OnePlus 3 Review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:01
reviews: OnePlus 3: één plus drie is negen

Ik was begonnen met fouten te melden in het Spel- en tikfoutjes topic, maar nu maak ik er maar een eigen topic van.
De eerste smartphone die het bedrijf maakte, genaamd OnePlus One, bood voor 269 euro heel veel, maar had geen volledige 4g-ondersteuning.
Inleiding - eerste alinea
Weet of het bedoeld wordt, maar bij launch was hij 299 euro.
Hij wordt immers vanuit Engeland en niet vanuit China verstuurd.
Inleiding - derde alinea, laatste zin
95% wordt vanuit Polen verzonden
Nadelen zijn er ook nog steeds, want de OnePlus 3 ligt nergens in de winkel. Als je smartphone het begeeft, wordt je verzocht om hem naar een door OnePlus ingehuurd reparatiebedrijf te sturen en een leentoestel zit er dan ook niet in.
Inleiding - vierde alinea, eerste zin
wordt -> word
Wel heeft hij net als de Samsung-telefoon een led-indicatielampje, waarbij je ook de kleur van het lampje per app-melding kunt instellen
Behuizing - een-na-laatste alinea, tweede zin
Per app, niet per melding
Waar de OnePlus One nog op CyanogenMod draaide
Software - eerste alinea, eerste zin
De OPO draait op CyanogenOS, niet CyanogenMod! Dit is de commerciële variant van CyanogenMod door Cyanogen Inc.
Bij het instellen van de OnePlus 3 kun je trouwens direct kiezen om het Swiftkey-toetsenbord te installeren.
Software - tweede alinea, op een na laatste zin
Swiftkey -> SwiftKey
Daarnaast wordt SwiftKey altijd geïnstalleerd, die optie stelt hem in als standaard toetsenbord geloof ik
Zoals gezegd is de bootloader unlocked, dus voel je vrij om een andere mod op je OnePlus 3 te gooien.
Software - vijfde alinea, een-na-laatste zin
De bootloader is niet standaard unlocked! Deze moet je zelf unlocken.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
Hier nogmaals mijn reactie van daar:

@P1nGu1n bedankt voor je scherpe opmerkingen, ik heb ze deels doorgevoerd.

De prijs was eerder wel 269 euro voor de 16gb-variant.

Je tweede punt was al gewijzigd, de toestellen worden vanuit Engeland, Polen en Duitsland geleverd in elk geval, dus ik heb er Europa van gemaakt.

Ik zou zweren dat ik CyanogenOS opgeschreven had, maar blijkbaar niet ;) Goede verbetering!

Keep up the good work :)

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Andrasman schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:39:

De prijs was eerder wel 269 euro voor de 16GB variant.
Dit klopt niet. Het eerste toestel was de 64GB voor 299 euro.

Het klopt dat OnePlus in eerste instantie voornamelijk het 16GB toestel wilde produceren en zich daar op richten, men dacht dat die het beste zou verkopen. Maar al snel bleek dat na aankondiging, iedereen het over het 64GB model had, NIET het 16GB model. OnePlus heeft toen besloten om niet de focus op de 16GB te leggen, maar op de 64GB. Zal zo even kijken of ik de post daarover kan vinden, staat trouwens ook op Tweakers geloof ik.

En dan nog, was de 16GB variant niet per se de eerste, want ze werden tegelijk aangekondigd. Maar voor de volledigheid van de review, vind ik dat er nu onjuiste informatie staat. Gezien de verkoopcijfers e.d.

Edit:
Zie https://forums.oneplus.ne...pdate-updated-may-6.6854/, onderaan achter de 'update' ;)

De eerste smartphone die het bedrijf maakte, genaamd OnePlus One (16GB), bood voor een vanafprijs van 269 euro bij introductie heel veel, maar had geen volledige 4g-ondersteuning. De OnePlus 2 kostte 399 euro en was high-end, maar had bijvoorbeeld geen quick charge en geen nfc, en sloeg daarmee de plank net mis als zelfbenoemde flagship killer. De OnePlus X was een smakelijk tussendoortje en had een goede prijs-kwaliteitverhouding, maar was niet high-end.
Oh, en dit is natuurlijk VEEL te kort door de bocht...
OnePlus One: zie wat ik hierboven al schreef over het 64GB model.

