[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-08 13:27

JanB

Het ken rotter !!!

Matched: worteldoek
Wij hebben altijd een stuk worteldoek onder de tent. Daar kan het water door weg en blijft dit niet tussen plastic en grondzeil zitten.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

JanB schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:39:
Wij hebben altijd een stuk worteldoek onder de tent. Daar kan het water door weg en blijft dit niet tussen plastic en grondzeil zitten.
Heb ik ook wel eens gebruikt, maar daar komt eventuele dunne blubber alsnog doorheen vrees ik.
Exocet schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:40:
[...]

30 euro is wel duur , er zijn goedkopere alternatieven, bijvoorbeeld:
http://www.kampeermarkt.c...il-zonder-weekmakers.html
Ah tnx, da's al een stuk redelijker. :) Blijft jammer dat zoiets aan het eind van de vakantie de vuilnisbak in gaat (tov landbouwplastic van 3e ofzo), maar liever 10e weg dan 30e.

[ Voor 9% gewijzigd door Bra-Jo op 16-08-2016 12:47 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:11

-tom-562

Oliesjeik

Ik gebruik altijd van dat el cheapo afdeikzeil/plastic wat je bij het verfen enzo gebruikt. Alleen dat is vaak toch wel erg doen, en klote neerleggen als het een beetje waait.
Ik vind de tip van worteldoek wel goed, ik denk dat ik dat dit jaar eens ga proberen 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB

JanB

Het ken rotter !!!

Ik gebruik al een aantal jaren worteldoek. Bij de Welkoop van de rol gehaald. Voordeel is dat als het regent, het water er doorheen weg kan zakken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:51

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik ben zelf gestopt met die verfzeiltjes uit de bouwmarkt. Behalve die weekmakers die er in zitten die je tent aan kunnen tasten, is het ook nog eens milieu onvriendelijk om telkens een lap plastic weg te moeten gooien. Ik heb zelf een aantal jaar geleden dit zeil gekocht: https://www.vrijbuiter.nl...r-grondzeil-eco_cddd0022/ Het is ongeveer zoiets als dat worteldoek van JanB hierboven. Als je meerdere campings per vakantie of per jaar bezoekt heb je de kosten er al gauw uit. Wanneer je je tent afbreekt dan laat je dit zeil een kwartiertje in de zon liggen en dan is het droog. Echt ideaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Yukkie op 03-07-2017 09:36 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Plastic eronder begin ik ook niet aan i.v.m stank door rot, dat risico is gewoon te groot als je +2 weken op dezelfde plaatst staat.

Ik gebruik zelf dit worteldoek: https://www.totalflooring...g-130-gr-p-m-p77c119.html

Kost geen drol, en houd het meeste vuil tegen, als het flink nat is geweest zal er wel vuil doorheen op het kuipzeil komen. De onderkant van het kuipzeil nemen wij altijd af met oude handdoeken. Ik gebruik dit doek nu al een paar jaar, thuis even over de waslijn en klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 03-07-2017 12:39 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dit jaar hebben wij eind augustus twee weken in Nederland gekampeerd, maar hebben toch wel veel stank overlast gehad van rottend gras door het gebruik van plastic onder het grondzeil. Wij zagen bij onze kampeerburen dat zijn een soort worteldoek gebruikte in plaats van plastic. Overigens hadden zij geen voortent aan de caravan en ook geen grondzeil, enkel een luifel met daaronder worteldoek en tenttapijt.

Aangezien wij van Hemelvaart t/m Pinksteren weer op dezelfde plek zullen staan willen we toch graag iets anders gaan proberen en kwam bij Total Flooring iets vergelijkbaars tegen. Heeft iemand ervaring hiermee in Nederland of in het buitenland?

Het idee is om het ruim bemeten onder de voortent en luifel te leggen. Mogelijk mét grondzeil erop. Nadeel is wel dat de haring van de voortent, luifel en grondzeil dus door het "worteldoek" heen moeten. Het kost iets meer, maar hoop dit doek toch minimaal 2x per jaar voor 3 jaar lang te gebruiken.

PS: Iemand nog tips om voordelig over een auto met trekhaak te beschikken voor 2x één dag? Mijn lease auto heeft er geen en voelt als geld verbranden om hem eronder te laten zetten. Via de regulier autohuur is het snel 100 euro per dag en dan is een trekhaak onder mijn lease auto misschien toch de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Deveon Dat worteldoek van totalflooring gebruik ik ook onder de voortent. Bevalt prima, ik heb hetzelfde stuk nu al 3 jaar in gebruik en ik gebruik het volgend jaar weer. Het is wel smerig geworden maar nog niet genoeg om weg te gooien. Ik laat het altijd drogen even uitkloppen en klaar.

Je kuipzeil zal wel nat worden en bij heel slecht weer ook wel vies maar het zal het meeste vuil wel tegenhouden en het gaat zeker niet stinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:33:
@Deveon Dat worteldoek van totalflooring gebruik ik ook onder de voortent. Bevalt prima, ik heb hetzelfde stuk nu al 3 jaar in gebruik en ik gebruik het volgend jaar weer. Het is wel smerig geworden maar nog niet genoeg om weg te gooien. Ik laat het altijd drogen even uitkloppen en klaar.

Je kuipzeil zal wel nat worden en bij heel slecht weer ook wel vies maar het zal het meeste vuil wel tegenhouden en het gaat zeker niet stinken.
Sla je de haringen ook door het doek of ligt het alleen onder de tent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanB

JanB

Het ken rotter !!!

Highfive95 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:17:
[...]

Bij ons slapen de oudste en jongste in apart tentje. Middelste (schijterd :+ ) slaapt bij ons in de tent. In huisje slapen er ook altijd 2 bij elkaar op de kamer. Eerste nacht is altijd even "wennen", maar daarna slapen ze gewoon. Scheelt ook dat oudste en jongste op ander tijdstip normaal naar bed gaan.

Nog even een vraag aan de tent kampeerders. Wat gebruik je als grondzeil onder de tent? Onze tent heeft een vast kuipzeil, maar wil daaronder nog een grondzeil leggen. Ik zat te denken aan een bouwzeil. Dat is het goedkoopste.
Ik gebruik worteldoek onder onze Karsten met vast kuipzeil. Het voordeel hiervan is dat het water er doorheen kan. Er blijft dan geen water tussen het doek en kuipzeil staan. Kost weinig en gaat jaren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08 16:04
Worteldoek is inderdaad een betere optie. Dan blijft inderdaad het water er niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sander schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:20:
[...]

Wij willen in de meivakantie ook voor het eerst op pad met de vouwwagen en kleine (van 1). Ik vroeg me idd ook al of hoe dat zou gaan met temperatuur in campingbedje. Hoe losten jullie dit op? Winterslaapzak en evt nog wat onder het bedje leggen?
Wij hebben altijd een isoleermatje (van dat alu spul) IN het campingbedje onder de matras, dan met een dikke pyjama in zo'n winter slaapzaak en dan nog dekens over. Toen mijn dochtertje een half jaar oud was gingen we ook al kamperen had ze ook nog een muts op in bed :+
Highfive95 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:17:
[...]

Nog even een vraag aan de tent kampeerders. Wat gebruik je als grondzeil onder de tent? Onze tent heeft een vast kuipzeil, maar wil daaronder nog een grondzeil leggen. Ik zat te denken aan een bouwzeil. Dat is het goedkoopste.
Ik gebruik een soort van worteldoek: Besteld bij deze toko
Is dus ademend waardoor je grondzeil wel nat wordt en afhankelijk van de ondergrond een beetje vies. Met het ergste vuil wordt wel tegen gehouden.

Zomers staan wij altijd 2,5 week op 1 plek en dan wil je geen plastic of dicht zeil. Als het flink regent komt daar water tussen en als je vervolgen weer in 25 graden zon staat zit je de rest van je vakantie in de rioollucht. :r

Ik heb een groot stuk van dat worteldoek en dat koste me 20-25 euro, was van plan het 1-2 seizoenen te gebruiken, maar inmiddels gebruik ik het al 4 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-08 16:43
Ik gebruik ook een worteldoek.
Volgens mij hebben we deze discussie eerder gehad in dit topic...

