Even een multi multi quote om op iedereen te reageren xD
Wailing_Banshee schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:16:
[...]
Het gaat hem niet worden in april, maar ik hoop dit jaar ook een weekendje weg naar Noorwegen te kunnen doen. Donderdag middag naar Noorwegen, vrijdag ochtend in Noorwegen aankomen, en dan zondag middag weer terug naar huis en maandag ochtend weer thuis uitpakken. Of een weekje en dan woensdag naar huis.
Voor een weekendje zou ik het toch net te duur vinden. + wij rijden in Noorwegen toch ook in 3 dagen tijd een stuk omhoog, de bergen in. En daarna ook weer in een paar dagen omlaag, daarom gaan we wat langer

. Al las ik wel dat jullie een kleine auto hadden, wij rijden met de Cruiser + caravan, das stukje prijziger..
Anton2610 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:35:
[...]
Vanaf waar ga je varen en waar vaar je naartoe? Wij hebben zelf dit jaar geboekt bij de Holland Norway Lines, heel benieuwd hoe de lange overtocht van Eemshaven naar Kristiansand gaat bevallen. Eerdere ervaringen met lange overtochten waren niet altijd even positief qua golfslag...
Met de stijgende benzineprijs wordt het voordeel om niet naar Hirtshals te moeten rijden ook steeds groter, scheelt toch 1500 km en dus zo'n 180 liter benzine. Tel hier de overnachting bij op in Denemarken et voilà..
Wij hebben H
NL geboekt via Eemshaven. De vele extra KM was ook voor ons de hoofd reden om via Eemshaven te gaan. Tel daarbij op dat zowel heen als terug we een overnachting extra zouden hebben die we nu uitsparen. Plus, wat ik nog fijner vind, de tijden zijn ook gunstiger dan de trip die ik eerst op het oog had. Dan zouden we namelijk om 9 uur in de avond aankomen in Noorwegen, nu om 9 uur in de ochtend.. dan kan je nog een stuk rijden die dag, terwijl het licht is!
Qua golfslag gaan we het mee maken, mijn laatste overtocht is ooit met school (lang geleden..) van Frankrijk naar Dover via de boot..
JanHenk schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:21:
[...]
Ook de ticketprijs van de diverse ferry's loopt rap op, inmiddels.. Dus of dat nu een goed argument is, weet ik niet. Mijn punt is, als je gaat vergelijken, moet je dus vergelijken op hetzelfde moment in de tijd.
Wij hebben ongeveer de week geboekt toen de H
NL website live ging en er geboekt kon worden. Dom toeval dat ik erop gewezen werd door een collega. We zaten nog te twijfelen of we dit jaar naar Noorwegen zouden gaan maar de overtocht vanuit Groningen trok ons over de streep, meteen geboekt.. Het scheelde overigens toen niet zoveel, Eemshaven is wat duurder want overtocht is ook langer.. Maar met de huidige prijzen zijn we sowieso goedkoper uit. Maar ook reistijd etc. speelde mee in onze afweging.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD