Toon posts:

Mogelijkheid om een topic-reeks te volgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +36Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:31
Ik ben benieuwd of het mogelijk zou kunnen zijn om een topic-reeks te kunnen volgen.

Bijvoorbeeld Topicreeks: [Ziggo] Ervaringen Topic.

Mijn gedachte hierachter is dat als een topic vol is dan volg je deze automatisch niet meer (logisch), maar bij sommige topics moet je dan weer rven zoeken waar deze is en volg je deze pas weer als je reageert.

En soms reageer je even niet, maar wil je het topic wel blijven volgen.

Wellicht is het een mogelijkheid dat als je een topic-reeks volgt dat het nieuwe topic gelijk te vinden is onder "mijn topics".
Als je een topic niet meer wil volgen verberg je deze bij mijn topics.

Goed het is een kleine moeite om een topic terug te vinden, maar wellicht is het voor gebruikers fijner dat ze het topic gelijk weer kunnen volgen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 07:21
Als goed is staat in het laatste bericht van van de mod die het topics sluit een link naar volgende topic.
Wat zoeken betreft zou het dan mee moeten vallen maar vind het toch ook wel een mooi idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:31
Klopt inderdaad dat wordt altijd aangegeven.
Het idee wat ik er eigenlijk meer achter heb is dat je een topic kan blijven volgen als je even niks te melden hebt :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Toet3r schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:52:
Als goed is staat in het laatste bericht van van de mod die het topics sluit een link naar volgende topic.
Niet altijd, in de hk iig. Daar is het bijna een wonder als er een sluitmessage bij wordt gezet O-)

De enige andere manier is door de topicreeks-knopjes bovenaan te gebruiken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik kan me de feature idd wel voorstellen :)

Past dan beter in MF

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

En dan ga ik zo vrij zijn om daar wat bij toe te voegen. Wat mij ontzettend handig lijkt is kunnen zoeken in topicreeksen, en niet alleen het topic zelf

Voorbeeld, het grote wielrentopic deel xxx. Als ik specifiek ervaringen wil weten of iemand op Tenerife gefietst heeft, zou ik graag de hele topicreeks willen doorzoeken, en niet alleen het recente topic :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Deze feature request wordt overigens vaker gedaan, zie Hero of Time in "Bericht bij nieuw deel topic" en crisp in "Bericht bij nieuw deel topic", hoop dat het eindelijk eens ervan komt! :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-05 14:48

Ereaser

XBL: Ereaser NL

Na iets meer dan een jaar heb ik ook behoefte aan deze feature :)

Vooral omdat voor Formule 1 er voor ieder race weekend een nieuw topic is raak ik de nieuwste al snel kwijt. Ik gooi ze wel steeds in mijn bookmarks als ze actief worden, maar soms vergeet ik het en mis ik weer een hoop wat daarna mosterd na de maaltijd is.

• unezra
  • Laatst online: 20:03

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Oh, dit mis ik ook héél erg!
Wellicht dat 'ie toch nog een keer onder de aandacht gebracht kan worden?

Ik zie nu dat dit om een topic-reeks gaat, maar ik zou dit dus graag ook voor individuele topics zien.

[Voor 33% gewijzigd door unezra op 11-12-2018 10:18]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:08
Ik wilde dit vandaag als request gaan indienen, maar ik zag dat ie er al was :)

Als we dan toch bezig zijn, een idee om topics ook te kunnen ontvolgen? Zodat ze niet meer in 'mijn topics' terechtkomen?

Share and Enjoy!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

GreNade schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:18:
Ik wilde dit vandaag als request gaan indienen, maar ik zag dat ie er al was :)

Als we dan toch bezig zijn, een idee om topics ook te kunnen ontvolgen? Zodat ze niet meer in 'mijn topics' terechtkomen?
Dat kan al:
https://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/375324
Zie je het knopje Hide daar rechts naast het topic? Maar ik zou het wel tof vinden dat als er een nieuwe deel geopend, word, dat die dan ook automagisch in dat overzicht komt te staan.
@unezra (die zijn idee al like'te)

[Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 11-12-2018 10:50]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Overigens werk ik als mod doorgaans om het probleem heen door het topic een paar honderd posts door te laten lopen, en dan al die posts naar een nieuw deel te verplaatsen. Het blijft dan zichtbaar in de posthistory van actieve posters en actuele discussies blijven ook intact.

