Vraag

• Maarton
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-03 21:15
Beste,

Afgelopen weekend is mijn telefoon gestolen dus ik ben opzoek naar een nieuwe. MIjn gestolen smartphone was een s4 mini. Ik wil graag een smartphone die ongeveer hetzelfde formaat is. Ik zit echter erg te twijfelen tussen de Z3 compact en de Samsung Galaxy A3 (2016). Over de Z3 compact lees ik erg veel goede reviews en over de A3 vaak wisselende reviews.

Ik ben opzoek naar een flotte smartphone waarmee ik simpele apps kan gebruiken als fb, whatsapp etc. Ik ben niet opzoek naar een smartphone om op te game.

Naar mijn idee is de Z3 een stuk sneller dan de A3 of heb ik dit fout? Daarentegen is de Z3 wel een stuk ouder en €60 duurder.

Nu vroeg ik mij af wat jullie advies is.

Mvg,
Maarten

Beste antwoord (via Maarton op 30-06-2016 17:52)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Maarton schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:05:
Ik ben opzoek naar een flotte smartphone waarmee ik simpele apps kan gebruiken als fb, whatsapp etc. Ik ben niet opzoek naar een smartphone om op te game.
Voor deze eigen voldoet een Smartphone van 150 euro ook al. Zou je wat meer eisen willen opnoemen. Schermformaat, prijs, bepaalde sensoren?

Verder heb ik even een vergelijk gemaakt tussen de smartphones die je noemt en kan beide toestellen niet aanraden. De Sony is inderdaad sneller, maar is inmiddels alweer bijna 2 jaar oud. Daarmee kun je eigenlijk al zeggen dat het toestel over een aantal maanden geen (beveiligings)updates meer ontvangt, waardoor het meteen verouderd is.

De Samsung is een budget model en die wordt ook altijd beperkt (of helemaal niet) geüpdatet, verder komen er weinig custom roms voor uit, omdat het een Exynos chipset bevat.

Je zou eens kunnen kijken naar de OnePlus X of de Nexus 5x.

[Voor 5% gewijzigd door rens-br op 28-06-2016 08:04]

Alle reacties

• rens-br

rens-br

Aankoopadvies dus schopje naar MAA.

[Voor 7% gewijzigd door rens-br op 28-06-2016 07:59]

Anoniem: 718373

Ondanks ie van 2014 is, is de Z3 compact sneller dan de A3(2016)
Hij is ook water resistent en heeft een zeer goede batterijduur.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-03 13:38
Nadeel van de Z3Compact is dat het touchscreen gedeelte in het scherm zit.
Komt er een barst in je scherm is die meteen kapot en onbruikbaar.
En reparatie? Rond de 150-200 euro.

Dus of te wel een goed hoesje, verzekering of niet laten vallen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Maarton schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:05:
Voor deze eigen voldoet een Smartphone van 150 euro ook al. Zou je wat meer eisen willen opnoemen. Schermformaat, prijs, bepaalde sensoren?

Verder heb ik even een vergelijk gemaakt tussen de smartphones die je noemt en kan beide toestellen niet aanraden. De Sony is inderdaad sneller, maar is inmiddels alweer bijna 2 jaar oud. Daarmee kun je eigenlijk al zeggen dat het toestel over een aantal maanden geen (beveiligings)updates meer ontvangt, waardoor het meteen verouderd is.

De Samsung is een budget model en die wordt ook altijd beperkt (of helemaal niet) geüpdatet, verder komen er weinig custom roms voor uit, omdat het een Exynos chipset bevat.

Je zou eens kunnen kijken naar de OnePlus X of de Nexus 5x.

[Voor 5% gewijzigd door rens-br op 28-06-2016 08:04]

• Maarton
Bedankt voor de reacties. Ik zal hieronder nog even wat duidelijke eisen neerzetten die ik heb:

Schermgrote: Kleiner dan 5 inch (hierdoor is de keuze natuurlijk beperkt)
Budget: 200-300 euro
Verder geen specifieke eisen qua sensoren etc.

Verder qua specs wil ik gewoon dat de smartphone alles vloeiend doet. Ik had nu bijvoorbeeld de s4 mini alleen deze liep regelmatig vast bij het wisselen tussen apps en daarnaast duurde het laden van apps erg lang soms. Dit vind ik bloedirritant. Ook wil ik uitsluiten dat de smartphone over een jaar bijvoorbeeld al sloom wordt in het gebruik van apps.

