BMW E46 radio antenne storing positief / negatief?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-03-2024
Mijn vraag,

Ik heb een nieuwe navigatie/radio gekocht uit china voor mijn bmw E46: http://nl.aliexpress.com/...2114.13010608.0.51.x6Q2zl

Nou krijg ik onwijze storing op de radio, eigenlijk kan ik alleen slam FM ontvangen en dat kan ook zonder antenne omdat die zo dichtbij zit hier.

Ik denk te weten hoe het komt, en het lijkt erop dat zolang de zijkant van de antenna het huis niet aanraakt hij het wel gewoon doet. Dus het langwerpige stokje als het ware als enigste contact maakt met het gaatje in de radio, dan doet die het, maar zodra die de buitenkant ook aanraakt doet die het niet meer.

Het gaat om zo'n aansluting: http://www.htforum.nl/yab...950.0;attach=135801;image

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik lees heel veel over een signaalversterker, alleen ik geloof dat mijn BMW dit al ingebouwd heeft (2002 model) en het is raar omdat die het wel doet als ik alleen met het middelste 'stokje' contact maak

Wie o wie kan mij helpen met dit probleem??
Check het filmpje hier: YouTube: Chinese Dynavin clone bad radio reception

[ Voor 29% gewijzigd door Pertulibaba op 04-07-2016 21:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:54
Anders post die vraag hier ook even:
Het grote BMW-topic #13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

Mijn E46 heeft een Fakra antenneaansluiting, die ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UWre98U.png
(groene stekker)

De antenneversterker zit achterin (bij de C-pilaar). Om die versterker te voeden zet de originele BMW radio spanning op een bepaalde pin van de radiostekker. Een aftermarket radio doet dat meestal niet, daarvoor moet je zelf die voedingsdraad aanleggen.

Deze radio lijkt specifiek gemaakt te zijn voor de E46, maar aangezien de antenneaansluiting al niet klopt denk ik niet dat ze gedacht hebben aan de antenneversterker. Het is zo'n dertien-in-een-dozijn Android radiosysteem in een autospecifieke behuizing.

Dat je enige ontvangst hebt zonder de afscherming ("zijkant") te verbinden is logisch, de hele draad gedraagt zich dan als een (slechte) antenne.

[ Voor 20% gewijzigd door donny007 op 04-07-2016 21:52 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
Hoi Donny,

Ik heb ook zo'n zelfde verloop stekker erbij gekregen zoals op jouw foto te zien is, alleen loopt deze te ver door en dan past de radio niet meer, daarom heb ik een precies dezeflde gekocht maar die is haaks zodat de radio er wel in past, ik heb er witte tape omheen gewikkeld omdat ik iets las dat dat missschien wat storing weg kon halen..

Op de stekkertjes die vanuit de radio komen zit wel een blauw kabeltje met 'ANT' erop, en die loopt in het 17-polige stekkerblok, als ik die loshaal is er helemaal geen geluid meer dus blijkbaar doet die ook wat, maar of die naar de antenne versterker gaat weet ik niet 100% zeker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
donny007 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:45:
Mijn E46 heeft een Fakra antenneaansluiting, die ziet er zo uit:

[afbeelding]
(groene stekker)

De antenneversterker zit achterin (bij de C-pilaar). Om die versterker te voeden zet de originele BMW radio spanning op een bepaalde pin van de radiostekker. Een aftermarket radio doet dat meestal niet, daarvoor moet je zelf die voedingsdraad aanleggen.

Deze radio lijkt specifiek gemaakt te zijn voor de E46, maar aangezien de antenneaansluiting al niet klopt denk ik niet dat ze gedacht hebben aan de antenneversterker. Het is zo'n dertien-in-een-dozijn Android radiosysteem in een autospecifieke behuizing.

Dat je enige ontvangst hebt zonder de afscherming ("zijkant") te verbinden is logisch, de hele draad gedraagt zich dan als een (slechte) antenne.
Hoi Donny,

Ik heb ook zo'n zelfde verloop stekker erbij gekregen zoals op jouw foto te zien is, alleen loopt deze te ver door en dan past de radio niet meer, daarom heb ik een precies dezeflde gekocht maar die is haaks zodat de radio er wel in past, ik heb er witte tape omheen gewikkeld omdat ik iets las dat dat missschien wat storing weg kon halen..

