Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game PC 800 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubertonies
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 19-07-2019
Ik heb een pc gezien die ik graag zou willen kopen, maar ik weet niet of het slim is. Het lijkt alsof het te goedkoop is. Ik weet het niet zeker en daarom heb ik wat advies nodig. Als ik op internet al deze specs opzoek kom ik duurder uit. Zelf hier op tweakers met een 2e hands videokaart een 2e hands processor.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan simpele spellen te spelen zoals League of Legends en Counter-Strike Global Offensive. Ik ga wel later zwaardere spellen spelen zoals battlefield hardline en gta 5.

Dit zijn de specs:
Sharkoon VS3 behuising met blauwe led licht
600watt 82+ voeding
Asrock z77 pro4 moederbord
Intel core i5 2500 quadcore processor 3,3Ghz
Coolermaster hyper 103 processor koeler
8gb ddr3 1600Mhz RAM
128gb ssd sata3
500gb hdd sata3
Asus strix Nvidia GTX960 2gb ddr5 oc videokaart met DVI-HDMI en 3xDP uitgang
Dvd multi recorder (dual layer)
Windows 8 pro
18 maanden garantie

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ga gamen en internetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximum budget van €600

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen al een monitor en windows 7.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaar (bijv: geforce gtx 960).

[b]Heb je nog bepaalde (

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:20
Is wel een verouderde i5, waar zag je dit systeem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thebjorno
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 27-07 15:07
ik snap nu eigenlijk niet wat je vraag is? wil je weten of deze nieuwe pc te mooi is om waar te zijn voor die prijs? de prijs voor die pc meld je er zelf namelijk niet bij... wil je weten of deze pc de genoemde spellen aan kan? of wil je weten wat je er nog bij zou moeten komen om spellen als BFH en GTA V aan te kunnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubertonies
Ik heb het op marktplaats gevonden, maar het zijn geen 2e hands pc's. Het kost €550 in totaal en ik zou graag willen weten wat ik ermee kan en of het wel kan kloppen voor €550.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02-09 12:27

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Wat is de exacte voeding? Is wel belangrijk om te weten.
Zorg ervoor dat je de i5 2500K versie te pakken krijgt. Dan ben je wat zekerder voor de toekomst.

Show me your moves.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19:36
Naja, om maar even antwoord te geven op een vraag die je niet direct stelt.
Voor battlefield hardline en GTA V is deze PC denk ik niet goed genoeg (ligt aan de settings, maar toch). Gtx 960 valt bij mij ook zeker niet als een keuze voor een goede videokaart voor deze spellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Als ik jou was zou ik het moederbord en een i5 2500K processor ergens tweedehands proberen te scoren. Z77 icm i5 2500K is prima en gaat *nog* niet voor een bottleneck zorgen. Dan kun je er een 280x of een 290 bij duwen, afhankelijk van je budget, overige componenten + mooie case eromheen en gaan met de banaan.

[Voor 8% gewijzigd door Koninkje op 12-05-2015 17:42]

Show me your moves.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Een Sandy Bridge i5 presteert tegenwoordig niet echt minder als een Haswell Refresh CPU.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 04-04 23:28

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Met dit systeem ga je bf hardline op ultra 1080p aankunnen. Voor 500 kun je hem ook krijgen denk ik. Meer is hij 2e hands niet waard.

[Voor 13% gewijzigd door CMSTRR op 12-05-2015 18:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Trouwens ook goed kijken naar welke PSU je koopt, er zijn meer slechte als goede. Zeker als je tweedehands gaat zou ik kijken voor een R9 280, presteert gelijk aan een GTX960 of soms zelfs sneller (hogere textures en resoluties), maar daarnaast is hij tweedehands ook nog eens gauw €70 goedkoper!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 28-09 16:08

mirno

私の名前はMirnoです

Let inderdaad even op op er nog een -K achter de i5 2500 staat, dan kan je hem overklokken en er meer power uithalen.
Die GTX960 is helemaal nog niet zo slecht. Is net wat beter dan een R9 280, zoals ook al vermeld werd. Komt dus dicht bij de R9 280X in de buurt(7970) waarmee ik GTA V nagenoeg op ultra mee kan draaien, paar onbelangrijke settings klein tikje terug en werkt perfect.

