Toon posts:

Eerste Game computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kunnen jullie mij helpen met mijn eerste build?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
vooral gamen maar ook films kijken, youtube en internetten

Wat mag het systeem gaan kosten?
mijn budget is rondt de 2000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord: Corsair K95 met bruine mx switches
Muis: Corsair: Gaming Sabre RGB
Muismat: Corsair Gaming MM300 Extended Edition

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 239,75€ 239,75
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 180,95€ 180,95
1Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING€ 527,-€ 527,-
1Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Zwart€ 189,95€ 189,95
1Corsair Hydro H110i€ 124,95€ 124,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 60,95€ 60,95
1Corsair RM650i€ 114,90€ 114,90
1Kingston HyperX Savage SSD 480GB€ 139,-€ 139,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.577,45

Ga je overklokken?
Dit wil ik zeker doen.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 15:32 ]

• TvanM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2022
Zet ze even allemaal in een wenslijstje en plak dat hierin is een stukje makkelijker. Maar wat ik op het eerste gezicht kan zien nu al een prima lijstje :)
Moederbord is wel een beetje overkill.

[ Voor 11% gewijzigd door TvanM op 22-06-2016 20:02 ]

Verwijderd

Welke games op welke resolutie met welke monitor.
Als ik een systeem voor 2 ruggen zou willen dan komt er een GTX 1080 in wat makkelijk kan door het merendeel van de onderdelen iets minder duur te doen. Behuizing, moederbord, voeding, cpu koeler kan allemaal wat vanaf.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, tussen een 6600K of zelfs 6700K met forse overclock + GTX 1070 vs een i5-6500 met een GTX 1080, gaat de 6500 + 1080 optie op alles boven Full HD je toch echt meer game plezier geven.

En dat terwijl je 100+ euro extra neerlegt voor de case, de fans, AIO waterkoeler setje, en dan nog de CPU + moederboard upgrade tov de non-OC equivalenten.

Natuurlijk is overclocken leuk, maar eigenlijk vind ik het sinds Haswell (-R) niet meer zo nuttig. Sinds het kleiner wordt geproduceerd is het steeds minder goed te doen de handel te koelen en de uitval op middel-lange termijn is veel hoger. Dus stijgt de prijs voor die 10-20% extra performance op de clocks eigenlijk veelste hard. En de games / applicaties kunnen er vaak amper goed mee omgaan.

Nu heb je natuurlijk een mooie case met raam enzo, maar een €299 moederbord voor Skylake is gewoon waanzin naar mijn mening, tenzij je er dagelijks naar ga zitten kijken als een stuk kunst. Ik raad toch aan gewoon naar je monitor te kijken en deze handel in een 125-160 euro kostend plankje te prikken met exact dezelfde uiteindelijke overclock resultaten.

Daarnaast vallen mijn OC resultaten veelal de eerste keer per nieuw platform wat tegen, ook met goede studie vooraf. Houd er rekening mee dat het allemaal wat tegen kan gaan vallen, als het je echt om de OC-sport te doen is bij een eerste build.

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-10 12:49
Ik zou toch even deze video kijken.

Nu wil ik niet zeggen dat je meer dan 60FPS nodig hebt met alle games, maar die processors bottlenecken toch wel al aardig de fps.

Nou is die benchmark vorig jaar zomer gepubliceerd dus ik kan niks zeggen over drivers en eventuele verbeteringen.
Even kort samengevat presteert die flink overgeklokte it 6600 K bijna net zo goed als een stock 6700 K.
Het is dan ook niet ondenkbaar dat lager dan de I5 6600k onder de 60fps gaat zakken, zeker op fullhd.

Dit terzijde.

- Je geheugen = levertermijn onbekend.
- Je moederbord kost meer dan je processor en heeft niet echt iets spannends boven zijn jongere broertje de https://www.alternate.be/...duct/1214641?event=search
- Je kunt besparen op je voeding, maar aan je moederbord keuze te zien kijk je niet neer op een paar tientjes. :)

Verder ziet t er prima uit imo.

Tevens zit er op de i7 + asus ranger een cashback.
Mogelijk op de i5 ook wel. :)
https://toptechcashback.com/nl/nl/pages/cpumb/qualifying
Ook krijg je er gratis doom bij via een code zo lang de voorraad strekt(deelnemende asus moederborden, aparte actie.)

Verwijderd

Topicstarter
De behuizing staat vast vindt dit gewoon een prachtige case, maar het moederbord is indd een beetje te veel van het goeie had deze voorlopig gekozen omdat je er rechtstreeks de led-verlichting van de case op kunt aansluiten maar voor alleen dit bijna 100 euro extra geven dan kan ik die 100 euro beter steken in een betere monitor.

De games die ik nu speel is CS GO, battlefield 4 en minecraft en het volgende spel wordt battlefield 1 dit wil ik allemaal op de hoogste settings spelen

De grootste vraag is nu welke monitor ik moet nemen en of ik 4k moet nemen of niet.

Alvast bedankt voor alle reacties

• Robbie004
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
Neem een goede 1080p of 1440p 60Hz monitor. 25 inch of iets dergelijks. Eventueel als je budget het toelaat een monitor met 144Hz IPS-paneel.

