Alternate koop ontbinden hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.134 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:48
Hoi ik heb alles gelezen wat jullie zeiden en ik denk toch dat ik een brief stuur ( ongeveer zoiets http://www.consumentenbon...tbinding-overeenkomst.doc )
Verder vraag ik of dat goed is of beter iets anders kan doen ?
Na aanvraag de fotos
http://imgur.com/Uhad7ls lijkt net lijm
http://imgur.com/4Pgwbof verpakking
http://imgur.com/gSaNeAx koelrib verbogen

EDIT:
Aub post geen reacties over dat ik het moet uitesten maar hoe ik nu het beste de koop kan ontbinden.

[ Voor 30% gewijzigd door AMD and INTEL op 03-07-2016 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 18:59
Eerdere topic voor iedereen die in de war is: Alternate/msi garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:55
Je bent nogal onduidelijk en begint een nieuw topic zonder verdere info :?
Maar goed succes verder :F

[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 03-07-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Hoyden schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:47:
Je bent nogal onduidelijk en begint een nieuw topic zonder verdere info :?
Bekijk hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gaat je comunicatie met alternate op dezelfde manier ?

Anders kijk je even hieronder voor meer info ... (heb ja als antwoord netzoveel aan)

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 03-07-2016 17:51 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Fish schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:51:
Gaat je comunicatie met alternate op dezelfde manier ?
Nee maar ik ben nog aan het editen op mijn tel van mij pc duurt effe
En daarnaast nee ik ben redelijk geweest tot dat ze hadden gelogen over dat ik een nieuwe kreeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
In het vorige topic gaf TS aan over een Samsung Galaxy S6 te beschikken.

De gemaakte foto is van dermate slechte kwaliteit dat er niets uit op te maken is.
Maak nou eens duidelijke foto's van de probleemplekken op de videokaart.

Heb je de videokaart inmiddels getest?

Jouw rechtsbijstandsverzekeraar zal immers ook eerst willen weten of de kaart die jij hebt ontvangen een werkende kaart is.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:52:
[...]

Nee maar ik ben nog aan het editen op mijn tel van mij pc duurt effe
En daarnaast nee ik ben redelijk geweest tot dat ze hadden gelogen over dat ik een nieuwe kreeg..
Je moet altijd redelijk blijven. ook al zijn zij onredelijk, anders bereik je helemaal niets

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Fish schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:54:
[...]

Je moet altijd redelijk blijven. ook al zijn zij onredelijk, anders bereik je helemaal niets
Hun hebben 3 X gelogen tegen mij en ik wacht al ong 10 weken terwijl ik nu eig niks met mijn pc kan ( intel hd graphics kan je niet op gamen )
dus...
Nu vraag ik de koop te ontbinden omdat ze geen rma verzoek meer willen accepteren.
Daarnaast test ik geen GPU met lijmvlek op het pcb en miss wat kapot aan de pci ding
Daarnaast gaat het er nu niet hierover maar hoe ik het beste de koop kan ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Kek

3flix

ik begreep uit je vorige topic dat je de kaart al geruime tijd had.. kan je de koop nog wel ontbinden? (de 2 weken termijn is toch al langverstreken)

En ook: waarom zulke vreemde taalfouten en gebruik.. dat doet je echt minder geloofwaardiger of serieus doen klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Kek schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:01:
ik begreep uit je vorige topic dat je de kaart al geruime tijd had.. kan je de koop nog wel ontbinden? (de 2 weken termijn is toch al langverstreken)

En ook: waarom zulke vreemde taalfouten en gebruik.. dat doet je echt minder geloofwaardiger of serieus doen klinken...
Mijn toetsenbord pakt niet alle toetsen meer even goed.
en op mijn tel soms...
Sorry! 8)7
Maar lees er maar snel overheen ;)
Koop ontbinden kan altijd als de verkoper er niet uitkomt
Desnoods maar 5/10% minder als de aankoopprijs was.

[ Voor 9% gewijzigd door AMD and INTEL op 03-07-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zij hebben....
Nu vraag ik de koop te ontbinden omdat ze geen rma verzoek meer willen accepteren.
Daarnaast test ik geen GPU met lijmvlek op het pcb en miss wat kapot aan de pci ding
Daarnaast gaat het er nu niet hierover maar hoe ik het beste de koop kan ontbinden.
Lijmvlek? Dat is hooguit een beetje flux. En er iets niets kapot aan je PCIding. Dat hoort zo.

Dat jij je PC niet kan gebruiken ligt hoofdzakelijk aan jezelf. Het enige waar je gelijk in hebt is dat die antistatische zak gescheurd is. Dat is niet netjes, maar doet niets af aan het product. Zeker als die zakjes een paar keer open gemaakt worden (tijdens RMA en testen bijv) dan scheuren ze wel eens. Geen big deal.

Wil je ontbinden, ik wens je veel succes, maar durf bijna te garanderen dat het niet gaat lukken op basis hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Je kan niet zomaar de koop ontbinden. Er moet sprake zijn van toerekenbare tekortkoming in de nakoming aan de zijde van Alternate. Ik vraag mij af of dit het geval is in deze situatie, mede doordat het onduidelijk is wat de staat van de videokaart is.

Mocht deze, zoals jij stelt, zichtbaar gebreken vertonen (waarvan wij nog geen duidelijke foto's hebben gezien), dan dient Alternate zorg te dragen voor vervanging van de gebrekkige kaart door een andere. Dit hoeft geen nieuwe te zijn.

Jij als koper moet Alternate de gelegenheid geven om tot een passende oplossing te komen alvorens je over kan gaan tot ontbinding van de verkoop.

Op basis van de informatie die jij in het vorige topic en in dit topic hebt gegeven, betwijfel ik of hier sprake van is. Indien jij Alternate correcte en voldoende informatie zou verstrekken over de staat van de videokaart, waaronder duidelijke foto's, dan lijkt het mij onrealistisch dat Alternate de houding zal aannemen dat zij denkt niet meer gehouden te zijn om jou service te verlenen in het geval dat de videokaart niet functioneert / gebrekkig is.

aanvulling: Ik zie dat je in de TS een aantal foto's hebt bijgevoegd. Mijn kennis van videokaarten is onvoldoende om te oordelen of er sprake is van schade, echter is de enige duidelijke foto die van de verpakking.