Anderzijds kun je je afvragen waarom we überhaupt verschillende delen hebben. Voor zover ik weet is het voornamelijk een performance-probleem - grote topics zijn relatief duur om weer te geven. Maar dat probleem is op zich ook wel transparant voor de gebruiker in de software af te vangen.

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• unezra

unezra

AW_Bos schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:45:
[...]

Dat kan al:
https://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/375324
Zie je het knopje Hide daar rechts naast het topic? Maar ik zou het wel tof vinden dat als er een nieuwe deel geopend, word, dat die dan ook automagisch in dat overzicht komt te staan.
@unezra (die zijn idee al like'te)

[Afbeelding]
Da's wat anders dan een topic ontvolgen. :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14

crisp

Devver

Pixelated

unezra schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:26:
[...]

Da's wat anders dan een topic ontvolgen. :)
Om een topic te kunnen ontvolgen heb je eerst een feature nodig om topics te kunnen volgen. Dat is functioneel iets anders dan een overzicht van topics waarin je gereageerd hebt ;)

Intentionally left blank

• unezra

unezra

@crisp Yep, maar van mij zou het wel in hetzelfde tabblad mogen.
"Mijn Topics" dekt die lading prima.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

.oisyn schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:54:
Overigens werk ik als mod doorgaans om het probleem heen door het topic een paar honderd posts door te laten lopen, en dan al die posts naar een nieuw deel te verplaatsen. Het blijft dan zichtbaar in de posthistory van actieve posters en actuele discussies blijven ook intact.

Anderzijds kun je je afvragen waarom we überhaupt verschillende delen hebben. Voor zover ik weet is het voornamelijk een performance-probleem - grote topics zijn relatief duur om weer te geven. Maar dat probleem is op zich ook wel transparant voor de gebruiker in de software af te vangen.
Bij Fok! weet ik dat hun topics na 300 posts (eigenlijk best weinig, en vooral met hun bergen aan forumcontent) automatisch dicht gaat, en dat als iemand in dit gesloten topic op nieuw topic drukt, dat er dan standaard venster verschijnt voor een nieuw topic, waarbij de huidige topictitel al in ingevuld, en waarbij het getal achter deel of het # met +1 is gedaan. :)

Maar als het op Tweakers komt ga ik er vanuit dat het ook automatisch kan. Bijvoorbeeld: Na post 9.999 een melding dat het topic een nieuw deel krijgt, en vervolgens wordt de startpost + multi-topicstarters gekopieerd en wordt er gekeken of de titel ook +1 kan worden gedaan. Daarna wordt het oude topic automatisch gesloten, en wordt dit nieuwe topic ook in de gebruikerslijsten toegevoegd, zoals 'Mijn topics' , of eventueel de bookmarks, als die ooit nog een feature krijgen voor het volgen van topicreeksen.
Triviaal? Dat mogen de productmanager en/of de devvers beslissen. Maar het lijkt mij makkelijk als de je topicreeksen kan volgen. :P

[Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 11-12-2018 13:29]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

AW_Bos schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:26:
[...]

