kaasaanfiets schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:19:
Grappig om te zien hoe de doorgewinterde tweaker worstelt met het feit dat Tweakers vanwege zijn nieuwe communicatie beleid blijkbaar nog niet heeft nagedacht hoe ze daar verder mee om gaan.
Als je op nationale radio om de havenklap word getrakteerd met reclame van tweakers (aantal maand geleden) moet je die nieuwe lichting aan mensen natuurlijk ook de hulp bieden op hun eigen niveau. Als je dat niet wil of verwacht dat men wel een bepaalde kennisstandaard heeft moet je ophouden met actief reclame te maken.
Alhoewel je volledig off-topic bent, toch even een vriendelijke reaktie van mij. Dat we nieuwe leden krijgen door reclame is logisch. Dat deze nieuwe leden dan niet de sticky topics lezen en/of verwachten dat we binnen 5 minuten een oplossing posten, is dan wel lastig. Zoals met zoveel in het leven, lees ook de kleine letters / verplichte documenten en je komt veel sneller veel verder met wat je wil bereiken.
Topicstarter van dit topic is al dik 4 jaar lid hier en, om verschillende redenen, niet de moeite/kennis opgedaan om net ff dat zetje extra aan een topicstart te geven. Niet erg maar als dan bepaalde adviezen/vragen genegeerd worden (ook in oude topics), dan is het zeker lastig om wederom een goed en correct antwoord te geven.
Als ik zo een ruwe inschatting maak van de kennis van de TS dan heeft het toch geen enkele nut om hem/haar losse onderdelen aan te laten schaffen.
Mijn advies is ga naar een pc zaak of de media markt en koop daar een pc die past bij de budget. Een beetje pc zaak wil ook wel met je mee denken als je aangeeft dat je zoon er Fallout 4 mee wil spelen.
Kom op zeg; je weet zelf ook dat je met 3 klikken een machine uit de BBG kan omzetten naar een boodschappenlijstje en in 1 oogopslag ziet welke winkel alle onderdelen kan leveren. Dan bel je de winkel om alles in elkaar te laten zetten en klaar. Er zijn zelfs als winkels die reclame maken met "Koop nu systeem A uit de Tweakers BBG compleet bij ons" zoals Megekko (weet ik toevallig omdat ik op hun dagelijkse spam-list sta ofzo).
Laten we alsjeblieft niet doen alsof we iemand verplichten om losse onderdelen te kopen; maar uiteindelijk bestaat een PC uit een aantal basis-componenten en als je die al niet goed op je netvlies hebt, zal geen enkel topic, geen enkel lijstje en geen enkel antwoord helpen om met een gedegene budget & vraag naar een (lokale) computerwinkel te lopen.