Klachten na tweedehands verkoop laptop op Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-07 20:15
Marktplaats is een leuke handelsite, maar af en toe.... Voornamelijk die fake bieders die ineens niet meer thuis zijn als je hun bod accepteerd. Dat is nu niet aan de orde.

Volgende is het geval. Ik heb een laptop verkocht via MP. De koper heeft deze gisteren opgehaald. Ik heb hem even aangezet. Ze heeft hem bekeken, wilde een website openen, maar hij was niet geconnect met wifi, dus dat ging niet. Laptop was volgens haar in prima staat en ze vroeg wat dingen als waarom ik hem weg deed en wat ik er voor betaald had. Niet echt relevant, maar efin, dat mocht ze best weten.

Nu, de volgende dag, wordt ik platgespammed via MP dat het touchpad van de laptop het niet zou doen. In die zin dat hij niet wil scrollen als je er 2 vingers op plaatst. Deze laptop ondersteund dat wel middels Asus Smart Gesture. Ik heb hier nooit last van gehad.

Sterker nog ik heb de dag voor de verkoop nog een briefje zonder problemen op de laptop getikt. Daarna een reset gedaan onder Windows 10 om al mijn persoonlijke data eraf te halen. Daarna heb ik de laptop nog aan gehad en netjes geupdate met Windows Update. Niets aan de hand. Ik kon na de updates nog prima internetten met het ding middels de touchpad. O ja, volgens haar kunt je de touchpad ook niet middels een fn toetscombi uitzetten zodat als je typt en je handen op de touchpad rusten de muis niet overal heen vliegt. Pardon?! Daar heb ik ook nog nooit last van gehad. Sterker nog, ik heb er helemaal geen toetscombi voor hoeven te gebruiken. Ik heb nooit last gehad dat de muis overal heen vloog omdat mijn hand op het touchpad zou liggen. Dan typ je trouwens ook wel raar als je handen daarop liggen tijdens het typen, maar dat doet niet ter zake.

Ik wilde haar wel tegemoet komen, ben de beroerste niet. Dus ik bood haar aan om haar 15 euro terug te storten op haar rekening. Dat wil ze niet. Ze wil de laptop terugbrengen en dan mag ik haar ook nog wel tien euro minder terug geven dan wat zij ervoor heeft betaald. Sorry, maar daar voel ik niets voor. Wie zegt niet dat zij de touchpad defect heeft gemaakt? Zij is hier de deur uit gegaan met een werkende laptop. Punt.

Ik vind dat ik met die 15 euro haar al behoorlijk tegemoet kom. Wat is nu wijsheid om te doen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Niks teruggeven. *knip* onzinopmerking

[ Voor 76% gewijzigd door gambieter op 26-06-2016 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:48
Inderdaad niks teruggegeven, dat heb je nou eenmaal als je via marktplaats koopt.
Maar wat het probleem betreft: het kan natuurlijk zijn als je er een schone installatie op hebt gezet dat bepaalde drivers niet helemaal juist zijn geïnstalleerd van de functietoetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Windows heeft er nogal een handje van om zelf touchpad drivers te gaan "updaten", is mijn ervaring. Misschien is dat hier ook gebeurd en werken daardoor de gestures niet meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 18:02
Niet doen. Je zal trouwens niet de eerste zijn die in een dergelijk geval een andere laptop terug krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Allereerst heb ik met mijn laptop exact hetzelfde. Is een windows 10 kwaal
De driver van windows 10 uninstallen en muis aansluiten en de drivers van de fabrikant downloaden en alles werkt weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Er kan worden verondersteld dat de laptop in goede staat is verkocht. Mevrouw heeft de laptop bekeken en heeft zelf de keus gemaakt om de laptop van jou over te nemen.

Het probleem betreffende het scrollen met 2 vingers op de touchpad, vermoedelijk is dit softwarematig en op te lossen door een instelling aan of uit te zetten. Wellicht zijn er andere drivers nodig, maar hardwarematig zal er (vermoedelijk) geen probleem zijn betreffende dat punt.