De oneplus x en de nexus 5x zijn voor mij dus te groot. Ik wil de smartphone makkelijk kunnen bedienen met 1 hand en dat deze gemakkelijk in mijn broekzak past.

[Voor 12% gewijzigd door Maarton op 28-06-2016 11:49]

• rens-br

rens-br

Maarton schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:46:
De OnePlus X en de nexus 5x zijn voor mij dus te groot. Ik wil de smartphone makkelijk kunnen bedienen met 1 hand en dat deze gemakkelijk in mijn broekzak past.
Kleiner dan 5", moet ik dan denken aan 4,9"? Of eerder richting de 4,7" en kleiner?

Verder is de OnePlus X echt nog heel erg handzaam. Ik zou toch overwegen om een 5" model te halen, hierdoor worden je keuze veel groter en kom je bij een veel mooier toestel uit, met betere prijs/specs verhouding. Even voor het idee.
5" en max 300 euro: 650 resulaten
4,99" en max 300 euro: 368 resultaten.

Verder heb je nog eisen met betrekking tot besturingssysteem?

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 28-06-2016 12:30]

• Maarton
Ik heb inderdaad net even een 5" toestel in mijn handen gehad en moet zeggen dat deze ook nog prima in de hand past. Een 5" toestel is dus wat mij betreft ook prima.

Met betrekking tot het besturingssysteem heb ik het liefst een android.

De oneplus x ziet er inderdaad erg goed uit. Alleen ik ben een beetje bang met betrekking tot de garantie en dergelijke. Of maak ik mij dan zorgen om niks? Ook maak ik mij een beetje zorgen over de stevigheid. Ik heb namelijk nog wel is dat ik een telefoon laat vallen.

Daarnaast zie ik dat de oneplus x 'out of stock' is via de officiële website.

[Voor 7% gewijzigd door Maarton op 28-06-2016 12:48]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-03 07:01
Maarton schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:37:
Ik heb inderdaad net even een 5" toestel in mijn handen gehad en moet zeggen dat deze ook nog prima in de hand past. Een 5" toestel is dus wat mij betreft ook prima.

Met betrekking tot het besturingssysteem heb ik het liefst een android.

De oneplus x ziet er inderdaad erg goed uit. Alleen ik ben een beetje bang met betrekking tot de garantie en dergelijke. Of maak ik mij dan zorgen om niks? Ook maak ik mij een beetje zorgen over de stevigheid. Ik heb namelijk nog wel is dat ik een telefoon laat vallen.

Daarnaast zie ik dat de oneplus x 'out of stock' is via de officiële website.
Wat zou er misgaan met de garantie? Al weet ik niet hoe de klantenservice in het algemeen is daar.

De oneplus-x is volgens hun eigen site gewoon te koop, voor 239 euro.

mixing a drink and music

• Maarton
Ik zie inderdaad dat hij inmiddels weer in voorraad is. De levertijd is echter erg lang.. ik ga even kijken of ik een leenmobiel kan regelen.

Of hebben jullie eventueel een alternatief? Ik heb gekeken maar kan weinig goede alternatieven vinden voor de oneplus-x.

Edit: hij is inmiddels weer uit voorraad.

[Voor 7% gewijzigd door Maarton op 28-06-2016 15:17]

• rens-br

rens-br

Maarton schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:37:
De OnePlus X is van glas, dus dat blijft natuurlijk altijd uitkijken. Dit geldt echter voor alle telefoons, dus zou er niet teveel aan wegen. Verder is de garantie van OnePlus meer dan fatsoenlijk. Een korte samenvatting van de garantie afhandeling staat hier.

Verder zijn de OnePlus toestellen wel vaker tijdelijk out-of-stock. Dit is meestal niet meer dan één dag. Ze kunnen die dag gewoon even de vraag niet aan. Zou gewoon nog even een dagje wachten.

Wat was de levertijd overigens als ik vragen mag?

• Maarton
Oke prima! bedankt.

De levertijd is 12 juli. Dat betekend dat ik twee weken zonder telefoon zou zitten. Opzich is dit wel te overbruggen. Echter denk ik dat ik toch voor de nexus 5x ga. Deze is iets groter maar ik denk dat ik daar wel mee kan leren leven.

Verstandige keus?

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-03 10:09
Ik denk dat de Nexus 5x met jouw gebruik zeker een verstandige keus is.
Stabiel, simpel en goede updates. Ga ervoor!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-03 19:59
Maarton schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:36:
Oke prima! bedankt.