Je meld dat het geen 2e hands PC's zijn? Nieuw lijkt dit mij namelijk sterk doordat die processor al paar generaties oud is, en de videokaart van de huidige generatie is...

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

MK1998NL schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:55:
Een Sandy Bridge i5 presteert tegenwoordig niet echt minder als een Haswell Refresh CPU.
Overclock is wel handig.
Scheelt je zo 10 fps.

[Voor 4% gewijzigd door Koninkje op 12-05-2015 18:59]

Show me your moves.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik zeg toch ook nergens dat het niet waar is :)
mirno schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:56:
Let inderdaad even op op er nog een -K achter de i5 2500 staat, dan kan je hem overklokken en er meer power uithalen.
Die GTX960 is helemaal nog niet zo slecht. Is net wat beter dan een R9 280, zoals ook al vermeld werd. Komt dus dicht bij de R9 280X in de buurt(7970) waarmee ik GTA V nagenoeg op ultra mee kan draaien, paar onbelangrijke settings klein tikje terug en werkt perfect.
Hangt ook af van het spel, een R9 280 is bij andere spellen weer sneller. Tweedehands is deze echter een pak goedkopen (ongeveer 40%), dus is dat de meest voor de hand liggende keuze. R9 280 is indien gewenst met het verschuiven van een paar balkjes eenvoudig te overclocken tot het niveau van een bijna R9 280X :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

MK1998NL schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:02:
[...]

Ik zeg toch ook nergens dat het niet waar is :)

[...]

Hangt ook af van het spel, een R9 280 is bij andere spellen weer sneller. Tweedehands is deze echter een pak goedkopen (ongeveer 40%), dus is dat de meest voor de hand liggende keuze. R9 280 is indien gewenst met het verschuiven van een paar balkjes eenvoudig te overclocken tot het niveau van een bijna R9 280X :)
offtopic:
Ik impliceerde niet dat jij bedoelde dat het niets uitmaakte ;(

En inderdaad, een 280 kan met goede koeling zo een 280x prestatie neerzetten.

Show me your moves.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubertonies
Bedankt voor de tips, maar jullie adviseren mij de r9 280 te kopen. De gtx 960 zit er bij en kan ik er niet afhalen, dus als ik de pc koop en de r9 280 wat moet ik dan met de gtx 960? Ik kan de pc niet zonder de gtx 960 kopen..
Btw ik kan wel de processor verkopen en een betere kopen, maar dat kan ik pas als ik genoeg geld daarvoor heb en dat duurt nog wel effe. Kan ik counter-strike global offensive wel goed spelen met deze pc? Dan koop ik gta 5 of battlefield pas als ik die betere processor heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

rubertonies schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:47:
Bedankt voor de tips, maar jullie adviseren mij de r9 280 te kopen. De gtx 960 zit er bij en kan ik er niet afhalen, dus als ik de pc koop en de r9 280 wat moet ik dan met de gtx 960? Ik kan de pc niet zonder de gtx 960 kopen..
Btw ik kan wel de processor verkopen en een betere kopen, maar dat kan ik pas als ik genoeg geld daarvoor heb en dat duurt nog wel effe. Kan ik counter-strike global offensive wel goed spelen met deze pc? Dan koop ik gta 5 of battlefield pas als ik die betere processor heb.
CS:GO gaat als een zonnetje lopen op dit systeem.

Show me your moves.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubertonies
Dankjewel, dan kan ik deze binnenkort gaan kopen en dan de processor upgraden als ik daar weer genoeg geld voor heb? Toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Inderdaad, voor CS:GO misschien zelfs teveel van het goede :)

Voor ietsjes meer als €600 kan je trouwens de hele reutemeteut nieuw kopen, of €550-575 met alleen een 2de hands GPU.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:23
Dat setje is zo slecht nog niet. Is het uberhaupt wel een 2500 of toch een 2500k?