Ten tweede. Dat je volgens haar de touchpad niet uit kan zetten door middel van een fn toetscombinatie lijkt mij niet relevant. Indien dit van haar een harde eis was, dan had zij dit moeten controleren op het moment dat zij bij jou was om de laptop te controleren en op te halen. Zij had daar al vast kunnen stellen dat die functie er wel op zou zitten of niet. Dat dit (wellicht) ontbreekt, is jou niet te verwijten.

De situatie geeft mij dan ook een onbetrouwbaar gevoel. De dingen waar mevrouw over klaagt, had zij voorafgaand aan de verkoop kunnen testen. Dat deze functies er volgens mevrouw niet op zitten (of ze weet niet hoe het e.e.a. werkt) lijkt mij niet samenhangend met een hardwarematig defect.

Dat jij hebt aangeboden € 15,00 terug te storten op haar rekening is al zeer coulant, echter komt dit bedrag mevrouw niet toe.

Mijn advies is om duidelijk aan te geven dat de door haar aangegeven "gebreken" ten tijde van het afhalen bij jou konden worden getest (1). Daarnaast is het een mogelijkheid om aan te geven dat de door mevrouw gewenste manier van scrollen met twee vingers hoogstwaarschijnlijk softwarematig kan worden geactiveerd (2). Betreffende het tweede punt, het niet kunnen "locken" van de touchpad tijdens het typen d.m.v. een fn toetsencombinatie, verwijs naar punt 1. (3) Niet iedere laptop zal die mogelijkheid hebben.

Al met al heb jij jouw verplichting als verkoper voldaan door een goed functionerende laptop te leveren. (Daar ga ik voor het gemak even van uit.) Indien mevrouw na bovenstaande (mogelijke) reactie blijft spammen, dan is het wellicht een optie om dit simpelweg te negeren.

Reviews

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Koper heeft de laptop opgehaald en daarmee alle kans gehad hierop te testen.
Die kans heeft ze of niet (goed) gebruikt of het probleem is daarna begonnen.
Waarschijnlijk gewoon op te lossen met een driver waar je eventueel advies over kan geven maar verder dan dat zou ik niks doen, mevrouw wil gelijk de jackpot + vergoeding voor ophalen daarvan en met zo'n houding wordt het sowieso nooit tevreden...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

ApC_IcE schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:02:
De driver van windows 10 uninstallen en muis aansluiten en de drivers van de fabrikant downloaden en alles werkt weer.
Heb ik ook. Ik zou zeggen dat mevrouw dit eens mag proberen. Los daarvan weet jij in welke staat hij was toen je hem verkocht en weet je niet wat er daarna mee gebeurd is. Je hebt netjes wat oplossingen geboden maar dat wil ze niet; dan zou ik het lekker loslaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 19:39
Garantie tot aan de deur. Ze heeft de kans en tijd gehad hem te testen en het is een 2e hands product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
ApC_IcE schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:02:
Ik ben voor haar ook nog op onderzoek geweest en heb haar inderdaad een linkje gemailed van een site waar dit probleem ook beschreven stond. Daar stond exact hoe het op te lossen is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ten eerste is een Fn toets om de touchpad te blokkeren onzin, zoiets bestaat niet of wordt nooit in die zin gebruikt. Check het voor de zekerheid ook even in de handleiding van de laptop, dan weet je zeker of die functie er op zit of niet en weet je eigenlijk ook gelijk of ze lult of niet. ;)

Aangezien ze de laptop heeft bekeken bij jou en heeft getest, kan ze ook geen aanspraak maken op zaken als WKOA oid. Ze heeft willens en wetens besloten de laptop van je over te nemen, nadat ze zag dat de laptop goed was, ze weet waarvoor ze gekozen heeft. Hier kan volgens mij zelfs Marktplaats weinig aan doen.

Ik zou in elk geval niet meer toegeven, voordat je zelfs met een totaal andere laptop opgescheept zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
CH40S schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:13:
Ten eerste is een Fn toets om de touchpad te blokkeren onzin, zoiets bestaat niet of wordt nooit in die zin gebruikt. Check het voor de zekerheid ook even in de handleiding van de laptop, dan weet je zeker of die functie er op zit of niet en weet je eigenlijk ook gelijk of ze lult of niet. ;)

Aangezien ze de laptop heeft bekeken bij jou en heeft getest, kan ze ook geen aanspraak maken op zaken als WKOA oid. Ze heeft willens en wetens besloten de laptop van je over te nemen, nadat ze zag dat de laptop goed was, ze weet waarvoor ze gekozen heeft. Hier kan volgens mij zelfs Marktplaats weinig aan doen.

