Toon posts:

Nieuwe pc upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag deze pc willen hebben: http://www.mediamarkt.nl/...0-titan-x-nl-1436010.html

Nu ben ik er achter gekomen dat als ik deze pc koop: http://www.mediamarkt.nl/...710-i9821-nl-1437426.html en die upgrade met onderstaande onderdelen, dat ik tussen de 900 euro en 1000 euro uitspaar en uiteindelijk een nog betere pc heb. Nu viel het mij op dat die kasten niet helemaal gelijk zijn en het lijkt alsof de kast van de goedkopere pc iets kleiner is. Zou dit problemen kunnen veroorzaken? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Pc die ik wil aanschaffen: http://www.mediamarkt.nl/...710-i9821-nl-1437426.html
Upgrade RAM (x2 voor totaal van 32 GB): https://www.alternate.nl/...uct/1239392?tk=7&lk=13472
Upgrade grafische kaart: https://www.alternate.nl/...uct/1282267?tk=7&lk=20022

Uiteraard ga ik ook de koeling upgraden, maar daar moet ik mij eerst nog wat beter in verdiepen voordat ik daar een keuze in maak. Waarschijnlijk ga ik wel voor een waterkoeling. Enige tips hierover zouden ook erg gewaardeerd worden.

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-06-2016 20:19)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja goed, het is een voorbeeld wat er kan voor dat geld. Zoals je ziet krijg je veel meer performance voor veel minder geld als je zelf bouwt.

Tijden veranderen snel, en nu kan je beter een 1080 nemen als je 4k gaat gamen of zelfs een 1070 is al ruim wat de pc een stukje sneller en minder warm maakt.

Kijk nu eens rond op het aankoopadvies forum, de 2000 euro PC's zijn daar vrij populiar en je ziet daar wat nu mogelijk is.

Desktop Aankoopadvies

Alle reacties

• Reepje
  • Niet online
Je bent een beetje raar bezig.
Als je nu eens de hele pc zelf in elkaar zet?

Dan kost het je de helft, en heb je iets beter spul ook nog.

Alleen dan niet die fantaaastische kast. Tja.

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:48
Reepje schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:14:
Je bent een beetje raar bezig.
Als je nu eens de hele pc zelf in elkaar zet?

Dan kost het je de helft, en heb je iets beter spul ook nog.

Alleen dan niet die fantaaastische kast. Tja.
Echt volledig mee eens, en zeker als je ook over waterkoeling zit te denken... Die kast is daar waarschijnlijk niet voor gemaakt. Je doet er veel verstandiger aan om gewoon zelf een bak te bouwen mijn inziens.

Vermeld verder ook even wat je met de PC wil gaan doen, dan zijn er ongetwijfeld mede-tweakers die je van wat advies kunnen voorzien.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:16
Heb je die kast ooit open gezien? Gelukkig! Ik zou zelf gewoon een hele mooie Pc samenstellen de Titan X is nu ook niet echt meer van deze tijd.

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-02 11:46
Zoals velen voor mij, zou ik ook zelf een pc in elkaar zetten die qua prestaties zo goed als gelijk is. Je hebt bijvoorbeeld al geen i7 nodig als je er alleen maar op gaat gamen. Als je niet gaat overklokken heb je ook geen K processor nodig. Ook heb je niet perse een waterkoeling nodig als je niet gaat overklokken, dan is een luchtkoeling vaak stiller en goedkoper. Allemaal dingen waar je op kan besparen.
Bijkomend is dat je (ik had het in ieder geval) trots kan zijn als je zelf je pc in elkaar zet.

Ik weet niet hoe het bij deze pc is maar vaak is het bij dit soort systemen dat de voeding van een slechtere kwaliteit is dan je mag verwachten voor deze prijs.

Verwijderd

Topicstarter
filthymushroom schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:17:
[...]

Echt volledig mee eens, en zeker als je ook over waterkoeling zit te denken... Die kast is daar waarschijnlijk niet voor gemaakt. Je doet er veel verstandiger aan om gewoon zelf een bak te bouwen mijn inziens.

Vermeld verder ook even wat je met de PC wil gaan doen, dan zijn er ongetwijfeld mede-tweakers die je van wat advies kunnen voorzien.
Zelf een hele pc in elkaar zetten heb ik een paar aan zitten denken, maar ik loop altijd tegen verschillende dingen aan. Ten eerste snap ik helemaal niets van moederborden. Waar moet ik op letten? Heeft de kast die ik kies effect op welke moederborden die ik kan kiezen? Welk moederbord moet ik hebben bij de grafische kaart die ik wil hebben? Etc. Ten tweede weet ik ook heel vaak niet waar ik op moet letten bij de voeding. En zo zullen er ongetwijfeld wel meer dingen zijn waar ik tegen aan zal lopen.

Het is wel iets wat ik ooit wil doen, maar daar wil ik eerst gewoon gigantisch bedrag voor opgespaard hebben staan zodat ik ook echt daadwerkelijk een monster van een pc in elkaar kan zetten en nog wat extra heb voor het geval dat ik ergens onverwachts alsnog extra moet uitgeven.

