3 vingers touchpad gestures

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24shure
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 17:11
Sinds de update naar Windows 10 op m'n laptop is één van mijn meestgebruikte gesture (3 vingers horizontaal swipen voor vorig/volgend) veranderd naar het wisselen tussen openstaande programma's (zoals Alt+Tab).
Deze optie kan ik via de Asus Smart Gesture software niet wijzigen, enkel uitschakelen.

Bestaat er een manier om dit toch aan te passen?

Ik draai alle recentste drivers op m'n Asus Zenbook UX52VS.

24S

Beste antwoord (via 24shure op 12-02-2016 10:33)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Ik heb dit probleem ook, helaas wil Windows 10 uit zichzelf aldoor naar de oudere versie van Smart Gesture ( 409 ipv 4012). Daar geen last van?

Met deze tool de update maar gehide: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930

Maar toch een beetje een workaround, heb het ook maar even aan Microsoft gemeld. Voorheen was het volgens mij enkel zo dat versies uit de Windows Update soms ouder zijn dan de losse downloads. Maar het actief pushen van een oudere versie klinkt voor mij als nieuw met Windows 10.

Hier staat er ook het een en ander over beschreven: http://ivanrf.com/en/asus-smart-gesture-and-windows-10/

[ Voor 62% gewijzigd door MsG op 18-01-2016 14:34 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De drivers en tools die erbij horen had je ook opnieuw geïnstalleerd na de installatie van Windows 10? Hoe ziet het instellingenscherm eruit en heeft Windows niet iets voor 3-vinger gebaren beschikbaar, waardoor je dus bij de Asus tool alleen de mogelijkheid voor 't gebaar kan in en uitschakelen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24shure
Windows heeft hier geen instelling voor, enkel bij precision-touchpads vermoed ik.
Alle drivers en tools staan er netjes op geïnstalleerd.

Zo ziet het instellingenmenu van de Asus Smart Gesture er uit.
En zo zag het er uit voor de Windows 10 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart, je zou dan verwachten dat je meer opties zou hebben ergens anders in 't systeem. Lijkt er op dat Windows het touchpad niet op de juiste manier herkent voor iig opties, maar wel gebruikt. Zou het te maken kunnen hebben met de browser die je gebruikt of hoe 'ver' je je vingers beweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24shure
Ik heb even vergeleken met een andere laptop, van een ander merk. Ook daar zijn er geen opties om gestures aan te passen. Het heeft ook niets te maken met hoe ver ik m'n vingers beweeg, dit maakt geen verschil.

Ik vraag me vooral af of er geen 'hack' is waardoor je dit toch zou kunnen personaliseren. Het is tenslotte Windows. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:51

TommieW

Numa numa.

In mijn N550JV zit een ElanTech touchpad (als ik mij niet vergis). Je kan even kijken welk merk touchpad er in jouw laptop zit. Als je dit weet, kan je gaan zoeken naar drivers van de fabrikant. Vaak hebben die drivers meer instelmogelijkheden dan die van bijvoorbeeld Asus. Ik kan me nog wel herrinneren dat ik op mijn netbookje veel meer mogelijkheden had met de drivers van Synaptics dan die van Asus toendertijd.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24shure
Bedankt voor de tip TommieW. Event opgezocht en ik heb ook een ElanTech touchpad, *ETD0108 om precies te zijn. Echter vind ik geen recente drivers, enkel diegene die voor Windows 8.1 geoptimaliseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24shure
Na een andere versie van Asus Smart Gesture geïnstalleerd te hebben is er een optie bijgekomen in het instellingenmenu.

Het probleem is opgelost, bedankt voor de hulp!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb dit probleem ook, helaas wil Windows 10 uit zichzelf aldoor naar de oudere versie van Smart Gesture ( 409 ipv 4012). Daar geen last van?

Met deze tool de update maar gehide: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930

Maar toch een beetje een workaround, heb het ook maar even aan Microsoft gemeld. Voorheen was het volgens mij enkel zo dat versies uit de Windows Update soms ouder zijn dan de losse downloads. Maar het actief pushen van een oudere versie klinkt voor mij als nieuw met Windows 10.