Ik zou in elk geval niet meer toegeven, voordat je zelfs met een totaal andere laptop opgescheept zit.
Fn toets om touchpad te disablen bestaat niet? Nog geen enkele laptop zonder gezien :/
Ene laptop doet het vanuit de BIOS, andere stuurt de driver aan en de crappy variant (Asus kuch kuch) gebruikt een eigen tooltje welke je moet installeren om uberhaupt Fn toetsen te gebruiken.
Is iig gewoon een driver probleem, of dat tooltje is verwijderd bij de reset.
WKOA is alleen particulier - online-winkel, vandaar 'afstand' ;) Dus daar zou bij particulier-particulier sowieso geen sprake van zijn, hooguit de plicht van verkoper om geen gebreken te verbergen en door koper de laptop te laten inspecteren had die meer dan genoeg kans om vragen te stellen en te testen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ten eerste is een Fn toets om de touchpad te blokkeren onzin, zoiets bestaat niet of wordt nooit in die zin gebruikt.
Meen je dat nou ? Vrijwel iedere laptop heeft die optie. Wel zo handig als je wil gaan typen dat het touchpad even uit kan zodat je lekker kan typen zonder dat de muis overal heen gaat.

Verder lijkt het inderdaad een softwarematig probleem met een verkeerde driver. Mocht het niet zo zijn, garantie tot de deur. Ze heeft de laptop getest en is akkoord gegaan met de werking, wat er daarna gebeurt is niet jouw probleem.
RGAT schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:18:
[...]

andere stuurt de driver aan en de crappy variant (Asus kuch kuch) gebruikt een eigen tooltje welke je moet installeren om uberhaupt Fn toetsen te gebruiken.
De wat oudere Sony laptops hebben 3 drivers nodig hiervoor :P

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 25-06-2016 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ten eerste is een Fn toets om de touchpad te blokkeren onzin, zoiets bestaat niet of wordt nooit in die zin gebruikt.
Goh.. raar dat de laptop waar ik dit op type (dell e5450) met fn+t netjes de touchpad uitzet..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Svp ontopic blijven, de incorrecte opmerking van CH4OS svp negeren.

Verder: volgende keer svp een inhoudelijke topictitel kiezen, "Marktplaats geouwehoer" is dat niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Garantie, deur. Je kent het wel.

Heeft laptop geïnspecteerd, goed bevonden, en afgerekend. Daarmee is koop voltooid.

Zou helemaal geen geld terug hebben gegeven als ik jou was, en laptop terug nemen zou ik ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:03
Eens met de anderen, de koper heeft het ding bij jou thuis getest en blijkbaar beviel het en is er overgegaan tot een koop. Dat het nu niet werkt is jammer, maar als het bij jou thuis nog gewoon werkte dan is het pech gehad.

Ik zou geen millimeter speling geven, jammer dat jij dat al wel gedaan hebt door 15 euro toe te zeggen.

Heb dat ook eens op Marktplaats gehad met een stuurwielinterface voor autoradio. Ding werkend uit de auto gehaald (auto zou verkocht gaan worden). Berichtje van koper: "Doet het niet, ik wil geld terug!". Gemaild dat hij werkend uit de auto kwam en ik dus niets voor hem kon betekenen. Nooit weer wat van gehoord, vermoedelijk iemand die achteraf nog wat korting probeerde te bedingen ofzo.

[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:55

MsG

Forumzwerver

Ik zou hem niet terugnemen, voor hetzelfde geld is er al onbehoorlijk mee omgesprongen. Je zou wel de klacht omtrent het touchpad serieus kunnen nemen en wellicht de klant nog even hiermee helpen.

Windows 10 met Asus Smart Gesture kan gedonder geven, Microsoft forceert actief hun oude versie, waardoor de 3-vinger vorige- en volgende-scroll niet werkt, maar dat irritante zoekscherm opent. Zie ook dit topic hierover: 3 vingers touchpad gestures

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

is het niet simpelweg zo dat voordat je de win10 reset deed het allemaal prima werkte zoals je ook stelt. De reset heeft de drivers op de kop gegooid en jou koper heeft daar nu last van.