Conclusie van toen was:
- Weekmakers onderdoek zijn slecht voor grondzeil
- Gras onder grondzeil gaat rotten en stinken bij langere verblijftijd. Worteldoek ademt en voorkomt dat rottingsproces.

[ Voor 15% gewijzigd door Voronwë op 05-04-2018 14:32 ]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 01-08 16:34

Sabbi

je denkt aan mij.

Voronwë schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:32:
Ik gebruik ook een worteldoek.
Volgens mij hebben we deze discussie eerder gehad in dit topic...

Conclusie van toen was:
- Weekmakers onderdoek zijn slecht voor grondzeil
- Gras onder grondzeil gaat rotten en stinken bij langere verblijftijd. Worteldoek ademt en voorkomt dat rottingsproces.
Wacht, als ik een worteldoek onder m'n kuipzeil leg, gaat het gras dan minder naar de kloten? Is opzich wel iets wat ik wil proberen als het echt scheelt, maar zoveel kan dat toch niet schelen voor lucht/licht als je er ook nog een kuipzeil op hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik gebruik al jaren een stuk worteldoek, bevalt prima. Plastic vindt ik verspilling, gaat ook nog eens stinken als er water op blijft staan na een fikse regenbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik krijg nooit water op mn plastic.. wel er onder.. dus met worteldoek krijg ik nog natte voeten vrees ik :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:45

Toppe

Oké ✅

Chaoss schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:35:
Ik gebruik al jaren een stuk worteldoek, bevalt prima. Plastic vindt ik verspilling, gaat ook nog eens stinken als er water op blijft staan na een fikse regenbui.
Worteldoek heb ik over nagedacht, maar gaat niet passen... gezien de maat van de tent (9x5) kan ik het echt nergens meer kwijt! 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rFLub3NLFi4ZpqCyDr1bFb9t/medium.jpg

Dit is de kofferbak met een deel van de tent (4 van de 6 zakken), moet nog een dakkoffer op ook...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

SMSfreakie schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:41:
ik krijg nooit water op mn plastic.. wel er onder.. dus met worteldoek krijg ik nog natte voeten vrees ik :)
Daar heb ik een kuipzeil voor, met daaronder dus het worteldoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Toppe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:48:
[...]

Worteldoek heb ik over nagedacht, maar gaat niet passen... gezien de maat van de tent (9x5) kan ik het echt nergens meer kwijt! 7(8)7

[afbeelding]

Dit is de kofferbak met een deel van de tent (4 van de 6 zakken), moet nog een dakkoffer op ook...
Tijd voor een grotere auto :P, maar worteldoek is naar dun. Als je het vrij groot opvouwd en onderin je kofferbak legt kun je het vast kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:55:
[...]

Daar heb ik een kuipzeil voor, met daaronder dus het worteldoek.
dan kan dat ook prima ja.. :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:45

Toppe

Oké ✅

Chaoss schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:56:
[...]

Tijd voor een grotere auto :P, maar worteldoek is naar dun. Als je het vrij groot opvouwd en onderin je koffer al legt kun je het vast kwijt.
Haha, maar twee keer per jaar een uitdaging, op de heenreis en de terugreis. Dit jaar gaat wel de achterbank er uit en hebben we nog een tweede auto maar er moet nogal wat mee, aangezien wij relatief lux kamperen:)

Ik ga toch eens kijken naar worteldoek, is weleenswaar iets duurder dan plastic (4x€8) maar gooi je niet na een jaar weg.

En nee, ik ga niet proef inpakken oOo

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:56:
Tijd voor een grotere auto :P, maar worteldoek is naar dun. Als je het vrij groot opvouwd en onderin je kofferbak legt kun je het vast kwijt.
Terwijl je het als één van de eerste dingen nodig hebt. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Gonadan schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:13:
[...]
Terwijl je het als één van de eerste dingen nodig hebt. :?
Lijkt mij inderdaad ook handig om dit ergens bovenop te leggen of goed bereikbaar. :)

Moet zelf ook nog anti worteldoek halen. Kost hier bij Van Cranenbroek echt niks en gaat waarschijnlijk lamg mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb mijn worteldoek ook tussen de stoelen gelijk een bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Sinds dit jaar hebben wij worteldoek van Winter Flooring en vond het een hele verademing tov plastic. Het waait niet weg en je loopt het ook niet kapot tijdens het opzetten. Als het er eenmaal ligt is het ook ideaal. Geen gras inloop en tot een meter voor de luifel, plus 20cm rondom is bedekt. Los van het worteldoek hoef je de tent dus ook niet schoon te maken.

Planning is om het 3-4x te gebruiken, maar zelfs voor éénmalig vind ik het de 20 euro helemaal waard. Enige nadeel is het morsen van zoete dranken onder de luifel. Maakt in de voortent niet uit want daar ligt waterdicht grondzeil op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
De eerste test met onze tunneltent is geslaagd. Weer was prima dus aan de slag maar.

Op groot grasveld achter bij mij schoonouders was het tijd om het ding op te zetten. Twee grote zakken waarvan een met buitentent en slaapcabine. Andere met grondzeil en stokken.

Eerst worteldoek uitgelegd en met haringen im de grond geslagen. Daarna buitentent uit de zak gehaald en uitgelegd. Stokken uit de zak en in elkaar zetten maar. Althans dat was de intentie. :Y

Stokken in elkaar. Geen probleem. Stokken door de tent. Geen probleem. Stokken vastzetten....probleem. Kregen in eerste instantie de stokken niet vast in de pinnen aan de zijkant. Deze komen dan op spanning te staan. Het is dus makkelijke als je de stokken eigenlijk op elkaar legt. Spanning gaat dan van de tent af en dan is het een eitje. Maar dat koste wel een half uurtje. :+

Stokken zaten erin. Achterzijde in de grond geslagen em tent overeind getrokken. _/-\o_ Alleen is het niet zo handig om de tent in de wind te zetten. |:( Was net een grote vlieger geworden. Dus snel wat scheerlijnen eraan.

Daarna tentstokken netjes op afstand gezet en toen kuipzeil erin geritst. Dat was fluitje van een cent.

Toen volgende ergernis. :( Leuk dat ze in de winkel er scheerlijnen bij doen. Maar doe ze dan netjes in het zakje. Was nu een kluwe scheerlijnen. Duurde een kwartier voordat ze uit elkaar waren. :X

Daarna netjes scheerlijnen vastgemaakt en hij stond netjes. Toen nog even slaapcabine vastgemaakt en de tent was klaar na anderhalf uur. _/-\o_

Was een flink klusje en hebben er veel van geleerd. Scheerlijnen zitten nu netjes in een zakje en alles past nog in de zakken waar ze in zaten.

Nog 3 weken en dan mag de eerste kampeerervaring gaan beginnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 15:02
Hier gaat er ook een soort worteldoek onder, tenten hebben een vaste kuip die daardoor ook mooier blijft.

Om de 4 dagen verplaatsen is leuk met een klein tentje, maar een grote de waard met 50 haringen kost je een uur om af te breken en daarna weer op te bouwen, daarnaast zijn de plekken vaak niet groot zat om te verplaatsen :p
Ken gelukkig geen campings met die regels :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Deveon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:47:
[...]

4.8 bij 20 voldoende? ;)

Edit: ow die andere is waterdicht en deze niet.. overigens heb je onder de slaapcabines meestal geen grondzeil nodig, zeker niet met dat doek wat ik hierboven link.
Wij gebruiken worteldoek, dat ademt beter en er blijft geen water in staan. Rondom 30cm uitsteek. 2 lappen van 4 bij 6 volstaan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:14
André schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:59:
[...]

Wij gebruiken worteldoek, dat ademt beter en er blijft geen water in staan. Rondom 30cm uitsteek. 2 lappen van 4 bij 6 volstaan wel.
Klopt wij zijn ook 2 jaar om, een verademing. Alleen het afrafelen van de zijkant van het doek is nog een issue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
André schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:59:
[...]

Wat ik link is ook worteldoek, alleen dan verstevigd en met twee gestikte zijdes. @stormfly raffelt dus minder. Het voorkomt ook dat het gras eronder gaat rotten (binnen 2 weken).