Al met al verwacht ik niet dat jouw rechtsbijstandsverzekeraar op basis van de door jou verstrekte informatie actie zal ondernemen. Daarbij in overweging genomen dat je sowieso een verplicht eigen risico hebt.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:21
Ik denk ook dat je geen grond hebt om te kunnen ontbinden. Defecte kaart opgestuurd en een refurbished kaart teruggekregen die het waarschijnlijk wel zal doen. Paar koelvinnen verbogen lijkt mij niet genoeg reden om te ontbinden, net als iets van flux (en zelfs al zou het lijm zijn...).

Tenzij je zwart-op-wit hebt dat je een nieuwe zou krijgen. Dat vroeg ik al vlak voor je vorige topic gesloten werd: heb je zo'n toezegging met bewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34

Pierre

Van nature lui!

Als je niets nuttigs te zeggen hebt, post dan niet.

[ Voor 73% gewijzigd door gambieter op 03-07-2016 18:14 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit topic even brak wordt als het vorige. Geen "hun hebben gelogen" of onbruikbare foto's. etc. Vraag anders hulp van iemand in je omgeving die wel goed communiceert, want op deze manier ga je niets bereiken, noch hier, noch bij de winkel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
dennisk. schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:06:
Je kan niet zomaar de koop ontbinden. Er moet sprake zijn van toerekenbare tekortkoming in de nakoming aan de zijde van Alternate. Ik vraag mij af of dit het geval is in deze situatie, mede doordat het onduidelijk is wat de staat van de videokaart is.

Mocht deze, zoals jij stelt, zichtbaar gebreken vertonen (waarvan wij nog geen duidelijke foto's hebben gezien), dan dient Alternate zorg te dragen voor vervanging van de gebrekkige kaart door een andere. Dit hoeft geen nieuwe te zijn.

Jij als koper moet Alternate de gelegenheid geven om tot een passende oplossing te komen alvorens je over kan gaan tot ontbinding van de verkoop.

Op basis van de informatie die jij in het vorige topic en in dit topic hebt gegeven, betwijfel ik of hier sprake van is. Indien jij Alternate correcte en voldoende informatie zou verstrekken over de staat van de videokaart, waaronder duidelijke foto's, dan lijkt het mij onrealistisch dat Alternate de houding zal aannemen dat zij denkt niet meer gehouden te zijn om jou service te verlenen in het geval dat de videokaart niet functioneert / gebrekkig is.

aanvulling: Ik zie dat je in de TS een aantal foto's hebt bijgevoegd. Mijn kennis van videokaarten is onvoldoende om te oordelen of er sprake is van schade, echter is de enige duidelijke foto die van de verpakking.

Al met al verwacht ik niet dat jouw rechtsbijstandsverzekeraar op basis van de door jou verstrekte informatie actie zal ondernemen. Daarbij in overweging genomen dat je sowieso een verplicht eigen risico hebt.
Ik kan je de problemen noemen 1. Ik kon 2de hands kopen maar deed ik niet omdat ik niet wist wat je dan kreeg ( bijv overgeclocked )
Nu krijg ik ondanks dat het niet mijn schuld was ( de chip was slecht die amd had geleverd aan msi )
een 2 de hands kaart! daarnaast doet hij ver onder aan mijn vorige kaart ( roest / koelrib verbogen)
Daarnaast had alternate gezegt in het begin stuur het op en dan kijken we hem na en als hij fout is krijg je een NIEUWE! maar nee ik kreeg een met dit ( http://imgur.com/j0nsLB3
Toen rma aanvraag gedaan en hun hebben het ontvangen en naar de fabrikant gestuurd
Toen gebeld hoelang het zou duren hun zeiden morgen krijgt u hem binnen nou ik kreeg hem pas 2 weken later ( natuurlijk ) gebeld een paar dagen na die morgen van he hoe zit het nou toen zeiden ze Ik heb goed nieuws voor u u krijgt een compleet nieuwe! Toen hebbenwe gevraagt een spiksplinternieuwe of...
Toen zij hij ja spiksplinternieuw.
Nou nee dus ( fotos van 1 ste bericht zijn van de kaart die ik nu heb )
Dus ik ben het helemaal zat met alternate hun liegen en houden zich niet aan de afspraak hopenlijk heb ik
zo meer info gegeven en kunnen jullie mij nu helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:14:
hopenlijk heb ik zo meer info gegeven.
Nou nee.
Wat van belang is, wat heb je als bewijs.
Heb jij zwart op wit dat je een nieuwe kaart krijgt/zou krijgen? Dan kun je daar wat mee. Heb je dat niet, dan wordt het een moeilijk verhaal.

Als jij alleen met wat vage verhalen komt richting je rechtsbijstand (als je die in wil schakelen), dan zul je met gegronde bewijzen moeten komen. Als je die niet hebt wordt het lastig. En als de communicatie net zo duidelijk aankomt bij jou als dat jezelf communiceert kan ik me goed voorstellen dat er heel iets anders afgesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
TERW_DAN schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:19:
[...]

Nou nee.
Wat van belang is, wat heb je als bewijs.
Heb jij zwart op wit dat je een nieuwe kaart krijgt/zou krijgen? Dan kun je daar wat mee. Heb je dat niet, dan wordt het een moeilijk verhaal.

Als jij alleen met wat vage verhalen komt richting je rechtsbijstand (als je die in wil schakelen), dan zul je met gegronde bewijzen moeten komen. Als je die niet hebt wordt het lastig. En als de communicatie net zo duidelijk aankomt bij jou als dat jezelf communiceert kan ik me goed voorstellen dat er heel iets anders afgesproken is.
Ik ben stom geweest dat ik geen bewijzen heb maar 8)7
Ik zal het in de toekomst wel doen daarintegen maar nu heb ik het niet, dus daarom vraag ik aan jullie de tweakers community wat ik het beste kan doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je erbij neerleggen en gewoon die kaart gaan gebruiken. Dit is een kansloze missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:22

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:21:
[...]