In jou beleving klopt dus alles maar mogelijk voor koper dus niet (die ook niet kon testen omdat er geen wifi was)

oplossing lijkt dus te zitten in het installen vd juiste drivers waarbij als het goed is alles weer normaal gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ray schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:52:
is het niet simpelweg zo dat voordat je de win10 reset deed het allemaal prima werkte zoals je ook stelt. De reset heeft de drivers op de kop gegooid en jou koper heeft daar nu last van.

In jou beleving klopt dus alles maar mogelijk voor koper dus niet (die ook niet kon testen omdat er geen wifi was)

oplossing lijkt dus te zitten in het installen vd juiste drivers waarbij als het goed is alles weer normaal gaat werken
rimave schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:45:
[...]
Daarna een reset gedaan onder Windows 10 om al mijn persoonlijke data eraf te halen. Daarna heb ik de laptop nog aan gehad en netjes geupdate met Windows Update. Niets aan de hand. Ik kon na de updates nog prima internetten met het ding middels de touchpad.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
MsG schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:45:
Ik zou hem niet terugnemen, voor hetzelfde geld is er al onbehoorlijk mee omgesprongen. Je zou wel de klacht omtrent het touchpad serieus kunnen nemen en wellicht de klant nog even hiermee helpen.

Windows 10 met Asus Smart Gesture kan gedonder geven, Microsoft forceert actief hun oude versie, waardoor de 3-vinger vorige- en volgende-scroll niet werkt, maar dat irritante zoekscherm opent. Zie ook dit topic hierover: 3 vingers touchpad gestures
Ah er was dus ook een topic over hier. Eerst driver updates in zijn algemeenheid geblokkeerd, tot een W10 update dat weer weghaalde, en nu maar voor de optie gegaan van AutoHotkey die de gesture afvangt en vervangt door volgende/vorige commando.

Meer ontopic: Aan ene kant is het inderdaad garantie tot de deur. Aan andere kant is er ook wel wat (imo, ianal, etc) voor te zeggen dat de laptop geleverd is minus software die standaard nodig is om hem gewoon fatsoenlijk werkende te hebben. Die kan allemaal gewoon gedownload worden, maar met de hoeveelheid gezeik op mijn ASUS laptop om onder W10 het touchpad gewoon te laten doen wat hij moet doen kan ik begrijpen dat dat niet voor iedereen is weggelegd.

@Thinkpad, hij kon prima internetten, maar werkte ook nog de multitouch gestures? Je kan internetten met elk touchpad, maar werkte het scrollen ook nog of gebruikt hij daarvoor geen multitouch? Of is sinds die tijd er nog een Windows update overheen gekomen die het weer heeft verkloot (en dan kan je gaan gokken, is dat bij de TS of bij de koper gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-06 15:11

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Als je hem al terug neemt dan samen kijken hoe of wat alvorens het geld terug te geven. Maar het blijft een welens nietes verhaal, 2de hands altijd lastig.

Heb al eens een perfect lopende laptop verkocht en volgende dag idem verhaal. Ik had wel zoiet geef maar terug, dan kijk ik er wel naar en verkoop hem wel aan een ander.
Nou kwamen met 3 man sterk erug brengen, kreeg geen tijd om ff te kijken, geld meteen terug en weg.
Eenmaal weg zag ik gewoon dat hij open was geweest en ze de boel verkeerd terug hadden geplaatst.

Dus ik schoot erbij in terwijl ik 100% een laptop die goed werkte had verkocht. Tegenwoordig als ze komen halen, test hem waar ik bij ben helemaal zodat je kunt zien dat alles werkt. Zoja dan geen teruggave meer, zelf getest en zelf ja gezegd. Op die manier allebei de partijen "beschermd".

Opsturen, geen probleem eigen risico, maar natuurlijk wel zodanig ingepakt dat het ook daadwerkelijk heel aan komt...

[ Voor 8% gewijzigd door bonus op 26-06-2016 13:17 ]

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Sissors schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:07:
[...]