Hier staat er ook het een en ander over beschreven: http://ivanrf.com/en/asus-smart-gesture-and-windows-10/

[ Voor 62% gewijzigd door MsG op 18-01-2016 14:34 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24shure
Aangezien mijn systeem nog geen updates heeft binnengehaald sinds zaterdag, heb ik daar heb ik nog niets van ondervonden. Momenteel draai ik versie 4.0.12 en die heb ik gedownload via je 2de link.
Moest het probleem zich ook uiteindelijk ook gaan voordoen zal ik zeker die hide-tool proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

En als je handmatig scant bij updates, dan zie je niet weer dat hij hem wil toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24shure
"ASUS - Other hardware - Asus Support Device" dat is de enige download die nu binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens bij meer informatie. Zal vast over je touchpad gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24shure
Meer informatie linkt helaas naar een "coming soon" pagina van driver informatie. Ik zal dus moeten wachten tot hij helemaal binnen is en ik herstart heb, wat vermoedelijk voor morgen zal zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja dat apparaat wordt hier ook de hele tijd gepusht. Uit zichzelf mislukt hij dan, maar als je zelf klikt is dat weer die oudere driver. En inderdaad die driver-pagina is weer typisch a la Windows 10; half af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een behoorlijke bende met de ASUS/Elan drivers, bij Asus kun je left<->right instellen voor next<->forward, bij de Elan drivers kun je weer instellen dat de knoppen niet reageren als deel van een touchpad of palmtouch uitschakelen :F

Waarom ze het niet totaal in handen geven bij de gebruiker begrijp ik nog steeds niet, dit gedoe heb ik ook bij mijn Logitech T650. Laat ons lekker zelf kiezen welke swipes wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24shure
Nog even een update over dit topic:
Gisteren 11 februari (dus een kleine maand later) heb ik uiteindelijk de update die MsG beschreef (4.0.9) binnen gekregen. Voorheen mislukte die update tijdens de installatie.

Na terug te gaan naar 4.0.12 en deze tool te gebruiken, die overigens zeer gebruiksvriendelijk is, hoop ik een langetermijnoplossing gevonden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Na de insider-update installeerde hij toch weer de oudere driver. Nu zelf maar weer versie 12 geïnstalleerd, maar irritant blijft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:41:
Na de insider-update installeerde hij toch weer de oudere driver. Nu zelf maar weer versie 12 geïnstalleerd, maar irritant blijft het wel.
Ik krijg het niet meer voor elkaar. Of ik krijg een verouderde Smart Gesture (waar multitouch niet werkt), of ELAN bemoeit zich ermee. Ook al staat ELAN in het verboden lijstje :F

Maar ik ga er nu niet teveel aan prutsen wat deze week komt er weer een nieuwe Insider build aan.
Mocht het dan nog niet werken dat doe ik wel een Windows Refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat als je zelf handmatig de Asus smart gesture versie 12 probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:14:
Wat als je zelf handmatig de Asus smart gesture versie 12 probeert?
Krijg ik een foutmelding (iets met installerpakket wat niet in orde is) en een automagische rollback.
En die melding krijg ik ook bij een oudere gedownloade versie die voorheen wel werkte.

Pak ik de versie die bij Windows zelf zit (een WHQL versie), heb je alleen basale zaken, zelfs scrollen werkt niet.

Maar goed, als ik het driverlijstje ook bekijk is het nogal een rommeltje geworden :+ Windows zal wel in de war geraakt zijn.

Maakt mij verder niet uit op dit moment, ik gebruik toch mijn externe touchpad, daarom wacht ik de nieuwe build wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 21:18
Sinds een week in bezit van een Lenovo Thinkpad L460 en de eerste dag (of 2 dagen) reageerde de touchpad zoals ik dat wilde, namelijk: 3 vingers omhoog is kiezen tussen apps. Nu lijkt zomaar de functie niet meer te werken, ook al heb ik in de control panel van Synaptics Ultranav de instellingen 100x bevestigd, drivers opnieuw geinstalleerd etc. De laptop blijft mijn instructies negeren en zijn eigen weg gaan. 3 vingers swipe wordt nu gebruikt voor vorige/volgende, terwijl ik dat niet wil.

Is iemand al een oplossing tegengekomen? Dit is wel om te huilen zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik moet dit bij elke grote Windows 10 builds-wijziging weer opnieuw doen lijkt het. Behoorlijk irritant, want de installatie van de oudere Smart Gesture is vrij hardnekkig, en bij elke handeling moet je dan weer opnieuw opstarten, waar hij bijna automatisch dan de oude weer installeert.

Hopen dat Windows eens de Smart Gesture versie vernieuwd in hun Windows Update. Of zou die verantwoordelijkheid bij Asus liggen?

Pagina: 1