Ik ben stom geweest dat ik geen bewijzen heb maar 8)7
Ik zal het in de toekomst wel doen daarintegen maar nu heb ik het niet, dus daarom vraag ik aan jullie de tweakers community wat ik het beste kan doen!
Ja, het is nu een beetje laat, maar dit soort dingen kun je beter via de e-mail afhandelen. Dan heb je later bewijs, als ze afspraken niet nakomen.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
TERW_DAN schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:22:
Je erbij neerleggen en gewoon die kaart gaan gebruiken. Dit is een kansloze missie.
Kan ik dan niks eraan doen want die kaart is zo gammel dat ik hem nieteens in mijn pc durf te stoppen ( hij valt er dan haaast uit door het gewicht.
AdoraBelle schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:24:
[...]

Ja, het is nu een beetje laat, maar dit soort dingen kun je beter via de e-mail afhandelen. Dan heb je later bewijs, als ze afspraken niet nakomen.
Wat kan ik er dan nu nog aan doen dat is mijn vraag en ik wil niet dat dit topic weer op slot gaat ik zou willen weten wat een oplossing zou zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door AMD and INTEL op 03-07-2016 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:25:
[...]

Kan ik dan niks eraan doen want die kaart is zo gammel dat ik hem nieteens in mijn pc durf te stoppen ( hij valt er dan haaast uit door het gewicht.
Een vlekje van een beetje flux of een stickertje dat misschien is losgelaten maakt de kaart niet gammel. Wat je eraan kan doen is je niet zo aanstellen en gewoon dat ding testen. Als hij stuk is, dan kun je hem RMAen. Maar dat lijkt mij helemaal niet aan de orde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
TERW_DAN schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:29:
[...]

Een vlekje van een beetje flux of een stickertje dat misschien is losgelaten maakt de kaart niet gammel. Wat je eraan kan doen is je niet zo aanstellen en gewoon dat ding testen. Als hij stuk is, dan kun je hem RMAen. Maar dat lijkt mij helemaal niet aan de orde hier.
Nee maaar hij is echt heel gammel.
ik kan hem er niet instoppen dan hang ie ong scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:25:

[...]

Wat kan ik er dan nu nog aan doen dat is mijn vraag en ik wil niet dat dit topic weer op slot gaat ik zou willen weten wat een oplossing zou zijn.
Het enige wat je volgens mij nog kunt doen is je erbij neerleggen dat deze kaart er minder mooi uitziet dan de kaart die je hebt opgestuurd.
Dit hoeft niks te zegen over de werking.

Ik zou zeggen: bouw hem in je pc en ga eens even wat benchmark programma's draaien of een spelletje spelen.

Als 'ie door MSI gerpareerd en getest is, dan zou alles in orde moeten zijn.
AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:33:
[...]

Waardoor hangt 'ie scheef dan? Ontbreken er schroeven?

Kun je dáár misschien foto's van maken? Die laten zien wat er scheef is?

[ Voor 21% gewijzigd door NaoPb op 03-07-2016 18:39 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

<oeps>

[ Voor 98% gewijzigd door NaoPb op 03-07-2016 18:39 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 07:33
AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:02:
[...]

Mijn toetsenbord pakt niet alle toetsen meer even goed.
en op mijn tel soms...
Sorry! 8)7
Maar lees er maar snel overheen ;)
Koop ontbinden kan altijd als de verkoper er niet uitkomt
Desnoods maar 5/10% minder als de aankoopprijs was.
Koop ontbinden kan altijd?

Kun je dit meer toelichten? Ik ga denk ik op zondags wat nieuws leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat maakt het uit dat de kaart schreef hangt als deze gewoon werkt? Je koopt deze toch om te gamen? Of was het bedoeld om er de hele dag naar te gaan zitten kijken? Gewoon er in rammen en doen waarvoor dat ding gemaakt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Wat maakt die kaart dan gammel? Het kleine vlekje waar de schroef zit? De 2 vinnetjes die een mm verbogen zijn? Het feit dat de zak waarin die inzet gescheurd is?
Aghanim schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:41:
Wat maakt het uit dat de kaart schreef hangt als deze gewoon werkt? Je koopt deze toch om te gamen? Of was het bedoeld om er de hele dag naar te gaan zitten kijken? Gewoon er in rammen en doen waarvoor dat ding gemaakt is ;)
Nouja, dat ligt er natuurlijk aan hoe scheef dat ding zit. Als het PCB daadwerkelijk krom is, dan is het natuurlijk gewoon defect. Maar grote videokaarten leunen altijd een beetje door, dat is echt niets om je druk over te maken.

[ Voor 43% gewijzigd door TERW_DAN op 03-07-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-10 07:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

Grote videokaarten zitten naar mijn weten altijd een beetje doorgezakt in een pc. Ik heb zelf een grote zware videokaart nog nooit kaarsrecht/waterpas in een pc zien zitten.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
AdoraBelle schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:37:
[...]

Het enige wat je volgens mij nog kunt doen is je erbij neerleggen dat deze kaart er minder mooi uitziet dan de kaart die je hebt opgestuurd.
Dit hoeft niks te zegen over de werking.

Ik zou zeggen: bouw hem in je pc en ga eens even wat benchmark programma's draaien of een spelletje spelen.

Als 'ie door MSI gerpareerd en getest is, dan zou alles in orde moeten zijn.

[...]

Waardoor hangt 'ie scheef dan? Ontbreken er schroeven?

Kun je dáár misschien foto's van maken? Die laten zien wat er scheef is?
Hij is gammel dat plastic zit half los erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ok, los zitten plastic heb je nog nergens vermeldt. Maar zonder foto is daar natuurlijk niets zinnigs over te zeggen. Ik ga er even vanuit dat daar ook niets mis mee is en het plastic gewoon goed zit, dan is er nog steeds geen reden om 't ding niet gewoon te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
[...]

Druk hem er in, zet je kast weer recht op en maak er dan eens een foto van. Die kaart is gewoon groot en zwaar, dus vrij normaal dat hij iets scheef hangt.

