Nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Topicstarter
Ik zoek een?
Router omdat m'n oude Linksys WRT54GL het begeven heeft

Wat is je budget?
Ongeveer 200 euro, mag iets meer zijn, minder is ook prima :) .

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeur heb ik niet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op het moment ligt er een 100Mbit bedraad netwerk maar volgend jaar ga ik verhuizen naar een nieuwe woning waar gigabit bekabeling komt. Nu weet ik dat de meeste routers dat wel ondersteunen tegenwoordig maar dat wil ik ook graag gaan gebruiken ;) .

Wi-Fi zou ik graag het laatste/snelste willen gaan gebruiken. In huis hebben we moderne aparaten die de laatste technieken ondersteunen.

Ondersteuning voor VPN is een vereiste!

Het kastje zou ik graag in de meterkast willen plaatsen op dit moment. De meterkast is centraal geplaatst en kon met de oude router overal dekking bieden. In het nieuwe huis zou ik eventuele dode plekken willen voorzien van WiFi met extra access-points.

Graag zou ik meer dan 4 LAN-poorten op het apparaat hebben, het zou eventueel ook opgelost mogen worden met behulp van een gigabit switch.

Het apparaat moet vooral stabiel zijn! Ik heb geen zin alternatieve firmwares zoals dd-wrt/open-wrt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Deze? En anders staat er zat geschreven over jouw vraagstelling in Netwerken & Internetproviders en Hosting

Wat is VPN? Inkomend of uitgaand? Nog specifiekere eisen over encryptie? Hoeveel apparaten ga je uberhaupt aansluiten? Hoe centraal is je meterkast/oppervlak?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Die lijst heb ik uiteraard ook gevonden in de pricewatch, daar staat vooral erg weinig over VPN en stabiliteit. VPN is inbound en zou graag openVPN gebruiken. In het Netwerken forum staat duidelijk dat aankoopadviezen hier horen.

De volgende aparaten komen op het netwerk:
- NAS
- Youless
- 3 laptops
- Hue
- TV
- Versterker
- Mediabox
- PS3
- PS4
- diverse telefoons en tablets
- extra's in de toekomst

Meterkast is praktisch in het midden van mijn apartement en bedekt 72 vierkante meters. Volgend jaar ruim 550 kuub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
zwik schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:43:
Ik heb geen zin alternatieve firmwares zoals dd-wrt/open-wrt etc.
Wil je wel met VLANs werken? De HPE R120 kan dat en heeft 450+1300Mbps wifi met DFS kanalen voor 150 euro. Gebaseerd op QCA9558 SoC en QCA9880 radio (vergelijkbaar met de Archer C7), 128MB RAM, 128MB flash. Helaas is deze SoC underpowered voor sterke VPN encryptie...

Als je al een Synology NAS hebt, dan de RT1900ac misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik gebruik zelf nu enkele maanden de pricewatch: Asus RT-AC68U Zwart een erg prima routertje, die standaard mogelijkheden heeft voor VPN en zelfs voor site-to-site VPN. :) Eventueel kun je er ook custom firmware op zetten (Asuswrt-Merlin), waardoor je o.a. meer portforwards in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:41
https://tweakers.net/nieu...et-iot-ondersteuning.html

Heb je geen HUE bridge meer nodig ;)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
VLAN's zijn niet nodig. IOT mogelijkheden zijn leuk maar het huidige hue kastje zit zeker niet in de weg :) .

Ik kwam ook nog een Netgear R7000 tegen, hoe verhoudt die zich met bijvoorbeeld de Asus die word genoemd door CH40S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
zwik schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:32:
Ik kwam ook nog een Netgear R7000 tegen, hoe verhoudt die zich met bijvoorbeeld de Asus die word genoemd door CH40S?
De R7000 heeft band steering ("Smart Connect"). De RT-AC68U heeft dat (nog) niet, de dure RT-AC88U wel.
Wat de Netgear niet heeft en Asus wel, is minimum rssi tegen sticky clients ("Roaming assistant").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:49
Ik heb zelf de pricewatch: Asus RT-AC87U Zwart

Stabiel, goede app, goed bereik. Wel prijzig voor bijna eur 200,-

Iets sneller dan de al genoemde AC68. Clients moeten hier wel gebruik van kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:33
Heb thuis en op het werk een AC-68. Kan alleen maar spreken uit deze ervaring,maar die dingen zijn superstabiel. Op het werk al 180 dagen 24/7 online met ca 32 clients en 14TB aan data transfer nog steeds up and running. Wifi bereik heb ik thuis wat geboost, zodat ik ook in de tuin met 5GHz AC 100Mbit up/down haal. Gebruik 'm ook als NAS thuis i.c.m. met een USB3 disk. Stel je daar niet teveel van voor, bij zo'n 26MByte/sec houdt 't wel op.

[ Voor 16% gewijzigd door connos op 04-07-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

Kan de stabiliteit van Asus routers beamen, heb thuis een AC66u, en dat ding draait stabiel als een huis.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat denk je van een router only zoals een Ubiquity ERLite3 met losse AP's?

Dan ben je straks in je nieuwbouw huis ook niet gebonden aan de locatie waar je je router wilt plaatsen. Veel nieuwbouw huizen hebben toch wat moeite met WiFi op de hogere banden mbt bereik.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Hmmm, nog meer keuze ;) .

Ik heb wat reviews opgezocht over de Asus AC-68 en de Netgear R7000 en er zit praktisch geen verschil in. De ene review komt de Asus net wat beter uit de verf dan de Netgear en bij een andere review is het precies andersom.

Wat betreft een Ubiquity ERLite3, dat gaat me nu teveel tijd kosten om dat ook nog uit te zoeken gezien nu een aantal dagen zonder internet zit ;) . Range is in principe geen probleem straks omdat ik toch al graag met AP's wil gaan werken dan.

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met de R7000 hier?

Bedankt voor alle goeie replies so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

zwik schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:24:
Hmmm, nog meer keuze ;) .

Ik heb wat reviews opgezocht over de Asus AC-68 en de Netgear R7000 en er zit praktisch geen verschil in. De ene review komt de Asus net wat beter uit de verf dan de Netgear en bij een andere review is het precies andersom.

Wat betreft een Ubiquity ERLite3, dat gaat me nu teveel tijd kosten om dat ook nog uit te zoeken gezien nu een aantal dagen zonder internet zit ;) . Range is in principe geen probleem straks omdat ik toch al graag met AP's wil gaan werken dan.

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met de R7000 hier?

Bedankt voor alle goeie replies so far!
Ik heb een tijdje een netgear gehad, niet die specifieke, maar ik vind in ieder geval de interface van de asus een heel stuk beter.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Gisteren de knoop doorgehakt en het is de Asus geworden :) . Tot nu toe tevreden maar de toekomst zal uitwijzen of die stabiel is ;) .

Bedankt voor jullie input!
Pagina: 1