ik 122 euro kwijt. Ben benieuwd naar de filmpjes die ik er mee kan maken. Alleen nog een sd kaartje kopen.

Class 10 is voldoende of niet? Of gebruiken jullie de UHS kaartjes?

Hebben jullie ook een opbergcase? Past deze in de gopro tassen?
Ik heb deze toen besteld. Ook omdat ik hem dan de volgende dag in huis zou hebben.

https://www.bol.com/nl/p/...LTWE002017-3NG3DTTUSL6Y2#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 23:05
Hoe laden jullie de Gitup op?

Kan ik gewoon een USB charger gebruiken? ik heb bij Banggòod een Battery Charger gekocht, echter is niet aangekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
Mijn gitup is binnen. Hij werkt echter niet met het SD kaartje. Deze is exFAT geformateerd, dat is waarschijnlijk het issue. Maar als ik hem in mijn pc gooi kan ik hem niet FAT32 formateren.
Ik lees her en der dat je ook de camera het kaartje kan laten formateren naar FAT32, waar kan dit dan? Kan in het menu niets vinden.

[EDIT] Er blijkt dus een algemene settings menu te zijn, daar moet je wezen. Dat is een ander menu dan het menu dat je uit video modus in gaat.

Welke software gebruiken jullie trouwens om de video's op de pc een beetje te knippen ed.?

[ Voor 27% gewijzigd door Mania-92 op 26-08-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likemike80
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-09 11:45
Waarschuwing voor degenen die de GIT 2 in het water gaan gebruiken. De onderwater case gaf bij mij problemen tijdens het snorkelen. Er liep langzaam water naar binnen. Ik was er op tijd bij en de camera was verder niet beschadigd. Ik heb hierna echter een GoPro onderwater case gebruikt.

Met de GoPro case kun je ook rood filters gebruiken die gemaakt zijn voor de GoPro. Ik heb zelf een rood filter van SRP gebruikt, met goede resultaten (zie vanaf 9.45 in de video).

[Vimeo: https://vimeo.com/181101261]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:46
likemike80 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:36:
Waarschuwing voor degenen die de GIT 2 in het water gaan gebruiken. De onderwater case gaf bij mij problemen tijdens het snorkelen. Er liep langzaam water naar binnen. Ik was er op tijd bij en de camera was verder niet beschadigd. Ik heb hierna echter een GoPro onderwater case gebruikt.

Met de GoPro case kun je ook rood filters gebruiken die gemaakt zijn voor de GoPro. Ik heb zelf een rood filter van SRP gebruikt, met goede resultaten (zie vanaf 9.45 in de video).

[video]
Goed dat je het zegt.. Mijn Git2 is vorige week binnengekomen, met de intentie die te gebruiken op snorkelvakantie. Ik zal deze dus best nog eens uitgebreid testen op waterdichtheid..

Welke case van Go pro heb jij dan aangekocht? Er zijn namelijk verschillende.
Kun je dan ook de camera bedienen met de knoppen op die Gopro waterproof case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chinese camera's upscalen het beeld vrij regelmatig naar resoluties die ze eigenlijk niet aankunnen. Hoe zeker is dat deze camera echt op deze resoluties filmt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likemike80
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-09 11:45
Rubberen schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 07:21:
[...]

Goed dat je het zegt.. Mijn Git2 is vorige week binnengekomen, met de intentie die te gebruiken op snorkelvakantie. Ik zal deze dus best nog eens uitgebreid testen op waterdichtheid..

Welke case van Go pro heb jij dan aangekocht? Er zijn namelijk verschillende.
Kun je dan ook de camera bedienen met de knoppen op die Gopro waterproof case?
De GoPro Hero 3 case past perfect op de GIT 2. Alle knoppen kun je gewoon bedienen. Ik heb wel het foam aan de binnenkant wat verschoven omdat dit voor het scherm zat. Bij het duiken had ik een probleem met de on/off knop, waarschijnlijk veroorzaakt door de druk. Door ook wat foam aan de voorkant van de case te doen was dit opgelost.

Met de GoPro case kun je ook rood of macro filters gebruiken, die passen niet op de standaard GIT case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
likemike80 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:36:

[video]
Heb de mijne deze week ook ontvangen en ik moet zeggen dat ik hem in de vijver heb gehouden niet direct iets zag. Ook de rubber afdichting was nog goed droog. Zal het wel in de gaten houden.