Overigens, waarom post je alleen macro foto's? Die S6 van je heeft een 16MP camera, waardoor wij zelf wel wat kunnen inzoomen, maar ook wat meer kunnen zien van die kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, dit gaat ook weer nergens over op deze manier.

Neem nou eens goede foto's en laat die hier zien en dan aan Alternate. Maar nogmaals: als je dat doet zoals je hier post, dan krijg je weinig gedaan.

Als je nu niet meer moeite gaat doen, heeft dit topic ook geen zin.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
xPhantom schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:47:
[...]

Druk hem er in, zet je kast weer recht op en maak er dan eens een foto van. Die kaart is gewoon groot en zwaar, dus vrij normaal dat hij iets scheef hangt.

Overigens, waarom post je alleen macro foto's? Die S6 van je heeft een 16MP camera, waardoor wij zelf wel wat kunnen inzoomen, maar ook wat meer kunnen zien van die kaart ;)
Het is 16m
Idk waarom het dan macro word, lol.
gambieter schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:50:
Goed, dit gaat ook weer nergens over op deze manier.

Neem nou eens goede foto's en laat die hier zien en dan aan Alternate. Maar nogmaals: als je dat doet zoals je hier post, dan krijg je weinig gedaan.

Als je nu niet meer moeite gaat doen, heeft dit topic ook geen zin.
Alternate wil eig niks meer voor mij doen en nee ik heb netjes alles gevraagt daar ( niet zoals hier)
IK kom er niet uit met alternate daarom wil ik de koop ontbinden maar dat kan volgens de tweakers community niet? nu weet ik het ook niet meer en zit ik dus met eig niks.

[ Voor 39% gewijzigd door AMD and INTEL op 03-07-2016 18:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als je taalgebruik hier hetzelfde is als je bij alternate gebruikt dan vind ik het niet gek dat je niets voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 10:04
Als ik een nieuwe kaart beloofd krijg en ze met dit exemplaar komen aanzetten maakt het mij zelf ook geen ene hol uit of de kaart wel of niet 'werkt'. Daar de overeenkomst simpelweg niet nagekomen is.

Dat er geen recht op een nieuwe kaart is bij een RMA maar recht op een deugdelijke oplossing doet daar helemaal niks aan af, afspraak is afspraak.

Ik kan het heel goed begrijpen dat TS de kaart niet eens wil testen.

Maargoed, een oplossing is nodig en het handigste is je les geleerd hebben, voortaan duidelijker en via officiele kanalen communiceren, bewijzen bewaren etc en toch maar kijken of de kaart inderdaad technisch in orde is. (alhoewel ik zelf gewoon langs zou gaan bij Alternate, maar dat is omdat ik er een bekend gezicht ben en ik er meermaals per week in de buurt ben)

Daarnaast helpt de juiste communicatie ENORM in dit soort zaken, je moet serieus over komen als je serieus genomen wilt worden. Wat ik totaal niet begrijp is dat je wel stelt bij alternate anders te communiceren dan hier, maar waarom dan? Waarom hier dan ook niet op degelijk niveau je verhaal doen?

[ Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 03-07-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
TWeaKLeGeND schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:55:
Als ik een nieuwe kaart beloofd krijg en ze met dit exemplaar komen aanzetten maakt het mij zelf ook geen ene hol uit of de kaart wel of niet 'werkt'. Daar de overeenkomst simpelweg niet nagekomen is.

Dat er geen recht op een nieuwe kaart is bij een RMA maar recht op een deugdelijke oplossing doet daar helemaal niks aan af, afspraak is afspraak.

Ik kan het heel goed begrijpen dat TS de kaart niet eens wil testen.

Maargoed, een oplossing is nodig en het handigste is je les geleerd hebben, voortaan duidelijker en via officiele kanalen communiceren, bewijzen bewaren etc en toch maar kijken of de kaart inderdaad technisch in orde is. (alhoewel ik zelf gewoon langs zou gaan bij Alternate, maar dat is omdat ik er een bekend gezicht ben en ik er meermaals per week in de buurt ben)

Daarnaast helpt de juiste communicatie ENORM in dit soort zaken, je moet serieus over komen als je serieus genomen wilt worden.
IK kan miss wel naar alternate gaan maar ja dat duurt ook weer bijna 4 uur 8)7
IK ben blij dat tenminste een iemand meedenkt hier
Weet u verder een oplossing zonder erheen te gaan ik hoor graag van u!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Naar je rechtsbijstand gaan en precies doen wat zij van je vragen lijkt me in jouw geval de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik denk dat je het al een beetje verpest hebt bij alternate eerlijk gezegd en dat de koop ontbinden enkel met dreiging van juridische stappen of zelfs pas na juridische stappen tot de mogelijkheden zou kunnen behoren.

Als ik een nette kaart inlever en ik krijg een scheve kaart terug is dat voor mij geen deugdelijke oplossing, ik stuur dan een aangetekend schrijven (en of mail/fax) dat ik het niet eens ben met de geboden oplossing etc etc. Maar jij bent al voorbij de fase van daadkrachtigheid zonder juridische onderbouwing in de ogen van Alternate vermoed ik. En dan is het nu meer een kwestie van langste adem.

[ Voor 7% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 03-07-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@TWeaKLegend : Hij kan misschien wel rechten hebben, maar hij gooit momenteel voornamelijk zijn eigen glazen in.

Sorry dat ik het zeg, maar TS kan gewoon niet communiceren. En dat is toch wel een basisvereiste om iets voor elkaar te krijgen.
Ook hier in dit topic, er wordt al vanaf het begin gevraagd om duidelijke foto's en die zijn er 2 dagen later nog niet.

@TS : Ik zou het hele zaakje door je vader oid laten afhandelen, want zoals je hier in het topic reageert ga je echt helemaal niets bereiken bij een Alternate. Hopelijk heb je je zaak nog niet te beroerd gemaakt bij een Alternate en kan een normaal communicatief persoon er nog iets mee doen, maar jij moet je hier gewoon uit terug gaan trekken want jij maakt het eerder erger dan dat je het opgelost krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
TWeaKLeGeND schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:03:
Ik denk dat je het al een beetje verpest hebt bij alternate eerlijk gezegd en dat de koop ontbinden enkel met dreiging van juridische stappen of zelfs pas na juridische stappen tot de mogelijkheden zou kunnen behoren.

