Toon posts:

wat heb ik nog nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zoon heeft vorig jaar een pc gekocht nu wilde hij er graag wat zwaardere spellen op gaan spelen maar wat moeten aanpassen om dit mogelijk te maken.

Dit zit er in zijn pc:

AMD 7650K 4-core 4x 3.3ghz turbo 3.7 ghz
stille koeler
R7 2gb vga kaart
1 tb hdd
2x 4gb ddr

Deze games wil hij spelen:

Fall out 4 (heeft hij geprobeerd deze 'laggt' en bij laadschermen crasht hij soms)
Assassin's creed sydicate (crasht om de paar minuten e als hij het doet 'glitchen' de graphics heel erg)

Ik denk dat het aan de vga kaart ligt......

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Welke videokaart zit er precies in ?

Welke voeding zit er in ?

Verwijderd

Topicstarter
lepa 600 watt
amd radeon r7 graphics

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Dat is niet de precieze naam van de videokaart. De voeding klinkt ook niet veelbelovend, maar er zijn hier mensen die je daar meer over kunnen vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
chiptype: AMD Radeon Graphics Processor (0x13x13)
Dac-type: Internal DAC ( 400MHZ)

Is dit wat jullie moesten weten over de videokaart?

Verwijderd

pricewatch: Lepa MX F1 600 watt misschien?
amd radeon r7 graphics
Achter AMD Radeon R7 komt het typenummer, bijvoorbeeld 250 of 240. Dus de volledige naam is dan bijvoorbeeld AMD Radeon R7 250.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Hebben we het hier niet gewoon over de iGPU?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

aankopen 2ehands gamepc ?

Is ook al ontzettend veel gezegd/geroepen over bepaalde componenten en eigen onderzoek/inzet en op basis van je laatste reply daar, heb je dus waarschijnlijk een pricewatch: Asus R9270X-DC2T-2GD5 erin zitten.

Het lijkt er dus op, helaas, dat je allerlei zaken hebt aangeschaft waar mensen al voor hadden gewaarschuwd en inderdaad binnen een jaar is het bal.
/edit: hier een stukje van een review over de Lepa 600W
The LEPA MX F1 600W is an example of something that quite simply should never have been sold. From the very start, the MX F1 600W was hampered by a build quality and component selection that essentially made this look like someone was entering a 1971 Ford Pinto in the Austrian Grand Prix. Given the shoddy construction, design, and component selection it was without much surprise that this unit failed every one of our tests today. What was surprising is just how badly this unit failed those tests. The LEPA MX F1 600W posted voltage regulation so bad, while it was running, that the qualifier of "while it was running" would not have applied to the system it was attempting to power. That is impressive. The ripple/noise values and Transient Load Test results were so bad that there are mountains in the Alps outside the Austrian Grand Prix with smaller elevation changes. Then there is the price. If you want to know the price, you will have to go look that up yourself as we will not be linking to that as we think that make us accessories to a crime of some kind.

[ Voor 59% gewijzigd door MAX3400 op 01-07-2016 16:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ja die voeding is echt heel beroert. Ik ga er ook al vanuit dat eigenlijk alles aan deze PC vervangen moet worden en dat de PC dus het beste verkocht kan worden en gewoon vanaf nul weer beginnen, maar dit keer wel goed. De CPU is gewoon niet snel genoeg voor moderne game, de videokaart is waarschijnlijk ook niks, geheugen zal wel DDR3 zijn, moderne PC's hebben tegenwoordig DDR4, moederbord heb je ook niks aan, andere socket, voeding is ruk als het dus de F1 serie van Lepa is. Kun je misschien de HDD nog meenemen en misschien de behuizing, maar beide dingen zou ik ook gewoon verkopen dan kan de PC in zijn geheel verkocht worden.

Verwijderd

Topicstarter
phoe dat valt tegen maarja wat moet je voor zoiets nog vragen en kan ik de hardeschjif wel houden aangezien daar windows op staat met licentie

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Of vraag je zoon de instellingen te verlagen. Dit is immers geen pc voor eye candy. En intussen sparen voor een nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
wat zou een nieuwe kosten als hij van nul moet beginnen?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:19:
Of vraag je zoon de instellingen te verlagen. Dit is immers geen pc voor eye candy. En intussen sparen voor een nieuwe.
hoe kan hij dit doen?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:19:
wat zou een nieuwe kosten als hij van nul moet beginnen?
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016 & reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 lijken me een mooi uitgangspunt.