Een gtx 960 draait alle huidige games met gemak. Misschien hier en daar wat settinkjes aanpassen maar verder prima.Evenals deze processor. Overklokt of niet.

http://m.pclab.pl/art57777-15.html

Die processor hoef je voorlopig niet te vervangen. Daarbij kun je ook niet k i5jes overklokken :) Alleen niet zo goed als een k type.

Counterstrike is met deze pc idd een makkie..

Dus conclusie : Videokaart en processor prima. Je hoeft voorlopig niks te vervangen of te overklokken.

En windows a 90 euries staat er ook al op
Natuurlijk nog wel even de verkoper checken via google. Kijk of er al beoordelingen van zijn enz.

Wat je miaschien nog wel even moet doen is even achterhalen wat voor een voeding er in zit en dat hier even posten..

MS tech en dat soort prut moet je niet hebben natuurlijk.

Of anders : Post even de link naar die pc. Das nog makkelijker :)

[Voor 14% gewijzigd door Baloes op 12-05-2015 20:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06-09 22:02

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jort99b
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:47
Als het echt die is kun je gewoon de aanpassing naar een r9 280 aanvragen (staat in de advertentie).
Uit 600 watt 82+ maak ik trouwens op dat de voeding een 80-plus-certificering heeft, en dat is gewoon goed. (voor de zekerheid toch even vragen!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kevin1Smid
jort99b schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:25:
[...]

Als het echt die is kun je gewoon de aanpassing naar een r9 280 aanvragen (staat in de advertentie).
Uit 600 watt 82+ maak ik trouwens op dat de voeding een 80-plus-certificering heeft, en dat is gewoon goed. (voor de zekerheid toch even vragen!)
80+ van mstech blijft prut aangezien hij even zo efficient is en dan na een jaartje spontaan in de fik vliegt (bij mij ook een keer gebeurd mijn intel pentium 4 naar de knoppen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Certificatie maakt geen bal uit, er zijn ook Gold PSU units die gewoon crap zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kevin1Smid
pricewatch: MS-Tech V-GO A6.2 deze is een mooi voorbeeld van 80+ en toch een tijdbom

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En de voeding maakt wel uit; als er al een 2500/2500K in zit en er wordt blijkbaar hierboven aangeraden om een R9 280 erin te zetten, zit je al op een theoretisch vermogen van 400W alleen voor CPU & GPU.

Als er later zwaardere spellen gespeeld moeten worden en/of topicstarter denkt even een extra R9 280 erbij te zetten voor Ultra-performance en hoge framerates, dan is elke 600W voeding eigenlijk te weinig. Het is zonde als je dus nu een 600W erin zet en over een half jaar weer geld hebt voor uitbreidingen en dan ook een nieuwe voeding zou moeten kopen van grofweg 90 Euro voor 850W.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Dat linkje dat ik zie, dat is een nieuwe pc. Je kunt dus beter de spullen zelf nieuw kopen en in elkaar (laten)zetten.

Show me your moves.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baloes
Voor 550 kun je idd met een mix van nieuwe en 2e hands componenten een pctje in elkaar draaien wat zelfs nog luxer is dan deze aanbieding..
Alleen dan moet er nog windows op en de assemblage moet zelf gedaan worden.. das iets dat je moet willen/aandurven..
Als je iemand kent die je pc voor je kan bouwen of je durft het zelf aan, dan zou ik daar wel eerder voor gaan dan deze aangeboden pc.. Dan weet je altijd zeker wat je in huis haalt.

Of je zou contact op kunnen nemen met deze gast op V&A met 15 positieve reviews die samen met jou iets leuks in elkaar kan zetten. Hij kan in samenspraak met jou gewoon werken met 2e hands componenten en dus voor weinig geld iets heel leuks in elkaar zetten.. Informeren over hoe en wat kan nooit kwaad

Het lastige van die aanbiedingen op marktplaats is namelijk dat er helemaal niets over de verkoper gevonden kan worden qua ervaringen/beoordelingen.
Het ziet er op het eerste gezicht niet zo slecht uit mits de 18 maanden support/garantie ook echt is (wat zijn de voorwaarden precies) en wat voor een voeding en SSD zitten er nou in? Dat soort dingen moet je , mocht je er voor willen gaan, toch echt ff helder krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubertonies
Ik heb dat ook gedaan en als ik dat allemaal bij elkaar(en dan de videokaart en processor 2e hands) koop op tweakers, dan kom ik nog steeds duurder uit. Ik heb dan nog geen windows erbij. Dat kost bij elkaar ongeveer €600