De levertijd is 12 juli. Dat betekend dat ik twee weken zonder telefoon zou zitten. Opzich is dit wel te overbruggen. Echter denk ik dat ik toch voor de nexus 5x ga. Deze is iets groter maar ik denk dat ik daar wel mee kan leren leven.

Verstandige keus?
http://www.gsmarena.com/c...Phone2=7630&idPhone3=5375

Je gaat wel snel van die 4.7 naar 5 naar 5.2 :)

Hier lopen 2 ouders met een witte&zwarte OPX rond, knap toestel en voor 239 euro werkelijk een deal.

Bestel de Nexus, test hem 10 dagen, is hij nog te groot dan order je een OPX en stuur je die 5X retour.

Geef jezelf wel een week om aan dat formaat te wennen.

[Voor 11% gewijzigd door anessie op 29-06-2016 04:05]

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
anessie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 03:58:
[...]

http://www.gsmarena.com/c...Phone2=7630&idPhone3=5375

Je gaat wel snel van die 4.7 naar 5 naar 5.2 :)

Hier lopen 2 ouders met een witte&zwarte OPX rond, knap toestel en voor 239 euro werkelijk een deal.

Bestel de Nexus, test hem 10 dagen, is hij nog te groot dan order je een OPX en stuur je die 5X retour.

Geef jezelf wel een week om aan dat formaat te wennen.
Dat is natuurlijk niet hoe de WKOA bedoeld is. Wat TS wel kan doen is bijvoorbeeld bij de Mediamarkt toestellen testen om te kijken of ze fijn in de hand liggen.

• rens-br

rens-br

Echter denk ik dat ik toch voor de nexus 5x ga. Deze is iets groter maar ik denk dat ik daar wel mee kan leren leven.
12 juli valt nog mee. En wat ik van het [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen begrijp krijgen de meeste mensen hun toestel sneller dan geadverteerd wordt.

Het nadeel van de Nexus 5x is het ontbreken van een SD kaart, dus je komt dan al gauw op de 32GB versie uit.
XeNeRgY schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 07:48:
[...]
Dat is natuurlijk niet hoe de WKOA bedoeld is. Wat TS wel kan doen is bijvoorbeeld bij de Mediamarkt toestellen testen om te kijken of ze fijn in de hand liggen.
Dat is eigenlijk precies waar WKOA voor is bedoeld. Die wet is juist bedoeld zodat je producten kan 'uitproberen' en voelen. Of 10 dagen om iets uit te proberen te lang is laten we dan maar even in het midden.

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:41:
[...]
Dat is eigenlijk precies waar WKOA voor is bedoeld. Die wet is juist bedoeld zodat je producten kan 'uitproberen' en voelen. Of 10 dagen om iets uit te proberen te lang is laten we dan maar even in het midden.
Ik denk dat we beiden wel weten dat een telefoon proberen voor 10 dagen betekent dat je er 10 dagen alles mee doet (aangezien TS nu geen toestel heeft moet dat wel). Dat is wat anders dan een product uitpakken, aanzetten en even uitproberen of de eerste indruk goed is.

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-03 19:59
XeNeRgY schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:27:
[...]

Ik denk dat we beiden wel weten dat een telefoon proberen voor 10 dagen betekent dat je er 10 dagen alles mee doet (aangezien TS nu geen toestel heeft moet dat wel). Dat is wat anders dan een product uitpakken, aanzetten en even uitproberen of de eerste indruk goed is.
30 dagen retour, dus dat staat dan voor niks op Bol (bv) ?

Ik vind ook wel ALS iemand dat doet dat hij extreem zorg voor dat ding moet dragen en niet ermee moet losgaan alsof het een wegsmijtertje is.

Sta je 5 minuten in de winkel zo'n telefoon te betasten garandeer ik je dat de conclusie direct is dat het te groot is.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Oke prima! bedankt.

Verstandige keus?
Nexus 5x is een prima keus, met dat budget/eisenlijst had ik die ook gekocht.

specs

• Maarton
Bedankt voor alle feedback! Ik ga inderdaad even naar de mediamarkt om te kijken hoe de grote mij bevalt. Ik denk dat ik voldoende heb aan 16 gb aangezien ik niet van plan ben erg veel filmpjes en video's te maken.

• Maarton
Ik ben voor de Nexus 5x 32 gb versie gegaan. Allemaal bedankt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee