Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
TV voor mijn nieuwe woning, kijkafstand 3.5m. Minimale specs:
- 65inch (op deze afstand liever 75inch, maar budget budget…)
- 4K UHD
- 100 hertz paneel
- LCD/LED
- Minimaal 2 tuners zodat ik zelf kan opnemen/pauzeren zonder horizonbox etc. (geen TV meubel voor box)
- Niet curved
- Strak uiterlijk -> wordt aan muur gehangen.
- Geluidskwaliteit niet van belang -> SONOS playbar.

Wat is je budget?
Graag rond de 2000eu, max op 3000eu.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard TV kijken (zappen), Netflix, films/series via harde schijf, opnemen. Misschien in de toekomst gamen. 3D nooit.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Samsung UE65KS8000 Zwart
- duur
+ SUHD
- one connect

pricewatch: Samsung UE65JU7000L Zilver
- ietswat trage besturing
- one connect mini geen upgrade
- geen SUHD

pricewatch: Panasonic Viera TX-65DXW784 Zilver
- geen SUHD

Welke vragen heb je hier nog over?
1. de 7000l is echt een stuk goedkoper dan de rest, ga ik verschil merken met mijn wensen? In de winkel kon ik het verschil niet zien. SUHD klinkt als muziek in de oren (KS 80000), maar de prijs is er ook naar. 1200eu meer is wel een groot verschil om goed te maken.
2. Is de one connect box van Samsung een probleem bij het strak ophangen van je TV? Aangezien de box er dan achtergeplakt moet worden?
3. Werkt het zelf opnemen/pauzeren (geen ervaring) met een dubbele tuner in een TV goed met Ziggo? Ik wil geen Horizon box omdat dit niet past in mijn inrichting zonder TV meubel. Mijn idee is om een harde schijf of NAS (netwerk) aan de TV te koppelen en via de dubbele tuner op te kunnen nemen en tegelijkertijd TV te kijken.
4. Zijn er echt zo weinig opties in de 65inch range met de specs die ik zoek?

Alvast hartelijk dank voor de reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ff de knuppel in het hoenderhok........je budget laat geen 75" toe zeg je....is een projector niks voor je?

Voor dat geld zit je niet op 4K projectie maar je hebt wel budget voor een hele dikke thuisbioscoop

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 28-06-2016 09:11 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fraggert schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:09:
ff de knuppel in het hoenderhok........je budget laat geen 75" toe zeg je....is een projector niks voor je?

Voor dat geld zit je niet op 4K projectie maar je hebt wel budget voor een hele dikke thuisbioscoop
Haha, dank voor de creativiteit! Ik zeg budget, maar een andere reden is mijn vriendin. Die gaat met knuppel mijn kant op als het scherm groter wordt dan 65inch (waar ik al goed mee weg kom :P ). Daarnaast is de hele muur al voorzien van aansluitingen etc, zonde om weer opnieuw te stucen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Je geeft bij de Panasonic aan dat deze geen SUHD heeft, en hoewel dat klopt is dat een Samsung specifieke benaming voor hun variantje van UHD. Ik vraag me af of je veel verschil gaat zien met het "normale" UHD dat de Panasonic aanbied. Het enige verschil is waarschijnlijk de maximale helderheid volgens mij, wat je enkel gaat merken bij HDR weergave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Xudonax schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:59:
Je geeft bij de Panasonic aan dat deze geen SUHD heeft, en hoewel dat klopt is dat een Samsung specifieke benaming voor hun variantje van UHD. Ik vraag me af of je veel verschil gaat zien met het "normale" UHD dat de Panasonic aanbied. Het enige verschil is waarschijnlijk de maximale helderheid volgens mij, wat je enkel gaat merken bij HDR weergave.
Dat, en volgens mij staat de Panasonic vrij bekend om het goede contrast en helderheid die ze sowieso al hebben.
Dus komt het vooral aan op kijken kijken kijken en vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

graag gedaan :)

aansluitingen? projecteren doe je op een scherm en niet op de muur als je het goed doet

Wat je het beste kunt doen is gewoon je helemaal stuklezen op reviews, dan wordt je vanzelf een richting ingeduwd. Vaak worden er in reviews namelijk ook vergelijkingen getrokken met concurerende TV's.