Wij gaan het nu voor het derde jaar gebruiken, dit keer op zand, en voor volgend jaar maar nieuw bestellen want ik ben te lui om het schoon te maken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 23:41
mutsje schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:47:
Waar halen jullie geperforeerd grondzeil. Wij hebben een de waard vergrote zilvermeeuw maar met maximale 6x6mtr wat ik kan vinden online red ik dat volgens mij niet? Vrijbuiter verkoopt het ook amper meer. Obelink heeft het niet :S
Anti worteldoek bij de bouwmarkt of groencentrum.

Knippen en randjes afwerken met vlammetje (aansteker)

[ Voor 6% gewijzigd door Jochem op 18-07-2019 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
Jochem schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:09:
[...]

Anti worteldoek bij de bouwmarkt of groencentrum.
Hier kan toch materiaal in zitten dat zeer slecht kan zijn voor een PVC grondzeil, oplosmiddelen? Ben de naam even kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:58
Met name mijn vriendin kon niet langer wachten, dus vanmiddag hebben we een Eureka The Grand BTC RS (geen idee wat die codes betekenen...) opgehaald. Tas van zo'n 30 kilo, dus veel sjouwen gaan we er niet ee doen. Direct ook een "worteldoek" bijgekocht om de vloer te beschermen en voor in de "woonkamer" een soort kleed (kunstof met gaatjes, zodat eventueel zand er tussendoor kan) erbij. Bijna 1300 euro lichter, maar hopelijk gaan we er veel plezier aan hebben.

Nu nog in elk geval een tafeltje bij en dan snel op zoek naar een rustige camping om hem uit te proberen. Even de campingburen een pleziertje gunnen door ons te zien stuntelen met het opzetten voor het eerst.

P.S. Wie weet een rustige camping in Zuid Holland of zo? ;-) Niet te ver voor de eerste nacht(en). ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cass Casey op 30-07-2019 19:20 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cass Casey schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:13:
Met name mijn vriendin kon niet langer wachten, dus vanmiddag hebben we een Eureka The Grand BTC RS (geen idee wat die codes betekenen...) opgehaald. Tas van zo'n 30 kilo, dus veel sjouwen gaan we er niet ee doen. Direct ook een "worteldoek" bijgekocht om de vloer te beschermen en voor in de "woonkamer" een soort kleed (kunstof met gaatjes, zodat eventueel zand er tussendoor kan) erbij. Bijna 1300 euro lichter, maar hopelijk gaan we er veel plezier aan hebben.
Heerlijk he. Wij hebben ook een floorsaver (oke, dat is makkelijk) en een passend vloerkleed van Eureka in onze tent. Lekker op je blote voeten in de tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 10:51

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Jochem schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

All die sh*t
De onderzeilen, voortent, luifels, aanleuntent en dikke lange buizen, inklapkeukens, inklaptafel ging er al heel veel ruimte verloren in de bak van de wagen (die behoorlijk groot is). We hadden 2 fietsen op de dissel staan en dus geen disselbak en daarmee moest dus alles onderin. Gelukkig hebben we de Malawi gehuurd die een 1,5m brede wagen heeft (ten opzichte van de Mercury die een stuk smaller is en waar, volgens mij, veel minder in past). We kregen er met moeite nog 3 klapkratten bij, en 1 kinderbuggie. Klapstoelen en onderzeilen gingen bovenop het bed onder het afdekzeil van de wagen. Ik vond persoonlijk dat er veel ruimte voor de tent zelf nodig is en zal goed letten op de beschikbare extra bagageruimte in de bak.
Op de buizen na hebben wij alles bovenop onze Cabanon Chamonix (denk ietsje groter dan de Malawi) liggen:
2 worteldoeken, 2 tenttapijten, 1 grondzeil, voortent, voorwand, zonneluifel, tafel, hoog kastje, breed kastje, 2 hangkasten, 4 tuinstoelen, droogrekje en een krukje.
Als je de zeilen e.d. zo groot mogelijk opvouwt blijven ze redelijk plat. Wij vouwen ze zodat ze net zo groot zijn als de ingeklapte vouwwagen.

Op deze manier blijft er heel veel ruimte binnen in de vouwwagen over.

[ Voor 0% gewijzigd door niq op 23-08-2019 13:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:02:
Valt me op bij 1.24 in het filmpje dat ze de mooie kant van het doek opvouwen op de onderkant van het (meestal vieze) grondzeil. Ik ben toch niet de enige kampeerder die hier op let? :D
Heel bijzonder inderdaad. Ik heb van vroeg af aangeleerd om bij de eerste vouw te halveren zodat enkel de “vieze” kant buiten zit (of bij een voortent het dak, die mag best vies worden). Tegenwoordig hebben wij een soort versterkt worteldoek eronder liggen en dan hoef je nooit iets schoon te maken, ideaal. Het gaat inmiddels al 3 jaar mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Deveon op 23-05-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 31-07 13:37
Worteldoek eronder en dan blijft het redelijk schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 01-08 16:30
X-plosive schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:48:
Ik ben met mijn gezin (ik + vriendin en kind van 4) van plan de komende jaren te gaan kamperen. Minimaal 1 keer per jaar, bijvoorbeeld een zomervakantie in europa of lang weekend/midweek in nederland. We zijn geen ervaren kampeerders, maar wel vaker gedaan.

We hebben de Obelink Miami 6 easy air op het oog, na veel vergelijken komen we op deze uit. Lekker ruim, makkelijk opzetten, technisch katoen voor prettig klimaat en levensduur. Wat ons alleen tegen blijft staan is de pakmaat en het gewicht van 66 kilo (verdeeld over 2 zakken waarvan zwaarste 48 kilo).

Graag hoor ik van kampeerders met ervaring of dat in de praktijk tegenvalt, of valt het wel mee? Weegt het comfort van de tent op tegen het gewicht en de pakmaat? Zijn er nog andere factoren of eigenschappen waar we rekening mee moeten houden?
Wij hebben het kleine zusje. De Rome easy air.
Hiervoor hadden wij een Firino6. Wij zijn iets kleiner gegaan, maar alleen omdat de tent in Frankrijk en Spanje vaak niet op het plekje past. De tent is wel zo groot dat wij altijd op één plaats blijven. De tent staat bizar snel.
2 minuten met de geleverde pomp.
Elektrische pomp lukt niet. De tent geeft veel tegendruk.
Met een mini compressor kan wel. Maar daar komt weer heel weinig lucht uit en maakt een takke herrie.

Onze kids gaan nog steeds mee (17 + 19). Wij rijden daarom altijd met een (huur)aanhanger om alle zooi mee te nemen.
Kastjes, bijzettent, zeilen, worteldoek, 4 stoelen, tafel, kook zooi etc etc. past nooit in een auto. :)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
lost95 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:11:
[...]

[...]

Terwijl je je oortjes inhebt en via Ziggo Go toch naar de race luistert

Ik hoorde van mijn buurman dat campings in NL tegenwoord plastic zeiltjes onder de tent verbieden, zijn er meer mensen die dit ervaren hebben? Misschien toch maar worteldoekje kopen.
Wij hebben nu al een paar jaar dit worteldoek er onder en dat bevalt echt super. Lekker ruim om de (voor)tent heen en haring er gewoon doorheen slaan. Nooit meer blubber om de tent en even snel een doekje erover en het is schoon, de tent dan het doek maak ik niet schoon en vervang ik liever om de zoveel jaar. Het op en afbouwen op het worteldoek ervaar ik ook als veel prettiger dan direct in het gras.

Vrouwlief wil er nog wel een grondzeil tussen voor het tenttapijt erop gaat maar volgens mij kan je die laag ook weglaten, tenzij het echt extreem drassig is of je in een kuil staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Deveon op 25-05-2021 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

TouchOfInsanity schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:27:
[...]