Wat hebben jullie als instelling? De mijne staat nu op 1080p 60fps en de kwaliteit is super. Alleen heb geen idee wat de instelling contrast eigenlijk nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:42
Hier ook even in de vijver gehouden en al paar keer in zwembad, geen lekkages
YouTube: Vijver 31-08-2016

Gebruik de Gitup voornamelijk op de motor

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Heb hem afgelopen week ook gebruikt in het zwembad en tijdens het canyoning in Spanje. Merkte daar toch wel na een uurtje wat leek op druppels aan de binnenkant.

Hoe lang kunnen jullie opnemen op 1080p/60fps? Ik neem dat ie dat 90 minuten kon volhouden maar, dat is me nog niet gelukt (gyro aan).

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gyro aan, WDR aan, 1080p60 levert de accu (en ik heb er vier, allemaal hetzelfde) ong. 45-50 minuten aan opnametijd. Laden tijdens het opnemen is gewoon mogelijk overigens.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27
Waar staat WDR voor ....?

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:08
Wide Dynamic Range, Het vereffenen van een groter verschil tussen de donkerste en de lichtste delen van een beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 15-09-2016 00:05 ]

• ramrodwillem
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:11
Hebben jullie ook het probleem dat wanneer je een andere batterij plaatst of de batterij volledig leeg is, je telkens de datum en tijd opnieuw moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:16
Ik zoek ook een actiecamera en denk deze te nemen. Echt negatieve dingen kom ik niet tegen.

Ik zocht ene met schermpje, meestal resulteert dit in dure toestellen. Dat hij zelfde grootte als GoPro heeft is ideaal.

Nog één vraagje:kun je dat zwarte stuk van de case verwijderen of sluit deze dan niet meer?

[ Voor 18% gewijzigd door superiscch op 23-09-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Welk zwarte stuk? Dat ovalen ding aan de zijkant? Dat is de sluiting inderdaad, zonder die blijft de case niet dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Icephase schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:26:
Welk zwarte stuk? Dat ovalen ding aan de zijkant? Dat is de sluiting inderdaad, zonder die blijft de case niet dicht.
OK, geen probleem hoor. Hoopte het gewoon wat compacter te kunnen maken tijdens het lopen :-)

Straks eens kijken om te bestellen, EU warehouse van Banggood is beste idee waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - JER -
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
OK, geen probleem hoor. Hoopte het gewoon wat compacter te kunnen maken tijdens het lopen :-)

Straks eens kijken om te bestellen, EU warehouse van Banggood is beste idee waarschijnlijk?
Ik wil 'm ook gaan bestellen dus ik heb Banggood gemaild met de vraag wanneer ze weer leveren vanuit EU warehouse en ze hebben aangegeven dat ze de EU warehouse niet meer aanvullen met de GitUp Git2. Dus dat wordt waarschijnlijk toch vanuit China importeren. Wel is er nu een 'Promotion Sale' (23 t/m 30 september) bij Banggood en is de GitUp Git2 te verkrijgen voor €100,73. Ik denk dat ik 'm hier ga bestellen en dan is het maar afwachten met betrekking tot eventuele invoerkosten..

http://www.banggood.com/G...age-Sensor-p-1007770.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
- JER - schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:55:
[...]

Ik wil 'm ook gaan bestellen dus ik heb Banggood gemaild met de vraag wanneer ze weer leveren vanuit EU warehouse en ze hebben aangegeven dat ze de EU warehouse niet meer aanvullen met de GitUp Git2. Dus dat wordt waarschijnlijk toch vanuit China importeren. Wel is er nu een 'Promotion Sale' (23 t/m 30 september) bij Banggood en is de GitUp Git2 te verkrijgen voor €100,73. Ik denk dat ik 'm hier ga bestellen en dan is het maar afwachten met betrekking tot eventuele invoerkosten..

http://www.banggood.com/G...age-Sensor-p-1007770.html
Ah, ik had er zelfs niet opgelet dat het niet uit EU kwam. :-) straks nog eens kijken maar dit is de beste optie denk ik.

Hier hebben we anders zeker geen invoerrechten :-D https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

[ Voor 10% gewijzigd door superiscch op 23-09-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - JER -
  • Niet online
superiscch schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:14:
[...]

Ah, ik had er zelfs niet opgelet dat het niet uit EU kwam. :-) straks nog eens kijken maar dit is de beste optie denk ik.