Als ik een nette kaart inlever en ik krijg een scheve kaart terug is dat voor mij geen deugdelijke oplossing, ik stuur dan een aangetekend schrijven dat ik het niet eens ben met de geboden oplossing etc etc. Maar jij bent al voorbij de fase van daadkrachtigheid in de ogen van Alternate vermoed ik.
IK heb nog nooit gedreigt bij alternate maar ik ben er nu klaar mee dus het is niet ``mijn schuld ```
Verder Vroeg ik alleen waarom ze hadden gelogen en toen zeiden ze Die andere mensen van de klantenservice weet toch niks... zo ja verder nog niks.
Gomez12 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:04:
@TWeaKLegend : Hij kan misschien wel rechten hebben, maar hij gooit momenteel voornamelijk zijn eigen glazen in.

Sorry dat ik het zeg, maar TS kan gewoon niet communiceren. En dat is toch wel een basisvereiste om iets voor elkaar te krijgen.
Ook hier in dit topic, er wordt al vanaf het begin gevraagd om duidelijke foto's en die zijn er 2 dagen later nog niet.

@TS : Ik zou het hele zaakje door je vader oid laten afhandelen, want zoals je hier in het topic reageert ga je echt helemaal niets bereiken bij een Alternate. Hopelijk heb je je zaak nog niet te beroerd gemaakt bij een Alternate en kan een normaal communicatief persoon er nog iets mee doen, maar jij moet je hier gewoon uit terug gaan trekken want jij maakt het eerder erger dan dat je het opgelost krijgt.
IK heb alleen gevraagt waarom ze logen. en toen zeiden ze dat die er niks vanaf wist! ik verwacht toch wel van de klantenservice dat ze het juiste zeggen. Zeg het maar als iemand het er niet mee eens is.

[ Voor 38% gewijzigd door AMD and INTEL op 03-07-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Hoe jong ben je eigenlijk? Probeer eens het hele zaakje van begin tot einde voor jezelf duidelijk op papier te zetten. Als je dat doet voor jezelf en ons is het veel makkelijker om een oordeel te vellen of je nog stappen kan ondernemen en zo ja welke.

Ook voor verdere actie via bijv je rechtsbijstand kan dat behoorlijk van belang zijn.

Om maar een voorbeeld te geven:

Je begint dit topic met een verhaal over het ontbinden van een koop, nou dat is heel simpel, je meld dat je de koop wilt ontbinden en stuurt de kaart terug klaar. Maar wacht eens even, er is een heel gedoe aan vooraf geweest, en we gaan echt niet allemaal kijken wat nou precies je omstandigheden zijn/waren in bijvoorbeeld je vorige topic. Het is aan jou om die duidelijk maar beknopt over te brengen zodat het advies wat je vervolgens krijgt ook aansluit op je situatie.

[ Voor 127% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 03-07-2016 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
* Maak eerst eens duidelijk normale grote foto's van iedere hoek. Veel mensen vragen er om maar we krijgen ze maar niet te zien ;)

* Mondelinge afspraak gaat niks worden. Tenzij je het gesprek hebt opgenomen, dan heb je daadwerkelijk bewijs.

Wat ik trouwens zelf wel eens heb meegemaakt is dat een produkt weldegelijk netjes verzonden was vanaf een fabrikant in Belgie maar dat ik pas 2 weken later een doos vol gaten, waterschade een een kapot produkt binnen kreeg. Kan dus best wel eens zijn dat de transporteur er mee gevoetbald heeft?

Hoe heb je het produkt aan de deur ontvangen? In een nette doos of was die ook al beschadigd?

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
ironx schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:08:
* Maak eerst eens duidelijk normale grote foto's van iedere hoek. Veel mensen vragen er om maar we krijgen ze maar niet te zien ;)

* Mondelinge afspraak gaat niks worden. Tenzij je het gesprek hebt opgenomen, dan heb je daadwerkelijk bewijs.

Wat ik trouwens zelf wel eens heb meegemaakt is dat een produkt weldegelijk netjes verzonden was vanaf een fabrikant in Belgie maar dat ik pas 2 weken later een doos vol gaten, waterschade een een kapot produkt binnen kreeg. Kan dus best wel eens zijn dat de transporteur er mee gevoetbald heeft?

Hoe heb je het produkt aan de deur ontvangen? In een nette doos of was die ook al beschadigd?
Nette doos over het algemeen.
maar de doos van de grafische kaart zelf daarintegen niet.

[ Voor 3% gewijzigd door AMD and INTEL op 03-07-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:32
jouw verhaal wordt steeds kleurrijker. Het begint eerst een argument over 2e handse kaarten (wat niet hetzelfde is als refurbished), daarna lichte beschadigingen en nu hangt de complete kaart scheeft? Je hebt de kaart dus wél gemonteerd gekregen? Volgens mij wil je een kant-en-klare oplossing van de tweakers maar het lijkt erop dat je die niet gaat krijgen, zeker niet zonder enige inzet van jouw kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Je zou nog als laatste redmiddel contact op kunnen nemen met MSI de fabrikant van de grafische kaart. Nu is dit natuurlijk niet de bedoeling maar kan vaak tot een oplossing leiden.

Bron: Consuwijzer
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.
En mocht je contact opnemen haal er dan alsjeblieft iemand bij die een nette mail of brief in goed taalkundig Nederlands voor je opstelt. De berichten die ik in deze thread lees zijn echt tenenkrommend slecht Nederlands wat ook geen goede indruk maakt om serieus genomen te worden.

P.S. dit is niet persoonlijk bedoelt maar het helpt wel heel erg om tot een goede afwikkeling te komen. De koop ontbinden bij Alternate zal je trouwens denk ik niet meer lukken.

Ik wens je heel veel succes!

P.P.S. Niet dat ik nu zo'n taalwonder ben. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
sjaool schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:15:
Je zou nog als laatste redmiddel contact op kunnen nemen met MSI de fabrikant van de grafische kaart. Nu is dit natuurlijk niet de bedoeling maar kan vaak tot een oplossing leiden.