Eerste voorstelletje pricewatch: Sony Bravia KD-65X8505C Zwart

reviewtje
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1436424059
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd55x8505c-201512194217.htm

En nog een knuppeltje........ Nieuwe TV voor in appartement

daar reageert Dimens met OLED.....in dat topic specifiek de EF910V

De 55EF950V (stappie hoger dan de 910) valt nét in je budget, het scherm voldoet niet aan jouw formaateis maar HDR op dat toestel is heel mooi.
Het is een curved toestel. ownee...vlak....de 910 is curved

Bij 4K komt altijd de kijkafstand om de hoek of het wel zinvol is. HDR gaat een grotere impact hebben.
In meerdere reviews lees je dat midrange LCD's gewoon steken laten vallen bij HDRweergave, detailloss, black crush, noem maar op. Voor HDR heb je eigenlijk een topLCD nodig met FALD en een behoorlijke lichtopbrengst aan NITS (even simpel gezegd).

HDR beid een enorm kleurenpalet met fantastisch contrast, het OLEDzwart is daarbij echt winst.

reviews: LG EF950V uhd-oled: beter beeld bestaat niet

Die 950 tip ik even omdat je de Wife Acceptancy Factor in jouw huishouden benoemt. :+
Formaatje kleiner maar formidabel beeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Fraggert op 28-06-2016 12:30 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Xudonax schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:59:
De SUHD-televisies van Samsung komen met Quantum Dots. Deze techniek zit ook in de duurdere televisies van andere merken waardoor Samsung hierin zeker niet uniek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:48
Dimens schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:47:
[...]

De SUHD-televisies van Samsung komen met Quantum Dots. Deze techniek zit ook in de duurdere televisies van andere merken waardoor Samsung hierin zeker niet uniek is.
Het is een techniek van Sharp als ik me niet vergis. Ik ken alleen die twee merken die het ook voeren.

Voordeel van de Samsungs is wel het Tizen platform. Ik heb ook pasgeleden vergelijkingen gedaan voor een nieuwe tv op mijn slaapkamer en kwam bij de Samsung's uit.

De 65KS8000 is momenteel bij de MM met korting dacht ik 2900,- ?
Dan heb je volgens mij echt het beste toestel te pakken op OLED na. Maar LG kampt weer met andere problemen wat mij betreft waarom je nu nog geen OLED zou moeten kopen.
(inbranden, trage interface webOS en DUUR, zeker als je 65" wilt)

Reviews op rtings.com kan ik je ook aanraden.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 28-06-2016 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
tipje;

Radio von burg (rotterdam) heeft vrij unieke prijzen qua OLED TV's van LG. Ik kan je aanraden om contact op te nemen met hen (prijzen worden enkel telefonisch doorgegeven).

In het topic hiervoor (LG OLED TV's) werden dinsdag 21 juni de volgende prijzen gemeld;
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:51:
Zojuist weer even contact gehad met Radio von Burg over de actieprijzen.
Actie loopt tot 30 juni.
Afhaalprijzen:
910: 1550
920: 2290
950: 2499!!!
In hoeverre dit klopt durf ik niet te zeggen, ik heb vd week gebeld over de 950 en die was toen €4500 blijkbaar :+

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
jimz93 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:28:
tipje;

Radio von burg (rotterdam) heeft vrij unieke prijzen qua OLED TV's van LG. Ik kan je aanraden om contact op te nemen met hen (prijzen worden enkel telefonisch doorgegeven).

In het topic hiervoor (LG OLED TV's) werden dinsdag 21 juni de volgende prijzen gemeld;

[...]

