Accesspoint op 5Ghz

Pagina: 1
Acties:

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 08:50
Ik zoek een?
Accesspoint (of eventueel switch) dat werkt op 5Ghz.

Wat is je budget?
max 100 euro (maar is een richtlijn, geen limiet)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik woon middenin een flat en heb dus erg veel draadloze netwerken in mijn omgeving. Netwerken verliezen op 10 meter al enorm veel snelheid. Ik zoek dus een goede accesspoint dat op een kabel aangesloten kan worden, bij voorkeur met 1Gbit en die dit dan beschikbaar maakt via 5Ghz.

Ik zag zelf bijvoorbeeld deze al: pricewatch: AVM FRITZ! WLAN Repeater 1750E Edition International maar het wordt mij niet duidelijk of ik de aanwezige netwerkpoort aan het netwerk kan aansluiten of dat deze bedoeld is voor een computer.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
The_Worst schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:53:
Ik zag zelf bijvoorbeeld deze al: pricewatch: AVM FRITZ! WLAN Repeater 1750E Edition International maar het wordt mij niet duidelijk of ik de aanwezige netwerkpoort aan het netwerk kan aansluiten of dat deze bedoeld is voor een computer.
Deze Fritz is inderdaad te gebruiken als (bekabelde) AP.
Andere goede opties zijn de KPN AP en Proximus AP voor 50 euro. Die werken ook op DFS kanalen, net zoals de Fritz.

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 15:28
Ik heb zelf net deze gehaald.

https://tweakers.net/prod...biquiti-unifi-ap-ac-lite/
Mooi klein ding.
Nadeel is dat de software geïnstalleerd moet worden om hem te configureren.
Maar daarna is het niet noodzakelijk om die constant te draaien.
Daar waar ik voorheen slecht tot geen verbinding had heb ik nu zo goed als bijna bereik

Ben zeer blij er mee.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 08:50
Dav1d schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:56:
[...]

Deze Fritz is inderdaad te gebruiken als (bekabelde) AP.
Andere goede opties zijn de KPN AP en Proximus AP voor 50 euro. Die werken ook op DFS kanalen, net zoals de Fritz.
Ik heb uiteindelijk de KPN AP gehaald. Haal bekabeld 850mbps en 5Ghz op dezelfde kamer 200mbps en een kamer verderop 80mbps op de 5Ghz band.

Bedankt voor de tip, ik ben tevreden nu! ;) :*)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL