Ik vind zonnepanelen een leuke manier om bij te dragen aan het milieu en mijn portemonee ( door het rendement wat groter is als bij de bank)
Mijn situatie;
2 volwassenen, 2 kinderen,
Twee onder een kap met carport en garage en uitbouw.
Verbruik; 3000/31000 kw per jaar.
Ik heb in het verleden door het jaar heen foto's gemaakt van mijn mijn woning op diverse tijden van de dag, om te kijken wanneer waar de zon aanwezig was.
Ik kwam toen tot de conclusie, dat ik op de voorzijde van mijn woning alleen in de zomer weinig schaduw val had. ( met uitzondering van de cv pijp en schoorsteen). voor de rest heeft mijn woning op de achterzijde en op de uitbouwen een schaduw gedurende een gedeelte van de dag, met uitzondering van mjn garage (plat dak).
Dit gedeelte op de garage is iets meer als 3m2.
Mijn huis kijkt uit naar het zuid oosten ZZW (zuid zuid west 210 graden) en naar een boom.
Nu was ik aan het overwegen om toch maar een mini systeem aan te schaffen voor die paar m2, echter dacht ik, weet je wat, ik vraag toch nog een offerte aan voor een compleet systeem. ( ook al zag ecopro er geen heil in en kreeg ik maar halve informatie anderhalf jaar geleden, gaven na een vraag van optimers geen reactie)
Nu heb ik een offerte ontvangen van 365zon.
De communicatie verloopt tot dusverre prima, en zij hebben me een plan toegestuurd.
10 panelen op de voorzijde, (waar de boom staat) en 3 panelen op het plat dak met een valkstelling.
De motivatie was het gros van je kwh op de voorzijde heb je in het zomerseizoen al binnen.
Het verwachtte rendement van het systeem was 80 %, echter met na rekenen kwam deze op 75% uit.
Hier onder volgt een copy past van de offerte.
13X € 2.730,00
290 WP JA-solar Mono Percium
zonnepaneel zwarte rand / witte
achtergrond
Garantie:
10 jaar productgarantie
25 jaar vermogensgarantie
Afmeting:
1650x991x40 mm
13X SolarEdge Power optimizer P300 € 559,00
Garantie:
25 jaar
10X € 390,00
Click fit montagemateriaal schuin
pannendak
Garantie:
20 jaar
3X € 225,00
Valk Tripple plat dak schans voor 3
panelen 10 graden landscape
Garantie:
10 jaar
1X € 150,00
Diverse materialen waaronder alle
benodigde kabels en connectoren
1X € 600,00
Volledige installatie inclusief
elektrawerk
Garantie:
10 jaar
1X SolarEdge omvormer SE3500-ER € 875,00
Garantie:
12 jaar
Uitbreiden naar 20 jaar: + € 185,- (niet inbegrepen)
Totaal excl btw € 5.529,00
Incl 6690,00
Extra/optie
Wifi module/monitoring 80,00
Nieuwe groep 60,00
Btw teruggave 135,00
Wp vermogen is 3770wp
INDICATIEVE opbrengst 2893 KWH per jaar
Wat mij opviel;
Een gedeelte van de prijzen, deze kan wat omlaag.
Installatie kosten lijken me redelijk.
Gegarandeerde opbrengsten staan in een aanvullende mail; als worden later berekend. (lijkt me wel waar hij deze gegevens van heeft)
Een over capaciteit van de omvormer lijkt me wenselijk bijvoorbeeld de se4000 ipv de se3500 (nauwelijks meerprijs)
Legplan, kunnen jullie niet zien, maar daarin ga ik vragen naar de mogelijkheid van 2 panelen extra landscape aan de nok van het dak.
Hebben jullie nog tips? (Het eea zou binnen zonnegarant vallen na berekening.)
Mijn situatie;
2 volwassenen, 2 kinderen,
Twee onder een kap met carport en garage en uitbouw.
Verbruik; 3000/31000 kw per jaar.
Ik heb in het verleden door het jaar heen foto's gemaakt van mijn mijn woning op diverse tijden van de dag, om te kijken wanneer waar de zon aanwezig was.
Ik kwam toen tot de conclusie, dat ik op de voorzijde van mijn woning alleen in de zomer weinig schaduw val had. ( met uitzondering van de cv pijp en schoorsteen). voor de rest heeft mijn woning op de achterzijde en op de uitbouwen een schaduw gedurende een gedeelte van de dag, met uitzondering van mjn garage (plat dak).
Dit gedeelte op de garage is iets meer als 3m2.
Mijn huis kijkt uit naar het zuid oosten ZZW (zuid zuid west 210 graden) en naar een boom.
Nu was ik aan het overwegen om toch maar een mini systeem aan te schaffen voor die paar m2, echter dacht ik, weet je wat, ik vraag toch nog een offerte aan voor een compleet systeem. ( ook al zag ecopro er geen heil in en kreeg ik maar halve informatie anderhalf jaar geleden, gaven na een vraag van optimers geen reactie)
Nu heb ik een offerte ontvangen van 365zon.
De communicatie verloopt tot dusverre prima, en zij hebben me een plan toegestuurd.
10 panelen op de voorzijde, (waar de boom staat) en 3 panelen op het plat dak met een valkstelling.
De motivatie was het gros van je kwh op de voorzijde heb je in het zomerseizoen al binnen.
Het verwachtte rendement van het systeem was 80 %, echter met na rekenen kwam deze op 75% uit.
Hier onder volgt een copy past van de offerte.
13X € 2.730,00
290 WP JA-solar Mono Percium
zonnepaneel zwarte rand / witte
achtergrond
Garantie:
10 jaar productgarantie
25 jaar vermogensgarantie
Afmeting:
1650x991x40 mm
13X SolarEdge Power optimizer P300 € 559,00
Garantie:
25 jaar
10X € 390,00
Click fit montagemateriaal schuin
pannendak
Garantie:
20 jaar
3X € 225,00
Valk Tripple plat dak schans voor 3
panelen 10 graden landscape
Garantie:
10 jaar
1X € 150,00
Diverse materialen waaronder alle
benodigde kabels en connectoren
1X € 600,00
Volledige installatie inclusief
elektrawerk
Garantie:
10 jaar
1X SolarEdge omvormer SE3500-ER € 875,00
Garantie:
12 jaar
Uitbreiden naar 20 jaar: + € 185,- (niet inbegrepen)
Totaal excl btw € 5.529,00
Incl 6690,00
Extra/optie
Wifi module/monitoring 80,00
Nieuwe groep 60,00
Btw teruggave 135,00
Wp vermogen is 3770wp
INDICATIEVE opbrengst 2893 KWH per jaar
Wat mij opviel;
Een gedeelte van de prijzen, deze kan wat omlaag.
Installatie kosten lijken me redelijk.
Gegarandeerde opbrengsten staan in een aanvullende mail; als worden later berekend. (lijkt me wel waar hij deze gegevens van heeft)
Een over capaciteit van de omvormer lijkt me wenselijk bijvoorbeeld de se4000 ipv de se3500 (nauwelijks meerprijs)
Legplan, kunnen jullie niet zien, maar daarin ga ik vragen naar de mogelijkheid van 2 panelen extra landscape aan de nok van het dak.
Hebben jullie nog tips? (Het eea zou binnen zonnegarant vallen na berekening.)
Money isn't rellevant..... who you are is.....