Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop merken driver support

Pagina: 1
Acties:

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
Wat ga je met je laptop doen?
Software ontwikkelen

Wat is je budget?
1000-2000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Apple, Dell, Asus

Mijn vraag staat eigenlijk los van de laptop specs, in een ander topic heb ik informatie ingewonnen over een stille, koele, portable laptop, die toch genoeg kracht heeft om software op te ontwikkelen. Daar kwam de Dell XPS 9350 i5 6200U als beste uit naar voren (tot nu toe; Augustus kan nog allerlei verrassingen brengen)

Wat ik verder nog graag wil weten: welke merken staan, los van Apple, bekend om laptops langere tijd te ondersteunen met driver updates.
Mijn oude HP van 1500 euro in 2009 gekocht heeft alleen maar drivers op de HP support page staan met datering 2010, dit vind ik eigenlijk onacceptabel.
Ik weet dat kwa updates Apple de absolute koning is, maar de apples maken mij gewoon te veel herrie onder load terwijl ze nog met 5e generatie chips rondlopen, beide ook niet acceptabel voor mij.

Apple zou in het back to school season kunnen verrassen met een koele stille snelle laptop, maar dat moet nog blijken, HP valt voor mij zowiezo af.

Hebben mensen positieve of negatieve ervaringen met hardware driver support van bepaalde merken?
Zo ja zou ik het zeer op prijs stellen als je jouw verhaal wilt delen.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10

Detmer

Professioneel prutser

Is dat zo'n probleem dan? Ik bedoel, mijn laptop wordt ondersteund tot Windows 7, maar de drivers functioneren ook prima op Windows 8, 8.1 en 10. Als een oude driver voldoet en er geen nieuwe dingen zijn, waarom dan een nieuwe update uitbrengen?

Daarnaast, welke HP heb jij? Als het al een oud model was / een model in de uitverkoop was kan ik me voorstellen dat ze nog maar weinig updates uitgebracht hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Detmer op 01-07-2016 10:51 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Artimunor
Detmer schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:50:
Is dat zo'n probleem dan? Ik bedoel, mijn laptop wordt ondersteund tot Windows 7, maar de drivers functioneren ook prima op Windows 8, 8.1 en 10. Als een oude driver voldoet en er geen nieuwe dingen zijn, waarom dan een nieuwe update uitbrengen?

Daarnaast, welke HP heb jij? Als het al een oud model was / een model in de uitverkoop was kan ik me voorstellen dat ze nog maar weinig updates uitgebracht hebben.
De drivers werken helaas niet prima en dan met name de videokaart drivers (Radeon Mobility HD5650 die kan switchen naar een 4300) onder windows 8.1 en 10, daar draait de fan nonstop op volle toeren. Recent weer Windows 7 erop gezet en het was weer stil in idle mode, onder load nog steeds een stofzuiger.

Welke fabrikanten gebruiken ofwel stock drivers zodat je op updates van de onderdelen fabrikant mee kan liften, ofwel updaten en optimizen hun aangepaste drivers regelmatig en voor langdurige perioden.
Zijn er uberhaupt fabrikanten naast Apple die dit doen? Iemand ervaring met Dell of misschien Asus?

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 01:42

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ik snap dat je een langere support wil, met een hp laptop heb ik hetzelfde probleem als je hiervoor beschrijft.
In een lagere prijskasse, heb ik dezelfde ervaring met zowel HP, Acer en Asus. Na het uitbrengen van het model word er misschien een keer een enkele update uitgebracht, maar daar blijft het bij.
Ik verwacht niet of het bij een hogere prijsklasse anders zal zijn.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 08:28
En als je de videokaart driver nu eens gewoon bij AMD download: http://support.amd.com/en...&os=Windows%2010%20-%2064

• Artimunor
Nee dat werkt niet helaas, zowel de laatste als de legacy driver geprobeerd, of ik m nou hard op 5650 zet of hard op 4300 zet, hij blijft op volle toeren blazen, en geeft veel mindere performance. (eigenlijk precies dezelfde symptomen als ik windows10 zelf de driver laat bepalen)

Al had deze laptop helemaal stil geweest had ik nog steeds een nieuwe willen kopen, dat 17 inch loodzwaar stofzuiger monster is niet echt mobiel te noemen.

Daarvoor had ik een andere HP welke hetzelfde probleem had, ook een dual videokaart en deze werkte alleen goed onder Vista maar niet onder Win7, voor mij geen HP meer.

Ik ben erg gecharmeerd van het uiterlijk van de Zenbook's, de Dell's lijken het meest stil en degelijk te zijn, terwijl de Apples het best ondersteund wordt met software.

Keuzes keuzes keuzes.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:47

Nogne

>.<

Drivers krijgen over het algemeen helemaal geen updates, ook bij Apple niet. Er komt alleen een update als er een fout(/bug) in de firmware zit. Vaak komen er nog BIOS updates uit voor bepaalde modellen, ik update die BIOS eigenlijk nooit tenzij ik ergens tegen aan loop en de BIOS update dat verhelpt.

De meeste updates die je krijgt zijn OS gerelateerd, en dat is bij Apple niet anders dan Windows.

Ook HP komt nog met driver updates als dit echt noodzakelijk is, en die updates komen dan vanuit de hardware leverancier en niet vanuit HP (al verspreid HP wel de updates, bijvoorbeeld met HP Softpaq Manager)

PS/XBL: Nogne

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 08:28
En als je in ccc de fanspeed handmatig regelt? Kun je de fan dan wel naar een lager toerental forceren?
Pagina: 1