Het lastige is dat je vorig jaar al zei dat de budgetten voor de hardware wat laag waren. Een beetje PC, in ieder geval beter/sneller dan wat je nu hebt staan, zou nieuw in de winkel rond de 400 Euro gaan kosten. Ook in Desktop Aankoopadvies kan je allerlei vergelijkbare topics/vragen vinden met budgetten van ~300 tot meer dan 3000Euro. Lees ze eens rustig door; mogelijk dat je dan overeenkomsten ziet in de vraagstellingen/programma's die mensen (en jouw zoon) willen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:23:
[...]

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016 & reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 lijken me een mooi uitgangspunt.

Het lastige is dat je vorig jaar al zei dat de budgetten voor de hardware wat laag waren. Een beetje PC, in ieder geval beter/sneller dan wat je nu hebt staan, zou nieuw in de winkel rond de 400 Euro gaan kosten. Ook in Desktop Aankoopadvies kan je allerlei vergelijkbare topics/vragen vinden met budgetten van ~300 tot meer dan 3000Euro. Lees ze eens rustig door; mogelijk dat je dan overeenkomsten ziet in de vraagstellingen/programma's die mensen (en jouw zoon) willen gebruiken.
Dat heb ik idd vorig jaar aangegeven. Maar op een gegeven moment zag ik door de bomen het bos niet meer.... we hebben toe een keuze gemaakt met het idee dat hij hem nog altijd kon verbeteren ( wat nu dus niet zo blijkt) . Ik vind het altijd moeilijk met zoiets.. wat is goed en wat niet. Koop alles los en zet het zelf in elkaar of koop het compleet. Zelf heb ik vroeger wel wat oudere pc's open gemaakt maar echt van nul in elkaar steken???

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:23
Ik speel Fallout 4 met Phenom2 965, 8gb DDR2 en een 7790 1GB op 1920/1080 op medium settings en dat gaat boven verwachting goed.
Dat FO4 crasht kan ook aan het spel zelf liggen, daar staat het internet vol mee.

Jou cpu is volgens mij gelijkwaardig aan de mijne, kan niet echt exacte benchmarks vinden.

Wat je dan dus misschien zou kunnen overwegen om een nieuwe goede voeding te kopen en een videokaart met 2gb geheugen(zoiets als een AMD R7 200/300)

Deze spulletjes kun je dan wellicht weer meenemen naar een volgende upgrade.

Verwijderd

Topicstarter
JappieR schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:06:
Ik speel Fallout 4 met Phenom2 965, 8gb DDR2 en een 7790 1GB op 1920/1080 op medium settings en dat gaat boven verwachting goed.
Dat FO4 crasht kan ook aan het spel zelf liggen, daar staat het internet vol mee.

Jou cpu is volgens mij gelijkwaardig aan de mijne, kan niet echt exacte benchmarks vinden.

Wat je dan dus misschien zou kunnen overwegen om een nieuwe goede voeding te kopen en een videokaart met 2gb geheugen(zoiets als een AMD R7 200/300)

Deze spulletjes kun je dan wellicht weer meenemen naar een volgende upgrade.
Dankje voor de reactie.
Misschien ook een idee, weet niet wat de tweakers er van denken.

Ik ga nog eens kijken om een lijstje te maken. Mijn zoon zou het liefste een intel processor erin hebben, maar die zal vanaf 3.7 ghz moeten zijn en volgens mij ook een i7 zoals bij de spellen staat.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is onzin. Zoals al eerder gezegd, kijk eens rustig rond in andere topics en in de best buy guides. Wat je nu namelijk zegt slaat kant noch wal ;).

En settings terugschroeven kan ook nog steeds. Dat is simpel in de games in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
hahaha dankje voor de reactie brOOky :) ....daar gaat mijn hoop. Zal weer een grote puzzel worden.