Op de stekkertjes die vanuit de radio komen zit wel een blauw kabeltje met 'ANT' erop, en die loopt in het 17-polige stekkerblok, als ik die loshaal is er helemaal geen geluid meer dus blijkbaar doet die ook wat, maar of die naar de antenne versterker gaat weet ik niet 100% zeker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Pertulibaba schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:58:
[...]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E1uY9Ye.jpg

Pin 16 moet +12V krijgen als de radio aan staat, dat is de voeding voor de antenneversterker. Kun je dat nameten?

Mijn tweede gedachte is dat de "ANT" schakeldraad niet voldoende stroom kan leveren om de antenneversterker te voeden. Die draad is namelijk bedoeld als signaaldraad, en niet als voeding. Dat zou verklaren waarom hij het wel een "beetje" doet.

[ Voor 17% gewijzigd door donny007 op 04-07-2016 22:11 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
donny007 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:03:
[...]

[afbeelding]

Pin 16 moet +12V krijgen als de radio aan staat, dat is de voeding voor de antenneversterker. Kun je dat nameten?

Mijn tweede gedachte is dat de "ANT" schakeldraad niet voldoende stroom kan leveren om de antenneversterker te voeden. Die draad is namelijk bedoeld als signaaldraad, en niet als voeding. Dat zou verklaren waarom hij het wel een "beetje" doet.
Ik zal het morgen eens nameten!
Zou het daar echt aan kunnen liggen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Pertulibaba schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:29:
[...]

Ik zal het morgen eens nameten!
Zou het daar echt aan kunnen liggen denk je?
Het is een mogelijkheid. Mijn Pioneer kan bijv. maar 300mA aan stroom leveren op alle schakeldraden.

Je kunt het makkelijk testen door pin 16 van het stekkerblok (eerst losmaken van de radio) door te verbinden met pin 5 (geschakelde 12V).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
donny007 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:55:
[...]

Het is een mogelijkheid. Mijn Pioneer kan bijv. maar 300mA aan stroom leveren op alle schakeldraden.

Je kunt het makkelijk testen door pin 16 van het stekkerblok (eerst losmaken van de radio) door te verbinden met pin 5 (geschakelde 12V).
Ik heb het even nagemeten, helaas staat er gewoon 12v op dat kabeltje :( Ik snap er niks van, het stomme is dat de ontvangst best aardig is als ik er een schroevendraaier of spijker inzet, zolang die de buitenkant van het huis maar niet aanraakt

Afbeeldingslocatie: https://i172.photobucket.com/albums/w23/Jasper_Robbert/20160705_204812_zpst8pgxvwj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i172.photobucket.com/albums/w23/Jasper_Robbert/20160705_204837_zpsxplggwts.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i172.photobucket.com/albums/w23/Jasper_Robbert/20160705_204829_zpsllqdlud4.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Pertulibaba op 05-07-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Pertulibaba schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:04:
[...]

Ik heb het even nagemeten, helaas staat er gewoon 12v op dat kabeltje :( Ik snap er niks van, het stomme is dat de ontvangst best aardig is als ik er een schroevendraaier of spijker inzet, zolang die de buitenkant van het huis maar niet aanraakt

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zijn een stuk of vijf versies van de antenneversterker :) Maar met wat extra info is hij wel te identificeren...

Welke E46 heb je precies (Coupe/Sedan/Compact/Touring, welk bouwjaar en productiemaand)?

Anders zul je de antenneversterker op moeten graven om na te meten of je daar ook echt de spanningen krijgt die je nodig hebt.

Owhja, en hoe ziet de antenneaansluiting van de auto er exact uit (A, B, of Z):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K2Cwv8X.png

[ Voor 13% gewijzigd door donny007 op 05-07-2016 23:31 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
donny007 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:19:
[...]

Er zijn een stuk of vijf versies van de antenneversterker :) Maar met wat extra info is hij wel te identificeren...

Welke E46 heb je precies (Coupe/Sedan/Compact/Touring, welk bouwjaar en productiemaand)?