Bron: Consuwijzer

[...]

En mocht je contact opnemen haal er dan alsjeblieft iemand bij die een nette mail of brief in goed taalkundig Nederlands voor je opstelt. De berichten die ik in deze thread lees zijn echt tenenkrommend slecht Nederlands en dat maakt ook geen goede indruk om serieus genomen te worden. P.S. dit is niet persoonlijk bedoelt maar het helpt wel heel erg om tot een goede afwikkeling te komen. De koop ontbinden bij Alternate zal je trouwens denk ik niet meer lukken.

Ik wens je heel veel succes!
Oke ik denk dat ik dat maar ga doen maar als laatste vraag wat zou msi er mee kunnen doen?
En welke moet ik bellen ?

Mystar Computer B.V.
Tel : +31-40-267-6600
Fax (A/C) : +31-40-267-6646
Fax (Sales) : +31-40-267-6622
Add : Ekkersrijt 6050,5692 GA Son, The Netherlands.

MSI COMPUTER EUROPE B.V.
Tel : +31-40-267-6100
Fax : +31-40-267-6125
Add : Science Park Eindhoven 5706 5692 ER Son, The Netherlands

[ Voor 14% gewijzigd door AMD and INTEL op 03-07-2016 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:05:
[...]
IK heb alleen gevraagt waarom ze logen. en toen zeiden ze dat die er niks vanaf wist! ik verwacht toch wel van de klantenservice dat ze het juiste zeggen. Zeg het maar als iemand het er niet mee eens is.
Om het even in jouw woorden uit te drukken : Je liegt.
Er is wel meer communicatie geweest dan dit.

Maar in wezen is dat allemaal niet zo relevant, ik blijf erbij jij moet je uit de communicatie gaan terugtrekken, iemand zoeken die wel kan communiceren (wellicht je vader of je moeder) en hopen/bidden dat jij niet alles verpest hebt.
sjaool schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:15:
Een oplossing voor wat? De hele kaart is nog steeds niet getest en het is compleet onduidelijk of die ondeugdelijk is qua werking.
En qua esthetiek hoef je echt niet bij een msi aan te kloppen voor een nieuwe kaart, daar heb je helemaal geen afspraak mee.

@TS : Nog even 1 vraagje want de tijdslijn is mij redelijk onduidelijk, klopt het volgende nou :
- Kaart met artefacten opgestuurd
- 2 weken daarna refurbished kaart ontvangen
- 8 weken daarna nog steeds niets geprobeerd en enkel maar in discussie over die refurbished kaart?
Want dat is de enige manier waarop ik aan jouw 10 weken geen computer kunnen gebruiken kom...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
MSI kan alles maar hoeft niks.

Je moet dus bij MSI zo overkomen dat je erg teleurgesteld bent in hoe hun dealers zulke zaken afhandelen en dat je hoopt dat ze meer voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
TWeaKLeGeND schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:21:
MSI kan alles maar hoeft niks.

Je moet dus bij MSI zo overkomen dat je erg teleurgesteld bent in hoe hun dealers zulke zaken afhandelen en dat je hoopt dat ze meer voor je kunnen betekenen.
En stuur dan een beetje samenhangend mailtje hun kant op (hint : Laat iemand anders het schrijven) met goede foto's (hint 2 : Laat iemand anders die maken, want aan het vorige en dit topic te zien snap je niet wat goede foto's zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:05

GforceNL

Out of memory....

Heb je inmiddels al fatsoenlijke foto's? Grote kans dat het topic ook op slot gaat als je deze niet neerzet.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Gomez12 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:21:
[...]

Om het even in jouw woorden uit te drukken : Je liegt.
Er is wel meer communicatie geweest dan dit.

Maar in wezen is dat allemaal niet zo relevant, ik blijf erbij jij moet je uit de communicatie gaan terugtrekken, iemand zoeken die wel kan communiceren (wellicht je vader of je moeder) en hopen/bidden dat jij niet alles verpest hebt.

[...]

Een oplossing voor wat? De hele kaart is nog steeds niet getest en het is compleet onduidelijk of die ondeugdelijk is qua werking.
En qua esthetiek hoef je echt niet bij een msi aan te kloppen voor een nieuwe kaart, daar heb je helemaal geen afspraak mee.

@TS : Nog even 1 vraagje want de tijdslijn is mij redelijk onduidelijk, klopt het volgende nou :
- Kaart met artefacten opgestuurd
- 2 weken daarna refurbished kaart ontvangen
- 8 weken daarna nog steeds niets geprobeerd en enkel maar in discussie over die refurbished kaart?
Want dat is de enige manier waarop ik aan jouw 10 weken geen computer kunnen gebruiken kom...
Ik leg het hele verhaal nu wel hopenlijk duidelijker uit
Ik had een kaart die al raar deed maar niet vaak toen werd het erger ( artifacts beeldscherm stopte ( beelschermadapter is herstelt medling van amd vaak)
Daarna gebeld met alternate die zeiden Oke stuur hem maar op dan kijken we hem na en als ie kapot is krijg je een nieuwe grafische kaart natuurlijk was hij kapot en zou ik dus een nieuwe krijgen
4 weken later krijg ik een die alle koelribben verbogen zijn dus dat was echt niks meer
Weer gebeld en ze zeiden dat ik hem moest opgestuurd zo gezegt zo gedaan na 3 weken wachten hebben we gebeld toen zeiden ze dat ik hem over 1 dag in huis kreeg ( nee niet dus)
Na iets meer dan een week erna hebben we nog een keer gebeld en toen zeiden ze u krijg het over een paar dagen een kompleet nieuwe binnen toen hebben we gevraagt nieuw of ja... ja echt nieuw!
Maar dus kregen we het binnen nee dus...
IK vind dit niet netjes van alternate dat ze hebben gelogen en dat ik nu met een kaart zit die eig miss nog erger is dan dat het was.

verder zet asjublieft niet op slot ik kan nu geen fotos maken pas morgen ( ligt ergens anders nu )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:34
*knip* doe eens niet.