Hier hebben we anders zeker geen invoerrechten :-D https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
Wow, wat een prijsverschil! Zelfs met invoerrechten zijn we bij Banggood goedkoper uit! ;) Heb jij je Git2 inmiddels al besteld?

• superiscch
- JER - schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:03:
[...]

Wow, wat een prijsverschil! Zelfs met invoerrechten zijn we bij Banggood goedkoper uit! ;) Heb jij je Git2 inmiddels al besteld?
Net gedaan :-)

Nu nog kijken voor de accessoires

[ Voor 9% gewijzigd door superiscch op 24-09-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
- JER - schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:55:
[...]
ik heb Banggood gemaild met de vraag wanneer ze weer leveren vanuit EU warehouse en ze hebben aangegeven dat ze de EU warehouse niet meer aanvullen met de GitUp Git2.
Thanx!
Ik zat ook te wachten tot ie weer in het EU warehouse kwam (paar weken geleden was ik net te laat, was maar heel kort in stock.... :| )
Tsja, dan maar hopen dat je niet aan de beurt bent voor de BTW heffingen plus admin kosten.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
De mijne is vandaag verzonden, hopelijk snel in Europa (en zonder kosten :-P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Sinds laatste bericht nog steeds niet in Europa :-(

Kom op China, shippen die handel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:30
Yeah mijne ook nog niet, via banggood besteld. Maar heb gelkukkig nog een half jaar voor ik naar Curacao ga. Had vorig jaar mn sj4000 meegenomen, kan ik hem mooi vergelijken ook nog

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Musta schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:49:
Yeah mijne ook nog niet, via banggood besteld. Maar heb gelkukkig nog een half jaar voor ik naar Curacao ga. Had vorig jaar mn sj4000 meegenomen, kan ik hem mooi vergelijken ook nog
Ik heb hem pas na onze reis besteld, in Maleisië beseft dat ik dat wel nuttig vond :-D

Ik heb wel tijd, maar ja... Mannen en gadgets :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - JER -
  • Niet online
Iemand nog tips voor must-have accessoires? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Hoe kan je de datum van de GitUp weer goed zetten , loopt nu een paar maanden achter ...

En wat doet de instelling G sensor ?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rFjEFEf3pxU3OP1k17AC7fUX/full.png

De spanning stijgt... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Net postbode aan de deur gehad! Dit wilt toch zeggen dat er geen douanekosten meer volgen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Welke app gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Ik heb een brief gekregen van postnl over de waarde, jammer. Wordt denk ik 30 euro ofzo bijbetalen nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Musta schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:14:
Ik heb een brief gekregen van postnl over de waarde, jammer. Wordt denk ik 30 euro ofzo bijbetalen nu :(
Oei... En heb je het toestel al? Ik heb geluk gehad dus, op pakje stond een waarde van €3 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
superiscch schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:18:
[...]

Oei... En heb je het toestel al? Ik heb geluk gehad dus, op pakje stond een waarde van €3 :-)
Nee, ik moet een formulier invullen en terugsturen met de waarde. En ik had hem voor ongeveer 90€. Zal het dit weekend even doen.
Heb je hem al in gebruik? Hoe bevalt t?
En over de app, las op 1 van de reviewsites dat er 2 apps waren, moet je dat ff bekijken. Of heb je t al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Musta schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:51:
[...]

Nee, ik moet een formulier invullen en terugsturen met de waarde. En ik had hem voor ongeveer 90€. Zal het dit weekend even doen.
Heb je hem al in gebruik? Hoe bevalt t?
En over de app, las op 1 van de reviewsites dat er 2 apps waren, moet je dat ff bekijken. Of heb je t al gevonden?
Bevalt me wel prima. Hoofddoel is wel voor op reis dus dat duurt nog even voor ik dat kan testen.

Er zijn veel apps, maar geen officiële...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Iemand ervaring met het verlengen van de batterij/opname tijd? Heb normaal als instelling 1080p60 met gyro aan. Geen wifi, geen piepjes en scherm zsm uit. Ik kan dan max 45 minuten opnemen.

Iemand tips / ideeën om dit te verlengen? Zou 1080p30 nog van invloed kunnen zijn?

Tevens heb ik de indruk dat de batterijen beter laden in ge Git 2 dan in de dual lader. Kan iemand dat bevestigen?

