• rubertonies
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik heb zelf een game pc gebouwt voor een niet al te groot prijsje. Door mijn budget ben ik een 2e hands videokaart gaan kopen (ik weet dat het niet slim was, maar dit was maar tijdelijk). Vervolgens na een aantal maanden viel mijn computer uit tijdens het runnen van spellen. Dit gebeurt niet bij alle spellen, maar wel bij de spellen die ik het meest speel (CSGO en H1Z1). Ik denk dat dit door mijn videokaart komt. Ik heb naar mijn videokaart gekeken en het bleek dat de middelste fan het niet goed deed (deze fan had wat meer weerstand). Als mijn computer vast liep dan viel het beeld uit. Alsof ik mijn monitor niet had aangesloten op mijn computer. Vervolgens doet mijn computer zelf nog wel normaal en als ik met vrienden aan het praten ben dan vallen hun ook niet gelijk weg maar na iets van 20 sec. Ik zou dus graag hulp willen om dit te kunnen oplossen. Ik ben zoizo van plan om een nieuwe videokaart te kopen dus ik ga geen geld uitgeven aan nieuwe fans. Dan wacht ik liever een aantal weken. Het kan ook misschien zijn dat de processor en de videokaart niet goed samenwerken maar dat weet ik niet zeker. Daarom heb ik deze topic gestart
Dit zijn mijn specs:
Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Intel Core i5 4460
crucial ballistix sport16 gb ram
ASRock B85 Pro4
sharkoon vg4-w
cooler master v550 semi-modulair
crucial bx 100 250gb

PS. Ik heb al gekeken naar een aantal nieuwe videokaarten en zit te twijfelen tussen de gtx 980TI en de gtx 1070.

[ Voor 7% gewijzigd door rubertonies op 27-06-2016 14:10 ]

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-01 17:38
Misschien belangrijker: welke voeding gebruik je?

Volgens mij -- weet niet zeker -- kun je uit de logboeken van Windows soms ook foutmeldingen terughalen.
Wellicht dat een andere Tweaker dat kan onderbouwen.

Is dit je PC volledig?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1635125

[ Voor 80% gewijzigd door rikhartman op 27-06-2016 14:08 ]

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-01 15:06

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Vermeld hier even je complete systeem. Wegvallend beeld hoeft niet percee een defecte GPU te betekenen.

Daarnaast kunnen wij je een stuk beter helpen als je wat meer volledige informatie aanlevert.
Temperaturen van je CPU en GPU zouden ten eerste al een indicatie kunnen geven van het probleem. Probeer eventueel je GPU wat te stressen en kijk wat er gebeurt.

Indien deze boven een bepaalde temperatuur komt waarna je beeld wegvalt kun je proberen een aggresiever fan-profile in te stellen en opnieuw te testen.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58

Nibbz

Postmaster General

Mijn oude Geforce 6600 GT had ook zo'n zelfde probleem. Bleek uiteindelijk te fixen te zijn, door de videokaart een tijd in de oven te doen (zodat alle soldeersols weer goed smelten.. iets met pruts spul gebruikt in de fabriek van nVidia).

Heeft die kaart niet zulke zelfde kuuren? :p

http://www.overclock.net/...in-the-oven-fix-it-worked

13:37

• rubertonies
ik heb de cooler master v550, maar een vriend van mij heeft dezelfde computer maar dan een andere videokaart en hij heeft daar geen problemen mee. Ik heb de temperaturen al bekeken en die zijn erg hoog als mijn videokaart met 99% werkt. Rond de 80 graden max 85

• rikhartman
Lijkt me niet schokkend hoog, wat me wel hoog lijkt: voor CS:GO 99% belasting.
Wat zijn je temperaturen bij het gamen?

• rubertonies
ik heb niet bij csgo de 99% belasting. Ik heb het via de unigine heaven benchmark gedaan. Deze zorgde ervoor dat mijn videokaart op 99% zat en met een temperatuur van rond de 80 graden. Bij csgo heb ik rond de 80% belasting en niet hogere temperaturen dan 80 graden

• rubertonies
rikhartman schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:03:
Misschien belangrijker: welke voeding gebruik je?

Volgens mij -- weet niet zeker -- kun je uit de logboeken van Windows soms ook foutmeldingen terughalen.
Wellicht dat een andere Tweaker dat kan onderbouwen.

Is dit je PC volledig?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1635125
Dat was mijn eerste plan van de pc maar die is doormiddel van die topic verandert tot wat er nu in de beschrijving staat.

• rikhartman
rubertonies schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:16:
[...]

Dat was mijn eerste plan van de pc maar die is doormiddel van die topic verandert tot wat er nu in de beschrijving staat.
Heb je nog een andere voeding? Daarmee testen..
Lost dat niks op, eventueel koeler gpu verwijderen, nieuwe pasta erop.
Kan ook nog aan werkgeheugen liggen, elke keer met 1 reepje testen en dat wisselen.
En verder kan het van alles zijn.. elk component zo'n beetje, misschien wordt je CPU wel veel te warm.

Nog een slechte suggestie: onboard videokaart proberen.

Kortom zelf even aan de slag denk ik en dan ben ik erg benieuwd naar je bevindingen.

• rubertonies
Ik heb zelf ook al een aantal dingen geprobeerd zoals de koeler verwijderen en nieuwe pasta op de gpu. Dit heeft echter niet gewerkt. Ik heb geen andere voeding dus daar kan ik het niet mee testen. Misschien is er een programma die kan laten zien hoeveel watt ik gebruik. Dan weet ik dat ik niet te veel watt gebruik.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Teveel watt is het niet voor deze setup. Of de voeding nog goed is is wat anders dat wordt uitwisselen.
Waarom denk je trouwens dat het dd gpu is? 7950/70 zijn best wel betrouwbare stabiele gpu's.
Probeer anders eens een tijdje je onboard gpu kijken of dat helpt. Dan weet je in ieder geval of je het in de gpu mLet zoeken.
Pagina: 1