Vooropgesteld: Voor mij is kamperen ook een vouwwagen of tent.frankwopereis schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:05:
[...]
Voor mij is kamperen toch echt een tent, maar een vouwwagen kan ik nog wel accepteren.
Een caravan vind ik echt een klein kruiphok, terwijl vakantie "ruimte" en "buiten" betekent voor mij.
Kampertje kan ik wel waarderen voor rond trekkende mensen, maar niet om 2 weken op 1 plek mee te staan.
Echter voor alle soorten van kamperen geldt dat ik vind dat sommigen beter een vakantiewoning kunnen huren of kopen, als je ziet wat mensen meenemen![]()
Afijn nu schiet ik de poll voorbij, maar de afgelopen jaren heb ik het idee gehad dat de aanwezige caravans als tenten aardig in evenwicht zijn qua aantallen. Campers zie ik wel minder maar ik kampeer dan ook vooral in Nederland.
Maar laten we wel wezen, ik ken weinig tenten of vouwwagens die qua ruimte nou echt groter zijn dan wat jij 'een klein kruiphok' noemt. Eigenlijk is het een tegenstelling in je eigen stelling: Ja, vakantie is ruimte en buiten zijn en de ruimte (en afh van weer) comfort van een caravan zorgen ervoor dat je dat niet altijd doet...
:strip_exif()/f/image/VXfXX3tSic7uTaV3giWze547.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UpYMBiONeHXuIzRAMF4XVlZU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RFK1Xg2XHqhWoQgwocJ85jkm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K10abVxg9AEL7wQ5UdeDivlI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DX5GcYoW5mAhJlpzyKjDOlo5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XXIHP5OWoEa4Ih4RrljxDt3e.jpg?f=fotoalbum_large)