Edit: ik ga 1 januari de Dakar achterna en wil onderweg zo veel mogelijk opname tijd uit mijn 3 batterijen halen per dag.

[ Voor 13% gewijzigd door Eoghlear op 25-10-2016 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Lijkt mij wel dat als er minder data verwerkt moet worden door zowel de sensor als de processor, het vermogen behoorlijk terugloopt en je accu langer meegaat.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Universal Creations schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 01:00:
Lijkt mij wel dat als er minder data verwerkt moet worden door zowel de sensor als de processor, het vermogen behoorlijk terugloopt en je accu langer meegaat.
idd. ga een test opzetten deze week. Even kijken wat de verschillen tussen 1080p 30/60 nog doen. Voordeel van 60 tov 30,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Het voordeel is ook dat je meer licht per frame hebt (langere sluitertijd). Dit is vooral prettig bij wat minder omgevingslicht. Dus als je geen slow-motion hoeft te hebben van een bepaald filmpje , dan zou ik 1080p30 gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Universal Creations op 25-10-2016 01:51 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik heb een harnas gekocht voor rond het lichaam, als ik de gitup bevestig kijkt die naar beneden... Moet ik die 2 extra adapter stukjes ook gebruiken of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Je zult een andere adapter moeten gebruiken. Een met een soort van hellingshoek. Daardoor zal ie recht naar voren filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Heet meestal een 'J-adapter of -plaatje'. Die van banggood of gearbest werken prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik ben eens aan het rondkijken voor een underwaterfilter voor het duiken. Ik heb er enkele gevonden met wisselvallige commentaar, vooral er bestel en op reis dan zie dat ze floppen: iemand hier zo een filter? GoPro 4 case is een optie maar geen goedkope...
Eoghlear schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:53:
Je zult een andere adapter moeten gebruiken. Een met een soort van hellingshoek. Daardoor zal ie recht naar voren filmen.
Icephase schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:47:
Heet meestal een 'J-adapter of -plaatje'. Die van banggood of gearbest werken prima!
Bedankt voor de tip! Er zat een adapter bij m'n Gitup maar die dient dus voor iets anders. Voor rond hoofd ofzo.

Deze besteld: Vertical Surface J Hook Buckle Mount Adapter For Gopro Hero 4 Session Camera
https://banggood.app.link/bYkGRmI3Wx

[ Voor 25% gewijzigd door superiscch op 01-11-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
superiscch schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:58:
Ik ben eens aan het rondkijken voor een underwaterfilter voor het duiken. Ik heb er enkele gevonden met wisselvallige commentaar, vooral er bestel en op reis dan zie dat ze floppen: iemand hier zo een filter? GoPro 4 case is een optie maar geen goedkope...

[...]

[...]

Bedankt voor de tip! Er zat een adapter bij m'n Gitup maar die dient dus voor iets anders. Voor rond hoofd ofzo.

Deze besteld: Vertical Surface J Hook Buckle Mount Adapter For Gopro Hero 4 Session Camera
Heb zelf zoiets besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik heb ook zo iets besteld, maar enkel doe bovenste links zat er bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C6bcpGMML0NtywzgsiQ90bpo/thumb.png

[ Voor 3% gewijzigd door superiscch op 01-11-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Gebruikt iemand filters met de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Musta schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:52:
Nee, ik niet. Gebruik de camera ook maar sporadisch.

Ben nu echter bezig met de 4 uur film van het canyoning in spanje in een leuk 5 minuten filmpje te zetten, echter slikt de gopro studio (en dan vooral gopro quik) de mp4's niet zomaar. Iemand een idee hoe deze zonder verlies van kwaliteit om te zetten zijn naar .mov?

Of ergens een goede handleinding? Of gebruiken jullie iets anders om te monteren?

Had alles in 1080p en 60fps opgenomen maar daar moet ik ook rekening mee houden want standaard gaat ie terug naar 30fps in de gopro studio en dan zit je dus naar een slo-mo te kijken :)

Wat hebben jullie eigenlijk als instelling op de camera? momenteel 1080p 30fps en dan PAL en 50hrz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 13:08
Ik zit er over na te denken deze te kopen voor het filmen tijdens het fietsen (racefiets en Mountainbike). Ik ga dus gebruik maken van Gyro, maar hoeveel minuten kan ik filmen voordat de batterij op is? Is dat op 1080p 60FPS Gyro aan echt maar 45 tot 50 minuten?