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rubertonies schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:46:
Ik heb dat ook gedaan en als ik dat allemaal bij elkaar(en dan de videokaart en processor 2e hands) koop op tweakers, dan kom ik nog steeds duurder uit. Ik heb dan nog geen windows erbij. Dat kost bij elkaar ongeveer €600
Vervelend dat het zoveel kost maar mag ik dan subtiel vragen waarom je wel een CPU wil aanschaffen die al in februari 2011 is gelanceerd op een moederbord wat niet upgradebaar is via Marktplaats?

/edit: voordat ik de wind van voren krijg; wat ik bedoel te zeggen is dat ik het persoonlijk erg zonde zou vinden als topicstarter maximaal 600 Euro te besteden heeft en dan ervoor zou/moet kiezen om een "ouderwets" systeem aan te schaffen waardoor de toekomst / upgrades misschien minder makkelijk gaan en er meer geld tegenaan moet dan als je nu 750 zou uitgeven aan een Z97-systeem uit de BBG, bijvoorbeeld.

[Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2015 21:52]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubertonies
Ik begrijp erg goed wat je probeerd te zeggen, maar ik heb veel gezocht en er kwam niets goed uit. Elke pc die ik heb gevonden was duurder en veel slechter, daarom vond ik deze erg goedkoop( dat is de reden voor deze topic). Ik had zelf niet door dat het moederbord van een oud model afkomt. Als ik hier een pc samenstel voor dezelfde prijs, kom ik niet ver. Toch denk ik dat ik dankzij jou niet op dit aanbod in ga. Het heeft veel meer voordelen als ik een modernere pc koop.
Ik heb wel al een beetje rondgekeken en wat lijsten gemaakt maar zouden jullie me dan toch nog kunnen helpen met de pc samenstellen? Dan kan ik er een 2e hands videokaart indoen en dan nog wel een erg goede pc kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkBlaze
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14:27

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Nog even een andere kleine opmerking er bij, die beste verkooper op marktplaats levert ook geen windows licentie mee dus het is niet eerlijk om dat te gaan vergelijken. Met andere woorden hij verkoopt of een illigale windows of windows is gewoon niet geactiveerd maar ik ga voor optie een aangezien dit stukje tekst.

Alle software is geactiveerd en werkt volledig naar behoren. Er worden met dit systeem geen software licenties mee geleverd, tenzij anders overeen gekomen.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 3900X - 16GB Crucial Ballistix Elite 3600CL16 - 1080ti - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire 270X - Corsair AX850

• Baloes
MAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:48:
[...]

Vervelend dat het zoveel kost maar mag ik dan subtiel vragen waarom je wel een CPU wil aanschaffen die al in februari 2011 is gelanceerd op een moederbord wat niet upgradebaar is via Marktplaats?
Nou..de wind van voren :) Het is een open forum waar iedereen met de beste bedoelingen zijn visie geeft toch? :)

De onduidelijkheid rijst een beetje of TS nu wel of niet al een windowslicentie heeft. In de openingspost staat namelijk van wel. Niet : Dan is het budget voor de pc 80 euro lager en voor 520 euro kun je met socket 1155 nog steeds een prima presterende pc bouwen die echt nog wel een tijdje meegaat. Zeker gezien het feit dat men via DX12 etc. en Mantle de CPU steeds meer probeert te ontlasten. Een 4 jaar oude i5 2500 presteert maar zo'n 5-10% minder dan, of regelmatig zelfs nog gelijk, aan een i5 4460..en zijn regelmatig voor minder dan 100 euro te krijgen . Als het budget wel gewoon 600 euro exclusief windows is dan zou je idd evt kunnen kijken naar haswell met een GPU van V&A...