Bij Fok! weet ik dat hun topics na 300 posts (eigenlijk best weinig, en vooral met hun bergen aan forumcontent) automatisch dicht gaat, en dat als iemand in dit gesloten topic op nieuw topic drukt, dat er dan standaard venster verschijnt voor een nieuw topic, waarbij de huidige topictitel al in ingevuld, en waarbij het getal achter deel of het # met +1 is gedaan. :)
Maar het maken van een nieuw deel is nou niet echt bepaald het probleem :). Het is alle rompslomp eromheen die je hebt bij topics met meerdere delen. Discussies gaan verloren, topics verdwijnen uit de postgeschiedenis, zoeken naar iets wordt vermoeilijkt, etc.
Maar als het op Tweakers komt ga ik er vanuit dat het ook automatisch kan. Bijvoorbeeld: Na post 9.999 een melding dat het topic een nieuw deel krijgt, en vervolgens wordt de startpost + multi-topicstarters gekopieerd en wordt er gekeken of de titel ook +1 kan worden gedaan. Daarna wordt het oude topic automatisch gesloten, en komt er wordt dit nieuwe topic ook in de gebruikerslijsten toegevoegd, zoals 'Mijn topics' toegevoegd, of eventueel de bookmarks, als die een feature krijgen voor het volgen van topicreeksen.
Maar waarom moet het dan nog zichtbaar zijn voor de gebruiker? Waarom niet een ogenschijnlijk enorm groot topic, terwijl dat onder water meerdere delen zijn die automatisch aan elkaar zijn gelinkt?

Ik kan wel wat principiele bezwaren verzinnen waarom we dit niet willen, overigens. Een enorm groot topic kan nogal intimiderend zijn voor nieuwe gebruikers, en je wil soms dat delen ook gewoon uit je postgeschiedenis kunnen verdwijnen. Al is dat laatste argument niet zo heel sterk gezien je ook gewoon topics kunt hiden. Maar technisch is het prima mogelijk :)

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik wil graag deze feature request opnieuw onder de aandacht brengen. In UKR hebben we te maken met een topic voor actualiteiten dat redelijk hard loopt, het topic wordt hierdoor al snel heel groot waardoor we starten met nieuwe delen om het overzichtelijk te houden.

Vanuit de feedback van deelnemers ontstaan er hierdoor ook ongewenste effecten:
  • Mensen die het topic terugvinden doordat het in hun myreact staat omdat ze erin gereageerd hebben, raken die link kwijt zodra een oud topic gesloten is.
  • Mensen die op het topic geabonneerd zijn niet automatisch geabonneerd op een nieuwe deel.
Het aanmaken van nieuwe delen van wat in essentie een continuering is van een bestaande discussie zou je hierdoor het liefst eigenlijk zo soepel mogelijk willen laten verlopen :) Het kunnen abonneren op een topic reeks is hierdoor imho een nuttige feature. Een stap verder zou zijn dat als je in een reeks reageert dat de reeks altijd terug komt in myreact, maar dat staat denk ik los van de wens om een topicreeks te kunnen volgen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:16
defiant schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:57:
Ik wil graag deze feature request opnieuw onder de aandacht brengen. In UKR hebben we te maken met een topic voor actualiteiten dat redelijk hard loopt, het topic wordt hierdoor al snel heel groot waardoor we starten met nieuwe delen om het overzichtelijk te houden.

Vanuit de feedback van deelnemers ontstaan er hierdoor ook ongewenste effecten:
  • Mensen die het topic terugvinden doordat het in hun myreact staat omdat ze erin gereageerd hebben, raken die link kwijt zodra een oud topic gesloten is.
  • Mensen die op het topic geabonneerd zijn niet automatisch geabonneerd op een nieuwe deel.
Het aanmaken van nieuwe delen van wat in essentie een continuering is van een bestaande discussie zou je hierdoor het liefst eigenlijk zo soepel mogelijk willen laten verlopen :) Het kunnen abonneren op een topic reeks is hierdoor imho een nuttige feature. Een stap verder zou zijn dat als je in een reeks reageert dat de reeks altijd terug komt in myreact, maar dat staat denk ik los van de wens om een topicreeks te kunnen volgen.
Helemaal mee eens. Ik wilde al een feature request doen, maar kon me niet voorstellen dat ik de enige was. Korte zoekopdracht leert dat de wens al sinds ten minste 2016 bestaat onder de leden. En de meeste zaken die je nodig hebt om het te realiseren bestaan al. (laatst gelezen, koppeling topics in reeks, bookmarks toevoegen en verwijderen.)