In hoeverre dit klopt durf ik niet te zeggen, ik heb vd week gebeld over de 950 en die was toen €4500 blijkbaar :+
Dit zijn dan ook de prijzen voor de 55" uitvoering. Die € 4500,- waar jij het over hebt, is voor het 65" model van de EF950 wat dan nog steeds € 500,- goedkoper dan de laagste prijs in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fraggert schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:03:
graag gedaan :)

aansluitingen? projecteren doe je op een scherm en niet op de muur als je het goed doet

Wat je het beste kunt doen is gewoon je helemaal stuklezen op reviews, dan wordt je vanzelf een richting ingeduwd. Vaak worden er in reviews namelijk ook vergelijkingen getrokken met concurerende TV's.

Eerste voorstelletje pricewatch: Sony Bravia KD-65X8505C Zwart

reviewtje
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1436424059
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd55x8505c-201512194217.htm

En nog een knuppeltje........ Nieuwe TV voor in appartement

daar reageert Dimens met OLED.....in dat topic specifiek de EF910V

De 55EF950V (stappie hoger dan de 910) valt nét in je budget, het scherm voldoet niet aan jouw formaateis maar HDR op dat toestel is heel mooi.
Het is een curved toestel. ownee...vlak....de 910 is curved

Bij 4K komt altijd de kijkafstand om de hoek of het wel zinvol is. HDR gaat een grotere impact hebben.
In meerdere reviews lees je dat midrange LCD's gewoon steken laten vallen bij HDRweergave, detailloss, black crush, noem maar op. Voor HDR heb je eigenlijk een topLCD nodig met FALD en een behoorlijke lichtopbrengst aan NITS (even simpel gezegd).

HDR beid een enorm kleurenpalet met fantastisch contrast, het OLEDzwart is daarbij echt winst.

reviews: LG EF950V uhd-oled: beter beeld bestaat niet

Die 950 tip ik even omdat je de Wife Acceptancy Factor in jouw huishouden benoemt. :+
Formaatje kleiner maar formidabel beeld.
Weer wat reviews geramd; OLED valt voor mij af omdat ik toch erg neig naar 65 inch vanwege de kijkafstand, OLED is in dat formaat ruim boven mijn budget. Daarnaast word ik wat huiverig als ik zaken als inbranden en vergelen lees... maar misschien is dit meer uitzondering dan regel.

Ik heb nu 2 kampen voor mijzelf:

- comfortabel binnen budget: Samsung JU7000 / Sony X85C
- max budget; Samsung KS 8000 / Panasonic DXW784

Op max budget ga ik voor de KS 8000 aangezien deze maar 200eu duurder is dan de Panasonic en zover ik kan lezen een stuk beter.
Binnen budget ga ik vandaag nog even bij de mediamarkt/bcc kijken om de X85C in levende lijven te zien.
Aangezien de JU7000 en X85C toch ruim 1000eu goedkoper zijn.... en ik vraag mezelf af na het lezen van verschillende topics, of ik 4k/SUHD/HDR quantum dotting etc. ga merken op 3.5 meter afstand van een 65inch scherm....

UPDATE; Bij de mediamarkt stond toevallig de https://tweakers.net/pric...ia-kd-65xd8505-zwart.html voor de KS8000 van Samsung, ideaal om beide TV's te vergelijken. Qua beeld vond ik de Samsung flets in vergelijking met deze Sony. Daarentegen is het uiterlijk van de Samsung iets mooier met RVS afwerking. Maar de Samsung is 900eu duurder... de Sony is via platteTV.nl voor 2100eu op de kop te tikken (cashback dagen). Voor zover ik kan zien is de XD8505 exact hetzelfde als de X85C, op het punt na dat de laatste geen HDR heeft. Een mooie upgrade voor 200eu.

Nog een punt dat ik probeer uit te zoeken; De XD8505 heeft maar 1 tuner, dus dan kan ik niet opnemen en tegelijkertijd TV kijken, zou je zeggen. Echter zat er een sticker op de TV in de mediamarkt dat dit wel kan. De medewerkers konden mij niet vertellen hoe, alleen dat het kan... Heeft iemand hier antwoord op?

Morgen ga ik kijken of er bij de mediamarkt een mooie prijs is te maken, anders naar plattetv.nl. Tot zover bedankt voor de ondersteuning!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2016 22:13 ]

Pagina: 1