OnePlus Two: hoezo geen flagship killer? Bepalen quick charge en nfc (wat lang niet iedereen gebruikt of gebruikte bij de OnePlus One, zie OnePlus forum hierover, veel gediscussieerd en OnePlus besloot het weg te laten omdat relatief zo weinig mensen het dus maar gebruik(t)en), of iets een flagship killer is? De Two had nog altijd dezelfde hardware aan boord als de topmodellen van bijv. Samsung, Sony en HTC en dat voor een véél lagere prijs. Rare bewering dus.

OnePlus X: deze werd geïntroduceerd omdat de opmerking van veel mensen bij de OnePlus One was dat hij zo groot is (5,5"). Vooral voor vrouwen is dit net een tik te groot en die zullen dan ook niet snel een OnePlus One bestellen. Als tussenstap (tussen de One en de Two) heeft OnePlus toen de X geïntroduceerd. Een 5" telefoon die het beste combineerde van de One en de Two qua hardware. Geen top-end maar ook geen budget. Dus ook niet bestempeld als 'flagship killer', maar als probeersel (bij gebrek aan een beter woord) om te zien hoe de consumenten hier op reageren.

Iets meer vooronderzoek had naar mijn mening wel gemogen. Want op deze manier doe je OnePlus en haar telefoons geen eer aan.

[ Voor 53% gewijzigd door Vickiieee op 29-06-2016 11:58 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
Volgens alle info die ik kan vinden is de OnePlus One geïntroduceerd voor een prijs van 269 euro voor de 16GB-versie. Dat is de goedkoopste versie en daarmee de vanafprijs. Dat veel mensen vervolgens de 64GB-versie kopen heeft er verder niet zoveel mee te maken lijkt mij.

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-10 15:09

arnoudwokke

Redacteur
OnePlus Two: hoezo geen flagship killer? Bepalen quick charge en nfc (wat lang niet iedereen gebruikt of gebruikte bij de OnePlus One, zie OnePlus forum hierover, veel gediscussieerd en OnePlus besloot het weg te laten omdat relatief zo weinig mensen het dus maar gebruik(t)en), of iets een flagship killer is? De Two had nog altijd dezelfde hardware aan boord als de topmodellen van bijv. Samsung, Sony en HTC en dat voor een véél lagere prijs. Rare bewering dus.
Nee, OnePlus noemde het niet gewoon een flagship killer, maar een 2016 flagship killer. Zie bijvoorbeeld deze video van OnePlus. Kan de OnePlus 2 op tegen de OnePlus 3, Galaxy S7, LG G5, HTC 10 en Xiaomi Mi 5, om er maar een paar te noemen? Nee, natuurlijk niet. Kortom: Chris is nog genadig geweest door hem als flagship killer van de vlaggenschepen van 2015 aan te duiden.

Het is maar net hoe je flagship killer definieert, maar ik denk dat we het er snel over eens zijn dat hij of beter moet zijn dan de vlaggenschepen van de concurrentie, of een stevig lagere prijs moet hebben, of beide. Die lagere prijs zijn we snel over uit - dat klopt. Maar met het missen van een snellaad-technologie miste OnePlus duidelijk een van de belangrijkste verbeteringen die smartphones afgelopen jaren hebben gekregen. Nfc is steeds belangrijker voor mobiele betalingen - zo niet hier, dan in elk geval wel in sommige andere landen. De featureset is dus niet compleet en dus heeft Chris gelijk door te stellen dat het 'de plank net mis slaat'. Niet 'slaat de plank volledig mis', maar 'net' :)