Zet het eerst nu eens goed op papier, en check je spelling. Uit de meeste zinnen zijn zeer slecht te begrijpen, waardoor je hele verhaal eigenlijk niet te snappen is.
Maar nu eerst eens ook een paar goede foto's waar je issues.

De RB heeft zo momenteel zeer weinig kans, op succes, als er al een mogelijkheid is tot succes..... Waar ik en de meeste eigenlijk zeer scepties over zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 03-07-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Dus het gaat om een wat oudere kaart die stuk is gegaan, de vervanger was beschadigd, die heb je ook terug gestuurd waarop je vervolgens weer een beschadigde terug hebt gehad? snap ik het zo goed?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Verderf schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:30:
Dus het gaat om een wat oudere kaart die stuk is gegaan, de vervanger was beschadigd, die heb je ook terug gestuurd waarop je vervolgens weer een beschadigde terug hebt gehad? snap ik het zo goed?
Ja precies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Contact opnemen met MSI is dan ook het laatste redmiddel omdat de koopovereenkomst is gedaan met Alternate. Maar je kunt bij een fabrikant hopen op wat meer coulance aangaande het product. Wat het juiste adres is weet ik ook niet. Ik weet alleen dat MSI drie jaar garantie geeft op videokaarten als ik het goed heb.

Om heel eerlijk te zijn zou ik ook teleurgesteld zijn als ik een op het oog minder product terugkreeg van de leverancier dan het product dat ik opgestuurd heb. Dat is net alsof de prullenbak is opengetrokken, zo van hier hebben we nog een videokaartje waar je mee tevreden moet zijn. Service geven is ook wat waard ook als is de aankoop al een tijdje geleden gedaan. De kaart was bovendien defect vanwege de artefacts in het beeld. Deze had dus gewoon onder garantie vervangen kunnen worden en Alternate had die gewoon weer kunnen claimen bij MSI. Niks bijzonders in de retail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Rolfie schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:29:
knip
Zet het eerst nu eens goed op papier, en check je spelling. Uit de meeste zinnen zijn zeer slecht te begrijpen, waardoor je hele verhaal eigenlijk niet te snappen is.
Maar nu eerst eens ook een paar goede foto's waar je issues.

De RB heeft zo momenteel zeer weinig kans, op succes, als er al een mogelijkheid is tot succes..... Waar ik en de meeste eigenlijk zeer scepties over zijn.
No offence, maar als je iemand anders op zijn spelling wijst moet je toch wel zorgen dat die van jezelf in orde is :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 03-07-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
MSI gaat echt niks voor je doen tenzij de kaart stuk is en dat weten we nog steeds niet.

Overigens is het niet ongebruikelijk een refurb terug te krijgen als de kaart al wat ouder is tenzij ze niet meer leverbaar zijn.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Verderf schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:31:
MSI gaat echt niks voor je doen tenzij de kaart stuk is en dat weten we nog steeds niet.

Overigens is het niet ongebruikelijk een refurb terug te krijgen als de kaart al wat ouder is tenzij ze niet meer leverbaar zijn.
Ja maar hij hoort niet beschadigt te zijn want ik stuurde gewoon een zonder beschadigingen terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De originele kaart was defect maar die heeft Alternate omgeruild voor een exemplaar dat ook niet naar behoren was. Vervolgens is deze weer omgeruild voor dit exemplaar dat dan misschien wel werkt maar ook niet de schoonheidsprijs verdient. Ik vind dan ook, om heel eerlijk te zijn, dat de service van Alternate hier toch wel een steekje laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Je kunt hier wel de hele tijd 'ja maar' en 'wellus nietus' gaan doen maar dat levert je helemaal niks op. Dus doe het volgende:

1. Monteer de videokaart
2. Neem foto's en plaats deze hier zodat er gekeken kan worden of deze gevaarlijk scheef is
3. Test de kaart als blijkt dat deze niet te scheef is
4. Bepaal, afhankelijk van de uitkomst, de vervolgstap.

Dit topic gaat anders echt nergens over.

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 03-07-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:19
AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:32:
[...]

Ja maar hij hoort niet beschadigt te zijn want ik stuurde gewoon een zonder beschadigingen terug
Er is een verschil tussen cosmetische schade en functionele schade.

PSN: nameless-iD_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
[...]

Ja maar hij hoort niet beschadigd te zijn want ik stuurde gewoon een zonder beschadigingen terug
die het dus niet meer doet dus wat heb je liever? een kaart zonder beschadiging en die niks doet/ er mee stopt of een kaart met "beschadigingen" die het wel doet?

Ga dat ding nou gewoon testen man en maak het jezelf niet zo moeilijk.
sjaool schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:34:
[...]

De originele kaart was defect maar die heeft Alternate omgeruild voor een exemplaar dat ook niet naar behoren was. Vervolgens is deze weer omgeruild voor dit exemplaar dat dan misschien wel werkt maar ook niet de schoonheidsprijs verdient. Ik vind dan ook, om heel eerlijk te zijn, dat de service van Alternate hier toch wel een steekje laat vallen.
Op die fins na zie ik echt niks spannends. Heb wel meer nieuwe kaarten gezien met gebogen finnen maar dat maakt ze niet defect en kan ook makkelijk gewoon in de fabriek zijn gebeurd.

[ Voor 41% gewijzigd door Verderf op 03-07-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Verderf schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:34:
[...]

die het dus niet meer doet dus wat heb je liever? een kaart zonder beschadiging en die niks doet/ er mee stopt of een kaart met "beschadigingen" die het wel doet?

Gewon allebij omdat ik hem nieuw heb gekocht en dus niet van een refurboshed winkel of op marktplaats ofzo.
Kijk ze kunnen mij een refubished geven als hij maar niet onderdoet, wat dus niet het geval is.
[...]

[...]

Op die fins na zie ik echt niks spannends. Heb wel meer nieuwe kaarten gezien met gebogen finnen maar dat maakt ze niet defect en kan ook makkelijk gewoon in de fabriek zijn gebeurd.
IK weet het maar ik kon er moelijk bij komen om een goed foto te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door AMD and INTEL op 03-07-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:36:
[...]