@Thinkpad, hij kon prima internetten, maar werkte ook nog de multitouch gestures? Je kan internetten met elk touchpad, maar werkte het scrollen ook nog of gebruikt hij daarvoor geen multitouch? Of is sinds die tijd er nog een Windows update overheen gekomen die het weer heeft verkloot (en dan kan je gaan gokken, is dat bij de TS of bij de koper gebeurd).
Dat bedoelde is dus. Verkoper kan prima gedacht hebben dat hij hem correct heeft geleverd terwijl de koper dus door een driver probleem 'een niet werkend product' heeft naar zijn gevoel.

Ik zou eventueel via een teamviewer sessie eens in de drivers kijken en voor zover nodig het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Asus n750.
Het probleem is een beetje vaag want de nieuwste drivers van Asus worden geforceerd oid. De een na laatste versie heeft betere vinger gegestures met 3 vingers swipen naar vorige pagina.

Via powershell heb ik de lopende update geforceerd uitgeschakeld zodat die niet meer automatisch geüpdate word daarna de juiste oude versie geïnstalleerd en dat werkte. Was er wel even mee bezig.
Een vriendin van me heeft de n751 die heeft problemen met een zachte microfoon in Windows, hierdoor kan de niet Skypen want niemand hoort haar. Dat is ook een bug in de nieuwe drivers. Hetzelfde trucje daar uitgehaald en lijkt vooralsnog te werken. Windows is alleen erg happig op het zelf installeren van zijn nieuwste drivers.

Standaard staat hij trouwens verkeerd om, omhoog vegen is naar beneden scrollen, dit kan je bij de opties van die gegestures toon van Asus instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door kaasaanfiets op 26-06-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 17:05
kaasaanfiets schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:56:
Standaard staat hij trouwens verkeerd om, omhoog vegen is naar beneden scrollen, dit kan je bij de opties van die gegestures toon van Asus instellen.
We gaan wat off-topic, maar wat je noemt is een kwestie van voorkeur. Als je de touchpad zou 'vertalen' naar een touchscreen, zou je juist omhoog vegen om lager op de pagina te kijken. Mijn surface reageert daarom dus standaard ook precies andersom dan m'n chromebook, denk ik. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hyp Hyper schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:33:
[...]

We gaan wat off-topic, maar wat je noemt is een kwestie van voorkeur. Als je de touchpad zou 'vertalen' naar een touchscreen, zou je juist omhoog vegen om lager op de pagina te kijken. Mijn surface reageert daarom dus standaard ook precies andersom dan m'n chromebook, denk ik. :)
Ja natuurlijk dat weet ik ook wel maar misschien weet de verkoper dit niet. En denk zij daarom dat het niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:33:
[...]

Om offtopic door te gaan: Klopt, maar het vage is dat dus de default scroll richting veranderd is in een update. Het is uiteindelijk gewoon kwestie van op de juiste plek een vinkje anders zetten, maar het blijft slecht dat hij niet gewoon de oude instellingen overneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

rimave schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:45:
Marktplaats is een leuke handelsite, maar af en toe.... Voornamelijk die fake bieders die ineens niet meer thuis zijn als je hun bod accepteerd. Dat is nu niet aan de orde.

Volgende is het geval. Ik heb een laptop verkocht via MP. De koper heeft deze gisteren opgehaald. Ik heb hem even aangezet. Ze heeft hem bekeken, wilde een website openen, maar hij was niet geconnect met wifi, dus dat ging niet. Laptop was volgens haar in prima staat en ze vroeg wat dingen als waarom ik hem weg deed en wat ik er voor betaald had. Niet echt relevant, maar efin, dat mocht ze best weten.

Nu, de volgende dag, wordt ik platgespammed via MP dat het touchpad van de laptop het niet zou doen. In die zin dat hij niet wil scrollen als je er 2 vingers op plaatst. Deze laptop ondersteund dat wel middels Asus Smart Gesture. Ik heb hier nooit last van gehad.