Die batterij moet toch wel langer mee kunnen? Is de batterij verwisselbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
De batterij is verwisselbaar. Maar het is inderdaad maar iets van 45 tot 60min.

Wellicht dat je een powerbank eraan kunt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
NielsD91 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:24:
Ik zit er over na te denken deze te kopen voor het filmen tijdens het fietsen (racefiets en Mountainbike). Ik ga dus gebruik maken van Gyro, maar hoeveel minuten kan ik filmen voordat de batterij op is? Is dat op 1080p 60FPS Gyro aan echt maar 45 tot 50 minuten?

Die batterij moet toch wel langer mee kunnen? Is de batterij verwisselbaar?
Je kunt ook op 30fps filmen. Dan haalt ie de 90 minuten ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
Over het algemeen vind ik dat ik echt bizar weinig om eerlijk te zijn, ik bedoel dan de batterij.

[ Voor 16% gewijzigd door NielsD91 op 29-11-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
Heb intussen een Action Cam aangeschaft. Morgen ontvang ik de SJCAM SJ6 legend. Ik denk zelf een goed alternatief vwb de GoPro. De prijs staat me veel meer aan, dus ik ben benieuwd naar mijn bevindingen.

Sowieso ga ik een review schrijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Musta schreef op zondag 6 november 2016 @ 17:52:
Ja! Ik! Althans, ik heb een -goedkoop- ND filter ervoor gehangen (8 stops) om op die manier wat meer bewegingsonscherpte en daarmee snelheidsgevoel te krijgen in mijn filmpjes (die truc gebruikt GoPro ook bij hun action-promo-filmpjes!). Helaas heb ik daardoor wat last van een grauwe waas en flares die ik zonder filter niet heb. Ook is het effect van de bewegingsonscherpte vrij gering; ik denk dus dat ik hem eraf ga laten. Gelukkig kostte het maar een paar dollar zo'n ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:41
GIsteren de Gitup Git 2 besteld bij BestGear. Zit al een tijdje te zoeken naar een betaalbare Action Cam om wat mee te klooien. Wil 'm voornamelijk voor het mountainbiken en snowboarden. Daarom ook voor de Git2 gegaan vanwege de gyro en niet voor de Xiaomi Yi.

Ben heel benieuwd. Vooral ook of ik 'm ook ga gebruiken. Daarom wilde ik ook niet meer dan 150.- uitgeven. Ben nu 121 euro kwijt voor het pro pakket + nog los een extra batterij, een harnasje en hoofdband. Ik vond op reddit nog een half jaar oude coupon die nog steeds geldig was. Ging er toch iets meer dan 20 euro vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Icephase schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:27:
[...]

Ja! Ik! Althans, ik heb een -goedkoop- ND filter ervoor gehangen (8 stops) om op die manier wat meer bewegingsonscherpte en daarmee snelheidsgevoel te krijgen in mijn filmpjes (die truc gebruikt GoPro ook bij hun action-promo-filmpjes!). Helaas heb ik daardoor wat last van een grauwe waas en flares die ik zonder filter niet heb. Ook is het effect van de bewegingsonscherpte vrij gering; ik denk dus dat ik hem eraf ga laten. Gelukkig kostte het maar een paar dollar zo'n ding...
Ik heb een Polarpro red filter besteld voor als ik naar Curacao ga, ik hoop dat hij van te pas zal komen. Als ik filmpjes kijk op youtube lijkt die de blauwe/groene kleur wel te verhelpen.
Ook nog 2 extra batterijen besteld en een oplader. Moet alleen een goeie case vinden waar ik al die spullen in kan zetten en meenemen. Als iemand een bepaalde case/tas gebruikt hoor ik t graag :)

Gebruiken jullie bepaalde instellingen of tips voor onder water instellingen met de GitUp? Ik denk dat ik swso op FHD 60fps zal filmen

[ Voor 9% gewijzigd door Musta op 09-12-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Ff een andere vraag, ik probeerde gisteren wat op te nemen. Ene keer ging het goed, de andere keer helemaal verkeerd. De camera maakte steeds filmpjes van ongeveer 2 minuten, soms 4. Ik moest een filmpje van 10 min opnemen, maar ben daar helemaal niet aan toe kunnen komen. De laatste film was ongeveer 6 minuten maar die had ik zelf afgekapt.
Iemand een idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathsquad_187
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 11:13
Is er iemand hier die zijn Git2 via WIFI/LAN bediend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:54

Christiano007

Ich bin der champion

Rudolf schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:00:
GIsteren de Gitup Git 2 besteld bij BestGear. Zit al een tijdje te zoeken naar een betaalbare Action Cam om wat mee te klooien. Wil 'm voornamelijk voor het mountainbiken en snowboarden. Daarom ook voor de Git2 gegaan vanwege de gyro en niet voor de Xiaomi Yi.

