Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Mijn vraag
Ik wil mijn msi gtx 970 laten koelen door mijn case fan's. Dit is in een custom loop. Ik wil de fan header van de gpu via een splitter aansluiten op mijn case fan' s. Zou dit mogelijk zijn??

Relevante software en hardware die ik gebruik
De custom loop is er nog niet maar zal bestaan uit 2 360 radiators. 1 rad zal via cpu header lopen en de andere dan via de header op de gpu.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dit kabeltje gevonden:
pricewatch: Gelid Solutions PWM Fan Adaptor ( ATI / NVIDIA )
Echter is dit maar een 4pin en ik heb een 6 pin nodig
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2mxmyxy.jpg

Ik wil dan de 4 mini conector van de gelid adapter vervangen door een 6 pin
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2la3e3b.jpg

Beste antwoord (via downing op 25-06-2016 14:12)

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
HammerNL schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:29:
[...]

Dit kan toch gewoon makkelijk via speedfan? Mijn top rad en mijn front rad fans zitten beide op een aparte fan header. De ene fan header zit gelinked aan m'n cpu temp de andere aan m'n gpu temp. Daar heb je verder niks speciaals voor nodig. Of begrijp ik je verkeerd?
Volgens mij moet dit inderdaad prima via Speedfan kunnen. Tempratuur van GPU nemen, en dan de fan connectors aansturen die aangestuurd moeten worden.

Kijken naar een fan hub die je dan aanstuurt dmv Speedfan

[ Voor 23% gewijzigd door [Remmes] op 25-06-2016 13:53 ]

ja, daag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Als blauw en groen ook staan voor pwm en rpm net als andere 4 pins, dan kun je de stroom voor de fans via psu/molex halen en de pwm gebruiken om eventuele pwm fans aan te sturen?

Oftewel, welke fans wil je aansturen?

Ter info:

PWM wat is het, hoe gebruik ik het met mijn fan en waterpomp

[ Voor 32% gewijzigd door Mr-E op 25-06-2016 08:26 ]

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:33
Wil je de casefans laten oplopen als je GPU warmer word? Of je GPU fans laten oplopen als je casefans ook harder gaan lopen?

Of zit de 970 in een custom loop en wil je die laten oplopen tijdens gamen?

Met 2x 360 rads zou ik eerder kiezen voor een vaste snelheid. Ik zit met 480 en 240 vat op 8% nu in de zomer heb ik hem op 10% en alles blijft prima koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
Het is de bedoeling om op de front rad 3x fractal design venturi 120mm pwm te gebruiken en op de top rad ook. Als rear gebruik ik ook een venturi fan maar dan 140 mm en ook pwm. De pomp is ook pwm en die wordt op de pomp header op het moederbord geprikt. Aangezien ik 3 intake en 4 exhaust fans heb. Moet ik de front fan's harder laten draaien dan de rest om een postieve druk te krijgen. Aangezien de cpu minder belast wordt als de gpu. Wil ik dan de front fan's op de gpu aansluiten en de rest daarop afstemmen. Zodat de temp van de koeling wordt bepaald door de gpu en niet door de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 23:56

M2M

medicijnman

is het niet handiger om dit via een add-in bordje te regelen? Een soort dedicated PWM fan controller die de boel regelt afhankelijk van de temperatuur van je GPU?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
Als je bedoelt een fan controller ie je in een 5.25 bay stopt, dan helaas die zit niet in mijn define s. Wil daarom het via software gebruilen ipv hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Dan kan je beter dit: pricewatch: NZXT Grid+ V2 nemen denk ik.
Zelf heb ik hem ook voor een 480mm en 360mm radiator met 7 fans er op, je kan gewoon een fan splitser gebruiken als je meer fans er op wilt.

Zo kan je alles via je software instellen welke fan speed de fans moeten draaien bij welke temperatuur van de Gpu/Cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
Heb zelf een Aquaero 5 lt in mijn Define S. Werkt top, dan heb je dus via software aangestuurde hardware ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Mr-E op 25-06-2016 12:08 ]

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
@dylan dat zou inderdaad ook een mooie oplossing zijn, alleen weer jammer van de prijs.

@Mr-E zou je eens een foto maken waar je de aquaero 5 in de define s hebt geplaats??

Maar terug komend op mijn vraag zou dit wel gewoon werken. Als ik het zelfde kan bereiken als de grid+ en de aquaero met een simpele mod dan gaat daar natuurlijk mijn voorkeur na toe. Zeker als je naar de financiele kant kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
downing schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:34:
Aangezien de cpu minder belast wordt als de gpu. Wil ik dan de front fan's op de gpu aansluiten en de rest daarop afstemmen. Zodat de temp van de koeling wordt bepaald door de gpu en niet door de cpu.
Dit kan toch gewoon makkelijk via speedfan? Mijn top rad en front rad fans zitten beide op een aparte fan header. De ene fan header zit gelinked aan m'n cpu temp de andere aan m'n gpu temp. Daar heb je verder niks speciaals voor nodig. Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
Ben nog bezig met bouwen, dus de aquaero heeft nog geen definitief plaats. Ik denk op de plaats van 1 van de 3.5" hdd op de achterkant als dat past. Anders voor waar de meesten een Res hebben...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
HammerNL schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:29:
[...]

Dit kan toch gewoon makkelijk via speedfan? Mijn top rad en mijn front rad fans zitten beide op een aparte fan header. De ene fan header zit gelinked aan m'n cpu temp de andere aan m'n gpu temp. Daar heb je verder niks speciaals voor nodig. Of begrijp ik je verkeerd?
Volgens mij moet dit inderdaad prima via Speedfan kunnen. Tempratuur van GPU nemen, en dan de fan connectors aansturen die aangestuurd moeten worden.

Kijken naar een fan hub die je dan aanstuurt dmv Speedfan

[ Voor 23% gewijzigd door [Remmes] op 25-06-2016 13:53 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 00:52
YouTube: How to set up SpeedFan - Free fan control software ik zou je aanraden om deze korte tutorial over speedfan te kijken aangezien speedfan niet al te makkelijk is als je de eerste stapjes niet weet.
Pagina: 1