Dat gezegd hebbende heb ik laatst nog iemand geholpen die bewust koos voor een goedkope 2500K met overklokmobo om zo een GTX 970 (275 euries 2e hands..ja ja wonderen bestaan nog :) ) in z'n budget van 675 gepropt te krijgen.. en die heeft daar toch erg veel plezier van. Hij overkllokt de 2500K nog niet eens omdat de CPU tot nu toe in elk spel wat ie speelt het makkelijk trekt. Upgrade naar bv 3570K/3770K blijft dan nog open natuurlijk...

Affijn..plenty possibilities dus :)

• rubertonies
Er is mij ook een 2e hands pc aangeboden zonder een videokaart voor €425 met deze specs:
Behuizing:Antec VSK-4000E
voeding: ms tech 550 WATT
geheugen: Geil 8GB DDR3-1600 CL11
optische drive : LG GH24NSC0
harde schijf: seagate 1,5 tb
moederbord: ASUS CS-B
SSD: kingston v300 120GB
montage adapter for ssd: PNY montage adapter for ssds and hdds ( 9,99 euro nieuw).

Als ik dan naar v&a ga kan ik een erg goede 2e hands videokaart kopen voor €175: de msi geforce gtx 960 gaming 2gb.

Dit komt dus op een totaal bedrag van €600 en dan heb ik een betere processor en een moderner moederbord voor €50 meer. Dan is dat toch wat beter dan deze pc voor €550? Graag even jullie mening hierover.

Ps ze hebben allebei nog garantie en er staat windows 8 op

[Voor 4% gewijzigd door rubertonies op 13-05-2015 07:20]

• Koninkje

Koninkje

Kijk dit bedoel ik. Een ms-tech voeding. Die dingen zijn tijdbommen. Pure shit.

Show me your moves.

• MK_
  • Niet online

MK_

Welke CPU zit erop?

Verder wel aardig, alleen die PSU... die moet hoognodig vervangen worden.

En dan de GPU, bespaar je €75 door een tweedehands 7950/R9 280 te halen.

• rubertonies
Intel core i5 4690K

• MK_
  • Niet online

MK_

Leuk, al is het alleen raar om een Intel Core i5 voor te overclocken te zetten op een non-OC bordje. Maar goed, het zit er al op, dus eigenlijk prima.

• rubertonies
Dus ik kan beter dan de sapphire r9 280x 3gb halen voor €150?

• rubertonies
Ik heb zojuist dezelfde saphhire gevonden voor €120

• MK_
  • Niet online

MK_

Kan, zeker niet slecht, de R9 280X is zelfs sneller als de GTX960. Een R9 280/7950 is echter net merkbaar trager (en te overclocken tot een niveau van de R9 280X) en is weer €50 goedkoper:
V&A aangeboden: 2xSapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
Al is €120 die je hebt gevonden een erg nette prijs voor een R9 280X.

• rubertonies
Is het dus handiger als ik op het bod in ga en dan de videokaart koop op V&A of is die pc van marktplaats dan toch beter?0

• rubertonies
Ik hoef alleen te weten of ik een bottleneck heb bij deze pc. Ik weet wel aardig wat van computers, maar ik zou wel graag willen weten of ik mijn processor moet overclocken.(dit hoeft natuurlijk niet als de cpu beter is dan de gpu)
Dit zijn de specs:
1 AMD FX-6300 Black Edition
1 MSI 970A-G43
1 Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
1 Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB
1 Thermaltake CORE V51 Mid-Tower Chassis
1 Scythe Ninja 3
1 Scythe Kaze Master Pro 5.25
1 Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
1 be quiet! Pure Power L8 630W CM
Volgensmij hoef ik mijn cpu niet over te clocken, maar het is altijd handig om te weten. Natuurlijk sta ik open voor andere tips.

[Voor 3% gewijzigd door rubertonies op 14-05-2015 20:27]

• racemichel
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:51
Link

[Voor 14% gewijzigd door racemichel op 14-05-2015 20:47]

• Tonkowonko
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 28-09 11:56

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:54
Wat ga je met je pc doen?

Een FX6300 overklokken is met de meeste huidige games wel aan te bevelen (niet noodzakelijk), maar met jouw moederbord zou ik dat sowieso niet doen.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan je natuurlijk prima in je oude topic vragen, derhalve merge.