Eenvoudig gesteld: Heb ik de laatste post gelezen in dit topic? Ja. Is er een vervolg? Ja. Dan vervang bookmark deel 1 door bookmark deel 2.

Het losjes gerelateerde zoeken in topic reeks zou ik getrapt doen. Zoeken in huidig topic en dan onder de resultaten de optie om oudere (& nieuwere) topics in de reeks te doorzoeken. Misschien met checkboxes per topic. Meer werk per zoekopdracht, minder performance hit voor Tweakers.

Addicted to silent computing

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Crahsystor schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:03:
Eenvoudig gesteld: Heb ik de laatste post gelezen in dit topic? Ja.
Dit wordt niet echt bijgehouden.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:16
.oisyn schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Dit wordt niet echt bijgehouden.
Prima... Is de laatste keer dat ik het topic opende na de laatste post? Ja. Etc..

De gelezen/ongelezen markering komt niet uit een glazen bol.

Addicted to silent computing

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mensen die op het topic geabonneerd zijn niet automatisch geabonneerd op een nieuwe deel.
Dit gebeurt tegenwoordig wel ;)

Intentionally left blank

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Crahsystor schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:29:
[...]

Prima... Is de laatste keer dat ik het topic opende na de laatste post? Ja. Etc..
Ook niet. Er wordt bijgehouden wanneer je voor het laatst op het forum was. Alle posts sinds die tijd zijn "ongelezen".

Het gevolg hiervan en wat je vraagt is dus dat elke keer als jij een pagina opvraagt, dit allemaal opnieuw gecheckt moet worden; alle topics die je volgt en die in je bookmarks staan, kijken of er een nieuw deel is... en dat dus voor iedereen. Het laatste woord is natuurlijk aan de devver, maar wat je vraagt is niet heel realistisch :). Als er dingen automatisch moeten updaten bij gebruikers, dan zal dat waarschijnlijk moeten gebeuren bij het aanmaken van een nieuw deel.

[Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2023 14:46]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Crahsystor schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:29:
[...]

De gelezen/ongelezen markering komt niet uit een glazen bol.
Die markering komt uit een vergelijking met de starttijd van je vorige sessie. Het is technisch niet echt wenselijk om dat soort variabelen mee te gaan nemen. Zie ook de uitleg van @.oisyn hierboven waarom niet ;)

Zoals gezegd worden topic-subscriptions tegenwoordig wel automatisch naar een nieuw deel gekopieerd. We zijn niet van plan dat ook voor andere zaken zoals bookmarks te gaan doen.

[Voor 15% gewijzigd door crisp op 02-02-2023 14:45]

Intentionally left blank

• Sparhawk
  • Laatst online: 19:47

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

crisp schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:43:
[...]

Zoals gezegd worden topic-subscriptions tegenwoordig wel automatisch naar een nieuw deel gekopieerd. We zijn niet van plan dat ook voor andere zaken zoals bookmarks te gaan doen.
@crisp, dan nog wel een vraag, zie ook mijn post in dit topic van 2016.

Zou het mogelijk zijn om de zoek functie uit te breiden om ook in topic reeksen te zoeken? (dus naast Alle Forums / Dit Topic / Dit Forum, ook de topic reeks toegevoegd wordt?) Zou imho echt meerwaarde bieden :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Sparhawk schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:35:
[...]

@crisp, dan nog wel een vraag, zie ook mijn post in dit topic van 2016.

Zou het mogelijk zijn om de zoek functie uit te breiden om ook in topic reeksen te zoeken? (dus naast Alle Forums / Dit Topic / Dit Forum, ook de topic reeks toegevoegd wordt?) Zou imho echt meerwaarde bieden :)
Dat zou zeker meerwaarde hebben, maar ik kan niet zo inschatten hoe triviaal dat is om te realiseren. Daar is overigens wel een aparte feature request voor: Zoeken in topicreeks

Intentionally left blank

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee