Moederboard 2de hands waar op te letten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...ik wil een moederbord gaan kopen 2de hands want het scheelt me 120 euro met een nieuwe. Het gaat om het moederbord z170 premium asus, waar moet ik op letten al wil ik deze tweede hands overnemen hij zegt is nieuw en nog niet uitgepakt. Ik lees namenlijk veel dat het moederbord zelf niet hetgene is wat stuk gaat maar de components die je gebruikt gpu cpu enzo

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Let in ieder geval op de pinnetjes van de CPU socket. De moeten allemaal recht zijn aangezien 1 verbogen pin al een probleem kan zijn. Verder liever kopen van iemand die veel goede beoordelingen heeft. Als iemand 100 positieve beoordelingen heeft en geen enkele negatieve of maar een enkele negatieve weet je dat je koopt bij een Tweaker die goed bekend staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Hij is dus ongebruikt, dus mogen er zeker geen gebruikssporen of beschadigingen op zitten. Dus controleer de gaatjes waar de schroeven in horen te zitten, controleer op stof en kijk of het normaal eruit ziet.

Denk ook aan de redenen waarom de ander het verkoopt. Hoe oud is het moederbord en waarom heeft hij hem eerst gekocht? Vraag eventueel ook om het aankoopbewijs en afleverbewijs van de bestelling.

[ Voor 10% gewijzigd door Onbekend op 24-06-2016 17:11 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:35
Meeste probleemtopics in de shopping forum gaan over 'gebogen pinnen' daarbij de vraag of de verkoper dit wist of het door de transport komt of iets anders. Als je een moederbord koopt, ga het zelf ophalen zodat je met eigen ogen kan controleren of iets beschadigd is. Wil je geen risico kopen dan kan je beter het nieuw kopen.

Moederbord overleden na 2 dagen na ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Nouja behalve het uiterlijk natuurlijk aankoopbewijzen erbij anders zou ik het er nooit op wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het moederbord zelf ophalen hij heeft een factuur. Is yet slim om te proberen bij asus het moederbord te registreren op naam zou je dan meer te weten komen of er iets mis mee is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En is hier iemand met ervaring asus. Die persoon beweerd dat asus garantie geeft op serie nummer klopt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:35
Bel Asus op of stuur een mail voor het beste antwoord? Mocht iemand anders er ervaring mee hebben dan betekent dit niet dat jij in principe 'dezelfde' rechten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

scheelt me 120 euro met een nieuwe.
hij zegt is nieuw en nog niet uitgepakt.
Die persoon beweerd dat asus garantie geeft op serie nummer
Dus nieuw in doos, 120euro geodkoper dan in de winkel, en geen aankoopsbewijs?
Als hij het mobo werkend kan tonen (cpu en mem erin, iig de bios booten) anders laten varen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exor schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:28:
Bel Asus op of stuur een mail voor het beste antwoord? Mocht iemand anders er ervaring mee hebben dan betekent dit niet dat jij in principe 'dezelfde' rechten hebt.
Ik heb inmiddels een bon gevraagd en hij is in maand 1 dit jaar besteld heb de webshop nog opgebeld of het idd een echte bon was. Ik kan hem morgen ophalen voor 240. Ik zal asus nog even een mail sturen of dit het geval is wat u nu zegt bedankt voor de info allenmaal. En al heeft iemand nog iets toe te voegen laat het mij weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik gevonden op de site van asus misschien handig voor iemand anders

All ASUS motherboard purchased after November 1st, 1999 will carry 3 year warranty services. ASUS product warranty is based on the serial number printed.

Note: Warranty void for user removing serial number sticker on the motherboard.
Pagina: 1