Nou met een kind van 2 jaar, een halve dag in de caravan of tent verblijven is (met hem in ieder geval) geen optie. Die wil en moet zijn energie wel een beetje kwijt.
Nu het weer een beetje begint op te krabbelen willen we over 2 weken een lang weekend naar De Paal.
Voordeel is dat de ukken elkaar dan kunnen vermaken en dan heb je als ouders ook gelijk vakantie ;)

In september zie je ook erg veel jonge ouders met nog niet school gaande kinderen. Vaak is het weer in september echt heerlijk waardoor je nog hele leuke weken kan hebben. In oktober gaan we dan meestal alleen de weekenden en daar is de prijs op de camping dan ook naar. Kost volgens mij 100 euro (zonder stroom) en dan heb je dit jaar 5 weekenden! Overigens is die prijs wel alleen wanneer je boekt i.c.m. september.
Wij gaan het eind augustus meemaken. Met een peuter van net 2 11 dagen kamperen (in Nederland) in een tent.
Het scheelt dat we een waterdichte 'overall' voor hem hebben, dus als het miezert/regent en hij wilt buiten spelen, succes! :+

Over zeiltjes discussie; wij gebruiken ook worteldoek. Vocht/regen kan zo veel beter weg en dan meurt de onderkant van het kuipzeil niet zo (plus het is veel minder vies uiteindelijk).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
-tom-562 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:50:
[...]

Wij gaan het eind augustus meemaken. Met een peuter van net 2 11 dagen kamperen (in Nederland) in een tent.
Het scheelt dat we een waterdichte 'overall' voor hem hebben, dus als het miezert/regent en hij wilt buiten spelen, succes! :+

Over zeiltjes discussie; wij gebruiken ook worteldoek. Vocht/regen kan zo veel beter weg en dan meurt de onderkant van het kuipzeil niet zo (plus het is veel minder vies uiteindelijk).
Is prima te doen, grootste gevaar is als ze al wel kunnen lopen maar zich niet bewust zijn van waar ze vandaan komen. Dan lopen ze constant weg. (en met wat geluk gaan wild vreemden dan met ze aan de hand jouw tent terugzoeken)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-08 14:35
lost95 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:11:
]

Ik hoorde van mijn buurman dat campings in NL tegenwoord plastic zeiltjes onder de tent verbieden, zijn er meer mensen die dit ervaren hebben? Misschien toch maar worteldoekje kopen.
Niet alleen in NL. Ik heb dat ook al vaker gezien. Wij hebben van 1 van de grote camping zaken in het zuiden gewoon een ademend zeil, soort worteldoek. Koste 10 euro ofzo en is op een 30cm exact onze voortent. Daarvoor hadden we die onder onze tent liggen toen we nog met de tent gingen dan bleef die mooi schoon.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:26
TgR_KILLER schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:41:
[...]

Niet alleen in NL. Ik heb dat ook al vaker gezien. Wij hebben van 1 van de grote camping zaken in het zuiden gewoon een ademend zeil, soort worteldoek. Koste 10 euro ofzo en is op een 30cm exact onze voortent. Daarvoor hadden we die onder onze tent liggen toen we nog met de tent gingen dan bleef die mooi schoon.
jep bij DW te S zeker. Dat zeiltje heb ik ook 1 keer gehad ik vond het ook fantastisch werken, maar kan het bij geen andere zaak vinden, terwijl het toch gewoon een merk zeiltje was en geen eigen merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:29:
Dat heb ik ook nooit gesnapt. Tegenwoordig neem ik de gok niet meer omdat het inderdaad vaak verboden wordt in de regelementen. En als het niet verboden is kun je een berisping verwachten.

Dan thuis maar iets beter boenen ;)
Ik ben er werkelijk waar nog nooit op aangesproken en heb echt altijd een stuk plastic onder m'n tent liggen. Zoals @wouter3 al zegt is het ook niet bedoeld tegen het plastic wat je onder een kuipzeil zou leggen, maar gaat het meer om het oppervlak uitbreiden waar anders geen zeil zou liggen. Bijvoorbeeld onder een voortent of luifel.

Worteldoek is volgens mij niet heel veel beter voor je gras als je er alsnog een dichte kuip op legt, hooguit scheelt het meur omdat er geen wat er tussen kan blijven staan (heb er zelf nog geen ervaring mee). Je hebt ook van die speciale grasmatten, maar dan heb je een aanhanger extra nodig. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Ik ben er werkelijk waar nog nooit op aangesproken en heb echt altijd een stuk plastic onder m'n tent liggen. Zoals @wouter3 al zegt is het ook niet bedoeld tegen het plastic wat je onder een kuipzeil zou leggen, maar gaat het meer om het oppervlak uitbreiden waar anders geen zeil zou liggen. Bijvoorbeeld onder een voortent of luifel.

Worteldoek is volgens mij niet heel veel beter voor je gras als je er alsnog een dichte kuip op legt, hooguit scheelt het meur omdat er geen wat er tussen kan blijven staan (heb er zelf nog geen ervaring mee). Je hebt ook van die speciale grasmatten, maar dan heb je een aanhanger extra nodig. :P
Dat lijkt me een valide verklaring inderdaad. Alleen de regels zijn daarin nogal simplistisch opgesteld en het lijkt dat elke camping dit van elkaar kopieert.

Wij gingen een aantal jaar naar een vaste camping in Luxemburg. Die eigenaar was best aardig maar hier nogal streng in. Dat folie ging er dus alleen onder als we zeker wisten dat hij aan de andere kant van de camping was :P Folie of niet, na 2 weken was elk plekje even geel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bowen_HAFX schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:36:
Ik zou heel graag nog even een tip willen krijgen betreft grondzeil. Vorige jaar hadden we een blauw bouwzeil meegenomen, waarop we de tent hadden gezet. Op zich wel redelijk ideaal, behalve dat water tussen de tent en het water stroomde en er vervolgens bleef liggen. Bovendien mag dit blijkbaar ook niet overal.

Hebben jullie nog een goed advies wat ik het beste kan aanschaffen?
Ik had hier ergens gelezen dat sommige worteldoek gebruiken.
(Zelf geen ervaring mee :+ )

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, worteldoek of zo'n gaas/'ademend' grondzeil. Op veel campings mag je tegenwoordig niet eens meer zeil gebruiken.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 00:51

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Worteldoek inderdaad. En zorg dat er bij een bui geen water op kan vallen. Dus het doek waar mogelijk onder je tent stoppen, zodat het nergens uitsteekt.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bowen_HAFX schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:36:
Ik zou heel graag nog even een tip willen krijgen betreft grondzeil. Vorige jaar hadden we een blauw bouwzeil meegenomen, waarop we de tent hadden gezet. Op zich wel redelijk ideaal, behalve dat water tussen de tent en het water stroomde en er vervolgens bleef liggen. Bovendien mag dit blijkbaar ook niet overal.

Hebben jullie nog een goed advies wat ik het beste kan aanschaffen?
Dan is dat voor onder je kuipzeil neem ik aan? Daar gebruik ik gewoon van dat dunne wegwerpplastic, onder een vast tentzeil mag dat gewoon. Poreuze kan ook maar dan beschermt het weer iets minder tegen de drek en moet je die worteldoek weer schoon maken. Sta je alsnog te boenen, dan schiet het z'n doel voorbij wat mij betreft. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:00:
Idd, worteldoek of zo'n gaas/'ademend' grondzeil. Op veel campings mag je tegenwoordig niet eens meer zeil gebruiken.
Waarom zou je geen grondzeil mogen gebruiken>?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 13:22
MichielK71 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Omdat het gras dan naar de kloten gaat. Alleen als je al een tent op een grasveld zet gaat het gras daaronder sowieso al naar de kloten.
Tot nu toe nog maar 1x meegemaakt dat alleen worteldoek was toegestaan, en dan alleen voor seizoensplaatsen waar de voortent van caravans maanden op dezelfde plek staat. Wij doen gewoon lekker een stevig grondzeil eronder, dan hoeven we niet elke keer de hele onderkant van de tent te boenen. Nog nooit klachten over gehad. Tent op gras is idd altijd een grote gele vlek na 2-3 weken ongeacht het doek ertussen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:57:
[...]

Dan is dat voor onder je kuipzeil neem ik aan? Daar gebruik ik gewoon van dat dunne wegwerpplastic, onder een vast tentzeil mag dat gewoon. Poreuze kan ook maar dan beschermt het weer iets minder tegen de drek en moet je die worteldoek weer schoon maken. Sta je alsnog te boenen, dan schiet het z'n doel voorbij wat mij betreft. :P
Wij noemen dat al sinds ik een kind was de tentluier, bij elke buitensport zaak te krijgen in allerlei maten. Zorgen dat het nergens onder het grondzeil uitsteekt en het werkt perfect. Heb ons vaste grondzeil nog nooit schoon hoeven maken. :*)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-07 18:14
MichielK71 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Omdat het gras dan naar de kloten gaat. Alleen als je al een tent op een grasveld zet gaat het gras daaronder sowieso al naar de kloten.
Dat lijkt mij ook. Je hebt dan ademend worteldoek, maar vervolgens komt daar weer niet ademend zeil van de tent bovenop en dan is het ook weer niet ademend.