Ben heel benieuwd. Vooral ook of ik 'm ook ga gebruiken. Daarom wilde ik ook niet meer dan 150.- uitgeven. Ben nu 121 euro kwijt voor het pro pakket + nog los een extra batterij, een harnasje en hoofdband. Ik vond op reddit nog een half jaar oude coupon die nog steeds geldig was. Ging er toch iets meer dan 20 euro vanaf.
Welke code heb je gebruikt voor de korting?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Icephase

Icephase

Deathsquad_187 schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:29:
Is er iemand hier die zijn Git2 via WIFI/LAN bediend?
Heel soms, omdat het batterij vreet. Ik gebruik de app FinalCam op iOS. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathsquad_187
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 11:13
Icephase schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:06:
[...]

Heel soms, omdat het batterij vreet. Ik gebruik de app FinalCam op iOS. Wat wil je weten?
Kan je daarmee meerdere GIT2's aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Geen idee om eerlijk te zijn. Ik verbind altijd rechtstreeks via de Wifi van de Git2 (dus niet via een 'algemeen' Wifi netwerk).

[ Voor 64% gewijzigd door Icephase op 18-12-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Douane... heb ik weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
Hé; Banggood heeft ze weer in hun EU warehouse.
Alleen wel duurder (€120) dan Gearbest (€89) en de couponcodes werken niet voor het EU warehouse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:08
Tweaker626 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:09:
Hé; Banggood heeft ze weer in hun EU warehouse.
.........de couponcodes werken niet ,.........
Banggood CN warehouse, verzendkeuze PDM, zijn de kosten al afgedragen. Dus geen verrassingen meer.
De kortingscode werkt dan ook gewoon.

[ Voor 63% gewijzigd door elinx op 08-01-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
superiscch schreef op dinsdag 1 november 2016 @ 16:58:

[...]

[...]

Overigens moet je hem onderste boven monteren.
Dan heb je een betere hoek met mountainbiken eventueel kan je vooraf het beeld draaien of met nabewerking makkelijk.
Als je het niet doet zie je veel te veel stuur!

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
YouTube: Motorbike trip Vietnam

Mn GitUp vakantie filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Het mooiste van Vietnam heb je niet gedaan .... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Goeie kwaliteit :) wat heb je gefilmd? heb je het gehaald met de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Ziet er goed uit. Waar heb je dit mee in elkaar gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Nice fimpje! Welke instellingen heb je gebruikt tijdens het filmen? en het editten van de video?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Thanks!
ramrodwillem schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:09:
Het mooiste van Vietnam heb je niet gedaan .... ;-)
Je doelt op Sapa gok ik? Ja helaas, het land was zo mooi dat ik in tijdsnood kwam. Ben overal net iets langer gebleven dan gepland.
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:19:
[...]

Goeie kwaliteit :) wat heb je gefilmd? heb je het gehaald met de accu?
Hoe bedoel je? Ik had gewoon 3 batterijtjes mee en zo'n dualcharger daar haalde ik het makkelijk mee. Maar heb niet constant gefilmd he. Gewoon zo nu en dan aangezet.
Eoghlear schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:31:
[...]

Ziet er goed uit. Waar heb je dit mee in elkaar gezet?
Musta schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:50:
[...]

Nice fimpje! Welke instellingen heb je gebruikt tijdens het filmen? en het editten van de video?
Gefilmd in 1080p met 60 fps, gyro ON en verder volgens mij alles op auto/standaard. Bewerkt met Adobe Premiere Pro, helaas heb ik daar niet heel veel ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
Git2 met 20% korting:
Tweaker626 in "Meld hier uw kortingscodes/coupons"

Cam + Remote wordt dan €98

Update:
Dat gaat vlot: een week levertijd!