Anders zul je de antenneversterker op moeten graven om na te meten of je daar ook echt de spanningen krijgt die je nodig hebt.

Owhja, en hoe ziet de antenneaansluiting van de auto er exact uit (A, B, of Z):
[afbeelding]
Het is aansluiting B zonder phantom supply.
Het gaat om een sedan uit 2002.
Wel is het zo dat er hiervoor een bmw navigatie inzat, maar die is achteraf ingebouwd. Origineel zat er de business cd radio in en die antenne gebruik in nu.

Misschien is het zo dat ze de connectie los hebben gehaald bij de antenne versterker voor de business cd radio, om de navigatie unit antenne aan te sluiten.

Dus ga morgen toch maar een kijkje nemen welke antenne er aangesloten zit op de versterker, hopelijk een kwestie van omwisselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Mooi, dan hoef je geen 12V mee te voeren over de antennekabel (bij sommige varianten was dit het geval).

Als het goed is heb je versterkertype 65256906074 (de eerste versie had typenummer 65256907123).

De antenneversterker zit aan de bestuurderszijde in de C-stijl, op het witte kabeltje moet je +12V krijgen (met de radio ingeschakeld).

Aanbevolen wordt om alle connectors van de versterker (en die van het raam) goed in te sprayen met contactspray.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E0ozNWrl.jpg

Hoe was de ontvangst trouwens met de Business CD of BMW Navi?

[ Voor 5% gewijzigd door donny007 op 06-07-2016 23:24 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
donny007 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:21:
Mooi, dan hoef je geen 12V mee te voeren over de antennekabel (bij sommige varianten was dit het geval).

Als het goed is heb je versterkertype 65256906074 (de eerste versie had typenummer 65256907123).

De antenneversterker zit aan de bestuurderszijde in de C-stijl, op het witte kabeltje moet je +12V krijgen (met de radio ingeschakeld).

Aanbevolen wordt om alle connectors van de versterker (en die van het raam) goed in te sprayen met contactspray.

[afbeelding]

Hoe was de ontvangst trouwens met de Business CD of BMW Navi?
Toen ik de auto kocht zat er een BMW navigatie in, maar er lopen twee kabelbomen dus die is achteraf ingebouwd, maar daar was de ontvangst gewoon goed mee. Alleen in de headunit van die BMW navigatie gingen alleen twee stekkers, en verder niks met antenne kabels, dus dat word allemaal achter in de kofferbak geregeld denk ik voor de BMW navigatie.

Ik ga vanmiddag eens kijken naar welke antenne er aangesloten zit op de versterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Een andere suggestie: zou het niet het geval kunnen zijn dat de antenne aansluiting in de radio gewoon brak is en in feite kortsluiting maakt met chasis (van de android radio) ? En je hele radio dus eigenlijk als antenne probeert te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Het is een bekend probleem bij de E46 dat de antenneversterker/antenneschakelaar niet goed werkt met aftermarket radio's.

De BMW Navi gebruikt precies dezelfde antennemodule, alleen zit de tuner in de kofferbak. Als de antennekabel daar ergens los ligt heb je er niet zo veel aan nee :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
ToFast schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:56:
Een andere suggestie: zou het niet het geval kunnen zijn dat de antenne aansluiting in de radio gewoon brak is en in feite kortsluiting maakt met chasis (van de android radio) ? En je hele radio dus eigenlijk als antenne probeert te functioneren.
Dat zou kunnen.. ik heb ook een beetje het gevoel alsof het aan de aansluiting in die android radio ligt.
Wat zou ik dan kunnen doen als dat zo is? Radio open maken en kijken waar het fout gaat?

Ik heb ook deze antenne gekocht:
http://www.allekabels.nl/...ntenne-passief-radio.html

Om te kijken wat die dan doet, die komt zometeen binnen als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Pertulibaba schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:25:
[...]
Dat zou kunnen.. ik heb ook een beetje het gevoel alsof het aan de aansluiting in die android radio ligt.
Wat zou ik dan kunnen doen als dat zo is? Radio open maken en kijken waar het fout gaat?
Het ligt 99% zeker niet aan de radio, die ontvangt namelijk gewoon iets als er contact wordt gemaakt met een willekeurig stukje metaal (in dit geval de centrale pin van de antennekabel).