• rubertonies
Als ik intern geheugen zoek, dan vind ik hdd, ssd en sshd. Wat is sshd? Een snellere versie van hhd maar slomer dan ssd?

• Ruben0s
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Dit zijn vragen waarvan je de antwoorden ook op google kan vinden.

PSN: Baklapper

• MK_
  • Niet online

MK_

Intern geheugen is geen HDD, SDD e SSHD, intern geheugen is je werkgeheugen of RAM geheugen ;) SSHD's zijn leuk in laptops, waar weinig ruimte is voor 2 drives.

• mitsumark
Of wanneer je budget het niet toelaat om beiden los te kopen en je toch meer opslag nodig hebt.
http://tweakers.net/price...;297054;297052/categorie/
Voor 2 tientjes krijg je er dus 8GB flash geheugen bij wat een aantal acties die je vaak uitvoert fors versnelt (windows opstarten, programma's opstarten, etc).

• rubertonies
Ik heb een game pc samengesteld en ik vraag me af of dit allemaal bij elkaar past. Ik had deze samenstelling op youtube gezien, maar er waren een paar dingen uitverkocht en heb ik ze vervangen (dat is dus misschien fout gegaan).

Dit zijn de specs:

Cooler Master HAF 912

Western Digital Blue WD10EZEX 1TB

ASUS M5A97 LE R2.0

Seasonic S12II 620 Bronze 620W

AMD FX-6300 Vishera 6-core

G.SKILL Ripjaws Series 8 GB (2 x 4 GB)

MSI R9 280 GAMING 3G

• MK_
  • Niet online

MK_

Dat bordje heeft niet graag die CPU, weinig phases en gaat hoogstwaarschijnlijk throttelen

• rubertonies
Heb jij dan misschien een tip of een betere moederbord in gedachten?

• rubertonies
En wat is throttelen?

• Synitar
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13-05 21:31

Synitar

Professioneel Uitsteller

• MK_
  • Niet online

MK_

pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P
Goedkoopste bordje zover ik weet met 8+2 power phases

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Als je niet overclocked, en voor het mooie een topdownkoeler pakt, is een goede 4+1 fase ook te doen voor een FX-6300, de pricewatch: Gigabyte GA-78LMT-USB3 moet het aankunnen, goedkoop, maar geen SATA-300, de wat duurdere pricewatch: Gigabyte GA-970A-DS3P heeft wel SATA-600, maar dan zou ik direct die 13 euro meer neerleggen voor de UD3P.

Sowieso de UD3P pakken als het in je budget past, kun je je FX ook leuk opkietelen.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubertonies
De behuizing is uitverkocht. Welke behuizing is een goede vervanger voor de cooler master haf 912? Waarschijnlijk ga ik de gtx 960 halen in plaats van de r9 270. Is dat wel slim of kan ik dat beter niet doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
Hierboven zei je de R9 280, dat is een prima keuze.

Waarom zou je voor de R7 270 of gtx960 kiezen?

De CM 690 III is ook een goede kast voor niet al teveel geld.

[Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 25-05-2015 13:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baloes
Dus als we het goed begrijpen heb je nu nog niets aangeschaft en alleen componenten op het oog?
En het budget is nog steeds 600?

Waarom ga je dan niet gewoon voor zoiets als dit :

V&A aangeboden: Intel Core i5 3470 Tray

Prima verkoper en prima processor. Zeker krachtiger dan de fx6300.
met

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B75M-DGS R2.0€ 49,01€ 49,01
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 27,95€ 27,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,95€ 53,95
1Antec VPF Series 450W€ 47,80€ 47,80
1Crucial BX100 120GB€ 60,95€ 60,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 346,51

En scoor op V&A een leuke videokaart.

http://tweakers.net/categ...VgYAimgoCWIZ2xooBRbW1sLAA

Echt een mooi pctje zo.

• rubertonies
is die 450 watt voeding wel genoeg voor de rest van de pc met de r9 280x?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

• RobinHood
  • Niet online
Al is die 450w wel slecht te krijgen, de 550w is beter te krijgen en goedkoper: pricewatch: Antec VPF Series 550W

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• rubertonies
Als ik de fx 6300 niet ga overklokken welke processor is dan beter voor dat geld? Als het een intel processor is, is het handig om er een moederbord bij te zetten.

