Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een interessante vondst door AndRo555: een "Wi-Fi Bridge" van de Belgische internetprovider Proximus. Oftewel de Technicolor TG234. Dit apparaat beschikt over een Quantenna QSR-1000 met 5GHz 4x4 11ac en twee Gigabit poorten. Het is in te zetten als access point, repeater of client bridge door middel van een fysieke schakelaar. Beschikt over de Europese DFS kanalen. Tussen twee van deze units is een link rate te behalen van 1733 Mbps!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f3WIyJP.png

Te koop in de winkels van Proximus voor 50 euro. Als set van 2 of 3 stuks voor 40 euro p.st.
Echt ongekend goedkoop, 1/3 van de prijs van de Asus EA-AC87.

Let op, de oudere TG233 (Quantenna QHS710) is ook nog in omloop.

Zijn hier Belgen die ervaringen met dit apparaat kunnen delen?

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-03 17:04
Nice find, kan je ook online bestellen? Ik heb wel interesse in een setje van 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Technicolor? Ik had begrepen dat Belgacom/Proximus in zee gegaan was met AirTies voor hun 4x4 QSR-1000-based AP/repeater. Blijkbaar andere vendor genomen dus...

Inderdaad nagenoeg identiek aan EA-AC87 lees: Quantenna reference design PCB met eigen plastic eromheen en eigen firmware op basis van de Quantenna basecode, meer niet maar voor fractie van de prijs :D

Let op dat het 5GHz-only is, dus geen oplossing voor legacy meuk, maar perfect voor high-end connectivity :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb in de lokale Essec winkel (grote Proximus partner) gekeken maar ze hadden enkel de TG233 die ze zelfs nog recent hadden binnengekregen. Let dus goed op dat je de TG234 hebt !

Ik ga nog op zoek naar deze, ik ken iemand die nog wat wireless AP'tjes zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In de lokale Proximus Center hadden ze deze ook nog niet en waren ze hier ook nog niet van op de hoogte.
Ook op hun website zie je niet of het het nieuwe model is.

Dit was blijkbaar heet van de naald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swuis
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-06 09:14
Oud topic misschien, maar gezien er geen antwoord kwam, bij deze mijn bevindingen.

Gebruik dit in set van 2 sinds lancering (dus de TG233 variant).

Waarom ik dit gebruik, is omdat ik mijn bureau op een plaats heb waar ik eigenlijk geen kabel kan trekken. "zender" staat in kelder, "ontvanger" staat op 1ste verdiep.

Ik behaal hiermee exact dezelfde overdrachtssnelheden als wanneer ik met een kabel zou werken.

Nadeel van TG233 is 1 netwerkpoort en kan niet simultaan is repeater en "client" gebruikt worden, dus maw ik kan deze niet als repeater inzetten en gelijktijdig ook een pc aan verbinden via netwerkpoort.

De TG234 kan dit weer wel, en heeft ook het voordeel om 2 netwerkpoorten te hebben, handig voor bv PC en Printer. anders moet daar weer een switch bij komen.

inmiddels zou de stock 233 ook moeten uitgeput zijn, en nog enkel 234 in omloop zijn. is eenvoudig te zien op de verpakking.

In de hoop hiermee iemand van dienst te zijn geweest :)

Grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ideaal, dan ga ik binnenkort nog eens kijken of ik eentje vind bij het lokale Essec of Proximus center. Deze staat al een tijdje op de wishlist maar had geen zin elke maand binnen te springen, wachten en hopen om te zien of ze ze al hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ondertussen heb ik er eentje gehaald. Op Access Point mode, even inloggen via paswoord aan de achterkant ("User Password"), WiFi settings aangepast en hop: AC1800 accesspointje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 813119

Heb er enkele te koop: 2 exemplaren TG233 en 1 exemplaar TG234. Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 05:04
Anoniem: 813119 schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:58:
Heb er enkele te koop: 2 exemplaren TG233 en 1 exemplaar TG234. Iemand interesse?
Dat is iets voor Vraag & Aanbod.
Pagina: 1