Heb je bij de uitbouw van de BMW (breedbeeld) navi wel het hele systeem uitgebouwd (dus ook de tuner en navi computer achterin)? En zijn daarbij de antennekabels weer hersteld naar origineel?

[ Voor 4% gewijzigd door donny007 op 07-07-2016 15:30 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
donny007 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Het ligt 99% zeker niet aan de radio, die ontvangt namelijk gewoon iets als er contact wordt gemaakt met een willekeurig stukje metaal (in dit geval de centrale pin van de antennekabel).

Heb je bij de uitbouw van de BMW (breedbeeld) navi wel het hele systeem uitgebouwd (dus ook de tuner en navi computer achterin)? En zijn daarbij de antennekabels weer hersteld naar origineel?
Dat is nog niet zo zeker, de ts heeft dit geprobeerd door inderdaad alleen de centrale pin te gebruiken en dus het probleem (de buitenzijde van de aansluiting) te omzeilen. Stel je voor dat die buitenzijde contact maakt met iets interns in de Android radio wat niet hoort, dan is dat de oorzaak lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

ToFast schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:52:
[...]

Dat is nog niet zo zeker, de ts heeft dit geprobeerd door inderdaad alleen de centrale pin te gebruiken en dus het probleem (de buitenzijde van de aansluiting) te omzeilen. Stel je voor dat die buitenzijde contact maakt met iets interns in de Android radio wat niet hoort, dan is dat de oorzaak lijkt mij.
Het kan natuurlijk wel, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Alleen als de connector zelf gaar is zou dat kunnen gebeuren.

De buitenmantel is de afscherming, als die aan beide kanten van de coaxkabel niet is aangesloten gedraagt de hele kabel zich als een (slechte) antenne. Ik vermoed dat de antennekabel gewoon nergens op aangesloten is.

TS kan nog een makkelijke test uitvoeren: meet de continuïteit tussen de buitenmantel van de antennekabel en een willekeurig aardepunt (zoals de zwarte kabel van de radioaansluiting). Als die open is weet je dat de kabel gewoon los ligt.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
donny007 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Nee ik heb alleen de kabel los gehaald van de BMW navi bij de headunit, omdat de CD business radio kabelboom er ook nog lag heb ik gewoon die gepakt, qua stroom is die gewoon nog actief, alleen is dus de vraag of de bijbehorende antenne kabel ook nog op de versterker is aangesloten..

Ik weet niet of je in het geval dat je al een BMW business cd radio hebt, de antenne zou moeten omwisselen voor een BMW navigatie retrofit, als dat zo is is het hopelijk een kwestie van kabels omwisselen bij de versterker :)

Ik moet dit binnenkort even uitpluizen als ik de tijd heb, hopelijk ligt het niet aan de radio, want die is verder prima in gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Pertulibaba schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:53:
[...]

Ik weet niet of je in het geval dat je al een BMW business cd radio hebt, de antenne zou moeten omwisselen voor een BMW navigatie retrofit, als dat zo is is het hopelijk een kwestie van kabels omwisselen bij de versterker :)
Ja, bij het navi-systeem zit de tuner/versterker in de kofferbak, het scherm is alleen een bedieningspaneel (daarom zie je er ook geen antennekabel of dikke voedingskabels naar het scherm gaan).

Bij een retrofit wordt de antennekabel die naar voren loopt losgekoppeld bij de antenneversterker, daar wordt een korte kabel aangelegd naar de radiounit in de kofferbak.

Als de retrofit is uitgevoerd volgens de dealerhandleiding staat er nu geen spanning meer op het systeem, want die grote stekker heb je los moeten koppelen om de nieuwe radio aan te kunnen sluiten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MV72iwW.png

Begin maar eens met alles los te koppelen en uit te bouwen :) . De radiomodule zit in de kofferbak verstopt achter het stoffen paneel (bij de navi computer in de buurt).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
donny007 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:40:
[...]