[ Voor 29% gewijzigd door Tweaker626 op 21-04-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ik wil de git2 graag op mijn stuur of stang monteren zonder de case, maar dat is lastig zeg... er zit namelijk helemaal geen schroefgat in de git2. Is dit normaal bij action cams? heeft een gopro dit wel?

Nu moet ik 'm toch in de case hangen anders moet ik allerlei extra hulpstukken gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Rudolf schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:17:
Ik wil de git2 graag op mijn stuur of stang monteren zonder de case, maar dat is lastig zeg... er zit namelijk helemaal geen schroefgat in de git2. Is dit normaal bij action cams? heeft een gopro dit wel?

Nu moet ik 'm toch in de case hangen anders moet ik allerlei extra hulpstukken gebruiken.
Kun je het stukje voor de dash cam niet gebruiken? Daar kun je de Gitup makkelijk in klikken.

Geen enkele action cam zal dit hebben vrees ik, verloren ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
superiscch schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 00:25:
[...]

Kun je het stukje voor de dash cam niet gebruiken? Daar kun je de Gitup makkelijk in klikken.

Geen enkele action cam zal dit hebben vrees ik, verloren ruimte...
gisteren inderdaad het opzetstukje voor de dashcam gebruikt. Werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Vraagje nog. Ik kan met 1 batterij en gyro aan ongeveer 50 minuten filmen. Best kort dus. Nu wil ik op zeer korte termijn nog een extra batterij en een lader aan zien te komen. Ik zag deze bij de mediamarkt:

http://www.mediamarkt.nl/...-x-powerpack-1462169.html

heeft iemand enig idee of dit zou kunnen werken? Lijkt me gewoon dezelfde batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Rudolf schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:09:
Vraagje nog. Ik kan met 1 batterij en gyro aan ongeveer 50 minuten filmen. Best kort dus. Nu wil ik op zeer korte termijn nog een extra batterij en een lader aan zien te komen. Ik zag deze bij de mediamarkt:

http://www.mediamarkt.nl/...-x-powerpack-1462169.html

heeft iemand enig idee of dit zou kunnen werken? Lijkt me gewoon dezelfde batterij?
Heb me zelf toen het snel moest deze besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
De dual charger en de extra batterijen heb ik op banggood gekocht, kostte $6 per stuk (de lader ook...). Werkt prima

Die remote control is ook wel handig vind ik.

[ Voor 30% gewijzigd door superiscch op 23-07-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:02
FF dit topic nieuw leven inblazen.

Ik wil graag een action camera kopen +/_ 100 euro. Nou zag ik de deze (https://www.xiaomiproducts.nl/gitup-git2-pro.html) ??. Is dit wat?? Ik heb er totaal geen verstand van, dus ben echt een noob.

Ik wil ik deze gaan gebruiken op vakanties in Oostenrijk, en daarna wil mijn zoon deze gaan gebruiken voor filmpjes te maken (YouTube). Is deze action camera een beetje schokbestendig??

Tevens moet die op een helm geklikt kunnen worden! Nou zie ik op een fotootje allerlei accessoires? zit er ook iets bij voor op een helm te monteren ?

Ik heb mij niet zo verdiept in deze dingen. Maar deze hierboven schijnt er goed uit te komen. Ik hoor graag jullie bevindingen over deze camera, of misschien een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:02
harley2009 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:27:
FF dit topic nieuw leven inblazen.

Ik wil graag een action camera kopen +/_ 100 euro. Nou zag ik de deze (https://www.xiaomiproducts.nl/gitup-git2-pro.html) ??. Is dit wat?? Ik heb er totaal geen verstand van, dus ben echt een noob.

Ik wil ik deze gaan gebruiken op vakanties in Oostenrijk, en daarna wil mijn zoon deze gaan gebruiken voor filmpjes te maken (YouTube). Is deze action camera een beetje schokbestendig??

Tevens moet die op een helm geklikt kunnen worden! Nou zie ik op een fotootje allerlei accessoires? zit er ook iets bij voor op een helm te monteren ?

Ik heb mij niet zo verdiept in deze dingen. Maar deze hierboven schijnt er goed uit te komen. Ik hoor graag jullie bevindingen over deze camera, of misschien een alternatief.
Inmiddels na een lange avond zoeken en reviewd lezen de apeman A100 besteld via Amazon.
Pagina: 1 2 Laatste