Hoi, ik luister momenteel met een koptelefoon aangesloten op de pioneer a-109 versterker, Deze is aangesloten op de pc. Ik vind de versterker eigenlijk veel te groot voor op mijn bureau. Mijn vraag is of er een kleinere versterker bestaat die de pioneer kan vervangen met een kwalitatief gelijkwaardig geluid. Prijs tot ongeveer 150 euro.
Waarom een versterker aan je PC en niet direct de koptelefoon?Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:04:
Hoi, ik luister momenteel met een koptelefoon aangesloten op de pioneer a-109 versterker, Deze is aangesloten op de pc. Ik vind de versterker eigenlijk veel te groot voor op mijn bureau. Mijn vraag is of er een kleinere versterker bestaat die de pioneer kan vervangen met een kwalitatief gelijkwaardig geluid. Prijs tot ongeveer 150 euro.
Anders hier eens kijken: http://goo.gl/OXJdUF
Omdat ik het geluid van mijn onboard geluidskaartje belabberd is.barrymossel schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:11:
[...]
Waarom een versterker aan je PC en niet direct de koptelefoon?
Anders hier eens kijken: http://goo.gl/OXJdUF
offtopic:
De tip om in dit topic te kijken was voor de poster boven jou in het kleine audio-vraagjes topic...
Jij zou een FiiO op de kop moeten tikken, liefst nog met een ingebouwde DAC (USB of toslink als je PC tenminste een optische uitgang heeft).
De tip om in dit topic te kijken was voor de poster boven jou in het kleine audio-vraagjes topic...
[ Voor 23% gewijzigd door herofruit op 25-06-2016 18:41 ]
Posts afgesplitst van Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19].
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Als je koptelefoon niet te veel vermogen vraagt voor het volume dat je graag wil luisteren, dan zou een fatsoenlijke geluidskaart wellicht ook mogelijk zijn. Anders zijn er voldoende high-end headphone amps te verkrijgen denk ik
Vergeet een geluidskaart http://www.audioquest.com/dragonfly-series/ is all you ever need.
Welk?
Verwijderd
Mijn tip zou zijn; Google even op "kleine versterker" Sennheizer, JBL, keuze genoeg;) voor rond de 150 zit je prima
Je haalt twee dingen door elkaar..Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:25:
Is het geluid van zo'n dac een beetje te vergelijken met dat van de versterker? Punt is dat ik van die grote versterker af wil maar niet wil inboeten op het geluid.
1. Een DAC is verantwoordelijk voor het omzetten van digitaal signaal naar analoog. Dat proces vind nu plaats in de geluidskaart van je PC. Als je een goedkope/basic geluidskaart hebt, kan je met een speciale DAC veel kwaliteitswinst boeken
2. Een versterker (logischerwijs) versterkt dit analoge signaal zodat je luidsprekers of headphone geluid produceren. Jij wilt alleen je headphones gebruiken, dus een bakbeest van een Pioneer heb je sowieso niet nodig.
Er zijn mooie producten met DAC én versterker in 1, speciaal voor headphones. FiiO is daar een fabrikant van, maar er zijn veel meer merken.
Hoe ziet dat eruit straks in je setup:
PC > Digitale-kabel naar DAC > DAC zet het digitale signaal om in een analoog signaal en versterkt daarna dat signaal richting de headphone uitgang > Kabel van je headphone.
Heb je momenteel een goedkope geluidskaart, dan zal je met bovenstaande flink vooruit gaan in geluidskwaliteit
Ik zou ook zeker voor een Audioquest Dragonfly Black gaan.Boely schreef op zondag 26 juni 2016 @ 01:24:
Vergeet een geluidskaart http://www.audioquest.com/dragonfly-series/ is all you ever need.
Zeer goed geluid. Makkelijk in gebruik. Gebruikt weinig energie waardoor je hem ook met een OTG kabeltje aan je Apple of Android kan koppelen. Een andere optie is de Zuperdac, die heb ik persoonlijk nog niet gehoord dus kan ik je weinig info over geven.
Dragonfly black: $99
Zuperdac: $76
Kijk ff bij schiit.com. De magni en modi modellen (resp HP amp en DAC) zijn niet duur en wel goed. Kan die Pioneer niet aan tippen.
En ja, ik blijf dat merk spammen terwijl ik het zelf niet thuis heb staan
Spul is gewoon goed, want KISS principe
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Precies voor Schiit Modi/Magni gaan. Het heeft geen nut om enkel een versterker te kopen en dan gebruik te maken van je on-board moederbord(DAC). Je versterkt dan eigenlijk alleen maar de bagger van de on-board moederboard (DAC). Dus ik zou voor een externe dac/amp gaan. Modi en magni zijn 99 dollar each, is een grote verbetering ten opzichte van het onboard geluidThe Eagle schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:54:
Kijk ff bij schiit.com. De magni en modi modellen (resp HP amp en DAC) zijn niet duur en wel goed. Kan die Pioneer niet aan tippen.
