Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MicroSD foto's recovered met Recuva, maar niet te openen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.194 views

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
Tijdens het schieten van wat vakantiefoto's met m'n LG G3 32GB, Sony MicroSD 64GB Cl 10, ontdekte ik plots in mijn gallerij dat ik alleen een stuk of 20 foto's had (die ik net geschoten had) en dat de rest van de kaart leeg was.
Ik weet dat iets in de 40-50GB vol zou moeten zijn vd kaart met foto's en filmpjes.

Direct heb ik toen ook de kaart geïnspecteerd, maar geen oude foto's kunnen vinden.

Daarna Recuva gedraaid. Die heeft idd de meeste foto's en filmpjes netjes gevonden en opgeslagen op de HDD met de juiste naam e.d. alleen zijn geen van de foto's of filmps te openen.

Ik weet dat indien zoiets voordoet, je absoluut niet nieuwe foto's moet gaan nemen of data opslaan, aangezien je dan de oude gaat rewriten, maar ik kwam er net te laat achter.
Zouden die 20 foto's de rest (a 2000 foto's n films) corrupt hebben gemaakt? De filesize en name e.d. kloppen nog wel, maar worden niet geopend.

Paar vraagjes:
- Is er een manier om ze wel te openen?
- Heeft het nut om andere recover tools te gebruiken om weer te proberen de data te recoveren? Zo ja, welke tools?
- Mocht het allemaal niet werken, dan formatteer ik de sd kaart naar FAT32 in windows en kan ik de micro sd kaart dan weer gebruiken in mijn telefoon? Of is deze onbetrouwbaar nu? Ik heb de kaart een jaar geleden (nieuw) gekocht van een tweaker.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je raakt niet zomaar je data kwijt, kans is dat die SDkaart corrupt is (of het filesystem) en je daardoor je foto's kwijt bent.
Recoveren met een andere tool kun je altijd proberen, maar als de files echt stuk zijn, is de kans klein dat je ze terug kan halen.

Of de kaart betrouwbaar is is zo niet te zeggen, dan zou je 'm goed moeten testen.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
En haal zo snel als mogelijk is de foto's van die SD-kaart af en backup ze, ook al zijn ze niet te openen.
Had je er geen backup van? Zo snel mogelijk voor zorgen nu!

Klopt de extensie van de herstelde foto's wel) bv. .JPG?
Als dat niet zo is, kan je ze bij wijze van proef hernoemen naar de juiste extensie, zodat het juiste programma ze opent.

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
Renault schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:02:
En haal zo snel als mogelijk is de foto's van die SD-kaart af en backup ze, ook al zijn ze niet te openen.
Had je er geen backup van? Zo snel mogelijk voor zorgen nu!

Klopt de extensie van de herstelde foto's wel) bv. .JPG?
Als dat niet zo is, kan je ze bij wijze van proef hernoemen naar de juiste extensie, zodat het juiste programma ze opent.
Yep foto's waren onzichtbaar op de SD kaart, dus die is direct uit de mobiel gehaald en verder niets mee gedaan.
Bij recoveren waren de filename/filesize en extensie allemaal goed, alleen geen thumbnail en kon ze niet openen. Helaas werkten de filmpjes zelfs niet, ik had hier verwacht nog wel iets te kunnen zien.

Zou je met een tool als HDTune ook de SD kaart kunnen checken op fouten?

Verwijderd

Sowieso dadelijk even nadat alles er af is gehaald(en gebackupped) even formatten. Ik ken een youtuber die dit elke dag doet na vloggen en hij heeft nooit last gehad van crashes of corrupte bestanden. Hij filmt elke dag al een half jaar lang ongeveer.
Van recovery heb ik geen verstand :X

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:41:
Sowieso dadelijk even nadat alles er af is gehaald(en gebackupped) even formatten. Ik ken een youtuber die dit elke dag doet na vloggen en hij heeft nooit last gehad van crashes of corrupte bestanden. Hij filmt elke dag al een half jaar lang ongeveer.
Van recovery heb ik geen verstand :X
Euuhhh, zullen we eerst eens kijken of de foto's gered kunnen worden, voordat je gaat formatteren.... Niet helemaal het juiste advies lijkt me.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

'Nadat alles er af is gehaald'. Misschien ben ik onduidelijk geweest maar natuurlijk eerst recoveren

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als Recuva je de originele filenames heeft teruggegeven, dan heeft hij gebruik gemaakt van bestands metadata van het filesysteem. Als dat geen leesbare files oplevert, is er blijkbaar iets mis met de omrekening van clusternummer in de directory entry naar sectornummer op schijf. Misschien verkeerde clustergrootte?

Ik neem aan dat Recuva ook een 'deep scan' kan, waarbij hij naar de data gaat kijken, en probeert files te herkennen. Dat zou je kunnen proberen. Als Recuva dat niet kan, zou je PhotoRec kunnen pakken, die kan dat in ieder geval wel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor bruikbare recovery tools kun je ook eens in dit topic kijken: Thematopic: Datarecovery

Verwijderd

Mijn vraag
...mijn bestanden via recuva teruggevonden status exellent geen preview mogelijk. opent ook niet in fotoprogrammas.
ipv een DSC00981 nu een $RZCV1JR.JPG geworden

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...de naam te wijzigen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:41:
Mijn vraag
...mijn bestanden via recuva teruggevonden status exellent geen preview mogelijk. opent ook niet in fotoprogrammas.
ipv een DSC00981 nu een $RZCV1JR.JPG geworden

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...de naam te wijzigen
Gewoon naar Irfanview slepen; 99% van de tijd opent ie / wel / met extra vragen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-11 15:23

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Geen oude koeien uit de sloot halen aub!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.