Gewon allebij omdat ik hem nieuw heb gekocht en dus niet van een refurboshed winkel of op marktplaats ofzo.
Kijk ze kunnen mij een refubished geven als hij maar niet onderdoet, wat dus niet het geval is.
En hoe oud was die kaart waar we het over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Verderf schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:37:
[...]

En hoe oud is die kaart waar we het over hebben?
nu ouder dan 8 maanden voordat ik hem had verstuurd Precies op de 6 maanden volgensmij
( geen bewijs meer omdat alternate de originele bon mee wow 8)7 had kopie moeten maken 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Ik ook, maar ja als jij een videokaart opstuurt die er wel goed uitziet verwacht je toch minsten eentje terug die er net zo goed uitziet. Als ik mijn auto laat repareren en ik krijg hem weer terug maar met als extra een deuk in het spatbord en roest langs de raamstijlen zou ik ook niet tevreden zijn. ;)

Bovendien als Alternate de RMA naar behoren had behandelt had TS nu niet in deze situatie gezeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
sjaool schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:39:
[...]

Ik ook, maar ja als jij een videokaart opstuurt die er wel goed uitziet verwacht je toch minsten eentje terug die er net zo goed uitziet. Als ik mijn auto laat repareren en ik krijg hem weer terug maar met als extra een deuk in het spatbord en roest langs de raamstijlen zou ik ook niet tevreden zijn. ;)

Bovendien als Alternate de RMA naar behoren had behandelt had TS nu niet in deze situatie gezeten. :)
Als het plastic gebroken was had je een punt gehad maar een paar gebogen fins vind ik persoonlijk geen schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:19
AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:36:
[...]

[...]

IK weet het maar ik kon er moelijk bij komen om een goed foto te maken.
Dit is nog niet getest. Als we het nou over een schilderij hadden of een ander object waar je de hele dag tegen aankijkt... We hebben het hier over een videokaart, een paar krasjes of een stukje van een koelvin die scheef staat, als de kaart maar werkt...

PSN: nameless-iD_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Verderf schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:42:
[...]

Als het plastic gebroken was had je een punt gehad maar een paar gebogen fins vind ik persoonlijk geen schade.
Vind ik wel want dan koelt het minder.
voorderest ziet de kaart er niet mooit uit met roest enzo
Voorderest kijk ik er wel degelijk vaak naar ( lol)

[ Voor 7% gewijzigd door AMD and INTEL op 03-07-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:27:
[...]
4 weken later krijg ik een die alle koelribben verbogen zijn dus dat was echt niks meer
Heb je deze wel getest? En had die problemen?
Of hebben ze deze bij binnenkomst bij Alternate getest en gewoon direct weer goedgevonden?
IK vind dit niet netjes van alternate dat ze hebben gelogen
Ach, dat deed jij net ook al in dit topic... Oftewel hang daar niet teveel aan op.
en dat ik nu met een kaart zit die eig miss nog erger is dan dat het was.
Dit is het belangrijkste, en tegelijk ook het meest absurde, want jij probeert die kaart maar niet uit. Oftewel in wezen is de discussie :
- MSI vindt dat er een goede kaart is opgestuurd (als hij echt refurbished is dan loopt dit via MSI)
- Alternate vindt dat er een goede kaart is opgestuurd
- Jij weet niet of het een slechte kaart is en je vertikt het om het te proberen.
[...]
Jij stuurde een 2e hands vid-kaart terug en je ontvangt een 2e hands vid-kaart.
sjaool schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:34:
[...]
Waar haal je de wijsheid vandaan dat het 1e exemplaar niet naar behoren was?
En het zal echt niet de service van Alternate zijn hoor die een steekje laat vallen, Alternate doet niets zelf aan RMA's hoor, die stuurt ze gewoon door naar de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Enige wat MSI misschien voor je kan doen is vaststellen of de 'schade' die je aan je kaart hebt acceptabel is of niet. Moet je wel duidelijke foto's hebben natuurlijk.
sjaool schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:39:
[...]

Dat klopt, maar 2 koelvinnetjes die een mm uit 't lood staan, en een plekje soldeerflux (oid) zijn nu niet echt grote beschadigingen, die je niet op een kaart tegen kunt komen bij een nieuwe kaart. Vlekjes op de PCB hou je altijd wel, dus geen reden voor paniek als je die ook ziet op een refurbed kaart.
AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:43:
[...]

Vind ik wel want dan koelt het minder.
Nee hoor, maakt voor de koeling helemaal geen fluit uit.
voorderest ziet de kaart er niet mooit uit met roest enzo
Je bedoelt dat plekje bij 't schroefje? Dat zie je niet eens, en mogelijk is 't gewoon afkomstig van een schroefje dat een beetje roestig was en veeg je 't er misschien nog wel af.

Ik krijg het idee dat je hier een beetje drama aan het maken bent om maar drama te maken en jezelf zielig te vinden, zonder dit constructief op te pakken. Ja, het is jammer dat je vervangende kaart misschien niet 100%, maar slecht 99,99% hetzelfde is, maar daar ga je echt geen koop mee kunnen ontbinden.

Een gammele kapotte kaart wil je niet hebben, maar tot dusver heb ik niets gezien dat daarop wees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Goed, en zo is het wel weer mooi. Ik heb het een tijdje aangekeken en hier zit zo geen enkel schot in. Er staat veel goed advies in het topic, maar omdat het niet is wat je wilt horen, negeer je het.

AMD and INTEL, je hebt twee mogelijkheden:

1) kaart fatsoenlijk testen en als die niet werkt, daarmee naar Alternate teruggaan. Dan wel je communicatie aanpassen, niet zeuren over "jullie liegen" en meer van dat soort dingen, en het advies om iemand anders om hulp te vragen om je communicatie te structureren, want zelf kom je er zo niet uit.

2) je rechtsbijstand inschakelen en precies doen wat ze zeggen. En als ze zeggen dat het kansloos is, toch 1 doen.

Een nieuw topic heeft geen zin, en dat komt door je eigen aanpak. Je kunt ook nogmaals contact opnemen met Alternate, maar dan moet je het echt anders aanpakken en waarschijnlijk door iemand laten begeleiden die de communicatie beter zal laten lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 03-07-2016 19:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.