• RobinHood
  • Niet online
Ligt eraan, er zijn games waarin een i3 beter is, maar er zijn games die weigeren op te starten met een dualcore in je systeem. Wat ga je er mee doen?

• RobinHood
  • Niet online
Ligt eraan, er zijn games waarin een i3 beter is, maar er zijn games die weigeren op te starten met een dualcore in je systeem. Wat ga je er mee doen?

• rubertonies
Counter strike global offensive, league of legends, minecraft, rust, the forest, gta 5, battlefield hardline en far cry 4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubertonies
Ik heb nu na een paar weken research wat andere specs. Ik heb nu ook aangezien het al een stuk later is een hoger budget van 800 euro.
Dit is wat ik tot nu toe heb:
AMD fx 8350
Crucial ballastix 8gb
seagate 1tb
Crucial bx100 128gb
Radeon r9 280x dual-x (150 euro 2e hands)
cooler master n400
scythe mugen 4

Ik ben nog niet 100% zeker of dit allemaal wel goede componenten zijn en of het allemaal wel in mijn behuizing past.
Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Moederbord?

Waarom geen i5?

[Voor 46% gewijzigd door MK_ op 14-06-2015 11:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
Ga je overklokken?
Welke voeding?
Geen grotere SSD?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubertonies
ik ben niet van plan over te klokken ook al klinkt het wel erg verleidelijk (Ik heb nog nooit eerder overgeklokt en heb geen zin om mijn hele processor te vekloten). Ik weet niet wat voor voeding ik erin ga zetten, daar wil ik nog graag wat hulp bij, omdat sommige voedingen al na een jaar stuk zijn (gehoord van sommige reviews). Ik ga toch denk ik voor de crucial bx100 250gb, dan heb ik genoeg voor windows en nog een paar games. Ik was nog vergeten mijn moederbod erbij te zetten. het is de MSI gaming 970. Ik heb op internet opgezocht en ze zeggen dat de fx 8350 een betere kwaliteit/prijs verhouding heeft dan de i5 processoren (als ik het hier fout heb zeg het, dan ga ik wel een i5 overwegen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik heb op internet opgezocht en ze zeggen dat de fx 8350 een betere kwaliteit/prijs verhouding heeft dan de i5 processoren (als ik het hier fout heb zeg het, dan ga ik wel een i5 overwegen).
Dat is grappig, want een FX8350 is simpelweg een sneller geclockte FX8320 en een i5 is allround een pak sneller. Op het gekozen bordje met 4+1 phases gaat hij trouwens ook throttelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubertonies
maar past de i5 dan nog wel in mijn budget?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

€800? Ruim

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,50€ 178,50
1ASRock B85M Pro4€ 64,51€ 64,51
1Club 3D Radeon R9 290 royalAce€ 313,50€ 313,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 52,95€ 52,95
1Antec VPF Series 550W€ 57,60€ 57,60
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 782,01

Incl. veel krachtigere GPU. HDD heb ik wel eruit moeten laten, deze kan weer terug erin als je een tragere BX100 120GB neemt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-09 00:21

Thomg

Aww yiss

Gigabyte en MSI 290 zijn ook aardige kaarten die nog goedkoper zijn, vooral de gigabyte is significant goedkoper.
Als je nog wat centjes wilt besparen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

De pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD is nu inderdaad zeer interessant geprijsd, wist ik niet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

MK1998NL schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:08:
De pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD is nu inderdaad zeer interessant geprijsd, wist ik niet :)
Maar heeft geen backplate ;)

Show me your moves.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Koninkje schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:11:
[...]
Maar heeft geen backplate ;)
Backplate is leuk, maar geen extra €25 waard :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

MK1998NL schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:14:
[...]

Backplate is leuk, maar geen extra €25 waard :)
offtopic:
Vind ik wel :X

Maar verder is het lijstje van MK zoals altijd de beste bang for buck.