Maar goed, denk nu alsnog wel worteldoek mee te nemen. In het ergste geval 'recycle' ik het zeil.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 14:10
Bowen_HAFX schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:36:
[...]

Dat lijkt mij ook. Je hebt dan ademend worteldoek, maar vervolgens komt daar weer niet ademend zeil van de tent bovenop en dan is het ook weer niet ademend.

Maar goed, denk nu alsnog wel worteldoek mee te nemen. In het ergste geval 'recycle' ik het zeil.
Wij hebben dit onder de tent liggen:

https://www.dewitschijnde...hoCQcUQAvD_BwE#3065=20253

Dit gaat al een aantal jaren mee.

[ Voor 3% gewijzigd door kemphaas op 28-07-2021 13:18 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Bowen_HAFX schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:36:
[...]

Bij tentkampeerders klopt dit wel. In geval van caravans met voortent komt er over het losse ademende doek meestal geen waterdicht en niet ademend tweede zeil. Althans: zo, is de gedachte/zo zou het moeten zijn.

Bij de tentkampeerders zal het slaapgedeelte wel altijd voorzien zijn van een volledig 'dicht' grondzeil.

[ Voor 9% gewijzigd door Ivow85 op 28-07-2021 20:42 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 11:26

MeltedForest

Lenny-t

kemphaas schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:16:
[...]

Wij hebben dit onder de tent liggen:

https://www.dewitschijnde...hoCQcUQAvD_BwE#3065=20253

Dit gaat al een aantal jaren mee.
Dit ziet er gewoon exact hetzelfde uit als worteldoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
MeltedForest schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Dit ziet er gewoon exact hetzelfde uit als worteldoek?
Lijkt het ook erg op, maar dan vaak met afgewerkte rand wat rafelen voorkomt. Bij een zelf op maat geknipt worteldoek moet je dat zelf nog even regelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:58:
[...]

Lijkt het ook erg op, maar dan vaak met afgewerkte rand wat rafelen voorkomt. Bij een zelf op maat geknipt worteldoek moet je dat zelf nog even regelen.
Ik heb de laatste keer gewoon het complete worteldoek er onder gelegd en daarna ff m'n Opinel er langs getrokken. Dat is 1 minuut werk en daarna heb je het mooi op maat :P worteldoek gebruik ik maar eenmalig

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 23:41
Gonadan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:58:
[...]

Crème Brûlée brandertje langs de geknipte rand. Werkt goed!

(Ja ik heb Crème Brûlée opgezocht zodat ik de perfecte hoeveelheid accenten op de letters kreeg. Geeft het Franse gevoel 🥖🥐🍷 weer vanaf de camping in Frankrijk :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:39:
[...]

Ik heb de laatste keer gewoon het complete worteldoek er onder gelegd en daarna ff m'n Opinel er langs getrokken. Dat is 1 minuut werk en daarna heb je het mooi op maat :P worteldoek gebruik ik maar eenmalig
Eenmalig? Dat is zonde. Zo'n doek kan echt wel een paar keer mee.
Lekker veel plastic om eenmalig te gebruiken. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
wienesroa schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:52:
https://www.obelink.nl/ka...kgxJGSGJrX4RoCwjQQAvD_BwE

Deze ligt in onze (caravan)voortent.
Als de grond modderig is, is het toch best lastig om schoon te krijgen. Nu doe ik dat op de oprit met hoge druk, maar moet weer lang drogen etc. Ik heb wel eens aan zo'n laagje plastic gedacht, maar dat vind ik zo smerig uitzien. Ik vermoed dat er hier mensen zijn met soortgelijk tenttapijt, wat leggen jullie daaronder in voor/najaar?

In de zomer (meestal Z-europa) gaat dat prima met niks eronder, dan is het hooguit stoffig.
Bij Totalflooring hebben ze een verstevigd worteldoek voor het kamperen. Het laat wel water door maar geen modder en als je het ruim om de voortent heen legt blijft alles mooi schoon. Het gras eronder heeft er ook geen last van. Ons stukje van 7 bij 4.70 gaat nu al drie jaar mee en voor €20 maak ik het niet eens schoon. Uiteindelijk zal het toch te lijden krijgen door de haringen door het doek heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Deveon schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Bij Totalflooring hebben ze een verstevigd worteldoek voor het kamperen. Het laat wel water door maar geen modder en als je het ruim om de voortent heen legt blijft alles mooi schoon. Het gras eronder heeft er ook geen last van. Ons stukje van 7 bij 4.70 gaat nu al drie jaar mee en voor €20 maak ik het niet eens schoon. Uiteindelijk zal het toch te lijden krijgen door de haringen door het doek heen.
Je kunt er ook zelf nog ringen in slaan, dan gaat het misschien langer mee?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:58
[...]

Helaas zjin ze op dit moment wel gesloten tm 13 augustus :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
harley schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Helaas zjin ze op dit moment wel gesloten tm 13 augustus :(
Die zijn hun eigen worteldoek aan het uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 00:23
[...]

Gaat het dan om deze?
Is in ieder geval een prima prijs en de moeite waard om eens te proberen dan

EDIT: https://www.totalflooring...ming-130-gr-p157c119.html

Linkje erbij wel handig... :? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door wienesroa op 30-07-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-08 18:30
[...]

Gebruiken wij op de voorseizoenplek. Worteldoek met Isabella vloer, verhuisdekens en de normale mat. Heerlijk warm en droog.

Op zomervakantie gebruiken we nu nog van die goedkope folie, maar we willen iets anders. Maar we zijn we nog niet uit wat, mogelijk een zeil met opblaasbare randen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 16:42

B2

wa' seggie?

Pindakaas schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:30:
[...]

Ik denk niet dat ze het 'lollig' hebben bedoeld, zoals ze zelf ook al hebben uitgelegd.
Dat de oplossing jouw niet aanstaat kan je toch ook gewoon vriendelijk verwoorden i.p.v. dit soort felle reacties? O+
Het zijn flauwekul “oplossingen” die geenszins iets te maken hebben met de initiële vraag en “oplossing” roepen bij een niet genoemd probleem.
Als je niet inhoudelijk of alleen primair kan reageren dan komt dat verre van serieus over.

Ik denk dat ik eens ga kijken naar iets wat voor volgend jaar op het al liggende worteldoek kan.
We hebben er nu ook al een kuipzeil over, misschien iets met houten vlonders zodat het iets van de directe grond af ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door B2 op 10-08-2021 09:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 29-07 14:36
B2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:35:
[...]
Het zijn flauwekul “oplossingen” die geenszins iets te maken hebben met de initiële vraag en “oplossing” roepen bij een niet genoemd probleem.
Als je niet inhoudelijk of alleen primair kan reageren dan komt dat verre van serieus over.

Ik denk dat ik eens ga kijken naar iets wat voor volgend jaar op het al liggende worteldoek kan.
We hebben er nu ook al een kuipzeil over, misschien iets met houten vlonders zodat het iets van de directe grond af ligt.
Ik denk dat we met nogal verschillend perspectief ertegenaan kijken. Juist de suggestie van het leggen van 20 m² vlondertegels onder je tent zal voor 90% van de bezoekers van dit topic leiden tot een beeldscherm vol koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 16:42

B2

wa' seggie?

Gonadan schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:10:
[...]
Heb dat zelf ooit meegemaakt, één heel flinke bui en daarna twee weken waterbedeffect onder je tent. Meuren dat dat deed toen we gingen opbreken. :D
Dat gaat hier ook wel gebeuren heb ik vage vermoeden ;)
Net al stiekem even tussen het kuipzeil en het worteldoek gekeken, maar dat wordt nog wel een uitdaging om schoon te krijgen. Denk dat ik het maar in een vuilniszak doe, thuis laten drogen en dan schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ons idee van kamperen is op een mooi, rustige plek een tent neerzetten. En dat je na paar keer struikelen al in een mooi wandelgebied bent. Zelf zat ik te denken in de buurt van de Veluwe of in de buurt van de Schoorlse Duinen. De natte voorzieningen van de camping moeten wel schoon zijn.