De pc die ik nu wil hebben is voornamelijk bedoeld om te zorgen dat ik voor het komende jaar de nieuwste games op maximale settings kan spelen (Mass Effect Andromeda, Mount & Blade Bannerlord, Maffia III) terwijl ik aan het sparen ben voor de zelfbouw pc. Mijn huidige pc kan Dragon Age Inquisition en Fallout 4 maar net op medium graphics aan.

Ik zal inderdaad ff kijken wat ik voor elkaar kan krijgen met een zelfbouw pc als ik mij streng aan een grens van 2000 euro ofzo aanhoud.

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-02 11:46
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:51:
[...]

Ik zal inderdaad ff kijken wat ik voor elkaar kan krijgen met een zelfbouw pc als ik mij streng aan een grens van 2000 euro ofzo aanhoud.
Als je echt niet weet wat je moet kiezen kun je altijd hier op tweakers kijken op het forum. Daar komen bijna dagelijks topics voorbij met gelijke vragen zoals de jouwe. Daar kun je inspiratie van op doen wat de basis is. Als je er dan echt niet uit komt kun je daar altijd nog een apart topic voor aanmaken zodat je wat gerichter geholpen kan worden. Ik denk namelijk dat je met deze vraag niet veel verder komt dan "zet 'm zelf in elkaar want dat is beter en goedkoper" antwoorden. (waar ze overigens gelijk in hebben :P )

• Reepje
  • Niet online
[...]

Zelf een hele pc in elkaar zetten heb ik een paar aan zitten denken, maar ik loop altijd tegen verschillende dingen aan. Ten eerste snap ik helemaal niets van moederborden. Waar moet ik op letten?
Als je het echt interessant vind, is het snel geleerd.

Begin eens te kijken naar hoe het best buy gamesysteem inelkaar steekt

reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:55:
[...]

Als je het echt interessant vind, is het snel geleerd.

Begin eens te kijken naar hoe het best buy gamesysteem inelkaar steekt

reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016
Die pc in die guide ziet er idd best leuk uit qua onderdelen. Alleen die grafische kaart kan ik niet zo goed chocola van maken aangezien ik mij altijd op Nvidia gericht heb. Maar als ik zo op internet rond kijk is die ongeveer gelijkwaardig aan de GTX 980. Waat niet helemaal zeker ofdat dat klopt, maar hij is ieder geval een stuk beter dan wat ik nu heb.

Bedankt voor de link!

Acties:
  • Beste antwoord

• Reepje
  • Niet online
Ja goed, het is een voorbeeld wat er kan voor dat geld. Zoals je ziet krijg je veel meer performance voor veel minder geld als je zelf bouwt.

Tijden veranderen snel, en nu kan je beter een 1080 nemen als je 4k gaat gamen of zelfs een 1070 is al ruim wat de pc een stukje sneller en minder warm maakt.

Kijk nu eens rond op het aankoopadvies forum, de 2000 euro PC's zijn daar vrij populiar en je ziet daar wat nu mogelijk is.

Desktop Aankoopadvies

Verwijderd

[...]

Zelf een hele pc in elkaar zetten heb ik een paar aan zitten denken, maar ik loop altijd tegen verschillende dingen aan. Ten eerste snap ik helemaal niets van moederborden. Waar moet ik op letten? Heeft de kast die ik kies effect op welke moederborden die ik kan kiezen? Welk moederbord moet ik hebben bij de grafische kaart die ik wil hebben? Etc. Ten tweede weet ik ook heel vaak niet waar ik op moet letten bij de voeding. En zo zullen er ongetwijfeld wel meer dingen zijn waar ik tegen aan zal lopen.

Het is wel iets wat ik ooit wil doen, maar daar wil ik eerst gewoon gigantisch bedrag voor opgespaard hebben staan zodat ik ook echt daadwerkelijk een monster van een pc in elkaar kan zetten en nog wat extra heb voor het geval dat ik ergens onverwachts alsnog extra moet uitgeven.
Als je zo'n Acer pc gaat kopen loop je tegen nog veel meer dingen aan. Die zijn vaak amper te upgraden. Het moederbord heeft vaak een locked BIOS waardoor je de videokaart meestal al niet kunt vervangen.
De voeding is vaak net voldoende voor het systeem, dikke kans dat je voor iets anders niet genoeg aansluitingen hebt. En dan heb je nog de airflow van de behuizing. De meegeleverde videokaarten zijn altijd kaarten met een reference koeler, die blazen de lucht direct via achter naar buiten waardoor het binnen in de kast niet veel warmer wordt. Als je dan een videokaart met aftermarket koeler gaat kopen die de warme lucht de kast in blaast, kan de airflow wat aan de krappe kant zijn in zo'n kast.

Op een gegeven moment kun je bijna alles gaan vervangen, waardoor je beter zelf een pc kunt bouwen, en kun je gewoon goede onderdelen kopen.

Tip:
Maak hier een topic aan als je zeker wilt weten of alles gaan passen etc:
Desktop Aankoopadvies

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu zelf verder gaan kijken naar zelf een pc bouwen. Via de link die Reepje gaf ben ik een beetje gaan orienteren. Heb nu een lijstje gemaakt met onderdelen die ik wil hebben (ben idd nu een heel stuk goedkoper uit) en heb een nieuw topic gemaakt: Game pc

Iedereen bedankt voor de adviezen en suggesties.
Pagina: 1