Toon posts:

Crossfire van mijn amd kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste geleerde tweakers,

Ik heb nog wat twijfels bij weer een 'goed' idee van mijzelf.
Ik heb momenteel een Sapphire Radeon R9 290 4G OC Tri-X videokaart, erg tevreden mee alleen ik wil mijn pc upgraden! ik weet dat er sommigen zullen zijn die het niet nodig vinden maar ik wil mijn pc graag upgraden! :) :) De vragen die ik eigenlijk heb zijn kan het en wat voor voorkeur hebben jullie!

Ik zoek een?
bij passende videokaart die ik met crossfire kan aansluiten op mijn huidige videokaart!

Wat is je budget?
maakt niet veel uit wil gewoon weten wat ik nodig heb

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb zelf een beetje rond geneusd en was op 2 videokaarten gekomen.
- Sapphire Radeon R9 290 4G GD5 Tri-X (New Edition) te koop door een mede tweaker.
- AMD Radeon RX 480 8GB.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
https://gyazo.com/ec3328c7667eef9477d2971e70bc2e4b hier is een screenshot van alles wat in mijn huidige pc zit!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 13:06
Crossfire kan, je voeding zou het moeten trekken, maar houd hier even rekening mee:
• Supports 2-Way CrossFire
• 1x PCIe 2.0 x16 in x4 mode
• All PCIe 2.0 x1 slots will become unavailable when a PCIe 2.0 x16 in x4 mode expansion card is installed.
Over het algemeen is 1 snelle kaart better dan 2 tragere en aangezien je nog een kaart met 4GB geheugen hebt is de upgrade naar een iets snellere 8GB kaart denk ik waardevoller dan meer rekenkracht achter die 4GB zetten.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
je kan ook de tri-x verkopen en een 980ti kopen of wachten tot de gtx-1070 in prijs is gezakt naar 400-450. dit kan al snel als de voorraad wat beter is.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 12:09
Hou er rekening mee dat CF support best wel bagger is. Een groot deel van de games ondersteund het niet (net zoals SLI btw...)

Kijk eerst even of de games die je veel speelt, wel ondersteund worden. Anders heb je helemaal niets aan je CF setup.

Ik heb die van mij ooit weggedaan vanwege bovenstaande reden.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

De voeding heeft niet genoeg PCI-e aansluitingen voor CF.

Verwijderd

Topicstarter
ah oke dan houdt het op! :(

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reactie's!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 16:15

Milmoor

Footsteps and pictures.

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:02:
De voeding heeft niet genoeg PCI-e aansluitingen voor CF.
Daarvoor zijn er adapters, voor minder dan een tientje. Meer info over voedingen: Voeding advies en informatie topic - Deel 32.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Milmoor schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:25:
[...]

Daarvoor zijn er adapters, voor minder dan een tientje. Meer info over voedingen: Voeding advies en informatie topic - Deel 32.
Lekker prutsen met adapters lijkt mij geen verstandige keuze. Als je CF kan betalen moet er ook een voeding met de juiste aansluitingen af kunnen.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Die adapters werden standaard meegeleverd. Dus zo erg zullen ze niet zijn. Natuurlijk is een nieuwe voeding beter, maar dan ben je weer 50 euro verder. Beetje zonde van het geld.

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-01 19:22
Je kan ook nog voor een 390(x) gaan als primaire cf kaart. Dan heb je 8gb tot je beschikking. Maar je voeding is eigenlijk het eerste probleem wat je moet fixen.

Verwijderd

Milmoor schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:40:
Die adapters werden standaard meegeleverd. Dus zo erg zullen ze niet zijn. Natuurlijk is een nieuwe voeding beter, maar dan ben je weer 50 euro verder. Beetje zonde van het geld.
Worden iig niet bij de voeding meegeleverd. Bij videokaarten zie je vaak molex > PCI-e adapters welke al bijna smelten als je er naar kijkt laat staan als ze een R9 290 van prik moeten voorzien. Ga er maar vanuit dat als een voeding niet de juiste aansluitingen heeft deze niet geschikt is voor de toepassing.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:26:
[...]

Worden iig niet bij de voeding meegeleverd. Bij videokaarten zie je vaak molex > PCI-e adapters welke al bijna smelten als je er naar kijkt laat staan als ze een R9 290 van prik moeten voorzien. Ga er maar vanuit dat als een voeding niet de juiste aansluitingen heeft deze niet geschikt is voor de toepassing.
Volgens mij worden wij het niet eens. Ik heb er een paar jaar mee gedraaid toen ik nog triple crossfire gebruikte. De topicstarter kan de vraag stellen in Voeding advies en informatie topic - Deel 32.

Pagina: 1