Ja, bij het navi-systeem zit de tuner/versterker in de kofferbak, het scherm is alleen een bedieningspaneel (daarom zie je er ook geen antennekabel of dikke voedingskabels naar het scherm gaan).

Bij een retrofit wordt de antennekabel die naar voren loopt losgekoppeld bij de antenneversterker, daar wordt een korte kabel aangelegd naar de radiounit in de kofferbak.

Als de retrofit is uitgevoerd volgens de dealerhandleiding staat er nu geen spanning meer op het systeem, want die grote stekker heb je los moeten koppelen om de nieuwe radio aan te kunnen sluiten:

[afbeelding]

Begin maar eens met alles los te koppelen en uit te bouwen :) . De radiomodule zit in de kofferbak verstopt achter het stoffen paneel (bij de navi computer in de buurt).
toon volledige bericht
Het ligt in ieder geval niet aan de radio, en 100% aan die antenne.
Ik heb even die FM antenne van 15 euro erop aangesloten en daarmee doet de radio het gewoon! _/-\o_
Maar nu dus even uitvogelen hoe ik de BMW antenne kan gebruiken :9

Is het niet mogelijk om het retrofit spul te laten zitetn en alleen wat kabels/stekkers te switchen?
Ik vind het opzich wel fijn om de mogelijkheid te houden om makkelijk weer terug te switchen naar BMW navigatie voor de eventuele volgende eigenaar :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pertulibaba op 08-07-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Je kunt het spul gewoon laten zitten, als je alle stekkers van het systeem in de kofferbak maar loskoppelt en de antennekabel opnieuw aansluit op de antenneversterker.

Om dat te doen moet je het stoffen paneel bij de navi computer verwijderen. Om bij antenneversterker te komen moet je ook het paneel van de C-stijl verwijderen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
donny007 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:14:
Je kunt het spul gewoon laten zitten, als je alle stekkers van het systeem in de kofferbak maar loskoppelt en de antennekabel opnieuw aansluit op de antenneversterker.

Om dat te doen moet je het stoffen paneel bij de navi computer verwijderen. Om bij antenneversterker te komen moet je ook het paneel van de C-stijl verwijderen.
Zo ik heb even gekeken, Er zijn twee antenne kabels, eentje gaat in de mk3 navigatie computer, en de andere in het zilver gekleurde vierkante doos ding wat eronder staat. Check de foto's hieronder:
Maar het is dus de bedoeling dat de antenne kabel rechtstreeks van de radio naar de antenneversterker gaat?

En zijn de kabelbomen nu wel zo aangesloten dat de versterker die 12v krijgt van het blauwe draadje om aan te gaan?

http://imgur.com/2GjcBZt
http://imgur.com/3LacMNs
http://imgur.com/IggjLCG
http://imgur.com/4LIpJxV
http://imgur.com/f1w12UQ
http://imgur.com/7Nwkb6c
http://imgur.com/7W8Mthx
http://imgur.com/1rv1iF1[

[ Voor 15% gewijzigd door Pertulibaba op 08-07-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Pertulibaba schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:56:
[...]

Zo ik heb even gekeken, Er zijn twee antenne kabels, eentje gaat in de mk3 navigatie computer, en de andere in het zilver gekleurde vierkante doos ding wat eronder staat. Check de foto's hieronder:
Maar het is dus de bedoeling dat de antenne kabel rechtstreeks van de radio naar de antenneversterker gaat?

En zijn de kabelbomen nu wel zo aangesloten dat de versterker die 12v krijgt van het blauwe draadje om aan te gaan?

http://imgur.com/2GjcBZt
http://imgur.com/3LacMNs
http://imgur.com/IggjLCG
http://imgur.com/4LIpJxV
http://imgur.com/f1w12UQ
http://imgur.com/7Nwkb6c
http://imgur.com/7W8Mthx
http://imgur.com/1rv1iF1[
toon volledige bericht
De antennekabels aan de kant van de navi computer en de radiomodule ("zilveren doos") kun je allemaal laten zitten.

Ergens in de buurt van de antenneversterker (of onder de afwerking van de hoedenplank) moet een losse antennekabel liggen, die moet je op deze connector aansluiten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q3rRG1Fl.jpg?1

Dat witte draadje is de voedingskabel, als de radio is ingeschakeld moet daar 12v op staan. Met de retrofit wordt dat draadje niet aangetast.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
donny007 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:36:
[...]