Show me your moves.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
MK1998NL schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:18:
[...]

Dat is grappig, want een FX8350 is simpelweg een sneller geclockte FX8320 en een i5 is allround een pak sneller. Op het gekozen bordje met 4+1 phases gaat hij trouwens ook throttelen.
De 8320 is inderdaad beter dan de 8350 als je zelf een beetje kunt overklokken.

Een i5 is gemiddeld genomen wat sneller inderdaad, in sommige gevallen (dus) ook niet.

Het MSI 970 gaming bord heeft geen 4+1 fasen, maar de beste keus is het ook niet inderdaad.
Je kunt voor minder geld de betere gigabyte ud3p halen.

Als je zelf kunt overklokken lijkt me de 8320 een prima alternatief voor een i5.
De i5 4460 kun je overigens niet overklokken, maar is stock al best heel snel.

[Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 14-06-2015 21:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

mitsumark schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:16:
[...]
Het MSI 970 gaming bord heeft geen 4+1 fasen, maar de beste keus is het ook niet inderdaad.
Je kunt voor minder geld de betere gigabyte ud3p halen.
De MSI is toch 4+1?
Derp, fout gekeken: 6+2. Nog niet geweldig, 8+2 heeft hij liever.

[Voor 11% gewijzigd door MK_ op 14-06-2015 21:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Die uitglijder maakte ik laatst ook al, zijn er echt 8+2 ;).

[Voor 40% gewijzigd door br00ky op 14-06-2015 21:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rubertonies
Nu kan ik dus de 8320 halen en overklokken en de ud3p halen of de i5 4460. Welk moederbord past dan het best bij de i5 4460? en is het beter om de i5 4460 te halen of de fx 8320 en die overklokken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

br00ky schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:33:
Die uitglijder maakte ik laatst ook al, zijn er echt 8+2 ;).

Volgens deze review zijn het er 6+2
Andere sites zeggen het zelfde. Sommige zeggen weer 8+2 |:(
rubertonies schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:10:
Nu kan ik dus de 8320 halen en overklokken en de ud3p halen of de i5 4460. Welk moederbord past dan het best bij de i5 4460? en is het beter om de i5 4460 te halen of de fx 8320 en die overklokken?
Vrijwel elk bordje kan bij de i5, ziet echt speciale eisen. Van de goedkope H81M-HDS naar de B85M Pro4 tot de G1.Sniper B6.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
ik tel 8 chokes "onder" de heatsink, dus tenzij ze er 2 verstopt hebben, is het een 6+2.

"MSI also does not use higher end components like the above mentioned Hi-C caps."

Da's ook een beetje een brrrr, de UD3P doet het op die vlakken toch een stuk beter.

[Voor 49% gewijzigd door RobinHood op 14-06-2015 22:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
rubertonies schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:10:
Bij de intel heb je imo voldoende aan een B85M bordje.
De amd setup moet je eigenlijk combineren met de UD3P, veel meer keus onder de 100 euro is er niet.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 146,95€ 146,95
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 77,95€ 77,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 224,90

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,50€ 180,50
1ASRock B85M Pro4€ 64,51€ 64,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 245,01

De intel setup is net iets duurder, maar je kunt er eventueel een tientje besparen op de koeler en dat laatste tientje verdien je wel terug op de energierekening omdat ie iets zuiniger is.

Bij de meeste games is op dit moment is de intel iets sneller, de amd blinkt dan weer uit in multithreaded applicaties en bij wat meer recente games met nieuwe engines.
De amd moet je echter wel overklokken om te voorkomen dat de single threaded performance te laag is voor sommige games, maargoed, dat is 3x klikken in de bios/uefi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
pricewatch: AMD FX-8320E Boxed is dan wat interessanter, goedkoper, "zuiniger" en toch dezelfde turbo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
Zuiniger is hij niet wanneer je de kloksnelheden weer hetzelfde zet, maar een tientje goedkoper is wel lekker :)
Overklokken doet ie ook prima: http://www.anandtech.com/...w-the-other-95w-vishera/2
Zo rond de 4,5GHz lijkt de sweet spot zonder voltages te ver te pushen.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True