Sterker nog ik heb de dag voor de verkoop nog een briefje zonder problemen op de laptop getikt. Daarna een reset gedaan onder Windows 10 om al mijn persoonlijke data eraf te halen. Daarna heb ik de laptop nog aan gehad en netjes geupdate met Windows Update. Niets aan de hand. Ik kon na de updates nog prima internetten met het ding middels de touchpad. O ja, volgens haar kunt je de touchpad ook niet middels een fn toetscombi uitzetten zodat als je typt en je handen op de touchpad rusten de muis niet overal heen vliegt. Pardon?! Daar heb ik ook nog nooit last van gehad. Sterker nog, ik heb er helemaal geen toetscombi voor hoeven te gebruiken. Ik heb nooit last gehad dat de muis overal heen vloog omdat mijn hand op het touchpad zou liggen. Dan typ je trouwens ook wel raar als je handen daarop liggen tijdens het typen, maar dat doet niet ter zake.

Ik wilde haar wel tegemoet komen, ben de beroerste niet. Dus ik bood haar aan om haar 15 euro terug te storten op haar rekening. Dat wil ze niet. Ze wil de laptop terugbrengen en dan mag ik haar ook nog wel tien euro minder terug geven dan wat zij ervoor heeft betaald. Sorry, maar daar voel ik niets voor. Wie zegt niet dat zij de touchpad defect heeft gemaakt? Zij is hier de deur uit gegaan met een werkende laptop. Punt.

Ik vind dat ik met die 15 euro haar al behoorlijk tegemoet kom. Wat is nu wijsheid om te doen?
toon volledige bericht
Garantie tot aan de deur bij afhalen, heeft het gezien en gebruikt dus dikke pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Dit is een bekend probleem

Laat haar smart gesture verwijderen en de meest recente installeren via de Asus website. En na een reboot zal alles weer werken.

Eergisteren nog heb ik bovenstaand moeten toepassen op de laptop van kennis, ook een Asus met Windows 10 nieuw uit doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705078

Garantie tot aan de deur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-07 14:54
Als je een computer test en dan het computer opnieuw installeert, wordt alle gegevens verwijderd inclusief drivers. Dan werkt multigestures niet meer. Geef haar gewoon een link met drivers en laat het haar uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 13:28
SYQ schreef op zondag 17 juli 2016 @ 08:29:
Dit is een bekend probleem

Laat haar smart gesture verwijderen en de meest recente installeren via de Asus website. En na een reboot zal alles weer werken.

Eergisteren nog heb ik bovenstaand moeten toepassen op de laptop van kennis, ook een Asus met Windows 10 nieuw uit doos
Klopt, heb ik met alle Asus laptops na de laatste grote update van Windows 10 (1511). Als de laptop geleverd is met een oudere versie van Windows 10 (dus voor 1511) dan is daar een oudere versie van Smart Gesture geïnstalleerd die niet goed werkt na de update. Nieuwe software downloaden, oude verwijderen, nieuwe installeren, klaar.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:34

LankHoar

Langharig tuig

Jammer dat TS nog niet heeft laten weten hoe het is afgelopen, ook ik ben er best benieuwd naar :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787595

waarom zou het niet zo kunnen zijn dat, wanneer je de reset uitvoerde, software die je geïnstalleerd hebt zoals Asus Gesture, mee verdwenen zijn?

erg lastig voor deze vrouw...
ik zou aanraden om deze software en de nieuwste drivers te downloaden en installeren
of aanbieden het voor haar te willen doen, gewoon omdat het aardig is, als ze er mee langs komt
vooral omdat het dan in dit geval toch ook wel een beetje jouw schuld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Het verhaal heeft een heel saai einde gekregen. Ik heb mevrouw de beloofde 15 euro teruggestort en daarna niets meer van haar gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je haar ook laten weten dat het probleem in de Asus software zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:25

Pierre

Van nature lui!

rimave schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:59:
Het verhaal heeft een heel saai einde gekregen. Ik heb mevrouw de beloofde 15 euro teruggestort en daarna niets meer van haar gehoord.
Dan is het toch klaar :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
CH40S schreef op maandag 18 juli 2016 @ 07:40:
Heb je haar ook laten weten dat het probleem in de Asus software zit?
Nope. Ik had haar al genoeg geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan had je die €15,- ook niet terug hoeven te geven... ;)
Pagina: 1