Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://nl.tp-link.com/res/images/products/Archer_C3200_un_V1_986_normal_0_20150414153947.jpg

AC3200 Draadloze Tri-Band Gigabit Router

Archer C3200

Tri-Band technologie creëert drie afzonderlijke Wi-Fi banden, zodat meer apparaten met uw netwerk verbinding kunnen maken zonder dat de prestaties achteruitgaan

Gecombineerde 3200 Mbps Wi-Fi snelheid via één 2,4 GHz (600 Mbps) en twee 5 GHz (elk 1300 Mbps) banden

Smart Connect zorgt dat apparaten sneller werken, door ze aan het beste kanaal toe te wijzen, om de netwerkvraag te balanceren

Zes krachtige antennes zorgen voor een maximaal dekkingsgebied en stabiliteit

1 GHz dual-core CPU en drie co-processoren kunnen gelijktijdig meerdere verbindingen aan zonder onderbreking

Link naar meer info over deze router: http://nl.tp-link.com/pro...rcher-C3200.html#overview

Link naar support en downloads voor deze router: http://nl.tp-link.com/download/Archer-C3200.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-06 13:28
Het is een beetje een doodstil topic, maar hopelijk kijkt er toch zo af en toe iemand in :-)

Op de onderkant zitten twee openingen om de router aan een muur te bevestigen, maar daarover kan ik nergens meer informatie terug vinden.

Als ik hem zo aan de muur zou hangen, klinkt het dan logisch om de antenne's in te klappen zodat ze ook verticaal hangen voor het beste signaal? Aan de andere kant zitten ze dan wel gedeeltelijk voor de interne elektronica, dat kan ook weer voor minder signaal zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arnoud_h schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:22:
Het is een beetje een doodstil topic, maar hopelijk kijkt er toch zo af en toe iemand in :-)

Op de onderkant zitten twee openingen om de router aan een muur te bevestigen, maar daarover kan ik nergens meer informatie terug vinden.

Als ik hem zo aan de muur zou hangen, klinkt het dan logisch om de antenne's in te klappen zodat ze ook verticaal hangen voor het beste signaal? Aan de andere kant zitten ze dan wel gedeeltelijk voor de interne elektronica, dat kan ook weer voor minder signaal zorgen?
Verticaal ophangen met de antenne's uitgeklapt zou perfect moeten werken zonder signaal verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Ik misbruik dit topic ook even voor een vraag:

De router wil ik gebruiken als accesspoint. Ik heb ook al een TPlink C8 als Accesspoint, dit heb ik gedaan middels deze handleiding:
https://awesometoast.com/archer-c9/

Bij de C3200 wilde ik dit ook proberen, maar het gevolg is minder, met een slecht tot niet werkende accesspoint als gevolg. Nu heb ik het volgende al gevonden:
After searching high and low, testing every tips regarding setting the router as a access point I finally found a solution that worked. I enabled the DHCP server, but using a different IP range and the same sub net. Pointed the default gateway to my primary router. Presto...I worked.
Dus hij laat DHCP Enabled... maar sub net? The default gateway?

En ook dit:
If you plan on using it as an AP like I did there is no dedicated AP mode. You need to plug your incoming signal into a lan port (nothing in the wan port) and setup your lan IP as fixed on the same network as your main router. Also disable DHCP
Tot zover duidelijk..
and give your wan IP a fixed dummy IP in the private realm (like 10.10.10.10).
Dit niet.

Is er een held die het in Nijntje Nederlands kan vertalen? Dan kan ik dit gaan proberen... Of iemand met een andere/betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Ja, ik had ook al gegoogled :)

De ene FAQ van TP-link is min of meer hetzelfde als de link die ik heb gepost. De tweede zinvolle link die ik vind die quote ik al in mijn vorige bericht en is mij dus helaas nog niet helder genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Jouel Ik gebruik de C3200 als gewone router, dus meer hulp heb ik niet.

Misschien een apart topic aanmaken, zodat de experts je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:50
Ik had voorheen een Asus router en zowat om de paar weken was daar een update voor. Ik heb op basis van ervaringen nu de C3200 gekocht, maar ik schrik behoorlijk als ik zie dat de laatste firmware uit 2016 is. Vergis ik me, of zijn er in routers van verschillende merken lekken ontdekt sinds toen die gerepareerd zouden moeten worden? Is het niet vreemd dat de laatste update straks twee jaar geleden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@realphoenikx

De laatste update voor deze router is alweer van een anderhalf jaar geleden inderdaad.
Ik had ook veel meer updates verwacht, maar de router werkt hier wel probleemloos en
dat al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.b
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07 21:54
Alleen de europese routers hebben een zwaar verourderde firmware.

Amerika heeft er eentje van september 2017 : https://www.tp-link.com/u...rcher-C3200.html#Firmware

Als iemand die zou willen proberen?
Heb dit nu als main router en mijn ouders en broertjes zijn er afhankelijk van, dus ik kan er jammer genoeg niet mee kloten.

Als ik het erop ga flashen dan laat ik het hierop wel weten.
Misschien maar eerst kijken wat voor beveiligings lekken dit model heeft, want mijn slechte oude netgear kreeg om de maand 1tje en wil niet dat mn router zo lek is als een mandje..

[ Voor 18% gewijzigd door rick.b op 22-02-2019 01:26 . Reden: had verkeerde router model was toch wel wat verouderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@rick.b

September 2017 is nog een vrij oude update van bijna 2 jaar oud.
Ik heb deze router ook en hij doet het prima, maar het is mijn slechtste router qua firmware updates tot nu toe.
Pagina: 1