Nu is mijn vraag, heeft iemand een aanrader?

Een ander vraag...
De basic dingen hebben we al: tent (met genoeg "normale" haringen), slaapzak, luchtbed

We gaan donderdagavond het volgende halen:
hoekharingen, tarp, klapstoelen waar je ook in kan liggen, tafeltje, lamp, grondzeil/worteldoek

Ben ik iets "belangrijks" vergeten?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
streamnl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:31:
***members only***

Ons idee van kamperen is op een mooi, rustige plek een tent neerzetten. En dat je na paar keer struikelen al in een mooi wandelgebied bent. Zelf zat ik te denken in de buurt van de Veluwe of in de buurt van de Schoorlse Duinen. De natte voorzieningen van de camping moeten wel schoon zijn.

Een ander vraag...
De basic dingen hebben we al: tent (met genoeg "normale" haringen), slaapzak, luchtbed

hoekharingen, tarp, klapstoelen waar je ook in kan liggen, tafeltje, lamp, grondzeil/worteldoek

deze mogelijk, maar ik verwacht dat alles een beetje vol gaat zitten ; https://www.hogeveluwe.nl/nl/bezoek-het-park/kamperen

Hoe en wat ga je doen met eten?
Rol WC papier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 08:05
Als je eten op een 'externe' manier regelt scheelt dat een hoop zooi (bestek, borden, fornuis, gas, koelbox etc.).

Ik heb nog nooit gehoord van worteldoek in de toepassing van een grondzeil; worteldoek laat water juist door wat een grondzeil juist moet voorkomen.

Kleren voor alle weersomstandigheden zijn wel handig, zeker met dit rare zomerweer.

Er zijn een hoop kleine dingen die je niet noodzakelijk nodig hebt maar die toch wel handig zijn maar voor een weekendje wel geskipt kunnen worden denk ik. Als wij inpakken lijkt het wel een volksverhuizing heb ik soms het idee.
Anton2610 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:05:
Een mooi klein kampvuur geeft ook fijn licht. En helpt nog eens tegen de muggen. _/-\o_
En je stinkt naar de rook. En je buren als ze pech hebben ook.

Ik ben fel tegenstander van open vuur op campings.

[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-08-2021 11:38 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

deze mogelijk, maar ik verwacht dat alles een beetje vol gaat zitten ; https://www.hogeveluwe.nl/nl/bezoek-het-park/kamperen

Hoe en wat ga je doen met eten?
Rol WC papier
Bedankt voor je tip!
"U kunt uw plek op de camping niet vooraf reserveren.
U kunt op de dag zelf na 11 uur 's morgens bij de portier van Ingang Hoenderloo informeren over het aantal beschikbare plaatsen op de camping."
Zuur als je er bent en er is geen plek...

En we eten buiten de camping. Zo basic willen we nou ook weer niet kamperen :+
Dr. Strangelove schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:36:
Als je eten op een 'externe' manier regelt scheelt dat een hoop zooi (bestek, borden, fornuis, gas, koelbox etc.).

Ik heb nog nooit gehoord van worteldoek in de toepassing van een grondzeil; worteldoek laat water juist door wat een grondzeil juist moet voorkomen.

Kleren voor alle weersomstandigheden zijn wel handig, zeker met dit rare zomerweer.

Er zijn een hoop kleine dingen die je niet noodzakelijk nodig hebt maar die toch wel handig zijn maar voor een weekendje wel geskipt kunnen worden denk ik. Als wij inpakken lijkt het wel een volksverhuizing heb ik soms het idee.
Worteldoek komt van dit topic. Juist omdat het water doorlaat.
En dat is ook de reden dat we eerst 2 nachten willen kijken of het iets is. Kunnen we meteen noteren wat wij missen tijdens het kamperen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
***members only***
Een ander vraag...

Mijn tip zou zijn om een eerste keer vooral niet teveel mee te nemen.
Onderdak, spullen om te slapen en iets om te kunnen zitten. Daarnaast uiteraard dingen zoals kleren en persoonlijke verzorging.

hoekharingen/tarp/tafel/lamp/worteldoek zijn allemaal leuk, maar heb je in de basis niet nodig. Mocht kamperen je niet bevallen zit je ook niet met deze spullen opgescheept.

Als je in zo'n campingwinkel loopt kom je van alles tegen waarvan je denkt: Oja dat zou wel eens handig kunnen zijn en voor je het weet sleep je weer een hele achterbank aan spullen mee.

Mocht het kamperen je bevallen, kan je uiteraard altijd nog bedenken wat je extra zou willen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 01-08 20:06

Chiron

Moderator Discord
***members only***

2 jaar geleden op de Harskamperdennen gestaan, super fijne camping op de Veluwe. De achteruitgang van de camping uit en je staat letterlijk op de hei. Vraag me wel af of ze niet compleet vol zitten deze zomer.
Een ander vraag...

Waterzak/jerrycan? Altijd wel prettig om water bij de hand te hebben.
En als je stroom wil gaan gebruiken, een campingstekkerblok en een verlengkabel (met van die blauwe stekkers), je zal niet de eerste zijn die tot de onaangename ontdekking komt dat het verloopstukje van de campingpaal precies andersom is >:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
streamnl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Worteldoek komt van dit topic. Juist omdat het water doorlaat.
Ik zie inderdaad dat er meer 'schools of thought' zijn. Mijn vrouw zweert dat het ondoorlatend moet zijn maar ik zie zelfs dat dat op sommige campings verboden is.

Zit nu te denken en kan me eigenlijk niet een reden bedenken waarom ik GEEN worteldoek zou gebruiken; het water loopt weg en de modder komt er niet doorheen.

Toch eens met mijn dame overleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Vaak noemen ze het eco grondzeil, maar dat lijkt verdacht veel op worteldoek dus velen gebruiken echt worteldoek. We blijven Hollanders hè. :P

Dicht plastic houdt je kuip beter schoon (en mag gewoon op campings), maar heeft als nadeel dat je het vaak maar één keer kunt gebruiken en er water op kan blijven staan waardoor je kuip niet echt droogt.
Zelf heb ik jaren plastic gebruikt, maar heb nu voor het eerst ecodoek gehaald. Ben benieuwd of het gaat bevallen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, ik ben wel benieuwd naar wat feedback van mensen die het beiden hebben geprobeerd, met name in natte omstandigheden.

Wij stonden vorige maand langs een beek en na een paar forse buien zat er gewoon op veel plekken water tussen het zeil en de kuip; dat probeerden we te voorkomen natuurlijk maar als het echt hard regent lukt dat niet. En als het ertussen zit gaat het er niet meer tussenuit, tenzij je een week lang zomerhitte hebt.

Vraag me af of worteldoek in die situatie beter had gewerkt; je accepteert dan dat er altijd vocht onder je tent komt maar het zou dan ook weer sneller weg moeten zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:09:
Vraag me af of worteldoek in die situatie beter had gewerkt; je accepteert dan dat er altijd vocht onder je tent komt maar het zou dan ook weer sneller weg moeten zakken.
Wij gebruiken beide in de voortent. Eerst (verstevigd) worteldoek, gevolgd door een grondzeil en daarop tenttapijt. Voor alleen de voortent twijfel ik nog om het grondzeil weg te laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Het zal geen topkwaliteit zijn, maar enkele spullen kunnen we al afvinken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwsBYgFvWMKV3ZXLCPHAo5alqp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6uqmEMhDZ9ODnjxsOXJ1ZEI.jpg?f=fotoalbum_large
Stoel, tafel en een usb lamp √
En natuurlijk mag badminton ook niet ontbreken. :')

Morgen even naar de gamma voor een worteldoek.
Er stond zo'n grote tent buiten van ongeveer 1200 euro maar dat is een soort tent wat wij wel zien zitten mocht kamperen iets voor ons zijn.
Indeling is goed en lekker ruim voor 2 man

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-08 14:35
streamnl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:07:
Het zal geen topkwaliteit zijn, maar enkele spullen kunnen we al afvinken.