De antennekabels aan de kant van de navi computer en de radiomodule ("zilveren doos") kun je allemaal laten zitten.

Ergens in de buurt van de antenneversterker (of onder de afwerking van de hoedenplank) moet een losse antennekabel liggen, die moet je op deze connector aansluiten:

[afbeelding]

Dat witte draadje is de voedingskabel, als de radio is ingeschakeld moet daar 12v op staan. Met de retrofit wordt dat draadje niet aangetast.
Ik kan echt niks vinden met dezelfde aansluiting als er nu op zit, moet ik niet de fakra aansluiting van de radio module op de radio aansluiten? Dat doen ze volgens mij ook als ze een dynavin installeren als je al een navigatie van BMW erin had.

[ Voor 6% gewijzigd door Pertulibaba op 09-07-2016 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Pertulibaba schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:22:
[...]

Ik kan echt niks vinden met dezelfde aansluiting als er nu op zit, moet ik niet de fakra aansluiting van de radio module op de radio aansluiten? Dat doen ze volgens mij ook als ze een dynavin installeren als je al een navigatie van BMW erin had.
De fakra voorin de auto krijgt nu geen enkel signaal, dat moet je zien te fixen.

De fakra die je achterin ziet is van een kort kabeltje tussen de antenneversterker en de radiotuner van het BMW navi systeem. Die kabel kun je wel verlengen naar voren, maar om dat netjes aan te leggen moet je het halve interieur slopen.

Ergens tussen de spaghetti achterin moet een los coaxkabeltje liggen (tenzij hij is afgeknipt, maar dat hoort niet bij de retrofit). Probeer de kabelboom te volgen waar dat witte kabeltje van de antenneversterker naartoe gaat, daar moet hij in de buurt zitten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertulibaba
donny007 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:47:
[...]

De fakra voorin de auto krijgt nu geen enkel signaal, dat moet je zien te fixen.

De fakra die je achterin ziet is van een kort kabeltje tussen de antenneversterker en de radiotuner van het BMW navi systeem. Die kabel kun je wel verlengen naar voren, maar om dat netjes aan te leggen moet je het halve interieur slopen.

Ergens tussen de spaghetti achterin moet een los coaxkabeltje liggen (tenzij hij is afgeknipt, maar dat hoort niet bij de retrofit). Probeer de kabelboom te volgen waar dat witte kabeltje van de antenneversterker naartoe gaat, daar moet hij in de buurt zitten.
Top!!! Ik heb hem gevonden, het werkt nu helemaal goed! Hartstikke bedankt voor je hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Geen probleem, mooi dat het nu goed werkt :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Pertulibaba schreef op maandag 4 juli 2016 @ 21:16:
Mijn vraag,

Ik heb een nieuwe navigatie/radio gekocht uit china voor mijn bmw E46: http://nl.aliexpress.com/...2114.13010608.0.51.x6Q2zl

Nou krijg ik onwijze storing op de radio, eigenlijk kan ik alleen slam FM ontvangen en dat kan ook zonder antenne omdat die zo dichtbij zit hier.

Ik denk te weten hoe het komt, en het lijkt erop dat zolang de zijkant van de antenna het huis niet aanraakt hij het wel gewoon doet. Dus het langwerpige stokje als het ware als enigste contact maakt met het gaatje in de radio, dan doet die het, maar zodra die de buitenkant ook aanraakt doet die het niet meer.

Het gaat om zo'n aansluting: http://www.htforum.nl/yab...950.0;attach=135801;image

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik lees heel veel over een signaalversterker, alleen ik geloof dat mijn BMW dit al ingebouwd heeft (2002 model) en het is raar omdat die het wel doet als ik alleen met het middelste 'stokje' contact maak

Wie o wie kan mij helpen met dit probleem??
Check het filmpje hier: YouTube: Chinese Dynavin clone bad radio reception
toon volledige bericht
hoe lang is de levertijd,moest je ook invoerrechten betalen? wil namelijk ook 1 bestellen.

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

Pagina: 1