Mozilla Firefox Https bug

Pagina: 1
Acties:

• TechMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-11 15:02
Hai,

Wanneer ik een advertentie heb gemaakt (dus beschrijving plaatsjes etc) als ik op het knopje advertentie maken druk, dan gaat hij over naar een http connectie ofzo, en dan is hij niet geplaats..

Natuurlijk heel frusterend als je net 20 min heb lopen typen :(

Gebeurt alleen in firefox... ik gebruik Eset als antivirus.

Mvg,
Max

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik kan het zo snel niet reproduceren, maar dat zegt natuurlijk niet alles.

Als je in firefox Ctrl+Shift+K (Menu-knop + Developer-knop + Web Console) indrukt krijg je de zogenaamde Web Console

Daarin zie je fouten die je browser heeft ontdekt. Het kan zijn dat door de diverse redirects e.e.a. te snel verdwijnt, in dat geval moet je nog in de configuratie ervan (tandwiel-icoon rechtsboven) kiezen voor 'Enable persistent logs' (midboven).

Kan je kijken wat voor fouten daar tussen staan en/of die hier tonen?

Het kan goed zijn dat we daar niets mee kunnen... maar er is nog een optie om e.e.a. te traceren:
In datzelfde scherm is ook de Netwerk-tab (of te openen met Ctrl+Shift+Q). Er is een grote kans dat je even de toevoegpagina moet verversen voor je die nuttig kunt gebruiken (dat laat ie gelijk zien).

Voor een bruikbare situatie moet je ook hier de 'Enable persistent logs' aanzetten. Vervolgens plaats je je advertentie en zie je als het goed is een hele rits aan requests extra verschijnen in die log.
Als je vervolgens rechtsklikt op een van die requests komt er een menu tevoorschijn met o.a. de optie 'Save All As HAR'

Die HAR bevat - als het goed is - alles wat wij nodig hebben om te kijken wat jouw browser probeert. Let wel op, die HAR bevat ook informatie waarmee kwaadwillenden je lastig kunnen vallen (o.a. het sessieid waardoor ze zich als jou kunnen voordoen hier).

Die kan je dus beter even zippen en naar mij mailen (acm@tweakers.net).

• TechMax
Ik denk dat ik even een filmpje maak met fraps.

Kijken of je daar iets mee kan.

• TechMax
eeeennn het werkt weer

lol

• TechMax
error

It happened again..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

crisp

Devver

Pixelated

Connection reset komt volgens mij voor als bijvoorbeeld je wifi verbinding van kanaal wisselt. Zou dat kunnen?

Intentionally left blank

• TechMax
crisp schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:52:
[...]

Connection reset komt volgens mij voor als bijvoorbeeld je wifi verbinding van kanaal wisselt. Zou dat kunnen?
Nope, ik zat aan een ethernet kabel, en er is niks mis met mijn internet.

• M_Aurelius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11 16:55
Zie discussie in dit topic. Probleem komt voor bij het toevoegen van foto's bij de advertentie. Advertentie plaatsen zonder foto levert geen problemen op.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

TechMax schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:33:
Natuurlijk heel frusterend als je net 20 min heb lopen typen :(
Is dit trouwens 'standaard' bij die mislukkende advertenties? Dat je een flinke tijd hebt gedaan over het opvragen van het bewerkformulier en het opsturen van je advertentie?

En geldt dat ook voor de rest? Of gaat het ook mis als je alles binnen een minuutje hebt gedaan?

Niet dat het dan gelijk duidelijk is waarom het misgaat als er plaatjes bij zit, maar zonder niet... Tenzij die plaatjes ervoor zorgen dat je er veel langer over deed?

[ Voor 15% gewijzigd door ACM op 21-07-2016 08:43 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

TechMax schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:33:
Wanneer ik een advertentie heb gemaakt (dus beschrijving plaatsjes etc) als ik op het knopje advertentie maken druk, dan gaat hij over naar een http connectie ofzo, en dan is hij niet geplaats..
Komt het nog steeds voor?

• TechMax
Volgens mij niet..
Pagina: 1