Verwijderd
Toen ik laatst op zoek was naar een nieuwe koptelefoon, heeft de verkoper me in de winkel ertoe verleidt een drafonfly red (DAC + koptelefoon amp) uit te proberen (i.c.m. mijn telefoon). Uiteindelijk heb ik besloten daar eerst geld in te investeren omdat de kwaliteitswinst daarmee zelfs meer was dan met een betere koptelefoon.
Als je op je telefoon ook af en toe een koptelefoon gebruikt, zou ik voor de drafonfly gaan (black en red zijn allebei erg goed, ik heb de red gekozen omdat ik daar een mooie deal op kreeg). Zo niet dan zou ik ook kijken naar een van de andere opties die hierboven staan.
Als je op je telefoon ook af en toe een koptelefoon gebruikt, zou ik voor de drafonfly gaan (black en red zijn allebei erg goed, ik heb de red gekozen omdat ik daar een mooie deal op kreeg). Zo niet dan zou ik ook kijken naar een van de andere opties die hierboven staan.
Heb je beiden getest toevallig? Ik ben wel benieuwd naar het verschil in geluidskwaliteit.Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 01:41:
Toen ik laatst op zoek was naar een nieuwe koptelefoon, heeft de verkoper me in de winkel ertoe verleidt een drafonfly red (DAC + koptelefoon amp) uit te proberen (i.c.m. mijn telefoon). Uiteindelijk heb ik besloten daar eerst geld in te investeren omdat de kwaliteitswinst daarmee zelfs meer was dan met een betere koptelefoon.![]()
Verwijderd
Ja, maar de black slechts zeer kort. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik op dat moment vrij weinig verschil hoorde met de koptelefoon die ik bij me had. Maar omdat ik op de red korting kreeg, ik ook van plan was 'm met andere koptelefoons te gebruiken, en de meeste reviewers (bijvoorbeeld op whathifi, cnet en digitalaudioreview) wel duidelijk verschil hoorden, heb ik toen toch de red gekocht uit angst dat ik daar anders later spijt van zou krijgen.
Zonder de korting had ik echter voor de helft van de prijs de black gekocht denk ik.
Zonder de korting had ik echter voor de helft van de prijs de black gekocht denk ik.
Hoi, ik heb een vraagje over de Dragonfly. Ik vind het geluid erg mooi maar nu heb ik het probleem dat met drie stappen het volume al erg hoog wordt, is dit normaal? (Ik kan hen dus niet voluit zetten anders ben ik bang dat ik de hoofdtelefoon overstuur.)Pastapipo schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 06:41:
[...]
Ik zou ook zeker voor een Audioquest Dragonfly Black gaan.
Zeer goed geluid. Makkelijk in gebruik. Gebruikt weinig energie waardoor je hem ook met een OTG kabeltje aan je Apple of Android kan koppelen. Een andere optie is de Zuperdac, die heb ik persoonlijk nog niet gehoord dus kan ik je weinig info over geven.
Dragonfly black: $99
Zuperdac: $76
Ja, de Dragonfly is een DAC/Amp, die biedt meer vermogen dan je laptop zou doen, waardoor je het geluid veel minder hard hoeft te zetten.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:44:
[...]
Hoi, ik heb een vraagje over de Dragonfly. Ik vind het geluid erg mooi maar nu heb ik het probleem dat met drie stappen het volume al erg hoog wordt, is dit normaal? (Ik kan hen dus niet voluit zetten anders ben ik bang dat ik de hoofdtelefoon overstuur.)
Ik luister naar in-ear oordopjes met 2-6 volume, veel meer en ik word doof.
Bij mijn full size koptelefoons moet het volume iets hoger, afhankelijk van het model.
Dan doet hij in ieder geval wel goed zijn werk. Voorzichtig aan dan maar.Pastapipo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 02:02:
[...]
Ja, de Dragonfly is een DAC/Amp, die biedt meer vermogen dan je laptop zou doen, waardoor je het geluid veel minder hard hoeft te zetten.
Ik luister naar in-ear oordopjes met 2-6 volume, veel meer en ik word doof.
Bij mijn full size koptelefoons moet het volume iets hoger, afhankelijk van het model.
Je zou eens naar FiiO kunnen kijken. Zelf heb ik een aantal jaar geleden de E17 gekocht (139 USD, toen nog minder dan €100). Ze staan bekend om de uitstekende kwaliteit voor relatief weinig geld. Inmiddels is de opvolger uit zie ik.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Pagina: 1