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 154,95€ 154,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 169,-€ 169,-
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 34,91€ 34,91
1Fractal Design Integra M 650W€ 76,95€ 76,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,76

Kan ik hier wat mee? Is nog niet het geheel. In de andere pc zit een ook koeler van coolmaster weet niet of ik die over kan zetten

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Hier ontbreekt een moederbord dus gaat niet werken...

Nogmaals, kijk goed naar de BBG's. Hier is ook weer veel over te zeggen.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:58:

Kan ik hier wat mee? Is nog niet het geheel. In de andere pc zit een ook koeler van coolmaster weet niet of ik die over kan zetten
Nee... Tenminste, je hebt nu weer een CPU uitgezocht die al dik 3.5 jaar oud is, geheugen wat er niet bijhoort, een voeding die sterker is dan wat in de BBG's staat (die ik eerder linkte) en een grafische kaart die niet meer geheugen aan boord heeft dan je huidige alhoewel het wel een snellere kaart is.

Wederom, en met alle respect: stop met posten en ga alsjeblieft het hele weekend eens begrijpend rondkijken in de tientallen/honderden topics. Ik denk dat 99% van alle vragen die je nu in je hoofd hebt dan worden beantwoord en dan kan je even zelf gaan nadenken of je alsnog zelf een willekeurig boodschappenlijstje in elkaar klikt of dat je iets koopt wat tientallen anderen ook al hebben gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
oke dankje voor de reactie

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Grappig om te zien hoe de doorgewinterde tweaker worstelt met het feit dat Tweakers vanwege zijn nieuwe communicatie beleid blijkbaar nog niet heeft nagedacht hoe ze daar verder mee om gaan.

Als je op nationale radio om de havenklap word getrakteerd met reclame van tweakers (aantal maand geleden) moet je die nieuwe lichting aan mensen natuurlijk ook de hulp bieden op hun eigen niveau. Als je dat niet wil of verwacht dat men wel een bepaalde kennisstandaard heeft moet je ophouden met actief reclame te maken.

Als ik zo een ruwe inschatting maak van de kennis van de TS dan heeft het toch geen enkele nut om hem/haar losse onderdelen aan te laten schaffen.

Mijn advies is ga naar een pc zaak of de media markt en koop daar een pc die past bij de budget. Een beetje pc zaak wil ook wel met je mee denken als je aangeeft dat je zoon er Fallout 4 mee wil spelen.

• MAX3400

MAX3400

kaasaanfiets schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:19:
Grappig om te zien hoe de doorgewinterde tweaker worstelt met het feit dat Tweakers vanwege zijn nieuwe communicatie beleid blijkbaar nog niet heeft nagedacht hoe ze daar verder mee om gaan.

Als je op nationale radio om de havenklap word getrakteerd met reclame van tweakers (aantal maand geleden) moet je die nieuwe lichting aan mensen natuurlijk ook de hulp bieden op hun eigen niveau. Als je dat niet wil of verwacht dat men wel een bepaalde kennisstandaard heeft moet je ophouden met actief reclame te maken.
Alhoewel je volledig off-topic bent, toch even een vriendelijke reaktie van mij. Dat we nieuwe leden krijgen door reclame is logisch. Dat deze nieuwe leden dan niet de sticky topics lezen en/of verwachten dat we binnen 5 minuten een oplossing posten, is dan wel lastig. Zoals met zoveel in het leven, lees ook de kleine letters / verplichte documenten en je komt veel sneller veel verder met wat je wil bereiken.

Topicstarter van dit topic is al dik 4 jaar lid hier en, om verschillende redenen, niet de moeite/kennis opgedaan om net ff dat zetje extra aan een topicstart te geven. Niet erg maar als dan bepaalde adviezen/vragen genegeerd worden (ook in oude topics), dan is het zeker lastig om wederom een goed en correct antwoord te geven.
Als ik zo een ruwe inschatting maak van de kennis van de TS dan heeft het toch geen enkele nut om hem/haar losse onderdelen aan te laten schaffen.

