Zoeken in topicreeks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-06 15:06

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
In een topic kan je zoeken in het topic op tekst of op username. Of je zoekt in het subforum waar het topic in staat of je doorzoekt het gehele forum.

Nu zou het erg handig zijn als daar een optie wordt toegevoegd. Namelijk zoeken in topicreeks. Sommige topicreeksen bevatten vele delen en het doorzoeken daarvan kan erg lastig door het ontbreken van deze optie.
Dus als je iets zoekt terwijl je in deel 17 zit van de reeks, maar het staat in deel 32 van de reeks, dat ie de betreffende post(s) in deel 32 geeft als zoekresultaat.

Kan zoiets worden toegevoegd?

Als aanvulling hierop zou je op topicreeks zoeken ook nog kunnen toevoegen aan de GoT zoekpagina om te zoeken op topicreeksnaam of id.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 12-12-2014 13:02 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addo2
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 20:59
Dit vindt ik een erg goede suggestie. Topic-reeksen zijn naar mijn mening voor nieuwe gebruikers amper bruikbaar omdat er makkelijk kan worden gerefereerd met "daar hebben we al tig keer antwoord op gegeven in het verleden" zonder dat er een overzichtelijke zoekfunctie voor is. Mij weerhoud dat om in een dergelijk topic te stappen.

Wanneer ik iets wil vinden gebruik ik hiervoor externe zoekmachines maar wanneer dit in de site kan vindt ik dat dat een fantastische feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:28

thijsco19

KTM 990 SMT

Ah zo te zien Is mijn idee al bedacht. :)

Alleen volgens mij Is er nog niks mee gedaan?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 00:39
Bumpje, lijkt me nog steeds erg handig. Of wordt het niet geïmplementeerd vanwege hogere serverbelasting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik denk eerder vanwege een flinke aanpassing van de zoekindex. Dat werd toen gezegd als antwoord waarom we niet in DM's konden zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 01-09-2018 10:41 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 00:39
AW_Bos schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:40:
Ik denk eerder vanwege een flinke aanpassing van de zoekindex. Dat werd toen gezegd als antwoord waarom we niet in DM's konden zoeken.
Dm’s zijn niet openbaar dus ik kan me eerder voorstellen dat dat een grote aanpassing is dan een topicreeks. Een topicreeks is gewoon een X aantal zoekopdrachten combineren die nu ook al mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
nino_070 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:56:
[...]

Dm’s zijn niet openbaar dus ik kan me eerder voorstellen dat dat een grote aanpassing is dan een topicreeks. Een topicreeks is gewoon een X aantal zoekopdrachten combineren die nu ook al mogelijk zijn.
Wat doet openbaar zijn er toe voor DM's? Gebruikers kunnen ze niet van elkaar zien, maar ze staan natuurlijk gewoon in een database, waar prima in gezocht kan worden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 01-09-2018 12:00 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ACM in "Zoeken in DM's"

Gaat wel over DM's, maar het geeft aan hoe complex het nog kan zijn om de search om te buigen naar wat anders. En niet zomaar een querie'tje aanpassen.

[ Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 01-09-2018 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle aanloop neemt.

Inmiddels twee jaar verder. Is het nog steeds zo lastig, of zijn er inmiddels fatsoenlijke search engines bijgekomen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
5 1/2 jaar later na openen van het topic en de optie is nog steeds iets wat ik graag zou zien.

[ Voor 26% gewijzigd door Zeror op 20-07-2020 20:05 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zou deze feature ook graag zien.

Misschien dat er met de nieuwe DM-zoekmachine nu een mooie basis is voor zoeken in topicreeksen? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:39
Zeror schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:41:
5 1/2 jaar later na openen van het topic en de optie ontbreekt nog altijd.
Dat is toch niet gek? Niet alles wat gevraagd word kan ook gebouwd worden.

Ik kan mij voorstellen dat het een mooie feature is hoor maar ik krijg de kriebels van zo'n negatieve houding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Craven schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:59:
[...]

Dat is toch niet gek? Niet alles wat gevraagd word kan ook gebouwd worden.

Ik kan mij voorstellen dat het een mooie feature is hoor maar ik krijg de kriebels van zo'n negatieve houding.
Oh, zo bedoel ik het niet hoor. Zin aangepast iig. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is dit iets wat opgepakt kan worden? Zie nog geen reactie van dev? Komt regelmatig voor dat een onderwerp al uitvoerig in eerdere delen is behandeld, maar moet je dan met de hand alle delen gaan nalopen met zoeken per topic?
Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdvdqoDoGJBLSCV0AxWDs2CLOQY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hDCXd7ITYkXcaC42XTTkqQyH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik hoop ook dat deze feature gebouwd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:31:
Is dit iets wat opgepakt kan worden? Zie nog geen reactie van dev? Komt regelmatig voor dat een onderwerp al uitvoerig in eerdere delen is behandeld, maar moet je dan met de hand alle delen gaan nalopen met zoeken per topic?
Zoiets als dit:
[Afbeelding]
Was het maar zo simpel...

Zou een tussenoplossing niet kunnen zijn dat als je hebt gezocht in een topic uit een reeks en je naar een vorig/volgend topic gaat, dat je zoekdata dan wordt meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

418O2 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:59:
[...]

Zou een tussenoplossing niet kunnen zijn dat als je hebt gezocht in een topic uit een reeks en je naar een vorig/volgend topic gaat, dat je zoekdata dan wordt meegenomen?
Misschien, maar dan moet je alsnog alles af fietsen. Dit lijkt me toch simpel op te lossen? Een “zoek in dit topic” is een search met “where topic_id = 123” dat kan toch herschreven als “where topic_id IN (123,456,678..)”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:31:
Zoiets als dit:
[Afbeelding]
Dit is precies waarvoor ik naar dit subforum kwam :) De trigger was ik die me afvroeg "is x al als bron besproken in deze discussie?", waarna ik voor de verschillende delen een aparte zoekopdracht moest uitvoeren. De 'zoeken in topcireeks' optie in de dropdown lijkt me dan een fijne toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik stem nog steeds voor deze feature.
Al jaren een gemis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:55
418O2 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:59:
[...]

Dit zou ik als "tussenoplossing" al heel fijn vinden. :)

Lijkt me simpel te implementeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 27-02-2022 22:23 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb geen idee of het simpel te implementeren is, maar ik ben benieuwd wat devver hier ervan vindt. Ik (en vele anderen) zouden het zoeken in een topicreeks zeker waarderen.

Pagina: 1