Morgen even naar de gamma voor een worteldoek.
Er stond zo'n grote tent buiten van ongeveer 1200 euro maar dat is een soort tent wat wij wel zien zitten mocht kamperen iets voor ons zijn.
Indeling is goed en lekker ruim voor 2 man
Kwaliteit is best ok hoor. Onze tafel gaat al 5 jaar mee ofzo, eerst met de tent en nu met de caravan mee. Hebben wel meer spul van de Decatlon wat we nog altijd gebruiken.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08 20:22

The Legend

*Plop*

tafmaf schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:54:
[...]
Even los opgezet.
Hij is wel bewerkelijker dan mijn Holkamper cocoon[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Heb je met of zonder WindForce? Ik heb hem nu 2x opgezet om ff te proberen, maar vind het al een verademing ten opzichte van onze Suncruiser. Dit ding staat in de basis gewoon in 15 minuten, en ik kan alles als het moet in m’n eentje. Daar is WF wel echt handig bij. Alles wat je nog zou kunnen doen is verder binnen (droog). Onze Suncruiser was gewoon twee uur doorbikkelen, en veel stappen waar je gewoon 2 paar handen voor nodig hebt. Volgend weekend echt kamperen, dus dat wordt de eerste echte test.

Het enige nadeel dat ik nu ontdek, is dat je een voorraadje spullen hebt die gelijk nodig zijn bij het opzetten: paar haringen, slinger, hamer, worteldoek, stroomkabel, waterpas. Die dingen had ik altijd in de disselbak, maar die mis ik nu toch een beetje. Ook vraag ik me af of ik het bed kan opmaken in ingeklapte toestand (via pack ‘n go). Anders moet er ook nog ergens een dekbed verstopt worden :+ Ben benieuwd hoe vol de wagenbak en de auto straks zijn voor 1,5 week in NL :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
The Legend schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:08:
[...]

Nice! Heb je met of zonder WindForce? Ik heb hem nu 2x opgezet om ff te proberen, maar vind het al een verademing ten opzichte van onze Suncruiser. Dit ding staat in de basis gewoon in 15 minuten, en ik kan alles als het moet in m’n eentje. Daar is WF wel echt handig bij. Alles wat je nog zou kunnen doen is verder binnen (droog). Onze Suncruiser was gewoon twee uur doorbikkelen, en veel stappen waar je gewoon 2 paar handen voor nodig hebt. Volgend weekend echt kamperen, dus dat wordt de eerste echte test.

Het enige nadeel dat ik nu ontdek, is dat je een voorraadje spullen hebt die gelijk nodig zijn bij het opzetten: paar haringen, slinger, hamer, worteldoek, stroomkabel, waterpas. Die dingen had ik altijd in de disselbak, maar die mis ik nu toch een beetje. Ook vraag ik me af of ik het bed kan opmaken in ingeklapte toestand (via pack ‘n go). Anders moet er ook nog ergens een dekbed verstopt worden :+ Ben benieuwd hoe vol de wagenbak en de auto straks zijn voor 1,5 week in NL :p
Bij de cocoon moet je de wagen open klappen om het bed op te maken.
Bed klim je dan van links in en de packgo gaat aan de rechterkant open.
Zal bij de kyte gok ik hetzelfde zijn.

Leg je die spullen in de keuken.
Dan kun je er ook redelijk snel bij.
Of in de kofferbak van de auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-08 20:20
zuma schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:43:
[...]

Het gaat mij meer om het onnodig afdekken van een mooie grasmat. Een tent heeft vaak een binnentent, daar doe je weinig aan. Maar ik vind het ook zonde om dan het gras af te dekken onder de luifel. Dus ik maak wat dat betreft geen onderscheid hoor. En zo'n mat op grind of zand vind ik ook prima
Kwam deze tegen.

Zag afgelopen hemelvaart op roompot lunsbergen (we waren met vrienden die niets "minders" wilden) caravans staan OP worteldoek.

Moet je even voorstellen zo'n tandemasser caravan waar volledig worteldoek onder ligt.
En dan aan de achterkant en zijkant/dissel ook nog ruim 1,5-2 meter er omheen afgedekt.
Voor de caravan een voortent van een meter of 4 diep, natuurlijk volledig op en omringd met worteldoek.
Kunststof vlonders in de voortent en hekjes rondom.

Ik wist niet wat ik zag.

Het mogen dan jaarplaatsen zijn, maar dat ze thuis hun tuin asfalteren moeten ze zelf weten.
Op een camping hoort dat niet vind ik.

En het was ook niet 1 caravan die dat had, maar minstens 10, en ik denk nog veel meer.

Als die caravans aan het eind van het jaar weggaan is er gewoon 100m2 gras weg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 14:00
LordSinclair schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:30:
[...]

Je hebt zeker een waterbed erbij aangeschaft? Met het plastic dat zo eind uitsteekt aan de zijkanten loopt zo alle regen onder je tent. Precies waar je het eigenlijk niet wilt hebben.

Tip, zorg ervoor dat het plastic niet uitsteekt langs het buitendak.
Of beter, gebruik doorlatend worteldoek. Dat is herbruikbaar, beter voor het gras en alsnog een schone tent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 19:46
ebk71 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:23:
[...]

Of beter, gebruik doorlatend worteldoek. Dat is herbruikbaar, beter voor het gras en alsnog een schone tent.
Het kan wel zo zijn dat worteldoek weekmakers bevatten die niet fijn zijn voor je coating van je tent.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 01-08 18:09

Cheezus

Luiaard

[...]

Ligt er ook aan hoe je kampeert natuurlijk, als je enkele dagen op een camping staat i.p.v. weken is de impact op het gras sowieso beperkt. Bovendien denk ik dat het doorlatende worteldoek weinig meerwaarde biedt als daar bovenop een niet-doorlatende kuip van de tent staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Laatst online: 27-07 22:38

Badderbeest

De enige echte

Cheezus schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:35:
[...]

Ligt er ook aan hoe je kampeert natuurlijk, als je enkele dagen op een camping staat i.p.v. weken is de impact op het gras sowieso beperkt. Bovendien denk ik dat het doorlatende worteldoek weinig meerwaarde biedt als daar bovenop een niet-doorlatende kuip van de tent staat?
Dat heeft geen enkel effect, sterker, ook onder enkel doorlatend worteldoek sterven de plantjes uiteindelijk. Ik neem dit jaar overigens wel dit doorlatend doek mee. Maar dan vooral omdat ik het wil kunnen hergebruiken en omdat een geweven doek nu eenmaal vele malen scheurvaster is dan een zeiltje, ook in de voortent, waar de dichte bisonyl-kuip niet meer aanwezig is heb ik liever een doorlatend doek, dan een dichte laag waar plasjes kunnen vormen.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Voor het gras is het net zo slecht als dicht zeil, maakt echt geen bal uit. Kampeer jaren met zowel afdekzeil als antiworteldoek eronder en altijd en overal gaat het gras er aan.

De schonere tent (als het doek voldoende uitsteekt) en eventuele hergebruik zijn wel pluspunten. Zelf gooi ik het na een voorseizoen overigens weg, ga het niet zitten schoonmaken en bewaren voor die 2 tientjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 14:00
Drardollan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:14:
[...]

Voor het gras is het net zo slecht als dicht zeil, maakt echt geen bal uit. Kampeer jaren met zowel afdekzeil als antiworteldoek eronder en altijd en overal gaat het gras er aan.

De schonere tent (als het doek voldoende uitsteekt) en eventuele hergebruik zijn wel pluspunten. Zelf gooi ik het na een voorseizoen overigens weg, ga het niet zitten schoonmaken en bewaren voor die 2 tientjes.
En ik heb een andere ervaring, ja natuurlijk wordt dat gras geel. Maar als ik na 2 tot 3 weken ergens vertrek en er blijft een geel vlak i.p.v. dood vlak achter is dat wel een verschil. En ik hoef het worteldoek ook niet schoon te maken, het droogt snel in de wind, uitkloppen en het gaat in een vuilniszakje tegen wat achtergebleven zand. En dat doek kost mij meer dan 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ebk71 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:59:
[...]