Mijn advies is ga naar een pc zaak of de media markt en koop daar een pc die past bij de budget. Een beetje pc zaak wil ook wel met je mee denken als je aangeeft dat je zoon er Fallout 4 mee wil spelen.
Kom op zeg; je weet zelf ook dat je met 3 klikken een machine uit de BBG kan omzetten naar een boodschappenlijstje en in 1 oogopslag ziet welke winkel alle onderdelen kan leveren. Dan bel je de winkel om alles in elkaar te laten zetten en klaar. Er zijn zelfs als winkels die reclame maken met "Koop nu systeem A uit de Tweakers BBG compleet bij ons" zoals Megekko (weet ik toevallig omdat ik op hun dagelijkse spam-list sta ofzo).

Laten we alsjeblieft niet doen alsof we iemand verplichten om losse onderdelen te kopen; maar uiteindelijk bestaat een PC uit een aantal basis-componenten en als je die al niet goed op je netvlies hebt, zal geen enkel topic, geen enkel lijstje en geen enkel antwoord helpen om met een gedegene budget & vraag naar een (lokale) computerwinkel te lopen.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-02 14:27
kaasaanfiets schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:19:

Aparte post dude :)

Dat TS erg onervaren is in het assembleren van PC's heeft ie zelf ook al aangegeven en hadden we al ingeschat (no offense) :) Er wordt toch niet expliciet gemoemd dat TS de onderdelen zelf in elkaar moet steken? De onderdelen kunnen ook gewoon door een PC zaak/webshop in elkaar gestoken worden. Dan heb je nog steeds een pc die beter gaat zijn dan de over het algemeen vrij ongebalanceerde, duur voor wat je krijgt zijnde, later lastig te upgraden kant en klare mediamarkt pc's. Daar proberen we hem juist voor te behoeden. Laatste waar ik mensen voor een gamepc zou heensturen is de mediamarkt..

Dit is een forum waarop vrijwilligers/hobbyisten actief zijn die een deel van hun vrije tijd besteden aan het helpen van mensen die er geen verstand van hebben. Wat af en toe best lastig kan zijn omdat de informatie, zoals nu , we missen het budget, erg summier is.
Ik geloof niet dat we de manier van benaderen/helpen van mensen (moeten) laten afhangen van het feit dat tweakers wel of niet reclame maakt voor de site.

Verder wordt er al aanbevolen dat TS even naar de toch behoorlijk duidelijke BBG's kijkt. Daar staan kant en klare lijstjes voor verschillende budgetten die wel of niet bij TS z'n budget passen.

-Edit-

MAX3400 verwoordt het nog wat beter :)

[ Voor 33% gewijzigd door Baloes op 01-07-2016 20:45 ]

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:10
Als budget een probleem is, dan is het misschien een optie om het project in delen op te splitsen.

Begin in dit geval met een degelijke voeding en mooie 2e hands higher end videokaart van een generatie terug (of 1tje meer) er zijn genoeg pareltjes te vinden bij vraag & aanbod.

Kijk vervolgens volgend jaar voor een nieuw mobo + cpu + mem
dit kan ook prima 2e hands en kan ook best van 1 generatie terug.

Zo hou je het gamen betaalbaar en hoef je niet in een klap een vermogen neer te leggen.

De pc leent zich hier prima voor. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor de reacties. Ik heb het weekend geen tijd gehad om alles na te pluizen. Ga van de week nog eens kijken. En trouwens ben een zij ;)

Wat ik me wel afvraag ben ik beter af met alles nieuw of gewoon onderdelen vervangen.
Ons idee toen we de pc vorig jaar kochten was, we kunnen hem nog altijd upgrade......
De een zegt dit de ander dat...ieder zijn eigen mening natuurlijk.
Het probleem is ook het budget, mijn zoon is 14 jaar en heeft geen bijbaantje...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2016 18:42 ]

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:23
Weet je trouwens of de driver software van de videokaart de laatste nieuwe versie heeft? Als je een losse AMD videokaart hebt zou het deze moeten zijn.
http://www.amd.com/en-us/...ced-media/radeon-software

Volgens mij heb je een vergelijkbaar systeem als ik een dan moet je FA4 op medium settings best wel kunnen spelen.
Pagina: 1