4K is het op dit moment nog niet waard met games vind ik, maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.

~ Kwaliteit staat boven alles!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Nog steeds mis ik de toepassing van DAA beleid --> Handleiding Pricewatch

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Topicstarter
wens lijst is toegevoegd en is indd veel handiger :)

• TheTinusNL
  • Niet online
Lijstje is leuk, maar kan veel goedkoper.
Overklokken kan leuk zijn maar je betaalt er de jackpot voor. Dat terwijl je bijna niets inlevert op een non-OC setje qua prestaties. Het geld dat je er mee bespaart kun je steken in een grotere SSD of lekker in je zak houden. Tegen de tijd dat die Skylakes aan upgraden toe zijn is het veel verstandiger om gelijk te investeren in een nieuw platform dan nog 2 jaar op een oud overclocked platform te blijven.
Verder is die kast leuk, maar enorm duur, groot en bovendien niet eens zo stil. Zou je toch aanraden om te kijken naar iets anders, zie mijn lijstje.
Waterkoeling maakt ook veel lawaai en is niet nodig op een locked processor. Kun je beter investeren in een fluisterstil systeem met goede luchtkoeler.
Gekozen SSD is verder ook niet interessant. HDD is niet leverbaar.

Het lijstje dat ik samengesteld heb levert je net zo veel gameplezier, maar dan met een flink lager prijskaartje en in een fluisterstil systeem. Enige dat je gaat horen is de videokaart onder full load. Je zou er zelfs nog een GTX1080 in kunnen zetten...
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 517,50€ 517,50
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition€ 103,-€ 103,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,80€ 44,80
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 50,95€ 50,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Crucial BX200 960GB€ 231,37€ 231,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.298,52

Veranderingen zijn dus:
- Locked i5, nog steeds meer dan snel genoeg om je videokaart en alle andere onderdelen bij te houden zonder een bottleneck te vormen.
- Zeer uitgebreid moederbord dat als enig noemenswaardig verschil het ontbreken van CPU overklokken en SLI heeft.
- MSI GTX1070 is bewezen stil, ASUS heeft bij de Pascal kaarten zijn perfecte koeler om zeep geholpen door te kiezen voor koeling boven geluid.
- Geen HDD: die dingen zijn alleen maar traag en kunnen ook nog lawaaierig zijn.
- Daarentegen wel een hele grote SSD. Mocht het nodig zijn kun je er zelfs twee SSD's in zetten van een TB...
- De Define R5 is flink stiller dan die Evolv. Als je zo nodig lichtjes wilt hebben dan is het kleine broertje van de Evolv, de pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart, ook wel leuk. Is bovendien ook nog stiller dan de Evolv.
- Waterkoeling is volstrekt overbodig. Maakt ook een bak herrie. Zeker op een locked processor niet nodig. De Mugen 4 PCGH draait altijd op onhoorbaar geluid.
- Sneller RAM voegt niets toe aan een gaming PC. Ook die heatspreader kan leuk zijn maar is ook pure gimmick. Kan lekker zo goedkoop mogelijk, zoals het Crucial setje.
- De Corsair RMi serie lijkt erg veel op de RMx serie. Verschil zit hem in dat de RMi serie via software is uit te lezen en dat deze voeding meerdere over current protections heeft op de 12V, waardoor de voeding beter beschermt is tegen kortsluiting. Zie Voeding advies en informatie topic - Deel 32. Ben benieuwd of je dat in de praktijk nodig hebt. Waarschijnlijk niet, dus is een RM550x ook al genoeg.

Zelfde game plezier voor bijna €300 minder.

Informaticus of vakkundig Googler?

• Robbie004
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
TheTinusNL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:31:
Lijstje is leuk, maar kan veel goedkoper...
Mooie build! Ik sla hem op als je het niet erg vind. Een vriend van mij zoekt nog een goede/betaalbare game PC. Dit kan hem nog wel eens worden van hem. Bedankt!

~ Kwaliteit staat boven alles!

Verwijderd

Topicstarter
dankje TheTinusNL voor deze zeer uitgebreide reactie :)

is overklokken dan zo nutteloos?
als ik dan een niet k processor ga nemen kan ik kiezen tussen
h170 en b150 wat is hier het verschil in?
wat ik wel weet is dat je er niet met kunt overklokken en je er geen SLI mee kunt doen.

ik zou dan graag voor de msi h170 gaming m3
of de msi b150 gaming m3.

voor de kast blijf ik toch bij mijn eerste keuze vindt deze kast zo mooi zeker met dat Tempered Glass.

wat de HDD betreft zou ik er wel 1 willen voor muziek,foto`s en backup`s enz wat het lawaai betreft
je kunt ze auto laten uitschakelen als je ze niet gebruikt.

mvg

• xandoortje
  • Laatst online: 17-01 12:31
Ik sla deze ook ff op

Verwijderd

Een H170 chipset kies je als je niet gaat overklokken maar wel opslag in RAID gaat gebruiken. Doe je dat laatste niet dan kan je net zo goed een B150 nemen.

Verwijderd

Topicstarter
iemand ervaring met deze monitor?

https://www.alternate.be/html/product/1178502
Pagina: 1