En ik heb een andere ervaring, ja natuurlijk wordt dat gras geel. Maar als ik na 2 tot 3 weken ergens vertrek en er blijft een geel vlak i.p.v. dood vlak achter is dat wel een verschil.
Na 2 of 3 weken met afdekzeil is het ook geel en niet dood. Maar ga eens 3 maanden staan ergens en ik kan je vertellen dat bij beide producten het gras volledig verdwenen is.
En ik hoef het worteldoek ook niet schoon te maken, het droogt snel in de wind, uitkloppen en het gaat in een vuilniszakje tegen wat achtergebleven zand. En dat doek kost mij meer dan 2 tientjes.
Dan zou ik toch eens beter zoeken, deze koop ik elk jaar. Kost nog niet eens 2 tientjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCYjI4siVG0Gg7tP_qqBlWnD5yY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nIXK4dc99eFnQBmqNvdHiIPM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Zeker niet, na drie weken kamperen zie je al duidelijk kleur verschil tussen waar alleen het worteldoek lag, waar er ook een tent tapijt op lag én de ergste is waar ook nog grondzeil tussen zat. Ik probeer mijn vrouw nog steeds te overtuigen om zonder grondzeil (caravan) op te zetten.

Onze worteldoek is inmiddels 4 jaar oud (3 jaar gebruikt) en nooit schoongemaakt. Gewoon met de vieze kant naar beneden en wij willen nooit meer zonder. Het scheelt echt enorm met vuil naar binnen lopen en met een beetje zonneschijn kan je er droog overheen lopen terwijl gras langer nat blijft. Mijn schoonouders gebruiken het al net zo lang ook in Spanje tegen steentjes en stof.

Door het ruim om de tent te leggen hoef je die trouwens ook nog amper schoon te maken en bij opzetten en afbreken is het ook geen vieze bende (tot je de haring eronder vandaan haalt en grond meeneemt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Deveon schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:01:
[...]

Zeker niet, na drie weken kamperen zie je al duidelijk kleur verschil tussen waar alleen het worteldoek lag, waar er ook een tent tapijt op lag én de ergste is waar ook nog grondzeil tussen zat. Ik probeer mijn vrouw nog steeds te overtuigen om zonder grondzeil (caravan) op te zetten.
Dan moet je voor de grap eens net zo intensief gaan lopen op die stukken waar enkel worteldoek ligt. Dan zal je zien dat het daar net zo hard gaat als bij het tenttapijt. En dat niet alleen, ook het feit dat er een hele tent overheen staat werkt niet mee. Dat is dus niet te vergelijken wat je nu doet.
Onze worteldoek is inmiddels 4 jaar oud (3 jaar gebruikt) en nooit schoongemaakt. Gewoon met de vieze kant naar beneden en wij willen nooit meer zonder. Het scheelt echt enorm met vuil naar binnen lopen en met een beetje zonneschijn kan je er droog overheen lopen terwijl gras langer nat blijft. Mijn schoonouders gebruiken het al net zo lang ook in Spanje tegen steentjes en stof.
Ehh, we hadden het toch over als gebruik onder de voortent? Blijkbaar maak je nog een extra stuk gras dood door nog meters extra voor je tent te leggen of lees ik dat verkeerd?
Dat zie je steeds vaker en ik vind het op zijn minst discutabel. Nodeloos het gras beschadigen en als de zon een beetje brandt dan fakkel je ook het gras eronder wat extra af.

Als ik mijn voortent uit stap wil ik in het gras stappen, niet op een of ander zwart stuk plastic. Die keer extra vegen van de voortent neem ik wel voor lief.
Door het ruim om de tent te leggen hoef je die trouwens ook nog amper schoon te maken en bij opzetten en afbreken is het ook geen vieze bende (tot je de haring eronder vandaan haalt en grond meeneemt).
No shit sherlock
[...]

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 01-07-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Dan moet je voor de grap eens net zo intensief gaan lopen op die stukken waar enkel worteldoek ligt. Dan zal je zien dat het daar net zo hard gaat als bij het tenttapijt. En dat niet alleen, ook het feit dat er een hele tent overheen staat werkt niet mee. Dat is dus niet te vergelijken wat je nu doet.

[...]

Ehh, we hadden het toch over als gebruik onder de voortent? Blijkbaar maak je nog een extra stuk gras dood door nog meters extra voor je tent te leggen of lees ik dat verkeerd?
Dat zie je steeds vaker en ik vind het op zijn minst discutabel. Nodeloos het gras beschadigen en als de zon een beetje brandt dan fakkel je ook het gras eronder wat extra af.
[...]
De volgende keer zal ik een foto voor je maken waarmee ik alles hierboven kan weerleggen. Verder heeft het niet zoveel zin om de discussie te voeren. Het gras overleeft het prima en blijft ook gewoon groen na enkele weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Deveon schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:01:
[...]

Vraag uit interesse, hoe doe je het nu dan,?

Worteldoek eronder en een (kuip)grondzeil erover? Maar, je zou graag de kuip achterwege willen laten en alleen op het worteldoek staan, begrijp ik dat goed?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
JanHenk schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Voorseizoen: antiworteldoek - Isabelle klikbare vloerdelen 50x50x5cm - verhuisdekens - tenttapijt
Zomer: afdekzeil van de Action - tenttapijt

Vooral in het voorseizoen belangrijk om hoogte te winnen. Vloerdelen zijn 5cm hoog waardoor je geen water in de voortent krijgt en je een relatief vlakke vloer krijgt. De verhuisdekens zijn er om optrekkende kou iets te dempen en te zorgen voor een zachtere vloer.

De reden overigens om te kiezen voor antiworteldoek in het voorseizoen is dat dit waterdoorlatend is en dus schimmelvorming voorkomt. Vocht uit de voortent of door regen wordt doorgelaten en kan wegzakken in de grond. Bij een afdekzeil blijft het liggen en krijg je na verloop van tijd schimmel in je tent. Dat is in de zomer geen probleem omdat het dan en minder vochtig is en het meestal de volgende dag zal verdampen.
Worteldoek eronder en een (kuip)grondzeil erover? Maar, je zou graag de kuip achterwege willen laten en alleen op het worteldoek staan, begrijp ik dat goed?
Nee, dat zou ik zeker niet willen. Dat is blijkbaar wat men hier extra voor hun tent doet.

[ Voor 39% gewijzigd door Drardollan op 01-07-2022 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Tsjah, ik kan je ook de foto's laten zien na 3 maanden voorseizoen met afdekzeil en met antiworteldoek. Dan ga je gewoon een bruine laag modder zien in beide gevallen.
Dat is wat ik ook aangeef maar het probleem is het afdekzeil. Waar geen afdekzeil ligt blijft het gras mooi groen en waar antiworteldoek plus tenttapijt ligt zie je een lichte verkleuring. Het deel met antiworteldoek, afdekzeil én tent tapijt is geel en begint kaal te worden na +/- 3 weken. Hoe alleen worteldoek er na 3 maanden uit zou zien durf ik niet te zeggen, maar na één week zie je al duidelijk verschil tussen waar een afdekzeil (of schilders plastic) gebruikt is of alleen grondzeil (en tenttapijt).
JanHenk schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Eerst het worteldoek van 4.60 bij 7 met daarop de voortent waarin een grondzeil ligt met daarop een tenttapijt. Vervolgens onder de luifel alleen een tenttapijt op het worteldoek (zodat het water de grond in loopt). Overal waar geen plastic ligt blijft weken groen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat een geneuzel, laat iedereen lekker doen waar die zichzelf goed bij voelt :') Grondzeil, geen grondzeil, worteldoek, dure worteldoek.. Boeiend :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

-tom-562 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:51:
Wat een geneuzel, laat iedereen lekker doen waar die zichzelf goed bij voelt :') Grondzeil, geen grondzeil, worteldoek, dure worteldoek.. Boeiend :')
Daar kan ik mij bij aansluiten, de sfeer wordt er niet gezelliger op als we elkaar moeten overtuigen wat wel/niet beter is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
-tom-562 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:51:
Voor dit topic ben ik het met je eens, maar op de camping vind ik het wel fijn als er daadwerkelijk gras kan blijven liggen. Steeds meer campings stappen over op bestrating, een plek grind of houten vlonders omdat het niet meer lukt om een mooie grasmat te houden. Tranen in m'n ogen. :'(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 2